Kirjoittaja Aihe: Prinssi, S | teiniparodiaraapale  (Luettu 1879 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 137
Prinssi, S | teiniparodiaraapale
« : 09.08.2016 03:05:30 »
Nimi: Prinssi
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: parodia, huumori
Päähenkilö: Jaakko aka "Jake"
Haasteet: Vuosi raapalehtien V

A/N: Katsokaa, mitä Sokru löysi tiedostoistaan :'DD Ihan kultaahan tämä on kaikessa järjettömyydessään. Sanokaa hei, tässä on Jake!

Prinssi

Mä oon se, joka popittaa teinihittejä. Tarvitaan vaan hyvät bassot ja tarttuva kertsi, ja se on menoa sitten. Pitää laulaa ja kovaa. Tanssia ja vetää helvetin täysillä. Antti Tuisku, Teflon Brothers, TCT, David Guetta, Avicii jiiänee – joo-o, oon nolo, mutta sillä on hyvä revitellä.

Entinen tosikkofrendi sanoi, että mulla pitäisi olla jotain järkee ja yrittää olla jotain muuta, mutta vastasin sille, että noup, ei tänään, ei tässä elämässä. Teen tismalleen mitä huvittaa, koska musta vittu tuntuu siltä, ja sä voit painuu hirttämään ittes ja myötähäpeäs patteriin. Kato, tossa on köyttä. Mee jo!

Ainoo, mitä mä kiedon kaulaani, on valotikut ja toisen jätkän kädet. Fritsut on aina in ja kaikki tutut ovat joko eksiä tai säätöjä. Oon kävelevä homoklisee, mut se on koodattu mun geeneihin. Me ollaan mitä me ollaan ja that’s it. Suck it up.

Ja joo, mun nimi on muuten Jaakko, mut kaverit kutsuu Jakeksi, ja niin pitäisi sunkin.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 701
  • d a d d y
Vs: Prinssi, S | teiniparodiaraapale
« Vastaus #1 : 12.08.2016 19:35:41 »
Miten voi näin lyhyestä tekstistä välittyä niin paljon teiniasennetta :D Tykkäsin tekstin sävystä. Tuli niin mieleen semmoinen joujou-poika. Semmoinen joka on tosi olevinaan ja "cool" mutta oikeasti on vähän surkuhupaisa. Tai ei välttämättä. Mutta sellainen jolla on pinnan alla jotain sellaista, mikä pitää maskeerata ulkoisella asenteella. Tämä jotenkin maalasi mulle päähän niin selkeän ja yksityiskohtaisen kuvan niin vähäisiä sanoja käyttäen. Omalla tavallaan vaikuttavaa. Ja tykkäsin siitä, että tämä jätti tilaa lukijan tulkinnalle hahmosta.

Patteriin hirttäytymiselle tyrskähdin, se oli hauska oivallus ja antoi tähän tietynlaista syvyyttä ja omaperäisyyttä, vaikka olikin pieni sutjautus, mutta tykkään tosi paljon jos törmään teksteissä sanontoihin/kielikuviin/vitsailuun/sananvalintaan/jne jollaista en aikaisemmin ole kohdannut. Aina on mukavaa nähdä jotain erilaista.

Lainaus
Ainoo, mitä mä kiedon kaulaani, on valotikut ja toisen jätkän kädet. Fritsut on aina in ja kaikki tutut ovat joko eksiä tai säätöjä. Oon kävelevä homoklisee, mut se on koodattu mun geeneihin.
Tästä tykkäsin hurjasti! Ensimmäinen virke on hauska toteamus ja kärjistys josta paistaa läpi elämäntyyli, ja samaa linjaa jatkaa tuo toinenkin. Jotenkin tykästyin tosi paljon tuohon, kuinka kaikki tutut on eksiä tai säätöjä. Kekseliäs, nokkela ja kiva tapa ilmaista asia, ja sopi tämän tekstin tyyliin tosi hyvin. Lopun pienestä itsepilkasta tykkäsin myös, oli virkistävää että hahmolla oli kuitenkin tarpeeksi itseluottamusta vähän heittää huulta itsestään.

Kaikenkaikkiaan kiva pikku pätkä!

bannu by Ingrid

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 137
Vs: Prinssi, S | teiniparodiaraapale
« Vastaus #2 : 16.08.2016 14:52:53 »
kuuskidi: ;D tää oli varsinainen tiedostolöytö, kyllä. Jakessa on asennetta, niin hyvässä kuin pahassakin :'D ihanaa, että nauratti. Kiitos kommentista!

flawless: Teiniasenne kunniaan :D Tämä oli tarkoituksellisesti sellainen, että kertoja esittää, vetää oikein monologin siitä, miten upeaa hänen elämänsä on kaikessa teineilyssään, mutta kuka tietää, mitä siellä pinnan alla on. Osaahan Jake toki myös vitsailla itsestään. Mahtavaa kuulla, että tykkäsit ja kiitos paljon kommentista!

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 789
  • Not killing people is really hard.
Vs: Prinssi, S | teiniparodiaraapale
« Vastaus #3 : 30.09.2016 01:28:54 »
Oi vitsi, teiniparodia kuulostaa niin siistiltä, että mun oli pakko heti tarttua tähän tekstiin kun avasin tän :D

Tää oli kyllä siisti! Mulla heräs heti sympatiat Jakea kohtaan kun hänelle sanotaan että pitäis olla jotain muuta vaikka haluaa olla just sellainen kuin on :(  mutta onneksi Jake ei taivu vaan on just sitä mitä haluaa eikä sitä mitä muut haluaa! Toisaalta tuli tässä myös vähän sama fiilis kuin flawilla, että ehkä kaiken sen esityksen ja teatterin takana onkin jotain mitä halutaan piilottaa, jotain arkaa tai sellaista mitä pelätään, ettei hyväksyttäisi. Tai ehkä muiden on helpompi hyväksyä homous, kun Jake on tuollainen. Tai ehkä Jakesta tuntui siltä.

Loppu on kyllä hieno :D tulee sellainen fiilis, että tää oli tavallaan esittely itsestään ja sit lopussa muistetaan et ainiin hups en oo kertonut nimeäni! Kiitos, tää oli piristävä ja tykkäsin!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Prinssi, S | teiniparodiaraapale
« Vastaus #4 : 30.09.2016 02:00:41 »
Apua mikä tämä on :D Aivan mahtava!!

Tässä on ihanaa huumoria, nauroin useassa kohtaa! Ja voi mitä teiniahdistusta. Tekee ihan pahaa muistella omaa teini-ikää ja sitä, miten kamalan dramaattinen sitä silloin olikaan.

Toisaalta tässä ihan elää yläasteaikoja uudestaan tämän mukana, koska tuollaistahan se meno siellä oli. Tämä itse asiassa muistuttaa mua vähän yhdestä mun yläasteaikaisesta kaverista. Se oli just tollanen, että silloin kun se päätti tulla kaapista, niin se teki kyllä hyvin selväksi kaikille sen, että se on homo. Se oikein imi itseensä kaikki mahdolliset stereotypiat ja toi sitä seksuaalisuuttaan esiin ihan jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Silloin sitä itse tyhmänä vain ajatteli, että kyseinen ihminen kuvittelee nyt olevansa tosi cool, kun kerran on homo. Nykyisin paremmin tajuaa sen, että se taisi vain olla niin epävarma itsestään (ei ihme ottaen huomioon sen kiusaamisen määrän, jota raukka joutui kestämään) että yritti peittää sitä epävarmuutta sellaisella liioitellulla itsensä esiintuomisella. Joten tässä valossa tämä parodia muuttuikin paljon surullisemmaksi, koska mistä sitä tietää, kuinka epävarma itsestään Jake on.

Anygays, tykkäsin tästä!! Lisäksi mulla on jostain käsittämättömästä syystä soinut tänään tämä biisi päässä. Joten sopi kyllä hyvin tämä teksti tän päivän nostalgiateemaan  :D

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 137
Vs: Prinssi, S | teiniparodiaraapale
« Vastaus #5 : 02.10.2016 16:28:17 »
Lauchuo: Hienoa, että tällaisesta suoraan tajunnanvirrasta saa irti noinkin paljon! Jakessa on kyllä asennetta, joko todellista tai vaivalla hankittua. Kiva, että pidit ja kiitos kommentista!

Kiirsu: Teinidramaattisuutta tosiaan :D joo sama, en itsekään mielellään muistele yläasteaikoja ja omaa teini-ikää. Pohdin juuri tätä juttua yhden kaverin kanssa, että teinit ovat ainoita, jotka voivat samaan aikaan pitää itseään kaikkia muita parempina ja samaan aikaan tuntea olevansa alinta pohjasakkaa. Teininä kaikki on niin äärimmäistä. Todennäköisemmin Jakella on jotain salattavaa ja piiloteltavaa, mutta onhan tässä toki huumoriakin (sellaiseksi se on tarkoitettu mutta syvällisiä teemoja saa revittyä vaikka mistä) Haha, kiitos nostalgiapommista tuon biisin myötä. Sain hyvät naurut. Kiva, että pidit ja kiitos huisisti kommentista!