Kirjoittaja Aihe: Mille sattuu, Sirius/Remus, S, angst, tunnelmointi, 1shot  (Luettu 3213 kertaa)

Jillian

  • Vieras
Title: Mille sattuu
Author: Jillian
Fandom: Harry Potter
Genre: Slash, angst, tunnelmointi
Pairing: Tulkinnanvarainen Sirius/Remus
Rating: S
Summary: Maailma on sadisti, joka rakastaa kivun tuottamista; minä olen masokisti, joka ei koskaan käske sen lopettaa.

Disclaimer: Kaikki hahmot kuuluvat J.K. Rowlingille, en saa tämän ficin kirjoittamisesta rahallista korvausta.
Beta: None, kaikesta virheellisestä saa syyttää vain minua.
Tapahtuma-aika: FK:n lopun aikana.
Tense: Preesens.
Status: Oneshot, valmis.
A/N: Sain angsteja, koska kaikki muut ovat saaneet paljon kirjoitettua viime aikoina minun itseni hyytyessä jonnekin. Nyt tilanne muuttuu. Toinen S/R –kokeiluni, tapetuksi tuleminen ei ole mieluista, vaikka kliseitä yritinkin välttää.



"Minä haluan juuri nyt jotakuta niin paljon että sattuu, enkä siksi välitä siitä ketä loukkaan ja paljonko sen takia." Johanna Sinisalo – Ennen päivänlaskua ei voi.





Välillä tunnen.

Kuinka maailma tahallaan jarruttaa, venyttää tuskallisia hetkiä kestämättömän pitkiksi, kiduttaa meitä tahallaan. Ja voi kuinka kovaa se kiihdyttääkään hyvien aikojen koittaessa, kuinka nopeasti ne valuvat huulilta ja muuttuvat tomuksi kitalaessa. Maailma on sadisti, joka rakastaa kivun tuottamista; minä olen masokisti, joka ei koskaan käske sen lopettaa.

Joskus tekisi mieli huutaa, että lopeta, anna ajan mennä omaa kulkuaan, älä hidasta tai nopeuta sitä, älä aiheuta minulle enempää mielihyvän väristyksiä kun hammasrattaat vaiko hampaat painuvat kiinni ihooni.

Remus on minun aikani, minun oma kelloni, joka tikittää rintakehäni alla hänen hiljalleen hiipuessa pois näkökentästäni. Hän katoaa sokeaan pisteeseeni, ja silti tiedän, että näen hänet yhä, kaikkialla, aina. En koskaan tiennyt, mille loittoneva selkä sattuu tai miltä tuntuu sanoa toisen nimi saamatta sitä koskaan irtoamaan huulilta ilman heikkouden hiipimistä ääneen.

Jotkut ihmiset ovat sellaisia, joihin rakastuu vaikkei saisi, vaikka tietää, että lentää aivan liian lähellä aurinkoa ja että pian polttaa pienet siipensä toisen mahtavassa hehkussa. Miten oudolta tuntuukaan olla surullinen auringonpaisteessa tai iloinen pimeässä talvi-illassa tai ikionnellinen kaatosateessa; tuntuu kuin tunteeni ilkkuisivat säälle vaiko päinvastoin.

Ja miten sitä vain tietääkään, että toisen loittoneva selkä huutaa ”älä rakastu minuun” ja silti niin tekee, koska on liian utelias ja liian jotain, mitä toinen ei koskaan. Typerä kenties, tai sitten vain niin pirun ylpeä, ettei halua jakaa toista kenenkään kanssa, koskaan, älä satuta minun ystävääni, älä koske häneen, älä siirrä oman elämäsi jälkiä häneen.

Mutta silmistä se näkyy, elämän jälki, se polku, jonka hiljalleen kuluttaa toisen sieluun ja sydämeen ja silmiin, toisen tahtoon ja ajatuksiin, tunteisiin ja tekoihin. Sitä näkee hiljalleen, miten toinen muuttuu osittain itsekseen ja alkaa vihata toista sen takia; kuka haluaisi rakastaa omaa peilikuvaansa, kun se on kerta toisensa jälkeen särjetty ja heitetty kasvoillesi?

”Remus”, saan viimein henkäistyä, mutta hän ei käänny, sanon sen uudestaan ja ihmettelen, mistä ääneeni on ilmestynyt voima. Luulin sen kadonneen häneen, luulin elämäni imeneen sen kuiviin omaan varastoonsa pahan päivän varalta. Missä ovat ne voimia täynnä olevat varastot pahojen päivien langetessa?

”Remus, älä mene.” Niin, huvittavaa, älä vain mene, koska en selviä ilman sinua. Koska olen antanut jo liikaa itsestäni sinun käsiisi, koska tunnen jo auringon ja viileän tuulen poskillani. Koska jos et nyt käänny niin en tiedä mitä teen. Koska kieltäydyn menemästä aurinkoon, jos et nyt puhu.

”Remus!” Yritän kävellä hänen luokseen, mutta hän on sokea ja kuuro ja liian jotakin vierasta ja se saa minut vavahtelemaan, älä nyt vielä mene, eihän mikään ole vielä edes päässyt alkuunsa.

”Älä mene sinne, minne en voi sinua seurata”, sanon ja näytän vihdoin heikkouteni, ne putoavat maahan, vai onko täällä enää ollenkaan maata, pysähdyt ja käännyt ympäri, tunnen lämmön virtaavan kehooni.

”Kuulithan sinä”, kuiskaan ja kasvoilleni kohoaa hymy, kun tulet luokseni. Minun Remukseni.

”Menen sinne, minne sinä et voi jäädä”, hän sanoo, mietin, mitä hän tarkoittaa ja miksi hänen silmänsä ovat niin pohjattoman surulliset, miksi ne eivät enää ole minun silmiäni vaan jälleen hänen omansa.

Nostan käteni hänen poskelleen, mutta hän haihtuu pois hymyillen samalla kun minä jään haparoimaan ilmaa käsilläni. Käännyn ympäri ja haistan toivoa. Kävelen valoon ja sen jälkeen minusta tuntuu, että tunnen täydemmin kuin koskaan ennen.

Ulkona auringonvalossa Remusta ei hymyilytä, vaikka aika juokseekin nyt normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 20:46:08 kirjoittanut Renneto »

aya

  • Vieras
Tämä on aivan ihana. Paritus on sellainen, jolla en hirveän useasti ole ficcejä lukenut, mutta minusta tämä oli aivan loistava, todella surullinen...

Pidin siitä, miten tämä alkoi. Ensimmäinen lause oli ihanasti yksin ja kuitenkin jatkui tuossa toisessa kappaleessa (vai ensimmäisessä, en tiedä). En tiedä, voinko ikinä kyllästyä tämän tyyppisiin ficceihin, angstiin ja pitkiin lauseisiin. Olen vain todella huono sanomaan niistä mitään, koska vaikka minä tästäkin löydän vaikka mitä, en osaa sanoa, mistä ne on, koska tällaisen tekstin jälkeen minun höpötykseni on todella turhanpäiväistä ja tyhmää.

Pidin myöskin lopusta ja tuosta keskustelusta. Ja voisin quotata vaikka mitä kohtia, mutta en halua, sillä en osaisi päättää, mitä kohtia quottaisin. Kuitenkin... Melkein itkin lopussa, koska tämä on todella kaunis. Pidin pidin pidin.

Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut aya »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Sait minut hämilleni.
Yritin löytää tälle tunnelmalle sopivaa ilmaisua ja ainoa jonka keksin oli 'valoisa angsti'. Tätä lukiessani minulle ei tullut kertaakaan tunne, että nyt liikutaan synkkyydessä, vaikka pelko ja epätoivo ovat suorastaan käsinkosketeltavat. Ehkä sen tekivät kielikuvat auringosta ja ylipäätänsä säästä.

Vuorosanat ovat herkät ja tarkasti valitut. Niistä saa oikeasti ajateltavaa ja lopulta ne saivat alahuulen lepattamaan ja silmät kostumaan. Sirius ja Remus ovat molemmat minulle hyvin rakkaita hahmoja, joten olen onnellinen kuinka herkästi ja taitavasti sinä heitä käsittelit.
Sää ja aika tuntuivat olevan tämän tarinan motiivit. Ne toistuvat hyvin, mutteivät liian usein. Ne luovat tähän sitä omaa satumaista tunnelmaansa, jonka alla vellovat kaikki nuo vahvat tunteet. Nuo tunteet tarttuivat minuun ja pakottivat minut lukemaan loppuun ja rakastumaan tähän.
Kielenkäyttö on kaunista ja sopivalla tavalla haastavaa lukea. Se ei ole väkinäisen koruilevaa, vaan se on kirjoitettu todellisella taidolla. En voi valita suosikki kohtaani, koska joutuisin liittämään koko tarinan tähän. Uskomatonta!

Lopusta vielä sen verran, että se jotenkin vapautti kaiken. Hymy, toivo ja valo aivan kuin vapauttivat lukijankin kaikista niistä tunteista, joihin alku hänet kahlitsi. Jäi todella hyvä mieli kun sain tämän luettua.
Jag tänker banka dig gul och blå!