Kirjoittaja Aihe: Hymyilisitkö minulle? (S, Severus/Lily, kuvarunomainen fic)  (Luettu 3398 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 525
  • The Uneartly Child
Nimi: Hymyilisitkö minulle?
Ikäraja: S
Paritus: Severus/Lily (yksipuolinen)
A/N: Kokeellinen kuvarunomainen ficci. Osallistuu pako luovuuden vankilasta-haasteeseen.

Hymyilisitkö minulle?

EDIT 11.2.2021: Suosittelen ficin katsomista deviantartista.
Selaa ficciä klikkaamalla kuvan vasemmalla puolella olevaa nuolta!
« Viimeksi muokattu: 11.02.2021 19:52:46 kirjoittanut Nukkemestari »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Fredu

  • Luihuisnörtti
  • ***
  • Viestejä: 1 010
    • Mieleni on maalaus
Aivan ihanaupea ficci♥!

Tykkään runoudesta, ja innostuin itsekin joskus peruskoulun viimeisellä luokalla muutaman väsäämään, en tosin koneella. Ihan liian vaikeaa, sanon minä. :D Ihan en muodosta saanut kiinni, että mitä tavoitteli, muttei se kyllä tunnelmaa haitannut. Tämä oli söpö♥
Avatar: Beauty Enchants
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Pakko heittää kommenttia kun tämä on tämmöinen kuvarunomainen. Kuulostaa jännältä!

Kesti oman aikansa ennen kuin tajusin miten tätä oikein luetaan. Varsinkin tuo ''muistan hymysi'' ja sen jälkeinen kohta tuotti vaikeuksia (enkä ole vieläkään sataprosenttisen varma mitä siinä lukee), mutta kun pääsin sen kohdan yli ja kunnolla alkuun niin lukeminen helpottui. Kuvarunomainen ficci toi mukavaa vaihtelua ns. tavallisiin ficceihin. Jos kiinnostusta riittää niin tee ihmeessä tulevaisuudessa lisää tämmöisiä! Piristävää luettavaa kun saa hetken miettiä, että miten sitä oikein luetaankaan. :D

Itse ficci oli oikein suloinen ja runomaisuus toi lukemiseen lisää mukavuutta. Tykkäsin! ^^

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 525
  • The Uneartly Child
Kiitos kommenteista.

Fredu, siinä on monta kuviota, alku on esittävinään hiuksia ja hymyilevää suuta, sitten on jonkinlainen nurmikko/maa ja kukka, toinen hymy, sydän, tollanen... sydänkäyrä ja lopussa taas hymy :D Joo, vähän epäselvää...

Yukimura, näis on monesti vähän vaikeaa lukea, mutta noh. Ensikerralla voisi väsätä vaikka yhden kuvion, niin ei olisi niin vaikeaa tulkita :D
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Oh, niin värisyttävää. Tätä minä juuri haasteellani hain.

Ihana tuo sydämmensyke efekti! Samaan aikaan sekava ja niin selkeä herkkä tulkinta. Piti miettiä miten lukea kuvia ja tekstiä samaan aikaan. Välitti tunnetta niin eri tavalla. Voi Severusta. Olen nyt kyllä niin ihastunut tähän kuvarunomaisuuteen, että sanat ei pysy kasassa. Lisää!

Kiitos.

LND
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 431
Ensinnäkin iso anteeksipyytö siksi, että jouduit odottamaan kommenttia niin kauan!

Tätä oli kiva lukea! Vaikka sanoja oli näennäisesti vähän, ei tätä kuitenkaan vain suhannut läpi, vaan pysähdyin katselemaan noita kuvioita (joita en aluksi melkein huomannutkaan, haha - tosin en kyllä lopuksikaan saanut ihan kaikista selvää, piti luntata tuolta kommenttivastauksesta :D) ja maistelemaan erilaisia äänteitä ja sanoja. Tykkäsin myös siitä, että tässä oli selvästi tarina, alku ja loppu ja juoni, eikä pelkästään niitä kuvioita ja pamppailevia sydämenääniä.

Jotkut kohdat olivat mielestäni todella onnistuneita, esimerkiksi makoileminen kahdenkahden lammen rannalla. Ihana! Siinä on nopea sointi, vähän niin kuin hermostunut sydän, joka hyppii kurkkuun, ja sanatoisto onnistuu vielä korostamaan sitä kahdestaan olemista, minä ainakin sain heti sellaisen vaikutelman, että tässä makoillaan ihan lähekkäin, kylki kyljessä niin kuin nuo sanatkin ovat. Toinen kohta, josta tykkäsin erityisesti, oli tuo sydämenlyöntirimpsu - ettei se ollut vain tasainen, vaan siellä oli tuollainen kevyt hypähdys välissä - ehkä Lily hymyili juuri silloin?

Nimen sointikin on kiva - ensin hymyilisitkö ja vielä painotetaan, että nimenomaan minulle. Se liittyy tiiviisti tekstiin, koska kuljetit hymyaihetta läpi koko tekstin, ja on muutenkin varsin istuva juuri tämänlaiseen tunnelmaan; aluksi kuvataan sitä kevyttä ihastumista, niitä piirteitä ja asioita, jotka Severus muistaa ja joihin hän kiinnitti huomionsa Lilyssä, sitten on hermostunutta sydämensykettä ja lopulta katumus ja haikeus - jos olisin sanonut, mutta ei.

Tällaista lukisin enemmänkin, kiitos!
get ready to ignite

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 727
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämähän oli aivan ihana idea ja toteutuskin toimiva. :) Tykkäsin kovasti, itse runossa oli nuoruudenherkkää tunnetta ja sellaista suloista viatonta haikeutta.

Kuvamuoto oli minusta toimiva kun sen ensin hahmotti, esimerkiksi pidin tuosta sydänkäyrä-rivistä ja kukkasen ojennuksesta erityisen paljon. Pakko tosin myöntää, että ihan aluksi avattuani sivun mietin oliko kuvan tarkoitus esittää yhtä hahmoa (jolloin se kieltämättä olisi aika koominen, koska siinä olisi voinut olla isokenkäinen Severus ojentamassa kukkasta, mutta sydänkäyrä olisi silloin edustanut hieman hämmentävällä tavalla muuatta ruumiinosaa...  ::) ) vai useaa pientä erillistä kuvaa. Kyllä se siitä lukiessa hahmottui. :)

Tässä oli kivasti ajattelemista ja hahmottamista, jolloin runoon joutui pakostikin keskittymään rauhassa. Tykkäsin siitä ja tykkäsin myös tästä mieleenpainuvasti esitetystä, kauniista kokonaisuudesta.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 121
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Ah, kaunis, ihana ja oivaltava, minä niin pidin tästä. :)

-Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

Morwen

  • ***
  • Viestejä: 84
Voi että, tämähän on aivan ihana... ja hyvin poikkeuksellinen teksti. Enpä ole tällaiseen aiemmin törmännytkään (tai no, lukion äikän tunneilla oli joskus kuvarunotkin esillä, mutta siitä on jo vuosia  aikaa enkä silloin oikein jaksanut innostua niistä). Olen iloinen, että tutustuin tähän topiciin, sillä tämä oli hyvä ja avartava lukukokemus. Persoonallinen asettelu tuo runoon uuden ulottuvuuden. Hetken sain kyllä minäkin jumpata aivojani parissa kohdassa, ennen kuin osasin lukea kirjaimet oikeassa järjestyksessä.

Lukiessa tuli sekä haikea että hymyilevä olo: tämä onnistui samalla kertaa olemaan sekä hyvin riipaiseva että jotenkin hellyttävä. Voi Severus.
Kuusen latvaan pääsee kahdella tavalla: kiipeämällä tai istumalla kävyn päälle.

 Morwenin kirjoituslipas