Kirjoittaja Aihe: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K11  (Luettu 26179 kertaa)

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #80 : 02.05.2012 16:02:48 »
Sermionea!! Ihanaa!!
Päivän profeetta oli mukava lisä tähän. Toki Severus on tässä hieman OoC, mutta se tulee välttämättä pelkkien perhesiteidenkin takia.
Jatkoa,

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #81 : 12.05.2012 15:49:26 »
Criss, Aaaww, kiitos rakas  :-*
tutti frutti, Kiitos  :)

 Hyh. Mulla on ollu kirjotusblokkia vähän väliä, joten siitä johtunee, ettei jatkoa ole vielä tullut. Mutta nyt saatte oikein piiiitkän jatkon, olkaatte hyvät! Toivottavasti nautitte ja jätätte kirjanmerkkinne!


 Luku 23,
 Riitaa ja uusia tuttavuuksia

 Hermione istui Kalkarosten suuren olohuoneen lattialla, polvet pystyssä ja kädet polvien ympärillä. Ikkuna oli auki ja viileä kesätuuli leijaili huoneeseen ja leikki Hermionen hiusten kanssa. Hermionen polviin nojasi paksukantinen kirja, jota hän ei edes lukenut. Äkkiä olohuoneen ovi avautui ja Hermionen katse lensi ovelle. Aivan oikein, Severus astui sisään, viitta hulmuten kuten tavallisesti.

 Hermione käänsi katseensa pois Severuksesta, joka puolestaan käveli ikkunan luokse ja katseli ulos. Selkä Hermioneen päin.

”Katso, kuinka kukat kukkivat. Kuule, kuinka linnut laulavat. Noista kahdesta vasta huomaa, että kesä on tullut”, Severus sanoi hiljaa.

”Lily rakasti kesiä eniten. Minun lempivuodenaikani on talvi, Harryn syksy, mutta Lily rakasti kesää”, Severus jatkoi.

”Rakastat häntä vieläkin eikö niin?” Hermione pikemminkin totesi, kuin kysyi.

 Severus nyökkäsi.

”Mutta rakastan erästä toistakin. Erästä pientä, ruskeatukkaista älykästä rohkelikkotyttöä. Erästä, joka tuo mieleeni Lilyn”, Severus kuiskasi kierrellen Hermionen ympärillä. Äkkiä hän pysähtyi aivan Hermionen eteen.

”Ja se eräs toinen taitaa rakastaa sinua”, Hermione sanoi punastuen hieman. ”On ehkä rakastanut jo kauan aikaa”, tyttö kuiskasi pienellä äänellä.

 Severus ei hymyillyt. Sen sijaan hänen katseensa kiersi Hermionessa, aivan kuin tyttö olisi kiertopalkinto, mutta Hermione ei pannut kiertelevää katsetta pahakseen. Varsinkaan, kun katsoja oli Severus.

”Meidän pitäisi ehkä puhua...”, Hermione aloitti.

 Severus ei hymyillyt vieläkään, käveli vain lähemmäs ja lähemmäs Hermionea.

”Miksi ihmeessä, kun voimme siirtyä suoraan toimintaan?” mies kysyi viekkaasti ja suuteli taas Hermionen huulia.
He ehtivät suudella vasta muutaman sekunnin, kun olohuoneen ovi avautui ja Harry astui sisään. Poika jäi seisomaan olohuoneen ovelle hölmistyneenä ja typertyneenä. Severus irroitti hetkessä otteensa Hermionen hiuksista ja huulensa tytön huulista. Harry seisoi edelleen hämmästyneenä ovella, mutta tavoittaessaan isänsä silmät  hän kääntyi ja pakeni saman tien takaisin omaan huoneeseensa. Severus lähti poikansa perään.

”Harry!” Severus huusi tornin portaissa.

”Mene pois, en halua nähdä sinua, mene pois!” Harry tiuskaisi vastaan kompuroidessaan epätoivoisesti portaita. Severus kuitenkin sai otteen poikansa kädestä ja pakotti tämän pysähtymään juuri kolmanneksi viimeisellä portaalla. Molemmat istuutuivat torniportaisiin.

 Harryn huoneeseen vievät portaat olivat hyvin kapeat ja valoisat. Ne kiersivät melkein koko tornin ympäri ja avustukseksi ylös kapuamisessa Severus oli laittanut köyden tiukalle koko matkan ajan. Severus oli myös vaatinut, että portaat olivat valoisat.

”Anna minun selittää. Edes tämän yhden ainoan kerran ja sitten voit tehdä tai sanoa mitä hyvänsä”, Severus sanoi. ”Kunhan taikasauva ei liity tekoihisi”, hän jatkoi hieman hymyillen.

”No, anna tulla”, Harry sanoi tuhahtaen. Hänen suunsa ei värähtänytkään hymyn puoleen.

”Olet aina sanonut siitä, miten haluaisit minun olevan onnellinen. Olet aina halunnut minun saavan jonkun naisen tai tytön vierelleni, tiedän sen, näen sen silmistäsi. Nyt kun olen vihdoin löytänyt ihmisen, jonka kanssa voin jakaa suurimmatkin salaisuuteni ja joka on minulle hyvin tärkeä, miksi et voi hyväksyä sitä asiaa? Etkä voi väittää, että tämä ihminen ei olisi sinulle mieluinen, sillä Hermione on sinun hyvä ystäväsi...”

”Nimenomaan! Siitä tässä onkin kyse! Kuluu tuskin viikoakaan kummisetäni kuolemasta, kun sinä jo varastat ystäväni!” Harry syytti.

 Severuksen teki mieli nauraa, mutta hillitsi itsensä.

”Ai varastan ystäväsi? En tietenkään! Ystävät eivät ole esineitä, joita voi varastaa eivätkä ystävät ole kenenkään omaisuutta. Enkä minä vie Hermionea sinulta. Hän on edelleen sinun ystäväsi ja minun...”

”Tyttöystävä”, Harry mutisi pienellä äänellä. ”Ja voit jättää nuo hemmetin filosofiasi niille, jotka niitä jaksavat kuunnella”, hän jatkoi.

”Minä vain opetan sinua”, Severus sanoi.

”Miksi edes vaivaudut?” Harry kysyi tuhahtaen. ”Miksi edes juoksit perääni? Miksi et jäänyt nuoleskelemaan Hermionen kanssa?” hän jatkoi.

 Severus nousi ylös ja katseli poikaansa.

”Juoksin perääsi, koska rakastan sinua. Merkitset minulle enemmän kuin kukaan muu ja tulet aina merkitsemään. Samasta syystä en jäänyt Hermionen luokse, sinä merkitset minulle enemmän, olet minulle miljoona kertaa tärkeämpi”, hän sanoi hiljaa.

 Harry nousi myös ylös, mutta pystyi vain katsomaan isänsä kasvoja. Sanaakaan sanomatta hän pakeni omaan huoneeseensa ja ovi sulkeutui hiljaa.

 Severus huokaisi. Vain muutaman viikon aikana hän oli tuntenut vanhentuvansa kolme kertaa enemmän, kuin mitä koko elämänsä aikana.

   *****

 Seuraavana päivänä Harry käveli yksin jästien kaduilla. Hermione oli kysynyt halusiko hän seuraa, mutta hän oli vastannut haluavansa olla yksin hetken aikaa. Harry ei ollut vielä kerennyt puhua Hermionen kanssa ystävänsä ja isän suhteesta ja pelkäsi sitä hetkeä, jolloin olisi loppujen lopuksi pakko puhua. Hän ei halunnut puhua kenenkään kanssa Hermionen suhteesta hänen isäänsä.

 Harry muisti, kuinka hän oli aina ennen kysynyt isältään, miksei tämä pitänyt hänen ystävistään. Kuinka hän oli aina ennen halunnut isän tulevan edes toimeen ystäviensä kanssa. Nyt hän halusi päinvastaista. Olisi vaihteeksi mieluisaa nähdä isän katsovan Hermionea tappavan myrkyllisesti eikä aina niin imeliällä tavalla. Raivoissaan Harry potkaisi kivenmurikan pois tieltään ja se kieri ojaan.

”Kappas vain. Mitäs me löysimmekään täältä jästikatujen harmaista nurkista? Epäilyttävästi fletkumatoa muistuttavan ihmisen”, Harryn takaa kuului ja Harry huokaisi raskaasti tunnistaessaan äänen. Hän kääntyi ympäri ja tajusi seisovansa keskellä Seamus Finniganin ja hänen ystäviensä muodostavaa piiriä. Seamus seisoi hänen edessään ja pojan oikealla puolella oli Dean Thomas. Muita poikia Harry ei tuntenut.

”Et taida tietää heitä, vai kuinka? Esittelyt taitavat olla paikallaan”, Seamus totesi. Hän osoitti vasemmalla puolellaan olevaa poikaa. ”Ystäväni Stewart Adisson, käy Drumstangia”, hän kerskaili. ”Voittaa kaksintaistelussa jopa sinun säälittävän isäsi. Niin ja tässä on Stewartin kaksoissisko Shana. Hänen vieressään puolestaan Shanan paras kaveri Jessica, hänen vieressään on Jessican veli Jack. Deanin sinä tiedätkin. Jessicalle, Shanalle, Stewartille ja Jackille tiedoksi että keskellämme seisoo Harry Kalkaros, tylypahkalainen”, Seamus ilmoitti.

 Harry katseli kuuden hengen porukkaa yleisesti, mutta eniten ehkä hänelle tuntemattomampia ihmisiä, nimittäin Jessicaa, Shanaa, Stewartia ja Jackia. Shana ja Stewart olivat kuin toisensa peilikuvia. Molemmilla samanlaiset olkapäille asti ulottuvat mustat hiukset, Stewartin hiukset olivat tosin poninhännällä niskassa, Shanan auki. Molemmilla oli vihreät silmät, melkein pelottavan samanlaiset kuin Harrylla itsellään. Shana oli pukeutunut mustaan hameeseen ja valkoiseen olkaimettomaan toppiin, Stewart puolestaan mustiin collegehousuihin ja valkoiseen huppariin.

 Harry siirsi katseensa kaksosista toisiin sisaruksiin, Jessicaan ja Jackiin. Hän päätteli heti, etteivät nämä voineet olla kaksosia, sillä Jack oli ainakin kaksi päätä Jessicaa pidempi ja tämän hiukset olivat mustat, kun taas Jessican reiskuvan punaiset. Jackin silmät olivat taivaansiniset ja Jessican tummanruskeat. Molemmat kuitenkin seisoivat samalla tavalla, paino siirrettynä oikealle jalalle. Ja molempien housujen taskusta pilkotti taikasauva.

”Harry Kalkaros vai? Kyllä me hänet tiedämme. Kuolleen Sirius Mustan kummipoika, eikös vain?” Jack totesi katsoen Harrya yhtä mielenkiintoisena kuin Harry häntä äsken.

 Harry säpsähti kuullessaan kummisetänsä nimen.

”Älä lausu hänen nimeään säälittäviltä huuliltasi”, hän tiuskaisi.

 Jack nauroi.

”Kappas vain. Taisit rakastaa tappaja kummisetääsi. Sääli, että hän kuoli, sillä muuten hän olisi varmasti jo Azkabanissa”, poika sanoi rennosti, mutta katsoi Harrya uhkaavasti.

”Älä puhu hänestä”, Harry sihahti.

”Jack, sinuna minä pitäisin varani”, Seamus nauroi Harryn takana. ”Tämä on nimittäin aika kiukkuisa luonne”, hän jatkoi laskien kätensä Harryn olkapäälle.

”Sitä suuremmalla syyllä voimme siirtyä sanoista suoraan tekoihin”, Jack sanoi virnistäen ilkeästi. Hän kaivoi sauvaansa taskustaan.

”Jack, älä viitsi. Jätetään hänet rauhaan”, nyt avasi suunsa Shana. ”Meillä on muutakin tekemistä”, tyttö jatkoi, mutta vilkaisi Harrya kerran hymyillen pojalle. Harry vastasi nopeasti hymyyn. Hän piti Shanasta.

”Jospa sinä jättäisit meidät rauhaan?” Jack tulistui Shanalle, mutta tyttö heilautti vain mustat hiuksensa olkapäidensä taakse näyttäen äärimmäisen rennolta. Stewart riensi puolustamaan siskoaan.

”Älä sinä puhu siskolleni tuohon sävyyn!” poika sanoi vihaisesti.

”Älä puutu tähän, Stew”, Shana sanoi. ”En minä välitä siitä, mitä tuollainen Jackin kaltainen paskiainen sanoo”, tyttö jatkoi ja pyöräytti silmiään.

”Sanoitko sinä minun veljeäni paskiaiseksi?” Jessica kysyi vihaisesti. ”Katso omaa veljeäsi! Ja hänen mustia rasvaisia hiuksiaan!”

”Minun veljelläni ei ole rasvaisia hiuksia!” Shana protestoi.

”Onpas!”

”Eipäs ole!”

 Jack pyöritteli silmiään, samoin teki Stewart. Molemmat tuijottivat ystävyksiä hämmästyneinä.

”Shana, lopeta jo. Hän ei ole tuon arvoinen”, Stewart totesi ja kosketti siskonsa käsivartta lempeästi. Shana riuhtaisi kätensä vapaaksi ja työnsi sen taskuunsa. Hetkessä taikasauva oli tytön kädessä. Ja sauva osoitti suoraan Jessicaa, joka nauroi pilkallisesti.

”En tiedä teistä, mutta minusta ystävät eivät käyttäydy tuolla tavoin”, Harry tuumi ja vaihtoi painoaan vasemmalle jalalleen. Shana, Jessica, Stewart, Jack, Dean ja Seamus kääntyivät kaikki katsomaan häntä. He olivat jo unohtaneet pojan läsnäolon.

”Pää kiinni, Kalkaros”, Jack tuhahti.

”Mitäpä jos sulkisit itse suusi?” Harry kysyi rennosti.

 Jack lähestyi häntä.

”Minä olen vanhempi kuin sinä, joten sinä tottelet minua”, poika sihisi hampaidensa välistä.

”Mitä täällä tapahtuu?” Harryn takaa kuului ääni ja Harry voihkaisi. Hän tunnisti äänen.

 Severus Kalkaros seisoi hänen takanaan käsi huolettomasti poikansa olkapäällä. Mutta hän ei tuijottanut Harrya.

 Jostain syystä hän tuijotti Stewartia ja Shanaa. Ja hänen katseensa oli... pelokas, mitään muuta sanaa Harry ei keksinyt.

”Jättäkää poikani rauhaan”, Severus sanoi vihaisesti kiusaajille.

”Ilman muuta. Me kävimme vain mukavaa juttutuokiota keskenämme, professori Kalkaros”, Dean sanoi kunnioittavan pilkallisesti.

 Severus tuhahti.

”En tiennytkään, että mukavia juttutuokioita käydään nykyään sauvojen kera”, hän sanoi ivallisesti. Dean ja Seamus punastuivat.

”Jack aikoi vain näyttää Harrylle pari temppua...”, Seamus yritti.

”Aivan sama minulle. Pääasia on, ettette enää ikinä koske poikaani sormenpäällännekään ettekä sen puolin loitsi häneen mitään”, Severus sanoi.

”Tule, Harry, mennään”, Severus käski ja ohjasi jo poikaansa pois kiusaajien luota, kun tämä äkkiä kääntyi. Jack ja Jessica samoin kuin Seamus ja Dean olivat jo lähteneet, mutta Shana ja Stewart olivat jääneet paikalleen seisomaan. Kaksoset tuijottivat heidän peräänsä sama hämmästynyt ja pelon sekoittama ilme kasvoillaan kuin mitä Severuksella oli ollut tämän nähdessä heidät ensimmäisen kerran.

”Etkö kuullut, mitä minä sanoin? Mennään”, Severus toisti.

”Odota hetki”, Harry pyysi ja juoksi takaisin kaksosten luokse.

 Hetken kolmikko vain tuijotti toinen toisiaan, mutta tällä kertaa tarkemmin. Harry huomasi, että Stewartilla oli samanlaiset huulet kuin hänellä, Shanalla samanlaiset korvat. Tajuttuaan keskeisen asian kolmikko henkäisi yhteen ääneen. Heillä oli kaikilla tismalleen samanlaiset silmät. Smaragdinvihreät ja mantelinmuotoiset.

 Lily Kalkaroksen silmät.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #82 : 15.05.2012 11:07:04 »
Camoon!! Ei tollaseen kohtaan saa jättää! Ei saa! Se on ilkeetä! Ei reilua!
öhöm... *häpeää*

*häpeää lisää*

*häpeää vielä enemmän, mutta kokoaa itsensä*

Siis, hyvin olit kirjottanut, tuo viimeinen kohta oli kiinnostava ja odotan innolla jatkoa

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #83 : 20.05.2012 15:47:00 »
tutti frutti, mä olen Slytherin, mä voin jättää tollaseen kohtaan ;) Jatkoa tulee nyt ja kiitos kommentistasi!

 Luku 24 olkaa hyvät :)


 Luku 24,
 Asioiden setvimistä

  ”Sinä olet...”

 ”Oletko sinä...”

 Kaksoset puhuivat yhteen ääneen.

”Mitä?” Harry kysyi hämmentyneenä.

 Stewart löi käsiään yhteen.

”Kerrataanpa vielä. Onko sinun vanhempiesi nimet Lily ja Severus?” poika kysyi.

 Harry nyökkäsi.

”Äiti on kuollut”, hän kertoi.

 Shana löi kätensä suulleen estääkseen henkäyksensä.

”Meidän oikeiden vanhempiemme nimet ovat Lily ja Severus. Isämme – adoptioisämme Edwin – kertoi sen”, tyttö kuiskasi.

”Onko teidät adoptoitu?” Harry kysyi hämmästyneenä.

 Molemmat nyökkäsivät. Severus asteli lähemmäs kolmikkoa.

”Eli... Jos osaan yhdistää oikein sinä olet meidän pikkuveljemme”, Stewart sanoi.

”Mitä?” Harry huudahti. Hän oli tämän vuoden aikana saanut tietää toisesta kummisedästään ja velipuolestaan ja nyt hän löysi vielä isoveljen ja isosiskon! Hän vilkaisi vihaisena isäänsä, joka seisoi noin kahden metrin päässä. ”Isä saa kyllä kuulla tästä”, hän mumisi ja astui jo askeleen kohti isäänsä.

”Älä”, Shana sanoi nopeasti. ”Edetään hitaasti. Kuuntele, ollaan ovelia. Kysele isältäsi paljon hänen menneisyydestään, paljon kaksosista ja siitä haluaisiko hän sellaisia ja mitä tekisi jos hänellä olisi sellaiset. Mutta älä missään nimessä mene suoraan huutamaan isällesi, että hän on valehtelija”, tyttö  kuiskasi ja otti Harrya kädestä kiinni. Hän veti pojan takaisin heidän luokseen.

 Harry huokaisi. Stewart sen sijaan katsoi sisartaan hämmästyneenä.

”Mistä lähin sinä olet ollut noin ovela?” hän kysyi aidosti hämmästyneenä.

 Harry naurahti.

”Shana kuuluisi varmasti luihuiseen, jos kävisi Tylypahkaa”, hän sanoi.

 Shana läpsäytti kätensä yhteen.

”Stew, vaihdetaan Tylypahkaan!” hän sanoi. ”Jooko? Haluan olla lähellä... oikeaa perhettäni”, hän sanoi ja hymyili Harrylle, joka virnisti takaisin.

 Stewart hymyili. Hän oli arvannut, että sisko kysyisi tätä jossain vaiheessa. Niinpä hän nyökkäsi.

”Harry, olen lähdössä!” Severus sanoi kovaan ääneen hiukan kauempana.

”Minun täytyy mennä”, Harry sanoi. ”Nähdään viimestään Tylypahkassa, jooko?” hän varmisti ja kaksoset nyökkäsivät.

 Harry käveli isänsä luokse.

”Mistä tuosta oli kyse?” Severus uteli heti pojaltaan.

 Harry kohautti olkapäitään.

”Ei mistään. He halusivat vain jutella kanssani”, hän sanoi.

 Severus nyökkäsi eikä kysellyt enempää. Hän otti poikaansa kädestä kiinni ja heilautti taikasauvaansa ja samassa molemmat katosivat.

 ***

 Oli lauantai. Hermione oli lähtenyt kaksi päivää sitten ja Harry ja Severus istuivat hiljaa olohuoneessa, Severus lukien lehteä ja Harry tuijottaen takan liekkejä.

 Harry ei ollut saanut Shanaa ja Stewartia pois mielestään kuluneen kuukauden aikana. Hän ei ollut ottanut vielä puheeksi isälleen kaksosia, vaan istui usein hiljaa tämän läsnäollessa. Hermionellekaan Harry ei ollut kertonut mitään.

 Lopulta Harry ei kestänyt enää. Hän päätti avata suunsa.

”Isä hei”, hän sanoi.

 Severus hymähti osoittaakseen kuuntelevansa.

”Tuota... Haluaisitko sinä kaksosia?” Harry kysyi.

 Severus melkein pudotti lehtensä lattialle.

”Kaksosia? Mistä ihmeestä sinä puhut, poika?” hän kysyi säikähtyneenä.

 Harry kiemurteli paikallaan.

”Kaksosista. Sellaisista niin kuin sisarukset, mutta he ovat läheisempiä ja...”, hän aloitti.

”Kyllä minä tiedän, mitä kaksoset ovat! Mietin vain, miksi ihmeessä sinä puhut heistä”, Severus sanoi.

”Ajattelin vain kaikkia tuntemiani kaksosia, niin kuin Frediä ja Georgea, Shanaa ja Stewartia ja mietin, että haluaisitko sinä kaksosia”, Harry selitti.

”En. En haluaisi. Minulla on tarpeeksi huolehtimista sinussa, en tarvitse kaksosia”, Severus sanoi tuhahtaen.

”Mutta entä jos ne kaksoset olisivatkin minua vanhempia?” Harry kysyi. ”Jos he olisivat jotain kuuden- tai seitsemäntoista”, hän jatkoi.

”Sanoin jo etten tarvitse kaksosia. Olivat he sitten minkä ikäisiä tahansa”, Severus sanoi vihaisesti.

”Mutta jos...”, Harry aloitti.

”Ei enää mitään muttia. Emme puhu enää tästä aiheesta.”

 Isän ääni oli päättäväinen ja Harry tiesi hänen tarkoittavan sanojaan. Sanottuaan lauseensa isä nosti lehtensä lattialta ja uppoutui siihen. Harry puolestaan nousi ja ilmoitti menevänsä huoneeseensa. Hän käveli huoneeseensa, otti pergamentin ja sulkakynän ja rupesi kirjoittamaan.

  Hei, Shana ja Stewart,
 Kysyin isältä kaksosista. Aluksi hän teeskenteli, ettei tiennyt, mistä minä puhuin, mutta lopulta hän tiuskaisi, ettei halua kaksosia, olivat he minkä ikäisiä tahansa. Hänellä on kuulemma tarpeeksi huolehtimista minussa. Sen jälkeen isä ei enää halunnut kuulla puhuttavan kaksosista ollenkaan. Hän nosti lehtensä lattialta ja jatkoi lukemista aivan kuin mitään keskeytystä ei olisi koskaan tullutkaan. Mutta mitä minä isääni yhtään tunnen, luulen, että hän ajatteli teitä, sillä hänen kasvonsa rypistyivät ja hänen silmänsä olivat huolestuneet. Hän kai miettii yhä, missä te olette, kaipaa teitä edelleen. En tiedä osasiko hän yhdistää teidät ja kaksoset, jotka hän aikoinaan ajoi pois vai ei, mutta uskon, että kun aikaa kuluu, hän on valmis kohtaamaan teidät ja me voimme jälleen olla kunnon perhe.
  Harry


 Harry käveli alakertaan ja etsi käsiinsä isänsä, joka istui edelleen olohuoneessa lukemassa lehteään. Harry pani kuitenkin merkille, että lehti oli tismalleen samalla sivulla, kuin hänen lähtiessään. Isä oli selvästikin omissa ajatuksissaan ja vain teeskenteli lukevansa.

”Saanko käyttää pöllöä? Lähetän Shanalle ja Stewartille kirjeen”, Harry sanoi.

 Severus mumisi jotain, jonka Harry oletti hyväksymiseksi. Hän kääntyi ja katosi keittiöön. Hän lähetti Hedwigin matkaan ja istuutui keittiön tuolille kaakao mukillisen kanssa. Harry huokaisi syvään pyöritellessään lusikkaa mukissaan.

 Äkkiä ovikello soi. Harry melkein lensi eteiseen ja avasi oven. Hänen teki mieli huokaista pettymyksestä. Oven takana ei ollutkaan Shana ja Stewart vaan Draco ja Lucius.

”Missä isäsi on?” Lucius kysyi ensimmäisenä. ”Minulla on hänelle tärkeää asiaa”, hän jatkoi.

”Olohuoneessa, voin kyllä hakea...”, Harry ei kerennyt sanoa lausettaan loppuun, sillä Lucius melkein lensi jo olohuoneeseen.

 Harry kohotti yllättyneenä katseensa Dracoon, joka nojaili ovenpieleen.

”Mikä Luciusta vaivaa?” Harry kysyi. ”Yleensä hän ainakin kysyy jotain kuulumisia, nyt melkein lensi isän luokse...”, hän jatkoi otsa rypyssä.

 Draco naurahti.

”Isä menee takuulla kertomaan jotain Tylypahkaan liittyvää Severukselle”, hän sanoi virnistäen. Draco itse oli jo selvillä asiasta ja melko innostunut.

”Tapahtuuko Tylypahkassa jotain ensi vuonna?” Harry kysyi uteliaana.

 Draco nyökkäsi.

”Minä en saa puhua siitä. Isä luulee, etten edes tiedä, mutta satuin kuulemaan sen kun hän kertoi asian äidille”, hän tunnusti.

 Harry huokaisi.

”Onko se jännittävää?” hän uteli.

 Draco nyökkäsi.

”Odota vain, kun kuulet”, hän sanoi. ”En malta odottaa koulun alkamista!” hän jatkoi.

”No huhhuh, jos sinä et malta odottaa koulun alkamista, sen täytyy olla todella jännittävää”, Harry virnisti.

 Draco vastasi virnistykseen.

”Mennäänpä salakuuntelemaan”, hän ehdotti ja iski silmää Harrylle. Harry hymyili ja yhdessä pojat kävelivät olohuoneen oven taakse ja painoivat korvansa oveen.

”Mahdotonta. He ovat käyttäneet vaimennousta”, Harry mutisi. ”Isä varmaan”, hän jatkoi pettyneenä.

 Draco huokaisi syvään.

”Käydään kirjastossa tutkimassa”, hän ehdotti. ”Mehän tiedämme jo, mitä Tylypahkassa tapahtuu, voimme helposti käydä vilkaisemassa”, hän jatkoi. ”Etsimässä taustatietoja”, hän lopetti ja käveli kohti Kalkarosten suurta kirjastoa.

 Harry maleksi perässä.

”Tarkoitat, että sinä tiedät, mitä Tylypahkassa tapahtuu, minä en”, hän mutisi hiljaa. Draco ei joko kuullut tai sitten kiinnittänyt huomiota pojan sanoihin.

 Dracon johdolla he katosivat kahden suuren kirjahyllyn väliin ja Draco kumartui alaspäin.

”Etsi k-kirjaimen kohdalta”, hän käski.

”Mitä sanaa?” Harry kysyi.

”Kolmivelhoturnajaisia”, Draco vastasi.

 Harry pudotti pitelemänsä kirjan lattialle.

”Kolmivelhoturnajaisia! Järjestetäänkö Tylypahkassa kolmivelhoturnajaiset?” hän kysyi jännittyneenä.

”Niinhän minä sanoin. Etsi nyt!” Draco käski. ”Hitto, teillä on ihan liikaa kirjoja”, hän jatkoi.

”Yli puolet on äidin. Hän piti lukemisesta”, Harry vastasi. Hän käveli k-kirjaimen kohdalle ja juoksutti sormeaan paksujen, vanhojen kirjojen selkämystä pitkin. Yksi kirja osui hänen silmiinsä. Se oli hyvin paksu ja varmasti todella vanha. Hiukan ruskehtunut. Harryn kädet tärisivät jännityksestä, kun hän nosti kirjan syliinsä. Tämä olisi vastaus kaikkeen.

 Kirjan kannessa luki Kalkarosten suku.


tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #84 : 28.05.2012 10:44:58 »
Voi, jatkoa pian... Siihen jäi

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #85 : 30.05.2012 16:16:13 »
Siis sun on ihan ihan pakko jatkaa tätä. Tämä on aivan loistava. Sitä vain mietin, että onko ne kaksoset siis tyttö ja poika, kun kuvasit heidät toistensa peilikuviksi? No eipä tässä muita.

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #86 : 01.06.2012 15:13:40 »
Taas on kymmenen päivää kulunut ilman uutta lukua, mutta nyt se on täällä teidän iloksenne!

tutti frutti, jatkoa tulee nyt :)
Rentun Ruusunen, Shana ja Stewart ovat tyttö ja poika, kyllä. Kiitos kommentistasi.

 Kiitos molemmille :)


 Luku 25,
 Kaikkea kivaa

 Harrylla ei ollut aikaa katsella kirjaa enää sinä päivänä, joten hän salakuljetti kirjan huoneeseensa sillä aikaa, kun Severus oli hyvästelemässä Luciusta ja Dracoa. Draco oli ollut hyvin pettynyt, kun he eivät olleetkaan löytäneen Kolmivelhoturnajaisista mitään tietoa, mutta Harrya se ei enää niin paljon haitannut. Hän oli löytänyt jotain paljon tärkeämpää.

 Illalla ennen nukkumaanmenoa Harry selaili hiukan kirjaa ja katseli kuvia, joita oli laitettu melkein jokaiselle sivulle. Kirja oli sukukirja ja kertoi ensin Kalkaroksen suvun perinteet, sitten sen, mistä he olivat lähtöisin ja sukupuukin oli tässä vaiheessa, loppuosa oli pelkästään Kalkarosten suvun jäsenistä olevaa tietoa. Harry selasi innokkaasti äitinsä kohdalle ja luki:

 Lily Kalkaros (o.s Evans)
 
 Syntynyt: 30. tammikuuta 1960
 Kuollut: 4. kesäkuuta 1991
 Aviopuoliso: Severus Kalkaros
 Lapset: Stewart Kalkaros, Shana Kalkaros, Harry Kalkaros ja Jasper Potter


 Tässä vaiheessa Harry henkäisi. Kuka oli Jasper Potter? Sitten hän muisti. James Potterin lapsi, hänen velipuolensa. Harry jatkoi lukemista.

 Elämä: Lily aloitti Tylypahkassa vuonna 1971 ja hänet lajiteltiin rohkelikon tupaan. Eri tuvistaan huolimatta Lily ja Severus Kalkaros ystävystyivät molempien viidennellä luokalla. Lily oli Tylypahkan parhaimpia oppilaita ja saikin viidennellä luokallaan valvojaoppilas-merkin, seitsemännellä johtajatyttö-merkin ja koulun loputtua koulun paras tyttö-merkin. Lily sai Velhomaailman ihmeisiin perehdyttävästä kokeesta neljä Upeaa, taikajuomat, yrttitieto, numerologia ja muodonmuutokset. Loitsut, tähtitiede, pimeyden voimilta suojautuminen ja ennustaminen olivat Odotukset ylittäviä. Loput Kelvollisia. Lily pääsi siis kaikista läpi, mutta jatkoi kuudennella luokallaan aineita: taikajuomia, numerologiaa, muodonmuutoksia, loitsuja, tähtitiedettä, pimeyden voimilta suojautumista ja yrttitietoa. Koulun loputtua Lily meni hetkeksi Pyhään Mungoon töihin, mutta lopetti pian tajutessaan olevansa raskaana. Lily synnytti kaksoset, joiden nimiksi hän antoi Shanan ja Stewartin. Lilyllä ja Severuksella oli noihin aikoihin riita eikä Lily pystynyt huolehtimaan kaksosista yksin, joten hän pisti heidät adoptioon. Vain vuosi sen jälkeen Lily ja Severus sopivat riitansa, menivät naimisiin ja saivat kolmannen lapsensa, Harryn kaksi vuotta kaksosten syntymän jälkeen. Tämän jälkeen Lily synnytti vielä James Potterin kanssa yhden lapsen, jonka nimeksi James antoi Jasper. James, Jamesin vaimo Jessica ja Jasper kuolivat kaikki kolme Pimeän lordin tapettua heidät. Harryn ollessa yksitoista Pimeän lordi tappoi Lilynkin.

”Harry!” isän ääni kuului Harryn huoneen takaa. Harry työnsi nopeasti kirjan tyynynsä alle ja heittäytyi itse sängylleen ja oli nukkuvinaan. Mahdollisimman väsyneenä hän huusi:

”Niin?”

”Saanko tulla sisään?” Severus kysyi.

”Siitä vaan”, Harry mumisi kääntäessään kylkensä oveen päin.
 
 Severus aukaisi oven. Hän hämmästyi nähdessään poikansa makaavassa sängyssä tähän aikaan kesälomalla.

”Olitko nukkumassa?” hän kysyi epäilevästi.

”Joo”, Harry mumisi hieroessaan silmiään.

”Ai. Ajattelin ilmoittaa, että menen Malfoyille”, Severus sanoi. ”Voitko olla hetken aikaa yksin?” hän jatkoi kysyvästi.

”Joojoo. Isä hei”, Harry aloitti.

”Niin?” Severus kysyi.

”Tuota... Kauanko aiot viipyä?” Harry muutti kysymystään.

 Severus naurahti.

”Ehkä tunnin. Korkeintaan kaksi”, hän mumisi. ”Sinun kannattaisi siivota täällä sillä aikaa. Jos tämä on tämän näköinen, millainen oleskeluhuoneesi on?” hän kysyi ja vilkaisi Harryn oleskeluhuoneen ovea.

 Harry säpsähti. Hän todellakin tiesi, minkä näköinen oleskeluhuone oli eikä ollut aivan varma halusiko isä tietää sen.

”Täysin kunnossa”, hän valehteli.

”Niinkö? Sitten minä voisin tehdä tarkastuskierroksen”, Severus totesi ja asteli jo ovea kohti. Harry hyppäsi pois sängystään ja riensi ovelle juuri ennen isäänsä.

”Ei tarvitse. Ihan totta, se on siisti”, hän yritti.

”En usko sinua”, Severus sanoi suoraan ja työnsi poikaansa pois tieltään. Hän aukaisi oleskeluhuoneen oven ja pysähtyi niille sijoilleen.

 Harry irvisti. Oleskeluhuone ei todellakaan ollut siisti, se hänen oli myönnettävä. Sohvan tyyyt olivat lattialla, sohvilla ja pöydillä rumissa kasoissa kirjoja ja jopa muutama lasi huojui epäilyttävän näköisenä pöydällä ja kirjapinojen päällä. Vaatteita lojui lattialla ja sohvalla.

”Harry”, Severus sanoi toruvasti.

 Harry irvisti uudestaan. Hän tiesi, mitä oli tiedossa.

”Lupasin sinulle huoneen, jossa voit oleskella ja tehdä mitä tahansa vain yhdellä ehdolla”, Severus aloitti. ”Muistutapa minua mikä se ehto oli?” hän jatkoi.

 Harry ei sanonut mitään.

”Mikä se ehto oli?” Severus kysyi uudestaan, tällä kertaa kovempaa ja ankarammin.

”Että pitäisin huoneen siistinä”, Harry sanoi hiljaa.

”Onko tämä sinusta siisti?” Severus kysyi levittäen käsiään huoneessa.

 Harry pudisti hiljaa päätään.

”Siivoat sekä tämän huoneen että oman huoneesi sillä aikaa kun olen poissa. Jos oleskeluhuone on vielä sotkuinen, vien kaikki tavarasi ullakolle ja lukitsen oleskeluhuoneen oven”, Severus sanoi ankarasti ja Harry nyökkäsi.

 Severus asteli Harryn oleskeluhuoneesta pojan huoneeseen ja sieltä tornin portaisiin.

”Minä menen nyt”, hän sanoi.

”Nähdään taas”, Harry mumisi hiljaa.

     ****

”No niin, nyt et voi syyttää minua sotkuisesta huoneesta, isä”, Harry sanoi itsekseen kolme tuntia myöhemmin tarkistaessaan sänkynsä alusen olevan varmasti tyhjä. Se ei ollut. Siellä oli yksi kirja, jonka Harry onki käteensä.

 Lilyn päiväkirja.

 Harry muisti isänsä antaneen hänelle jouluna Lilyn päiväkirjan, mutta hän ei ollut pitkään aikaan löytänyt kirjaa mistään. Ja jos ihan totta puhutaan, Harry oli unohtanut koko päiväkirjan.

 Hän vilkaisi ympärilleen huoneessaan. Se oli kerrankin todella siisti. Hän oli siivonnut koko illan putkeen, ensin oleskeluhuoneen ja myöhemmin oman huoneensa ja siihen oli mennyt kolme tuntia. Kolme kirottua tuntia, kahdeksan jätesäkillistä turhaa krääsää, kolme jätesäkillistä liian pieniksi käyneitä vaatteita ja kaksi hajonnutta imuria myöhemmin Harry alkoi vihdoin nähdä tulosta tornihuoneistostaan. Hänen vaatekaappinsa oli tosin aika tyhjä, joten shoppailukierros Viistokujalla ennen kesän alkua olisi varmasti tarpeen. Hän oli heittänyt pois muun muassa kaikki ensimmäisen, toisen ja kolmannen luokan kirjat, ison kasan papereita, joita oli piiretty tylsistyneenä tunneilla, ison kasan lappuja, joita hän oli vielä joskus ensimmäisellä lähetellyt Ronin kanssa tunneilla, muutamia rikkoutuneita tavaroita niiden joukossa muun muassa vanha luudanvarsi, joka oli katkennut. Muutamia peilinsirpaleita, turhia tauluja ja ylipäätään kaikkea turhaa krääsää, jota hän ei enää halunnut tai jaksanut pitää huoneessaan.

 Siivouksen aikana Harry oli tietysti myös löytänyt joukon tavaroita, joita oli luullut heittäneensä jo pois. Kaikki tavarat oli nyt kasattu hänen sängylleen ja niiden joukossa oli muun muassa Lilyn verenpunainen medaljonki. Harry otti korun käteensä, siveli sitä ja hymyili pienesti. Hän avasi sen ja mumisi hiljaa:

”Voisinpa puhua edes yhden ainoan kerran kanssasi, äiti.”

 Sanojen myötä koru hänen omassa kaulassaan alkoi polttaa. Harry otti korun pois kaulastaan, avasi sen ja henkäisi. Peilistä ei heijastunut hänen oma kuvansa, vaan Lily. Lily kirkkaanpunaisine hiuksineen ja vihreine silmineen.

”Äiti”, Harry mumisi edelleen hyvin hiljaa.

 Lily hymyili.

”Miten voit olla siinä? Oletko... Oletko sinä elossa?” Harry kysyi, vaikka katui saman tien kysymystään. Tietysti Lily oli kuollut.

 Lily pudisti päätään.

”Olen edelleen kuollut, haamu. Siirtymässä tuonpuoleiseen, tämä on viimeinen kerta kun voit nähdä minut. Olen tässä siksi, koska rakastat minua ja kaipaat minua”, hän sanoi.

 Harry huokaisi.

”Tämä on siis ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun voin puhua kanssasi”, hän sanoi.

 Lily nyökkäsi.

”Minulle annettiin vain hyvin vähän aikaa. Onko jotain, josta halusit puhua? Jotain hyvin tärkeää?” hän kysyi.

 Oli Harryn vuoro nyökätä.

”Onko Shana ja Stewart sinun ja isän lapsia?” hän kysyi ensimmäisenä.

”On. Laitoin heidät adoptioon, koska...”, Lily aloitti.

”Koska olit liian nuori pitämään heitä ja et voinut kasvattaa heitä yksin”, Harry jatkoi. ”Luin sen sukukirjasta”, hän selitti nähdessään äitinsä hämmästyneen ilmeen.

”Niin. Sukukirja paljastaa kaiken. Lopulta”, Lily mutisi.

”Miksi isä on niin... huolehtiva?” Harry kysyi seuraavaksi.

 Lily naurahti.

”Vieläkö hän on sellainen? Hän oli jo minun eläessäni huolehtivainen. Kun sinua ei ollut, hän huolehti minusta. Severus yksinkertaisesti tarvitsee jonkun, josta huolehtia”, punapää sanoi hymyillen.

 Harry vastasi äitinsä hymyyn ja kaiveli seuraavan kysymyksen.

”Mitä isän ja Siriuksen välillä oli?” hän kysyi.

 Lily huokaisi.

”Isäsi ja Siriuksen välit olivat syy, miksi me riitannuimme Shanan ja Stewartin syntymän aikoihin. Olin saanut kuulla isältäsi, että hän oli seurustullut aikoinaan Siriuksen kanssa ja Sirius lähetti kirjeen, jonka minä luin... Kirjeessä sanottiin, että hän rakastaa vielä Severusta ja pyytää tätä palaamaan luokseen. Minä poltin kirjeen. Ja lähdin. Olen syyllinen koko riitaan”, nainen sanoi. ”Kesti vuosi ennen kuin nielin ylpeyteni ja suostuin lähtemään tapaamaan Severusta, kun hän lähetti minulle kirjeen, jossa pyysi tapaamista. Me palasimme yhteen. Sirius oli tabu, hänestä ei puhuttu”, hän lopetti.

”Oliko sinulla vielä muuta?” Lily kysyi pienen hiljaisuuden jälkeen.

 Harry meinasi pudistaa päätään, mutta nyökkäsi kumminkin.

”Onko isä Voldemortin puolella?” hän kysyi suoraan. ”Onko se totta, että Dumbledore haluaa vallata maan ja Voldemort pelastaa?” hän jatkoi.

 Lily nauroi.

”Severus näkee asiat eri tavalla. Hän on kaksoisagentti, sillä Voldemort tarvitsee sopivan ihmisen Dumbledoren puolelle, sellaisen, johon luottaa. Mistään muusta en tiedä”, hän sanoi.

 Harry nyökkäsi.

”Kiitos, äiti. Autoit minua paljon”, hän sanoi hymyillen.

 Lily vastasi hymyyn.

”Kerro Shanalle ja Stewartille, että rakastan heitä. En olisi halunnut hylätä heitä, mutta minun oli pakko. Olin kahdeksantoista, liian nuori kasvattamaan yksin kahta lasta”, hän sanoi ja kyynel vierähti hänen poskelleen.

”Minä kerron”, Harry lupasi. Hän kuuli oveltaan koputuksen. ”Isä taitaa olla tulossa. Minun täytyy lopettaaa. Nähdään taas.”

”Emme näe ennnen kuin sinä olet täällä, mitä ei toivon mukaan tapahdu nopeasti. Hyvästi, siihen asti”, Lily sanoi ja katosi peilikuvasta.

”Harry!” Isän ääni kuului oven takaa. ”Saanko tulla sisään?”

”No tule ihmeessä”, Harry vastasi kovaan ääneen.

 Severus aukaisi oven. Hän hämmästyi silmin nähden, kun Harryn huoneessa ei ollutkaan enää niin sotkuista.

”Oho. Onko nuo kaikki turhia?” hän kysyi osoittaen kolmea suurta jätesäkkiä.

”On. Siitä puheen ollen, tarvitsen uusia vaatteita”, Harry sanoi.

 Severus voihkaisi.

”Mikä tietää shoppailua”, hän mumisi.

 Harry nauroi.

”Minä en ole tyttö. Pystyn shoppailemaan nopeasti ja kivuttomasti”, hän virnisti. ”Sitä paitsi, olen jo neljäntoista, joten voisin varmaan mennä Dracon kanssa shoppailemaan...”, hän jatkoi.

”Ei missään nimessä”, Severus esti heti.

”Mutta ei Sirius halunnut minua tappaa eikä hän ole enää edes elossa! Eikä Piskuilan!” Harry vastusteli.

”Sinulla on silti liikaa vihamiehiä. En voi päästää sinua yksin”, Severus sanoi.

”Mutta...”, Harry aloitti.

”Ei muttia. Asia on loppuunkäsitelty”, Severus ilmoitti.

”Kaikki muutkin pääsevät. Vain sinä olet tuollainen tyranni!” Harry syytti.

”Kukaan muu ei ole käynyt läpi samoja vaiheita kuin sinä”, Severus sanoi istuutuessaan Harryn sängylle.

”Mutta he ovat käyneet läpi melko lailla samoja vaiheita! Ronilla ja Hermionella on tasan yhtä paljon vihamiehiä, kuin minulla”, Harry protestoi.

”Ei ole. Pimeän lordi haluaa vain satuttaa Ronaldia ja Hermionea. Sinut hän haluaa tappaa. Sinä olet hänelle uhka, eivät he”, Severus sanoi.

”Ei hän halua satuttaa Ronia ja Hermionea, vaan tappaa heidät. Mahdollisen kivullisesti. Minä ehkä olen hänelle uhka, mutta miksi? Miksi juuri minä?” Harry kysyi.

 Severus huokaisi. Ensimmäinen kysymys, joka viittasi jollain tapaa ennustukseen. Neljätoista vuotias, ei ehkä niin vanha ja kokenut voidakseen kantaa sellaista taakkaa. Hän päätti turvautua vaihtoehtoon numero kaksi: kiertele, älä sano suoraan, äläkä aiheuta epäilyksiä. Anna hänen unohtaa.

”Minä en tiedä. Ehkä kukaan ei tiedä”, Severus sanoi hiljaa.

 Hän tarkisti menikö se läpi. Kyllä. Kyllä meni. Harry huokaisi raskaasti ja painoi päänsä alas.

”Ehkä meidän pitäisi käydä huomenna Viistokujalla, kun kirjalistat kerran tulivat tänään”, Severus tuumi.

”Isä...”, Harryn ääni oli pieni.

”Niin?” Severus kysyi teeskennellen huoletonta.

”Saanko minä tänä vuonna käydä Tylyahossa?” hän kysyi.

 Severus huokaisi syvään.

”Katsotaan nyt”, hän mumisi. Hän nousi ylös. ”Viedään nuo jätesäkit pihalle, josta jästien roska-auto voi ne viedä pois”, hän sanoi.

”Ai koulukirjoja? Koulukirjoja, joissa on liikkuvia kuvia ja joista opetellaan taikuutta?”  Harry kysyi ivallisesti.

 Severus voihkaisi.

”Ajattelin, että laitoit jätesäkeihin vain vaatteita. No, nuo pitää kai sitten raahata ullakolle”, hän sanoi.

 Harry hymyili.

    ***

 Seuraavana päivänä molemmat nousivat hyvin aikaisin. Harry kellon lyödessä seitsemän, Severus viisitoista minuuttia myöhemmin. Jo kello kahdeksan molemmat olivat täysissä pukeissa ja valmiina lähtemään Viistokujalle.

”Ilmiinnytäänkö me?” Harry kysyi.

”Ei. Menemme tällä kertaa hormipulverilla”, Severus vastasi ja otti takan päältä mustan kupin, jossa oli epämääräisen näköistä jauhetta.

”Mene sinä ensin ja odota minua”, Severus käski. ”Säilä&Imupaperiin”, hän lisäsi nähdessään poikansa kysyvän ilmeen. Harry nyökkäsi ja otti kourallisen jauhetta isänsä kädessä olevasta kupista. Hän astui liekkeihin ja avasi kouransa.

”Viistokujalle”, hän äänsi selkeästi.

 Ja alle minuutin päästä Harry astui jo Säilä&Imupaperin takasta ulos. Hän ei kerennyt ottaa kuin muutaman askeleen, kun Severus tuli jo perässä.

”Ostetaan ensin kirjasi, sitten vaatteita”, Severus sanoi ja asteli jo kirjahyllyjen väliin. Harry asteli perässä.

 Tunnin päästä kaikki Harryn neljännen vuoden koulukirjat oli ostettu ja he olivat matkalla vaatepuotiin. Harry astui ensimmäisenä sisään.

”Oho. Täälläpä on paljon vaatteita”, hän hämmästyi.

 Severus nyökkäsi.

”Täältä saat melkein kaiken tarvittavan”, hän sanoi. ”Mitä kaikkea muuten tarvitset?” hän jatkoi kohottaen toista kulmakarvaansa kysyvästi.

 Harry mietti.

”No, ainakin kahdet uudet farkut, pari hupparia, collegehousut, uuden koulupuvun...”, hän alkoi luetella.

  Severus voihkaisi. Hän inhosi vaatekaupoissa pyörimistä, sen Harry tiesi.

 Lopulta heillä ei kestänyt kuin kaksi tuntia samassa kaupassa. He löysivät Harrylle kaksi mustaa hupparia, harmaat ja mustat collegehousut, kolmet farkut ja uudet kengät ja vyön. Myös uusi koulupuku ostettiin ja Harryn hämmästykseksi Severus osti pojalle myös puvun.

”Mitä ihmettä minä tuolla teen?” Harry kysyi. ”En ole menossa tanssimaan tai minnekään”, hän mutisi.

”Se selviää kyllä aikoinaan”, Severus sanoi salamyhkäisesti maksaessaan ostoksia. ”Meidän pitää varmaan lähteä, jos olet saanut kaiken tarvittavan”, hän jatkoi.

 Harry nyökkäsi.

”En tarvitse enää mitään. Kiitos”, hän lisäsi nopeasti.

”Nyt me ilmiinnymme. En kestä hormipulveria”, Severus sanoi, kun he olivat päässeet Vuotavaan noidankattilaan.

”Minä taas en kestä ilmiintymistä”, Harry voihkaisi, mutta otti silti isäänsä kädestä kiinni.

 Hetkessä he olivat jo Kalkarosten suurella kartanolla.

”Tiedätkö, tästä kouluvuodesta tulee varmasti paras”, Harry tuumi ääneen astuessaan sisälle.

”Toivottavasti se ei tarkoita luihuisten tai nimeltä mainitsemattojen rohkelikkojen kiusaamista”, Severus mutisi hiljaa.

 Harry nauroi.

”Osataan me Dracon kanssa muutenkin pitää hauskaa”, hän protestoi.

”Todellako? Rohkenen epäillä”, Severus sanoi.

”Haha. Tosi hauskaa, isä”, Harry pyöritteli silmiään. ”Hauskoista asioista puheen ollen, kun et kerran päästänyt minua Dracon kanssa Viistokujalle, saako Draco tulla meille yökyläilemään?” hän kysyi virnistäen.

 Severus huokaisi.

”Jos ette valvo liian pitkään. Ylihuomenna alkaa koulu”, hän sanoi alistuneena.

 Harry lupasi olla valvomatta liian pitkään ja katosi saman tien omaan huoneeseensa, todennäköisesti kirjoittamaan viestiä Dracolle.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #87 : 01.06.2012 17:30:04 »
Selkeni taas vähän asioita. Minä niin rakastan tätä. Ihanaa, kun Harry ja Lily saivat puhua.

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #88 : 06.06.2012 12:58:18 »
Rentun ruusunen, hihi, kiitos  :-* On aina mahtavaa kuulla, kun joku tykkää!

 Tätä ficciä on nyt kunnioitettavat 132 sivua!

 Luku 26,
 Paluu kouluun

    Harry seisoi taas laiturilla yhdeksän ja kolme neljäsosaa. Mahtavat yökyläbileet oli pidetty, kesäloma ohitse. Oli aika aloittaa neljäs kouluvuosi ja tällä kertaa Harrylla oli oikeassa kädessään lappu: Minä, Severus Kalkaros, Harry Kalkaroksen isä, annan täten poikani käydä Tylyahossa luvattuina viikonloppuina. Harry oli vihdoin saanut isänsä ylipuhuttua Tylyahon vaarattomuudesta ja hehkui onnellisuutta. Shana ja Stewart seisoivat toinen hänen toisella puolellaan toinen toisella.

”Mitä me odotamme? Emmekö voisi jo nousta junaan?” Stewart kysyi kärsimättömänä.

”Odotamme Ronia, hänen perhettään ja Hermionea”, Harry vastasi. Hän kurkotti kaulaansa nähdäkseen pidemmälle. Weasleyistä ja Hermionesta ei näkynyt jälkeäkään. ”He ovat ystäviäni”, hän lisäsi huomatessaan Shanan kysyvän katseen.

 He seisoivat siinä vielä hetken, mutta junan pillin soidessa ensimmäisen kerran Shana huokaisi ja tarttui Harrya lempeästi kädestä.

”Meidän pitää mennä junaan”, tyttö totesi siirtäen mustan hiussuortuvan korvansa taakse.

”Ron ja Hermione voivat olla jo junassa”, Stewart jatkoi huomatessaan pikkuveljensä pettyneen ilmeen.

 Harry nyökkäsi.

”Mennään katsomaan”, hän sanoi ja yhdessä kolmikko kiipesi junaan.

  He kävelivät käytävällä, kunnes löysivät sen vaunuosaston, jossa Harry, Ron ja Hermione usein istuivat ja siellä kaksi rohkelikkoa olikin. Heidän lisäkseen osastoon oli päätynyt Ginny, Neville ja Luna.

”Moi kaikille”, Harry sanoi astuessaan sisään. Muut viisi henkäisivät kuorossa nähdessään Harryn takaa ilmestyvän Stewartin, joka oli kuin kaksoismalli Harrysta ja Shanan, joka taas oli muuten samannäköinen, paitsi että hän oli tyttö.

”Tässä ovat Shana ja Stewart Adisson. He vaihtavat Tylypahkaan”, Harry sanoi.

”Hei, minä olen Hermione Granger Rohkelikosta. Harryn ystävä”, Hermione esittäytyi toivuttuaan ensi järkytyksestä. Hänen kasvoillaan oli hänelle tyypillinen minä-aion-etsiä-tästä-tietoa-ja-ottaa-selvää-ilme.

”Minä olen Ron, Ron Weasley. Rohkelikosta”, Ron sanoi hänkin järkyttyneenä. Hän tuijotti ensin Shanaa ja Harrya sitten Stewartia ja Harrya kuin katsoisi tennisottelua.

”Luna Lovekiva. Korpinkynnestä”, Luna esitteli itsensä hiukan poissaolevan näköisenä. ”Tiesittekö, että teidän päissänne on paljon narskuja?” hän jatkoi katsoen kaksosia.

 Harry tyrskähti.
 
”Niinkö? Sehän mielenkiintoista”, Shana sanoi hymyillen Lunalle.

”Mi-minä olen Neville Longbottom”, Neville änkytti.

”Ginny Weasley, tuon idiootin sisko”, Ginny esittäytyi pyöritellen silmiään Ronia päin, joka kaivoi kynnellään hampaankolossaan olevaa roskaa.

”Hauska tutustua”, Shana naurahti istuutuessaan lattialle. Hän nojasi penkkiin. Stewart istuutui penkille Ginnyn viereen ja tuijotti tyttöä melkein koko ajan palvova ilme kasvoillaan. Harry istuutui isoveljeään vastapäätä ja pyöritteli silmiään pojalle, joka virnisti takaisin.

 Melko pian Neville, Luna ja Ginny lähtivät kukin omiin vaunuosastoihinsa. Stewart tosin katseli Ginnyn perään pettyneenä.

”Kunpa minä pääsisin rohkelikkoon”, poika huokaisi ja Harry virnisti.

”Haluatko sinne mistä syystä?” hän kysyi virnistellen edelleen.

 Stewart nojautui niin etäälle, että pystyi läpsäyttämään pikkuveljensä polvea. Aika kovaa, sillä Harry huudahti yllättyneenä kivusta.

”Erityisesti siitä syystä, että rohkelikko on paras tupa, kuulemma. Lisäksi siitä syystä, että te kaikki olette rohkelikossa”, Stewart sanoi.

”Varsinkin eräs punapää...”, Harry aloitti, mutta ei kerennyt päästä pidemmälle, sillä Stewart hyökkäsi hänen päälleen. Ron ja Hermione katselivat kaksikon kamppailua yllättyneinä. He eivät tienneet, että Harrylla oli noin hyvät välit johonkin. Oli odottamatonta, että Harry ei ollut kertonut kaksosista aikaisemmin. Shana puolestaan katsoi heidän kamppailuaan hymy huulillaan.

”Oletteko te sukua toisillenne?” Hermione kysyi mieltään vaivaavan kysymyksen.

 Harryn ja Stewartin kamppailu loppui kuin seinään. He vilkaisivat toisiaan kysyvänä ja sen jälkeen molemmat käänsivät katseensa Shanaan päin. Shana nyökkäsi aavistuksen verran pojille.

”Ollaan. Stewart ja Shana ovat minun isoveljeni ja isosiskoni”, Harry paljasti.

”Mitä?” Ron huudahti.

”Arvasin sen!” Hermione huudahti heti perään. ”Te olette niin toisenne näköisiä! Tietääkö Severus?” hän kysyi.

”Ei. Tai ainakaan isä ei tiedä, että me tiedämme. Ja pyydän, ettet sinäkään kertoisi hänelle siitä”, Harry sanoi katsellen Hermionea rukoilevasti.

”En tietenkään! Tietenkään minä en sano mitään Severukselle, jos sinä et halua”, Hermione lupasi ja Harry, Shana ja Stewart huokaisivat kaikki yhteen ääneen.

”Montako vuotta teillä on ikäeroa?” Ron kysyi tajuttuaan asian kunnolla.

”Kaksi. Me olemme Shanan kanssa kuudentoista. Eli paljon viisaampia ja komeimpia ja kauniimpia kuin tuo eräs pentu tuossa...”, Stewart ei päässyt pidemälle, sillä tällä kertaa Harry läpsäytti isoveljeään kovaa reiteen.

”Mitä? Se oli kosto. Mitäs et osaa pitää suutasi kiinni vaan sinun on pakko vittuilla”, Stewart puolustautui.

 Shana naurahti.

”Lopettakaa jo. Tehän kinastelette, kuin pikkupennut”, hän sanoi pyöritellen silmiään. Harry ja Stewart virnistivät sekä toisilleen että Shanalle. He tiesivät, että tyttö oli vain huvittunut heidän välisestä 'kinastelusta'.

”Kertokaa sen sijaan jotain Tylypahkasta”, Shana pyysi.

 Harry istuutui takaisin penkilleen, tällä kertaa Stewartin viereen.

”Tylypahka on mahtava koulu. Kun menemme sinne, siellä on alkajaispidot, lajittelu, rutkasti hyvää ruokaa ja ystäviä. Me kokoonnumme Suuressa salissa, se on nimensä mukaan valtava ja istumme tuvattain. Luihuiset aivan vasemmassa päädyssä, puuskupuhit heti heidän jälkeensä, rohkelikot seuraavaksi ja viimeiseksi korpinkynnet. Uudet oppilaat kävelevät keskikäytävää pitkin suoraan opettajienkorokkeen eteen. Aivan opettajienpöydän edessä on penkki ja sen päällä vanha, kulahtanut hattu. Se on lajitteluhattu, joka huutaa teidät tupanne kun se lasketaan teidän päähänne”, Harry kertoi. ”Kun teidät on lajiteltu tupiin, te istutte sen tuvan pöytään ja pidätte hauskaa. Lopuksi lauletaan koko koulun laulu ja sen jälkeen meidän on aika mennä nukkumaan. Me nukumme oman tuvan makuuhuoneissa, jonne pääsee oleskeluhuoneen kautta. Rohkelikkojen oleskeluhuone on punainen ja keltainen, luihuisten vihreä ja harmaa, korpinkynsien kuulemma sininen ja harmaa ja puuskupuhien varmaan keltainen ja musta. Oleskeluhuoneesta pääsee makuuhuoneisiin, tytöille oma ja pojille oma. Jokaiselle vuosikurssille on oma makuuhuone, eli te ette tule meidän kanssamme samaan. Te menette kuudensien vuosikurssien maakuuhuoneisiin. Siellä on neljä tai viisi sänkyä ja sekin on sisustettu tuvan värein”, hän jatkoi ja veti henkeä lopettaessaan.

”Kuulostaa kivalta. Entä sitten se opiskelupuoli? Millaisia opettajia Tylypahkassa on?” Shana kysyi mielenkiintoisena.

”Muodonmuutoksia opettaa rohkelikkojen tuvanjohtaja professori McGwarmiwa, loitsuja professori Lipetit, ennustamista professori Punurmio, taikajuomia ja -liemiä professori Kalkaros, eli teidän isänne ja pimeyden voimilta suojautumisen opettajaa emme tiedä”, Ron sanoi.

”Miten niin ette tiedä?” Stewart kysyi.

”No siten niin, että opettaja vaihtuu vuosittain. Viime vuonna se oli professori Lupin, sitä edellisenä Lokchart ja sitä edellisenä Orave. Orave oli kaksinaamainen, toisin sanoen hän omasi Voldemortin kasvot takaraivossaan, Lokchart menetti muistinsa ja Lupin oli ihmissusi ja menetti siksi lopulta työnsä”, Harry selosti.

”Oho. Ei noin vain ollut Drumstangissa”, Shana hymyili.

”Me uskotaan, että siihen aineeseen on pantu joku kirous”, Hermione selosti.

”Tai siis hän uskoo, toisin sanoen”, Ron korjasi. Hermione loi poikaan murhaavan katseen.

”Mitä muuta?” Stewart kysyi.

”Mitä mitä muuta? Näette loput itse tunnin sisällä”, Harry vastasi.

”Sanotaanko pikemminkin, että viidentoista minuutin sisällä, sillä olemme jo Tylyahossa”, Hermione sanoi. ”Harry, sinun Shanan ja Stewartin kannattaisi varmaan vaihtaa kaavut...”, hän jatkoi.

”Hyvä idea. Shana, Ron ja Hermione, menettekö vaunuosaston ulkopuolelle niin että saamme kaavut vaihdettua?” Harry pyysi ja yksi toisensa jälkeen hänen ystävänsä katosivat vaunuosastosta ja sulkivat oven perässään. Vain Stewart jäi kaivamaan matka-arkkuaan. Hän etsi kaapuaan.

”Oliko sinun mielestäsi virhe kertoa Ronille ja Hermionelle totuus henkilöllisyydestänne?” Harry kysyi huolestuneena vetäessään t-paitaansa pois päältään.

”Ei. Ron ja Hermione tuntuivat kivoilta ja uskon, että he osaavat säilyttää salaisuuden”, Stewart vastasi.

”Kyllä minä tiedän, että he osaavat säilyttää salaisuuden, mutta mietin vain jos...”, Harry aloitti, mutta lopetti lauseensa.

”Jos jompikumpi vahingossa lipsauttaa jotain jollekin?” Stewart jatkoi kysyvästi.

 Harry nyökkäsi.

”Niin. Tai jos joku kuulee, kun me puhumme siitä ja sitten huhu leviää nopeasti. Tylypahkassa täytyy olla tarkkana tällaisten asioiden kanssa...”, Harry sanoi.

”Sitten me emme puhu siitä”, Stewart sanoi päättäväisesti. ”No niin, olemme valmiita. Shana, sinun vuorosi”, hän jatkoi avatessaan vaunuosaston oven. Shana pujahti samalla kertaa sisään, kun Harry ja Stewart ulos.

 Pian Shana olikin jo valmis ja he kaikki katosivat taas vaunuosastoon. Kaikki nousivat ottamaan matka-arkkujaan tavaratelineiltä, sillä juna oli juuri pysähtynyt.

”Mennään”, Harry sanoi ja johdatti koko joukon ulos.

”Menevätköhän Shana ja Stewart vaunuilla vai veneillä?” Ron pohdiskeli ääneen.

 Hänen kysymykseensä tuli vastaus saman tien. Nimittäin Hagrid huusi aivan heidän taakanaan:

”Ekaluokkalaiset tänne! Samoin kuudetta vuottaan aloittavat Shana ja Stewart Adisson! Ekaluokkalaiset tänne!”

”Adisson”, Stewart tuhahti.

 Harry hymyili.

”Onnea lajitteluun”, hän toivotti. ”Toivottavasti te saatte molemmat juuri oikean tuvan. Ei sillä meille ole merkitystä, mikä se tupa on”, hän jatkoi edelleen hymyillen.

”Kunhan ette luihuiseen joudu...”, Ron mutisi hiljaa ja sai Harrylta murhaavan katseen.

”Nähdään taas. Tule, Stew”, Shana sanoi ja tarttui kaksoisveljeään kädestä. He kävelivät yhdessä veneille ensiluokkalaisten kanssa jättäen Harryn, Ronin ja Hermionen taakseen.

”Minua pelottaa”, Shana tunnusti astuessaan veneeseen.

”Älä huoli, et sinä putoa. Ja jos putoat, minä nostan sinut ylös”, Stewart lupasi.

 Shana löi kaksoisveljeään olkapäähän.

”Idiootti. Tarkoitin Tylypahkaa. Opettajia. Erityisesti... isää. Ja sitä, että voimme joutua eri tupiin...”, hän tunnusti katsellessaan järveä.

”Vaikka me joutuisimme eri tupiin, olemme silti kaksosia”, Stewart sanoi. ”Minä en jätä sinua”, hän jatkoi.

 Shana pyörähti ympäri tavoittaakseen kaksoisveljensä smaragdinvihreät silmät.

”Etkö?” hän kysyi.

 Stewart huokaisi syvään.

”Kuinka suuri sinun älykkyysosamääräsi oikein on? Tietenkään en jätä sinua. Meillä on lisäksi Harry”, hän sanoi.

 Shana hymyili pimeässä illassa.

”Olen iloinen, että löysimme hänet”, hän totesi.

 Stewart nyökkäsi.

”Niin minäkin. Oikeastaan saisimme kiittää siitä Seamus Finnigania”, hän sanoi irvistäen.

 Shana vastasi irvistykseen.

”Oi, haluaisin niin opettaa hänelle muutaman loitsun”, hän sanoi.

”Ei turvauduta väkivaltaan, siskoseni”, Stewart sanoi virnistäen. ”Mutta olet oikeassa, olemme Seamukselle muutaman loitsun auki”, hän jatkoi.


       *****

 Muutamaa minuuttia myöhemmin Harry tuijotti, kun ensiluokkalaiset saapuivat sisään. Häntä hymyilytti, sillä hän muisti sen tunteen, kun hän oli itse tasan neljä vuotta sitten itse ollut ensiluokkalaisten joukossa.

 Opettajienkorokkeella Dumbledore taputti käsiään saadakseen salin hiljaiseksi.

”Tänä vuonna Tylypahkaan ei tule pelkästään ensiluokkalaisia. Drumstangista tänne vaihtoivat kaksoset Shana ja Stewart Adisson. Heidät lajitellaan ensin”, hän sanoi.

”Shana Adisson!” Professori McGarmiwa kutsui ja Harry katseli, kun hänen isosiskonsa käveli korokkeelle, istuutui penkille ja McGarmiwa laittoi lajitteluhatun hänen päähänsä. Hatulla meni kauan ennen kuin se lopulta huusi:

”LUIHUINEN!”

 Luihuisten tupa hurrasi ja Harrykin taputti muiden mukana. Hän tavoitti isänsä katseen ja huomasi tämän tuijottavan Shanaa ylpeänä. Isällisen ylpeänä. Shana pujahti istumaan Dracon viereen ja Draco esitteli tytölle itsensä.

”Stewart Adisson!”

 Isoveli asteli rennon näköisenä penkkiä kohti, istuutui siihen ja lajitteluhattu laskettiin hänen päähänsä. Tällä kertaa hänellä ei mennyt kauan päättää Stewartin tupaa.

”ROHKELIKKO!”

 Harry hurrasi muiden mukana taaskin ja Stewart käveli istumaan hänen viereensä. Hän paiskasi Harryn kanssa kättä ja hymyili muillekin.

”Että kaksoset sitten päätyivät eri tupiin”, Ron tuumi ihmeissään.

”Ette ole ainoita”, Parvati Patil, Harryn vuosikurssilla oleva tyttö totesi kuullessaan Ronin sanat. Hän istui Hermionen ja parhaan ystävänsä Lavenderin välissä. ”Minä ja kaksoissiskoni Padma olemme myös eri tuvissa. Padma on korpinkynsissä”, hän kertoi Stewartille.

”Padma ja Parvati ovat identtiset. Jopa minun on vaikea tunnistaa heitä”, Lavender sanoi hihittäen.

 Stewart pyöritteli silmiään.

”Minkä ikäinen sinä olet... Stewart?” Lavender kysyi.

”Kuudentoista”, Stewart vastasi.

”Harrastatko sinä huispausta?” Oli Lavenderin seuraava kysymys.

 Stewart nyökkäsi.

”Kyllä. Pelasimme joskus ystäväni Viktorin kanssa huispausta Drumstangissa”, hän sanoi.

 Ron melkein tukehtui kurpitsamehuunsa.

”Viktor? Mahdatko tarkoittaa Viktor Krumia? Bulgarian huispausjoukkueen etsijää?” hän kysyi.

”Kyllä. Hän on erittäin hyvä ystäväni”, Stewart sanoi ja teki vaikutuksen koko pöytäseurueeseen.

”Minä näin hänet kesällä! Siis... Huispauksen maailmanmestaruuskisoissa”, Ron sanoi.

”Joo, minäkin olin siellä”, Stewart sanoi.

”Ja nyt puhumme pelkästään huispauksesta”, Hermione mutisi kuuluvalla äänellä Ginnylle, joka oli juuri tullut heidän luokseen. Tyttö seisoi Stewartin vieressä ja tämä tuijotti häntä lumoutuneena.

”Halusin vain onnitella rohkelikkoon pääsystä”, Ginny sanoi.

”Kiitos. Istu toki seuraamme”, Stewart kehotti ja teki tytölle tilaa penkillä. Ginny istuutui oitis hänen viereensä.

 He eivät ehtineet vaihtaa sanaakaan, kun Dumbledore nousi jo ylös.

”Nyt kun olemme saaneet syödäksemme ja juodaksemme, minulla on muutamia ilmoitusasioita”, hän sanoi. ”Ensimmäiseksi ilmoitan, että Tylypahkassa ei ole tulevana vuotena ollenkaan huispausta”, hän sanoi.

”Roskaa!” Harry kuuli Fred ja George Weasleyn äänet muiden buuaksen lomasta. Hän vilkaisi isäänsä, joka katseli tyynesti oppilaita.

”Hiljaisuutta! Huispauksen poisjäämiseen on erittäin hyvä syy”, Dumbledore aloitti uudestaan.

”Saa luvan ollakin”, Harry mutisi vihaisena.

”Tänä vuonna Tylypahkassa järjestetään Kolmivelhoturnajaiset!” Dumbledore kuulutti.

”Mitkähän ne sellaset on?” Stewart kysyi. ”Kuulostaa nimittäin jännittävältä”, hän jatkoi.

”Kolmivelhoturnajaisissa koulumme ottelija pääsee kokeilemaan voimiaan kolmessa koetuksessa, joita emme paljasta. Se on leikkimielinen kilpailu Euroopan kolmen suurimman taikakoulun välillä. Tylypahkan, Drumstangin ja Beauxbatonsin. Vieraat ottelijat ja suurin osa heidän koulustaan saapuvat Tylypahkaan muutaman viikon päästä. Kolmivelhoturnajaisia ei ole pidetty seitsemäänsataan vuoteen, joten tämä on erityistapaus!” Dumbledore selitti.

”Minä ainakin haluan mukaan! Entä sinä Harry?” Ron sanoi innoissaan.

 Harry oli juuri vastaamassa, kun Hermione keskeytti hänet sanomalla:

”Ettekö te ymmärrä? Luin jostain, että kolmivelhoturnajaisten pito lakkautettiin liian useiden kuolemantapauksien takia!”

 Tieto sai jopa Ronin hiljentymään.

”Kolmivelhoturnajaisten sääntöjä on seuraavia: vain täysi-ikäinen saa osallistua...”, Dumbledore aloitti taas.

”Roskaa!” Fred ja George huusivat uudestaan. Jopa Stewart näytti pettyneeltä.

”Minä täytän seitsemäntoista vasta tammikuussa, en kerkeä osallistumaan”, hän sanoi.

”Haluatko sinä tapattaa itsesi?” Hermione tuhahti.

 Stewart ei kerennyt vastata, sillä Dumbledore kuulutti edelleen:

”Sääntö on ainoastaan teidän turvallisuutenne hyväksi. Jokainen kilpailuun haluava täysi-ikäinen kirjoittaa lappuun nimensä ja pistää sen liekehtivään pikariin, joka sijoitetaan Suuren salin viereiseen tyhjään luokkahuoneeseen. Ottelijat arvotaan tasan kuukauden päästä”, Dumbledore jatkoi.

”Nyt minulla on ilo esitellä teille tämän vuoden uudet opettajat! Tai... uusi opettaja, tarkemmin sanottuna”, Dumbledore sanoi hymyillen. ”Saanko esitellä, professori Alastor Vauhkomieli! Hän opettaa sitä ainoaa vapaana olevaa paikkaa eli Pimeyden voimilta suojautumista”, hän jatkoi ja professori Vauhkomieli käveli opettajankorokkeelle.

”Hänkö? Isä joutui auttamaan Vauhkomieltä jossain asiassa kesälomalla!” Ron kuiskutti. ”Vauhkomieli on täyttänyt varmaan puolet Azkabanin sellistä – yksin!” hän jatkoi ja kurkotti kaulaansa nähdäkseen edes vilauksen opettajastaan.

 Harry vilkaisi isäänsä, joka katseli Vauhkomieltä vihaisena. Oli yleisesti tiedossa, että Harryn isä halusi päästä opettamaan Pimeyden voimilta suojautumista, pääsemättä vielä kertaakaan opettamaan kyseistä ainetta. Sen tähden Severus oli yleensä pahalla päällä vuoden alussa. Harry ei käsittänyt, miksi isä edes jaksoi aina lähettää Dumbledorelle kirjeen, jossa pyysi ainetta. Mutta Severus ei luovuttanut, vaikka joka vuosi tulikin kieltävä vastaus.

”Isäsi ei näytä kovinkaan iloiselta”, Ron sanoi naama virneessä Harrylle. Harryn ja Hermionen mulkaistua poikaa, tämä hiljeni.

”Miten se professori Kalkarosta kiinnostaa kuka opettaa Pimeyden voimilta suojautumista?” Stewart kysyi ihmeissään.

”Kalkaros haluaa kyseisen aineen itselleen”, Ron selitti.

”Nyt teidän on aika mennä pehkuihin!” Dumbledore kuulutti.

 Harry nousi muiden mukana ja käveli Rohkelikkojen oleskeluhuoneeseen. He heittäytyivät kaikki viisi – Harry, Hermione, Stewart, Ginny ja Ron -  sohville ja jatkoivat juttelua.

”Meinaatteko te kokeilla onneanne Kolmivelhoturnajaisissa?” Ohikulkevat Fred ja George kysyivät.

”Ettekö te kuulleet, mitä Dumbledore sanoi? Kolmivelhoturnajaisiin saa osallistua vain täysi-ikäiset!” Hermione tulistui heti.

”Rauhoitu, Mione. Meillä on Fredin kanssa mahtava idea”, George sanoi ja kääntyi sitten Stewartin puoleen. ”Oletko sinä kuudesluokkalainen?” hän kysyi pojalta.

 Stewart nyökkäsi.

”Mainiota. Tulet sitten meidän makuuhuoneeseemme”, tällä kertaa puhui Fred.

”Me järjestetään aina yllätys uusille oppilaille”, George sanoi ja iski silmää Stewartille.

 Hermione voihkaisi.

”Sinuna pitäisin huoleni siitä, mitä syön enkä ottaisi noiden tarjoamana mitään, Stewart”, hän sanoi ja nousi. ”Minä menen nukkumaan, öitä kaikille”, hän jatkoi.

”Tuletko sinä Ginny?” tyttö kysyi vielä portaissa.

”Kohta”, Ginny mumisi katsellen Stewartia.

”Mitä luulette, millainen Vauhkomieli on?” Harry vaihtoi puheenaihetta.

”Jos Roniin voi uskoa, hän on mahtava”, Stewart tuumi. ”En malta odottaa hänen tuntiaan”, hän tunnusti.

”Minä ennustan, että meillä on Vauhkomieltä tiistaina”, Fred sanoi ja George virnisti.

”Mistä sinä sen tiedät?” Ron kysyi isoveljeltään.

”Me satuimme vahingossa näkemään Voron huoneessa meidän lukujärjestykset”, George sanoi virnistäen edelleen.

”Vahingossa?” Harry kohotti kulmiaan.

”Mitä te teitte Voron huoneessa?” Ron kysyi samaan aikaan.

”Äh, älä viitsi Ron. Ikään kuin me se sinulle kerrottaisiin. Tule, Fred. Aika mennä järjestämään Stewartin yllätystä”, George sanoi.

 Stewart näytti pelokkaalta ja kaksoset katosivat nauraen hänen ilmeelleen.

”Miten luulette Shanan pärjäävän luihuisissa?” Stewart kysyi huolestuneena kaksoissiskostaan.

”Hyvin hän pärjää. Luihuisissa on paras ystäväni”, Harry sanoi punastuen hieman.

”Ai? Minä kun luulin olevani paras ystäväsi”, Ron sanoi muka loukkaantuneena.

 Harry virnisti.

”Luulo ei ole tiedon väärtti”, hän sanoi.

”Oli miten oli, minä menen nukkumaan ja kehotan teitäkin painumaan pehkuihin”, Stewart sanoi tyypillisellä isoveljen asenteellaan.

 Harryn virnistys muuttui irvistykseksi.

”Kyllä me menemmekin, ihan kohta”, hän vastasi haukotellen makeasti. Sillä hetkellä sänky rohkelikkojen neljäsluokkalaisten makuuhuoneessa tuntui mahtavalta.

”Kunhan ette valvo niin pitkään, ettette jaksa nousta huomenna”, Stewart sanoi.

”Merlin, Stewart! Nytkö sinä käyt minun kimppuuni, kun Shana ei ole täällä?” Harry kysyi. ”Ei ihme, että Shana halusi eri tupaan”, hän jatkoi virnistäen. Stewart heitti tyynyn pikkuveljeään päin, mutta tämä nappasi sen kiinni lennosta.

”Ei kannata heittää Harrya päin mitään, hän saa kaikki kiinni”, Ron sanoi.

”Ai? Mitä minun pitää sitten tehdä, kun olen vihainen hänelle?” Stewart uteli.

”Lyöt häntä”, Ron ehdotti heti.

 Stewart noudatti neuvoa ja pamautti Harryn olkapäätä nyrkillään.

”Au. Tuo sattui”, Harry irvisti.

”Kannattaa mennä nukkumaan, ennen kuin lyön uudestaan”, Stewart uhkasi.

”Oi, kun pelottaa”, Harry sanoi, mutta nousi silti ylös huomatessaan isoveljen puristavan oikean kätensä uudestaan nyrkkiin. ”Hullut turvautuu väkivaltaan!” hän vielä huusi ennen kuin juoksi makuuhuoneeseen Ron kintereillään.

”Joskus minä vielä...”, Stewart aloitti, mutta lopetti saman tien. Hän heitti pitelemänsä tyynyn sohvalle ja käveli omaan makuuhuoneeseensa.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #89 : 06.06.2012 16:28:54 »
Jäi edellinen luku välistä teknisen ongelman takia. Upea luku, kaksoset (ei Weasleyn) Tylypahkaam ja kolmivelho turnajaiset!! En malta odottaa seuraavaa lukua.

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #90 : 06.06.2012 17:47:24 »
En nyt tiedä mitä kommentoisin. Jotenkin arvasin toisen joutuvan eri tupaan. Mut mut. Harry ja Stewart ovat ihanan veljellisiä.

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #91 : 07.06.2012 10:08:01 »
Tähän väliin jotain kivaa, eli tietoisku Shanasta ja Stewartista ja heidän yhteiskuvansa. (feilasin ton, mutta...)

 Tätä et tiennyt Shana ja Stewart Kalkaroksesta

 Shana Kalkaros

 - Hänen syntymäpäivänsä on 16.1.1978
 - Hänen lempivärinsä on vihreä, tummanvihreä
 - Hän haluaisi lemmikseen käärmeen
 - Hän rakastaa lukemista
 - Hänen paras ystävänsä oli Jessica, mutta riitannuttuaan Shana pitää Daphne Greengrassia parhaana ystävänään.
 - Shanan toinen nimi on Lily, hänen äitinsä mukaan.

 Stewart Kalkaros
 
- Hänen syntymäpäivänsä on 16.1.1978
- Hän on Shanaa puolitoista tuntia vanhempi
- Hänen lempivärinsä on musta ja harmaa
- Hän inhoaa yksinolemista ja rakastaa huispausta
- Viktor Krum on hänen paras ystävänsä
- Stewartin toinen nimi on Severus, hänen isänsä mukaan.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #92 : 07.06.2012 17:11:19 »
Toi tietoisku on kiva, mutta ei kaksosilla voi olla noin isoa ikäeroa, koska muuten nuorempi osapuoli kuolee äidin mahaan.

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #93 : 07.06.2012 18:20:16 »
Toi tietoisku on kiva, mutta ei kaksosilla voi olla noin isoa ikäeroa, koska muuten nuorempi osapuoli kuolee äidin mahaan.
Ei ole totta. Muuten en olisi itse tässä kirjoittamassa tätä. Minulla ja kaksoisveljelläni on kaksi ja puoli tuntia ikäeroa.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #94 : 07.06.2012 22:04:23 »
Toi tietoisku on kiva, mutta ei kaksosilla voi olla noin isoa ikäeroa, koska muuten nuorempi osapuoli kuolee äidin mahaan.
Ei ole totta. Muuten en olisi itse tässä kirjoittamassa tätä. Minulla ja kaksoisveljelläni on kaksi ja puoli tuntia ikäeroa.
Jaa. No sitten meidän bilsan kirja on vajaa  ;)   
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012 15:47:25 kirjoittanut Rentun Ruusunen »

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #95 : 13.06.2012 14:09:41 »
Nyt olisi taas jatkoa tiedossa! :)


 Luku 27,
 Jännittäviä hetkiä

  Kuukausi vierähti ja kaikki olivat taas kokoontuneet Suureen saliin. Sanojaan noudattaen Fred ja George olivat järjestäneet Stewartille sellaisen yllätyksen, että koko rohkelikkotorni oli remahtanut nauruun. Yllätykseen oli liittynyt Fredin ja Georgen uusin keksintö: lintukarkit, joilla pystyi muuttamaan ihmisiä hetken ajaksi linnuiksi. Muutaman sekunnin Stewart oli leijaillut nauravien rohkelikkojen yläpuolella, sitten tipahtanut sohvalle ja sen jälkeen hänelle olikin alkanut sulkasato, joka vei hänen siipensä. Lintupojan takaa paljastuikin naurava kuudesluokkalainen poika.

”Olisin voinut mennä huispaamaan siipien kanssa”, Stewart oli murehtinut menetystä seuraavana aamuna.

”Siipien kanssa on hieman hankalaa saada sieppiä tai kaatoa kiinni”, Harry oli huomauttanut.

”Harmi, että huispaukseen tarvitaan käsiä melkein jokaiseen pelipaikkaan”, Stewart oli sanonut.

 Mutta nyt kaikki kuusi rohkelikkoa suuntasi tiensä Suureen saliin, josta he pääsivät katsomaan liekehtivän pikarin valintaa. Ketkä olisivat seuraavat ottelijat?

”Viktor Krum on ihan varmasti Drumstangin ottelija”, Ron arveli. ”Beauxbatonsista on vaikea sanoa. Tylypahkasta toivon, että se olisi Angelina”, poika jatkoi.

 Seitsemäsluokkalainen Angelina, joka kuului rohkelikkojen huispausjoukkueeseen, oli muutama viikko sitten juossut riemuissaan Harryn, Ronin ja Hermionen luokse ja ilmoittanut, että oli osallistunut kolmivelhoturnajaisiin.

”Kuulemma Cedric Diggorykin on osallistunut”, Hermione sanoi.

”Ei, ei häntä Tylypahkan ottelijaksi!” Fred ja George vastustelivat.

”Miksei?” Hermione kysyi.

”Hän on puuskupuh. Angelina on sentään rohkelikko”, Fred vastasi aivan kuin asia olisi sillä selvä.

 Hermione huokaisi ja oli juuri vastaamassa jotain takaisin, kun Dumbledore taputti käsiään.

”No niin! On aika valita Kolmivelhoturnajaisten ottelijat!”

 Ludo Bagman toi liekehtivän pikarin opettajien korokkeelle ja pian se syöksähti ulos ensimmäisen nimen.

”Fleur Delacour Beauxbatonsista.”

 Jotkut Beauxbatonsin tytöt olivat silmin nähden pettyneitä. Muutama itki toisiaan vasten, muutama raivosi Fleurille ja vain muutama hurrasi tytölle. Harry taputti kohteliaasti muiden mukana. Fleur käveli opettajienkorokkeelle, kätteli jokaista tuomaria ja käveli saman tien ottelijoille tarkoitettuun huoneeseen kadoten näkyvistä.

”Viktor Krum Drumstangista.”

”Minähän sanoin!” Ron huusi raikuvien aplodien yli Harryn ja Stewartin korvaan. Molemmat virnistivät ja Stewart heilautti kättään Krumille, joka iski silmää takaisin kävellessään hänkin huoneeseen pois näkyvistä.

”Cedric Diggory Tylypahkasta.”

”Ei!” Fred ja George voihkaisivat ääneen ja Harrykin oli hieman pettynyt. Hän kuitenkin taputti kohteliaasti Cedricille.

”Erinomaista! Nyt meillä on kolme ottelijaa...”, Dumbledore ei päässyt pidemmälle, sillä liekehtivä pikari toi esiin vielä yhden lapun, jonka Ludo Bagman otti kiinni. ”Ludo voi ystävällisesti paljastaa neljännen ottelijan nimen”, Dumbledore jatkoi erittäin vaivautuneena.

”Harry Kalkaros Tylypahkasta.”

 Harryn sydän melkein pysähtyi. Hän vilkisi ensin isoveljeään, joka oli hyvin järkyttynyt, sitten Hermionea, joka myöskin näytti järkyttyneeltä ja lopuksi Ronia, joka ihme kyllä näytti hyvin vihaiselta. Käytyään kierroksen ystävissään Harry vilkaisi isäänsä, jonka kasvot olivat kalpeat ja järkyttyneet.

”Harry, mene”, Hermione tönäisi ystäväänsä samalla, kun Dumbledore huusi:

”Harry Kalkaros! Tulepa tänne.”

 Harry nousi tärisevin jaloin ja pelkäsi koko ajan kaatuvansa järkytyksestä. Hän käveli tuomareiden ohitse, vilkaisemattakaan ketään, suoraan ottelijoiden huoneeseen ja kuuli mennessään kuiskauksia. Kuiskauksia hänestä.

”Ei hän voi osallistua. Hän on alaikäinen.”

”Dumbledore ei voi sallia tätä.”

 Harry ei välittänyt kuiskauksista, vaan käveli eteenpäin ja katosi muiden ottelijoiden tapaan huoneeseen. Hän hengitti kolme neljä kertaa syvään. Ottelijat kertyivät hänen luokseen.

”Mitä nyt?”

 Ääni kuului Cedric Diggorylle, joka ilmeisesti muiden tapaan luuli, että Harry oli tuomassa jotain viestiä. Harry ei pystynyt kertomaan heille, hän vain pudisti päätään hitaasti ja nojasi seinään. Äkkiä kaikki neljä kavahtivat, kun portaista kuului askelia. Harry kohotti katseensa ja huomasi isänsä, Dumbledoren ja kahden muun koulun rehtorin sekä tuomarin Ludo Bagmanin tulevan häntä kohti.

”Harry!” Dumbledore sanoi yhteen ääneen hänen isänsä kanssa. Severus ryntäsi poikansa luokse ja laski kätensä tämän olkapäille polvistuen samalla poikansa tasolle. Mies pakotti Harryn katsomaan itseään suoraan silmiin. Harry huomasi mustat, huolestuneet silmät.

”Harry, panitko sinä nimesi liekehtivään pikariin?” Severus kysyi ensimmäiseksi.

”En”, Harry vastasi totuudenmukaisesti.

”Pakotitko jotain täysi-ikäistä laittamaan nimesi liekehtivään pikariin?” oli Severuksen seuraava kysymys. Hän tuijotti koko ajan Harryn smaragdinvihreitä silmiä.

”En!” Harry huudahti niin kovaa, että huone kaikui sanasta.

 Severus nousi ylös. Hän katsoi Dumbledoreen.

”Hän puhuu totta”, hän sanoi.

”Ei! Te ette voi sallia tätä, professori Dumblidorr”, madame Maxime sanoi ranskalaisella korostuksellaan. ”Miten me voimme tietää, ettei `än valehtele?” hän jatkoi.

 Severus kohotti katseensa madame Maximeen.

”Jos poikani sanoo ei se on ei, madame Maxime”, hän sanoi niin tiukalla äänensävyllä, ettei Harry ainakaan olisi uskaltanut panna vastaan.

”Mistä voit olla varma?” Maxime painotti edelleen. ”Olet `änen isänsä, totta kai, pidät `änen puoliaan!” hän huudahti.

”Nyt ei keskustella siitä, rakas madame Maxime. Olellisin seikka tässä on se, että kuka on voinut laittaa Harryn nimen liekehtivään pikariin, jos Harry ei kerran ole sitä itse laittanut tai pyytänyt ketään laittamaan? Severus, onko sinulla mitään aavistusta tästä?” Dumbledore kysyi kääntyen liemiprofessorin puoleen.

 Severus pudisteli päätään.

”Ei ole. Ainoa joka olisi voinut tehdä sen, on Pimeän lordi eikä häntä enää ole”, hän sanoi.

”Otteleeko poika?” Bagman kysyi äkkiä.

”Hänen on pakko. Kukaan ei voi kieltäytyä”, Dumbledore sanoi.

”En edes pannut nimeäni pikariin!” Harry huudahti äkkiä. Hänen vihreät silmänsä salamoivat, kun hän katsoi jokaista läsnäolijaa. ”Pitääkö minun silti osallistua?” hän kysyi.

”Pitää. Sellainen on sääntö. Ensimmäinen koetus on kolmen viikon kuluuttua, teillä on siis hyvää aikaa miettiä koetusta ja sitä, miten...”, Ludo Bagman sanoi, mutta Harry ei enää kuunnellut. Heti kun annettiin lupa poistua, hän pakeni ulos ensimmäisenä. Hän juoksi portaat ylös, nojasi seinään ja vaipui sitten lattialle istumaan.

 Näin ei voinut käydä.

 Kuka hänen nimensä oli laittanut liekehtivään pikariin? Joku, joka halusi hänestä eroon. Kuka halusi hänestä eroon? Vaikka Harry yritti keksiä mitä tahansa, hän ei saanut mieleensä kuin Lordi Voldemortin ja hänen kuolonsyöjänsä. Toki kiltalaisetkin kuuluivat kyseiseen joukkoon, mutta kiltalaisia ei ollut opettamassa Tylypahkassa. Ellei sitten professori McGarmiwa, joka inhosi hänen isäänsä.... Jos se olisi vaikka kosto isälle, pistää poika Kolmivelhoturnajaisiin... Tarpeeksi huolenaihetta Severukselle. Ikään kuin isä ei muutenkin huolehtisi liikoja, Harry mietti. Hän päätti pysyä mahdollisimman kaukana professori McGarmiwasta.

”Harry.”

 Harry kohotti katseensa. Kuten arvata sattoi Severus seisoi hänen edessään. Harry nousi vaivalloisesti pystyyn.

”Minun on puhuttava sinun kanssasi”, isä sanoi pojalleen ja johdatti tätä omaan huoneeseensa. Harry käveli perässä. Mitä oli tapahtunut sen jälkeen, kun hän oli lähtenyt ottelijoiden huoneesta? Oliko isä sittenkin uskonut muita tuomareita heidän väittäessään, että hän, Harry, valehteli? Ja vielä oman isänsä kasvojen edessä? Harry tuhahti hiljaa. Haluaisinpa nähdä sen ihmisen, joka pystyy valehtelemaan isän kasvojen edessä, hän pohti mielessään.

 Severus aukaisi huoneensa oven ja astui sisään poikansa perässä. Hän sulki oven ja käveli istumaan tuoliinsa. Harry istuutui isää vastapäätä.

”No niin. Turnajaisista on nyt puhuttu tarpeeksi, siksi kehotankin sinua valitsemaan ystäväsi huolella”, Severus sanoi ja kohotti kulmakarvaansa. Harry oli ymmällään. Mitä ihmettä isä tarkoitti?

”Voisit esimerkiksi pysyä kaukana niistä Weasleyn kaksosista, samaten kuin heidän uudesta ystävästään, mikä hänen nimensä nyt olikaan...”, Severus esitti pohtivansa, vaikka Harry tiesi, että isä tiesi Stewartin nimen mainiosti. Olihan tämä itse ollut mukana päättämässä sitä!

”Stewart Adisson. Tai ei ehkä Adisson...”, Harry sanoi kovaan ääneen ja yllättyi itsekin sanoistaan. ”Tiedän kyllä, miksi haluat minun pysyvän hänestä ja hänen siskostaan Shanasta erossa”, hän jatkoi.

”Niinkö? Kerro toki minullekin”, Severus sanoi kylmän viileästi.

”Hyvä on. Minäpä kerron”, Harry tulistui. ”Haluat minun pysyvän erossa heistä, koska he ovat sinun lapsiasi etkä siedä katsoa heitä silmissäsi!” hän tiuskaisi vihaisesti isälleen.

 Severus jäykistyi.

”Mistä sinä tiedät?” hän kysyi.

”Mistäkö minä tiedän, että he ovat sisaruksiani? Ei tarvitse paljoakaan katsoa esimerkiksi minua ja Stewiä. Me olemme ihan samannäköisiä. Lisäksi Stewillä ja Shanalla on äidin silmät. Neljäntoista vuoden aikana en ole nähnyt kenelläkään muulla samanlaisia silmiä, kuin minulla. Kaiken lisäksi sain käsiini sukukirjan, jonka sinä olit muka ovelasti piilottanut kirjaston kirjojen väliin. Kuten tiedät, sukukirjassa lukee kaikki äidin tiedot. Ja vielä viimeiseksi juttelin äidin kanssa medaljongin kautta”, Harry sanoi vihaisena.

”Etkä kertonut minulle. Et sanonut halaistua sanaa äidistäsi, hänen kanssaan juttelemisesta tai Shanasta ja Stewartista”, Severus sanoi myöskin vihaisena.

 Harry löi kätensä pöytään niin kovaa, että Severus säpsähti.

”ON SINULLA OTSAA!” Harry karjui niin kovaa, että Severus säpsähti uudelleen ja koko huone kaikui hänen sanoistaan. ”ON SINULLA HITTO VIE OTSAA TULLA SYYTTÄMÄÄN MINUA VALEHTELUSTA!” Harry jatkoi huutamistaan ja tärisi raivosta. Kuten joululomalla, huoneessa alkoi tuulla, kun hän korotti ääntään. ”KUKA VALEHTELI SHANASTA JA STEWISTÄ? KUKA VALEHTELI JASPER POTTERISTA? KUKA VALEHTELI SIRIUS MUSTASTA? SINÄ!” hän karjui vihaisena ja tuuli huoneessa vain yltyi.

”Harry Severus Kalkaros!” Severus huusi melun ja tuulen yli. Harry lopetti hetkeksi huutamisensa ja katseli isäänsä. Koko nimen käyttö ei tiennyt hyvää. Tuuli heltyi hieman, mutta pysyi edelleen kovana. ”Minulla on selitys jokaiselle salailemalleni asialle”, Severus jatkoi. ”Mutta selitän kaiken vasta sillon, kun sinä olet rauhoittunut”, hän lopetti.

 Harry puristi kätensä nyrkkiin ja huomasi sivusilmällä, kuinka hänen rystysensä muuttuivat valkoisiksi. Hän hengitti syvään monta kertaa ja istuutui sängylle. Lopulta tuuli heltyi ja sitä ei enää ollut ollenkaan.

”Kyse ei ole siitä, että olisin varta vasten salannut sinulta asioita. Ymmärrän kyllä, että olet vihainen ja pettynyt minuun sen takia, mutta salasin kaiken vain sinun oman turvallisuutesi tähden”, Severus selitti. ”Kun olit paljon pienempi, minä ja Lily päätimme yhdessä, ettemme kertoisi sinulle sisaruksistasi, koska muisto teki meihin niin kipeää. Shana ja Stewart adoptioitiin, koska halusimme taata heille kaiken mahdollisen turvallisuuden. Lisäksi toinen syy oli se, että me olimme niin nuoria ja sillon riidoissa. Joka tapauksessa Shanan ja Stewartin syntymän jälkeisenä vuonna Pimeän lordi oli vielä voimissaan, meillä ei ollut mitään mahdollisuuksia voittaa häntä, emme voineet luottaa keneenkään, sillä jokainen saattoi osoittautua petturiksi. Sinä et tiedä siitä mitään, ihmisiä kuoli päivittäin, päivittäin, Harry. Lilyn omat vanhemmat kuolivat ja minun äitini kuoli. Lilyn serkku kuoli. Joka päivä luimme Päivän profeetasta tai saimme kirjeen joltain tuttavalta. Se oli kammottavaa. Jokaisen pahin painajainen saattoi tapahtua seuraavana päivänä. Aamulla ei tiennyt oliko illalla vielä hengissä”, Severus sanoi.

 Harry oli istunut hiljaa koko kertomuksen ajan. Nyt hän nousi ylös.

”Olisit kuitenkin voinut kertoa minulle sisaruksistani ja velipuolestani. Ei se olisi muuttanut turvallisuuttani mitenkään”, hän sanoi syyttävällä äänellä.

”Etkö ymmärrä? Jos Pimeän lordi saisi tietää sisaruksistasi, hän käskee kuolonsyöjiään kidnappamaan sekä Shanan että Stewartin. Hän kiduttaa heitä niin paljon, että he kertovat sinun olinpaikkasi”, Severus sanoi.

”Mutta Voldemort on kuollut!” Harry protestoi.

”Mutta kaikki kuolonsyöjät eivät ole. Eivätkä kiltalaiset. Meidän pitää pitää matalaa profiilia etkä sinä voi luottaa nyt kehenkään. Kuka tahansa ympärilläsi olevista ihmisistä on voinut laittaa nimesi pikariin, itse asiassa se oli joku ympärilläsi olevista ihmisistä.”

 Isän ääni oli väsynyt ja pelokas. Harry käsitti äkkiä, että Severus pelkäsi häntä enemmän tulevia koetuksia.

”Kyllä minä pärjään”, hän vakuutti isälleen.

”Sitä emme voi tietää. Mutta sen tiedämme, että sinä menet nyt nukkumaan, kello on ties mitä. Jos kohtaat Voron tai jonkun opettajan käytävällä sano vain, että olit minun luonani. Otan asiasta täyden vastuun”, Severus sanoi.

”Et voi kieltää minua olemasta Shanan ja Stewin seurassa”, Harry heitti vielä ennen kuin astui ovesta ulos.

”En voikaan. Tee miten haluat, mutta ole varovainen”, Severus käski.

”Aina. Hyvää yötä, isä”, Harry huikkasi vielä.

”Nuku hyvin”, Severus mutisi kuullessaan oven pamahtavan kiinni. Hän puristi pöytänsä reunaa niin kovaa, että rystyset muuttuivat valkoisiksi.

”Kunpa sinä vain olisit täällä kanssani, Lily”, mies mutisi. ”Tunnen itseni niin vanhaksi”, hän sanoi ja melkein kuuli Lilyn riemukkaan naurun seinien sisällä.

”Me kaikki kaipaamme sinua”, Severus kuiskasi vielä ennen kuin sammutti valonsa ja kävi nukkumaan.

 
          ****

 Sillä välin Harry käveli kohti rohkelikkotornia ja kuten arvata saattoi törmäsi matkalla ihmiseen. Ei kuitenkaan opettajaansa tai Voroon. Hänen edessään seisoi isoveli Stewart.

”Mitä ihmettä sinä teet täällä tähän aikaan?” Stewart kysyi kuiskaten.

 Harry virnisti.

”Samaa voisin kysyä sinulta. Minä olin isän luona”, hän tunnusti.

”Mitä hän sanoi Kolmivelhoturnajaisista?” Stewart kysyi.

”Hän kehotti olemaan varovainen ja valitsemaan ystävät huolella”, Harry sanoi totuudenmukaisesti. Hän ei aikonut kertoa veljelleen kaikkea.

 He olivat hetken aikaa hiljaa, kunnes Harry lopulta aukaisi suunsa ja kysyi:

”Mitä sinä muuten teet täällä?”

”Ai minäkö?” Stewart sanoi aivan kuin olisi vasta muistanut itsensä. ”Minä kävin onnittelemassa Viktoria ja jäin suustani kiinni”, hän virnisti.

”Sanoiko Krum jotain minusta?” Harry uteli.

 Stewart rypisti otsaansa.

”Nyt kun mainitset niin kyllä, hän pohti että puhuitko sinä totta ja sen sellaista”, hän sanoi.

”Sen sellaista?” Harry kysyi uteliaana.

 Stewart oli juuri vastaamassa, kun molemmat kuulivat askelia. Joku oli tulossa sinne päin. Salamannopeasti Stewart otti veljeään kädestä kiinni ja lähti juoksemaan portaita alas. He juoksivat yhä kauemmaksi rohkelikkotornista, ohi Severuksen huoneen ja pakenivat viimein tyhjään luokkahuoneeseen, joka sattui olemaan auki. Se oli Severuksen luokkahuone. Tyrmät toisin sanoen.

”Etsi heidät, misuseni”, Harry kuuli Voron kähisevän. ”Taas on oppilaita käytävillä... Ei saisi olla...”, vahtimestari sanoi kissalleen.

”Mitä sinä täällä teet, Voro?” Harry kuuli isänsä kysyvän.

”Joku oli liikkeellä yöaikaan”, Vahtimestari sanoi heti. ”Kuulin hänen juoksevan jonnekin tänne”, tämä jatkoi.

”Se joku oli poikani Harry, joka oli juuri tulossa juttusiltani”, Severus kuului sanovan.

 Harry ei kuullut enempää. Hän vilkaisi isoveljeään, joka katseli tyynesti tyrmiä. He seisoivat siinä, Harry oven edessä korva ovea vasten, Stewart Harryn vieressä katsellen tyrmiä.

 Äkkiä he eivät olleet kaksin.

 Ikkunaan koputettiin. Harry säpsähti niin, että melkein pudotti taikasauvansa. Hän käveli taikasauva toisessa kädessään, Stewartin käsi toisessa kohti ikkunaa.

 Kop. Kop.

 Harry oli aivan ikkunan lähellä. Kuutamossa hän näki sisään pyrkivän kasvot. Hän henkäisi.

 Hän tunsi miehen.

  Se oli Sirius Musta.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #96 : 13.06.2012 14:51:36 »
Lainaus
Se oli Sirius Musta.
En tiedä miksi, mutta tässä kohtaa kyllä repesin.

Mutta kiva luku oli ;)

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #97 : 19.06.2012 20:15:26 »
Nyt vähän lyhyempää lukua, kiitos taas kommentistasi Rentun ruusunen.

 Luku 28,
 Öinen Tylypahka

  Harry ryntäsi ikkunaan ja avasi sen kokonaan. Sirius kiipesi sisään ja puhdisteli sitten viittaansa pölyistä. Harry katseli kummisetäänsä.

 Siriuksella oli sama viitta yllään, kuin sinä iltana kun hän oli kuollut. Hän oli laihtunut ja musta pitkä tukka oli täynnä takkuja.

”Sinä olet kuollut”, Harry sanoi viimein rikkoen hiljaisuuden.

 Sirius virnisti.

”Näytänkö minä kuolleelta?”

  Harryn täytyi myöntää, että sillä hetkellä Sirius näytti kaikelta muulta mahdolliselta kuin kuolleelta.

”Harry, kuka hän on?” Stewart kysyi. Harry tajusi puristavansa isoveljensä kättä nyt niin kovaa, että hänen kynsistään jäi varmasti jäljet. Yksi kerrallaan Harry keskittyi irrottamaan otteensa veljen kädestä. Peukalo, etusormi, keskisormi...

”Stew, tässä on Sirius Musta, minun kummisetäni, Sirius, tässä on Stewart Adisson, tai oikeastaan Stewart Kalkaros, miten nyt itse tykkäät sanoa, minun isoveljeni siis”, Harry mumisi saadessaan kaikki sormensa irti.

”Sinähän kuolit! Luin Päivän profeetasta, että olet kuollut!” Stewart henkäisi ensimmäisenä.

 Harry risti kätensä rinnalleen.

”Niin, Sirius, odotan innolla kuulevani tästä uusimmasta pommistasi”, hän sanoi.

 Sirius irvisti, mutta alistui kohtaloonsa.

”Hyvä on. Matohännän avada kedavra osui himpun verran ohi, totta puhuakseni se osui takanani kävelevään hiireen. Avada kedavra osui kuitenkin ihan pikkuisen minun vasempaan käteeni niin,  että menetin tajuni. Heräsin muutaman tunnin päästä, yritin käsittää, miksi Matohäntä makasi kuolleena vieressäni ja tunnustelin oloani. Vasen käsivarteni on halvaantunut, luultavasti siihen osuneen avada kedavran takia enkä siis voi käyttää sitä mihinkään. Sain mahtavan idean lavastaa oma kuolemani ja loin itsestäni kuolleen kaksoisolennon. Sen jälkeen muutin muotoani koiraan ja pakenin ennen kuin ministeriön aurorit ja Pyhän mungon parantajat tulvahtivat röttelöön”, hän kertoi.

”Miksi sinä sitten tänne tulit?” Harry kysyi.

”Koska haluan puhua isäsi kanssa. Minua jäi vaivaamaan eräs lause, jonka hän kuiskasi perääni Rääkyvässä röttelössä”, Sirius sanoi. ”Haluan varmistaa ajatteleeko hän yhä niin”, hän jatkoi.

 Harryn mieli täyttyi kuvilla. Hän muisti, kuinka Peter oli osoittanut häntä taikasauvalla. Kuinka Sirius tuli heidän väliinsä juuri ennen kuin Peter kerkesi tappaa Harrya. Hän muisti, kuinka Sirius oli kaatunut taaksepäin hitaasti, kuin hidastetuissa elokuvissa. Hän muisti, mitä Sirius oli sanonut hänen isälleen hetki ennen kuolemaansa, joka ei ollut kuolema. Hän muisti, mitä Severus oli vastannut.

 Hän pudisti päätään.

”Ei. Ei ajattele”, hän kuiskasi hiljaa.

 Siriuksen kasvoille valui kyyneliä.

”Onko... Onko hänellä joku toinen?” hän kysyi.

 Harry nyökkäsi. Sirius kääntyi jo pois päin, ei kysynyt kuka se toinen oli.

”Sitten minulla ei ole mitään tehtävää täällä.”

 Sirius istuutui ikkunalaudalle ja oli jo hyppäämässä pois, kun Stewart suuttui.

”Sinullako ei ole mielestäsi mitään tekemistä? Olet pikkuveljeni kummisetä ja veljeni on työnnetty Kolmivelhoturnajaisiin, joten hän tarvitsee kaiken mahdollisen avun selviytyäkseen! Ja sinä väität, ettei sinulla ole mitään tehtävää täällä. Sydämetöntä ihmistä voi hakemalla hakea, täytyy sanoa”, poika tuhisi vihaisena.

 Sirius oli kääntynyt takaisin Harryyn päin Stewartin puhuessa.

”Onko se totta? Onko sinut laitettu Kolmivelhoturnajaisiin?”

 Harry nyökkäsi.

”On. Ja Stew”, hän kääntyi veljeensä päin. ”Jos Sirius haluaa lähteä, se on hänen päätöksensä. En voi pakottaa häntä jäämään oli hän minun kummisetäni tai ei. Sinä et tiedä, mistä tässä on kyse, et tiedä kaikkea”, hän sanoi.

 Stewart pudisteli päätään.

”Olen pahoillani. Olisi pitänyt tietää, millon olen loukannut jotakuta. Ehkä minun on parasta lähteä ennen kuin loukkaan jompaa kumpaa todella pahasti”, hän sanoi ja ennen kuin kukaan kerkesi estää poika käveli ovelle, aukasi sen ja katosi Tylypahkan käytävien pimeyteen.

”Stew!” Harry huusi liian kovaa. Voron askeleet kuuluivat hetkessä käytävällä. Sirius vilkaisi hätääntyneenä Harrya, joka pisti sormen suulleen ja osoitti tyrmissä olevaa kaappia. Siriuksen kasvoille tuli virnistys, jonka Harry oli nähnyt aikaisemmin vain valokuvissa. Molemmat ottivat nopeat juoksuaskeleet kaappia päin, Sirius painautui ensin liemipurkkien sekaan ja Harry kummisetänsä jälkeen. Hän painautui vasten Siriuksen vatsalihaksia ja Sirius kietoi laihat käsivartensa hänen ympärilleen. Harry sulki kaapin oven ja pimeys valtasi heidät.

 Harry kuuli oman hengityksensä ja Siriuksen pidättelevän nauruaan takanaan. Hän kuuli oman sydämensä lyönnit ja Voron raskaat askeleet liemien luokassa. Lopulta Voro murahti jotain käsittömätöntä hemmotelluista oppilaista ja katosi luokasta laittaen oven kiinni perässään. Harry kuulosteli hetken ennen kuin oli varma siitä, että vahtimestari oli todellakin poissa. Sen jälkeen hän avasi oven varovaisesti ja astui lattialle. Sirius tuli hänen perässään.

”Minun täytyy lähteä Stewin perään”, Harry mumisi ja siirsi sitten katseensa Siriukseen. ”Pidetäänkö yhteyttä?” hän kysyi.

 Sirius nyökkäsi ja hymyili hieman.

”Piiloudun Tylyahoon”, hän ilmoitti. ”Lähettele minulle pöllöä heti, jos Tylypahkassa tapahtuu jotain epätavallista”, hän sanoi sitten.

”Selvä. Minä menen nyt. Nähdään”, Harry sanoi ja katosi ovesta ennen kuin Sirius kerkesi sanoa mitään.

 Harry otti taskustaan näkymättömyysviitan ja heitti sen päälleen. Hän otti myös kelmien kartan ja avasi sen kuiskaten ”Vannon, että minulla on vain pahat mielessä” aivan kuten Fred ja George olivat hänelle neuvoneet.

”Missä olet Stew... Missä olet...”, Harry kuiski itsekseen käyttäen taikasauvansa kärkeä valonaan. ”Hemmetti”, hän mutisi kun ei löytänyt veljeään.

”Haha, tuossa!” Harry huudahti turhan kovaa ja peitti sitten käden suullaan. Hitto. Onneksi Voro ei ollut lähettyvillä eikä siis kuullut häntä. Hunajaherttuaan vievässä käytävässä oli piste, jossa luki Stewart Kalkaros. Harry juoksi yksisilmäisen noidan luokse ja avasi patsaan. Hän katosi käytävään.

 Eikä huomannut edes kelmien kartasta, kuinka piste nimeltä Severus Kalkaros kulki hänen perässään.

Lily•

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #98 : 20.06.2012 22:13:29 »
Kesti vähäsen tämä kokonaan lukea.
Tämä on tosi mielenkiintoinen luku kokemus.
Vaikka tämä on jo pitkällä tästä paljastuu uusia käänteitä.
Pidän tyylistäsi kirjoittaa, koska et yritä liikaa kirjoittaa kuten huippu kirjoittajat.
Olet huippu kirjailija omalla tyylilläsi ja tekniikoillasi.
Tälläistä mielikuvituksen täyteisiä tekstejä on aina ihanaa lukea.

Olen myös huomannut, että kirjoitat paljon Severuksesta Harryn isänä ja Lilyn puolisona.
Saat kuitenkin kaikkiin teksteihisi omat kuvionsa.
Eli niillä ei ole hahmojen lisäksi muuta sitovaa osaa.
Olisi todella mukavaa liittyä lukija kaartiisi.

Jos nyt jotain epä rakentavaa sanois niin I <3 D/H!

xo, Lily
« Viimeksi muokattu: 20.06.2012 22:46:15 kirjoittanut Lily• »

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #99 : 25.06.2012 13:06:44 »
Sirius ei ole kuollut. Jei! Toki kirjoissa kai kuolee siihen jos avada osuu, mutta tässä se ei haitannut. Jatkoa.

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3