Kirjoittaja Aihe: Twilight: Osien vaihto, K-11  (Luettu 3219 kertaa)

uniit

  • Vieras
Twilight: Osien vaihto, K-11
« : 30.12.2009 02:45:00 »
Ficin nimi: Osien vaihto
Kirjoittaja: Uniit
Oikolukija/Beta: ei oo
Fandom: Twilight
Ikäraja: k-11
Paritus/Päähenkilöt: Edward, Bella



BPOV


     1. luku

        Olin käynyt jo monen monta kertaa koulun, koska olin vampyyri, mutta tälläistä päivää en ollut ikinä kokenut. Kun astelin ruokalaan haistoin löyhkäävään ruoan lisäksi myös jotain muuta outoa. Maailman hirveimmän tuoksun, joka tuli jostain ruokalan perältä. Se kirveli nenääni ja nostatti minussa halun repiä ja raastaa. Vihdoin paikallistin hajun, se oli se uusi oppilas, Edward Cullen. .Hän oli muuttanut tänne isänsä, Tohtori Carlisle Cullenin luokse. Kaikki olivat  odottaneet häntä. Tämä oli ensimmäinen kerta elämässäni kun en himoinnut ihmisverta ollenkaan Käännyin kannoillani ja ryntäsin ulos ruokalasta. En kestänyt hajua.

Myöhemmin biologian tunnilla istuin vakiopaikalleni,  kun kuulin viereisen tuolin liikahtavan ja jonkun istuvan siihen. Olin ymmälläni, ennen kukaan ei ollut uskaltanut istua viereeni, mutta kun näin ja haistoin pahasta hajusta että se olikin uusi oppilas Edward jolle ei ollut paikkaa, ymmärsin. Nenääni alkoi kirvellä ja lihakseni jännittyivät loikkaan tuolista. En tiedä mikä minuun meni, haju sekoitti ajatukseni. Lakkasin hengittämästä. Hän katsoi minuun vihreillä silmillään hämmästyneenä ja pelokkaana. Oliko hän huomannut minussa jotain outoa? Samassa opettaja tuli luokkaan ja muut oppilaat vaikenivat äkkiä. Vedin tuoliani lähemmäs pöytää ja hivuttauduin samalla kauemmas Edwardista. En voisi romuttaa Charlien rakentamaa elämää sillä,  että tappaisin ventovieraan, vieläpä komean pojan hajun takia, joka käski aivojani murhaamaan. Yritin keskittyä oppituntiin, mutta minua ei kiinnostanut, koska osasin jo kaiken. Se kuulosti omahyväiseltä jopa omissa ajatuksissani. Vilkaisin kelloa joka pirahti juuri samalla hetkellä. Pomppasin tuolista, nappasin laukkuni ja heti luokan ulkopuolella haukkasin raitista ilmaa.




2.luku

   Kuulin vain moottorin hyrinän kun ajoin kotiini. Mitä minä tekisin? Olin ollut tänään vähällä paljastaa perheeni. Vastaus oli selvä, yrittäisin huomenna vaihtaa biologian kurssia tai jäädä siltä kokonaan pois. Käännyin koti pihaani ja avasin auton oven ennen kuin vauhti oli edes kokonaan pysähtynyt. Läimäytin oven kiinni ja lähdin kävelemään kevein askelein sisälle. Unohtaisin asian täksi päiväksi. En halunnut huolestuttaa Charlieta.

Iltani ja yöni olivat kuluneet normaalisti metsästysretkellä. Nyt ajelin ylinopeutta kouluun päin ja jos suunnitelmani ei onnistuisikaan, valmistautuisin kohtaamaan Edwardin. Minuun ei enää kiinnitetty huomiota, silloin kun olin hankkinut tämän auton, minua oli tuijotettu kuin viimeistä päivää.

Kävelin suoraan kansliaan ja ryntäsin tiskille.
 – Hei. Haluaisin vaihtaa biologian kurssini, sanoin sametinpehmeästi.
Kanslisti katsoi minuun vielä hetken ja kääntyi sitten ränsistyneen tietokoneensa puoleen.
– Valitettavasti se ei nyt onnistu, kaikki kurssit ovat täynnä, hän sanoi.
-Kiitos kuitenkin. Käännyin kannoillani ja siirryin suunnitelma B:hen. Kohtaisin Edwardin kahden tunnin päästä biologiassa.
   

Matematiikan tunti kului nopeasti, samoin äidinkielen. Liian nopeasti. Seuraava tunti olisi biologiaa. Äidinkielen loputtua kävelin niin hitaasti kuin oli mahdollista. Lopulta tulin kuitenkin ovelle ja pidätin jo valmiiksi hengitystä. Astelin ripeästi omalle paikalleni ja hän istui jo siinä. Katsoin hänen sivuprofiiliansa, hän ei katsonut minuun. Olin päättänyt puhua hänelle kuin kelle tahansa, halusin tietää oliko hän huomannut minussa jotain outoa.
Pyyhkäisin hiukset pois kasvoiltani ja sanoin:
– Hei. Anteeksi, minulla oli eilen vähän huono olo, siksi käyttäydyin niin oudosti, jos huomasit.
Vaikenin nopeasti ja katselin pöydän pintaa. Olin käyttänyt kaiken keuhkoissa olevan happeni, joten vetäisin äkkiä henkeä. Haju tunkeutui sieraimiini, sormeni puristuivat nyrkkiin ja nenää alkoi kirvellä.
– Hei. Ei se mitään, kaikilla on huono päivä joskus.
Kun hän tervehti minua, katselin hänen komeita kasvojaan. Hänen hiuksensa olivat kuparinruskeat, silmät vihreät, nenä virheetön ja hänen suupielensä olivat kaartuneet hymyyn. Hän oli täydellinen. Hajua lukuun ottamatta, lisäsin mielessäni. Hymyilin rennosti.
  Samassa opettaja tuli luokkaan ja pyysi vaikenemaan. Huomasin, että Edward oli kiinnostava persoona. Haluaisin jutella vielä joskus lisää. Päästin ilmat keuhkoistani pienenä pihauksena ja pieni ääni muistutti päässäni: Älä rupea uhkarohkeaksi. Huokaisin, ja keskityin oppituntiin.


« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 19:43:07 kirjoittanut Beyond »

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Osien vaihto
« Vastaus #1 : 30.12.2009 11:58:02 »
En ole lukenut kovinkaan montaa ficciä missä Bella olisi Edwardin asemassa. (: Että ideana ihan mukava...
Tämä oli tosin aika lyhyt ja olisit voinut alussa vähän vihjata siitä, että kenen näkökulmasta tämä on.
Mutta en löytänyt ollenkaan virheitä, mikä on toodella hyvä asia (:
Ja olisi mukavaa, jos tekisit jatkossakin näitä kappalejakoja (olit tehnyt ne hyviin paikkoihin) , sillä ne helpottavat lukemista roimasti!

Jatkoa kehiin! (:
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Osien vaihto
« Vastaus #2 : 30.12.2009 19:49:19 »
Alkuun voisi merkitä kenen näkökulmasta kerrotaan, se helpottaa lukemista.
Luvut voisivat olla pidempiä, virheitä en huomannut.
Tän tapasia ficcejä on jo.
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Osien vaihto
« Vastaus #3 : 30.12.2009 20:10:51 »
Mä sit varmaan luen liian vähän, koska mä en ole törmännyt vielä ficciin, jossa Edward olisi haissut Bellan nenään pahalta.  ;D Mä nauroin sitä yöllä tätä lukiessani. En tiedä, mutta musta ajatus on kiva siihen nähden, että kun yleensä aina kuvataan kuinka Bellatuoksui niin hyvältä ja kuinka Edward tuoksui niin hyvältä ja blaa blaa, pahalta haiseminen tuo paljon enemmän potkua.  ;D

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Osien vaihto
« Vastaus #4 : 10.01.2010 23:45:24 »
OIh tykkäsin :D
Jaajaa että Edward tuoksui pahalla ;D
Virheitä en huomannut (::
Suosittelen betan hankkintaa, sillä jotain pilkkuvirheitä löytyi 8)
Jatkoa!
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Osien vaihto
« Vastaus #5 : 11.01.2010 16:19:39 »
hahahaa... Edi ei oo käyny suíhkussa kun haisee niin pahalta!   :D :D
jatkoa toivon... =D

~E_Bella~