Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 57962 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 4/? ilmestynyt 27.1.
« Vastaus #220 : 27.01.2012 13:32:23 »
Natte: Joo, toivotaan, että kaikki kääntyy nyt parempaan. Johan tässä näitä vastoinkäymisiä on ollutkin ihan riittämiin. Ja lapset on söpöjä :)
Anturajalka93: Apua, nyt mä en edes tiedä mitä sanoa. Hui kamala, miten pitkä kommentti. Sait minut (taas) menemään ihan sanattomaksi. Ei kauhia, oikeesti, mä en tiedä, mitä sanoa muuta kuin että kiitos :)
Hermione: Pitäähän sitä aina välistä löytyä jotain onnellistakin, sillä harmaa taivas on vain ohi kiitävien pilvien parvi. Ei paha olokaan voi jatkua ikuisesti, aina tulee parempia päiviä :)
Bea: No jo oli aikakin ilmestyä paikalle. Mä olen itsekin huomannut sen, että kirjoitustyylini on muuttunut tätä tehdessä, kun joskus huvikseni lueskelen noita aikaisempia osia. Mutta tätähän on kirjoitettukin jo yli vuoden ajan.. ;)
Nirvu: Hui, piilolukija, tervetuloa. Eikä tarvitse mitään anteeksi pyydellä, sillä minulle jokainen kommentti on aivan yhtä arvokas :)
Silli: Hmm.. Pitäisikö mun sanoa vaan ihan suoraan, etten tajunnut a) yhtään ja b) mitään? No, sanoin sen joka tapauksessa :)
Jahma: Aww, pikkulapset kyllä on söpöjä :)

A/N: Ja täällä sitä ollaan taas. Saatte pitää peukkuja, että saan seuraavan luvun valmiiksi ensi viikoksi, pelottavasti meinaan näyttää siltä, etten saa.. Ainakin kun ottaa huomioon, että viikonlopun nukun, ensi viikolla on kokeita ja tanssiharjoituksia ja näytelmäharjoituksia ja ties mitä kaikkea. Mutta toivotaan parasta, eiks je? :)




IV luku
Vieras menneisyydestä



Istuin sohvalla katsellen Amandan ja Isabellen leikkimistä lattialla. Jostakin, en yhtään tiennyt mistä, tytöt olivat saaneet päähänsä leikkiä käärmeitä ja nyt he ryömivät ympäriinsä lattialla ja sihisivät toisilleen. Savannah oli sohvalla vieressäni selällään ja innostui aina kiljumaan riemuissaan kuullessaan siskojensa sähinän. Sirius oli palannut takaisin töihin toivuttuaan järkytyksestä, jonka Remuksen paluu oli hänelle aiheuttanut.

Remus, Bella ja Ellie olivat viimeinkin muuttaneet omaan kotiin nyt, kun ei ollut enää mitään, mikä olisi pitänyt heitä erossa. Bella oli aivan onnensa kukkuloilla, ja Elliestäkin oli tullut huomattavasti vilkkaampi isänsä paluun jälkeen. Remuksesta sen sijaan ei aina ottanut selvää, sillä hän vain hymyili hiljaa saadessaan olla vaimonsa ja tyttärensä lähellä. Usein hän saattoikin silittää Ellien hiuksia ja painaa suudelman pienen tytön päälaelle. Silloin tytön kasvot aina säteilivät kilpaa kesäauringon kanssa. Toki Bellakin sai osansa Remuksen ottaessa hänet syliinsä ja pidellessä itseään vasten.

Koputus ovelta havahdutti minut ajatuksistani. Se keskeytti myöskin Amandan ja Isabellen leikit. Tytöt nousivat istumaan, vilkaisivat toisiaan ja ponkaisivat sitten jaloilleen.

”Minä ehdin ensimmäisenä!” Amanda huusi juostessaan eteiseen.

”Etkä ehdi!” Isabelle kiljui. ”Et sinä saa aina olla ensimmäinen kaikessa! Minäkin haluan! Amanda, odota!”

Amanda ei kuitenkaan odottanut, sillä vain hetkeä myöhemmin ovi aukeni. Kumpikin tyttö hiljeni hetkeksi, ja saatoin kuulla ovelta pehmeän äänen puhuvan heille. Selvää en kuitenkaan sanoista saanut. Rypistin ihmetellen kulmiani.

”Äiti!” Amanda huusi. ”Sinua kysytään!”

Otin Savannahin syliini ja lähdin eteiseen. Kun näin ovella seisovan nuoren naisen, en ollut uskoa silmiäni. Pysähdyin järkyttyneenä. Punaiset kiharat reunustivat siroja, keijukaismaisia kasvoja, joissa tuikki kaksi vihreää silmää. Nainen oli pukeutunut tummaan matkakaapuun ja hän katsoi suoraan minuun pää hieman kallellaan ja kaipaus silmissään.

”Hei, Bethy”, nainen tervehti.

”Hei”, onnistuin sanomaan, ”Grace.”

Katsoimme pitkän aikaa toisiamme silmiin. En ymmärtänyt tätä tilannetta. Miksi ihmeessä Grace oli ilmestynyt ovelleni? Eikö hän ymmärtänyt, että Carrien kuoleman jälkeen olin pistänyt välit poikki koko perheeseeni, myös häneen?

”Mitä sinä täällä teet?” sain kysytyksi, enkä ollut tunnistaa kylmää äänensävyä omakseni.

”Tulin tapaamaan sinua”, Grace sanoi hiljaa ja painoi ujosti katseensa lattiaan. ”Tahtoisin puhua sinun kanssasi. Saanko tulla sisään?”

Nyökkäsin hämilläni. Grace sulki oven jäljessään ja ripusti matkaviittansa naulakkoon. Siinä vaiheessa vasta tunnuin tajuavan Amandan ja Isabellen ihmettelevän juuri tullutta naista.

”Tässä on”, sanoin, ”siskoni Grace, teidän tätinne. Grace, tässä ovat tyttäreni. Amanda on tuo punapää ja Isabelle tuo, jolla on noin vallattomat kiharat ja tässä sylissäni on nuorimmaiseni Savannah.”

”Kiva tavata”, Grace hymyili pingottuneesti.

Ohjasin pikkusiskoni oleskeluhuoneeseen ja viittasin sohvalle istumaan. Amanda ja Isabelle seurasivat meitä edelleen kumman hiljaisina. Oleskeluhuoneeseen päästyämme tyttöjen leikki kuitenkin jatkui kuin se ei olisi keskeytynyt lainkaan. Laskin Savannahin peiton päälle lattialle ja siinä nuorimmaiseni saikin nauttia isosiskojensa huomiosta.

”Mitä asiaa sinulla oli?” kysyin istuutuessani nojatuoliin. ”Ottaisitko muuten jotakin? Teetä tai -”

”Ei kiitos, en minä tarvitse”, Grace sanoi. ”Tahdoin vain jutella. On ollut parin päivän ajan jotenkin kauhean yksinäinen olo... Äiti ja isä ovat kuolleet, molemmat parin päivän sisällä.”

Viimeisen lauseen Grace sanoi yhteen hengenvetoon ja kohotti sitten uhmakkaan katseensa silmiini. Hän väänteli hieman vaivaantuneena käsiään, mutta minä en saanut sanaa suustani. Vaikka kuinka olinkin pistänyt vanhempiini välit poikki, tuo uutinen kosketti minua todella, sai aikaan melkoisen tyhjän olon.

”Kuolleet...?” epäröin.

”Niin”, Grace myönsi. ”Äiti viikko sitten ja isä pari päivää hänen jälkeensä. He olivatkin kyllä olleet jo pitkän aikaa huonossa kunnossa molemmat, joten eipä se kovinkaan yllätyksenä tullut. Minä en vain enää osaa olla oikein missään. Minä olen aivan yksin, niin pohjattoman yksin. Anteeksi, Bethy.”

”Mitä sinä oikein pyydät anteeksi?” ihmettelin.

”Jos minua ei olisi koskaan ollutkaan, Carrie olisi edelleen täällä”, Grace totesi. ”Tiedän kyllä, ettei Carrie saanut huomiota kotona, koska minä vein kaiken. Tiedän myös, että Carrie oli todella läheinen ja tärkeä sinulle. Niin että anteeksi kaikesta.”

”Ei sinulla ole mitään anteeksipyydettävää”, sanoin. ”Minun tässä pitäisi anteeksi pyytää. En ole lainkaan tajunnut... sinä olet ollut ihan yksin. Minä tahdoin vain näyttää, etten suostunut hyväksymään sitä, ettei Carrie saanut lainkaan huomiota kotona. Eikä hänellä sitten ollut koulussakaan ketään. Hän oli aina yksin, mitä nyt joskus sattui viettämään aikaansa minun kanssani. Vähemmästäkin murtuisi. Sen vuoksi katkaisin välini teihin. En osannut ajatella sen pidemmälle. En olisi edes pystynyt siinä tilanteessa. Olen niin kamalan pahoillani. Sinä olet joutunut jäämään nyt ihan yksin. Anteeksi, Grace. Sinä olet kuitenkin pikkusiskoni, nykyään ainoa siskoni.”

”Kai sinä tahdot vielä olla minun siskoni?” Grace kysyi. ”Sen jälkeen, mitä Carrielle tapahtui?”

”Se ei ollut sinun syysi”, sanoin. ”Sitäpaitsi minulla on ystävä, joka on jo pitkän aikaa ollut minulle kuin isosisko, vaikken Carrieta koskaan tulekaan unohtamaan. Tietenkin minä tahdon olla sinun siskosi, enkä tahdo sinun jäävän aivan yksin nyt äidin ja isän kuoltua.”

”Minä en tiennyt, mitä tehdä”, Grace kuiskasi. ”Päätin sitten etsiä sinut. Ja löysinkin. Minulla ei ole enää ketään muita sukulaisia hengissä. Olen niin yksin, niin pohjattoman yksin, enkä tiennyt, mitä muutakaan voisin tehdä.”

”Hyvä vain että tulit”, sanoin hiljaa. ”Minusta on ihana tavata pikkusiskoni niin monen vuoden jälkeen. Olet muuttunut.”

”Niin sinäkin”, Grace totesi. ”Sinulla on mies ja sinusta on tullut äiti, etkä ole ollenkaan niin arka ja varautunut, millaisena minä sinut muistan. Minulla on ollut sinua ikävä.”

Näin kyynelten kihoavan Gracen silmiin ja äkisti tunsin suurta hellyyttä pikkusiskoani kohtaan.

”Voi sinua pikku-Gracie”, huokaisin, nousin ylös tuolistani, menin hänen luokseen ja kiedoin käteni siskoni ympärille. Hän takertui minuun kuin turvaa hakien, nyyhkytti vasten olkapäätäni. ”Ei mitään hätää, kaikki on nyt hyvin. Minä olen tässä.”

”Niin”, Grace itki. ”Kiitos, Bethy. Olet maailman paras isosisko.”

”No, no”, rauhoittelin, kun Gracen itku alkoi jo lähennellä hysteeristä tasoa. ”Ota ihan rauhassa, ei ole enää mitään hätää.”

Hetki meni ennen kuin Grace onnistui rauhoittumaan siihen. Amanda ja Isabelle aina välillä hieman hämillään vilkaisivat meitä, mutta jatkoivat sitten aina leikkiään, johon Savannahkin oli päässyt nyt osalliseksi. Isosiskoista oli hauskaa, kun pikkusisko koetti ryömiä vatsallaan eteenpäin, muttei oikein onnistunut siinä. Ja kun Savannah nähtävästi harmistui siitä, kun ei päässyt liikkumaan kunnolla, piristivät Amanda ja Isabelle tyttöä kutittamalla tätä kyljistä ja jalkapohjista saaden pikkusiskonsa nauramaan riemuissaan. Sain lempeän hymyn huulilleni.

”Mitä sanoisit, jos jäisit nyt ainakin muutamaksi päiväksi tänne meille, Gracie?” kysyin.

”Tännekö?” Grace hämmentyi.

”Niin”, sanoin. ”Minä olen nyt saanut pikkusiskoni takaisin ja huomaan, että hänellä on paha mieli. Ja meillä on sopivasti vierashuonekin vapaana nyt, kun Bella, Remus ja Ellie saivat viimein muutetuksi ensimmäiseen omaan kotiinsa. Jäisit vain, se olisi ihanaa.”

”Hyvä on sitten”, Grace myöntyi hetken miettimisen jälkeen. ”Kiitos, Bethy. Kiitos kaikesta.”

”Kiitos itsellesi, että tulit”, sanoin. ”Tuntuu kuin olisin löytänyt palasen itseäni sinun myötäsi. Kaikki alkaa pikkuhiljaa taas loksahdella paikoilleen. En ole edes huomannut, miten minun on ollut sinua ikävä. Mutta ennen kuin kaikki on taas hyvin, minun on tehtävä vieläkin aina yksi asia.”

”Mikä sitten?” Grace kysyi.

”Käytävä Amandan ja Bellen isän luona”, totesin. ”Viimeksi, kun puhuin hänen kanssaan, olin kamalan stressaantunut kaikesta, kun oli tapahtunut niin paljon ja pienetkin asiat tuntuivat järkyttävän suurilta. Taisin olla aika ilkeä häntä kohtaan.”

”No, ehkä sinun sitten tosissaan pitää jossakin vaiheessa käydä hänen luonaan”, Grace sanoi.

”Niin”, myönsin. ”Jossakin vaiheessa. Heti kun olen selvitellyt ajatukseni tästä kaikesta. Niin, yksi kysymys muuten, Gracie. Nyt kun sinä olet taas siinä, ja olen saanut pikkusiskoni takaisin, tahtoisin tätä enemmän kuin mitään muuta.”

”Mitä sitten?” Grace kysyi.

”Tulisitko minun morsiusneidokseni?” kysyin. ”Se olisi hienoa.”

”Oletko...” Grace yritti. ”Oletko sinä menossa naimisiin?”

”Olen”, myönsin.

”Milloin?” Grace kysyi.

”Kahden viikon päästä”, sanoin. ”Valitettavasti kaason paikka on jo varattu Bellalle, sillä hän ei olisi ikinä antanut minulle anteeksi, ellen olisi huolinut häntä kaasokseni. Kun minäkin olin hänen. Mutta sinä voisit olla morsiusneito tyttöjen kanssa. Suostuthan sinä siihen?”

”Kai minun sitten täytyy”, Grace hymähti.

”Kiitos”, hymyilin. ”Tämä on niin ihana tunne. Kaikki tuntuu menevän hyvin. Kunpa ei nyt vain tulisi mitään, mikä pilaisi kaiken.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 4/? ilmestynyt 27.1.
« Vastaus #221 : 27.01.2012 14:24:12 »
Voi ei... miten mä saan sut aina sanattomaks? ...

no mutta täytyy sanoa, että aivan loistava luku (ja sait taas itkemään, näin btw)

Jotenki ihana toi Grace... Mut ei, mä en haluu, et Sev tulee kuvioihin taas! Mut joo,mähän tätä kirjotankin, että voin toooosi hyvin päättää, mitä tulee tapahtumaan ;)

Kirjoitat edelleen hyvin ja kaipaan jatkoaaaa!!!!!

PS. nyt tuli lyhyempi kommentti, jos helpottaa ;)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 4/? ilmestynyt 27.1.
« Vastaus #222 : 29.01.2012 16:29:51 »
pikkupennut on edelleen niin ihania!
Osaan kuvitelle ielun silmin kuinka Remus nauttii perheestään <3
Grace... tämähän on milenkiintoista.

Jatkoa odotellen

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 4/? ilmestynyt 27.1.
« Vastaus #223 : 01.02.2012 22:42:29 »
Zuu-uuu-uuumm!

Tykkäsin tästä luvusta todella paljon. Kiva kun Bethy on mukava Cracelle, eikä hyljännyt häntä.
Lapsoset oli ihania, pikku käärmeitä :) Pystyin niin kuvittelemaan joka hetken päässäni kun luin tätä.

Ja ihanaa kun Bella ja Remus ja pikku Ellie voivat olla onnellisina yhdessä :)
Odotan jatkoa innolla!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte-alieni


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 5/? ilmestynyt 3.2.
« Vastaus #224 : 03.02.2012 14:36:15 »
Anturajalka93: No, sä saat mut menemään sanattomaksi, ja mä saan sut itkemään - eli hyvin menee ;) Gracella on nyt vähän orpo olo, kun vanhemmat on kuolleet, eikä hänellä ole enää mitään paikkaa, minne mennä. Mutta onneksi on kuitenkin isosisko Bethy :)
Bea: Niin, eihän kiltti Bethy voisi koskaan paiskata ovea kenenkään nenän edestä kiinni - eikä etenkään pikkusiskon, jota ei ole vuosiin nähnyt. Ja ei, en ota tästä paineita. Ainakaan toivottavasti. Ainakaan kovin paljoa :)
Jahma: Lapset on :) Ja takuulla Remus nauttii nyt perheestään, kun viimein voi pitää heidät lähellään.
Natte: Kuten Beallekin jo sanoin, ei kiltti Bethy nyt siskoaan voisi hyljätä. Siihen Bethylla on aivan liian kultainen sydän :)

A/N: Okei, tämän luvun kanssa ei ollut ongelmaa saada tämä valmiiksi, mutta voi olla, että seuraavan luvun kanssa meni hetki. Pitäkää peukkuja, että jaksan kirjoittaa sen mahdollisimman pian - ellen sitten sattuneesta syystä ehdi yskiä keuhkojani pihalle sitä ennen. Yritän sen kuitenkin valmiiksi saada - jos en ensi viikoksi niin kuitenkin ihan lähiaikoina :)




V luku
Sinut vielä vierelläni näen



”Minä nukuin isin ja äidin vieressä ja pudotin äidin sängystä, kun äiti ei meinannut herätä”, Ellie selitti juhla-aamuna aivan tohkeissaan.

”No sehän on hienoa”, hymähdin. ”Saatinpa äitisi sillä tavoin hereille ja ajoissa paikalle.”

”Mutta Bethy”, Bella totesi. ”Etkö sinä nyt ole hieman liioitellut? Kello on seitsemän aamulla ja häät alkavat vasta kuuden tunnin kuluttua. Viekö kaikki valmistautuminen muka oikeasti näin kauan aikaa?”

”Takuulla vie”, sanoin. ”Enkä minä tahdo saada samanlaista paniikkikohtausta kuin sinä hääaamunasi. Sitäpaitsi jos alat miettiä niin täällä on vielä paljon kaikkea tekemättä. Oli sinullakin, muistan sen, mutta apuna oli paljon enemmän ihmisiä ja kotitonttuja kuin meillä tällä hetkellä.”

”Hyvä on, hyvä on”, Bella myönsi. ”Myönnyn tappiooni. Mitä pitää tehdä?”

”Alkajaisiksi voisit vaikka mennä katsomaan, josko kummityttösi olisi jo suostunut nousemaan ylös sängystään”, sanoin.

”Mikäs Belleä tänään kiukuttaa?” Bella kysyi.

”En minä oikein tiedä”, sanoin. ”Hän vain piiloutuu peiton alle, eikä suostu tulemaan sieltä pois. Ei sitten millään, vaikka sekä minä että Sirius olemme koettaneet puhua hänet ylös. Amandakin yritti, mutta hänen keinonsa muuttuivat pian kiukkuisiksi lyönneiksi, joten ei tästä oikein tunnu mitään tulevan.”

”Minäpä menen katsomaan”, Bella totesi. ”Ellie, mene sinä etsimään Amanda. Hän varmaan kaipailee seuraa.”

”Amanda taitaa olla keittiössä syömässä aamupalaa”, sanoin. ”Katsele vain siltä suunnalta.”

Ellie nyökkäsi ja katosi pian näkyvistämme. Bella katsoi hetken tyttärensä jälkeen ja kääntyi sitten minun puoleeni.

”Mikä on olo?” Bella kysyi.

”Ihan hyvä”, sanoin. ”Hieman hermostunut tosin. Tämä päivä tuli aivan liian nopeasti.”

”Niin”, Bella myönsi. ”Niinhän kaikki tärkeät päivät aina tuntuvat tulevan. Ainakin minun mielestäni.”

”Sinun hääpäiväsi ainakin tuli”, totesin.

”Niin tuli”, Bella hymähti. ”Sen voin kyllä itsekin myöntää. Mutta niin, minä voisin nyt mennä katsomaan sitä yhtä kiukuttelijaa. Jos vaikka saisin hänet ylös vielä tämän päivän puolella.”

”Teepä niin”, sanoin. ”Jos saat Bellen ylös niin olisin erittäin kiitollinen.”

”Hän on jalkeilla jo ennen kuin ehdit huomatakaan”, Bella lupasi virnistäen ja poistui tyttöjen huoneen puolelle sulkien oven takanaan. Istahdin syvään huokaisten sohvalle. Keittiöstä kuulin Amandan kovaäänisen selityksen aamupalaa syödessään, jostakin kuului Siriuksen ja Remuksen hiljainen keskustelu.

Suljin hetkeksi silmäni ja annoin ajatusteni vaeltaa kauas käden ulottumattomiin, jonnekin menneisyyden pyörteisiin. Lähivuosien aikana oli tapahtunut niin paljon kaikkea, etten ollut edes ehtinyt huomata kunnolla, missä vaiheessa minusta oli tullut jo 25-vuotias. Seitsemän vuoden aikana olin ehtinyt jo mennä kerran naimisiin, erota, saada kolme lasta ja ties mitä kaikkea muuta. Kaksi hyvää ystävääni oli kuollut, paras ystäväni oli mennyt naimisiin, saanut lapsen ja melkein menettänyt miehensä. Ja nyt, nyt tuntui kaikki olevan niin hyvin, että oikeastaan vain pelkäsin hetkeä, milloin tapahtuisi jotakin, mikä kääntäisi kaiken taas päälaelleen.

”Bethy, vienkö Bellen syömään aamupalaa?” Bellan kysymys herätti minut ajatuksistani.

Avasin silmäni ja hetken aikaa katsoin hämmentyneenä ystävääni, joka kantoi Isabellea sylissään. Tyttäreni näytti hyvin väsyneeltä ja hieroikin unissaan silmiään, mutta yhtä kaikki, hänet oli kuitenkin saatu ylös sängystä.

”Vie”, sanoin. ”Vie ihmeessä.”

Nousin ylös sohvalta ja seurasin Bellaa ja Isabellea keittiöön, jossa Amanda oli juuri lopettelemassa aamupalaansa. Ellie istui tuolilla esikoiseni vieressä ja kuunteli tarkkaavaisena tämän selityksiä tulevista juhlista.

”Ja sitten minulla on sellainen hieno mekko”, Amanda kertoi. ”Ihan kuin jollakin prinsessalla. Se on valkoinen ja siinä on rusetteja. Bellellä on samanlainen, mutta minun on hienompi. Ja äiti lupasi, että me saamme tiarat.”

”Äiti”, Ellie totesi havaitessaan Bellan. ”Mittä Ellien mekko on?”

”Saat sen päälle muutaman tunnin päästä”, Bella lupasi.

”Ellie tahtoo mekon nyt”, Ellie sanoi.

”Ei vielä”, Bella sanoi. ”Sitten vasta lähempänä juhlia.”

”Mutta Ellie haluaa”, Ellie totesi päättäväisenä, mutristi huuliaan ja muistutti sillä hetkellä uskomattoman paljon äitiään. ”Mittä mekko on?”

”Se on vielä pukupussissa”, Bella sanoi. ”Mutta -”

Sen kuullessaan Ellie hyppäsi alas tuolilta ja juoksi pois huoneesta ennen kuin kukaan ehti sanoa tai tehdä yhtikäs mitään.

”Ellie!” Bella huikkasi tytön perään. ”Et ota sitä mekkoasi! Elisabeth Lupin, heti takaisin!”

Ellie ei kuitenkaan tullut, joten Bella antoi Isabellen syliini ja lähti sitten tyttärensä perään. Hetken kuluttua kuului kiukkuisia vastalauseita sekä Bellan selittelevä, hiljainen ääni.

”Ihan kuin Belle”, Amanda huokaisi.

”Minä en ikinä käyttäydy tuolla tavoin”, Isabelle väitti.

”Etkö?” kysyin. ”Mitä sinä sitten teit tänä aamuna, kun et suostunut nousemaan sängystä ylös?”

”Ehkä joskus sitten”, Isabelle myönsi.

”Niinpä”, hymähdin. ”Ja kyllä Amandakin joskus kiukuttelee.”

”Enhän”, Amanda tokaisi. ”En varmasti.”

”Kaikki kiukuttelevat joskus”, sanoin. ”Ei sitä kannata edes kiistää, koska se on totuus. Belle, mitä otat aamupalaksi?”

”Muroja”, Isabelle totesi ykskantaan.

”Selvä”, sanoin, etsin tytölle kupin ja kaadoin siihen muroja ja maitoa. Isabelle itse etsi käsiinsä lusikan ja pääsi sitten vihdoin ja viimein syömään aamupalaa. Pian Bellakin ilmestyi huoneeseen kiukutteleva ja huutava Ellie sylissään.

”Tämä on tätä äitiyden ihanuutta”, Bella totesi. ”Ei Ellie ole tällä tavalla koskaan ennen käyttäytynyt. Kaikki on yhtäkkiä vain alkanut Remuksen paluun jälkeen.”

”Kaikki lapset kiukuttelevat ja temppuilevat joskus”, sanoin. ”Edes Ellie ei tee siinä tapauksessa poikkeusta.”

”Niin kai sitten”, Bella huokaisi. ”Ellie rakas, rauhoitu jo. Saat mekon päällesi sitten, kun on sen aika.”

”Tahtoo mekon nyt!” Ellie huusi.

Siinä samassa Remus ja Siriuskin melun havahduttamina saapuivat keittiöön.

”Mitä ihmettä... Ellie?” Remus kysyi.

Ellie vaikeni nähdessään isänsä ja katsoi tätä kyynelten täyttämin silmin.

”Äiti ei anna Ellien mekkoa”, Ellie valitti. ”Tahtoo mekon.”

”Mutta se menee ihan likaiseksi, jos nyt puet sen päällesi”, Remus sanoi. ”Saat sen sitten hieman lähempänä juhlia, eikö vain?”

”Joo”, Ellie nyökkäsi, ojensi käsiään kohti Remusta ja pääsi näin isänsä syliin.

”Remusta hän kyllä tottelee, mutta minua ei”, Bella sanoi minulle päätään puistellen. ”En ymmärrä tätä, en kerta kaikkiaan ymmärrä.”

”Kenties Ellie tahtoo nyt koetella sinua”, sanoin. ”Hän on kuitenkin viettänyt aikaansa lähinnä vain sinun kanssasi ja tavannut isänsä vasta muutama viikko sitten. Oikeastaan tämän ymmärtää melko helpostikin. Sinulle hänen on helpompi kiukutella.”

”Kai sinä sitten olet oikeassa”, Bella totesi. ”Taivaan kiitos, että Remus on olemassa. Enhän minä yksin enää pärjäisi tuon tytön kanssa.”

Ellie kuitenkin rauhoittui päästyään isänsä syliin, ja Isabellekin söi aamupalansa loppuun saakka ilman sen kummempia kiukutteluja. Lopulta pääsimme itse asiaan, nimittäin talon koristeluun ja juhliin valmistautumiseen. Kaikki vei oman aikansa ja oli parempi, että olimme jo ajoissa liikkeellä.

Kaiken keskeytti kuitenkin koputus ovelle.

”Amanda, mene avaamaan”, sanoin. ”Se on varmaankin Grace.”

Amanda meni. Hetken aikaa oli aivan hiljaista ja aloin jo ihmetellä, että mitä oikein tapahtui.

”Äitiii!” sitten kuului. ”Tule tänne!”

”Tulen kohta”, sanoin Siriukselle ja menin Amandan kutsumana eteiseen. Kun näin ovella seisovan miehen, mieleni olisi tehnyt lähinnä juosta pakoon, mutten kuitenkaan niin tehnyt vaan jatkoin matkaani ovelle, ainoastaan hieman vastahakoisempana. Amanda käännähti kannoillaan ja juoksi pois eteisestä, kun näki minun tulevan. ”Hei. Mitä sinä täällä teet?”

”Olen tehnyt päätökseni”, Sev kertoi.

”Minkä päätöksen?” hämmennyin alkuun, mutta muistin sitten, mitä olin käskenyt hänen tehdä. ”Aivan. Sev, nyt on huono hetki. Minulla on niin kiire koko ajan. Meillä on tänään juhlat. Minä ja Sirius... Me menemme naimisiin.”

Sevin ilme kertoi kaiken oleellisen, sen, ettei hän ollut lainkaan osannut odottaa tuon kaltaista uutista minun suustani. Sen, ettei hän ollut uskonut tuota asiaa koskaan tapahtuvaksi. Mutta nyt se tapahtui, ja siitä minä tahdoin pitää tiukasti kiinni. Kukaan ei veisi minulta häitäni.

”Vai naimisiin”, Sevin hymy oli kireä. ”No, onnea sitten. Minun täytyykin tästä varmaan sitten mennä. Anteeksi, että häiritsin.”

”Sev”, sanoin hiljaa, ja mies kohotti katseensa silmiini. ”Kerro päätöksesi.”

”Minä...” Sev epäröi. ”Minä en tahdo menettää tyttäriäni. Enkä minä tahtoisi myöskään menettää sinua, mutta... sinä menet tänään... naimisiin, joten... Minä tahtoisin niin kovasti tulevaisuudessakin tavata Amandaa ja Belleä.”

”Sinulla on oikeus siihen, olethan kuitenkin heidän isänsä”, sanoin. ”Mutta tämä on oikeasti huono hetki. Voimmeko jutella joku toinen päivä?”

”Hyvä on”, Sev lupasi.

”Minä laitan sinulle viestiä”, totesin. ”Jossakin vaiheessa häiden jälkeen.”

Sev nyökkäsi ja kääntyi sitten lähteäkseen.

”Sev”, sanoin hiljaa. Mies kääntyi katsomaan minua. ”Anteeksi, kun olin silloin niin ilkeä. Oli vain tapahtunut niin paljon, että ahdistuin ja streessaannuin suunnilleen kaikesta, enkä oikein osannut ajatella, mitä sanoin.”

”Kyllä minä sen tiedän”, Sev totesi. ”Ymmärsin sen jo silloin. Minä tunnen sinut paremmin kuin itse tiedätkään, Bethy. Opin tuntemaan sinut verrattain hyvin avioliittomme aikana.”

Sitten Sev lähti. Piha-aidan toisella puolen hän kaikkoontui räksähtäen. Hetkeen minä en osannut tehdä yhtikäs mitään, seisoin vain lamaantuneena paikoillani tuijottaen paikkaa, jossa Sev oli vielä joitakin sekunteja sitten seissyt. Vai oliko siitä kenties jo minuutteja? En tiennyt yhtään.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 5/? ilmestynyt 3.2.
« Vastaus #225 : 03.02.2012 16:43:59 »
Whii, kiva luku oli!

Jee, Bethy ja Sirius menee naimisiin! Jeejee!
Ellie oli ihana, kun niin vaatimalla vaati mekkoaan. Ja koettele Bellan hermoja. Mutta onneksi Remus pelasti tilanteen :)

Ja Sevviestä minulla on kauhean ristiriitaiset tunteet: en tiedä oikein pidänkö vai enkö pidä hänestä. Tyhmä tunne, kun en tiedä.

Hmm... Tykkäsin tästä luvusta todella paljon ja odotan innolla itse häitä (jos ne nyt tulee tähän). Whii. Enempää en osaa sanoa :(
Odotan jatkoa innolla!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 5/? ilmestynyt 3.2.
« Vastaus #226 : 04.02.2012 15:17:34 »
Sev parka -nyyh- se ainsaitsi kyllä ees vähä enemmän onnea elämäänsä.
mun sisällä käy kiivas kamppailu kumpi on ihanampi Sev vai Sirius  ;)
Hauska luku, pikkukakarat osaa kyllä vetää oikeista nauruista  :D

Jatkoa odotellen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 5/? ilmestynyt 3.2.
« Vastaus #227 : 04.02.2012 18:24:13 »
Ihanaaa!!!! Sirius ja Bethy naimisiin!!!!! <33333

Severus parka, myönnän, mutta Sirius on ihanampi <333

Puuh, ei, tällä kertaa en itkenyt, mut silmät hieman vettyivät noiden vikojen sanojen jälkeen...

Jaaaa... noi pikkulapset ovat ihania <333 Ja Ellie ja Remus <33 ihana, ku Ellie tottelee <33

Ja jatkoo oottaes ;)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 5/? ilmestynyt 3.2.
« Vastaus #228 : 05.02.2012 11:53:44 »
Ihania lukuja tänne ilmestynyt!!!

Kiva, kun on taas häät tulossa... Sirius sopiii Bethylle täydellisesti ja samoin Bethy hänelle.  ;) Vähän mietityttää, miten nyt käy tuon Sevin kanssa, mutta ei auta kuin odottaa uusia lukuja. Sev parka on varmasti aika katkera, kun ensin Lily meni naimisiin Jamesin kanssa ja nyt uusi (tai no, entinen) rakkaus nai Siriuksen, toisen vanhan vihamiehen... Mitenköhän Sev pärjää?

Pikkulapset olivat jälleen kerran todella suloisia, pidän heistä kaikista kovasti.  :)

Uutta lukua odotellessa,

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 6/? ilmestynyt 24.2.
« Vastaus #229 : 24.02.2012 00:23:24 »
Natte: Ei kaikkea aina tarvitsekaan tietää. Mulla itselläni on myös kovin ristiriitainen suhtautuminen Seviin, koska periaatteessa hahmona pidän hänestä, mutta tässä ficissä hän muistuttaa minua eräästä henkilöstä, jota en tahtoisi muistaa.. Mutta no jaa, aivan sama. Ellie on söpö :)
Jahma: No joo, se kyllä on totta, että Sev ansaitsisi edes hieman onnea elämäänsä. Toki hän on tehnyt vääriä valintoja, mutta takuulla katuu niitä nyt. Hän kuitenkin tiedostaa, ettei Bethyä voi saada enää, koska tämä rakastaa Siriusta ja on menossa miehen kanssa jopa naimisiin :)
Anturajalka93: Hihi, totta kai se nyt on ihanaa, kun Sirius ja Bethy menee naimisiin. Häät on ihan kivoja juhlia. Ainakin ne muutamat, joissa itse olen ollut. Ja tokihan Ellie nyt Remusta tottelee - tyttöhän melkein palvoo isäänsä ;)
Hermione: Joo, taas häät. Olen kirjoittanut tähän ficciin jo kolmet häät - ja myös muuten kolme synnytystä. Hmm.. Mielenkiintoista. Se muuten on hyvinkin todennäköistä, että Sev on katkera kohtalostaan, mutta kun sille ei vain oikein voi mitään.. :)
Bea: No lol. Eiku... Siis joo, totta, Sev on vähän parka, kuten asian ilmaisit. Nyt kun Bethylläkin on vähän vapautuneempi olo niin hän ei ehkä tunne oloaan niin ahdistuneeksi Sevin lähellä ja voi taas viedä tytöt tapaamaan isäänsä :)

A/N: Pahoittelen, että edellisestä luvusta on ehtinyt kulua jopa kolme viikkoa ennen kuin tämän tänne sain. Ensin oli vain kahden viikon mittainen armoton blokki ja sen jälkeen kaikki wanhojentanssihumut, ettei kirjoittamaan oikein edes ehtinyt. Mutta nyt olen täällä taas uuden luvun kanssa. Seuraavasta luvustakaan en lupaa, että se tulee välttämättä ensi viikolla, mutta mahdollisimman pian yritän sen kirjoitetuksi saada. Pelottavaa muuten huomata, että Kerran lähestyy nyt loppuaan - kovin montaa lukua tähän tuskin on enää tulossa... :)
P.s. Lopussa olevat sanat kappaleesta Täävalssi - Neljänsuora feat. Suvi Teräsniska. Kuunnelkaa se, on ihana kappale ja sopii mielestäni tähän lukuun oikeastaan paremmin kuin hyvin. Siis jos sen ajattelee sillain jännästi ;)




VI luku
Ei väsytä yhtäkään jalkaa



”Äiti ja Sirius ne yhteen soppii, huomenna viedään pussauskoppiin”, Amanda lallatteli hetkeä ennen häätilaisuuden alkua.

”Amanda”, Bella sanoi koettaen rauhoitella tyttöä. ”Voisitko mennä etsimään Ellien? Minun täytyy varmistaa, että hänellä on kaikki kunnossa.”

”Minä menen!” Isabelle kiljahti innoissaan ennen kuin kukaan ehti tehdä yhtikäs mitään ja riensi pois huoneesta.

”Etkä mene!” Amanda huusi. ”Minua pyydettiin hakemaan Ellie! Belle, minä menen, et sinä, senkin idiootti!”

Amanda juoksi siskonsa perään ja hetken kuluttua oleskeluhuoneen puolelta kuului kiukkuista huutoa, kolahdus ja Isabellen itkua. Huokaisin syvään, kävin sängylle istumaan ja painoin pääni käsieni varaan.

”Tämä päivä kuluttaa kaikkien hermot loppuun”, totesin. ”Ihmisten ei pitäisi mennä naimisiin, hääjuhlan järjestäminen aiheuttaa vain liikaa stressiä. Minä en jaksa tätä.”

”Minä menen katsomaan, onko Belle kunnossa”, Bella sanoi.

”Kiitos”, kuiskasin.

Vain hetkeä myöhemmin Bella palasi itkusta nikotteleva kummityttönsä sylissään. Hieman heidän jäljessään huoneeseen saapuivat käsi kädessä Amanda ja Ellie. Kohotin katseeni ja otin Isabellen syliini.

”Ei mitään hätää, kulta”, tyynnyttelin. ”Kaikki on hyvin. Mihin sinua sattuu?”

”Tähän”, Isabelle nyyhkäisi ja näytti ohimoaan, johon sitten hiljaa puhalsin. Amanda tuli luoksemme, tarttui pikkusiskoaan kädestä ja katsoi tätä katuvana.

”Anteeksi, että tönäisin”, Amanda sanoi.

”Ei se mitään”, Isabelle kuiskasi.

”Voi minun pikkuisiani”, hymähdin hiljaa, nostin Amandankin syliini ja suukotin kummankin tyttäreni päälakea. ”Laitetaanko teille nyt mekot päälle?”

”Joo!” tytöt innostuivat ja lähtivät juoksujalkaa hakemaan mekkojaan huoneestaan.

”Äiti, Elliekin tahtoo mekon”, Ellie totesi ja katsoi vetoavasti Bellaan.

”Sinä saatkin”, Bella sanoi. ”Käypä kysymässä, josko isi antaisi sen nyt sinulle.”

Riemusta kiljahdellen Ellie säntäsi tyttärieni perään. Käänsin katseeni Bellaan, jonka huulille oli kohonnut huvittunut hymy. Hänen kätensä kohosi haromaan takkuisia kiharoita ja ilme muuttui mietteliääksi. Ja aivan yhtäkkiä Bella käännähti minun puoleeni.

”Bethy, tunteekohan Ellie itsensä yksinäiseksi?” Bella kysyi.

”Yksinäiseksi?” hämmennyin. ”Mitä sinä oikein höpötät?”

”Niin”, Bella nyökytteli. ”Jos Ellie tuntee itsensä yksinäiseksi, kun hänellä ei oikein ole ketään ikäistään ystävää. Tai no... ovathan tietenkin Amanda ja Belle, mutta siis kotona. Kun hän on ainut lapsi. Mitähän Ellie mahtaisi tuumia pikkusiskosta tai -veljestä.”

”Bella, ei”, totesin. ”Sinä käskit minua muistuttamaan, kun Ellie syntyi, ettet aio hankkia enää yhtäkään lasta. Ellie nauttii saadessaan olla ainut lapsi, saadessaan olla kaiken huomion keskipiste kotonaan.”

”Niin kai sitten”, Bella myönsi. ”Minä vain ajattelin, että ehkä voisin sittenkin tahtoa vielä yhden lapsen...”

”Niin varmasti”, tokaisin. ”Ja siinä vaiheessa, kun raskauspahoinvointi alkaisi, katuisit tuota – puhumattakaan synnytyksestä.”

”Mutta kun saisin pienen lapsen käsivarsilleni...” Bella sanoi haaveksuvalla äänellä. Läimäisin häntä takaraivolle. ”Aih! Bethy, mitä sinä... Hyvä on, ansaitsin tuon. Olen jo ihan hiljaa, enkä hanki enää ainuttakaan lasta. Elliessäkin on jo liikaa vahtimista. Olen aivan varma, että hän osaa olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, eikä hän edes tottele minua yhtikäs missään.”

”Sellaisia lapset ovat”, totesin. ”Luuletko, että Amanda tai Bellekään tottelevat? Sen voin nimittäin sanoa, että eivät. Ellie sentään tottelee Remusta.”

”Ja hyvä niin”, Bella sanoi. ”Muutenhan tyttö aiheuttaisi minua harmaita hiuksia, kun jatkuvasti saisi olla pelkäämässä, että missä hän sillä hetkellä mahtaakaan juoksennella. Nyt hän lähinnä pyörii vain Remuksen jaloissa.”

”No sittenhän sinäkin saat välillä levätä”, hymähdin.

”Niinpä”, Bella myönsi. ”Oikeastaan se on ihan hyvä asia. Tosin siinä vaiheessa, kun Ellie on erittäin väsynyt, kelpaa vain äidin syli. Ja minun syliini hän useana iltana viikossa nukahtaakin.”

”Eli teillä menee siis hyvin”, sanoin. ”Eikö vaan?”

”Kyllä”, Bella totesi. ”Tai oikeastaan paremmin kuin hyvin.”

”Äiti! Äiti!” kuului Amandan huuto, kun tyttö juoksi vauhdilla ja mekkoaan kantaen huoneeseen. ”Savannah heräsi.”

”No jo oli aikakin”, totesin. ”Bella, voitko auttaa tytöille päälle niin minä käyn syöttämässä Savannahin.”

”Tietenkin”, Bella lupasi. ”Mene vain.”

”Minä osaan jo pukea itsekin”, Amanda tokaisi.

”Tiedän sen”, hymähdin poistuessani huoneesta. ”Mutta Belle tarvitsee vielä apua.”

”Enkä tarvitse”, Isabelle kuulutti kauempaa. Tyttö tuli minua vastaan käytävässä.

”Belle rakas, älä laahaa mekkoasi pitkin lattioita”, pyysin. ”Se likaantuu. Ethän sinä halua yllesi likaista mekkoa, ethän?”

”En”, Isabelle totesi ja nosti mekkonsa ilmaan. ”Onko nyt hyvä?”

”On”, myönsin hymyillen. ”Nyt on todella hyvä. Kiitos, Belle.”

Savannahin kehto oli kannettu hopeaköynnöksin koristeltuun oleskeluhuoneeseen sen vuoksi, jos tyttö sattuisi nukahtamaan vihkiseremonian aikana. Kehdon laidan ylitse kurkotteli Ellie kutittaen sormellaan nuorimman tyttäreni vatsaa. Savannah kihersi riemuissaan. Kaiken tuoksinnassa Ellien vaaleanvihreä mekko oli jäänyt mytyksi lattialle.

”Kiitos, Ellie, että pidit huolta Savannahista”, sanoin kyykistyessäni kehdon viereen. ”Mutta menepä nyt, äiti varmaan jo odottaa, että saisi pukea sinut ihanaan mekkoosi.”

Ellie nyökkäsi innokkaasti, väläytti minulle leveän, suloisen hymyn, noukki mekkonsa lattialta ja katosi sitten käytävään. Minä puolestani nostin Savannahin syliini. Pienen tytön sormet kiertyivät tiukasti hiusteni ympärille ja sitten pieni nyrkki löysi tiensä suuhun.

”Älä syö hiuksiani, rakas”, huokaisin hiljaa. ”Eivät ne maistu edes hyvältä. Mitä jos söisit jotakin oikeaa ruokaa ennen juhlia?”


**


Musiikin hitaat ensitahdit kaikuivat korviini. Istuin hieman väsyneenä tuolillani Siriuksen vieressä. Päivä oli ollut pitkä ja juhlat jatkuivat vielä pitkälle yöhön, lapset oli kaikki viety nukkumaan muutama tunti sitten ja tilanne oli huomattavasti rauhoittunut, kun ei jaloissa enää pyörinyt viittä alle seitsenvuotiasta.

”Saanko luvan?” kuului kysymys edestäni.

Kohotin katseeni Luciuksen teräksenharmaisiin silmiin. Nyökkäsin ja seurasin miestä tanssilattialle, jossa aloimme hiljakseen pyörähdellä musiikin tahdissa. Luciuksen kädet ohjasivat minua itsevarmasti, mutta olivat kuitenkin minulle vieraat. Eikä se ollut ihmekään, sillä Siriuksen kädet olivat minulle ne oikeat, hänen käsivarsillaan tunsin oloni turvalliseksi.

”Näytät väsyneeltä”, Lucius sanoi.

”Minä olenkin”, totesin. ”Tämä päivä on todella vaatinut veronsa. Olen valvonut tällä hetkellä lähestulkoon kaksikymmentä tuntia, ja on ollut niin paljon kaikkea.”

”Ei siis ihmekään, että olet väsynyt”, Lucius hymähti. ”Kai sinä kuitenkin vielä hetken aikaa pystyssä pysyt?”

”Ehkä”, sanoin. ”Jos en niin joku saa sitten luvan kantaa minut nukkumaan.”

”Eiköhän Sirius sinut kiinni siinä vaiheessa nappaa”, Lucius totesi.

”Toivottavasti ainakin”, naurahdin.

Jonkin ajan kuluttua kappale loppui, ja Lucius johdatti minut takaisin paikalleni. Vain hetkeä myöhemmin Bella ja Remus tulivat luokseni.

”Me lähdemme nyt”, Remus sanoi. ”Bella nukahtaa kohta pystyyn. Haemme vain Ellien. Kiitos ja onnea teille vielä kerran.”

”Kiitos vain itsellenne”, sanoin. ”Sirius, Bella ja Remus ovat lähdössä.”

Hiljaisuus.

”Sirius?” kysyin ja käännyin miehen puoleen. Tämän pää oli kuitenkin nuokahtanut rintaa vasten ja hän näytti nukkuvan. ”Sirius, nyt ylös siitä.”

Ravistelin miehen hereille. Hän nosti pöllämystyneenä päätään.

”Mitä?” Sirius kysyi.

”Bella ja Remus ovat lähdössä”, sanoin. ”Sirius, oletko sinä humalassa? Kuinka paljon sinä oikein joit?”

”En minä kovin paljoa...” Sirius haukotteli ja nousi seisomaan. ”Kiitos, Remus ja Bella. Kiitos kaikesta. Ja suurkiitokset loistavalle bestmanilleni.”

”Onnea sinulle, Anturajalka”, Remus hymähti. ”Jo oli sinunkin aika asettua aloillesi.”

”Ja onnea sinulle, Bethy”, Bella sanoi. ”Sibylla oli silloin aivan oikeassa, kaikki on nyt kääntynyt parhain päin, eikö vain?”

”Niin”, sanoin hieman hajamielisenä. ”Niinhän se taitaa olla.”

Päässäni tiesin asian kuitenkin paljon paremmin. Kaikki ei ollut vielä hyvin, oli vielä yksi asia, mikä mieltäni painoi ja tahdoin hoitaa sen pois alta pikimmiten. Minun täytyi selvittää asiat perinpohjin kahden ensimmäisen tyttäreni isän kanssa. Minun täytyi saada selvyys kaikkeen.

”Mekin lähdemme tästä Bethyn kanssa”, Sirius totesin ja kaappasi minut käsivarsilleen. Hän koetti suudella minua, mutta käänsin hänelle poskeni.

”Sinä haiset viinalle”, totesin. ”Saat suudella minua vain poskelle.”

”Hyvä on, neiti nirppanokka”, Sirius sanoi.

”Se on rouva nykyään”, huomautin.

”Olkoon mikä on”, Sirius totesi ja painoi suukon poskelleni. ”Minun sinä olet nyt joka tapauksessa. Aina ja ikuisesti.”

”Niin sinäkin minun”, sanoin. ”Turha siis kuvitellakaan juoksevasi vieraissa. Ja tästä lähtien minä kyllä vahdin tuota sinun juomistasi.”

”En minä juo kovin usein, enkä kovin paljoa”, Sirius sanoi ja katsoi minua kuin pahanteosta kiinnijäänyt pikkupoika.

”Hassu”, naurahdin. ”Nyt mennään. Kiitos kaikille ja nähdään taas joskus.”

Onnitteluja sateli vielä niiltä muutamilta ihmisiltä, jotka paikalla sattuivat olemaan. Sirius kantoi minut suoraa päätä makuuhuoneeseemme, jossa laski sängylle istumaan ja painoi suudelman huulilleni ennen kuin ehdin häntä estää.

”Hei!” huudahdin.

”Minulla oli oikeus tehdä se, sillä olen sinun miehesi”, Sirius totesi. ”Ja koska rakastan sinua.”

”Minäkin sinua”, virnistin.


Ota lujasti kiinni niin tanssitaan,
yks eteen, kaks taa tai paikallaankin pyöriä voidaan
Ei tärkeää oo kanssasi suunta tai määränpää
Saat mua niin kuin sokeaa kuljettaa,
voin kantaa sua, jos vauhti uuvuttaa
Otan jalkoihin rytmin sun sydämestä,
lue karttaa mun kämmenestä
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012 19:54:09 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 6/? ilmestynyt 24.2.
« Vastaus #230 : 24.02.2012 23:23:38 »
Hah, kerran-maraton! Oon loistava!!! no okei, en ole, ruudulta lukeminen ja lukemiseen keskittyminen on oikeasti yllättävän vaikeaa. Mutta mä yritin parhaani :) Hihii, vähän ihanaa, ihanat häät ja kaikkea. ja mä voin kuvitella miten lucius koomaa tuolla hih hii tai ehkä en. mulla tulee siitä mieleen meijän kisuli, jolla on hyvin hyvin pienet alahampaat ja se juoksentelee seiniä päin. en mä tiedä miksi, mä en koskaan pääse siitä mielikuvasta eroon. Musta tuntuu joskus, että sillä on höyhenpeite.

Ja toi kappale oli tosi ihana. Ja kaikki oli ihanaa. Mä oon pahoillani jos sä odotit jotain oikeasti kivaa kommenttia mutta mä olen vähän keskittymiskyvytön. Oli tosi kivaa lukea kerrania taas, oot mahtava ja kiiiiiitos!


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 6/? ilmestynyt 24.2.
« Vastaus #231 : 27.02.2012 14:42:05 »
Äääääähhhh!!! Ihanaaaaaa!!!!!! Amanda ja Belle ovat ihania lapsia!!!!!!! Ja toi Sirius tossa lopussa!!! Aivan ihana!!!!

”Minä menen!” Isabelle kiljahti innoissaan ennen kuin kukaan ehti tehdä yhtikäs mitään ja riensi pois huoneesta.

”Etkä mene!” Amanda huusi. ”Minua pyydettiin hakemaan Ellie! Belle, minä menen, et sinä, senkin idiootti!”

Amanda juoksi siskonsa perään ja hetken kuluttua oleskeluhuoneen puolelta kuului kiukkuista huutoa, kolahdus ja Isabellen itkua. Huokaisin syvään, kävin sängylle istumaan ja painoin pääni käsieni varaan.
Amanda ja Belle <3

”Ei mitään hätää, kulta”, tyynnyttelin. ”Kaikki on hyvin. Mihin sinua sattuu?”

”Tähän”, Isabelle nyyhkäisi ja näytti ohimoaan, johon sitten hiljaa puhalsin. Amanda tuli luoksemme, tarttui pikkusiskoaan kädestä ja katsoi tätä katuvana.

”Anteeksi, että tönäisin”, Amanda sanoi.

”Ei se mitään”, Isabelle kuiskasi.

”Voi minun pikkuisiani”, hymähdin hiljaa, nostin Amandankin syliini ja suukotin kummankin tyttäreni päälakea. ”Laitetaanko teille nyt mekot päälle?”

”Joo!” tytöt innostuivat ja lähtivät juoksujalkaa hakemaan mekkojaan huoneestaan.
Amanda ja Belle taas <33 aivan ihanat veitikat!

”Belle rakas, älä laahaa mekkoasi pitkin lattioita”, pyysin. ”Se likaantuu. Ethän sinä halua yllesi likaista mekkoa, ethän?”

”En”, Isabelle totesi ja nosti mekkonsa ilmaan. ”Onko nyt hyvä?”
Toiki oli ihana Belle <33 (vaik Amandast pidän vähän enemmä, pakko myöntää)

”Kiitos vain itsellenne”, sanoin. ”Sirius, Bella ja Remus ovat lähdössä.”

Hiljaisuus.

”Sirius?” kysyin ja käännyin miehen puoleen. Tämän pää oli kuitenkin nuokahtanut rintaa vasten ja hän näytti nukkuvan. ”Sirius, nyt ylös siitä.”

Ravistelin miehen hereille. Hän nosti pöllämystyneenä päätään.

”Mitä?” Sirius kysyi.

”Bella ja Remus ovat lähdössä”, sanoin. ”Sirius, oletko sinä humalassa? Kuinka paljon sinä oikein joit?”

”En minä kovin paljoa...” Sirius haukotteli ja nousi seisomaan. ”Kiitos, Remus ja Bella. Kiitos kaikesta. Ja suurkiitokset loistavalle bestmanilleni.”

”Onnea sinulle, Anturajalka”, Remus hymähti. ”Jo oli sinunkin aika asettua aloillesi.”
Ah!!! Ihana Sirius <3333

”En minä juo kovin usein, enkä kovin paljoa”, Sirius sanoi ja katsoi minua kuin pahanteosta kiinnijäänyt pikkupoika.
Perus Siriusta :DDD <33

”Minulla oli oikeus tehdä se, sillä olen sinun miehesi”, Sirius totesi. ”Ja koska rakastan sinua.”
:DD ihana Sirius!

ja joo, sori toi ihanan iso määrä lainauksia :DD

Jatkoo oottelen!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 6/? ilmestynyt 24.2.
« Vastaus #232 : 01.03.2012 20:27:46 »
Oijj, tämä luku oli todella ihana! Tykkäsin!

Ja hei, koin juuri ahaa -elämyksen: Bethy on nykyään Rouva Musta :D

Oi, noi lapset oli ihania, samoin Sirius :D Tykkäsin kaikista ihan kamalasti!
Apua, en teidä mitä pitäisi sanoa. No, joka tapauksessa tykkäsin tästä niin paljon ja kovin.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte, joka lähtee potemaan tästä kamalaa nuhaa


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 6/? ilmestynyt 24.2.
« Vastaus #233 : 04.03.2012 11:29:53 »
Ihana luku, hauskaa pikkutyttöjen kisailua!
Lainaus
”Jos Ellie tuntee itsensä yksinäiseksi, kun hänellä ei oikein ole ketään ikäistään ystävää. Tai no... ovathan tietenkin Amanda ja Belle, mutta siis kotona. Kun hän on ainut lapsi. Mitähän Ellie mahtaisi tuumia pikkusiskosta tai -veljestä.”
Remus on selvästi saanut Bellan sekaisin :D
Lainaus
Sirius kantoi minut suoraa päätä makuuhuoneeseemme, jossa laski sängylle istumaan ja painoi suudelman huulilleni ennen kuin ehdin häntä estää.

”Hei!” huudahdin.

”Minulla oli oikeus tehdä se, sillä olen sinun miehesi”, Sirius totesi. ”Ja koska rakastan sinua.”
Kaikki söpöt miehet on kans tollasia Casanovia!

Kiittäen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 7/? ilmestynyt 23.3.
« Vastaus #234 : 23.03.2012 11:03:10 »
Silli: Aaw, olet ihana. Joskus on ihan okei olla keskittymiskyvytön. Mä olen sitä koulussa aika usein, koska en nykyään osaa enää työksennellä melun keskellä... Ja hih, Kerran-maraton :)
Anturajalka93: Lapset on ihania. Ja niin on kyllä Siriuskin :)
Natte: Joo, ahaa-elämykset on kivoja ;)
Jahma: No joo-o, Bella todellakin on mennyt sekaisin Remuksen paluusta. Mutta enpä usko, että vaikka hän kuinka paljon rakastaisi Remusta, suostuisi kokemaan toista synnytystä ;)
Bea: No niin olet, niinhän sä olet (melkeen) aina, lol. Äläkä sekoile siellä - tai retkahda Luciukseen. Tai no, siitä vaan, en sano mitään... :)

A/N: Okei, nyt olen ihan tosi tosi tosi pahoillani, että uuden luvun kanssa on mennyt näinkin kauan kuin... neljä viikkoa. Elämä osaa vain nyt olla niin hektistä ja kiusallinen Kerran-blokkikin kehtaa vielä vaivata. Mutta nyt uusi luku on kuitenkin valmis ja senna is back! Jei! Joten en kiusaa teitä tämän enempää vaan päästän lukemaan. Olkaapa hyvät :)




VII luku
Kun olet lähelläni juuri näin



Seuraavana aamuna Amanda ja Isabelle riensivät jo aikaisin herättämään meitä. Raotin väsyneenä silmiäni kuullessani tytärteni riemunkiljahdukset heidän rientäessään minun ja Siriuksen huoneeseen ja hypätessään sänkyymme.

”Huomenta, äiti”, Amanda sanoi. ”Huomenta, Sirius.”

”Huomenta, lapset”, haukottelin ja nousin käsiäni kattoa kohden venytellen istumaan. ”Nukuitteko hyvin?”

”Joo!” Isabelle hihkaisi. ”Unessa tanssin prinsessamekossa Amandan kanssa ja -”

”- minä lensin luudalla Tylypahkaan”, Amanda selitti Isabellen päälle. ”Ja Dora oli siellä -”

”- sitten siellä oli prinssejä, jotka eivät osanneet tanssia -”

”- menin luihuiseen Dracon kanssa -”

”- minä opetin heille kaiken tarpeellisen -”

”- opiskelin muodonmuutoksia ja liemiä ja pimeyden voimilta suojautumista ja -”

”Rauha, tytöt, rauha”, hymähdin. ”Eihän teistä kukaan ota selkoa, kun selitätte samaan aikaan. Jospa nyt kertoisitte kumpikin erikseen, mitä unta näitte.”

”Minä ensin”, Isabelle totesi.

”Ei vaan minä”, Amanda sanoi. ”Minä olen vanhempi, joten minä saan olla ensimmäinen.”

”Etpäs saa”, Isabelle väitti vastaan. ”Äiti, sano Amandalle, että minä olen ensimmäinen. Minä haluan. Äiti, minä -”

Isabelle hiljeni, kun Savannah alkoi hermostuneena äännellä kehdossaan. Nousin ylös ja kävin hakemassa nuorimmaiseni. Savannah vaikenikin päästessään syliin, tytön suu vetäytyi aurinkoiseen hymyyn.

”Typerää...” Isabelle mutisi ja katsoi meitä ärtyneenä alta tummien kulmiensa.

”Mikä?” Amanda kysyi.

”Minä räjäytän äidin ja Savannahin raketilla kuuhun”, Isabelle uhkasi.

”Jos et kuitenkaan”, sanoin. ”Sittenhän sinulla ei ole enää äitiä eikä pikkusiskoa ja joudut asumaan vain Amandan ja Siriuksen kanssa.”

Isabelle vilkaisi hämillään isosiskoaan ja sitten peiton alle piiloutunutta isäpuoltaan. Sitten tyttö käänsi katseensa minuun. Tummat silmät olivat levällään ja suu hieman hämmentyneenä raottunut.

”Minä kyllä haen teidät takaisin sitten, kun tulee ikävä”, Isabelle lupasi.

”Et sinä saa äitiä ja Savannahia minnekään kuuhun räjäyttää”, Amanda sanoi. ”Minä en halua, että he lähtevät yhtään minnekään. Enkä minä halua asua pelkästään sinun ja Siriuksen kanssa. Etenkään Siriuksen.”

Oman nimensä kuullessaan Sirius veti peiton pois päänsä päältä ja kohottautui katsomaan tyttöä.

”Mikä vika minussa on?” Sirius kysyi.

”Se, ettet sinä anna tehdä mitään kivaa”, Amanda tokaisi.

”Kuten?” Sirius kysyi.

”Kuten valvoa pitkään tai syödä spagettia”, Amanda sanoi. ”Sinä et osaa edes keittää spagettia, mutta äiti osaa. Sen takia minä tahdon pitää äidin täällä. Ja Savannahin myös, koska Savannah on kiva pikkusisko – toisin kuin Belle.”

”Ai miten niin minä en ole kiva?” Isabelle tivasi.

”Koska sinä vain riehut ja kiukuttelet koko ajan”, Amanda totesi. ”Ja Savannah hymyilee kiltisti, joten hän on paljon kivempi.”

”Minä olen kivempi!” Isabelle huusi. ”Savannah on vain kuolaava vauva!”

Tuota nahistelua olisi jatkunut ties miten kauan, ellei Sirius olisi sillä hetkellä noussut ylös ja todennut, että Isabelle oli takuulla aivan yhtä kiva pikkusisko kuin Savannah, mutta vain erilainen luonteeltaan. Se veti tytön hetkeksi aikaa hieman hiljaiseksi.

”Ja Sirius on yhtä kiva isä kuin meidän oikea isä, mutta vain erilainen luonteeltaan”, Isabelle tuumasi. ”Sirius on sellainen rohkea ja kiva ja kiltti nallekarhu.”

”Nallekarhu?” Sirius hämmentyi. ”En minä halua olla mikään nallekarhu.”

”Olet silti”, Isabelle päätti.

”Bethy, en minä halua olla nallekarhu”, Sirius sanoi.

”Minun nallekarhuni”, hymyilin ja painoi kevyen suudelman miehen huulille. ”Huomenta, mieheni.”

”Huomenta, vaimoni”, Sirius totesi. ”En halua silti olla nallekarhu.”

”Nallekarhu, nallekarhu, nallekarhu...” Amanda ja Isabelle alkoivat yhteen ääneen lallatella. Savannahkin yritti riemunkiljahduksin yhtyä isosiskojensa ilonpitoon. Lallattelu kuitenkin sai päätöksensä, kun Sirius kahmaisi molemmat tytöt syliinsä ja kutitti heitä kyljistä. Kiemurrellessaan irti sekä Amanda että Isabelle putosivat heleän naurun säestäminä lattialle.

”Lapset”, hymähdin. ”Eiköhän mennä aamupalalle. Minulla ainakin on nälkä.”

”Niin minullakin!” Amanda ilmoitti.

”Ja minulla!” Isabelle huudahti.

”Minulla myös”, Sirius sanoi. ”Mennäänpä siis.”


**


”Ja titten täältä tulee ito, paha ankeuttaja, joka ylittää lyödä niitä ja -”

”Ei ankeuttajat osaa lyödä.”

”Tämä osaa. Vai mitä, äiti?”

Bella kääntyi tyttärensä puoleen. Ellie leikki lattialla Amandan ja Isabellen kanssa leluilla, jotka keskimmäinen tyttäreni oli saanut syntymäpäivälahjaksi noin kuukautta takaperin. Pieni tyttö katsoi äitään vaativasti huulet mutrussa.

”Tietenkin osaa, rakas”, Bella sanoi.

”Bella”, Isabelle totesi vakavana. ”Minä olen aivan varma, etteivät ankeuttajat osaa lyödä.”

”Mutta jos tuo ankeuttaja onkin poikkeus?” Bella ehdotti.

”Typerää...” Isabelle tokaisi. ”Mutta oikeat ankeuttajat eivät lyö, eivät varmasti. Sirius!”

Kuullessaan nimensä mainittavan Sirius keskeytti hetkeksi jutustelunsa Remuksen kanssa. Hän kohtasi hieman hämillään Isabellen päättäväisen katseen.

”Mitä nyt?” Sirius kysyi. ”Et kai sinä vain aio purra minua?”

”Tyhmä Sirius”, Isabelle naurahti. ”En minä sinua pure. Mutta lyövätkö oikeat ankeuttajat?”

”Ankeuttajatko?” Sirius varmisti. Isabelle nyökkäsi. ”Eivät ne lyö. Ne vain vievät kaiken ilon elämästä.”

”Miten?” Isabelle kysyi silmät suurina ja riensi Siriuksen jalkoihin. ”Kerro, Sirius. Kerro lisää ankeuttajista.”

”En minä voi”, Sirius sanoi. ”Sinä näkisit niistä muuten pahoja unia.”

”Ei se haittaa”, Isabelle totesi.

”Ei se ehkä nyt haittaa, mutta sitten haittaisi”, Sirius sanoi. ”Sitäpaitsi äitisi ei pitäisi siitä.”

”Tylsää!” Isabelle julisti.

”Belle, tule takaisin leikkimään”, Amanda pyysi. ”Tämä jäi kesken, kun sinä aloit kysellä ankeuttajista.”

”Tullaan, tullaan”, Isabelle huokaisi ja laahusti takaisin toisten luo. ”Mutta oikeat ankeuttajat eivät lyö. Tuo ankeuttaja voi nyt kuitenkin lyödä, koska se ei ole oikea.”

”Jos se olisi oikea, täällä tuskin olisi kovinkaan kivaa”, Amanda totesi.

”Ei varmastikaan”, sanoin. ”Mitä mieltä olet, Bella?”

”Siinä vaiheessa, kun minä näkisin ankeuttajan vaikka kaukaakin”, Bella sanoi, ”juoksisin karkuun niin nopeasti kuin vain voisin. Minä olen saanut niistä tarpeekseni yhdelle elämälle. Sellaisia ei pitäisi edes olla olemassa.”

”Olen samaa mieltä”, Sirius totesi.

”Niin minäkin”, sanoin. ”Kamalampia olentoja ei oikeasti voi olla koko maailmankaikkeudessa.”

”Kuinka nämä voivat pelastua ankeuttajalta?” Isabelle kysyi.

”Kun täältä tulee super-Savannah ja pelastaa kaikki”, Sirius sanoi. Hän nosti sylissään olleen Savannahin korkealle ilmaan ja vei tämän toisten lasten keskelle. Tytöt nauroivat kaikki, kun Savannah nappasi lattialta leikkiankeuttajan käteensä ja työnsi sen pään suuhunsa.

”Hyvä, Savannah!” Amanda riemastui. ”Päästiinpä siitäkin eroon.”

”Tavannah on kiva”, Ellie sanoi. ”Äiti, näitkö tinä, kun Tavannah pelatti meidät ankeuttajalta?”

”Näin, kultaseni”, Bella hymyili. ”Kyllä minä näin. Savannah on kyllä tosi rohkea.”

”Niin on”, Ellie nyökytteli. ”Ellie ei oliti utkaltanut.”

”Etkö?” Remus epäili. ”Minusta kun tuntuu, että sinä olet aina niin rohkea tyttö.”

”Mutta Ellie pelkää ankeuttajia”, Ellie sanoi. ”Ne tekee pahaa kaikille. Ellie ei tykkää niittä, ei yhtään.”

”Ei niistä kukaan pidä”, Remus sanoi.

”Minäkin vihaan niitä ylitse kaiken”, Bella totesi. ”Ei siinä mitään pahaa ole, että pelkää niitä. Se on aivan normaalia.”

Ellie nyökkäsi juhlallisesti.

”Mutta tuota ankeuttajaa Ellie ei pelkää. Tavannah pelatti kaikki. Tavannah on tankali.”

Ellie kumartui nuorimman tyttäreni puoleen ja suukotti tätä poskelle. Savannah katsoi toista hetken aikaa aivan hämillään tapahtuneesta, mutta veti sitten suunsa aurinkoiseen hymyyn, hymyyn, joka sulattaisi paatuneimmankin sydämen.

Se innostutti Amandan ja Isabellenkin suukottamaan pikkusiskoaan kaikkialle. Päälaelle, poskille, selkään, käsiin, jalkapohjiin... Savannah kiemurteli ja nauroi riemastuneena saamastaan huomiosta. Lasten ilo sai kaikki muutkin nauramaan, ja lopulta me kaikki olimme pitkällämme lattialla.

”Minä tiedän yhden, kenelle en ole vielä antanut suukkoa”, totesin. ”Nimittäin tälle.”

Painoin suukon vieressäni olevan Bellan poskelle.

”Hei, äläpä yritä viedä minun vaimoani”, Remus sanoi, kaappasi Bellan syleilyynsä ja suukotti naista. ”Tämä on minun, ei saa koskea.”

”Kyllä saa”, Bella nauroi. ”En minä sinua nyt Bethyn takia jättäisi. Me olemme vain ystäviä, ellet sitä ole sattunut vielä huomaamaan.”

”Enkä minä edes päästäisi Bethyä menemään”, Sirius sanoi.

”Enkä minä”, Isabelle tokaisi. ”Minun äitiä ei vie kukaan. Paitsi Sirius.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 7/? ilmestynyt 23.3.
« Vastaus #235 : 23.03.2012 17:09:06 »
Awwwssss....
Lainaus
”Se, ettet sinä anna tehdä mitään kivaa”, Amanda tokaisi.

”Kuten?” Sirius kysyi.

”Kuten valvoa pitkään tai syödä spagettia”, Amanda sanoi. ”Sinä et osaa edes keittää spagettia, mutta äiti osaa. Sen takia minä tahdon pitää äidin täällä. Ja Savannahin myös, koska Savannah on kiva pikkusisko – toisin kuin Belle.”
Ilonsa kullaki, nam spagettia  :D

Lainaus
”Tavannah on kiva”, Ellie sanoi. ”Äiti, näitkö tinä, kun Tavannah pelatti meidät ankeuttajalta?”
Ihanat pikkulapset!

Hyvin kirjoitettu ja hauska luku jälleen kerran

Kiittäen

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 7/? ilmestynyt 23.3.
« Vastaus #236 : 25.03.2012 00:46:14 »
Awww! Tämä luku oli aivan supersuloinen. Varsinkin tuo alku. Aww, minun aivot suli lattialle!
Rakastuin tähän lukuun ihan kokonaan. Sirius oli tosi suloinen tuossa alussa. Ja samoin lapset. Ja kaikki oli aivan älyttömäs suloisia :D Ääh, rakastan tätä sarjaa!

Lainaus
”Nallekarhu?” Sirius hämmentyi. ”En minä halua olla mikään nallekarhu.”

”Olet silti”, Isabelle päätti.

”Bethy, en minä halua olla nallekarhu”, Sirius sanoi.
aww

Lainaus
”Minä räjäytän äidin ja Savannahin raketilla kuuhun”, Isabelle uhkasi.

”Jos et kuitenkaan”, sanoin. ”Sittenhän sinulla ei ole enää äitiä eikä pikkusiskoa ja joudut asumaan vain Amandan ja Siriuksen kanssa.”

Isabelle vilkaisi hämillään isosiskoaan ja sitten peiton alle piiloutunutta isäpuoltaan. Sitten tyttö käänsi katseensa minuun. Tummat silmät olivat levällään ja suu hieman hämmentyneenä raottunut.

”Minä kyllä haen teidät takaisin sitten, kun tulee ikävä”, Isabelle lupasi.
Hih, Belle on ihan hassu :D

Lainaus
Ja Sirius on yhtä kiva isä kuin meidän oikea isä, mutta vain erilainen luonteeltaan”, Isabelle tuumasi. ”Sirius on sellainen rohkea ja kiva ja kiltti nallekarhu.”

”Nallekarhu?” Sirius hämmentyi. ”En minä halua olla mikään nallekarhu.”

”Olet silti”, Isabelle päätti.

”Bethy, en minä halua olla nallekarhu”, Sirius sanoi.

”Minun nallekarhuni”, hymyilin ja painoi kevyen suudelman miehen huulille. ”Huomenta, mieheni.”

”Huomenta, vaimoni”, Sirius totesi. ”En halua silti olla nallekarhu.”
Hih, tykkäsin ;)

Lainaus
”Minun äitiä ei vie kukaan. Paitsi Sirius.”
No awww :)

Anteeksi tämä rikollisen suuri lainailu, mutta kun rakastuin! :D
Kiitos tästä luvusta, tykkäsin ihan kamalasti!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 7/? ilmestynyt 23.3.
« Vastaus #237 : 26.03.2012 17:30:17 »
Äääähhh!!!!! Mun tekis mieli lainata koko sun tarinas ja kommata sinne väliin jotain, joten ehkä en lainaa mitään - se ku on nii hyvä luku (toisaalta melkein kaikki sun tekemät luvut ovat mahtavia :) )

Mut Sirius <33333 ihanan paljon Siriusta tässä luvussa, alussa nallekarhut ja muut ja tossa lopussakin ankeuttaja-Savannah-juttu xDD

Jaaaa... mistä lähtien Amanda ei oo pitänyt enää Siriuksen puolia? :o Ennen se oli aivan hullun, tai no ei nyt ihan hullun, mut kumminki, puolustamassa Siriusta, ja nyt Isabelle taas on puolustamassa Siriusta :o tai ei siinä mitää pahaa oo, mä rakastan noita lapsii, ku ne haluu suojella vanhempiaan tai lähetellä niitä kuuhun. Se lähinnä ehk, ku oon pitäny Amandasta eniten, nii kai mä haluun jonku isä/lapsi suhteen Sirius/Amandalle ;)

mutta jatkoa ehdottomasti oottaessa! <3
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 7/? ilmestynyt 23.3.
« Vastaus #238 : 10.04.2012 18:04:41 »
Taas kerran kaksi ihanaa lukua! Olet todellakin uskomattoman taitava kirjoittaja, sennamiila.

Sirius ja Bethy sai toisensa ja kaikki on hyvin. Lapset on söpöjä ja hauskoja. Sev saattaa tietty aiheuttaa jotakin harmia, mutta juuri nyt kaikki vaikuttaa olevan aikas hyvin...

En ala lainailemaan tuolta tekstistä mitään, koska loistavasti/ihanasti/jne. kirjoitettuja kohti oli yksinkertaisesti niin paljon.

Pyydän anteeksi lyhyttä kommenttiani.  ;)

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8) ilmestynyt 20.4.
« Vastaus #239 : 20.04.2012 20:19:13 »
Jahma: Joo, spagetti on kyllä hyvää. Ja hei, kiitoksia :)
Bea: Jos mä olisi Sirius, en mäkään haluis olla mikään nallekarhu. Ellie tuossa luvussa oli... odotas hetki, suoritan pikaisen laskutoimituksen. Hieman vajaa kaksivuotias :)
Natte: Hei, arvaa mitä? Nappasin ton Bellen kommentin äidin ja pikkusiskon räjäyttämisestä raketilla kuuhun mun serkun nelivuotiaalta tyttäreltä, joka uhkasi räjäyttää äitinsä ja pikkuveljensä raketilla kuuhun ja hakea pois sitten, kun tulee ikävä. Mun mielestä se sopi niin loistavasti Bellen suuhun ;)
Anturajalka93: Amandalla on vaihe, missä se ei enää pidä Siriuksen puolia. Neiti alkaa selvästikin itsenäistyä. Mutta kyllä Amanda edelleen pitää Siriuksesta ihan äärettömän paljon :)
Hermione: En osaa oikein muuta sanoa tuohon kommenttiisi kuin että kiitos :)

A/N: Okei, nyt järkytän teitä, koska en ole varoittanut tästä etukäteen - Kerran vetelee nyt viimeistä lukuaan. Tämän viimeisen luvun/epilogin jälkeen ei tule enää mitään. Tahdon kiittää kaikkia lukijoita, jotka ovat vaikeinakin aikoina saaneet minut jaksamaan tämän kanssa, erityisesti kiitän puumerkkinsä jättäneitä ihanuuksia, olette mahtavia. Olen viettänyt ihanat puolitoista vuotta kirjoittaen Kerrania. Minulla on ollut hauskaa, olen nauranut, olen itkenyt, olen jopa onnistunut nostamaan vihakäyräni huippulukemiin. Yhtä kaikki, Kerranin kirjoittaminen on ollut minulle mahtava kokemus ja siitä saan vain kiittä teitä, rakkaat lukijani. Ilman teitä ei olisi myöskään Kerrania. Kiitos ♥




VIII luku
Kaikki on nyt päivänselvää – melkein



”Sirius?”

Kuinka saattoi olla mahdollista, että aikuinen mies katosi? Ei mitenkään. Kuinka oli mahdollista kadottaa oma miehensä? Ei mitenkään. Tai... ehkä jotenkin. Joka tapauksessa niin oli nyt käynyt. Ainakin niin minä luulin siihen saakka, kunnes Sirius ilmestyi takaovesta eteeni säikäyttäen minut lähestulkoon hengiltä.

”Siinähän sinä olet”, sanoin. ”Minun pääni on aivan sekaisin. Minun täytyy... on pakko... tehdä jotakin?”

”Mitä sitten?” Sirius kysyi.

”Ottaa yhteyttä Seviin”, totesin. ”Tiedän, ettet pidä ajatuksesta, mutta minun on aivan pakko. Hän on kuitenkin Amandan ja Bellen isä. Vaikkei hänellä olekaan enää elatusvelvollisuutta, koska olemme naimisissa niin -”

”Rauha, Bethy, rauha”, Sirius tyynytteli. ”Tiedätkö lainkaan, miltä tuo, mitä äsken sanoit, oikein kuulosti?”

”No?” epäröin.

”Siltä, että olisit naimisissa Ruikulin kanssa”, Sirius totesi.

”Olen tosissani”, sanoin.

”Tietenkin sinä olet”, Sirius sanoi. ”En minä sitä epäilekään. Ja jos sinusta siltä tuntuu niin menet sitten tapaamaan häntä. Tosin minä en sitten tiedä -”

”Minun on pakko!” huudahdin. ”Sinä et ymmärrä tätä. Minä lupasin, että voisin jutella hänen kanssaan häiden jälkeen ja häistä on nyt jo ikuisuus. Minun on aivan pakko laittaa hänelle viesti ja kysyä, milloin voisimme tavata ja missä.”

”Sitten sinä teet niin”, Sirius sanoi. ”Mikä siinä on niin vaikeaa?”

”Se, etten saa mitään aikaiseksi”, totesin. ”Tarvitsen sinun apuasi. Tämä on niin vaikeaa, etten osaa kohta tehdä enää yhtään mitään ilman sinua.”

”Kyllähän osaat”, Sirius hymähti. ”Anna Savannah minulle ja mene kirjoittamaan se kirje.”

Nyökkäsin hieman varuillani ja annoin Savannahin Siriuksen syliin. Olin jo menossa keittiöön päin, kun jokin kuitenkin pysähdytti minut täysin.

”Ihi”, kuului pienen lapsen iloinen ääni.

Käännähdin kannoillani ja katsoin pitkän aikaa Savannahia.

”Kulta pieni”, kuiskasin. ”Mitä sinä sanoit?”

”Ihi”, Savannah toisti, tarttui pienellä kourallaan Siriuksen tukkaan ja nykäisi lujaa.

”Sirius...” sanoin.

”Minä kuulin”, Sirius kuiskasi ja näin kyynelten täyttävän hänen silmänsä. Hän painoi suukon Savannahin päälaelle ja miehen koko olemus huokui sellaista liikutusta, etten voinut itsekään estää silmiäni kostumasta.


**


Tapasin Sevin jo seuraavana iltapäivänä Viistokujalla Vuotavan noidankattilan edessä. Kuin yhteisestä sopimuksesta lähdimme vaitonaisina kulkemaan pitkin mukulakivikatua, jonka molemmin puolin oli mitä erilaisempia kauppoja. Ympärillämme leijaili vaivaantunut hiljaisuus, jota kumpikaan ei uskaltanut rikkoa. Ehkä juuri siksikin me puhkesimme puhumaan yhtä aikaa.

”Kuule Sev -”

”Bethy -”

Kumpikin vaikeni, ja vilkaisimme huvittuneina toisiamme. Näin oli tapahtunut meille ties miten monta kertaa vuosien saatossa. Olimme ensin pitkän aikaa hiljaa ja sitten puhkesimmekin puhumaan samaan aikaan.

”Naiset ensin”, Sev sanoi.

”Minä olen miettinyt tätä tilannetta paljon viime päivinä”, kerroin.

Vaikenin hetkeksi ja odotin Sevin reagoivan jotenkin, mutta hän vai katsoi minua odottaen. Huokaisin syvään. Minun olisi nyt vain pärjättävä ilman kenenkään tukea. Minun olisi sanottava asiani.

”Minä rakastan Siriusta”, totesin.

”Mistä voit tietää, rakastaako hän sinua?” Sev kysyi nopsaan.

”Minä vain tiedän”, sanoin. ”Minä näen sen hänen silmistään päivittäin. Hän rakastaa minua ja tyttöjä. Sitä minä kuitenkin tulin sanomaan, että vaikkei sinulla olekaan tytöistä enää elatusvelvollisuutta niin sinulla kuitenkin on oikeus nähdä heitä, olethan kuitenkin heidän isänsä. Joten jos vain haluat...”

”Tietenkin minä haluan”, Sev sanoi. ”Mutta minä olen muuttamassa. Se vie nyt niin paljon aikaa, että ehkä sitten sen jälkeen. Bethy, minä rakastan sinua edelleen. Sinua ja tyttöjä.”

Ei. Sitä en olisi tahtonut kuulla. Olin saanut tarpeekseni tuollaisesta, sillä minä rakastin Siriusta, ja hän rakasti minua. Se riitti minulle. En tahtonut sotkea näitä asioita enää yhtään keskenään, en tahtonut enää kokea sitä järkyttävää ahdistusta.

”Minulla on sinun kanssasi kaksi tytärtä, Sev”, sanoin hiljaa ja hitaasti kuin puhuisin pienelle lapselle. ”Siriuksen kanssa minulla on vain Savannah. Mutta...”

Olin hetken hiljaa. Sev katsoi minua odottaen ja hieman vaivaantuneena. Hän kallisti päätään kysyvästi kuin koiranpentu.

”En voi tehdä sitä, Sev”, sanoin viimein. ”Olen pahoillani. Sydämeni todella kuuluu Siriukselle.”

Sev nyökkäsi. Hän kääntyi ja lähti kävelemään poispäin roikottaen murheellisena päätään. Minun kävi häntä sääliksi ja periaatteessa myös ymmärsin häntä.

”Sev, odota!” huusin hänen peräänsä.

Sev pysähtyi. Riensin hänen luokseen.

”Kai me silti voimme pysyä yhä ystävinä?” kysyin. ”Tyttöjen takia.”

Sev nyökkäsi taas.

”Otan sinuun yhteyttä, kun olen muuttanut”, Sev totesi. ”Laitan uuden osoitteen niin voitte kirjoittaa. Vaikka pöllöt kyllä taitavatkin löytää perille ilman osoitetta. Mutta voitte vaikka joskus... tulla käymään.”

”Kiitos, Sev”, hymyilin ja halasin häntä.

”Laitan sitten viestiä”, Sev vielä lupasi. ”Kiitos rehellisyydestäsi.”

Kirjettä ei kuitenkaan koskaan tullut.

Panin pöllöni viemään kirjettä Seville päin, mutta se palasi takaisin ilman viestiä. Amandalle ja Isabellelle jouduin selittelemään, että isä oli kiireinen, eikä ehtinyt tavata heitä. Kului päiviä, viikkoja, kuukausia – jopa vuosia. Ajan kiiruhtaessa eteenpäin Amanda ja Isabelle pikkuhiljaa unohtivat isänsä, joka jäi heille enää vain kuin unikuvaksi.

Vuodet vierivät ja lapset varttuivat. Ja pian koitti se päivä, jota olin hetken aikaa jo ehtinyt pelätä, päivä, jolloin tuli aika sanoa näkemiin esikoiselleni, kun tämä nousi Tylypahkan pikajunaan.

”Ajatelkaa”, Amanda intoili, ”kun menen Tylypahkaan, näen Dracon siellä.”

”Näet hänet varmasti jo aiemminkin”, hymähdin. ”Hän nimittäin nousi juuri junaan.”

”No, näkemiin nyt sitten, Amanda”, Sirius sanoi ja halasi tyttöä. ”Pidä huoli itsestäni, äläkä hankkiudu vaikeuksiin heti alkuunsa.”

”Niin kuin rakas Siriuksemme teki”, hymähdin.

”Nähdään, äiti ja isä”, Amanda totesi. ”Nähdään, Belle ja Savannah.”

Isabelle ja Savannah toistelivat ”nähdään” lukemattomia kertoja.

”Kirjoita meille, kun pääset perille”, pyysin. ”Tahdomme kuulla kaiken.”

”Eritoten tahdomme kuulla, ettet vain ole päätynyt luihuiseen”, Sirius totesi.

”Sirius!” moitin. ”Eivät kaikki luihuiset ole pahoja!”

”Ei sen väliä, äiti”, Amanda naurahti. ”Olisi kivaa olla luihuinen, koska Dracokin on. Ja isä on isä.”

”Muistathan sitten huomenna mennä Sibyn luokse teelle kello viideltä?”

”Joo, joo, äiti. Kyllä minä muistan.”

”Äiti, me tahdomme mennä tervehtimään Cissy-tätiä”, Savannah sanoi ja nyki kaapuni helmaa. ”Voimmeko me mennä?”

”Menkää vain”, hymyilin kahdelle nuoremmalle tyttärelleni, jotka riemusta kiljahdellen säntäsivät Cissyn ja Luciuksen luo.

”Tiedäthän sinä, Amanda –” Sirius aloitti.

”– ettet ole oikea isäni, joo”, Amanda jatkoi. ”Tiedän sen kyllä. Olen aina tiennyt. Mutta vaikket olekaan, rakastan sinua silti niin kuin isää rakastetaan. Olet ollut minulle isä enemmän kuin omani.”

Amanda halasi Siriusta vielä kerran. Juuri silloin juna vihelsi.

”Nyt sinun täytyy kiiruhtaa tai jäät asemalle seisomaan”, hoputin. ”Nähdään jouluna.”

Halasin Amandaa, ja sitten saatoimme hänet junaan. Sirius nosti hänen matka-arkkunsa sisään ja työnsi oven kiinni. Juna tuprutti savua piipustaan ja lähti liikkeelle. Amanda seisoi ikkunassa vilkuttamassa aina siihen saakka, kunnes juna katosi näkyvistä mutkan taakse.

Huokaisin syvään katsellen haikeana junanrataa.

”Ensimmäinen lapsi menetetty, kaksi jäljellä.”

”Äläs nyt, Bethy”, Sirius sanoi.

”Seuraavan kerran, kun hän astuu tälle asemalle, hän ei ole enää lapsi”, totesin. ”Eikä kestä enää kauaa, kun Belle ja Savannahkin ovat Tylypahkassa. Sitten olemme kahden. Onneksi minulla kuitenkin on sinut, Sirius. Sinä olet minun ikuinen lapseni.”


Kaikista kasvoista – Anna Eriksson

Kun taas ilta vetää verhot eteen
etten eilistä mä nää
kun varjot vajoavat veteen
katsees sydäntäni lämmittää

Nyt vasta ymmärrän mä
miksi löytänyt en aiemmin
sitä suurta rakkautta vaikka etsinkin
Kaikki on nyt päivänselvää
kun sä olet lähelläni juuri näin

Kaikista kasvoista
kaikista katseista
etsin sinua, sinua vain
kaikista kasvoista
käsistä, huulista
aina sinua, sinua hain
tyhjistä vuosista, tuulista
paljon kyyneleitä mä sain
kaikista kasvoista, katseista
etsin sinua, sinua vain

Kun aamu palaa paljaana
ja sinut vielä vierelläni nään
en enää tahdo salaa sua rakastaa
ja kiinni sinuun jään
Selkääsi hyväilen ja
painan kasvot hiuksiis tuoksuviin
Kun suutelet mua veri syöksyy varpaisiin
olet maailmani, muuta kaipaa en
olet mitä tarvitsen

Kaikista kasvoista
kaikista katseista
etsin sinua, sinua vain
kaikista kasvoista
käsistä, huulista
aina sinua, sinua hain
tyhjistä vuosista, tuulista
paljon kyyneleitä mä sain
kaikista kasvoista, katseista
etsin sinua, sinua vain

Kaikista kasvoista
kaikista katseista
etsin sinua, sinua vain
kaikista kasvoista
käsistä, huulista
aina sinua, sinua hain
tyhjistä vuosista, tyhjistä tuulista
paljon kyyneleitä mä sain
kaikista kasvoista, katseista
etsin sinua, sinua vain
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019 01:13:31 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.