Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02) | K-11  (Luettu 15274 kertaa)

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku yksi 24.02)
« Vastaus #20 : 26.02.2010 17:16:24 »
ihana luku..alko itkettämään heti alussa..tänään taas ollu hirvee angst angst angst päivä...nyt on mahtava olo, kun on saanut itkettyä >: )
en ole lukenut yhtään tämän tapaista ficciä. sitä suuremmalla syyllä pyydän
jatkoa
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #21 : 26.02.2010 18:28:42 »
Kiitos kaikille ja tässä tulee toinen luku. Taas kerran tällaista ihanan surullist, nauttikaa. :-*

TOINEN LUKU. Alice, It hurts

Alice,

Se sattuu. Se todellakin sattuu. Auta minua, Alice. En pysty tähän yksin. Vaikkakin, jos en olisi yksin en tuntisi kuolevani joka sekunti olemassaolostani.

Menin tänään takaisin kouluun, mutta kestin vain siihen saakka kunnes kävelin ruokalan ja näin teidän tyhjän pöydän. Vietin loppupäivän huoneessani. Vaikka toivoisin, että en olisi edes mennyt kouluun, pystyin juuri ja juuri pitämään kynää kädessä, johtuen sormistani. Ne olivat verillä ja ruhjeilla, koska revin radion irti autostani. En pidä musiikista. Musiikki satuttaa.

Ilma tuntuu olevan kylmempi täällä. Tarkoitan, että kylmempi kuin yleensä ja ei vain sen takia, että talvi on tulossa. On myös pimeämpää. Ihan kuin kaikki valo olisi kadonnut. Ainakin minun maailmastani.

Kaipaan ja rakastan sinua,

Bella.


"Esme! Carlisle! Emmett! Rosalie! Täällä on toinen!”, Jasper huusi Alicen kirjoittaessa.
"Toinen mikä, kulta?" Esme kysyi rappusista alas tansahtelien, raikkaana kylpyhuoneen pesemisestä.
"Toinen kirje Bellalta", sanoi Alice, nopeasti lukien juuri kirjoittamansa tekstin läpi. Kun hän lopetti, hän laittoi päänsä Jasperin olkapäälle, itkeäkseen kyynelettömästi Jasperin pidellessä häntä.
Rosalie otti kirjeen.

Alice, hän luki. Se sattuu. Se todellakin sattuu. Auta minua, Alice. En pysty tähän yksin. Vaikkakin, jos en olisi yksin en tuntisi kuolevani joka sekunti olemassaolostani.

Kukaan ei sanonut mitään. He kaikki ajattelivat samaa; tämä kaikki on syytäni. He kaikki katuivat päätöstään, vannomista Edwardille, että he eivät koskaan menisi takaisin. He kaikki tunsivat pientä halua lyödä veljeään, niin kuin Alice oli tehnyt.

Menin tänään takaisin kouluun, mutta kestin vain siihen saakka kunnes kävelin ruokalan ja näin teidän tyhjän pöydän. Vietin loppupäivän huoneessani. Vaikka toivoisin, että en olisi edes mennyt kouluun, pystyin juuri ja juuri pitämään kynää kädessä, johtuen sormistani. Ne olivat verillä ja ruhjeilla, koska revin radion irti autostani. En pidä musiikista. Musiikki satuttaa.


"Hän menettää itsensä", Esme sanoi hennosti. "Edward otti kaiken hänen elämän mukanansa."
"Mutta luulen, että hän jätti kaiken oman elämänsä hänen luokseen”, Carlisle huokaisi.

Ilma tuntuu olevan kylmempi täällä. Tarkoitan, että kylmempi kuin yleensä ja ei vain sen takia, että talvi on tulossa. On myös pimeämpää. Ihan kuin kaikki valo olisi kadonnut. Ainakin minun maailmastani.
Kaipaan ja rakastan sinua, Bella.


"En pysty tähän”, Alice sanoi, työntäen Jasperia pois ja suuntasi ovelle. ”En voi katsoa miten hän kuolee.” Hän otti juoksuaskeleita kohti metsää, mutta Cullenit huolehtivat hänestä, tarttuen hänen käsistä ja yrittäen vetää häntä takaisin. Emmett taklasi hänet maahan ja nosti hänet, kädet lukittuna tiukasti Alicen ympärille.
 "EMMETT, PÄÄSTÄ MINUT MENEMÄÄN!" Alice huusi samalla haukkuen ja potkien, yrittäen päästä vapaaksi.
”Alice, me lupasimme hänelle. Emme voi mennä takaisin.” Jasper sanoi rauhallisesti, lähettäen rauhoittavia aaltoja voimansa avulla.
"JASPER, USKALLAKKIN YRITTÄÄ JA HUIJATA MINUA! MINUN EI TARVITSE RAUHOITTUA! ANTAKAA MINUN MENNÄ!!!”

Mutta silti he pitelivät Alicea, he eivät välittäneet kuinka kovaa hän löi, kuinka kovaa hän potki, kuinka kovaa hän kirosi heitä, tai kuinka kovaa hän puri heitä. Lopuksi, Jasperin rauhallisuus rauhoitti Alicen ja hän lopetti liikkumisen. Emmett antoi hänen pudota maahan, missä hän pian alkoi nyyhkyttämän. He eivät pystyneet lohduttamaan häntä. Alice oli murheen murtama.

Aikaa kului, ehkä tunteja, mutta lopulta Alice käveli suoraan oven läpi Culleneiden taloon. Hän oli kokonaan lian peitossa eikä yksikään hius hänen päässään ollut paikallaan. Alice ei sanonut mitään, hän ei kääntynyt katsomaan viittä silmäparia jotka tuijottivat häntä, hän vain käveli omituisesti yläkertaan, omaan huoneeseen. Jasper nousi ylös ja hitaasti seurasi tyttöä, tietäen, että hän ei voisi auttaa Alicea mitenkään.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2010 13:35:11 kirjoittanut mariamo »
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

kuriwe

  • Vieras
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #22 : 26.02.2010 19:12:26 »
Hyvin suomennettu, en huomannu virheitä  :)

Hyvä kun suomennat näin nopeesti  ;D

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #23 : 26.02.2010 19:31:10 »
Tosi mielenkiintonen ja hyvin kirjotettu  :D
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #24 : 27.02.2010 01:01:28 »
Hyvä ficci itelläni oli joskus sama idea tai siis aihe, mutten ikinä kirjottanu. Oonko mä ainoo joka itkee ku lukee tätä???
If you can live forever what do live for? Twilight<3

BubbleLady

  • Vieras
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #25 : 27.02.2010 09:04:09 »
Lainaus
"Hän menettää itsensä", Esme sanoi hennosti. "Edward otti kaiken hänen elämän mukanansa."
"Mutta luulen, että hän jätti kaiken oman elämänsä hänen luokseen”, Carlisle huokaisi.

Kuulostaisi sujuvammalta, jos Esmen lause olisi:
"Edward otti hänen koko elämänsä mukaansa."
Ja Carlislen:
"Mutta luulen, että hän jätti koko oman elämänsä hänen luokseen."
En viitsinyt laiskana katsoa, miten englanninkielisessä oli asia ilmaistu, mutta tässähän puhutaankin nyt suomesta :).

Muita virheitä/sujumattomuuksia en huomannutkaan, hyvä!

Luku oli hyvä ja Edward tyhmä :D

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #26 : 27.02.2010 13:25:39 »
Itkin tätä lukiessa! Ihana!
 Jatkoa?

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #27 : 27.02.2010 13:45:34 »
Vau. Se on kaikki sanottavani tiivistettynä.
Jatkoa.

~Virheellinen

-jjassuu

  • Vieras
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #28 : 27.02.2010 21:18:58 »
Mä en ihan tajua yhtä juttua ... miks en oo kommentoinu aikasemmin ? :D
mutta juu... aivan ihana luku ;o
kiitos tästä ja jatkoa thnx :D

-jjassuu

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #29 : 27.02.2010 21:35:12 »
Mä oon ihan sanaton.
Yks ihanimmista ja surullisimmista ficeistä, jonka oon koskaan lukenu.
I'm ready to crawl on my knees to know it all

Tattinen`

  • Mikki Hiiri
  • ***
  • Viestejä: 121
  • Muse<3
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #30 : 27.02.2010 23:57:49 »
HUI!
kuinka nopeeesti oikee käännät, mut pelkkäää plussaa siit ++
nää luvut lyhyitä mut siit ei sulle tarviikkaa valittaa :DD
joo o suomennat hyvin joten suomennas lisää (;
kiitoooos<3

~Tattinen`
No one's gonna take me alive, The time has come to make things right..

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #31 : 28.02.2010 00:22:45 »
Kiitos taas kerran kaikille.  :-* Hurjasti olette lukeneet tätä  :o

`Tuuwla - Itse rakastan angstifikkei ja oli pakko tulla vaivaamaan teitäkin, tällä ihanalla itkuisella fikillä :D Tiedän, että teksti tökki joissain kohdis hieman, mutta yritän parhaani  :)

Kiitos vielä kerran, ja jatkoa viimeistään maanantaina laittelen, riippu myöskin betasta ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #32 : 28.02.2010 01:12:36 »
Hitto, kyyneleet tuli silmiin!!!!

Ihana luku, tosi nopeesti suomennat tätä! Rakastan tätä! Jatkoa nopsasti!!!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

isbemoi

  • ***
  • Viestejä: 4
  • Like angel .
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #33 : 01.03.2010 10:15:58 »
Ahhhh<333
Tää oli ihana, rakastuin. Virheitä en löytänyt  :D
Jatkoa nopeeesti, en kestä olla ilman tätä <333

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #34 : 01.03.2010 17:55:42 »
oi! uus luku! :) tällä kertaa ei tullu surullist fiilistä ku luin tokan luvun aikasemmin enkuks, mutta hyvä että suomensit! :) siel tais olla joku kohta minkä oisin ite suomentanu pikkasen eritavalla, mutta koska sunkin tapas kävi ni en jaksa sitä erikseen lainailla! :) ja jostain kohasta huomasin pilkun puuttuvan, ei sen vakavampaa! :) hyvin suomennat!

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Smile^

  • Vieras
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #35 : 01.03.2010 19:22:55 »
Ihana! Tosi surullinen, ja tosi ihana. Sanoinko jo, että ihana? :D
Niin... ei oikeen muuta voi sanoa.<3
Jatkoa!

Rose-Mary

  • Lukutoukka
  • ***
  • Viestejä: 152
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #36 : 01.03.2010 19:31:03 »
hei kirjota jatkoa jooko? mä rupesin itkemään :'( tää oli niin ihana et kirjotatko jatkoa jotta mä pääsen taas itkemään kun mä teen sitä ihan liian harvoin?
"Palvelimen mielestä pyyntösi on hämmentävä eikä se tiedä miten jatkaa"

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #37 : 01.03.2010 20:09:47 »
Jatkoa on tulossa, herkistelijät  :-*
Puolet jo suomennettu  :P
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

isbemoi

  • ***
  • Viestejä: 4
  • Like angel .
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #38 : 01.03.2010 21:52:49 »
Oih, ihanaa <3 Odotan kuin nousevaa aurinkoa, yks lemppareistani täällä  :D

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #39 : 02.03.2010 23:58:14 »
oi tää on niin ihana♥ itken vaan kaiken aikaa ;D jatkoa odotellessa <;
i feel i can fly