Kirjoittaja Aihe: Siivouspäivä, Ron/Hermione, S [Myöhäinen prologi lisätty]  (Luettu 3992 kertaa)

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Title – Siivouspäivä
Author – Pyörylä
Genre – angst, songfic, one-shot, het
Paring – Ron/Hermione
Rating – S
Disclaimer - JK Rowling omistaa HP-universumin ja tässä esiintyvät hahmot/paikat, joita Pyörylä lainaa mitään pahaa kuitenkaan tarkoittamatta ja minkäänlaista tuottoa saamatta.
Summary – Aina tulee siivouspäiviä; matot on tampattava puhtaiksi pölyistä, joita niihin on kuukausien aikana kertynyt ja lattiat pestävä puhtaiksi pinttyneestä liasta. (Kyllä, se on vertauskuva.)
A/N – Laulu on Robbie Williamsin Sexed Up, eli tämä pikku ficcelöinen osallistuu Albumihaasteeseen. Ilmoitelkaa pilkkivirheistä ja jättäkää kommenttia, jos luette, vaikkei tämä mitään maailmaa mullistavaa olekaan. :]
//A/N2 - Unohdin, että olin kirjottanu tähän prologin, niin lisäilen senkin tähän nyt myöhässä:] No mutta ei voi mitään:P Sekin tulee Albumihaasteeseen tavallaan, vaikka onkin piiloraitaan perustuva.. Biisin nimestä en ole varma joten oisko se joku 'These things I think about' :) Prologi on Herm PoV.

*'*'*

Prologi

Ron ja Hermione kävelivät Tylyahossa eräänä kauniina kevätpäivänä ja ohittivat pienen sekatavarakaupan.

Onko totta, mitä he sanovat kentaureista, että niiden harjasta valmistettava uute lisää seksuaalista halua? Kenen puolella yksisarviset olivat toisessa maahissodassa? Ja kuka sen voitti? Makasikohan Angelina oikeasti Fredin ja Georgen kanssa?
Voi hyvänen aika, mitähän Ron sanoi äsken..?


Ron tuijotti välillä Hermionea ja välillä pienen kuppilan ruokalistaa. Kahvi tuoksui mukavasti heidän ympärillään.

Ai mitä haluaisin tilata?

"Kaakao, kiitos", Hermione sanoi.

Kaakaopavuista saa kuulemma hyvää flunssalääkettä. Onkohan Matami Pomfreylla paljon töitä tähän aikaan vuodesta? Mikäköhän on erikoisin tapaus, jota hän on joutunut hoitamaan? En yhtään ihmettelisi, jos se liittyisi jotenkin suomuihin… Minkä eläimen suomuja käytettiinkään Itkunloppujuoman valmistukseen? Sanoiko Ron juuri, että hän rakastaa minua?!?

Ron ja Hermione istuivat nurmikolla järven rannassa ja Ron katsoi Hermionea toiveikkain ja hieman itkuisin silmin.
"Kiitos?" Hermione sanoi epäröiden.

Äh, minun on pakko kertoa hänelle totuus pian… Mutta mikä on totuus vedenväestä? Syövätkö he oikeasti pallokaloja ja palvovat jättiläiskalmaria? Pitääkin muistaa ostaa Parane pian -ilmapallo Hagridille, hän oli eilen kuumeessa… Toivottavasti kesästä tulee lämmin ja voisin ottaa aurinkoa. Ron on hirveän kalpea.

Hermionen kaulariipus roikkui Ronin punaisten kasvojen yllä ja sänky natisi tuttuun tapaansa.

...Mutta kyllä hänen kasvonsa aina saavat väriä. Pitääkin muistaa paikata kaulaliinani ennen huomista. Ja neuloa muutama myssy kotitontuille. Olikohan Dobbyn elämä hirveätä Malfoyn kartanossa? Milloinkohan Narcissa ja Lucius tapasivat toisiinsa?
Miltähän rakkaus tuntuu?



Bonus track (These things I think about)

Is the Richard Gere-Gerbil story true?
Who came third in World War Two?
Did Sooty sleep with Sue?
These things I think about,
When I'm out,
With you

What are the holes in biros for?
Which one's which in the Corrs?
Did Geoff Hurst really score?
Coz frankly you're a bore,
And im not,

And if it's leaving season,
Your second on the bill,
If you won't leave me baby,
I'll find someone who will,
I tried love, I'm sorry,
I tried love,

Does God ever get it wrong?
Where has Gary Barlow gone?
Why is Christmas day so long?
It just goes on and on,
And on,
Like you,

And if it's leaving season,
You're second on the bill,
If you won't leave me baby,
I'll find someone who will,
I tried love, I'm sorry,
I tried love,

I tried love, and I'm sorry,
I tried love,

Why is there ketchup on my sleeve?
D'ya think Adam fancied Eve?
What if Eve could not conceive,
And he had to breed with Steve,
We'd all be gay!


*'*'*

Siivouspäivä

Hermione

Yritin pitää ääneni tasaisena, käteni tärisemättä. Yritin hillitä kieltäni laukomasta vihaisia sanoja, mutta näin vain punaista. Hänen hiuksensa ja naamansa, edessäni sylkevät huulet. Ja hänen mustat sukkansa. Puristin käteni nyrkkiin. Mikään mitä hän voisi sanoa, ei enää muuttaisi mieltäni. Olin niin kyllästynyt kaikkeen; huutamiseen, riitoihin, mököttämiseen. Tiedättehän, kun haukottelee, niin silmiin tulee kyyneliä? Nämä ovat niitä kyyneliä, kyllästymisen kyyneliä.
   Asioista olisi hyvä puhua ajallaan, sillä kun ne kaikki kertyvät piiloon pinnan alle petoksen varjolla ("Kyllä se siitä, ei ole vielä mitään hätää, tuohan on vain pieni asia, ei siitä kannata murehtia"), ne lopulta pursuvat yli ja saavat räjähtämään. Ei ole parempaa tapaa hoitaa asioita, ei ole keinoa, jolla pienet ärsyttävyydet saataisiin lakaistua maton alle ja unohdettua niiden olemassaolo. Aina tulee siivouspäiviä; matot on tampattava puhtaiksi pölyistä, joita niihin on kuukausien aikana kertynyt ja lattiat pestävä puhtaiksi pinttyneestä liasta. Liassa ei voi elää, vaikka onkin kuraverinen.
   Puristin silmäni kiinni. Minulla ei ollut enää mitään sanottavaa hänelle ja silmäni sulkemalla toivoin hänen katoavan myös mielestäni. Minun osaltani taistelu oli ohitse; minä olin valmis luovuttamaan, mutta hän vain jatkoi huutamista ja repi minua takaisin. En halunnut mennä takaisin. Ainut taistelu, johon enää suostuin, oli puristaa huuleni yhteen ja pitää jalkani tukevasti paikoillaan. Sen taistelun tulisin voittamaan, vaikka olisinkin jo hävinnyt koko sodan. Kai se on jonkinlainen puolustusvoitto, ettei anna vastustajan rynniä itsensä yli.

Loose lips sunk ships
I'm getting to grips whit what you said
No it's not in my head
I can't awaken the dead day after day
Why don't we talk about it?
Why do you always doubt that there
can be a better way?
It doesn't make me wanna stay

Why don't we break up?
There's nothing left to say
I got my eyes shut
Praying they won't stray
And we're not sexed up
That's what makes the difference today
I hope you blow away


*'*'*

Ron

Sanot, että meissä on jotakin vikana, kun aina riitelemme ja huudamme toisillemme, mutta minusta se on aivan normaalia, isä ja äiti aina riitelevät, mutta he silti rakastavat toisiaan. Ei riitely tarkoita sitä, että kaikki on huonosti; se tarkoittaa sitä, että ollaan elossa, tunnetaan asioita ja halutaan korjata maailmassa tapahtuvat vääryydet. Ei ole mikään syy erota muutaman riidan takia, ne eivät maailmaa kaada.
   Mutta tiedätkö, minä alan jo kyllästyä siihen, että sinä et usko meihin. Alan kyllästyä siihen, että sinä olet se, joka aina päättää riidat, sinun pitää aina saada sanoa viimeinen sana ja sinun pitää olla aina oikeassa. Sinähän olet aina oikeassa, eikö niin? "Hienoa, neiti Granger, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hienosta suorituksesta: jälleen kerran olit se, joka osasi luetella oikein Ron Weasleyn viat ja teidän suhteenne ongelmat, hienoa, oikein hienoa neiti Granger!" Minä alan kyllästyä siihen, oikeasti, kyllästyä! Huomaatko, haukottelen jo! Mutta ennen kuin menen, minun pitää pyytää erästä asiaa, ja lupaan, että tämä on viimeinen kerta, kuin pyydän mitään sinulta. Ja pyydän vielä kauniisti, viimeisen kerran kunniaksi: kiltti, saanko vielä kerran nähdä muistiinpanosi, minua niin kiinnostaa tietää, miten hyvin olet listannut kaikki ongelmat ja virheet minussa.
   Ai, nyt sinä et enää halua huutaa minulle? Luulet voittavasi taas, niinkö? Hyvä on, lopetetaan, erotaan! Mitä tässä enää yrittämään, jos sinä et halua! Eihän tässä ole kyse kuin sinun tunteistasi, mitäs minulla olisi väliä, minähän olen vain typerä pikku-poika, joka uskoo kesäisiin kukkaketoihin ja parempaan huomiseen! Eikö olekin lapsellista luulla, että ihminen voi muuttua, tulla paremmaksi, kehittyä ja joskus onnistua siinä, missä ennen epäonnistui? Eikö olekin naivia kuvitella, että jos joskus on tehnyt asian näin, sen tekisikin huomenna noin? Niin käsittämättömän naivia, eikö?

You say we're fatally flawed
Well I'm easily bored, is that OK?
Write me off your list
Make this the last kiss, I'll walk away
Why don't we talk about it?
I'm only here don't shout it
Given time, you'll forget
Let's pretend we never met

Why don't we break up?
There's nothing left to say
I got my eyes shut
Praying they won't stray
And we're not sexed up
That's what makes the difference today
I hope you blow away

Screw you, I didn't like your taste
Anyway, I chose you
And that's all go to waste
It's Saturday
I'll go out and find another you
« Viimeksi muokattu: 27.10.2009 16:37:55 kirjoittanut Snapu on Pyörylä »


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

story^

  • Lattiaeläin
  • ***
  • Viestejä: 372
  • Billion dollar baby
Vs: Siivouspäivä, Ron/Hermione, S
« Vastaus #1 : 19.03.2008 15:33:05 »
Hmm... Minusta hahmot olivat pysyneet omina persooninaan, sellaisina, joina J.K.Rowling oli heidät luonut. Hermionen tunteellisuus ja Ronin ahdistus siitä, kuinka hän ei tunne olevansa muiden tasolla, vaan ainainen kakkonen, tulevat ficcisäsi hyvin esille!  ;) Pidin tästä, molemmilla hahmoilla oli omat mielipiteensä ja näinhän sen kuuluukin olla, muuta yhtä "rakentavaa" en osaa sanoa!  ;D
The winter has passed
And the spring has come
We have withered
And our hearts are bruised from longing


ava by puolipro

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Tosiaan, lisäsin Prologin tuonne alkuun, kun sen olin kirjoittanut mutta unohdin ihan totaalisesti tähän lisätä :D Mutta siellä se on, Hermin ajatus lähtee harhailemaan hiukkaisen. ^^

story^: jes, hyvä että onnistuin pitämään hahmot IC, sitä hieman yritinkin.. tehdä Ronista lapsellisen ja Hermistä tuollaisen... analysoivan? Jep, kiitos kommentista ^^


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

Jewwi

  • Vieras
Auts, no mutta näinhän oikeassa maailmassa tapahtuu. Loistavaa tekstiä, harmittelin kuinka tätä kohtaa ei löytynyt uudesta kirjasta, mutta ehkä lastenkirjassa kaikki selviävät lopun jälkeen onnellisina yhdessä. Niin siis takaisin ficciin ^^ Kuuntelin Sexed Up-ia tässä samalla ja totesin kuinka hyvää tekstiä olet saanut, IC:tä ja kaikkea *silmät kiiltävät kunnioituksesta*

Prologi oli myös loistava, Hermione on jotenkin sellainen hahmo josta uskon ettei hän välttämättä perusta tunteista, vaan luottaa kylmään järkeen kaikessa.

Mutta kiitos hyvästä työstä :D

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Jewwi: Jes, Kyllä, suurin tavoite - tuon taiteellisen kirjoitustyylikokeilun lisäksi - oli pitää hahmot itsenlaisinaan. Ihme sana, itsenlaisinaan.. omanlaisinaan...? tai jotain.. kuitenkin! Ja kiva että sinun mielestä onnistuin, niin omasta mielestänikin :D Yep, prologi oli hauska kirjoittaa, voin vain kuvitella kun Hermin ajatukset lähtee harhailemaan omille teilleen vaikka onkin poikaystävänsä kanssa kahden kesken. Kiitos siis kommentista! :D


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
Tsäp, tuo sattuu. Se on jotenkin kumma, miten nuo pikkuasiat jätetään hoitamatta oikeassa elämässäkin ja sitten ne paisuvat sellaisiksi, että ne räjähtää käsiin ja sitten syytetään toisia (nyt puhun myös ystävyyssuhteista). Hyvin olit saanut nuo tunteet purettua tuossa, ensin lähdettiin ihan pienestä ja sitten sen raivoamisen myötä suuttumus kasvoi ja sitten annettiin tulla vain. Ron ja Hermione olivat oikeanlaisia hahmoja, raivotessaankin, ja perusasia sai sitten heidät eroamaan. Tuo siivoaminen, noin niinku vertauskuvallisesti. Tykkäsin, kun olit pistänyt prologin Hermionen ajatusmuodossa ja sitten Ron ja Hermione erikseen, että saivat minä-muodossa paukauttaa omat tunteensa, luulonsa ja ajatuksensa ilmoille.
Prologi oli mainoa :D Siinä oli vähän sarkasmiakin, kun ollaan omissa ajatuksissa jopa silloin, kun harrastetaan seksiä. Tjaijai. Liekköön tuo vika ollut nyt Hermionessa pääasiassa.
Lainaus
Ron ja Hermione istuivat nurmikolla järven rannassa ja Ron katsoi Hermionea toiveikkain ja hieman itkuisin silmin.
"Kiitos?" Hermione sanoi epäröiden.
D´oh!! Kiitos?! Ah, juuri niin pöllöä, mitä Hermione voisi tuossa vaiheessa sanoa :D
Lainaus
Hermionen kaulariipus roikkui Ronin punaisten kasvojen yllä ja sänky natisi tuttuun tapaansa.

...Mutta kyllä hänen kasvonsa aina saavat väriä. Pitääkin muistaa paikata kaulaliinani ennen huomista. -- Miltähän rakkaus tuntuu?
Tuossa pisti jo silmään tuo Hermionen ajatus, Miltähän rakkaus tuntuu? Tämä saattaisi jo hieman ilmentää hänen ja Ronin välistä suhdetta, ja että Hermione tässä on se, joka ei ole mukana ja joka ei halua tämän suhteen oikein edes onnistuvan.
Lainaus
"Kyllä se siitä, ei ole vielä mitään hätää, tuohan on vain pieni asia, ei siitä kannata murehtia"), ne lopulta pursuvat yli ja saavat räjähtämään. Ei ole parempaa tapaa hoitaa asioita, ei ole keinoa, jolla pienet ärsyttävyydet saataisiin lakaistua maton alle ja unohdettua niiden olemassa olo. Aina tulee siivouspäiviä; matot on tampattava puhtaiksi pölyistä, joita niihin on kuukausien aikana kertynyt ja lattiat pestävä puhtaiksi pinttyneestä liasta.
-----
"Hienoa, neiti Granger, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hienosta suorituksesta: jälleen kerran olit se, joka osasi luetella oikein Ron Weasleyn viat ja teidän suhteenne ongelmat, hienoa, oikein hienoa neiti Granger!" Minä alan kyllästyä siihen, oikeasti, kyllästyä! Huomaatko, haukottelen jo! Mutta ennen kuin menen, minun pitää pyytää erästä asiaa, ja lupaan, että tämä on viimeinen kerta, kuin pyydän mitään sinulta. Ja pyydän vielä kauniisti, viimeisen kerran kunniaksi: kiltti, saanko vielä kerran nähdä muistiinpanosi, minua niin  kiinnostaa tietää, miten hyvin olet listannut kaikki ongelmat ja virheet minussa.
Grrr, kunnon vittuilua ja sarkasmia. Tässä oli miun mielestä hyvä vertauskuva, tuo siivouspäivä ja mattojen tamppaaminen ja sitten tuo Ronin v-mäisyys kouluasioihin verrattuna (Hermionen loistavuus, voisi siis kertoa ne virheet ja muistiinpanoista voisi luntata, mitä ongelmia tämä on kirjoittanut)
Kiitos, tää oli hieno.


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

tapiiri

  • Vieras
Prologi oli minusta parempi kuin varsinainen ficci, mutta ei ficcikään huono ollut, en sitä tarkoita. Kokonaisuutena tämä oli ehkä vähän hämäävä. Siis ensin Hermione ei kiinnitä huomiota ja sitten kiinnittää huomiota hyvinkin tarkasti? Nämä toimivat ehkä paremmin erillisinä ficceinä, ainakin minun mielestäni.

Löysin virheenkin: pikku-poika -> pikkupoika.

Joka tapauksessa, prologissa oli käytetty sanoja oivaltaen ja hauskasti, lopputuloksena nopeasti etenevä, mutta silti ehjäntuntuinen kokonaisuus: kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! :D

Sitten varsinaiseen ficciin. Se oli edelleenkin sanaisa ja eteni oivaltaen. Tunnistin sieltä paljon elementtejä, joita on esiintynyt omissa riidoissani, varsinkin eroamista edeltäneissä. Toit kivasti esille molempien puolet sekä sen, mitä näkee toisen lähestymistavassa. Ja vaikka olenkin enemmän ronihminen riidellessä, puolet minusta tuntuu olevan hermionea. Niinpä eläytyminen hahmoihin toimi loistavasti! :)

Kaiken kaikkiaan virkistävä lukukokemus, kiitos siitä.

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 316
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Awws, tämä oli ihana. Hermionen ajatuksien harhailu oli Hermionemaista ja Ron oli ihana, oma itsensä. Raukka. <3 Hoh, en osaa kommentoida nyt tämän pitemmästi. ^^' Muutama rivi vain, noloa... Mutta joka tapauksessa mä tykkäsin tästä. Kiitoksia.  :)