Kirjoittaja Aihe: Twilight: Rebel of Rosefield (VALMIS) | K-11, E/B, kaikki ihmisiä  (Luettu 28920 kertaa)

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #60 : 25.04.2010 11:51:26 »
I love it!
Hahaa! Kuuntein tässä samalla kappaletta jonka nimi on "she is a rebel"  :D
More please!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #61 : 25.04.2010 18:20:59 »
Nam mikä luku <3
Edward teki ihan oikein kun jätti Tanyan ja meni Bellan luokse. Bella on niin ihana tässä!
Hahha minä repesin ihan täysin, kun Tyler juoksi talosta ulos alasti :D
Tosi hyvin kirjoitat ja virheitäkään ei osunut silmiin ainuttakaan kappaletta.
Jatkoa jään toivomaan, kuten aina.

ew
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #62 : 25.04.2010 18:57:58 »
oioi, mahtavaa, edward jätti tanyan !  ;D
Lainaus
Taisin olla todella hyvä näyttelijä, koska Tyler juoksi alasti talostamme ulos
tuossa kohtaa repesin  :D
virheitä en huomannut, mutta olenkin aika laiska niitä etsimään  :)
jatkoa taas toivon

<3: llä
jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

E_Bella

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #63 : 25.04.2010 19:37:45 »
Vitsit, mä repesin silloin kun se Tylerista oli puhetta juoksemassa alasti.. :D
Edward oli nyt BEST man, kun se jätti sen hiton Tanyan ja eros virasta. Hurraahuudot sille! :D
Ihanaa tekstiä taas kerran ja odoton innolla jatkoa!! ¨<3

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #64 : 25.04.2010 21:25:12 »
Heehehee ;D Siitäs sait, Tanya!
Aivan mahtava osa taas vaihteeksi. Like like :)
Nyt mä en saa tähän aikaan illasta mitään kauheen järjellistä sanottavaa suustani, joten tyydyn vain sitten toivomaan sitä jatkoa.

Thnx.

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #65 : 28.04.2010 17:44:43 »
Voi että oikeesti..! Voisit lopettaa tosiaan näin hyvin kirjottamisen.. Tai lahjoittaa osan taidoista mulle? :D
Mutta siis. Kerrassaan loistelias lukku. Jälleen! ;D Kiitos siitä.

Tanya sai kyllä ihan oikein ja vihdosta viimein Bellakin veti kovaa kuortansa sivuun ja näytti tunteitaan Edwardia kohtaan ♥ Aws (:
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #66 : 28.04.2010 21:10:31 »
Jättepaljon KIITOKSIA teidän kommenteista jotka tekee tän kirjottamisesta vielä entistä mukavempaa ja piristää muutenkin hitosti!  ;)



Luku 9

EPoV

Kun heräsin, minulla kesti hetken tajuta missä olen. Tummat kattopaneelit eivät näyttäneet tutulta, makuualustani oli kaukana omasta sängystäni. Samantien tajusin makaavani Bellan sohvalla.

Bellan sohvalla.

Kuulosti enemmän kuin kyseenalaiselta, mutta totta se oli. Onnekseni sohva ei vastannut nykyisiä vaatimuksia sisustusetiketin suhteen; se oli pehmeää tummansinistä plyyssiä, ja tyynyt olivat mukavan upottavia. Olisin voinut nukkua tässä vaikka loppuelämäni.

Muistelin eilisiltaa, päätöstä ehkä elämäni toistaiseksi tapahtumarikkaimmalle päivälle.

Astelin hyvin hiljaa portaat ylös Bellan ovelle saakka, ja koputin pienesti. Bella tuli avaamaan kasvot huolesta kurtussa, mutta minä suutelin huolestuneisuuden pois. Tai se ainakin oli tarkoitukseni, ja päällisin puolin näytin onnistuneeni. Juttelimme tovin ihan vakavia; tulevaisuudesta ja sen sellaisesta. Lähinnä minä hoin, että kaikki on täydellistä jos saisin vain olla hänen kanssa.

En koskaan ollut järkevä hänen seurassaan, aina tunteideni riepoteltavana.

Jossain vaiheessa iltaa, kun olimme juoneet monta pannullista teetä, muistin pienen pulman. Minulla ei ollut paikkaa minne mennä yöksi. Bella oli kohtelias, ja tarjosi sohvaa. En tiedä olisiko hän tarjonnut petiään, jos Nessiellä olisi ollut oma sänky.

No siitä huolimatta päätin, että roikkuisin hänessä kiinni niin kauan kunnes hän tarjoaisi sitä jonain päivänä.


Niin, mitään sillä tavalla merkittävää ei ollut tapahtunut. 'Sillä tavalla' tarkoitan sellaista, mistä Emmett olisi palavasti halunnut kuulla yksityiskohtia. Muuta merkittävää senkin edestä.

Olin lisäksi lampaiden laskemisen lomassa miettinyt vähän tarkemmin sitä tulevaa. Tiesin että kun avioeroni Tanyan kanssa tulisi julki, Bella rukka ei haluaisi näyttäytyä ihmisten ilmoilla. Hän luulisi, että häntä syytettäisiin kaikesta. Sinällään naurettavaa, minähän tässä syyllinen olin.

Siispä olin päätynyt ajatukseen, että veisin Bellan hetkeksi pois. Ei minulla ollut suurempia haluja palatakaan, vain siskoni ja parhaat ystäväni olivat täällä. Eihän minulla ollut edes työpaikkaa. Löysin työttömyydestä myös hyviä puolia; minulla olisi aikaa kierrellä maita ja mantuja Bellan kanssa.

Jos se hänelle kävisi.

Ajattelin ihan vain Amerikkaa. Huviajelu sen halki, yöpymisiä motelleissa ja erilaisiin kulttuureihin tutustumista. Nessie tulisi tottakai mukaan. Tiesin että oli täydellisen kohtuutonta ja sopimatonta edes ajatella moisia, mutta Nessie oli jo nyt minulle hyvin tärkeä. Tiesin, että jonain päivänä voisin pitää häntä omana tyttärenäni.

Aivan liian aikaista. En edes seurustellut Bellan kanssa vielä. En tiennyt tilanteesta mitään. Tunteistani senkin edestä. Hyvin voimakkaista sellaisista. Niin voimakkaista, että toisinaan ihan heikotti. Miten moinen oli edes mahdollista; tuntea niin voimakkaasti jotain – eikä vain jotain – henkilöä kohtaan, vaikka hädin tuskin tunsi häntä?

Maailma oli kumma paikka.

Hyvin filosofiset pohdintani keskeytyivät korviaraastavaan summerin pirinään. Joku soitti ovikelloa. Ponnahdin sohvalta nopeasti pystyyn, ja juoksin avaamaan oven, jottei Bella heräisi turhaan.

Siinä sekunninsadasosassa mieleni totesi monta asiaa;
Olisin voinut kurkistaa ensin ovisilmästä.
Päälläni ei ollut muuta kuin boxerit.
Kuka tahansa ovella olisikaan, tekisisi varmasti väärät johtopäätökset.

Mutta tälläkertaa järki toimi refleksejä hitaammin. Nämä aika merkittävät seikat valtasivat mieleni vasta, kun olin jo aukaissut oven.

”E-edward”, kuulin järkyttyneen äänen, ja kohtasin teevadin kokoiset silmät.
”Alice. Älä rupea kiljumaan, tämä ei todellakaan ole siltä mitä se näyttää.”
”Mieleni tekisi. Mitä hittoa?”
”Minulla ei ollut muuta paikkaa missä yöpyä”, tokaisin olkiani kohauttaen.
”Ai ei vai? Kuinka olisi esimerkiksi vastapäinen huoneisto, sisaresi asunto?”
”Jasperko ei viettänyt yötä kanssasi?”
Alice mulkaisi minua ja yritti epätoivoisesti kehitellä uutta puheenaihetta.
”Eikö sinulla myöskään ollut muuta asua missä nukkua?”
”No anteeksi kun yritän nukkua mahdollisimman mukavasti sohvalla.”
”Missä Bella?”
”Nukkuu kai. Mitä asiaa sinulla on hänelle?”
”Ei ihmeitä”, Alice vastasi näyttäen turhankin viattomalta.
Samalla kuulin oven narinaa, ja käännyin katsomaan. Takkutukkainen Bellakin oli niin kaunista katseltavaa, että kului hetki kunnes sain silmäni jotenkuten irti hänestä.

”Huomenta Edward... ja huomenta Alice”, Bella tokaisi käsiään venytellen.
”Ai huomenta!” Alice sirkutti kumman syyttävään äänensävyyn.
”Mitä nyt?” Bella mutisi.
”Jos vaikka sen sijaan, että tuijotat salaa veljeni yläkroppaa, pitäisit lupauksesi?”
Bella helahti punaiseksi. Meinasin ensin jo soimata Alicea, mutta hän saikin Bellan näyttämään entistä suloisemmalta, joten en raaskinut. Sitä paitsi tuntui hykerryttävän mukavalta kuulla, että Bella katseli minua.
”Mitä lupauksia minä olen nyt muka pettänyt?”
”Meillä piti ostaa sinulle tänään uusia vaatteita.”
”Alice!” Bella kivahti. ”Tänään! Kello käy vasta yhtätoista. En ole pettänyt yhtäkään lupausta.”
”Minusta sovimme kyllä kellonajasta”, Alice mutisi.
”Minusta sinä kuvittelet vain omiasi.”
”Noh, ehkä hiukan ylireagoin. Ed, tules käymään. Minulla on asiaa.”
”Hei! Minne sinä häntä viet? Etkö voi puhua täällä?”
Bella ei halunnut minun poistuvan.
”Sisko-veli-keskustelua, tiedäthän?” Alice selitti.
”Tiedän kai”, Bella vastasi ja hänen ilmeensä muuttui jollain tapaa kaihoisaksi.
”Palaan pian”, mutisin ja poistuin huolestuneena Alicen perässä käytävään.

”Mitä nyt?” ärähdin siskolleni, jonka mielenoikuista ei koskaan ottanut selvää.
”Nyt kaunistelematon versio eilisestä. Tilannekatsaus. Totuus, kiitos.”
”Siinä sitä riittääkin kerrottavaa. Tiivistetysti päätin erota Tanyasta, suutelin Bellaa, samaan aikaan Tanya petti minua, otin loparit ja olen nyt vailla asuntoa ja avioeropapereita odottaen.”
Alice näytti siltä kuin pökertyisi hetkenä minä hyvänsä tästä tietotulvasta johtuen.
”Ja mikä tilanne Bellan kanssa on nyt?”
”Hyvin avoin. Emme ole ehtineet vielä juttelemaan.”
”No palatkaamme sitten sisälle”, Alice tokaisi.
”Väärin. Minä palaan. Tämä on Edward-Bella-keskustelua, tiedäthän?” kysyin sisareltani ivallisesti hymyillen, ja astuin sisään sulkien oven tämän nenän edestä. Olin kuulevinani jotain epätoivoista vikinää, sanoja kuten 'kutsu', 'juhlat' ja 'minun ansiotani'.

Astelin hitaasti keittiöön, jossa Bella jo hääräsi aamiaisen parissa.
”Sinullekin riittää. Jos vain puet päällesi ennen kuin Nessie herää”, Bella tokaisi hymyillen vinosti. En mahtanut itselleni mitään, harpoin nopein askelin hänen luokseen ja hukutin Bellan suudelmiin. Suutelimme tovin intohimoisesti – nostin Bellan keittiön työtasolle ja hän kietoi kätensä minun niskaani – ja olin jo liki varma, että hänkin tunsi minua kohtaan samoin. Siksi hieman petyinkin, kun hän vetäytyi pois.

”Kokkelia pitää hämmentää”, hän selitti pahoittelevasti.
”Pahuksen kokkelit”, mutisin murjottaen kuin pikkulapsi.
”Olet aivan samanlainen kuin Alice. Ainakin tuon koiranpentuilmeesi kanssa.”
”Harmi vain ettei se tehoa sinuun.”
Bella kohautti olkiaan – hän taisi olla asiasta toista mieltä.
”Bella kuule...”
”Noh?”
”Mitä sanoisit jos lähdettäisiin huviajelulle?”
”Nyt vai? Eihän sinulla ole autoakaan.”
”Vähän pidemmälle ajelulle. Otettaisiin Nessie mukaan, kierreltäisiin Amerikkaa.” Odotin jännittyneenä mitä hän vastaisi. Entä jos hän ei haluaisi lähteä minun kanssani minnekkään? Vaikka eilen illalla hän kyllä lupasi tulla mukaani minne ikinä menisinkään... Tunsin joka tapauksessa oloni hyvin epävarmaksi jokainen hetki.
”Haluaisitko sinä?” Bella kysyi.
”Tottakai. Minua huolestuttaa enemmän, että haluatko sinä.”
”Haluan tottakai. Minähän sanoin eilen...” Bella sopersi.
”Sitten mennään!” vastasin ja rutistin Bellan halaukseen.
”Nyt vai?” hän toisti.
”Ei tietenkään hölmö”, nauroin. ”Vuokraan auton, ja meillä täytyy tehdä valmisteluja. Pakata ja sen sellaista. Mitä luulet, pitääkö Nessie ajatuksesta?”
”Varmasti. Hänelle kaikki aktiviteetit ovat kuin jouluaatto tavallisille lapsille.”
Niin. Nessie ei vain tainnut olla tavallinen lapsi.

BPoV

Vielä eilen olin riutunut ylhäisessä yksinäisyydessä parisuhderintamalla, ja nyt tilanne oli heittänyt kuperkeikkaa. Emme kyllä olleet puhuneet mitään kovin vakavia, mutta lähiaikoina sekin pitäisi hoitaa. Muodollisuuksien selvittäminen. Enkä ollut muutenkaan juuri tuonut tunteitani esille.

Ja tiesin hiton hyvin mistä moinen johtui.

Siitä, että tähänastisista parisuhteistani ei ollut mitään positiivista sanottavaa. Erään lopputulos oli kyllä enemmän kuin positiivinen; Nessie. Mutta muuten olin vain tuhlannut aikaani.

Eikä totta puhuen niitä parisuhteita ollut kuin yksi. Jos vakavista puhuttaisiin. Paitsi minusta tuntui, ettei hän ollut koskaan vakavissaan. Kaiken kokemani ansiosta olin muuttunut pahuksen varovaiseksi tunne-elämäni kanssa. Olin surkea näyttämään tunteeni. Ja vaikka olisin halunnut näyttää, en oikein osannut. Minua huolestutti Edwardin tunteet. Kyllä hän varmaan minusta välitti – päättelin sen ihan siitä että parhaillaan väsäsin matkaeväitä tulevaa reissua varten.

Joku jyskytti ovea niin kovalla voimalla, että pelkäsin sen murenevan säpäleiksi tuossa tuokiossa. Juoksin vauhdilla avaamaan, muistin kuitenkin kurkistaa ovensilmästä, ja ihmettelin miksen yhdistänyt ääntä samantien Emmettiin.

”Mitä nyt?” kysyin kulmiani kohottaen.
”Edwardilla ei ole aikaa minulle”, Emmett tokaisi selvästi yrittäen matkia parhaan kaverinsa äänensävyä.
”Tiedätköhän sinä mitä hän tekee?” hän kysyi jollain tapaa tietäväisen näköisenä.
”Missä hän oli?”
”Torilla.”
”Miksi tulit kysymään minulta?”
”Miksi utelet koko ajan lisätietoa, hittolainen?! Ehkä siksi, että poika hymyili idioottimaisesti eikä hän ole hymyillyt samoin muulloin kuin sinusta puhuessaan.”
Punastuin jälleen. Nykyään olin alkanut vihata tätä epämiellyttävää reaktiota.
”Punastut! Sinä tiedät, tiedätpäs! Ala kertoa”, Emmett murahti ja työntyi ovensuusta sisään lupia kyselemättä.
”Ole hiljaa. Nessie nukkuu.”
”Ness kyllä saisi jo herätäkin. Äläkä vaihda puheenaihetta”, Emmett mutisi kun käveli suoraa päätä keittiöön. Kun saavuin hänen perässään sinne, mies ahmi jo minun tekemääni voileipää.
”Haistoin majoneesin”, Emmett vastasi suu täynnä ruokaa.
”Teet leipiä... Mitä varten? Näin paljon vieläpä? Termospulloja? Olet lähdössä retkelle!”
”Miksi olet juuri tänään noin utelias ja päättelykykyinen?” marisin.
”Koska minulla on tylsää. Rosaliella on treffit Alicen kanssa vaatekaupalla.”
”ALICE!” kiljaisin. Olin unohtanut tyystin lupaukseni.
”Vahdi Nessietä!” karjaisin samalla Emmettille kun pyyhälsin pois asunnostani, kohti katutasoa.

Ravasin kauheaa vauhtia Alicen liikkeeseen, ja kun astuin huohottaen ovesta sisään, kuulin vihaista valitusta. Erotin yksittäisiä sanoja, lähinnä oman nimeni monta kertaa.
”Alice?” huhuilin. Todennäköisesti olisi ollut järkevämpää lähteä maapakoon häntä, mutta itsesuojeluviettini oli useimmiten horroksessa.
”BELLA!” kajahti sovituskopista.
”Aijai...” kuulin sitten Rosen mutisevan.
”Anteeksi. Minulle tuli tärk – siis muuta tekemistä.”
”Mikä on tärkeämpää kuin lupauksesi?! Hiton, hiton, hiton Edward!”
”Mikä tässä nyt on  niin tärkeää?”
”Enpä tiedä aionko edes kertoa sinulle.”
”Kerro nyt”, anelin, niin kuin tässä vaiheessa kuuluukin tehdä.
”Olemme lähdössä matkalle!” Alice kiljaisi ja taputti käsiään.
”Ai tekin?”
”Miten niin tekin! ME lähdemme matkalle! Me kaikki!”
”Tietääkö Edward?”
”Kuinka niin?” Alice kysyi kulmiaan kohottaen.
”Koska... me tavallaan olimme lähdössä matkalle. Kolmestaan.”
”No ette lähde enää! Mekin tulemme mukaan! Kumma ettei pojat olleet kertoneet Edwardille... Minne päin olitte menossa?”
”Kiertelemme kai vain Amerikkaa.”
”Väärin. Ette kiertele Amerikkaa, vaan lähdette meidän kanssamme Etelä-Amerikkaan!” Alice selitti ääni innostuksesta helisten.

Ei. Ei Etelä-Amerikkaan, minä ajattelin. Ei missään nimessä. Ei edes samaan maanosaan hänen kanssaan.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (9. luku 28.4.)
« Vastaus #67 : 29.04.2010 14:22:07 »
Lainaus
”Kokkelia pitää hämmentää.”
”Pahuksen kokkelit.”
;D

Mahtava osa taas kerran. Nyt on alanu kiinnostaa toi Bellan eksä/Nessien iskä :D Mitähän se on tehny?
Rakentava juoksi pois. Joten, jatkoa.

E_Bella

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (9. luku 28.4.)
« Vastaus #68 : 29.04.2010 15:01:53 »
Lainaus
”Kokkelia pitää hämmentää.”
”Pahuksen kokkelit.”
Hihii, voisin niin kuvitella tuon. :D

Kiinnostavaa tuo Bellan vastahakoisuus, sen ex:än takia. :D Joo, ihanaa tekstiä taas kerran! <3
Ilove it!
Rakentava joutu kokkelin sekaan ja se taidettiin syödä..  :'(  Niin, surullista...
Jatkoa! ;)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Rebel of Rosefield (9. luku 28.4.)
« Vastaus #69 : 29.04.2010 15:14:31 »
Tämä oli todella hyvä luku <3
Bella ja Edward ovat niin yli söpöjä yhdessä <3
Voi Bella raukkaa, jotenkin minusta tuntuu, että siihen ex:ään törmätään :'D
Naamm kuitenkin mikä luku <3
Öö rakentava hyppäsi kalliolta alas ja kuoli pois.
Jatkoa !

ew
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (9. luku 28.4.)
« Vastaus #70 : 30.04.2010 07:45:53 »
Kiitos kommenteista! :) En koskaan ehdi vastailla paremmin kun julkaisen näitä aina kiireessä, nytkin pitäisi jo olla menossa kouluun. ::)  Kiitollinen silti olen ja kommentteja kaipaan edelleen.  :D

Tässä taas kartta ”tilanteen” hahmottamiseksi. Ihana paintmuokkaus mutta olkoot. :D Ja tuolla Dakotan suunnalla ei taida olla mitään Rosefieldiä, mutta jokin sijainti sillekin piti keksiä. ;)

http://i39.tinypic.com/rqxiev.jpg




Luku 10

BPoV

”Käykö se varmasti sinulle?”
”Edward, olet varmistellut tuota jo sata kertaa. Totta kai se käy, jos tekin sitä haluatte.”
Sormet ristiin vain, ja toivotaan etten törmäisi häneen.
”Ei se ole sama asia”, Edward intti.
”Mutta minä haluan lähteä.” Pieni valkoinen valhe. ”Ala tulla, Emmett kyllästyy odotteluun.”
Edward tarttui minua kädestä ja astelimme yhdessä kohti katua, missä Jasperin auto odotti lähtövalmiina. Alice oli saanut mahtavan idean, siispä me änkäytyimisimme kaikki samaan autoon. Jasper ajaisi, Alice istuisi etupenkillä, mikä oli aivan järjetöntä – siihen nähden että minä, Rose, Edward ja Emmett jakaisimme takapenkin keskenämme. Minä Edwardin sylissä, Rose tietysti Emmettin sylissä. Epäilin vahvasti etten selviäisi matkasta järjissäni; monenmonta tuntia Emmettin kanssa samassa pikkuruisessa tilassa.

”Hei Bella!” Emmett tokaisi hykerrellen. Hän sai osakseen Rosalielta varoittelevia katseita. ”Ota rennosti, muru”, Emmett tokaisi vaimolleen ja teki jotain harvinaisen sopimatonta. Edward pyöritti silmiään, joissa kareili huvittuneisuus. Miehet.
”Hei Emmett”, mutisin.
”Tästä tulee hieno matka.”
En keksinyt mitään ei-loukkaavaa sanottavaa, joten pidin suuni supussa.
Nousin Edwardin perässä Jasperin valkoiseen sulavalinjaiseen Chevyyn, ja siellä toden totta oli ahdasta. Emmett muskeleineen vei jo puolet takapenkistä. Olin kyllä mielelläni erittäin tiiviisti kiinni Edwardissa, mutta tukala olo tässä pidemmän päälle tulisi.

”Onko teillä hyvät oltavat siellä?” Alice helisi etupenkiltä. Vastaukseksi hän sai tympääntynyttä marinaa neljästä suusta. ”Olette suloisia kuin lapset perhepotretissa! Onneksi otin kameran mukaan”, hän sirkutti ja ennen kuin ehdin älähtääkään, salamanvalo räpsähti ja Alice hymyili tyytyväisenä.
”Asetu sinne varmasti hyvin ahtaalle etupenkillesi naama menosuuntaan päin ennen kuin minä suutun”, Emmett murahti.
”Tuollaisella asenteella ei pitkälle pötkitä”, Alice mutisi mutta kuitenkin jätti meidät rauhaan.
”Minä sinulle vielä pötkimiset näytän”, kuulin Rosalien mutisevan.
Matkamme alkoi kyllä vallan loistavasti. Vilkaisin Edwardiin, joka näytti miettivän samansuuntaisia ajatuksia. Olisi vain pitänyt lähteä kolmestaan, minä, Edward ja Nessie. Häntäkin minulla tulisi valtava ikävä. Tiesin hänen kuitenkin pärjäävän hyvin. Rosalien äiti rakasti Nessietä kuin omaa lastaan, ja Nessie viihtyi hänen seurassaan mainiosti. Se tieto ei vaikuttanut ikävääni millään lailla.
”Minulla on nyt jo ikävä”, mutisin Edwardille.
Emmettin ei ollut tarkoitus kuulla sitä.
”Mutta minähän olen täällä, Bells!”
Hymyilin kuivasti.
”Tarkoitin Nessietä.”
”Nessie kyllä pärjää! Bella pidä kerrankin vapaata ja rentoudu ja - ”
”En halua olla ilman Nessietä, Alice!”
”Teenkö U-käännöksen ja palaamme hakemaan hänet? Kyllähän tänne vielä mahtuu”, Jasper ehdotti.
Ajatus kuulosti mahtavalta, mutta tiesin olevani ainoa idean kannattaja.
”Rauhoitu Bella”, Edward kuiskasi ja suukotti poskeani.

EmPoV

”Kuinka pitkä matka vielä?” marisin. ”Reiteni alkavat puutua.”
Jaa, Rosalien mielestä oli kai oikeutettua lyödä minua poskelle. En minä tarkoittanut että hän olisi painava tai mitään sellaista.
”Ensimmäiseen majapaikkaan kaksi tuntia”, Jasper tiedotti.
Vielä?!
Bella oli jo nukahtanut Edwardin syliin, olimme välillä vaihtaneet kuskia ja jokainen oli torkahdellut. Tuntui kuin olisimme matkanneet jo pienen ikuisuuden. Olin totaalisen tylsistynyt. Kaipasin jotain toimintaa.
”Pelataan jotain!” karjaisin.
Hupsis. Bella heräsi.
Miksi minua muksittiin koko ajan? Nyt Edward kumautti minua takaraivoon.
”Minulla on kova kallo”, mutisin.
”Uskon sen”, Bella vastasi kärttyisästi.
”Olen pahoillani. Olet kuorsannut ja höpissyt unissasi aivan tarpeeksi.”
Sain Bellan jälleen punastumaan.
”No mitä pelataan?” hän kysyi päästäkseen kiusallisesta puheenaiheesta eroon.
Noh, muistuttaisin häntä siitä myöhemmin.
”Pelataan 'arvaa mikä laulu'-peliä!”
”Jos sinä osallistut siihen, ei missään nimessä”, kuulin Edwardin mutisevan.
”Noh... Pelataan sitten 'arvaa mitä ajattelen'-peliä!”
”Miten sitä pelataan?” Bella tiedusteli äänessään epäilystä.
”Minä ajattelen jotain, te kysytte vuorotellen minulta kysymyksiä, ja se joka ensimmäisenä keksii mitä ajattelen, voittaa. No niin, minulla on nyt ajatus. Saatte kysyä.”
”Onko se syötävää?” Alice tiedusteli.
Hahahahahah.
”Ei. Mutta olen kyllä yrittänyt syödä sitä”, vastasin naurunpuuskaa pidätellen.
”Minkä värinen se on?” Jasper kysyi.
”Vain kysymykset, joihin voi vastata kyllä tai ei!”
”Onko se kangasta?” Bella tiedusteli.
Hän viittasi selvästikin taannoiseen Rosen mekkoepisodiin.
”Ei.”
”Voiko siihen koskea?” Edward kysyi.
”Ei muut kuin minä. Enkä uskalla aina itsekään.”
”Emmett... Onko se joku ruumiinosasi?” Jazz kysyi arveluttavalla äänensävyllä.
”Mitä? Minunko!? EI!”
”Onko se ylipäätään ruumiinosa?” Alice kysyi.
”Jep.”
Sitten he arvuuttelivat litannian varpaista kyynärpäihin, mutta eivät osuneet oikeaan.
”Kerro jo”, Bella pyysi.
”Hyvä on. Oikea vastaus on Rosalien napa... AUTS! Olen täynnä mustelmia kunnes pääsemme perille!”
Emmekä enää pelaanneet arvuuttelupeliä.

* * *

BPoV

Kuulin karheaa kuiskutusta korvani juuressa, ja hänen hengityksensä toi minulle kylmät väreet. Olin ilmeisesti taas nukahtanut, ja Edwardilla oli ilmeisesti jokin pätevä syy herättää minut.

”Perillä ollaan, siis perillä välietapissa”, Edward tokaisi minulle hymyillen. Sitten hän tiukensi otettaan, ja astui ulos autosta minä edelleen käsivarsillaan.
”Edward”, mumisin. ”Laske minut alas, osaan kyllä kävellä.”
”Ei tässä siitä ole kysymys.”
Hentoinen rimpuilu ei auttanut. Tosiasiassa kyllä olin Edwardin sylissä erittäin mielelläni. Paitsi miksi Alice ja Rosalie saivat kävellä omilla jaloillaan? Kyllä minäkin osasin! Nyt tunsin oloni jotenkin heiveröisen avuttomaksi.
”Minne ollaan menossa?” kysyin Edwardilta.
”Motelliin.”
Motelliin? Minkälaiset huonejaot olisivat? Minä ja Edward kahdestaan yhdessä huoneessa? Ajatus oli hyvin kutkuttava, mutta samalla jollain tapaa pelottava. Syystä että olin viimeksi nukkunut miehen vieressä vuosia sitten.

Kuten olin arvellutkin, huoneita oli varattu kolme muuten täpötäydestä motellista, ja luonnollisesti minä ja Edward nukkuisimme yhdessä niistä. En kyllä ummistaisi silmäluomiani hetkeksikään, ennen kuin olisimme puhuneet vakavasti. Se tulisi olemaan minun osaltani vaikeaa, mutta en hyppäisi hänen kanssa samaan punkkaan sitä ennen. Luultavasti pitäisi kertoa hänestäkin.

”Edward...” mutisin kun hän etsi kuumeisesti laukusta meille eväsleipiä.
”Alice ja Alicen toimivat pakkausmenetelmät”, hän tuhisi ennen kuin kuuli keskeytykseni.
”Mitä Bella?” hän kysyi, jätti laukkujen penkomiset sikseen ja tuli viereeni istumaan sängyn laidalle. Ansaitsinko minä jotain näin huomaavaista kuin Edward?
”Jutellaanko? Ihan jutellaan-jutellaan?”
”Mielelläni.”
”Meidän tilanteesta... ja minusta muutenkin”, tokaisin irvistäen. ”Mitä tiedät minusta?”
”Olet Bella, olet ihana, suloinen, kaunis -”
”Lopeta”, vastasin jälleen kerran punastuen ja painoin käteni hänen huulilleen. ”Tarkoitan minun taustojani.”
”Ai. No ainakin sen, että sinulla on hemaiseva tytär... ja siihenpä se jääkin. En tiedä edes millä tulet toimeen”, Edward vastasi hymyillen, ja arvasin hänen ajattelevan taannoista markkinapäivää.
”No kai minä voisin jotain kertoa. Jos jaksat kuunnella.”
”Tietysti. Palan halusta kuulla.”
”No... Isäni Charlie kuoli sairauteen. Hän tienasi hyvin – elän perintörahoilla. Äitiäni näen hyvin hyvin harvoin, hän asuu Euroopassa. Kuten myös veljeni Embry. Häntä minulla on ikävä. Välit äitiini ovat aika surkastuneet. Renée – siis äitini – on ollut jo kauan uusissa naimisissa. Vanhempani erosivat jo isäni eläessä. Sitten elämäni luisui hiukan alamäkeen, en oikein tuntunut kuuluvani mihinkään. Tein kaikkea typerää – en mitään peruuttamatonta typerää. Tutustuin erääseen mieheen, josta voisi käyttää vaikkapa nimitystä biologinen isä. Nessie oli jotain peruuttamatonta, mutta ei suinkaan typerää. Toisin  kuin hölmö kiintymykseni tähän raksamieheen. Mutta kuten jo sanoin, ei peruuttamatonta. Tulin lopulta Embryn avulla järkiini ja päästin lopullisesti irti - minähän hänessä olinkin roikkunut - … Jacobista.”

Ja kuten arvelinkin – hänen nimensä lausuminen ääneen tuotti minulle yhä suurta tuskaa.
Huomaamattani olin vaiennut, ja yhtäkkiä tunsin Edwardin kädet ympärilläni. Hän veti minut kainaloonsa, ja hetki hetkeltä oloni parani. Minun pitäisi päästä vain yli menneistä. Tiesin, että aika parantaisi haavat – ja aika Edwardin seurassa luultavasti tekisi sen nopeammin. Kivulta ei vain päässyt pakoon, mutta sen saattoi vaimentaa.

”En merkinnyt Jacobille mitään”, nyyhkytin. Asioista piti puhua nyt, eikä taas huomenna. Muuten pillittäisin joka ilta, eikä kukaan mies jaksanut sellaista. Kaikki kerralla halki, poikki ja pinoon. ”Olin hänelle vain yhden illan juttu, mutta minä rakastuin oikopäätä. Roikuin väkisellä, ja samalla kohtasin kaikki Jacobin satunnaiset hoidot. Hän ei välittänyt minusta koskaan. Olin vain ilmaa heti ensimmäisen yön jälkeen. Kun kerroin olevani raskaana, hän sanoi jotain 'ei minun ongelmani' tai muuta sellaista. Menin ihan rikki. Edward, siksi minun on niin hankala olla sinun seurassasi. Miesten seurassa ylipäätään. Vaikka nykyään vihaan häntä. Hän satutti silti minua pahemmin kuin kukaan muu.” Nyyhkytyksen lomassa sopertamistani totuuksista otti hädin tuskin selvää. Edward silitteli tukkaani ja halasi minua entistä tiukemmin. Muuta en juuri nyt kaivannutkaan.

”Ja siksi minua ei huvittanut oikein lähteä, koska kuten tiedät, hän ainakin ennen asui Etelä-Amerikassa. Todennäköisyys törmätä häneenhän on minimaalisen pieni, mutta pelkkä ajatus siitä puistattaa”, mutisin. Edward kuunteli hiljaa. ”Mitä mietit? Olenko kauhea itkupilli? Hylkäätkö minut?” kysyin ääni värähtäen.

”En tietenkään rakas. Mietin tässä sitä, miten voinkaan vihata jotain ihmistä niin paljon, kuin juuri nyt häntä vihaan. Sinulle on tietenkin paras, ettemme näe häntä, mutta jos näkisimme niin hän varmasti myös muistaisi nähneensä... Ellen aiheuttaisi hänelle muistinmenetystä”, Edward puhui minulle ääni karheana.

”Se hänestä”, tokaisin kun olin saanut kyynelvirtani loppumaan. ”Puhuttaisiinko Edward nyt jostain paljon mukavemmasta? Niin kuin vaikka meistä?”
”Siitä Bella pitäisikin puhua. Anteeksi jos vaikutan tylyltä sinun tilanteesi tietäen, mutta minua raastaa kun en oikein tiedä tunteistasi.”
”Sietääkin raastaa. Tiedät varmaan, mistä sulkeutuneisuuteni johtuu?”
Edward nyökkäsi.
”Mutta kun olen avautunut tänä iltana muutenkin niin kovin, niin voisin kai kertoa jotain... Edward, olet minulle hyvin hyvin rakas. Olet niin kultainen ja kiltti, etten tunne edes ansaitsevani moista. Nykyään en edes osaa kuvitella elämää ilman sinua, vaikka siitä on vasta muutama hassu viikko, ehkä kuukausi kun tapasimme.” Sitten tunsin jälleen punastuvani.
”Voi Bella, sinä ansaitset parasta – edes minä en pysty sitä sinulle tarjoamaan mutta yritän parhaani. Ja minun tunteistani... Ne ovat varmasti tulleet hyvin selkeiksi, mutta tunnen samoin kuin sinä ja vielä enemmän. Joku saattaisi ajatella, että liian aikaista – mahdotonta – tuntea vielä moista... mutta Bella, minä rakastan sinua.”
Ja minä tunsin pakahtuvani onnesta.
”Edward – tämä ei todellakaan ole mitään velvollisuudentunteesta johtuvaa myötätunnustamista – mutta minäkin rakastan sinua. Tunnen sinua kohtaan enemmän kuin ketään olen tuntenut.” Äidinrakkaus on asia erikseen, mutta en halunnut pilata tätä täydellistä hetkeä muistuttamalla siitä.

Sitten suutelimme – kerran jos toisenkin ja lopulta tie vei peiton alle. Olin kuulevani seinään koputusta vastapäisestä huoneesta, mutta mikään ei pilaisi tätä täydellistä hetkeä.

Eikä sitä pilannut edes huoneeseen luvatta tunkeutunut Emmett aamulla, kun hän näppäsi meistä luvatta kuvan Alicen kameralla.

Sen sijaan Edward mutisi uhoten, että Emmettin useampikin hetki tulisi vielä pilaantumaan.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

E_Bella

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (10. luku 30.4.)
« Vastaus #71 : 30.04.2010 15:00:12 »
Lainaus
”Hyvä on. Oikea vastaus on Rosalien napa... AUTS! Olen täynnä mustelmia kunnes pääsemme perille!”
Emmekä enää pelaanneet arvuuttelupeliä.
Reps, totalliseeesti. :D

Pidin tästä luvusta aivan erityisesti. :D Puhui he asiat halki. ;D

Lainaus
Eikä sitä pilannut edes huoneeseen luvatta tunkeutunut Emmett aamulla, kun hän näppäsi meistä luvatta kuvan Alicen kameralla.
Voin kuvitella tuon tilanteen. Bella pelästyy ja käpertyy Edwardin kainaloon ja Edward katsomassa vihaisesti Emmettiä ja heiluttaa nyrkkiä ,todella ei-edwardmaiseen-tapaan. :D :D En osaa selittää tuota kohtaa hyvin, mutta nyt se pyörii minun päässä. :D

Kiitos tästä luvusta ja jatkoa normaalisti toivotaan!   <3

ps: hihii, olin eka! ;D

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Rebel of Rosefield (10. luku 30.4.)
« Vastaus #72 : 30.04.2010 18:16:39 »
Tämä oli ihan mahtava !
EmmettPoV oli upea! Voi että minä nauroin. Miten pystyt kirjoittamaan niin hyvin? ;'D
Ja tuo oli myös ihanaa, miten Bella ja Edward selvittivät välinsä ja Bella kertoi menneisyytensä.
Nyt vielä jossain ihmeellisessä välissä Edward vetää Jacobia kuonoon, jos ne tapaa.
Kirjoitat todella upeasti ja ennen kaikkea, selkeästi. Tekstiäsi on niin ihanan helppo lukea ♥
Nam, jatkoa tulemaan ja rakentava kuoli pois.

ew
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Styli

  • Belieber <3
  • ***
  • Viestejä: 18
  • <3
Vs: Rebel of Rosefield (10. luku 30.4.)
« Vastaus #73 : 30.04.2010 20:01:35 »
Apuava!
En oo kommanu triljoonaan vuoteen tätä. Sori kauheesti, koulussa kiireitä ja näin..
Mutta ihania lukuja jälleen. Edward sai Bellan :) Emmett on oma ihana itsensä..
Jacob on laitettu taas pahiksen osaan  :'(  No mutta ei se mitään.
Jatka samaaan malliin :D

Jatkoa odottaen,
Styli
You stole my heart and you’re the one to blame <3

ava by Annabelle

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (10. luku 30.4.)
« Vastaus #74 : 30.04.2010 20:35:58 »
Aw, damn it. Olis mun nyt pitänyt arvata, että Nessien isä on Jacob. Kukas muukaan?

Mutta ihana osa, viimeinki Bella ja Eetu sai puhuttua :)
Rakentava lensi jonnekki hukkaan.

Jatkoo.  ;)

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (10. luku 30.4.)
« Vastaus #75 : 01.05.2010 13:14:42 »
Kiva kuulla että tykkäsitte, ja kiitos muutenkin mahtavista kommenteista!  :D

Tulin jälleen siihen tulokseen, että mitä sitä turhia säästelemään. Seuraavaa lukua - jonka sain just äsken valmiiksi, mutta jota eka (ehkä puol minsaa) suunnittelin pimittäväni - kehiin!  :)

Ja melkein unohdin; Kivaa vappua!  :D



Luku 11

BPoV

Olimme lähteneet aikaisin eilen matkaan, ja aika oli kulkenut yhtä tappavan hitaasti kuin eilenkin. Emmettin laulu oli kauheaa kuunneltavaa, ja onneksi Rose piti huolen siitä ettei sitä tarvinnut kauaa kuunnella. Nukahtelimme kaikki vuoronperään, välillä Edward ajoi ja minä sain istua etupenkillä. Emme olleet virallisesti sopineet mitään, mutta minua ja Edwardia kutsuttiin jo leikkimielisesti 'nuoreksi pariksi'. Eikä se haitannut – päinvastoin. Tulevaisuudesta emme olleet suuria myöskään puhuneet, mitä nyt olin ilmoittanut, että Edward voisi asua kanssani saman katon alla.

Sivustaseuraajan mielestä varmaan etenimme liian nopeasti, mutta kun tunteet olivat niin vahvoja, ja vieläpä molemmanpuolisia – pikkuhiljaa olin alkanut itsekin uskoa niin – en kokenut siis mitään syytä miksei. Rakastimme toisiamme, halusimme toisemme, Edwardilla ei ollut asuntoa. Aivan luonnollista siis, koitin puolustella mielessäni. Ja joku voisi väittää tämän olevan jotain hassua alkuhuumaa, mitä se osittain varmaan olikin. Mutta minä pystyin kuvittelemaan tulevaisuuden, ja se tuntui myös aivan mahdolliselta. Minä ja Edward vanhoilla päivillä olohuoneessa iltateellä, Nessien lapsenlapset polvillamme – ja kuka tietää vaikka meille siunaantuisi yhteisiäkin lapsia.

Rauhoitu Bella, komensin itseäni. Minussa oli liiallisuuksiin menevän optimistin vikaa – kun aloitin haaveilun en saanut siitä tarpeekseni. Jostain pieni pessimistipeikkokin kaivautui lopulta esiin, ja saatoin kuulla päässäni kymmenet sananlaskut siitä, kuinka ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa ja niin pois päin.

Vilkuilin ikkunasta miettien toistaiseksi määränpäätämme. En tiennyt yhtään missä olimme menossa, mutta seutu oli kaunista joten mitäs pienistä.

Sitten tunsin kokevani jonkinsortin Déjà Vu-ilmiön, tai jotain vähintään yhtä mystistä. Sillä kun tiirailin maisemia pienestä pölyisestä ikkunasta, kohtasin jotain, joka näytti pelottavan tutulta.

Kyllä, olin nähnyt tuon talon ennenkin. Tai sitten se oli täsmälleen identtinen talo tämän kyseessä olevan kanssa. Mutta oliko mahdollista, että tuo juuri samanlainen ladonröttelökin löytyisi juuri samanlaisen talon vierestä? Mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Ikävän epätodennäköistä.

”Edward”, mutisin.
”No?”
”Emmehän vielä ole perillä?”
”Miten niin? Nautitko automatkasta niin suuresti?” Edward kysyi naurahtaen.
”Ei, en... Tämä seutu vain on niin tuttua... Olen ollut täällä ennenkin”, kuiskasin tietäen hänen tietävän, mitä tarkoitin.
Tunsin Edwardin jäykistyvän vieressäni.
”Jazz, emmehän ole vielä perillä?” hän kysyi ääni haudanvakavana.
”Itse asiassa seuraava etappi on parinkymmenen kilometrin päässä.”
”Emme jää sinne”, Edward murahti.
”Miksemme?” Alice kysyi kulmat huolesta kurtistuneina.
”Koska se on vaarallista.”
Todennäköisyys oli käsittämättömän pieni, että tapaisin hänet. Ja jos niin surkeasti kävisi, livahtaisin pakoon. Näin hänet toisinaan mielessäni, mitä eroa sillä oli jos näkisin hänet täällä? Ja miksi ihmeessä hän olisi jumahtanut samaan kylään näin pitkäksi aikaa?

Mutta jos tuttujen rakennusten, pelkästään kylän näkeminen tuntui näin pahalta sisälläni, voisi olla tyhmänrohkeaa uhmata kohtaloa ja jäädä tänne kylään edes yhdeksi yöksi.
”Edward, siinä ei ole mitään vaarallista. Meillä kaikilla täytyy saada levätä kunnolla. Yksi yö vain, ja sitten jatkamme matkaa?” ehdotin ääni säikähdyksestä karheana.
”Bella, en pidä siitä että yrität aina leikkiä jotain selviytyjää. Jos se on sinulle vaikeaa, me voimme aivan hyvin ajaa vielä pari tuntia. Minä ajan.”
”Takamukseni on totaalisen puutunut”, Rose valitti.
”Täällä kylässä on kyllä eräs ainutlaatuinen tehtaanmyymälä, jossa haluaisin käydä”, Alice kuiskasi varoen sanojaan.
”Siinäs kuulit Edward. Yksi yö vain – en minä siihen kuole”, sanoin ja väänsin kasvoilleni iloisen hymyn.
”Mistä hitosta te puhutte?” Emmett kysyi.
”Ei kuulu teille muille”, Edward vastasi.
Mutta minulle nämä kaikki – Alice, Emmett, Rose ja Jasper – olivat hyvin hyvin tärkeitä ystäviä. Ei minulla oikein muita ystäviä edes ollut. Ja jotta he ymmärtäisivät oudon käytökseni, ajattelin että heidänkin kuuluisi tietää pääpiirteet asiasta.
”Kuuluupas. Nessien isä ainakin ennen – ja toivottavasti vain ennen – asui tässä kylässä. Minäkin olen käynyt täällä... Ja niin, en halua nähdä häntä enää koskaan silmissäni.”
Sain vastaukseksi sympaattisia katseita ja pelkkää hiljaisuutta.

”Jos hän tulee eteesi, pidän huolen siitä ettei sinun tarvitse kauaa sitä naamavärkkiä katsella”, Emmett murahti. No, melkein pelkkää hiljaisuutta.

EPoV

Eilisillan jälkeen minun oli helpompi olla varmempi Bellan tunteista minua kohtaan. Se, että Bella – niin sulkeutunut kuin hän oli aina ollutkin – oli uskoutunut minulle, sain toivonkipinöitä siitä että merkitsin hänelle jotain sanan varsinaisessa merkityksessä. Etten ollut vain mikään satunnainen ihastus tai lohduttaja.

Mutta lohduttajaa Bella kyllä kaipasikin. Hän oli hitto vie vahva ihminen, kun oli selvinnyt tästä kaikesta järjissään ja vielä samalla kasvattanut niin hienon tytön. Minusta tuntui, että minä en ansainnut Bellaa. Bella olisi ansainnut jotain paljon parempaa, täydellisyyttä. Mutta loppuelämäni, jos Bella vain jaksaisi minua – yrittäisin olla hänelle niin hyvä kuin suinkin. Täydellisyyteen pyrkien. Kukaan nainen, kaikkein vähiten Bella ansaitsisi sellaista kohtelua, sellaisen menneisyyden.

Ja vihaani Jacobia kohtaan ei voinut sanoin kuvailla.

Ajatus oli jollain tapaa kutkuttava, että olimme nyt Jacobin entisessä kotikylässä. Mieleni oli ristiriitainen, rakastin Bellaa niin kovasti, että halusin hänelle vain parasta – ei siis Jacobia lähimaillekaan. Toisaalta, rakastin Bellaa niin kovasti että halusin kostaa hänen puolestaan kaikille, jotka häntä olivat satuttaneet.

Ajatukseni keskeytti Jasper, joka ilmoitti meidän olevan vajaan minuutin päästä hostellissamme. Tällä kertaa nukkuisimme koko porukka samassa huoneessa. Se ajatus ei tainnut erityisemmin miellyttää kaikkia – ainakaan minua – mutta kaikki kahden hengen huoneet olivat jo varattuja. Jasperin ilmoitus teki kaikki levottomiksi, he rupesivat oikomaan jäseniään ja tähyilemään levottomasti ikkunoista. Bella sen sijaan torkkui jälleen onnellisen tietämättömänä sylissäni. Hänellä oli hyvät unenlahjat. Ajattelin, jos hän vain ei heräisi, niin kantaa hänet hostelliin asti parkkipaikalta. Bellalle vaikutti olevan tuskaista nähdä tutut rakennukset, ja olimme ilmeisesti vieläpä kylän keskuksessa.

Jazz pysäytti auton, ja me nousimme kyydistä – Bella edelleen käsivarsillani. Hän taisi nukkua sikeästi, sillä ei edes mumissut unissaan. Kävelimme kohti hostellia, ja Emmett auttoi minut ja Bellan sisään. Alice liihotti kohti respan tiskiä, jonka takana seisoi melkein yhtä lihaksikas mies kuin Emmett. Hänellä oli mustat, sotkuiset hiukset ja ihonväri oli hyvin ruskea. Koostaan huolimatta miehestä uhkui jollain tapaa itsevarmuus ja tympääntyminen. Hän ärsytti minua jo ensinäkemältä. Odottelin taka-alalla Bella sylissäni, kun muut sopivat yöpymisjärjestelyistä sun muista. Kun lomakkeet oli täytetty ja muut palasivat luoksemme, huomasin tämän miehen vilkaisevan nopeasti papereita, ja sen jälkeen minua – kuin olisi säikähtänyt jotakin. Hän poistui nopeasti takahuoneeseen, ja me lähdimme kakkoskerroksen huoneeseen.

BPoV

Heräsin Edwardin kainalossa, ja tunnistin olevani jossain muualla kuin ahtaassa autossa. Ilmeisesti toisessa majapaikassamme. Kylässä, jossa viimeisenä halusin olla. Muistin olleeni hereillä viimeksi autossa, kun matkaa oli vielä parikymmentä kilometriä.
”Edward...”
”Herätinkö?”
”Et. Missä olemme?”
”Hostellissa. Alice käväisee toimittamassa asiansa ja jatkamme matkaa niin pian kuin suinkin. Meillä ei tarvitse poistua sisätiloista.”
”Selvä.” Hyvä niin.

En tiedä kauanko vain hengailimme huoneessamme. Rose ja Alice olivat lähteneet ostoksille, Emmett ja Jazz olivat ilmeisesti käyneet pelaamassa aulassa jotain, mutta olivat palanneet huoneeseen. Nyt siis vain odottelimme tyttöjä saapuvaksi, jotta pääsisimme tien päälle.

Eikä kauaa tarvinnut odotella. Alice ja Rosalie palasivat kantaen monenmontaa koristeellista paperikassia, ja me muut päivittelimme minne he ne autossa tunkisivat. Alicen syliin kuulemma. Pakkasimme loputkin tavarat ja palasimme alas jatkaaksemme matkaa. En ollut törmännyt Jacobiin, mikä oli hyvä asia. Nyt minua vain varjosti pelko siitä, tapaisinko hänet tulevassa määränpäässämme.

Astelin aulaan muiden kannoilla, ja sydämeni jätti muutaman lyönnin välistä. Se saattoi myös pysähtyä kokonaan, en tiedä. Ja syy tähän oli ilmestys edessäni. Jalkani muuttuivat hyytelöksi, en päässyt askeltakaan eteenpäin. Ilmeisesti Edward kääntyi puoleeni – en oikein hahmottanut asioita, ja ilmeisesti hän myös ihmetteli käytöstäni. En tiennyt miltä kasvoni näyttivät, tunsin vain veren pakenevan niiltä. En tiedä oliko Edwardilla omat epäilyksensä, vai oliko Jacobilla nimilappu, vai lukiko hän syyn kasvoiltani, mutta erotin hänen silmissään välähtävän raivon, ja tiesin että kaikki oli nyt kiinni sekunnin sadasosista. Minun piti koota itseni. Nyt heti.

Tein shokinsekaisena kolme havaintoa;
1) Kohtalo ilmeisesti yritti tapattaa minut.
2) Luojalle kiitos, ettei Nessie lähtenyt mukaan reissuun.
3) Mitä ikinä Edward kaavailikin, se täytyisi pysäyttää.

Pakotin jämähtäneet jalkani liikkeelle.
”Tule Edward, mennään”, mutisin yrittäen vakuuttaa hänet siitä, ettei hän seisonut juuri edessämme.
”Bella... Onko tuo hän? Edward kysyi ja hänen katseensa vääntyi entistä pahempaan inhoon.
”Kuka? Mitä?”
Olin surkea näyttelemään. Ja surkea valehtelemaan.
Sitten hän vastasi puolestani. Hän vain vastasi väärin. Hänen olisi pitänyt lähteä pakoon, mutta sen sijaan hän totesi kysyvällä äänellä:
”Bella?”
Ja kaikki tapahtuikin sekunnin sadasosissa. Edward rynni muiden välistä kohti Jacobia, ja kun Emmett tajusi syyn, hänkin liittyi mukaan taustatueksi.

Oli totta, että vihasin Jacobia sydämeni pohjasta, vihasin niin kovasti, mutta silti en haluaisi Edwardin tai Emmettin loukkaantuvan, saatikka heidän ottavan kontolleen syytä Jacobin... kuolemasta? En tiennyt olisiko se mahdollista, ja tuskin asiat menisivät niin pitkälle mutta en halunnut ottaa riskiä.
”LOPETTAKAA!” rääkäisin. Alice syöksähti viereeni rauhoittelemaan minua. Enhän minä tässä rauhoittelua kaivannut.
”EDWARD! LOPETA!” kiljaisin uudelleen ja Alice säpsähti peitellen korviaan.
Sitten irtauduin Alicen otteesta ja kävelin nopein askelin kohti kolmea miestä, jotka tappelivat toistaiseksi suhteellisen tasaväkisesti. Eivät varmaankaan kauaa. En oikein ollut tilanteen tasalla. Olin vieläkin shokissa, enkä tiennyt kuka oli voitolla ja kuka häviöllä.

Kaikki tapahtui sekunneissa. Sitten kuului tumpsahdus, ja huutavaa valitusta. Jacobin suusta. ”Edward. Lopeta”, sanoin rauhallisen tasaisella, mutta käskevällä äänellä. Edward pyyhki käsiään housunpolviinsa, ja Emmett seisoi kädet puuskassa tämän vieressä. Okei, ehkä heillä ei ollutkaan tarkoitus tappaa.
”Anteeksi Bella. Sinun ei olisi tarvinnut nähdä.”
”Sinun ei olisi tarvinnut lyödä ollenkaan.”
Edward näytti olevan eri mieltä.
Nenäänsä pitelevä Jacob oli yhtä tyhmä kuin ennenkin. Hän kehtasi vielä avata suunsa.
”Tulitteko Brasiliaan asti vain lyömään minua?”
”Voi kuule, toivon niin kovasti ettei minun olisi tarvinnut nähdä sinua enää koskaan, paskiainen”, vastasin.
”Teitkö abortin?”
Emmett heristi jo nyrkkiään.
”Antakaa minunkin välillä”, pyysin. Sitten työnsin peukalon nyrkin sisään, niin kuin isäni oli opettanut, ja astelin häntä kohti. Löin häntä silmäkulmaan, eikä hän ihmeekseni edes pannut aluksi vastaan. Ehkä hän ajatteli, että minulla oli oikeus.
Ei hän sentään niin myötätuntoinen ollut. Hidasälyinen vain, ei tajunnut että aion lyödä.
”Toivottavasti silmäsi turpoaa umpeen”, tokaisin vielä.
”Et kyllä ollut tuollainen raivopää silloin kun asuit vielä täällä.”
”Kerjäätkö lisää verta nenästäsi? Niin ikävä kuin onkin myöntää, mutta sinä teit minusta tälläisen.”
”En kerjää”, Jacob vastasi hymyillen tylysti, leukaansa kohottaen. Alahuuli töröttäen, niin kuin aina ennenkin. ”Mutta kertoisitko minulle jotain lapsestamme?”
Jos Edward ei olisi pitänyt minua kädestä, olisin lyönyt Jacobilta toisenkin silmän mustaksi.
”Se ei ole koskaan sinun lapsi ollutkaan, eikä tule koskaan olemaankaan. Eikä sinun tarvitse tietää hänestä mitään. Sinun ei kuulu tietää hänestä mitään. Itse teit valintasi, pidä siitä kiinni vain.”
”Otan kyllä joskus selville. Olen biologisesti hänen isänsä, kyllä minullakin on oikeus nähdä hänet!”
”Et vain koskaan tunnistanut isyyttäsi. Lapselleni on merkitty vain yksi huoltaja. Olen kaksikymmentäkaksivuotias yksinhuoltajaäiti.”
”Mikä tuo ukko sitten on? Joka löi minua luvatta ja aiheetta turpiin? Jos ei sinun miehesi?”
”Puhuimmekin virallisista asioista. Sinäkin olet vain virallisesti lapseni isä. Epävirallisesti et merkitse hänelle mitään”, tokaisin niin jäätävällä äänellä kuin suinkin.
”Mennään”, kuiskasin sitten ja lähdin kohti ulko-ovia muiden seuratessa minua.
”Bella! Minä olen muuttunut mies! Löydän vielä sinut ja lapseni!”
Aivan varmasti hän oli muuttunut mies.
”Kiitos parhaasta vitsistä aikoihin, Jacob!” huusin vielä astuessani ulos.
Toivottavasti emme tapaa enää koskaan, lisäsin vielä mielessäni.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2010 15:24:06 kirjoittanut makeaavettä »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

E_Bella

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (11. luku 1.5.)
« Vastaus #76 : 01.05.2010 13:25:01 »
Lainaus
niin kantaa hänet hostelliin asti parkkipaikoilta.

hotelliin  (:  Ainut virhe mikä osui silmään.

Repesin, kyllä kun Bella veti Jakea turpiin. :D Tuli mieleen New Moon leffa, kun Bella lyö Paulia.  :D
Tykkäsin taas kerran! :) Minulta ei oikeasti taida tulla kovin järkevää kommenttia tänään.. :D Ei mistään kummemmasta syystä, paitsi että sade häiritsi nukkumista. (yläkerta = katon ropina kun sataa kauheasti)   :(
Ihana luku ja toivon jälleen jatkoa! <3

//No, sitten ei ollut mitään virhettä. :D
« Viimeksi muokattu: 01.05.2010 15:26:59 kirjoittanut E_Bella »

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (11. luku 1.5.)
« Vastaus #77 : 01.05.2010 13:27:45 »
Siitäs sait tyhmä kakka Jacob >:( Go Bella!
Apua en saa taaskaan mitää sanomista suustani.

Jatkoa.

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (11. luku 1.5.)
« Vastaus #78 : 01.05.2010 13:31:38 »
E_Bella, itse asiassa siinä on tarkoituskin lukea hostelli;) Hostellit ovat sellaisia retkeilymajantapaisia, vähän niinkuin huonompi versio hotellista. Kiitos kommentista! :) Ja joo, täälläkin sataa kuin saavista kaatamalla.  :D

alba, kiitos ihanasta kommentista, jolle lahosin hieman.  :D
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Rebel of Rosefield (11. luku 1.5.)
« Vastaus #79 : 01.05.2010 14:08:42 »
Olen näkäjään unohtanut kommentoida tähän aina kun olen käynyt lukemassa uuden luvun. ); Olen huono välillä kommentoimaan, mutta yritän nyt parantaa tapani. :D

Tää on hyvä fic, teksti on mielestäni laadukasta ja virheisiin törmää todella harvoin. (; Ja Bella ja Edward yhteen, kaikki on hyvin (: : DD Ja arvasin heti, että se on Jacob siellä Hostellissa.. :D Hyvä, että Emmett ja Edward meni opettaa vähän tapoja, ja kans Bellakin hyvän lyönnin veti silmäkulmaan ; D

Lainaus
Ajattelin, jos hän vain ei heräisi, niin kantaa hänet hostelliin asti parkkipaikoilta.
oisko se kantaisin ja kuulostaisiko parkkipaikoilta parempana parkkipaikalta?

Mutta nyt yritän muistaa kommentoida tästä eteenpäin(; :D
Mutta kiitukset jälleen ihanasta luvusta.

♥:lla ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York