Kirjoittaja Aihe: Twilight: Unelmat ovat ikuisia ♦ OFC/OMC, valmis ♦ K-11  (Luettu 70078 kertaa)

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 17)
« Vastaus #80 : 10.05.2009 20:00:28 »
Vau! <3  Tosi hyvä luku taas, jeeeeee!!! :D
Pidän vieläkin toivoa yllä siitä, että Sherrylle ja Edwardille tulisi jotain säpinää, mutta kai haaveeksi jää, yhyy!

Jatkoa odottelen  ::)

-Idiela


It's impossible to you, not impossible to me.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 17)
« Vastaus #81 : 11.05.2009 16:33:22 »
Aww<3 Edward on aina niin herras mies. Hoiti sen Tanyan asiallisesti.

Sherryllä on haaveita ja/tai unelmia Marcoksesta jotka ei voi toteutua (ilmeisesti). Silti oli hyvä, että hän tajusi lopettaa juttunsa Acen kanssa ja ymmärsi, että tämä oli Marcoksen korvike.

Jatkoa~~
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Lyn

  • Poet of the Mist
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 17)
« Vastaus #82 : 11.05.2009 18:25:47 »
Aww, taas ihana uusi luku. Tämä on oikeasti ensimmäinen ficci jota olen jaksanut seurata näin pitkään..

Mutta siis niin... Tämä luku oli omalla tavallaan synkählö, mutta siinä oli jotakin iloistakin, en oikein osaa sanoa mitä. Ymärrän kyllä, että tuntuu vaikealta kirjoittaa Edwardin näkökulmasta, kyseinen herra kun ajattelee kaiken omalla tavallaan. Onnistuit siinä kuitenkin hyvin, etkä kirjoittanut liian yksityiskohtaisesti, virhe, jonka jotkut laittavat kertoessaan Edwardin PoV:sta. Oli hyvä, että Sherry tajusi Acen olevan vain korvike, mutta olisin ehkä toivonut hänelle hieman isompaa reaktiota (vai oliko se pahin jo mennyt ohi kun Edward tuli?), koska ne tuntuvat olevan hänen tapaisiaan. Toisaalta reaktio voi tuntua laimealta myös siksi, että olen tottunut lukemaan Sherryn PoV:sta, jolloin kerrot mitä hän ajattelee koko ajan.

Jatkoa kehiin :D

-Lyn
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 17)
« Vastaus #83 : 11.05.2009 19:00:55 »
jes, jatkoa! *hyppää kattoon!*
Kiva tuo pieni tietopaketti marcoksesta, thänksistä.
Ja pätkä, yhtä hyvä kuin aina. Vähän vaikea sanoa mitään. ((:
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 17)
« Vastaus #84 : 11.05.2009 19:19:25 »
Ääöö, mitähän sanoisi. No, tykkäsin taas tosi paljon, ja jatkoa tuli nopeasti, kiitokset. :) Pari pilkkuvirhettä oli jossain, mutta kadotin ne jo jonnekkin kirjoittamasi syövereihin. Pidin siitä, että Edward oli tuossa yhdessä vaiheessa "päähenkilönä" ja Tanya -kohta oli myös yksi lemppareistani. Jatkoa vaan odottelen...
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 14:48:49 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #85 : 12.05.2009 20:10:07 »
Noora.: Kiitos:D Ajttelinkin, että joku saattaisi tykätä, kun koko ajan ei vain jauheta Sherryä.
Suklaamurunen: Iiiso kiitoos.
Lyn: Huuto-osuus oli jo tainnut mennä ohi, kun Edward sattui paikalle. Kiva kun olet jaksanut seurata tätä näin pitkään (tosin olen aika lailla varma, että eräässä tietyssä vaiheessa suurin osa lakkaa lukemasta... veikkaisin. Mutta eipä voi mitään. Hah ja nyt riitti epäselvien paljastusten tekeminen)
Nabi.:Kiitos. Sellainen se Edward on:)
Idiela Cullen: Kiitos. Valitan, minä en uskalla rikkoa Edward/Bella kaavaa (liian kaavoihin kangistunut, muttakun minä rakastan orginaaliparituksia)
Annabelle: Vau sinun kommenttisi saavat aina minut tuntemaan oloni imarrelluksi. Älä pelkää, tämä ei lopu ihan heti, sillä nyt ollaan vuodessa -46 ja... voi hitto niitä on kamala määrä jäljellä (tosin yksityiskohtaisuus vähenee aika reippaasti tuossa... okei olen hiljaa)

A/N: Ja minä meinasin laittaa tähän jotain vähän varoittavaa tulevista tapahtumista, mutta koska joku sanoi pitävänsä ennalta-arvaamattomuudesta niin...

18. Joulun aikaan

1946, Alaska, USA

  Minä yritin unohtaa Marcosin. Yritin todella. Ja aika kului ja minä luulin onnistuneeni. Mutta sitten muistin taas. En minä ajatellut Marcosia joka hetki, joka minuutti. En edes joka päivä. Mutta en myöskään pystynyt unohtamaan. Mutta minä huomasin pystyväni elämään. Pystyin välillä jopa olemaan iloinen.
  Ja minä huomasin, ettei Tanyan perhe ollutkaan niin kamala. Pakko minun oli huomata; vietimme heidän kanssaan niin paljon aikaa, että vihaaminen olisi ollut kyllästyttävää.
  Ja minä elin. Vieläpä suhteellisen onnellisena. Ainakin toistaiseksi.

Se oli joulupäivä. Meidän perheemme ja Tanyan perhe olimme kokoontuneet heille pyhäpäivänviettoon. Radiosta tulvi ärsyttävän iloisia joululauluja ja mikään ei ollut muutenkaan hyvin. Carlisle ja Esme juttelivat Irinan kanssa, Rose istui Emmetin sylissä sohvalla ja Kate, Eleazar ja Carmen pelasivat korttia minun kanssani. Se oli tylsää. Kuuntelin puolella korvalla kun Tanya ja Edward pelasivat shakkia. Olin sitä mieltä, että Tanyan yritykset voittaa Edward edes kerran, olivat toivottomia. Edward vain oli liian epärehellinen. Kuunteli aina toisten ajatuksista heidän seuraavat siirtonsa.
  Kate löi nyrpeänä korttinsa pöytään. ”Minä luovutan”, hän ilmoitti ja minä käänsin huomioni takaisin pelikumppaneihini. Kate vihasi tunnetusti pelejä, joissa kaikki oli kiinni tuurista. Hän sai yleensä surkeimmat kortit – ainakin omasta mielestään. Ketä Kate kuvitteli huijaavansa? Hän vain oli huono pelaamaan.
  Olin lähes varma voitostani. Minulla oli kolme ässää ja kunkkupari. Nostin suupieleni voitonriemuiseen hymyyn. Carmenilla ja Eleazarilla ei ollut mitään mahdollisuuksia.
  ”Voi ei”, Carmen huokaisi Eleazarille silmiään pyöritellen. ”Sher rökittää meidät. Katso nyt hänen ilmettään.”
  Eleazar katsoi Carmenia silmiin kasvoillaan niin palvova ilme, että sydäntäni viilsi. Tuollaisia mekin olisimme voineet olla. Minä ja Marcos. Peitin kuitenkin suruni kirpeän irvistyksen alle ja rykäisin kuuluvasti. Eleazar kääntyi katsomaan minua kullanruskeat silmät välkähdellen ja virnisti. ”Ei huolta Sher, emme ole unohtaneen sinua.”
  ”Hänet olisi vaikea unohtaa”, Carmen kommentoi. ”Aina kiinnittämässä huomion itseensä.”
  ”Hei!” minä protestoin.
  Kumpikaan ei ollut kuulevinaan. Oliko minusta tullut näkymätön? Eleazar hieroi leukaansa valkoisilla rystysillään. ”No jaa… Eipä kai Sherryä voi siitä syyttää, että hän on niin…”
  Eleazar keskeytti nähdessään ilmeen. Yritin hymyillä suloisesti, mutta sain aikaan vain jonkinlaisen pahansuovan irvistyksen. ”Niin mitä minä olen”, kysyin mielestäni vakuuttavan uhkaavalla äänellä.
  ”Et yhtään mitään”, Eleazar vastasi yhä virnuillen. Hän paiskasi kortit pöydälle silmänräpäystä vikkelämmin. ”Värisuora. Pistäkääpä paremmaksi tytöt.”
  ”Hänellä on suuret luulot itsestään”, minä huomautin Carmenille kierähtäessäni vatsalleni pehmeällä matolla. ”Eleazar, voitin sinut”, sanoin omahyväisesti ja vilautin hänelle täyskättäni.
  Eleazar näytti liioitellun tyrmistyneeltä. ”Ei ole mahdollista!” Hän käänsi katseensa Carmeniin. ”Älä vain kerro, että tuo pikkutyttö voitti meidät molemmat.”
  Pikkutyttö? Hävytöntä! En tiennyt olisi minun pitänyt alkaa huutaa vai nauraa, joten päätin vain luoda Eleazariin pistävänkylmän katseen, joka tuntui naurattavan häntä.
  Carmen kohautti olkapäitään anteeksipyytävästi ja paljasti korttinsa. Eleazarin suusta purkautui raskas pettymyksen huokaus.
  ”Jes!” minä kiljaisin. ”Voitto kotiin! Siitäs saitte senkin luuserit.”
  Eleazarin ilme oli aika nyrpeä, mutta Carmen nauroi. ”Nauti kun vielä voit, pequeñito, ei tuo onni kauan kestä.”
  Masentava asenne. Sitä paitsi Carmen käyttäytyi tahallaan alentuvasti. Mikä hinku tämän talon ihmisillä oli kohdella minua kuin viisivuotiasta?
  ”Haista…”, minä aloitin.
  ”Aijai Sherry, älä ala ilkeäksi”, Carmen sanoi virnistäen. ”Se puhuu minulle rumasti Eleazar. Sano sille!”
  ”Sherry, älä ole ilkeä Carmenille”, Eleazar sanoi kuuliaisesti.
  Minä irvistin. ”Mies ihan tossun alla. Tosi surullista. Sinun pitäisi hankkia selkäranka.” Nousin ylös. ”Taidan jättää teidät tähän rauhassa ja mennä tuonne noin…” Toisin sanoen en jaksanut kuunnella noiden kahdenkeskistä siirappihempeilyä ja toistensa puolustamista. Kaksi vastaan yhtä, epäreilua.
  Kipitin Carlislen syliin, turvaan siirappilepertelyltä. ”Tylsää”, minä valitin. ”Ihan oikeasti masentavaa. Miksi kaikki kaupat ovat kiinni jouluna? Tämä on ihan turha juhlapyhä.”
  Carlisle nauroi. ”Piristy, Sher.”
  ”Sitä paitsi, sinulle on lahjoja”, Esme lisäsi.
  Minä siristin silmiäni. Carlislen ja Esmen ilmeistä päätellen lahja oli hieno. ”Mikä se on?” minä kysyin.
  Esme pudisti päätään. ”Ei käy, Sher. Saat odottaa, että avaat sen.”
  Otin anovimman koiranpentuilmeeni. ”Kiltti. Anna edes vihje. Minä kuolen uteliaisuuteen.”
  ”Hyvä on. Tässä tulee vihje. Se nieli tuhottomasti rahaa”, Carlisle paljasti.
  Hah, mikä vihje tuo muka oli? Tietenkin se nieli paljon rahaa. Carlisle ja Esme ostivat aina kalliita lahjoja, koska hellä kerran oli varaa siihen.
  Musiikin yli kantautui kevyt koputus ovelta. Vilkaisin hämmästyneenä ympärilleni. Huoneessa olivat aivan kaikki. Kuka hitto oikein koputti toisten oville jouluna.
  Muutkin näyttivät ällistyneiltä. Eleazar katsoi Edwardiin. ”Kuka siellä on?”
  Edward ei hetkeksikään irrottanut huomiotaan shakkipelistä, mutta vastasi silti, tosin pienellä viiveellä. ”Vampyyri. Tuntee teidät.”
  Eleazar näytti yhä kummastuneelta, mutta irrotti joka tapauksessa käsivartensa Carmenin vyötäröltä ja vilahti ovelle. Hän raotti sitä ensin varovasti, mutta huomattuaan, kuka sen takana oli, hän huudahti iloisesti ja leväytti oven auki. ”Keith! Tule ihmeessä sisään.”
  Ääni joka vastasi hänelle oven toiselta puolelta oli matala ja soinnikas. Se kuulosti vähän liian neutraalilta ollakseen täysin ystävällinen, mutta lämmin sävy siinä selvästi oli. ”Kiitos, Eleazar.”
  Eleazar astui syrjään päästääkseen muukalaisen sisälle.
  Tyypistä oli ensin vaikea päätellä muuta kuin sukupuoli, sillä päähän vedetty huppu peitti alleen kaiken, paitsi hohtavanvalkean ihon. Hän oli kuitenkin aika pitkä ja lihaksikas.
  Sitten vampyyri veti hupun pois päästään ja minä näin hänen kasvonsa.
  Kavahdin taaksepäin inhon ilme kasvoillani. Ei hänen kasvoissaan sinänsä mitään vikaa ollut; valkeita kasvoja ympäröivät lyhyeksi leikatut mustat hiukset ja vampyyreille tyypillinen kauneus korosti hänen säännöllisiä piirteitään. Poika oli nuoremman näköinen, kuin useimmat meistä; vampyyriksi muuttuessaan hän oli luultavasti ollut vain jonkin verran Edwardia vanhempi.
  Mutta ne silmät. Ne olivat erilaiset, kuin muilla tämän huoneen vampyyreillä. Eivät kellertävät tai okranruskeat. Eivätkä vihreät niin kuin minun silmäni. Vaan punaiset. Verenpunaiset.
  Peräännyin aivan sohvan nurkkaan. Tämä tyyppi oli tappaja. Murhaaja. Pahempi kuin Tanyan porukat ikinä.
  ”Keith!” Irina kirkaisi. ”Ihanaa, tulit käymään.”
  ”Sinua ei ole nähnyt ikuisuuksiin!” Tanya huudahti.
  ”Kuinka ovat asiat Italiassa?”
  ”Kuinka Aro voi?”
  Siis häh? Tuliko kenellekään sattumalta mieleen, että puolilla tämän huoneen vampyyreistä ei ollut harmainta hajuakaan siitä, mistä oli kyse.
  Äkkiä mieleeni välähti muisto nimestä. Aro. Hänhän oli se italialainen vampyyripomo, joka tappoi kaiken ympäriltään. Tai jotenkin noin se tarina meni. Ihan tarkkaa versiota en muistanut.
  Kaikki loksahti paikalleen. Tuo Keith kuului tietysti Volturiin. Eleazar oli muistaakseni joskus kuulunut siihen teurastajajoukkoon itsekin ja tunsi Keithin luultavasti juuri sitä kautta.
  Eleazar ilmeisesti vaivautui muistamaan meidät, koska hän kääntyi puoleemme. ”Tämä on Keith Leroy. Keith, Cullenit.”
  Keith näytti kiinnostuneelta kätellessään Carlislea. ”Minä olen kuullut sinusta paljon. Todella hauska tavata. Tämä on kunnia.”
  Minun teki mieli kirkua. Uskomaton mielistelijä! Eikä Carlisle edes käskenyt tyyppiä haistamaan paskan, hymyili vain kohteliaasti.
  Keith tervehti muitakin meikäläisiä. Hän lausui paljon kohteliaisuuksia. Pettävän paljon. Kalasteli selvästi luottamusta.
  Hetken tarkkailtuani päättelin, että Keithistä ei itse asiassa näkynyt paljon muuta, kuin maski. Hän vaikutti rennolta, mutta jokin tyypin olemuksessa antoi ymmärtää, että hän oli koko ajan valppaana. En ollut ihan varma, miksi sain sellaisen vaikutelman. Ehkä se johtui siitä, miten Keith vältti tarkkaan päästämästä ketään minun perheestäni selkänsä taakse, tai ehkä se oli se laskelmoiva katse, joka häilyi hänen silmissään.
  Keith oli nyt kohdallani ja ojensi kätensä minulle.  Minä kohtasin hänen katseensa ja sävähdin. Vaikka Keithin kasvoilla oli hymy, hänen silmänsä olivat täysin vakavat. Niissä välähti ohimennen joku nopea tunne, jonka tulkitsin uteliaisuudeksi. Varma oli kuitenkin vaikea olla. Ja silmien verinen väri inhotti minua.
  Huuliltani karkasi vihainen sähähdys. Minä en ollut koskaan nähnyt sen värisiä silmiä. Minun silmäni eivät koskaan muuttuneet punaisiksi. Ei edes aivan alussa.
  Keith ei ollut millänsäkään vihamielisestä ilmeestäni. ”Hei”, hän sanoi. ”Minä olen Keith Leroy.”
  Joo, minä tiesin sen jo. En minä ollut tyhmä, muistin kyllä asiat, jotka oli sanottu viisi minuuttia takaperin. Nielaisin kuitenkin terävän vastaukseni. Minulla oli vähän sellainen olo, että tappajan ärsyttäminen olisi leikkiä tulella. Tartuin hänen ojentamaansa käteen. ”Sherry Valance”, esittelin itseni jäykästi.
  Keithin silmien tutkimattomasta ilmeestä oli vaikea sanoa, mutta olin näkevinäni ivallisen hymyn hänen suupielillään. Se kuitenkin katosi nopeasti.
  Yhtäkkiä Edward hymähti jollekin, jota me muut emme kuulleet. Hän katsoi Keithiä pahoittelevasti. ”Lienee kai paras varoittaa sinua; minä kuulen ajatukset.”
  Joko Keith ei hämmästynyt yhtään, tai sitten hän salasi sen todella hyvin. Hän kuitenkin kysyi kiinnostuneena: ”Todellako? Niin kuin Aro?”
  ”Ei aivan”, Edward korjasi. ”Minä erotan ajatukset matkan päästä, mutten pysty kuulemaan muuta kuin mitä henkilö juuri kyseisellä hetkellä ajattelee.”
  Minä yritin kaivella päästäni, miten Aron kyky nyt loppujen lopuksi erosikaan Edwardin kyvystä. En vain muistanut sitä. Olisi ehkä pitänyt kuunnella tarkemmin Carlislea silloin, kun hän kertoi Voltureista.
  Keith nyökkäsi osoittaakseen ymmärtävänsä Edwardin sanat. ”Matkan päästä vai? Hyödyllistä.” Hän vilkaisi meitä muita. ”Jos teillä muilla on kykyjä, niin kuulisin mielelläni niistäkin. Minä en pidä yllätyksistä. En ikinä unohda sitä kertaa, kun Kate kävi kimppuuni.”
  Kate nauroi valoisasti ja taputti Keithin käsivartta muka osaanottavasti. ”Voi poika-parka miten kamala kokemus se sinulle olikaan. Mutta muistaakseni se olit sinä, joka hyökkäsit minun kimppuuni, eikä toisinpäin.”
  Emmett oli Emmett. Aina yhtä utelias. ”Mitä tapahtui”, hän kysyi.
  ”Keith melkein repi minut kappaleiksi”, Kate vastasi virnistäen. ”Hyvä etten kuollut siihen paikkaan.” Hän kääntyi takaisin Keithin puoleen. ”Älä tee samaa Sherrylle. Hän osaa hypnotisoida, mutta menee helpommin rikki kuin minä.”
  Minua suututti. Katea ei oltu todellakaan pyydetty kertomaan minun asioitani tuolle ääliölle.
  Tieto vaikutti kiinnostavan Keithiä. Hän katsoi minua ensimmäistä kertaa kunnolla. ”Niinkö? Miten se toimii?”
  Tuo kuulosti ihan Carlislelta. Hänkin halusi aina tietää miten kaikki asiat toimivat. Turhaan Keith tuota kuitenkaan minulta kysyi. Enhän minä osannut edes käyttää kykyäni kunnolla.
  Tyydyin tuijottamaan Keithiä kärkevästi ja kohauttamaan olkapäitäni.
  ”Saanko minä nähdä?” Yhtäkkiä Keithin ääni oli asiallinen ja kiinnostunut.
  Minä hätkähdin ehdotusta. Tietenkään minä en voisi näyttää; en ollut koskaan onnistunut hypnotisoimaan yhtäkään vampyyriä ja ihmisiä ei paikalla näkynyt. Lisäksi menestykseni toisten käskyttämisestä oli parhaimmillaankin vaihteleva ja sai minut rättiväsyneeksi.
  Edwardin terävä sihahdus pelasti minut vastaamasta. ”Älä edes kuvittele.”
  Enää ei taidettu puhua minun kyseenalaisten taitojeni esittelemisestä. ”Mitä”, minä kysyin.
  Keith vilkaisi minua arvioivasti. ”Ei ihmeempää. Meillä vain olisi käyttöä sinulle.” Tajusin, että ’me’ tarkoitti Volturin väkeä. ”Olisi kätevää saada häiriötekijät pois pelistä ilman, että meidän tarvitsisi tappaa heitä. Lisäksi sinua voisi käyttää moniin muihinkin tarkoituksiin.”
  Minä kavahdin nopeasti pois Keithin ulottuvilta. Luoja. Luoja! Tyyppi todella tarjosi minulle paikkaa Volturin monikansallisesta murhaajajoukosta. Hän oli sekaisin. Ehdottomasti sekaisin.
  ”Jätä Sherry ulos suunnitelmistasi”, Carlisle sanoi epätavallisen kylmällä äänellä.
  Hiljaisuus venyi niin pitkäksi, että minua alkoi pelottaa. Lopulta Keith nyökkäsi hitaasti. ”Sääli. Aro tulee pettymään.”

Jouluinen tunnelma oli Keithin tulon myötä jäänyt vain muistoksi. Vielä sittenkin kun suurin osa porukasta oli lähtenyt metsästämään ja Keith mukaan – omien sanojensa mukaan nauramaan omituisille metsästystavoille – tunnelma oli kireä.
  Minä istuin Esmen sylissä lasittunein silmin ja kuuntelin puolella korvalla Tanyan ja Eleazarin hääräilyä uuden radionsa parissa. Sisälläni kalvoi pieni pelko, kuin ennakkoaavistus Keithin suunnitelmista. Hän oli vaikuttanut… liian itsevarmalta antaakseen periksi niin helposti.
  Esme ja Carlisle supattivat keskenään jotain niin hiljaa, että edes minä en kuullut mitä he sanoivat, vaikka olin aivan lähellä. Erotin kuitenkin ahdistuneen äänensävyn ja se ei todellakaan rauhoittanut minua.
  Tanyan ääni kohosi pari oktaavia, havahduttaen minut. Hän heristi kädessään jotain, joka näytti epäilyttävästi rypistyneeltä ohjekirjalta ja pihisi Eleazarille. ”Roskakori, Eleazar? Ei näitä laiteta roskakoriin! Ei ainakaan ennen kuin ne on luettu.”
  ”Sinä väitit, että tiedät, miten nämä toimivat.”
  ”Niin tiedänkin, mutta minun täytyy vain tarkistaa pari juttua.” Tanya alkoi selailla ohjekirjaa. ”Vihreät päät kytketään vihreisiin ja punaiset punaisiin.”
  Hitsi, mikä logiikkanero. Minäkin olisin osannut sanoa tuon verran. Nousin pystyyn venytellen. ”Minä menen kotiin. Väsyttää.”
  Carlislen ja Esmen ilmeet muuttuivat heti varautuneiksi. Mistä helvetistä nyt oli kyse? ¨
  ”Sinun ei ehkä pitäisi lähteä yksin”, Esme sanoi varovasti. ”Saat ehkä lainata täältä vierashuonetta…” Hän katsoi Tanyaa kysyvästi.
  Tanya nyökkäsi välittömästi. ”Tietenkin. Yläkertaan, kolmas ovi oikealle. Ole kuin kotonasi.”
  Tarkoittiko tuo, että sain rikkoa heidän tavaroitaan? Päätin olla kysymättä asiaa. ”Kiitos”, minä tokaisin lyhyesti ja katosin portaisiin.
 
Tanyan vierashuone oli ärsyttävän valkoinen. Se oli liian valoisa ja liian avara. Vaaleat värit saivat minut tuntemaan oloni turvattomaksi.
  Vedin verhot ikkunan eteen ja käperryin huovan alle sohvalle. Valkoinen katto yläpuolellani näytti olevan häiritsevän kaukana, joten puristin silmäni tiukasti kiinni ja käännyin kyljelleni.
  Yritin nukahtaa pelkän tahdonvoiman avulla, mutta en ihan onnistunut. Sitten alakerrasta alkoi kuulua vaimeaa puhetta ja minä terästin kuuloaistiani.
  ”Jättääkö hän Sherryn rauhaan”, Esme kysyi huolestuneella äänellä.
  Seurasi pitkä tauko. ”Vaikea sanoa”, Eleazar vastasi hitaasti. ”Keith ottaa käskynsä Arolta ja jos Aro päättää haluta Sherryn kokoelmiinsa niin… en näe teille paljon vaihtoehtoja.”
  Esme äännähti aivan kuin olisi aikonut sanoa jotain, mutta Eleazar keskeytti hänet.
  ”Kuunnelkaa loppuun. Keithillä on itselläänkin erikoiskyky, josta hän ei välittänyt kertoa teille. Hän ikään kuin… näkee ihmisten aurat. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että Keith tuntee jokaisen melkeinpä paremmin kuin he itse. Hän saa kyllä Sherryn mukaansa jos tahtoo, sitä en menisi epäilemään. Varsinkin kun Sherrystä ei ihan ole tappelemaan häntä vastaan.” Eleazar piti pienen tauon ja kuulin hänen vaihtavan painoa jalalta toiselle hermostuneena. ”Jos saan antaa pienen neuvon, niin minä en menisi Keithin tielle.”
  Silmäni siristyivät vihasta. Minä kun olin kuvitellut, että Eleazar sieti minua kohtalaisen hyvin. Ehkä jopa oli ystäväni.
  ”Jos sinä kuvittelet, että me annamme…” Carlisle aloitti.
  ”Kyllä me tiedämme, että te haluatte suojella Sherryä”, Tanya vastasi surullisesti. ”Mutta entä jos toinen vaihtoehto on, että te kaikki kuolette?”
  Kysymys jäi leijumaan ilmaan painostavan hiljaisuuden kera. Minä käperryin kerälle täristen. Nyt minua tosissaan pelotti.

A/N: Kommentteja??
There are no rules in dreaming.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #86 : 12.05.2009 22:10:44 »
Oi, Oi!

Tämähän menee oikein, oikein jännittäväksi!
Kerronta on taas kerran loistavaa ja saat lukijan kaiken huomion.
Tämä luku oli kerta kaikkiaan jännitystä tihkuva ja kysymyksiä herättävä.

Jatkoa odotan. Mitä Keith tekee, osaisiko Sherry vihdoin käyttää voimiaan vampyyriin ja mitä tekevät Cullenit. (oisko Sherrystä suojelemaan niin paljon perhettää, että lähtisi Italiaan?) :D

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #87 : 13.05.2009 00:31:08 »
Mahtava luku taas ja jäi tosi jännittävään kohtaan!  :P Toivottavasti Sherry oppii käyttämään kykyään ja pysyy turvassa sen avulla.
Jatkoa<3
It's impossible to you, not impossible to me.

Lyn

  • Poet of the Mist
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #88 : 13.05.2009 08:21:50 »
Iiks. Nyt meni jännittäväksi. Ajattelin vaan aamulla katsoa, onko tullut jatkoa, ja olihan sitä. Koukutit minut tähän vielä vähän tiukemmin. Tämä luku oli yksi parhaista tähän mennessä, ja itse tykkään tuosta jännityselementistä. Sher oli jotenkin ihana tässä luvussa, jotenkin sellainen että hän edes yritti kestää, ja huomasi pystyvänsä siihen. Jotenkin tuo Tanyan poppoon reaktio oli järkyttävä, tai ainakin minä olin ajatellut että he jotenkuten pitävät Sherrystä. Huh.  Mutta jatkoa kehiin! :)
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Cullen 12

  • ***
  • Viestejä: 21
  • OCD = obsessive Cullen disorder
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #89 : 13.05.2009 09:09:34 »
Vau..tää oli tosi kiva luku..ja sujuvaa tekstii.kommentoin ekaa kertaa, miten näit lukui tulee näin nopee?? Jatkoa ootan? ja sit tiiätkö millon viel Alice ja Jasper tulee mukaan?? Ja tuleeko pian?
OCD = obsessive Cullen disorder = pakkomielteinen Cullen-häiriö.

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #90 : 13.05.2009 15:48:06 »
Nyt menee jännäksi.
Ihana jatko.
Rakentava juoksi kiljuen karkuun.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #91 : 13.05.2009 16:41:05 »
Oho, siis oho. Menipäs tosiaankin jännäksi, et saa jättää tälläiseen kohtaan, nyt en pysy housuissani! :D

Mitäpä jos Volturit ottaakin Sherryn, siitähän tulisi aika jännää. Tai mitä jos joku kuolee?

Joo, niinpä. Teksti oli taas loistavaa luettavaa, enkä ole löytänyt niitä virheitäkään moneen osaan. Valitettavasti tämäkään ei mitään rakentavaa, se jotenkin aina vain katoaa, kun yritän kirjoittaa.. Jatkoa?

- Annabelle


Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #92 : 13.05.2009 16:52:07 »
OK. Löysin muutamasta kohtaa sellaisen virheen, mutta en laittanut niitä ylös (tällä kertaa kun edes etsin niitä), mutta ei ne kauhean suuria ollut. Hyvä luku oli! Nyt jännittää mitä tulee tapahtumaan! JATKOA~~<3
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Liebeh

  • Vieras
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #93 : 16.05.2009 17:38:57 »
Juu, tiiän etten oo viimeaikoina kommentoinu, mut mul oli 8 tai 9 koetta ja viel ensviikol 2. Joten suonet anteeksi minulle ;>
Näin aluksi voisin sanoa pari asia jotka hieman häiritsi.
 luku 16: löysin itseasiassa tästä luvusta sanan euro. Euro? Vuonna 46 amerikassa? Sori, mutta pilasi hieman tunnelman vaikka se ei ole mitenkään iso asia.
Sitten luvussa 17 oli vähän hölmö tuo Edwardin  ' oho, onpas jano, tapanpa tästä hirven kotimatkalla'  juttu. Tajuun siis idean, tai silleen mut itse lause oli hieman töksähtävä. Ja muutaman virheen bongasin, mutta niitä ei jaksa listailla tässä.
Tykkäsin erityisesti tosta Marcos-tietoiskusta, se oli jotenki kivasti kirjotettu. ;>

Juonellisesti nää luvut on ollu mahtavia. Toi Ace-Marcos jutska oli hienosti keksitty ja oikeestaan pidin siitä, ettei Sherry saanu niin räjähtävää raivokohtausta vaan oli vaan surullinen. Olit hyvin kertonu Edwardin näkökulmasta, usein se on just hankalin kirjottamiskulma ;> Joten propsit sulle.
Lisäks Keith on mielenkiintonen hahmo ja Sherryn suhtautuminen siihen oli aito ja kivasti kirjotettu. Tuo volturien kiinostus tekee tän jännäks, toivottavasti täst kehittyy jtn. mielenkiintosta ;>
Lupaan kommentoida useemmin heti ku jatkoa tulee.  (vinks)

-liebeh

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 18)
« Vastaus #94 : 16.05.2009 20:43:33 »
Liebeh: Äääk. Tuo huomautus eurosta sai minut punaiseksi häpeästä. Miten minä saatoin kirjoittaa niin... yhhyhhyhhyy... kumminki. Kiitos kommentista, tuo Edward juttu tosiaan oli aika töksähävä, huomasin itse vasta äsken. Mmm... minustakin Keith on mielenkiintoinen. ;)
Nabi.: Kiitos:D
Annabelle: kiitos. Katsotaan mitä käy:D
Suklaamurunen: kiituus:)
Cullen12: kiitos kun kommentoit. Jatkoa tulee näin nopeasti kai siksi, että tykkään tästä fikistä aikas paljon juuri nyt eikä minulla ole muuta elämää (ainakaan paljon...)
Amy Malfoy:Kiitos:)

19. Rajan yli Kanadaan

Seuraavat päivät minä elin lähinnä peläten, että kimppuuni käytäisiin. Vuosi vaihtui, mutta mitään ei tuntunut tapahtuvan. Keith ei ollut hävinnyt minnekään, vaan oleili edelleen mukavasti Tanyan luona nautiskelemassa heidän vieraanvaraisuudestaan. Hän ei kuitenkaan enää ottanut esiin mitään minuun liittyvää. Ehkä hän oli älynnyt luovuttaa.
  Joo no, se oli toiveajattelua. Fakta selvisi kaikille viimeistään silloin, kun Keith tuli kaupungista kirje mukanaan.
  Minä ja Rose olimme heidän luonaan leikkimässä Katen vaatteilla. Katella oli koko Tanyan porukan hienoin vaatevarasto ja osa hänen vaatteistaan oli ostettu Euroopasta asti. Katselimme juuri laukkukokoelmaa, jonka Kate oli raahannut olohuoneeseen koko komeudessaan ja päästelimme välillä ihailevia huokauksia.
  Tanyaan, Eleazariin ja Carmeniin en jaksanut kiinnittää suurempaa huomiota, vaikka he olivatkin kotona. Olin yhä loukkaantunut Eleazarin taannoisista sanoista; hän olisi oikeasti valmis jättämään minut verenhimoisten vampyyrien käsiin ja kehtasi vielä neuvoa muitakin tekemään samoin.
  ”Mikä tuo on”, Tanya kysyi utelias ilme kasvoillaan ja napitti suurilla meripihkankeltaisilla silmillään Keithin kädessä olevaa kirjettä, jota Keith parhaillaan repi auki.
  ”Sähkösanoma”, Keith vastasi lyhyesti. ”Se tuli Italiasta tänä aamuna.”
  Minä jäykistyin siihen paikkaan. Italiasta. Se tarkoitti Arolta. Volturin väeltä.
  Yritin rauhoitella itseäni. Olisi typerää ja vähän omahyväistäkin kuvitella, ettei Arolla voisi olla Keithille asiaa, joka ei liittynyt minuun.
  Katseeni osui Eleazariin, jonka pää oli ponnahtanut äkkiä ylös Carmenin hiuksista. Hän seurasi Keithin liikkeitä hievahtamatta, ja minulle tuli tunne, että hän ajatteli samaa kuin minä. Vaikka mitäpä Eleazar välittäisi. Hänestä minä olin vain riesa.
  Ilme Keithin kasvoilla ei värähtänytkään, kun hän luki sen loppuun, mutta taitellessaan sen takaisin kokoon, hän antoi pienen pelottavan hymyn viivähtää huulillaan.
  ”No?” Eleazar kysyi aavistuksen kireästi. ”Mitä Aro sanoi?”
  ”Hän on samaa mieltä minun kanssani”, Keith sanoi miettiväisesti. Hän vilkaisi meidän suuntaamme ja kohtasi katseeni. ”Näyttää siltä, että minulla on töitä.”
  Minä riuhtaisin automaattisesti päätäni kauemmas ja käänsin katseeni syrjään. Minua huimasi. Keithin syvissä tummanpunaisissa silmissä oli jotain omituista. Eikä se välttämättä johtunut vain väristä.
  ”Rosy”, minä sanoin ihan hiljaa. ”Rosy, lähdetään kotiin.”
  Rosalie lopetti erään Katen laukun tutkimisen. ”Ai. Miksi?”
  Minä en jaksanut alkaa selittää hänelle, miten paljon minua pelotti olla tässä talossa. Täällä oli vain Keith ja Eleazar, Carmen ja Tanya, jotka luultavasti ilomielin passittaisivat minut Keithin matkaan.
  ”Tule nyt vain”, minä sanoin ja kiskoin häntä kädestä. ”Me ehditään katsoa Katen laukkuja myöhemminkin.”
  Rosalie nousi vastahakoisesti sohvalta ja antoi minun kiskoa itsensä ovelle.

Rosy pysytteli hiljaa niin kauan, että pääsimme kotiin. Vasta kun tulimme ulko-ovelle, hän avasi suunsa.
  ”Mistä tuossa oli kyse?”
  Pudistin päätäni. Rosella ei ollut aavistustakaan. ”Ei mistään erikoisesta.” Ääneni oli niin heikko, että tiesin valheen kuultavan siitä läpi.
  Rosalieta ei tainnut liiemmin kiinnostaa, sillä hän vain kohautti olkapäitään. ”Ei sitten. Minä menen sisään. Tuletko sinä?”
  Pudistin päätäni vähän liian nopeasti. ”Minä lähden kaupunkiin.”
  ”Ai keskellä yötä?”
  Päivällä, yöllä, mitä väliä sillä oli? Kyllä tuolla ihmisiä olisi ja joku kauppa varmaan olisi auki. Kohautin olkapäitäni ja käänsin Rosalielle selkäni.

Autotallissa oli pimeää. Edes kuunvalo ei päässyt sisään, mikä oli ehkä hyvä, sillä hopeinen aavevalo olisi täydellistä pimeyttäkin pelottavampi.
  Istuin uuden uutukaiseen autooni, jonka olin saanut joululahjaksi Carlislelta ja Esmeltä ja painauduin hetkeksi sen nahkaista istuinta vasten. Tämä auto oli vielä niin uusi, että tuoksui aivan tehtaalta.
  Samassa nenääni hiipi, jokin tuttu tuoksu. Pettävä ja kuolettavan vaarallinen.
  Kaikki aistini olivat yhtäkkiä valppaina. Minä kohottauduin aavistuksen suorempaan istuntaan ja yritin katsoa ympärilleni. Koko autotalli oli varjoissa, mutta kiitos loistavan näköaistini, erotin silti tumman hahmon nurkassa. Hän liikahti hieman eteenpäin.
  ”Hyvää iltaa, Sherry.”
  Minä avasin suuni huutoon. Tämä ei ollut mahdollista, hän ei ollut vielä voinut ehtiä tänne.
  Hahmo oli luonani yhdessä vilauksessa. Hän pamautti kätensä suuni eteen ja väänsi käteni ammattimaisin ottein selkäni taakse. ”Parempi, että olet ihan hiljaa”, hän mutisi.
  Minä olin jähmettynyt paikalleni kauhusta. En tehnyt elettäkään paetakseni, kun Keith siirsi minut varovasti pelkääjänpaikalle ja asettui itse rattiin. Hän vilkaisi minua hymy huulillaan samalla kun starttasi auton. ”En usko, että minun tarvitsee lukita ovea, vai mitä?”
  Hänen sanansa kaikuivat korvissani oudolla tavalla. Pyörrytti ja suussani maistui veri. Tälläistä ei tapahtunut. Ei voinut tapahtua. Miksi en ollut mennyt Rosalien kanssa sisään? Miksi hitossa en ollut mennyt, vaikka hän oli kysynyt?
  Kyyneleet nousivat silmiini, kun ajattelin Rosea. Näkisinkö minä häntä enää koskaan? Näkisinkö vielä Emmettin, Edwardin… näkisinkö Carlislen ja Esmen?
  Enkä minä ollut edes koskaan kertonut, miten tärkeitä he olivat minulle. Enkä koskaan ollut kiittänyt Carlislea siitä, että hän oli pelastanut henkeni silloin joskus.
  Paniikki alkoi hiipiä ruumiiseeni vasta, kun Keith kaasutti kaupungista ulos vievälle tielle. Aloin täristä ja purskahdin itkuun. ”Päästä minut pois”, anelin käheällä äänellä. ”Minä en voi… minä en pärjää ilman heitä.”
  ”Ja miksi minä niin tekisin?”
  ”Koska minä en ole tehnyt mitään pahaa”, sanoin pienellä äänellä. Yritin vedota hänen myötätuntoonsa, vaikka se tuntuikin toivottomalta. ”En ansaitse tätä.”
  ”Minä kuulin jo tuon kaiken Eleazarilta”, Keith tuhahti. ”Sinun on kuitenkin paras tajuta se, minkä Eleazar jo tietää; minua ei kiinnosta.”
  ”Ole kiltti”, minä rukoilin. ”Minun on pakko päästä kotiin.”
  Keith vilkaisi minua vinosti hymyillen. ”Minä tiesin, että alat kerjätä.”
  Kylmät väreet valuivat alas selkääni pitkin. ”Saat mitä tahansa”, minä kuiskasin. ”Kunhan vain… päästät minut menemään.”
  Keithin nauru oli kylmä ja kolkko. ”Ja mitä sinä mahdollisesti voisit tarjota? Rahaa?” Hän osoitti silmiäni sormellaan. ”Me tahdomme vain sinun kykysi käyttöömme.”
  Lisää kyyneliä valui poskilleni. Keith ajoi lujaa, aivan liian lujaa. Olimme jo kamalan kaukana kotoa. ”Miksi minä?” kuiskasin lähinnä itselleni. Säikähdin itsekin sitä, miten särkyneeltä ääneni kuulosti.
  ”Niin kuin sanoimme, haluamme sinun kykysi. Siitä on meille paljon hyötyä. Mahdollisuutemme laajenevat huomattavasti sinun ansiostasi.”
  Aijaa, pitäisikö tässä olla imarreltu. Pyyhin kyyneleet kiukkuisena silmistäni. ”Sinulla ei ole hajuakaan yhtään mistään”, minä vinkaisin, mutta en onnistunut kuulostamaan muulta kuin hyvin, hyvin pelästyneeltä. ”Minä en pysty siihen. Olen onnistunut hypnoosissa täydellisesti alle viisi kertaa ja silloinkin ne tyypit ovat olleet ihmisiä.”
  ”Tiedän”, Keith vastasi otsa rypyssä. ”Eleazar ja Tanya kertoivat minulle sinusta käytännössä kaiken, mitä en jo tiennyt. Se on hassua, tiedätkö? Minä en edes tiennyt, että vampyyrin muodonmuutos voi jäädä kesken. Ja sitten näin sinut.”
  Tosiaan. Hassu maailma. Tunsin suunnatonta vihaa Tanyaa ja Elezaria kohtaan. Petturit. He olivat kavaltaneet minut tälle hirviölle, ja luultavasti vielä oikein mielellään. ”Minä vihaan sinua”, sanoin ponnettomasti. ”Olet kamala.”
  Keith näytti yhtäkkiä melkein säälivältä. ”Minä olen pahoillani”, hän sanoi pehmeästi. ”Ei tämä sinun vikasi ole. Saat valita, menemmekö laivalla vai lentokoneella.”
  Katsoin häntä epäuskoisena. ”Luuletko sinä tosissaan, että minua kiinnostaa, millä laitteella menemme sinun rotankoloosi? Haluan kotiin.”
  ”Valitan, ei käy.” Keith näytti olevan aidosti pahoillaan. ”Sinä pärjäät siellä kyllä. Muista vain olla ärsyttämättä ketään. Varsinkaan Janea. Hän voi tehdä elämästäsi helvetin.”
  ”Minun elämäni on jo helvettiä”, minä itkin. ”Ja se on sinun syysi. Miksi sinun piti tulla käymään Tanyan luona? Meillä oli kaikki hyvin.”
  ”Olen pahoillani.”
  Miksei hän lakannut pyytelemästä anteeksi? Miksei hän voinut vain päästää minua menemään? ”Kai sinä tajuat, että he tulevat hakemaan minua”, minä kysyin. ”He tulevat hakemaan minut pois.”
  Keithin silmät kääntyivät katsomaan minua. ”Tulevatko?”
  Enkä minä pystynyt vannomaan, että he tulisivat. Hänen punaiset silmänsä näkivät syvälle sisimpääni ja niistä paistoi niin suuri varmuus, että se oli musertaa minut alleen. Minä yritin uskoa heihin. Yritin muistuttaa itselleni, miten paljon perheeni rakasti minua. Mutta vaikka minä yritin, en siltikään pystynyt pakottamaan itseäni uskomaan, että Carlisle ja Esme välittivät minusta tarpeeksi. En pystynyt olemaan varma siitä, että he haluaisivat minut takaisin.
  Tuijotin käsiäni sumein silmin. Se ainoa asia, johon olin uskonut aukottomasti, oli vedetty pois. Tämä oli väärin.
  Keithin ilme oli kummallinen. Se oli yhtä aikaa ärtynyt ja syyllinen. Erotin silmäkulmastani hänen ravistavat päätään, kuin karkottaakseen ikävät ajatukset ja sitten hänen kasvoilleen liukui taas se tutkimattoman asiallinen muuri, joka ei paljastanut mitään tunteita.
 
Me ajoimme pimeydessä kauan. Minä istuin vain siinä toivottomana ja katsoin kun maisemat muuttuivat vieraammiksi ja vieraammiksi. Kyyneleet valuivat kasvoilleni, mutten jaksanut välittää. Keith oli joka tapauksessa jo nähnyt minut heikkona. Hän istui vieressäni, katse tiukasti tiessä ja heitti aina välillä minuun omituisia katseita, muttei sanonut enää mitään.
  Minäkin katsoin Keithin kasvoja paljon. Minä tunsin oloni vähän ristiriitaiseksi hänen suhteensa. Tietenkin minä inhosin häntä; tyyppi oli paskapää. Ja vieläpä täysin tunteeton sellainen. Mutta jollain tavalla… minä en pystynyt vihaamaan häntä. En osannut sanoa, mitä tunsin häntä kohtaan. Minulla oli vain tunne… sellainen, kuin minulla olisi veressä ihan liikaa adrenaliinia.
  Keith vilkaisi minua nopeasti. ”Haluatko, että me pysähdymme hetkeksi? Käsittääkseni sinä tarvitset unta.”
  ”Niin tarvitsen”, minä myönsin ja seurasin toiveikkaana, miten Keith ajoi auton erään majatalon pihalle. Siellä näytti palavan valot, vaikka kello näytti taatusti alle kuutta. Valmistauduin mielessäni juoksemaan karkuun heti, kun auto olisi pysähtynyt. Tämä olisi ehkä ainut tilaisuuteni päästä pakoon.
  Keith taisi kuitenkin arvata aikeeni, sillä hän tarttui ranteeseeni tiukasti samalla kun pysäytti auton ja käänsi pääni itseään kohden. ”Jos minä olisin sinä, en edes yrittäisi häipyä”, hän neuvoi asiallisella äänellä. ”Koska silloin minä joutuisin satuttamaan sinua, enkä minä halua tehdä sitä. Mutta teen kyllä, jos rupeat hankalaksi. Tajusitko?”
  En pystynyt estämään itseäni tärisemästä pelosta. Keith nyökkäsi tyytyväisenä ja irrotti otteensa minusta. ”Me tulemme kyllä toimeen. Mennään sisälle.”

Majatalossa oli vain yksi huone, joten majoittauduimme molemmat sinne. Matkatavaroita ei kummallakaan ollut, joten kantajaa ei tarvittu.
  Keith virnisti itsekseen nähdessään huoneen sisustuksen. Se oli kaikilla mittapuilla todella ankea. Kylpyhuone ja iso sänky; siinä se suunnilleen olikin.
  ”Hyvin tasokasta”, Keith sanoi ja osoitti sänkyä. ”Sinulla on kuusi tuntia aikaa nukkua eikä minuuttiakaan kauempaa. Onko selvä.”
  ”Selvä on”, minä mutisin ja käperryin vuoteelle vetäen peiton ympärilleni niin tiukasti, kuin saatoin.

Minä näin unta, jossa Carlisle ja Esme luovuttivat minut Volturille Eleazarin ja Tanyan virnistellessä vieressä. Marcos oli siellä myös, hän istui suurella kivellä vähän kauempana ja huusi minun nimeäni. Enkä minä päässyt hänen luokseen, sillä rautaiset kourat pitelivät minusta kiinni ja Marcos liukui hiljalleen näköpiirini ulottumattomiin.
  Heräsin hätkähtäen, kyyneleet kasvoilleni. Olin käpertynyt nukkuessani tiukalle kerälle ja tärisin kuin hullu. Yritin huutaa itselleni, että niin ei ollut ikinä tapahtunut. Se oli ollut vain uni.
  Keith tuli sängylle istumaan. ”Sherry”, hän mutisi väsyneellä äänellä. ”Sherry, onko kaikki kunnossa?
  Minä olin liian sekaisin pystyäkseni vastaamaan järkevästi. ”Se ei ollut totta..” minä nyyhkytin. ”Se ei voinut olla totta… He… he eivät voi…”
  Keith veti minut varovasti syliinsä. Hänen kosketuksensa tuntui oudolta; se sai omituiset aallot kulkemaan ruumiini läpi. ”Älä välitä”, hän mutisi. ”Ei se ollut totta.”
  Ja minä takerruin häneen kuin hukkuva oljenkorteen ja painoin pääni hänen olkapäätään vasten. Unohdin täysin, että kaikki tämä oli kokonaan hänen syytään. ”Minulle ei voi käydä näin”, minä kuiskasin. ”Ei vain voi.”
  Kohotin pääni ja katseemme kohtasivat. Ja sillä hetkellä minä näin kaiken sen kauneuden, mikä Keithin viileän ulkokuoren alla piili. Hän tuntui liian yhtäkkiä ennemminkin turvapaikalta kuin viholliselta. Hänen silmänsä katsoivat minuun tummina ja lämpiminä ja hänen viileä hengityksensä sai hengitykseni kiihtymään. Ja minä halusin koskea hänen kasvoihinsa ja tuntea hänen huulensa huulillani ja…
  Minä henkäisin ääneen ja kavahdin taaksepäin, pois Keithin läheltä. Hänellä ei voinut olla tälläistä vaikutusta minuun. Kenelläkään ei ollut… ei kenelläkään… paitsi… Marcoksella.
  Keith katsoi minua yhä suoraa silmiin. Hänen ilmeensä oli vähintäänkin yhtä hämmentynyt, kuin miltä minusta tuntui ja hän haroi hiuksiaan turhaantuneena. ”Voi ei”, hän mutisi. ”Voi ei.”

A/N: Kommentti tervetullutta ja toivottavaa:)
There are no rules in dreaming.

Cullen 12

  • ***
  • Viestejä: 21
  • OCD = obsessive Cullen disorder
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #95 : 16.05.2009 22:23:53 »
Wau..kiva kirjotus en oo koskaa ollu eka kommentoija...Tosi kiva et tykkäät kirjottaa sillä mäkin tykkään tästä kirjotuksesta sillä mäkin tykkään ja ihanaa et näit lukui tulee näin nopee...Jatkoa?? <<<<<<<<<<<<<jätit aika tosi jännittävää kohtaan..!! Jatkoa?Jatkoa?Jatkoa? JAtkoa?
OCD = obsessive Cullen disorder = pakkomielteinen Cullen-häiriö.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #96 : 17.05.2009 04:34:26 »
Okei. Kannataa lukea puoli viiden aikaan ficci. Todella järkevää... Mutta koska olen niin sekaisin päätin, että voisin sanoa, että en pysynyt kärryillä kovinkaan hyvin. Ehkä minun kannattaisi lukea tämä uudelleen huomenna (tai siis tänään).

Vaikka en tajunnut mitään, niin silti sanon, että ei ollut kirjoitusvirheitä. :D

Jatkao pian!
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Lyn

  • Poet of the Mist
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #97 : 17.05.2009 08:46:30 »
Oh, vau! Tykkäsin tästä(kin) luvusta todella paljon. Keith on tosi ilkeä, ei noin voi tehdä. Pidättelin henkeäni kun Sher huomasi ettei ollut yksin, jotenkin kuvittelin että Keith tulisi vasta kaupungissa tai vähän ennen sitä. Loppu oli todella... No, ei ihana, mutta melkein. Olet taas kerran onnistunut yllättämään minut juonellasi. Nyt odotan innolla jatkoa! Anteeksi, rakentava häippäsi jonnekkin.
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Liebeh

  • Vieras
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #98 : 17.05.2009 17:37:03 »
Omgs. Jatkoa näin nopesti ;o

Ja herranjestas miten ihana luku. Sä tunnut vaan parantavan ja parantavan. ;>
Oh, munhan pitää alkaa nyt kyyläilee oikeen kunnolla.
Jaa-a. Lupasin kommentoida jotakin järkevää kun jatkoa tulee, mut enpä tiiä miten käy xD.

No, öö.
Voisin varmaan sanoa jtn. näsäviisasta reitilennoista 1947-luvulla, mutta pohjat putoo ku onha niillä voinu olla joku kiva yksityiskone. Joten ei jankata siitä.  Oot kuiteskin parantanu tosi paljon tota ns. ajan henkeä esim tolla sähkösanomalla ja muulla.
Ja haha, tapahtui minkä toivoinkin tapahtuvan.  Sherry<3Keith, Keith<3Sherry. Lol, jotenkin musta tuntuu et nää kommentit alkaa menee lapsellisimmiks koko ajan. Toivottavasti kestät xD
Mutta oikeesti toi oli hieno juonenkäänne. Epätoivoista rakkautta ilmassa. Love it.

-liebeh

ujoenkeli

  • ***
  • Viestejä: 43
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 19)
« Vastaus #99 : 18.05.2009 16:01:38 »
Jatkoa...!!
Aloin vasta lukee ja jäin kiinni tähän.. Tää on jännä..
Odotin pitkään että tulee Edward ja Bellaa,
mutta nyt oon niin kiinni Keith ja Sherryssä..