Kirjoittaja Aihe: Twilight: Loppu | K-11, 9/9 + epilogi  (Luettu 16475 kertaa)

aro

  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #20 : 18.05.2009 13:51:39 »
Kiitokset suuret jälleen kerran Cullen 12, Noora ja Suklaamurunen. Oli tarkotus eilen pistää jo tämä seuraava, mutta oli niin väsymys, ettei jaksanu värähtääkää. Loppukin alkaa jo olla lähellä. Mutta tässäpäs tämä seuraava.


8. Victoria


Hetken ajan oli melkein täysin hiljaista. Kuulin vain Bellan katkonaisen hengityksen puhelimen toisesta päästä.
”Bella, oletko siellä?” punahiuksinen nainen kysyi.

Tajusin, että hän piti minusta kiinni pelkällä kädellään. Yritin rimpuilla itseäni irti, mutta nainen ei tuntunut edes huomaavan sitä. Miten hän pystyi olemaan niin vahva? Vai olinko vain niin uupunut, etten saanut kehostani enää mitään irti?

”Beeeellaaaaa”, nainen kutsui korkealla äänellään.
Hän nosti päätään niin, että kasvomme olivat jälleen vastakkain. En voinut irrottaa katsettani hänen silmistään. Verenpunainen magma virtasi niiden pupillien ympärillä. Silmien väri oli aivan eri, mutta en silti voinut olla vertaamatta niitä Jasperin silmiin. Jotenkin väri näytti aivan siltä kuin se olisi liekehtinyt.

Nainen mutristi hiukan huuliaan. Samassa minusta tuntui, kuin keskivartaloani olisi muserrettu ruuvipenkissä. Käteni puristuivat sisäänpäin, ja kylkeni olivat räjähtämäisillään. Keuhkoni tyhjenivät, ja valtaisa tuskanhuuto purkautui huuliltani.

”Kyllä! Kyllä, minä olen täällä!” Bella huusi. Kuulin kyyneleet hänen äänessään.
Kivun lähde hellitti, ja nainen hymyili tyytyväisenä.
”Voi, kuinka mukava kuulla sinua.”

Kipu oli löytänyt vartalostani vielä käyttämättömän adrenaliinin lähteen. Rimpuilin ja yritin riuhtoa itseäni vapaaksi.
”Ystäväsihän on melko sisukas.”
Koetin vääntää käsiäni irti ja potkin jaloillani. Sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Aivan kuin olisin taistellut betoniseinää vastaan.
”Noh, noh.” Nainen ravisteli päätään paheksuvasti, ja hänen punaiset hiuksensa keinuivat puolelta toiselle. ”Etkö saanut vielä tarpeeksesi?”
Ote ympäriltäni kiristyi hiukan, ja jähmetyin paikalleni. En halunnut tuntea äskeistä uudelleen.
”Victoria, ole kiltti äläkä satuta häntä”, Bella sanoi puhelimen toisessa päässä.
”Bella, Bella”, nainen – Victoria - kujersi. ”Täytyyhän minullakin jotain hauskaa olla.”

Yritin epätoivoisesti selittää tilannetta itselleni. Olinko voinut nukahtaa jossain vaiheessa? Ainakin tämä olisi täysin uusi versio painajaisestani. Ja niin naurettavalta kuin se tuntuikin, tämä oli helpotus niihin muihin verrattuna. Toisaalta, tämä tuntui niin todelliselta. Ehkä vain hourailin. Se oli kyllä täysin mahdollista. Silloinkin tämä olisi helpotus, ehkä jopa unelmieni täyttymys. En osannut edes kuvitella parempaa vaihtoehtoa, kuin todellisuuden pakoilu ilman painajaisiani. Voisin ehkä elää ilman hirviötäni.

Päästin helpottuneen huokaisun, ja huuleni nousivat pieneen hymyyn. Victoria kohotti toista kulmakarvaansa ja hymähti.
”Tämäkö on hauskaa?”

Hän nosti vapaan kätensä olkapäälleni ja painoi sormensa sitä vasten. Hitaasti hän alkoi puristaa sormiaan nyrkkiin. Jäiset piikit tunkeutuivat vaatteiden läpi ihooni. Hengitykseni salpaantui, ja käsittämätön tuska voimistui voimistumistaan, kunnes tärisin kivusta. Yritin epäilemättä huutaa, mutta ääneni oli vain katkonaista vikinää.

”Victoria, ole kiltti ja lopeta. Teen mitä tahansa, jotta lopetat.” Bellan ääni rikkoutui, kun hän aneli. ”Saat minut Clairen tilalle!”
Piikkien liike loppui, mutta se ei vähentänyt kipua olkapäässäni lainkaan.
”Kyllä minä uskon, että vaihtaisitkin paikkaa hänen kanssaan. Mutta mitähän Edward siihen sanoisi? Antaisiko hän sinun tehdä sitä?” Hetken ajan ei kuulunut muuta kuin minun epätoivoista ulinaani. ”Sitä minäkin.”

Sormet irtosivat olkapäästäni, ja parahdin viiltävästä kivusta. Ei tämä unta voinut ainakaan olla. Kaikki oli liian aitoa. Ehkä se oli sitten vihdoin tapahtunut. Olin menettänyt järkeni. Jospa vain makasin oikeasti jonkin puun juurella ja kuolasin päälleni.

Victoria nosti olkapäätäni raadelleen kätensä eteemme. Veripisarat putoilivat hänen sormenpäistään. Hän sulki silmänsä ja veti syvään henkeä nenänsä kautta. Victorian punaiset huulet värisivät, kun hän puhalsi ilman ulos. Hitaasti hän nuolaisi etusormeaan, ja välittömästi terävä murina alkoi nousta hänen kurkustaan. Mitä helvettiä tämä oli?

Vartalo, jota vasten minut oli painettu, vavahteli syvään. Victoria aukaisi silmänsä. Hänen katseensa oli muuttunut. Punainen hänen silmissään ei enää virrannut. Se oli muuttunut kiveksi.

”Bella, minun täytyy mennä nyt. Joku karvaisista ystävistäsi on seurannut minua”, Victoria sanoi keskittyneellä ja matalla äänellä.
”Claire, kaikki tul---” Puhelin otettiin kädestäni, ja kuulin, kun se murskaantui läheistä puuta vasten.

Samassa Victoria kallisti hiukan päätään ja laski huulensa kaulalleni. Viiltävät terät upposivat ihooni, ja polttava kipu räjäytti tajuntani. Tuska sai niskani kaartumaan taaksepäin, ja yläpuolellani näkyvä taivas alkoi pyöriä. Tuntui, kuin elämäni olisi imetty minusta. Katseeni alkoi hämärtyä, ja tunsin, kuinka tietoisuuteni lipui hiljalleen pois.
”Kerro Bellalle terveisiä”, sumea ääni sanoi.

Yhtäkkiä sisälläni rasahti. Kuulin kuinka luuni murenivat kuin keksi. Oletin, että sellaista ääntä olisi säestänyt musertava kipu, mutta olin väärässä. En tuntenut mitään. En edes olkapäätäni johon Victoria oli upottanut sormensa.

Näkymäni alkoi muuttua nopeasti. Metsä vilisi edessäni, kunnes poskeni osui johonkin. Näytti siltä, että olin maassa. Yritin nousta ylös, mutta mitään ei tapahtunut. Yritin turhaa löytää käsiäni ja jalkojani. Rasahduksen täytyi siis olla selkärankani. Tunsin ilman liikkuvan kevyesti huulieni välissä. Ainakin hengitin. Yritin huutaa apua, mutta en juurikaan yllättynyt, kun suuni ei päästänyt ääntäkään. Täydellistä. Kohtaloni oli siis nääntyä kuoliaaksi metsässä. Ehkä tämä oli rangaistus siitä, kuinka huonosti olin käyttäytynyt.

Minua kadutti, että olin ollut niin epäkohtelias Bellaa kohtaan. Hän oli yrittänyt vain auttaa minua. Olin onnekas, että olin edes saanut tavata hänet. Täytyi olla melkoinen yhteensattuma, että hän oli silloin kuullut minusta kaupungilla, ja tullut katsomaan Cullenien talolle.

Aliceakaan en välttämättä olisi tavannut koskaan, ellei Jasperin ja Alicen veli olisi tarvinnut apua autonsa kanssa. Hän vaikutti mahtavalta ihmiseltä. Niin iloiselta ja energiseltä.

Mieleeni tuli hetki kun olin puraissut haavan huuleeni. Alice oli tullut huoneeseen ja istunut Jasperin syliin. Mietin Jasperin katsetta. Hän oli tuijottanut minua suu kiinni lukittuna. Hänen silmänsä olivat muuttuneet kiveksi. Aivan kuin Victorialla hetki sitten kun hän oli nuolaissut vertani sormestaan. Haava huulessani oli kyllä vuotanut jonkin verran. Muistin, kuinka Alice oli kääntänyt kasvonsa sivuun, kun olin huokaissut häntä kohti.

Ei hyvänen aika. Jos olisin kyennyt, olisin nauranut itselleni. Miten saatoin edes kuvitella mitään näin idioottimaista? Ainoa olento, joka voisi suhtautua vereen tuolla tavalla, oli...

Jotain liikkui puiden takana ja kiinnitti huomioni. Tumma hahmo eteni minua kohti. Se oli susi. En tiennyt, johtuiko se siitä, että katsoin sitä maan tasalta, mutta eläin näytti aivan valtavalta. Se käveli rauhallisesti luokseni.

Ehkä onneni oli kääntynyt. Tai en tiedä, kuka tätä kutsuisi onneksi, mutta susi ei ainakaan leikkisi kanssani. Se hoitaisi homman nopeasti. Aikaisemmin olin toivonut, että tämä olisi unta tai jotain hourailujani. En enää. En jaksanut tätä enää. Olin jo väsynyt tähän kaikkeen. Onneksi en tuntenut mitään. Saisin ainakin kuolla kivuttomasti. Maailmassa oli sentään sen verran armoa.

Susi siirtyi nuuskimaan kaulaani, ja välittömästi se päästi suustaan korvia raastavaa ärinää. Ääni jatkui hetken, kunnes eläin hiljeni aivan yhtäkkiä ja nosti päätään hiukan ylemmäs. Vaikutti ihan siltä, kuin se olisi miettinyt. Minuutin ajan eläin vain seisoi rauhallisesti. Välillä se vilkaisi minua. Minusta tuntui, että näin sen tummissa silmissä tutun katseen. Säälin.

Eläin murahti matalasti ja siirsi kuononsa kaulalleni. Näin silmäkulmastani, kuinka sen kita avautui ja paljasti rivin veitsenteräviä hampaita. Vihdoinkin. Suden kuono liikkui hitaasti, kunnes sen hampaiden täytyi peittää suurimman osan kaulastani.

Kyyneleet tulvivat silmiini ja sumensivat näkökenttäni. En minä ihan tällaista odottanut, kun kävelin sillä soratiellä muutama päivä sitten. Kukaan ei ainakaan voisi sanoa, etten olisi yrittänyt. Ja toisaalta, kai olin onnistunut ainakin osittain. Kohta minun ei tarvitsisi pelätä enää ikinä. Ajatus tuntui helpottavalta.

Suljin silmäni.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Loikkasin kapean joen yli ja jatkoin juoksuani. Puiden oksat katkeilivat, kun etenin tiheämmän kasvuston läpi. Pakotin jalkani antamaan kaikkensa.

Miksei Edward voinut lähteä? Hän olisi ollut nopeampi. Hänellä olisi ollut parempi mahdollisuus ehtiä ajoissa.

Kevyet askeleet yrittivät pysyä perässäni.

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #21 : 18.05.2009 15:24:11 »
Kiitos taas jatkosta, jota tuli näin pian. Pelastit masentavahkon maanantaini. :)

Kirjoitusvirheitä en löytänyt, tosin en niitä pahemmin etsinytkään. Kyllä ne olisivat varmasti hypänneet esiin, jos sellaisia olisi ollut. ;)

Nyyhkistä, tajusin nyt, että tämä loppuu aivan pian. Miksiköhän vihaan sanontaa, että kaiken hyvän pitää loppua aikanaan ?

Miten vain, jään odottamaan viimeistä, varmaan taas loistavaa lukua. :D
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 14:54:14 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Riitu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #22 : 18.05.2009 22:15:58 »
Kiitos taas jatkosta, jota tuli näin pian. Pelastit masentavahkon maanantaini. :)

Kirjoitusvirheitä en löytänyt, tosin en niitä pahemmin etsinytkään. Kyllä ne olisivat varmasti hypänneet esiin, jos sellaisia olisi ollut. ;)

Nyyhkistä, tajusin nyt, että tämä loppuu aivan pian. Miksiköhän vihaan sanontaa, että kaiken hyvän pitää loppua aikanaan ?

Miten vain, jään odottamaan viimeistä, varmaan taas loistavaa lukua. :D

- Noora.


Miten voi olla mahdollista, että Noora. ehtii aina sanoa kaiken mitä mä kommentoisin...? (((:
I have always loved you, and I will always love you.

aro

  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #23 : 19.05.2009 19:38:49 »
Kiitokset suuret jälleen :) Empä jaksanut enää pihtailla, niin tässä tämä viimeinen luku sitten.



9. Pahimmankin painajaisen täytyy loppua joskus


Kirkas valo tunnelin päässä? Venematka kuoleman valtakuntaan? Itse olin luullut, että kuoleman jälkeen olisi hiljaista. Että kaikki vain katoaisi. Siinä olin ainakin väärässä. Se oli lähinnä toisin päin. Korvia raastava ääni läheni minua äärettömän nopeasti. Se oli kuin leijonan karjaisu ja moottorisahan ääni yhdistettynä. Kun ääni oli kohdallani, se törmäsi johonkin ja jatkoi matkaa.

Jokin kosketti poskeani, ja aukaisin silmäni. Kyyneleeni estivät minua näkemästä kunnolla, mutta jouduin silti siristämään niitä. Aurinko pilkotti hiukan pilven takaa, mutta se ei ollut se, joka minua häikäisi. Se oli edessäni näkyvä kaunis enkeli.

”Claire, oletko kunnossa?” hän kysyi heleällä äänellään.
Huomaisin, että susi oli kadonnut viereltäni. Kuulosti siltä, että se taisteli leijonan kanssa vähän matkan päässä.
”Claire, voitko puhua?”
Auringonvalo kimalsi enkelin kasvoilta. Hän liikutti käsiään minua kohti. Äänestä päätellen ne repivät takkiani.

Yllättäen aloin tuntea jotain. Kaulaani alkoi pistellä omituisesti. Aivan kuin siihen olisi upotettu kuumia hammastikkuja. Hitaasti pistely alkoi syventyä ja edetä kaulaltani alaspäin.

Lisää vaatteitani repesi. Luultavasti paitani.
”Hyvä luoja”, enkeli huokaisi ja hänen kasvonsa vääristyivät kauhusta.
Hän riisui jotain yltään, ja yhtäkkiä hänen kätensäkin kimalsivat. Niin kuin ne olisi peitelty tuhansilla timanteilla.

Hammastikut olivat edenneet käsiini. Tai ne olivat muuttuneet jo hehkuvan kuumiksi nauloiksi. Miten tämä oli mahdollista? Yritin liikuttaa käsiäni, mutta se ei edelleenkään onnistunut. Miten pystyin tuntemaan niissä yhtään mitään?

Enkeli kumartui ylleni, ja näkymäni muuttui hiukan. Minua nostettiin. Kuulin pyyhkimisen ääniä kaulaltani ja olkapäältäni.
”Olen todella pahoillani.” Ääni oli pelkkä kuiskaus.
Enkeli kietoi jotain ympärilleni, ja kuulin kuinka vetoketju sulkeutui.

Pilvet pakottivat aurinkoa jälleen taaksensa. Kimallus enkelin iholla alkoi haalistua, ja hänen kasvojensa piirteet alkoivat selventyä. Räpytin silmiäni. Yritin saada niitä kuivumaan.
”Ei mitään hätää.” Käsi silitti poskeani.
Alice. Miten hän oli löytänyt minut?

Tuskainen suden ulvahdus kantautui metsästä. Alice nosti katseensa ja katosi samalla näkyvistäni. Paniikki alkoi vyöryä mieleeni. Oliko hän jättänyt minut? Oliko hän lähtenyt sutta karkuun? Satuttaisiko susi häntä?

Vaikka olin huolissani Alicesta, siihen oli vaikea keskittyä. Kipu täytti ajatukseni. Liekit virtasivat suonissani, ja tuntui kuin jalkojani olisi poltettu sisältäpäin.

”Mitä Victoria teki hänelle?” Kuulin yhtäkkiä tutun äänen.
Jasper ilmestyi ylleni. Hänen katseensa oli kohdistettuna sivuun. Miten he olivat molemmat täällä?
”Alice?” Jasper vaati.
Hitaasti rauhallinen ilme hänen kasvoillaan tuhoutui. Hän kyyristyi viereeni ja käänsi kasvojani hiukan sivuun.
”Ei, ei. EI!” Ilma ympärilläni värähteli.

Hetken ajan oli hiljaista. Kipu oli tunkeutunut jo vatsaani.

”Voit imeä myrkyn hänestä.” Jasperin ääni oli tuskainen.
”En.”
”Pystyt siihen. Tiedät sen.”
”Jasper.”
Alice polvistui toiselle puolelleni ja kurotti kätensä ylleni. Päälläni olevan vaatekappaleen vetoketju aukesi.
”Hän ei tule selviämään ihmisenä”, Alice sanoi varovaisesti. ”Victoria piti siitä huolen.”

Jasperin kasvot vajosivat. Hän näytti väsyneeltä. Luovuttaneelta. Alice sulki vetoketjun, kumartui minun yli ja nosti kätensä Jasperin poskelle. En tiedä, miten pystyin ajattelemaan mitään tällaisessa tilanteessa, mutta jotenkin Alice ja Jasper näyttivät täydellisiltä toisilleen. He täydensivät toisiaan.

Raskaat askeleet lähenivät meitä laiskasti. Alice ja Jasper eivät tuntuneet välittävän niistä. Miksi? Pystyikö se olemaan mikään muu kuin se susi?

”Saatanan verenimijä. Katkaisit käteni”, matala ääni ärisi.
”Ole onnellinen, että annoin sinun pitää sen.” Jasperin ääni oli kylmä. ”Ja sinun on parempi kadota, jos et halua, että muutan mieleni.”
”Teidän olisi pitänyt antaa minun tappaa hänet. On parempi kuolla, kuin elää yhtenä teistä.”
”Jacob!” Alice kivahti vihaisesti. ”Vaikka oletkin tärkeä Bellalle, en aio estää Jasperia toistamiseen.”
Pieni hymy nousi Jasperin huulille.

Yritin seurata ympärilläni käytävää mielipuolista keskustelua, mutta se alkoi käydä entistä vaikeammaksi. Kipu täytti jo melkein koko vartaloni. Aivan kuin vatsalaukkuni olisi revennyt, ja sen happo olisi polttanut elimiäni.

”Olisitte valmiita rikkomaan sopimuksen hänen takiaan?” Jacob naurahti epäuskoisesti.
”Kai jonkun on pakko suojella viattomia ihmisiä teiltä eläimiltä”, Alice sähähti.
”Hän ei tule olemaan ihminen enää kauaa. Ja kuinka kauan luulette, että hän pysyy viattomana?”
Alice nosti katseensa Jacobin äänen suuntaan. ”Viimeinen mahdollisuutesi.”
Jasperin kädet jännittyivät, ja näin tutun liekehdinnän hänen silmissään.
”Hyvä on. Mutta pitäkää hänet kurissa.”
Raskaat askeleet loittonivat hitaasti, kunnes yhtäkkiä niiden rytmi tuplaantui, ja ne katosivat.

Liekit polttivat jo sydäntäni. Sen jokainen isku lisäsi kipua. Sydämeni puhalsi lisää lämpöä kehoani sisältäpäin polttavaan hiillokseen. Jos olisin pystynyt liikkumaan, olisin mielummin repinyt sen irti rinnastani itse, kuin antanut sen sykkiä enää hetkeäkään.

”Mitenhän tähän suhtaudutaan La Pushissa?” Jasper kysyi hiljaa ja rauhallisesti. Tilanteessa ei vaikuttanut olevan hänen mielestään mitään ihmeellistä.
”Aivan sama.” Alice jähmettyi hetkeksi ja tuijotti Jasperin ohi metsään. ”Carlisle tulee kohta läheiselle tielle autonsa kanssa.”
Alice vilkaisi minua ja käänsi sitten katseensa Jasperiin. ”Joko hänellä on kipuja?”
”Myrkky on ehtinyt jo hänen sydämeensä.”
”Sinun ei tarvitse salata enää mitään. Voit auttaa häntä.” Alice nousi ylös. ”Menen Carlislea vastaan.”

Välähdyksessä Alice katosi. Jasper katsoi hetken aikaa hänen peräänsä ja käänsi sitten katseensa minuun. Hän huokaisi raskaasti.
”En tiedä, mitä muuta voin sanoa, kuin että olen pahoillani.” Katumus paistoi hänen silmistään. ”Sinun täytyy ymmärtää, että en voinut tehdä mitään aikaisemmin.”
Jasper siirsi kätensä poskelleni ja sulki silmänsä. ”Sinä olit oikeassa Claire. Olit oikeassa kaikesta.”

Yhtäkkiä jotain muuttui. Kaikki muuttui. Minä muutuin. En ollut enää sama ihminen, joka olin ollut viimeiset kaksi kuukautta. En pystynyt enää olemaan hän. Kaikki kipu ja tuska katosivat mielestäni. Olin onnellinen oma itseni. En tiennyt, miten se oli mahdollista, mutta en välittänyt.

Suljin silmäni. Pimeys ei tuntunut enää pelottavalta. Hirviöni ei enää vaaninut siellä. Oloni oli rauhallinen ja turvallinen. Tiesin, että liekit polttivat edelleen kehoani, mutta en tuntenut niitä. Leijuin pilven hattaralla, ja liekit olivat jossain maan tasalla.

Olin kuin unessa. Ihanassa iloisessa unessa. Hirviöni oli kadonnut eikä kukaan voinut vahingoittaa minua enää. Olin onnistunut. Olin todellakin onnistunut.

Olin vihdoinkin onnellinen.




// No kyllä tähän epilogi on vielä olemassa.

Jousianna

  • Shadowhunter
  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #24 : 20.05.2009 19:32:05 »
Awwwww <33. Tää on ihana! Jasper ja Alice on mun suosikit Houkutuksessa. Mä en osaa kommentoida mitään rakentavaa, mutta ylistää mä voin kyllä.

Pidin ehkä vielä hiukan enemmän siitä vaikeuksissa-ficistä, ku se oli kokonaan Jasperia<3, mut täytyy sanoo, että osaat kirjoittaa :D

Mä haluan lukea vielä lisää sun tekstejä, että tänne vaan :D
Through all of this years I've never been anything more
than yours truly

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #25 : 21.05.2009 17:22:44 »
Oivoi. Tuo loppu, kaunista. <3
Kiitos ihan hirveästi. Oli tosi mukavaa luettavaa.
Täytyy minunkin sanoa, että pidin enemmän Vaikeuksissa-ficistä, juuri sen kokonaan-Jasperia takia. ((((:
Mutta kiitos vieläkin, ihan hirveästi.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #26 : 21.05.2009 17:30:06 »
Aww, aivan ihana. <3 Kiitos todella paljon tästä ficcistä. Epilogi on näemmä vielä olemassa, onneksi. :)

Minäkin pidin kyllä ehkä enemmän Vaikeuksissa -ficcistä, mutta ei minulla toisaalta ole valitettavaa tästäkään.

Kiitos vielä kerran.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:01:25 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

aro

  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #27 : 22.05.2009 20:15:11 »
Kiitos kiitos :) Ymmärrän kyllä hyvinkin, jos tästä vähemmän tykkää. En itekkään oikee perusta Twilight ficeistä missä on jotain itsekeksittyjä hahmoja, mutta toisaalta sitten tykkäsin tätä kirjottaa :) Mikähä lie siinäki. Ja sen verra paljonki tykkäs, että eiköhän tämäki jatku sitte jossai välissä uuden ficin merkeissä, kuhan koittas eka saaha ton Ikuisuuden alku ficin raapastua joskus valmiiksi asti.

Ja Jousiannalle ja miksei muillekkin, niin kaikki mun ficit on nykyään myös täällä foorumilla. En tiiä, mitä oot niistä lukenus, mutta pistän tähä vaikka linkit niihi kaikkii.

Eli Toisessa ulottuvuudessa:
Vaikeuksissa http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=9887.0
Loppu http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=10006.0
Hääpäivä | Jasper/Alice http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=9579.0

Ja Ulkoavaruudessa:
Ikuisuuden alku | Jasper/Alice (kesken) http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=9697.0

Vois tietenki tonne Ficcien listauksee pistää joskus topicin ku jaksaa, niin löytys helpommin :)

Tulipa nii pitkä tästä, että pistän ton epilogin omaan viestiin.

aro

  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #28 : 22.05.2009 20:16:53 »
Epilogi: Menneisyys ja tulevaisuus


”Onko tämä varmasti hyvä idea?” Ääneni oli kirkas. Kuten se oli nykyään aina.
Katselin ulos paikallaan olevan auton ikkunasta. Kaupunki oli ihan niin kuin ennenkin, mutta silti en ollut nähnyt sitä koskaan ennen. En näin. Ulkona oli pimeää, mutta se ei häirinnyt minua lainkaan. Kaikki oli vain hiukan erin väristä. Kaikki oli niin selkeää.

”Sinun ei ole pakko tehdä mitään, jos et halua”, Rosalie sanoi ja hieraisi hiuksiaan kädellään. ”Mutta minun mielestäni sinun pitäisi käydä siellä.”
Emme olleet Rosalien kanssa erityisen hyviä ystäviä, mutta hän ymmärsi kohtaloni muita paremmin.

Puhelin takkini taskussa värisi jälleen. Aikaa ei olisi enää paljon. En tiennyt, miten Rosalie oli pitänyt tämän salassa Alicelta ja Edwardilta, mutta ei kestäisi enää kauaa, ennen kuin joku tulisi estämään meitä. Minua.

Vilkaisin kolmannessa kerroksessa olevaa parveketta. Toinen oikealta kuten Rosalie oli ottanut selvää. Hänen pitäisi tulla kohta kotiin. Huokaisin syvään. Tämä oli todella huono idea, mutta ehkä voisin ajatella tätä harjoitteluna.

Aukaisin auton oven ja nousin ulos. Yritin käyttää voimaani hallitusti ja suljin sen varovaisesti. Muistin Alicen ilmeen, kun Porschen ikkuna oli räjähtänyt sirpaleiksi, kun olin sulkenut sen oven hiukan huolimattomasti. Onneksi raha ei ollut meille ongelma.

Katsoin parveketta ja yritin arvioida etäisyyteni siihen. Olin sentään jo melko hyvä siinä. Vilkaisin vielä nopeasti ympärilleni. Ei ihmisiä näkyvillä. Kyyristyin hiukan ja ponnistin itseni ilmaan. Parveke läheni rauhallista vauhtia. Tuuli suhisi korvissani ja heilutti hiuksiani.

Tartuin parvekkeen reunaan ja heilautin itseni sille. Upotin kynteni ikkunan puiseen kehykseen. Nostin ikkunaa hiukan, ja sen alaosassa oleva lukko rasahti äänekkäästi. Jähmetyin paikalleni. Suurin osa rakennuksen ihmisistä oli jo nukkumassa. Vain yhdessä huoneistossa oltiin hereillä. Siellä oli juhlat. Ääni ei tainnut herättää kenenkään huomiota.

Aukaisin ikkunan ja menin sisään. Välittömästi lämmin ilma tunkeutui sieraimiini. Asunto oli saastaisen likainen ja sen myös haistoi. Pilaantuneen ruuan ja roskien haju ei silti peittänyt kokonaan ihmisen tuoksua, joka huoneessa leijaili. Vaikka suorastaan hölskyin verestä, hento tuoksu poltteli kurkkuani kevyesti.

Samassa tajusin, että en ollut yksin. Suuret kiiluvat silmät katsoivat minua ihmeissään. Hän ei varmasti ollut nähnyt mitään kaltaistani ennen. Hän oli nälissään, peloissaan ja yksinäinen. Kissa naukaisi varovaisesti.
”Ei mitään hätää”, kuiskaisin ja pakotin eläimen tuntemaan olonsa turvalliseksi.

Carlislen mielestä ei voinut olla sattumaa, että kykyni oli samantyylinen kuin Jasperilla. Mieleni oli ollut niin tuhoutunut, kun hän käytti kykyään minuun ensimmäistä kertaa, että jotain siitä oli täytynyt tarttua olemukseeni. Sille Carlisle ei keksinyt selitystä, miksi se toimi vain eläimiin. Jesse huomioon ottaen, se ei jälkeenpäin ajateltuna tuntunut kovinkaan yllättävältä. Jotenkin hän oli pystynyt aistimaan minusta huokuneen ahdingon jo kaukaa.

Tosin. Sen lisäksi että kykyni toimi vain eläimiin, se erosi muutenkin hiukan Jasperin kyvystä. Suurin ero oli, että pystyin sammuttamaan sen tarvittaessa. Taito jonka olin onneksi oppinut kohtalaisen nopeasti. En ollut pystynyt tappamaan eläimiä, kun olin aistinut heidän pelkonsa ja kauhunsa. Ei ollut kestänyt kauaakaan, kunnes janoni oli käynyt sietämättömäksi minulle ja ympäristölleni. Vaikka tiesin, että en kestäisi syyllisyyttä, jos joisin viattomasta ihmisestä, se olisi silti ollut minulle helpompaa kuin eläimen tappaminen.

Toinen ero oli, että eläimillä ei varsinaisesti ollut tunteita, vaan ne olivat enemmänkin vaistoja. Niiden manipulointi vaikutti myös suoraan eläinten käyttäytymiseen. Koska osasin poistaa kykyni käytöstä, ja se oli jo siksi erilainen kuin Jasperilla, Carlisle arveli, että voisin oppia muutakin kuin eläinten vaistojen hallintaa. Minua asia ei varsinaisesti kiinnostanut.

Kissa oli kävellyt viereeni ja puski nyt päätään jalkaani vasten. Kyyristyin ja silitin häntä erittäin varovaisesti. Olin jo ehtinyt harjoittelemaan graniittia pehmeämpien luontokappaleiden käsittelyä. Jesse oli tullut katsomaan minua muutaman kerran. Hän oli mukavaa seuraa, mutta lopulta olin joutunut ajamaan hänet pois. Olin pakottanut Jessen ajattelemaan, että kuuluimme kilpaileviin laumoihin. En voinut viedä häntä omistajiltaan.

Annoin kissan nuuhkia kättäni hetken ja nousin ylös. Hän naukaisi nälkäisenä. Katselin ympärilleni. Tyhjä ruokakuppi näkyi keittiön lattialla. Nimi oli kirjoitettu sen kylkeen.
”Camilla?” Kissa nosti katseensa ylös. Camilla.

Kävelin keittiöön. Pussillinen kissanruokaa oli tiskipöydällä. Otin sen ja täytin Camillan kupin. Raksut haisivat ällöttäviltä. Eivät tosin yhtään sen pahemmilta kuin kaikki ruuat, joista olin pitänyt ennen. Ruokavalioni oli nykyään melko yksipuolinen.

Camilla rouskutti ruokaansa äänekkäästi. Hänen vaalea turkkinsa oli melko heikossa kunnossa. Huonosti parantunut vaaleanpunainen arpi pilkotti hänen selässään. Asunnon hajusta päätellen hänen vessaansa ei oltu puhdistettu aikoihin. Hänestä ei pidetty huolta.

Hissin kello soi vaimeasti käytävässä. Joku astui hissistä ulos, ja askeleet alkoivat lähentyä. Ne pysähtyivät asunnon ulkopuolelle. Avainten kilinä sai Camillan nostamaan päätään ja juoksemaan pöydän alle. Hän pelkäsi tulijaa.

Menin olohuoneeseen. Ulko-ovi aukesi, ja kuulin hänen raskaan hengityksensä. Ovi sulkeutui, ja avaimet kilahtivat pöydälle. Hitaasti hän riisui takkinsa. Kiduttava tuoksu leijaili jo nenääni. Lopetin hengittämisen. Minun oli pystyttävä tähän. En tosin tiennyt vieläkään mihin.

Mies astui olohuoneeseen ja napsautti pienen pöytävalon päälle. Juuri sillä hetkellä jähmetyimme molemmat. Nuo kasvot. Jotkin muistot ihmiselämästäni olivat jo haalistuneet, mutta en usko, että unohtaisin niitä koskaan. Ne olivat syöpyneet mieleeni ikuisiksi ajoiksi. Hirviöni.

”Kuka olet, ja miten pääsit tänne?” Mies katsoi nopeasti ympärilleen.
Hänen äänensä sai suonissani virtaavan myrkyn kiehumaan. Lukitsin itseni paikalleni. Kuvottava virnistys nousi miehen kasvoille.
”Lähettikö Jonas sinut?”
En vastannut mitään. En pystynyt vastaamaan. Pelkäsin, että seuraava tekoni olisi repiä tuo virne hänen kasvoiltaan.

Mies käveli hitaasti minua kohti. Vaikka en hengittänyt, veren tuoksua oli mahdoton olla huomaamatta. Vaistomaisesti otin askeleen taaksepäin.
”Ei mitään hätää. Ei sinun tarvitse pelätä minua.”
Miehen katse tutki minua ylhäältä alas.
”Jonas, Jonas”, mies mutisi hyväksyvästi. ”Toivoin kyllä blondia, mutta olet paljon kauniimpi, kuin osasin odottaa.”

Mies ei tunnistanut minua. En tiennyt, muistiko hän yhtään uhriaan, mutta en ihmetellyt, että hän ei osannut yhdistää minua siihen iltaan. En meinannut peiliin katsoessani vielä uskoa itsekään miltä näytin. Olin ollut ennenkin hyvän näköinen. Satakuusikymmentäneljä senttiä pitkä vartaloni oli ollut sopusuhtainen. Lainehtivat punaruskeat hiukset olivat reunustaneet naapurintyttömäisen kauniita kasvojani.

Enää minussa ei tosin ollut mitään naapurintyttömäistä. Ehkä se oli niin kuin muodonmuutokset kaikissa tyhmissä tosi-tv ohjelmissa. Minut oli muutettu tyrmääväksi kaunottareksi. Tai niin olisin kuvaillut itseäni ennen. Alicen tai varsinkaan Rosalien rinnalla en tosin näyttänyt kovinkaan ihmeelliseltä.

Miehen silmät ihailivat minua himokkaasti. Onneksi pieni lamppu ei valaissut huonetta kovin hyvin. Mies tuskin erotti silmieni väriä selvästi. Vaikka punainen niissä oli jo hiukan haalistunut, eivät ne näyttäneet vieläkään kovin ihmismäisiltä.

”Kyllä, kyllä”, mies kähisi ja astui melkein kiinni minuun.
Hänen sydämensä syke jyskytti korvissani. Valtimo hänen kaulallaan levitti ihanaa tuoksu minua kohti. Nielaisin suuhuni tulvivaa myrkkyä ja käänsin kasvojani hiukan sivuun. Mies nosti oikean kätensä olkapäälleni ja hieroi sitä kevyesti.
”Ei sinun tarvitse ujostella minun kanssani.”

Pienet möykyt ympäröivät hänen rannettaan. Murtuma ei ollut parantunut kunnolla. Tiesin, mistä hän oli sen saanut. Jasper oli kertonut kaiken. Mukaan lukien sen kuinka hän oli katkaissut tuon ranteen.

Mies laski kättään alemmas. Jokainen sentti antoi minulle uuden idean mitä minun pitäisi tehdä hänelle. Kiskaista hänen päänsä irti. Juoda hänet kuiviin. Repiä hänen raajansa irti. Heittää hänet ulos ikkunasta. Nykiä hänen sormensa irti yksitellen. Kutsua Rosalie paikalle. Se oli ideoista luultavasti kaikista sadistisin. Rosalie keksisi varmasti jotain, mitä en voisi edes kuvitella. Ja mieshän oli toivonut vaaleahiuksista naista.

”Meillä tulee olemaan varmasti hauskaa.”
Miehen käsi pysähtyi rinnalleni, ja hän puristi sitä kovakouraisesti. Kasvoni kääntyivät häntä kohti, ja katseeni porautui hänen silmiinsä.
”Ranteesi ei ole näköjään parantunut vieläkään.” Ääneni oli matala. Yritin hallita raivoani.
”Mitä?” Miehen ääni muuttui epävarmaksi.
Hän vilkaisi rannettaan ja käänsi sitten katseensa takaisin minuun.
”Tunnenko minä sinut?”
”Et taida muistaa minua, mutta minä muistan kyllä sinut. Muutit elämäni.” Tartuin miestä kaulasta. ”Muutit minut.”

Nostin miehen ilmaa, otin muutaman askeleen ja painoin hänet seinää vasten. Miehen silmät laajenivat kauhusta. Hän yritti huutaa, mutta siirsin käteni nopeasti kaulalta hänen suunsa päälle.
”Joko meillä on hauskaa?” kysyin.

Miehen oikea käsi alkoi tonkia hänen housujensa taskua. Hän veti sieltä ulos hopeisen stiletin ja napsautti sen terän esille. Puukko alkoi liikkua minua kohti naurettavan hitaasti. Vielä kuukausi sitten sen näkeminen olisi saanut minut huutamaan pelosta. Nyt se lähinnä huvitti.

Tartuin kiiltävästä terästä ja nykäisin sen pois miehen kädestä. Minun teki mieli iskeä se hänen rintaansa, mutta en voinut rikkoa hänen ihoaan. Tiesin, että tippakin ihmisen verta saisi minut menettämään hallintani. Vaikka hänen tappaminen ei luultavasti minua kauheasti haittaisi, olin päättänyt olla juomatta ihmisistä, jos vain pystyin. Se huomioon ottaen, puhuminen oli ollut huono idea. Olin joutunut hengittämään. Kurkkuni oli jo liekeissä. Minun oli lopetettava tämä nopeasti.

Pudotin veitsen, tartuin miestä vasemmasta ranteesta ja kiersin sitä hiukan.
”Jos satutat enää ketään, niin tulen takaisin.” Murina nousi tahtomatta rinnastani.
Mies yritti riuhtoa itseään irti. Hän potkaisi jalkaani. Sitä säesti minulle mielihyvää tuova rusahdus. Luultavasti varvas. Taivutin rannetta hiukan lisää, ja mies jähmettyi.
”Ymmärrätkö?”
Hän tuijotti silmiäni. Ehkä hän alkoi hiljalleen tottua hämärään. Liikutin kättäni lisää. Mies alkoi sätkiä, ja hän yritti kääntää itseään liikkeen mukana.

Tunsin, kuinka miehen ranteen luut yrittivät estää minua.
”Jos joudun tulemaan takaisin, sinä kuolet.” Jokainen sana raastoi kurkkuani kuin hiekkapaperi.

Mies yritti liikuttaa päätään. Nyökätä. Hiki valui hänen ohimollaan. Hänen vaatteitaan ei luultavasti oltu pesty aikoihin. Mies näytti kaikin puolin luotaantyöntävältä. Silti. Halusin juoda hänet kuiviin. Vaikka se tuntui oksettavalta, halusin painaa huuleni hänen kaulalleen. Olin menettämässä hallintani.

”Jos tulen takaisin, et selviä näin helpolla.”
Mies nyökkäsi, ja samalla kiersin kättäni hitaasti. Miehen ranteen luut paukahtelivat yksitellen. Hänen silmänsä laajenivat, ja ne alkoivat liikkua hallitsemattomasti. Hänen vartalonsa alkoi sätkiä epämääräisesti.

Irrotin molemmat käteni, ja mies lysähti maahan. Hän tärisi kauttaaltaan. Sylkeä valui hänen suunpielestään, ja katkonaista yninää nousi hänen kurkustaan. Jospa hän muistaisi tämän.

Pakotin itseni kääntymään kannoillani ja kävelin ikkunalle. Juuri kun olin kyyristymässä siitä ulos, kuulin epätoivoisen naukaisun keittiöstä. Pysähdyin ja käännyin Camillaa kohti. Hän istui vieläkin pöydän alla piilossa. Hänen siniset silmänsä katsoivat minua anovasti. Vilkaisin miestä. Hän oli vaipunut tajuttomuuteen. Kai olin jo tarpeeksi suurissa vaikeuksissa, kun olin täällä. Tuskin he voisivat pettyä minuun enää enempää.

”Tulehan tänne”, kutsuin Camillaa ja levitin käteni.
Hän innostui heti ja muutamalla loikalla hän hyppäsi syliini. Aukaisin takkiani ja laitoin Camillan sen sisään. Nostin vetoketjua sen verran, että vain hänen päänsä jäi ulkopuolelle. Camilla ei selvästikään pitänyt vartaloni kylmyydestä, mutta silti hän painautui tyytyväisenä minua vasten.

Nousin ulos ikkunasta ja tarkistin, ettei kukaan ollut näkemässä. Tuin Camillaa toisella kädelläni ja hypähdin alas. Laskeuduin mahdollisimman pehmeästi. Minulle olisi ollut sama tulla alas vaikka päälleni, mutta Camillalle pelkkä pudotuskin tuntui olevan liikaa.

Samassa jähmetyin kauhusta. Auton etuvalot kaarsivat kulman takaa suoraan minua kohti. Tunnistin sen kyllä nopeasti tutuksi Volvoksi, mutta Jasperin näkeminen sen ratissa sai pelkoni nousemaan pintaan. Hän oli nähnyt niin paljon vaivaa vuokseni.

Koko muuttumiseni ajan hän oli pysynyt vierelläni. Hän oli pitänyt kivun poissa. En tietenkään ymmärtänyt sitä silloin, mutta tiesin nykyään, että ne kaksi päivää olivat olleet raskaammat hänelle kuin minulle. Eikä se loppunut siihen.

Ennen kuin olin oppinut hallitsemaan kykyäni. Kun en ollut pystynyt juomaan eläimistä, ja jano oli saanut minut menettämään malttini, Jasper oli houkutellut minut ulos talostamme. Hän oli johdattanut minut kauas muista, jotta en voisi vahingoittaa ketään. Hän oli ottanut vastaan raivoni.

Ja nyt tämä. Minusta taisi olla loputtomasti vaivaa. En voinut edes kuvitella kuinka pettynyt Jasper oli minuun nyt. Onneksi Alice oli hänen mukanaan.

Seisoin edelleen jähmettyneenä, kun auto pysähtyi muutaman metrin päähän minusta. Alice nousi matkustajan paikalta ja ilmaantui eteeni. Vaikka pystyin nykyään itsekin liikkumaan aivan eri tavalla kuin ihminen, Alice liikkeet hämmensivät minua edelleen. Niillä ei ollut alkua eikä loppua. Hän vain virtasi paikasta toiseen. Hetken ajan Alice tuijotti silmiini, kunnes leveä hymy nousi hänen huulilleen. Silmieni väri oli sama kuin aikaisemmin. Punainen ei ollut kirkastunut ihmisverestä.

Jasper oli myös ulkona autosta, ja hän käveli meitä kohti ihmismäisellä vauhdilla. Vilkaisin nopeasti hänen kasvojaan. Kuten pelkäsinkin, ne olivat ilmeettömät. Ehkä tämä oli hänen keinonsa kiduttaa minua.

Rosalie oli tullut minun viereeni.
”Ja mikähän tuo on?” Hän katsoi takkini alta pilkottavaa haurasta olentoa.
”Hän on Camilla”, sanoin varovaisesti.
”Hän? Tarkoitat kai se?” Rosalie oli kylmä oma itsensä.

Alice silitti Camillaa varovaisesti, ja hän vastasi siihen kehräämällä hiljaa. Yleensä eläimet pelkäsivät meidän kaltaisiamme, mutta Camillan kokemus ihmisistä taisi olla niin huono, että me emme vaikuttaneet niin kammottavilta.

Jasper pysähtyi Alicen viereen. Vilkaisin jälleen hänen eleettömiä kasvojaan, mutta laskin katseeni äkkiä alas. En uskaltanut kohdata hänen silmiään. Tiesin, että Jasper ei tekisi minulle pahaa, mutta silti vaistoni pakottivat minut pelkäämään häntä.

Olin nähnyt hänen arpensa, ja kun hän oli koettanut laannuttaa raivoani, olin tajunnut, miten hän oli säilynyt hengissä niistä kaikista. Vaikka olin ollut ja olin edelleenkin häntä nopeampi ja vahvempi, en ollut saanut häneen naarmuakaan. Jos Alicen liikkeet olivat sulavia kuin vesi, niin Jasperin olivat kuin salama. Hän vain siirtyi paikasta toiseen määrätietoisesti ja tappavan tehokkaasti.

Olin myös kuullut Alicelta Jasperin menneisyydestä. En uskonut, että hänen tarkoituksenaan oli ollut pelotella minua, vaan kertoa millaista joidenkin vampyyrien elämä oli. Minun oli varmasti hyvä tietää. Silti. Ne tarinat olisivat saaneet kylmät väreet kulkemaan kenen tahansa selkärankaa pitkin. Vampyyrit eivät pelänneet monia asioita, mutta jokaisen pitäisi pelätä Jasperia. Hän oli Kuolema. Tai ainakin oli ollut, ennen kuin hän tapasi Alicen. Ehkä Alice ansaitsisi Nobelin rauhanpalkinnon.

”Tuomme Clairen kotiin.” Jasper tuijotti Rosalieta.
Rosalie ymmärsi, että hänen seuraansa ei enää kaivattu. Hän kohautti hartioitaan ja oli hetkessä autonsa kyydissä.

Sanomatta sanaakaan, Alice ja Jasper lähtivät Volvoa kohti. Seurasin heitä ja menin takapenkille. Vaistomaisesti tartuin turvavyöhön ja ehdin vetää sitä hetken matkaa päälleni, kunnes tajusin sen täysin turhaksi. Alice oli kääntynyt minua kohti, ja hän naurahti ihmisrutiinilleni. Jasper katsoi minua taustapeilistä. Ehkä myrsky oli parempi ottaa vastaan nyt.

”Olen todella pahoillani, että lähdin Rosen mukaan. Älkää syyttäkö häntä, hän vain halusi auttaa minua. Jotenkin se tuntui hetken aikaa hyvältä ajatukselta.” Sanat tulvivat suustani. ”Tiedän, että tein väärin. Lupaan, että en tee mitään tuollaista uudelleen. Älkää olko vihaisia minulle. Lupaan olla kiltisti.” Ja alle sekunnissa olin valmis.

Kolme silmäparia katsoi minua ihmeissään. Vaikka kissoilla oli tarkempi kuulo kuin ihmisillä, Camilla tuskin erotti sanoja toisistaan. En vain ymmärtänyt Jasperin ja Alicen ilmeitä. Ne olivat melkein huvittuneita.

”Claire.” Jasperin ääni oli yllättävän lämmin. ”Et sinä ole meidän vankimme.”
”Olet aikuinen nainen. Saat tehdä omat päätöksesi”, Alice jatkoi Jasperin ajatusta. ”Olisimme tuoneet sinut tänne, jos olisit pyytänyt.”
”Miksi Rosalie sitten toi minut tänne salaa?”
”Hän taisi vain haluta, että tapat sen miehen.” Jasperin äänestä oli helppo päätellä hänen mielipiteensä Rosaliesta.
”Entä te?”
”Emme olisi estäneet sinua, mutta olisimme koettaneet puhua sinut toisiin aatoksiin.” Jasper kääntyi penkillään minua kohti. ”Vaikka sinä kuinka vihaat sitä miestä, en usko, että halusit oikeasti riistää ihmishenkeä.”

Tajusin, että hän oli oikeassa. Vaikka olin olento ihmisten painajaisista, en silti halunnut muuttua hirviöksi. He vain halusivat suojella minua itseltäni. Ehkä he todellakin ajattelivat minua yhtenä perheenjäsenenään, eivätkä pelkästään taakkana joka oli heidän vastuullaan.

Alice kurkotti käsiään minua kohti. ”Saanko pidellä sitä… häntä?”
Hymyilin hänelle ja aukaisin vetoketjuni. Camilla laskeutui syliini ja nuuhki Alicen sormia erittäin varovasti. Arkaillen hän lähestyi Alicen käsiä, kunnes Alice ylsi rapsuttamaan hänen päätään. Hellästi Alice nosti Camillan syliinsä etupenkille. Jasper vilkaisi yläviistoon ikkunasta ja hymähti. Hän luultavasti aisti jotain hirviöstäni. Ei se mies kyllä enää ollut hirviöni. Hän ei ollut minulle enää kukaan. En uhraisi siihen mieheen enää ajatustakaan.

Jasper käynnisti auton, ja aloimme lipua pimeitä teitä pitkin. Nojasin pääni selkänojaan ja suljin silmäni. Yritin sulkea kaupungin ääniä päästäni. Taito jota jouduin vielä harjoittelemaan. Aivan niin kuin jouduin harjoittelemaan monia muitakin asioita. Edellinen elämäni oli loppunut, ja uusi oli syntynyt sen tilalle. Jouduin opettelemaan kaiken uudestaan.

Uuden elämäni ei ainakaan pitäisi olla tylsä. Minulle oli tietenkin kerrottu Voltureista ja heidän kiinnostuksestansa Bellaan. Victoriasta ja ihmissusista minulla olikin jo henkilökohtaisia kokemuksia.

Vaikka kuukauden ajan olikin ollut hiljaista, tiesimme, että Victoria ei luovuttaisi koskaan. Hän ei luovuttaisi, ennen kuin joko Bella tai hän oli kuollut. Minulle siinä ei ollut kuin yksi vaihtoehto. Bella oli Alicen lisäksi minun paras ystäväni. Niin läheinen kuin hän pystyi nyt olemaan. Emme olleet nähneet muuttumiseni jälkeen, mutta puhuimme puhelimessa päivittäin. Sen lisäksi Bella oli yrittänyt auttaa minua. Hän oli yrittänyt taivutella Edwardia, jotta he olisivat kertoneet minulle kaiken aikaisemmin. Hän oli yrittänyt pitää minut turvassa.

Minulla ei ollut kuin yksi vaihtoehto. Jos minä ja Victoria vielä kohtaisimme joskus, toinen meistä ei selviäisi siitä elossa.



// Tämä jatkuu täällä.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2009 00:11:00 kirjoittanut aro »

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #29 : 22.05.2009 20:55:40 »
Voi ei. En voi uskoa, että tämä oli tässä... Viimeiset kommentit sitten pitäisi antaa. Piuh, mitäpä tässä nyt sanoisi ?

Ensinnä, aivan valtava kiitos siitä, että annoit meidän nauttia vielä tästäkin aikaansaannoksestasi. Olet todella taitava fanficcari, ja pidän todella paljon tyylistäsi kirjoittaa. Nautinto lukea näitä lukuja. Joka luvun jälkeen odotin yhä enemmän ja enemmän jatkoa ja halusin tietää, miten tämä sitten lopulta päättyy. Etkä sinä tuottanut pettymystä.

Epilogi saattoi olla yksi parhaista osista tässä ficissä. En tiedä miksi. Kissa, Camilla, vain oli niin uskomattoman ihana ja huomaa, että taisit panostaa tähän vimppaan osaan aika paljon, joka tosiaan tuotti tulosta.

Kirjoitat todella puhtaasti, joka tekee tästä vielä ihanamman. No joo, kyllähän pari pilkkuvirhettä taisin löytää (jotka kadotin jo taitavasti), mutta eihän kukaan meistä ole täydellinen. Noita tulee yleensä aina. Pidäisi olla jo aivan uskomatonta, jos ei yhtään virhettä olisi missään. Pikkujuttuja, mutta minun on pakko aina jostain syystä huomauttaa. En tiedä, onko se hyvä vai huono tapa.

Toivottavasti saamme vielä joskus oikeuden lukea jotain tekemääsi ficciä. Kiitin jo, mutta jättekiitos silti vielä. :)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 14:58:00 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

aro

  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #30 : 24.05.2009 01:02:47 »
Kiitos kiitos. Ja kyllähän tämä ficci on tässä :) Mutta eiköhän se tosiaan jatku uuden ficin merkeissä joskus.

En mä tainnut mitenkää enemmän käyttää vaivaa tähän epilogiin, mutta oli tämä kyllä helppo kirjottaa. Johtuu varmaa siitä, että ei tarvinu kikkailla ja salailla Clairelta mitää juttuja enää. Pysty vaa kirjottelee menee. Sen takia sitä jatkooki haluttaa kirjottaa.

Ja Camilla on ihan oikean elämän kissa. Ei tietenkää sitä huonosti hoidettu osaa, mutta noin muuten :) Se oli kyllä aika kiva laittaa tähän. Ja sai sitten samalla selitettyä ton kyvyn kätevästi :)  Ja on sillä siinä jatkoficissäkin tarkotuksensa.

Njoo siis varsinki pilkkuvirheistä pitäs aina huomauttaa. Kun niissä on varmasti semmosia, mitkä pilkuttan joka kerta samalla tavalla väärin. Vois oppia nekin oikein. :)

Mutta joo. Eiköhän sitä kun saa ton Ikuisuuden alku ficin loppuun, niin jatka tätäkin tarinaa :)

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #31 : 24.05.2009 07:24:50 »
Vautsi, tuo loppu oli jotain niin odottamatonta.

Tykkään aivan älyttömästi sinun kirjoitustyylistäsi, osaat kuvailla hyvin ja kertoa asiat yksityiskohtaisesti, mutta samalla et tylsästi, niin että tällläinen junterokin jaksaa lukea. Teksti on lähes virheetöntä jokaisessa osassa, joten siitä isot pointsit sinulle. Sitäpaitsi, paljon mielikuvistusta sinulta ainakin löytyy.

Ja sinulla on ollut ihaltavana reipas tahti, vaikka kirjoitat kahtakin tarinaa päällekäin,  sekä aina on löytynyt osista sisältöä -äksöniä tai sitten muuten vaan. Hieno tarina kokonaisuudessaan, ja on ollut kiva lukea. Kiitoksia ;)

- Annabelle

aro

  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #32 : 26.05.2009 16:08:04 »
Kiitos kiitos Annabelle.

Empä kyllä oikeen osaa mitää fiksua vastata, kun noin hurjasti kehutaan. :) Se tosin pitää sanoo, että tämä ficcihän on ollut jo valmis. Pistin tätä tänne vaan muutaman päivän välein. Kyllä mulla aika mukavasti aina se pari viikkoa menee per luku. Sen takia en alota sitä tämän jatkookaa, ennen ku entiset valmiina, ettei hiastu iha mahottomasti tahti :)

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #33 : 27.05.2009 20:46:02 »
Voi ei. En voi uskoa, että tämä oli tässä... Viimeiset kommentit sitten pitäisi antaa. Piuh, mitäpä tässä nyt sanoisi ?

Ensinnä, aivan valtava kiitos siitä, että annoit meidän nauttia vielä tästäkin aikaansaannoksestasi. Olet todella taitava fanficcari, ja pidän todella paljon tyylistäsi kirjoittaa. Nautinto lukea näitä lukuja. Joka luvun jälkeen odotin yhä enemmän ja enemmän jatkoa ja halusin tietää, miten tämä sitten lopulta päättyy. Etkä sinä tuottanut pettymystä.

Epilogi saattoi olla yksi parhaista osista tässä ficissä. En tiedä miksi. Kissa, Camilla, vain oli niin uskomattoman ihana ja huomaa, että taisit panostaa tähän vimppaan osaan aika paljon, joka tosiaan tuotti tulosta.

Kirjoitat todella puhtaasti, joka tekee tästä vielä ihanamman. No joo, kyllähän pari pilkkuvirhettä taisin löytää (jotka kadotin jo taitavasti), mutta eihän kukaan meistä ole täydellinen. Noita tulee yleensä aina. Pidäisi olla jo aivan uskomatonta, jos ei yhtään virhettä olisi missään. Pikkujuttuja, mutta minun on pakko aina jostain syystä huomauttaa. En tiedä, onko se hyvä vai huono tapa.

Toivottavasti saamme vielä joskus oikeuden lukea jotain tekemääsi ficciä. Kiitin jo, mutta jättekiitos silti vielä. :)

Näköjään nyyhkytunnelmissa (plaah, tulee pian hautajaiset mieleen :D),
- Noora.

Mullahan alkaa kommentinkirjoitustaidot ruostua, kun saan melkein joka novellissa lainailla Noora.:aa. (:
Mutta kiit♥s, minultakin.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Loppu | Twilight
« Vastaus #34 : 02.07.2009 21:00:14 »
Oih, kiitos tästäkin : D Jep, Clairea siellä tarkoitin. Nyt selvisi sekin siis : ) Kiitos, tää oli hyvä :)
Cullenismi<3