Kirjoittaja Aihe: Hyvästit, S, James/Lily, oneshot  (Luettu 2754 kertaa)

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Hyvästit, S, James/Lily, oneshot
« : 25.09.2008 20:44:04 »
Otsikko: Hyvästit
Paritus: James/Lily
Genre: angst, oneshot
Ikäraja: sallittu
Beta: Kanelitanko

Hyvästit

Lily katsoi ulos ikkunasta, sadepisarat paiskautuivat päin lasia ja tuuli ujelsi korviavihlovasti. Lily kosketti siroilla sormillaan ikkunan kylmää lasipintaa. Lily värähti ja kyynel, joka oli hiipinyt silmäkulmaan, valui poskelle ja tippui siitä lattialle. Lily sulki hitaasti silmänsä ja pari uutta kyyneltä valahti taas poskelle.

Lily oli tiennyt tämän siitä lähtien, kun hän oli alkanut seurustella Jamesin kanssa. Hän oli tiennyt sen, mutta työntänyt sen jonnekin aivojen ulottumattomiin, kätkenyt sydämeensä. Hän oli aina tiennyt sen, James ei ollut yhden naisen mies. Hänestä oli vain muodostunut pakkomielle Jamesille, niin monen vuoden torjuminen oli varmasti ajanut Jamesin kaltaisen naistenmiehen hulluuden partaalle. Lily kuuli lapsen itkua mutta ei välittänyt, ei jaksanut. Lily katui nyt niitä silloisia ihania ja suloisia hetkiä, kun oli vain antautunut virran vietäväksi. Lopulta James oli sekoittanut Lilyn pään niin kuin jokaisen muunkin tytön. Se oli ollut hänelle painajaista, nähdä James suutelemassa toista naista kaupungilla. Lilyä harmitti, tässä sitä nyt oltiin... Tilanteessa johon hän ei olisi koskaan halunnut joutua; yksin lapsen kanssa. Lily avasi silmänsä ja katsoi ulos, tumma hahmo liikkui taloa kohti pää painuksissa. Tumma hahmo läheni uhkaavasti ja pian Lily hahmotti tutut, märät ja sotkuiset kiharat.

Lily kääntyi poispäin ja asteli kehdon luokse, nosti edelleen itkevän lapsen syliinsä ja painoi tämän rintaansa vasten. Hän kuuli oven kolinaa ja avaimen kääntyvän lukossa. Lapsi hiljeni kun Lily puristi lasta kovemmin rintaansa vasten ja silitti samanlaisia sotkuisia hiuksia kuin Jamesilla. Kuului poksahdus ja viimeinen kyynel tippui lattialle.

*

Huoneen ovi avautui. Pitkä ja laiha mies astui huoneeseen. Huone oli tyhjä. Sängyllä oli valkoinen paperi. James otti sen käteensä ja avasi taitoksen.

”Se on nyt loppu. Minun ja Harryn on parempi ilman sinua. Haluan jonkun, joka elää vain minun kanssani.”

James asteli saman ikkunan luokse jonka ääressä Lily oli äsken seissyt. Lasin pinnassa oli edelleen huuruiset jäljet niissä kohdissa mihin naisen käsi oli minuutti sitten koskettanut. James painoi kätensä samaan kohtaan, missä Lilyn käsi oli ollut ja tajusi että oli tehnyt elämänsä virheen.

------------------------------------------------------
Toivon, että tykkäätte. Risut ja ruusut tervetulleita. Niin ja on mun ensimmäisiä ficcejä.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2008 20:46:39 kirjoittanut Lozku »
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

jjemsie

  • ***
  • Viestejä: 273
Vs: Hyvästit, S, James/Lily, oneshot
« Vastaus #1 : 25.09.2008 22:11:48 »
Vau. Tämä oli lyhyt, mutta silti tässä oli se tietty tunnelma, jota ainakaan minä en usko osaavani saada lyhyisiin kirjoituksiin. Nostan hattua sinulle. Oikeasti. Tässä oli se jokin, joka pakottaa lukemaan loppuun saakka, suorastaan ahmimaan jokaisen sanan. En oikein hallitse rakentavaa palautetta, mutta jos muutamaa rivintynkää yritän saada aikaiseksi.
Ensinnäkin jo aikaisemmin mainitsemani tunnelma. Se oli oikeasti aivan uskomaton. Tai no, pimeä huone saattoi vaikuttaa asiaan, en olisi ehkä ihan kirkkaassa valaistuksessa voinut keskittyä niin hyvin. Kuvailua oli juuri sopivasti, ei liikaa, ei liian vähän. Loppuratkaisu olisi tosin ollut mukava tietää, siis se ihan lopullinen. Pitäytyisitkö Rowlingin kaavassa, eli saisiko James anteeksi vai loisitko ihan oman maailman, jossa Lily elää ilman Jamesia.

Anteeksi, mutta en oikeasti saa sanottua tämän enempää.
Suurkiitos tästä (:

-jennimur
Kahdessa viikossa voi muuttaa maailman ja neljässätoista päivässä tuhota sen.
banneri by raitakarkki
ava by laaksokukka

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Hyvästit, S, James/Lily, oneshot
« Vastaus #2 : 25.09.2008 22:29:13 »
Kiitos Jennimur Kun kysyit pitäytyisinkö Rowlingin kaavassa vai eläisikö Lily kahden Harryn kanssa. Niin Kyllä Rowling ownaa. Se on vain jotain niin pyhää mitä Rowling on kirjoittanut, että en osaisi oikeasti rikkoa sitä niin pahasti. Juu-u hallitsen rakentavan vastauksen.
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Hyvästit, S, James/Lily, oneshot
« Vastaus #3 : 26.09.2008 14:56:20 »
No mulla on muutenkin tapana toistaa liikaa samaa sanaa. En sitten tiiä. Mä korjasin jo ennen tänne laittamista yhen toisto kohdan. Ja nyt kun tota katoin, niin tajusin että oot täysin oikeassa. Kiitos kommenteista.

Ja kommentoikaa muutkin.  ;D
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan