Kirjoittaja Aihe: Väärä suunnitelma, k-11, Alice/Bellatrix  (Luettu 3752 kertaa)

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 495
Väärä suunnitelma, k-11, Alice/Bellatrix
« : 12.08.2012 19:30:38 »
Nimi: Väärä suunnitelma
Kirjoittaja: Jeeetu
Beta: Swizzy
Genre: angst, fluffy, femme
Pairing: Alice/Bellatrix, Alice/Frank
Ikäraja: k-11
Summary: Bellatrixista ei pitänyt tulla hullua, mutta tapahtui jotain.
Disclaimer: J.K Rowling omistaa hahmot ja paikat, minä vain lainaan, enkä saa rahallista korvausta
Haasteet: Rare10

Bellatrixista ei koskaan pitänyt tulla hullua, sadistista Voldemortin palvelijaa. Se ei ikinä kuulunut hänen suunnitelmiinsa. Jotain kuitenkin tapahtui, jotain, mihin Bellatrix ei voinut vaikuttaa, tai jotain mitä hän ei osannut odottaa.

Nuorena, kun Bellatrix oli vielä normaali, hän tapasi Alicen. Hän rakastui heti, ensisilmäyksellä. Ja mikä oli kummallista, Alicekin näytti rakastuneen häneen. Siitä lähtien he olivat aina yhdessä, Bella ja Alice, Alice ja Bella.

Bellatrix ei kertonut koskaan vanhemmilleen Alicesta. Hänet olisi heitetty suvusta, niin kuin Siriukselle tai Andromedalle oli käynyt. Bellatrix rakasti Alicea, mutta hän ei halunnut pettää vanhempiaan.

Se taisi olla Alicelle liikaa. Alice olisi halunnut kertoa heidän suhteestaan, olla kaikille rehellinen. Alice ei kuitenkaan kertonut, koska Bellatrix ei halunnut.

Eräänä päivänä Bellatrix sai Alicelta kirjeen, jossa kerrottiin, että Alice jätti Bellatrixin. Alice oli tavannut Frankin, jonka kanssa pystyisi perustamaan perheen ja elämään ilman salailuja.

Se oli murtanut Bellatrixin sydämen. Hänen tulevaisuutensa meni kokonaan uusiksi. Bellatrixista tuli tyhjä kuori, jonka ainoa tavoite oli kiduttaa Alicea niin paljon, että toinen nainen ymmärtäisi Bellatrixin tuskan. Bellatrix rakasti vieläkin Alicea ja tulisi rakastamaan elämänsä loppuun saakka.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Väärä suunnitelma, k-11, Alice/Bellatrix
« Vastaus #1 : 27.07.2013 02:42:04 »
Huomenta! Luin ensimmäisen kerran tämän ficin varmaan jo pari kuukautta sitten, mutta kommentoiminen on jäänyt ihan täysin - aina tähän hetkeen asti. Kirjoitin tämän ficin nimen johonkin vihkooni muistiin, ja löysin sen äskettäin tuolta vihkoröykkiöideni uumenista. Mutta joo, täälläpä nyt olen :)

Ensimmäinen asia, jonka huomasin ficin avattuani, olivat nuo genret tuolla alkusepityksissä. Yhdistelmä fluffy + Bellatrix ei ole koskaan kohdannut minun fanonissani, joten olin hyvin kiinnostunut näkemään, miten olit tämän toteuttanut. Toinen juttu, mikä kiinnosti, oli tietenkin tuo paritus. Alice/Bellatrix ei ole ihan huonoimmasta päästä parituksia, joten siitäkin oli kiinnostavaa lukea jotain. Ensimmäistä kertaa, itse asiassa.

Jo tekstin aloituslause saa kiinnostuksen heräämään - mitäs tapahtui ennen Voldemortia? Vaikka ficin asetelma on muuten aika peruskauraa, pientä erikoisuutta tähän tosiaan tuo paritus, johon harvemmin törmääkään. Tämä oli aika koruton teksti, mutta yksinkertaisuudessaan hyvin mukavaa luettavaa. Bellan ja Alicen suhde on rakennettu näin lyhyen tekstin aikana hyvin, ja ficistä käy hyvin selville myös hahmojen luonteet, vaikka niistä tietenkin tietää aika paljon jo ennestään. Mielestäni tämä olisi ehkä voinut saada vähän enemmän rakennetta ja ennen kaikkea syvyyttä vähän pidempänä tekstinä, mutta ei kuitenkaan missään nimessä ole huono tämänkään pituisena.

Jotkut lauseet tässä ficissä ovat hieman tönkköjä, mutta se ei haitannut lukemista millään tavalla. Yhtenä pienenä esimerkkinä voisin mainita
Lainaus
niin kuin Siriukselle tai Andromedalle oli käynyt.
tuon, sillä tuossa kohtaa saattaisi kuulostaa hieman paremmalta, jos tai korvattaisiin sanalla ja, sillä heidät kummatkin poltettiin pois sukupuusta. Mutta molempi parempi, eipä tuo mikään maailmoja kaatava virhe ole, pikemminkin makuasia! :)

Lainaus
Siitä lähtien he olivat aina yhdessä, Bella ja Alice, Alice ja Bella.
Hieno kohta!

Kiitos kovasti lukuelämyksestä, hienon ficin olet saanut aikaiseksi! :-*



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 495
Vs: Väärä suunnitelma, k-11, Alice/Bellatrix
« Vastaus #2 : 27.07.2013 17:22:54 »
Kristen: Oho, kylläpä yllätyin, että joku vielä tätäkin ficciä on kommentoinut, itsekin olin jo unohtanut tämän : D Kiitos todella paljon palautteesta ja ihanan pitkästä kommentista, piristit päivääni. Kiitos paljon niin ruusuista kuin risuista :)
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Emmatrix

  • Vieras
Vs: Väärä suunnitelma, k-11, Alice/Bellatrix
« Vastaus #3 : 28.07.2013 14:32:12 »
Päiviä! (jos nyt on päivä)

Ekaks sanon, että (yleensä, ei kuitenkaan tässä tapauksessa koska ei ollut ihan mitään sokerimössöä) Bellatrix+fluffy=mitä ihmettä?
Ja mä en oo ikinä tykännyt Alicesta, enkä Frankista, mutta Trixieni (aah)...
Mä oon lukenut tän joskus, mut luinpa nyt uudestaan ja kommentoinkin (hyvä minä)!
Ja mä en oo ikinä voinut kuvitella Bellatrixia muuna kuin sadistina... (koska itse en ole>:D)
Mut joka tapauksessa mä pidin tästä (kerrankin Bellatrixfemmeä muunakin kuin with Narcissa)

Kiitän, kumarran, niian ja vilkutan JA häivyn (kiltisti)

-Emmatrix-

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 495
Vs: Väärä suunnitelma, k-11, Alice/Bellatrix
« Vastaus #4 : 28.07.2013 17:45:52 »
Emmatrix: Kiva, että tykkäsit ja kommentoit, kiitos oikein paljon koko kommentista : )
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015