Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli: Onko elämäni elämää ilman aurinkoa? || P/K/G, raapale, S  (Luettu 2230 kertaa)

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Kirjoittaja: Ripple
Ikäraja: S
Tyylilaji: Angst
Fandom: Nälkäpeli
Paritus/Hahmot: Peeta/Katniss/Gale
Vastuuvapaus: Kunnia hahmoista ja alkuperäisestä tarinasta kuuluu Suzanne Collinsille. Samaten kursivoidulla kirjoitetut sanat ovat suoraan Matkijanärhi-kirjasta!

Varoitus: Spoilaa kirjasarjan loppua!!



Makaan kevään kukittamalla niityllä ja seuraan taivaalla hitaasti purjehtivia pilvenhattaroita. Peeta makaa vierelläni ja tunnen kuinka hän katselee minua kuin arvioiden. Hän tekee sitä usein, on tehnyt jo monta vuotta. Kun käännän katseeni häntä kohti, hän hymyilee pienesti ja painaa huulensa lämpimästi omiani vasten.

”Sinä rakastat minua. Totta vai ei?”
Minä vastaan hänelle. ”Totta.”

Gale oli oikeassa, kun vuosia sitten sanoi, että valitsen sen jota ilman en uskoisi selviäväni. Peeta on minun tukipilarini, elämäni vesi. Käännän katseeni takaisin taivaalle ja lähetän pilville äänettömän pyynnön: Tuokaa takaisin myös elämäni aurinko.

Ei ole kulunut päivääkään ilman, ettenkö olisi pohtinut valitsinko oikein.


* * *

A/N: Oma mielipiteeni on, että Katniss ja Gale olisivat kuuluneet yhteen.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2014 19:28:58 kirjoittanut Ripple »
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Daran

  • ***
  • Viestejä: 202
Hei!

Kommentoin, vaikka olenkin huono kommentoimaan, etenkin näin lyhyitä. Mutta siis: Katniss oli tässä kovin oma itsensä. Epäileväinen, häilyvä. Voin oikeasti kuvitella hänet pohtimaan tuota asiaa - ikuisesti. Vaikkakin, toisin kuin sinä ilmeisesti tarkoitit tässä, ajattelen sen niin että Katniss ei ehkä olisi varma valitsiko oikein rakkauden ja ystävyyden välillä, eikä siis kahden miehen välillä romanttisessa mielessä. Tämä toimii kuitenkin kummin tahansa ajatellen. Molemmat pojat kun olivat hänelle tärkeitä, vaikkakin eri tavoin, joten miksi ei saisikin parasta ystäväänsä kaivata… Tämä on lempparini, tiivistyi hyvin ja kauniisti tuo ajatus koko asetelmasta:
Lainaus
Gale oli oikeassa, kun vuosia sitten sanoi, että valitsen sen jota ilman en uskoisi selviäväni. Peeta on minun tukipilarini, elämäni vesi. Käännän katseeni takaisin taivaalle ja lähetän pilville äänettömän pyynnön: Tuokaa takaisin myös elämäni aurinko.

Virheitä en ainakaan huomannut, joten rakentavaa ei heru ;) Pidin, kiitos.

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Daran: Kiitos kommentista! Niin, tämän voi tosiaan ajatella kummin päin tahansa :)
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 118
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Ah, ihana pieni raapale. Olen aina ollut sitä mieltä, että Nälkäpeli sarja loppui liian varhain. Elämä sen asian kanssa on kuin hiukan erilainen nälkäpeli, aina on nälkä. Tällaiset ficit ovat hyviä tyydyttämään sitä nälkää.

Tämä oli todella kaunis ja juuri oikeanlainen. Katniss on IC ja tunnelma myös. (Voiko tunnelma olla IC ? ;D )
Myös minun lempikohtani oli tuo, minkä Daran nosti esille. Tekee vain mieli huokailla.

Minä löysin pikkuvirheen ja se olisi tässä:
Lainaus
Ei ole kulunut päivääkään ilman, ettenkö olisi pohtinyt valitsinko oikein.

Kiitos tästä pikku raapaleesta.

- Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
FractaAnima: Kiitos, kiva että tykkäsit! :) Nälkäpeli tosiaan loppui kesken (ja jos minulta kysytään, niin myös vääränlaisesti!)
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Tutitutie

  • Vieras
Hei! Pidin tästä! Kuten Daran sanoi, Katniss oli oma itsensä, joka lisäsi raapaleen uskottavuutta, jos sitä nyt tarvitaan.
Itsekin olen pohtinut, että tekikö Katniss oikean valinnan, mutta uskon, että hän teki. Mihin Peeta olisi joutunut? Turhaan olisi ollut siinä kirjasarjassa mukana ja Katniss ja Gale ovat kummatkin tulisia sieluja, joten suhde voisi olla aika... räjähdysaltis. Mutta Peetan rauhallisuus tasapainoittaa Katnissin luonnetta ja toisin päin.

Sori, taisin taas vähän pulista liikaa. Mutta kirjoita lisää tällaisia! ;D

-Tutitutie

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Kiitos Tutitutie :) Itse toivoin ehkä, että Peeta olisi lopulta löytänyt jonkun toisen rakkauden kohteen ja Gale olisi saanut Katnissin. Musta oli vaan tosi typerää, että Gale muutti pois vallan Katnissin elämästä. No, jännää kuitenkin että tässäkin asiassa on kahtiajakautunut fanikunta, eli ei ollut mitenkään itsestäänselvää missään vaiheessa kumman Katniss valitsee. Onneksi on fanfiction, niin voi tarvittaessa muunnella omanlaisen lopun jos kirjailijan oma näkemys ei miellytä ;D
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."