Kirjoittaja Aihe: Twilight: Rebel of Rosefield (VALMIS) | K-11, E/B, kaikki ihmisiä  (Luettu 28768 kertaa)

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Rebel of Rosefield (5. luku 15.4.)
« Vastaus #40 : 16.04.2010 21:26:06 »
Halleluja! On tullut lisää!
Jälleen ihananan ihana luku :D
Jatkoa...
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Rebel of Rosefield (5. luku 15.4.)
« Vastaus #41 : 18.04.2010 20:02:31 »
kiitos sarkun luin tämän koska hän sanoi että tämä on hyvä ;) yleensä en lue tämmösiä tyyliin vanhanaikasia ficcejä mutta tämä oli hyvä, kiitosta siitä. ja jatkoa toivon.
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (5. luku 15.4.)
« Vastaus #42 : 19.04.2010 07:43:22 »
Kiitos teidän edelleen ihanista kommenteista, myöhästyn kohta koulusta mutta julkaisen tämän äkkiä.  ;D

Juonen kannalta aika merkityksetön luku, lähinnä valmistelua tulevaan mutta onnistuin jaarittelemaan siitäkin näin paljon - yhden luvun verran. Pidemmittä puheitta, luku kuusi!  :D



Luku 6

APoV

Kun raotin silmiäni, ensireaktioni oli säikähdys. Tunsin kädet ympärilläni, ja poskeni oli vasten miehen paljasta rintaa. Heti kuitenkin muistin eilisen, ja hymyillen pakkauduin entistä lähemmäs nukkuvaa Jasperia.

Olimme ehtineet jutella eilen hyvin paljon. Minulle oli selvinnyt, että Jasper oli sisältä vielä kauniimpi kuin ulkoa. Hän oli hyvin, hyvin kultainen ja kohtelias. Manasin Edwardia monta kertaa mielessäni – Jasper oli parhain ehdokkaistani, ihastuksistani, ja vain veljeni takia tämä tilanne oli viivästynyt näin. Minusta tuntui, kuin kuuluisimme, olisimme aina kuuluneet yhteen. Ja viime yön jälkeen en haluaisi olla hänestä enää koskaan erossa.

Muistelin eilistä; Olimme tulleet Jasperin kanssa ostoksilta hyvin myöhään, enkä ollut enää raaskinut herättää Bellaa – sikäli kun hän nukkui – ja saatoin vain toivoa että kaikki meni kaupalla hyvin. Siitä tulikin mieleeni, että Bellan luona pitäisi käydä ennenkuin purkaisimme Jazzin kanssa tavarat autosta.

Nähtävästi minun oli hyvin vaikea olla edes hetki paikoillani, tekemättä mitään. Sillä mieleeni tupsahti jälleen yksi muisto eiliseltä analysoitavaksi. Edward, rakas veljeni. Hän oli jälleen istuskellut toriaukion puistonpenkillä yömyöhään.

Astelin mukulakivikatua Jasperin käsikynkässä päivitellen hänelle, kuinka tie tuhosi korkokenkäni. Samassa tunsin hänen jähmettyvän hiukan, ja ennen kuin ehdin kysyä syytä, huomasin kivenheiton päässä Edwardin. Poika istui tuolilla, ja katseli haaveellisen näköisenä kerrostalooni.

Jossa asui myös Bella.

”Mitä tehdään? Livahdetaan toista kautta vai suoritetaan virallinen, ensimmäinen perhetapaaminen?” kuiskasin Jasperille.
”Alta pois. Toivottavasti Edward ei lyö minua turpiin.”
Säpsähdin ajatusta mutta astelin päättäväisenä kohti Edwardia, joka edelleenkään ei ollut huomannut meitä.

”Hei veli!” hihkaisin. Teki mieli tirskahtaa, kun hän säikähti, ja käänsi nopeasti katseensa. Voisin käyttää hänen salaisia tekemisiään kiristysaseena joskus.
”Hei Alice... ja Jasper”, hän vastasi tyynesti. Mistä tämä muutos?
”Miksi istut täällä?” tiedustelin.
”Miksi sisareni ja paras ystäväni kulkevat käsikynkässä?” hän vastasi kuivasti hymyillen.
”Noh, annan siunaukseni”, hän vielä mutisi saaden meidät hämmästymään.
”Jos tämä ilta jää meidän kolmen – vain ja meidän kolmen – tietoisuuteen.”
Nyökkäsin pienesti, ja minun kävi sääli veljeäni.


Viimeinkin Jasper heräsi – ei ainakaan melodramaattisten haukottelujeni takia, tietenkään – keskeyttäen pohdintani Edwardin niin kutsutun kolmiodraaman suhteen.
”Huomenta unikeko”, hihkaisin ja pörrötin hänen hunajanvaaleita hiuksiaan.
”Paljonko kello on?” Jasper mutisi haukotellen.
”Varttia vaille yhdeksän.”
”Ja sanot minua unikeoksi?”
Naurahdin pienesti, suikkasin suukon tämän nenänpäähän ja loikkasin ylös sängystä.
”Mitä tänään ohjelmassa, neiti Masen?”
”Hmm... Kummallista etten ole keksinyt vielä mitään”, tuumin. Jotain pitäisi kyllä keksiä, ja äkkiä, sillä ulkona paistoi aurinko täydeltä taivaalta ja päivä oli muutenkin alkanut loistavasti.
”Nyt keksin! Järjestetään juhlat! Emme ole juhlineet kunnolla aikoihin!” hihkaisin riemastuneena, ja mieleeni tulvi tuhansia ideoita.
”Syy juhlaan...?”
”Kaunis päivä? Kevät? Eikun, nyt keksin! Bellan tuparit!”
Miksi en ollut hoksannut aikaisemmin sitä? Tottakai Bella tuparit tarvitsee, sätin itseäni.
”Luultavasti mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä?”
”Valitettavasti... Täytyy mennä ilmoittamaan Bellalle! Järjestämme ne jo tänä iltana! Vieraita sopii enemmän, jos otamme myös minunkin huoneiston käyttöön. Koko viitoskerros on täynnä juhlijoita! Jasper kuule, meillä on niin paljon tehtävää! Ensiksi kerron Bellalle suunnitelmani!”

Liihotin aamutakkiini kietoutuneena vastapäätä asuvan naapurini luo, ja pimpotin ovikelloa kärsimättömänä. Hetken kuluttua kohtasin nykyään jo tutun näyn; kärttyisen Bellan, jonka olen juuri herättänyt.
”Toivottavasti en keskeyttänyt mielenkiintoista unta”, mutisin kun änkäydyin ovenraosta sisään.
”Huomenta vain sinullekin”, Bella marisi vastaukseksi.
”Bella rakaaas”, anelin ja tartuin häntä käsistä. Sitten väsäsin kasvoilleni pahimman luokan koiranpentuilmeen, ja jostain kumman syystä Bella säikähti sitä. Hän käänsi katseensa pois ja mutisi jotain epämääräistä.
”Bella-kulta. Katso minua.”
Hän käänsi hyvin vastahakoisesti katseensa minuun, ja minä tuijotin entistä intensiivisemmin. Kulmani kurtistuivat ja huuleni mutristuivat surumielisesti.
”Saanko järjestää sinulle pienenpienet tuparit?”
”ET! Alice, et kyllä viitsi! En halua huomiota! Kuka sinne sitä paitsi edes tulisi?”
”Minähän sanoin että pienet! Ehkä vain minä ja Jasper ja Rosalie?” Pieni valkoinen valhe vain.
”Jasper? Mitä on tapahtunut?”
”ÄLÄ VAIHDA PUHEENAIHETTA!” vinkaisin epätoivoisena. Viritin kasvoni taas anelevaksi, ja huomasin Bellan keikkuvan päätöksen rajamailla.
”Jooko jooko jooko? Bella kiltti!”
Empimistä.
”Tekisit minusta maailman onnellisimman tytön!”
”Tuo on kyllä täyttä puppua, mutta jos se kerta on sinulle noin tärkeää, niin -”
”KIITOS!” kiljaisin ja hyppäsin hänen kaulaansa.
”Tuota... jos kuristat minut, ei ole ketään kenelle järjestää tupareita.”
Löysensin otettani ja virnistin.
”Tässä on hirmuisesti tehtävää! Älä huoli mistään, kunhan minä vain pääsen asuntoosi koko päivän ajan. Itse asiassa, sinä voisit – kun toimettomana kerta olet – mennä purkamaan Jasperin kanssa eiliset ostokseni autosta.” Samassa huomasin pienen pörröpäisen otuksen ilmestyneen makuuhuoneen ovelle. ”Ja Nessie jää minun kaverikseni, jooko?”
Nessie nyökkäsi pienesti ja minä tarkastelin järkyttyneenä hänenkin vaatetustaan. Risainen, löysä – ilmeisesti Bellan vanha yöpaita.

Bella pyöritteli kyllästyneen oloisesti silmiään, ja ilmoitti menevänsä laittautumaan. Minun mielestä sana 'laittautua' oli liioittelua Bellasta puhuttaessa.
”Hyvä on!” hihkaisin hänen peräänsä. ”Mutta turhaan paljon pynttäydyt” - ihan niin kuin hän tekisi niin - ”sillä minä laitan sinut myöhemmin kuosiin juhlia varten!”
Vastaukseksi kylpyhuoneen ovi sulkeutui tavallista äänekkäämmin.

BPoV

Tunsin kihiseväni raivosta, jolle ei olisi kuulunut antaa valtaa. Näinkin lyhyessä ajassa olin oppinut, että Alice on aina Alice. Kukaan ei ole täydellinen, kaikissa on vikoja, muistutin itselleni. Tosin taisin olla ainoa jonka mielestä Alicen juhlaintoilu oli vika. Huuhdoin vielä kasvoni, kuivauduin pyyhkeeseen ja livahdin vaatehuoneeseen Alicen huomaamatta.

Paitsi että Alice olikin vaatehuoneessa. Pukemassa tytärtäni.
”Hei! Rupesin jo pukemaan Nessietä, tässä on kova kiire eikä auta hidastella. Lisäksi minun teki pahaa katsoa hänen yövaatetustaan.”
”Miksi tuparit pitää järjestää jo tänään?” kysyin irvistäen. Miksi ne piti järjestää ylipäätään?
”Siksi, että tänään on täydellinen päivä juhlinnalle. Ja olet asunut täällä jo aivan liian kauan, kohta tuparit ovat jo vertauskuvallisesti poissa muodista!” hän selitti kasvoillaan hätäinen, kauhistunut ilme.
”Selvä”, mutisin alentuvasti kiskoessani sukkahousuja jalkaan.
”Laittaisiko tämän leningin? Minun mielikseni?”
”Alice, se on paras mekkoni! Käytän sitä vain juhlissa!”
Alicen katse muuttui tyrmistyneeksi.
”Valehtelet?”
Pudistin päätäni.
”Tämä ei kelpaa edes tupareihisi! Tämä on sinun uusi arkimekkosi”, Alice komensi tyrkäten minulle tummansinisen, hiukan röyhelöisen leninkini, jota minä en millään olisi raaskinut pukea – olinhan menossa purkamaan kuormaa.
Ja ennen kuin ehdin edes ajatella hänen edellistä lausettaan, hän kääntyi suunnitelmallisen näköisenä puoleeni.
”Sinun tulee olla kello viisitoista kaupallani. Etsimme sinulle hyvän mekon iltaa varten. Ei mukinoita.”
En voinut muuta kuin myöntyä. Alice oli kuin vastustamaton luonnonvoima.

Viimein, kun olin ahdistavan hienosti tälläytynyt – kiitos Alicen, tämä hoputti minua kohti katutasoa. Jasperin hän oli komentanut jo siirtämään auton kaupan eteen, minun kuuluisi näyttää paikkoja ja olla myös kantoapuna. Kauhistutti jo ajatella, paljonko tavaraa Alice oli hamstrannut eilisellä retkellään. Astelin kuitenkin portaat alas ja kohtasin Jasperin. Tavallaan tämä oli ensimmäinen kerta, kun tapasimme virallisesti. Siispä itsensä esittely olisi varmaan kohteliasta.

”Hei, olen Bella, kuten varmaan tiedätkin”, tokaisin hymyillen ujosti.
”Jasper”, hän vastasi.
”Minulla on avaimet”, tokaisin heilauttaen pientä avainlenkkiä, jonka Alice oli antanut minulle hetki sitten. Jasper vain nyökkäsi pienesti ja katseli tekemisiäni, kun väänsin avainta lukossa ja asetin oven siten, että se pysyi itsestään auki.

Tilanne ei ollut kiusallinen, vaikka olimme hiljaa. Mutta en tiennyt Jasperin tunteista, joten koitin virittää jonkinmoista puheenaihetta samalla, kun kannoimme kasseja ja laatikoita Alicen valmiiksi täpötäyteen varastoon.
”Pitäisiköhän minun olla huolissani Nessien puolesta?” kysyin leikilläni. Tottapuhuen olinkin – kuka tietää mitä Alice keksisikään.
”Luultavasti”, Jasper tokaisi äänessään naurua.
Siihenpä tyrehtyi sekin keskustelu. Hiljaisuudessa viihdyin itsekin paremmin, joten en viitsinyt nähdä vaivaa höpötelläkseni joutavia.
Kuin ratkaisuksi pulmaani – tosin epämiellyttäväksi ratkaisuksi paikalle saapui Emmett. Ei taas, manasin mielessäni.

”Hei Jasper! Mitä teet? Murtaudut Alicen kauppaan?” hän kajautti kovaäänisesti. ”Katsohan, Bellakin täällä!”
Pakeneminen ei ollut enää mahdollista.
Nyökkäsin pienesti ja lähdin rivakasti kantamaan tavaroita sisälle. Emmett jäi ilmeisesti juttelemaan Jasperin kanssa. Siitä tulikin mieleeni, mitä Alicen ja Jasperin automatkalla oli tapahtunut? En ollut muistanut – saatikka ehtinyt – tiedustella asiaa Alicelta.
Palatessani takahuoneesta minua tuli vastaan yhtä laatikkoa kantava Jasper, ja Emmett, jolla oli syli täynnä tavaraa.
”Tässä viimeisetkin”, Jasper tiedotti ja minä jäin odottelemaan heitä liikkeen puolelle.

Säpsähdin kun takaani kuului – jälleen varoittamatta – tuttu ääni.
”Mitä Bells?” Emmett kysyi.
”Samaa vanhaa”, tokaisin.
”Kuulostat aivan Eddieltä”, Emmett sanoi nauraen.
Miksi missään ei päässyt pakoon tältä nimeltä? Kaikki ihmiset, joiden kanssa olin vaihtanut enemmän kuin yhden sanan, kuuluivat Edwardin ystäviin. Oliko tämä jotain karmaa?

En pitänyt siksi edellämainitusta, koska hänen nimensä kuuleminen muistutti minua aina siitä, kuinka saavuttamaton ja ihastuttava hän on. Miten pääsisi tilanteesta yli, jos kuulisi ja pahimmassa tapauksessa näkisi tätä miestä liian usein? Samalla hetkellä tajusin, että Alice luultavasti kutsuisi Edwardin juhliin. Minun juhliini, joista Alice päättäisi luultavasti kaiken. Mutta mikä olisi pätevä syy heivata Edward vieraslistalta? Olen pahoillani, mutta olen ihastunut sinuun enkä halua nähdä sinua silmissäni. Juuri niin.

”Menen tästä kotiini”, tokaisin ja käännyin vastausta odottamatta kohti ovea. Kun olin jo talomme rappukäytävässä, kuulin hälinää takaani, ja tunnistin äänet Emmettiksi ja Jasperiksi. Heistä välittämättä nousin ylimpään kerrokseen, varautuneesti pelonsekaisin tuntein kohtaamaan näkymän.

”Bella! Ei sinun vielä pitänyt tulla!” kuulin Alicen kiljaisevan kun ilmestyin ovelleni. En kuitenkaan saanut sanaakaan suustani, olin liian järkyttynyt vastaamaan. En ollut tunnistaa asuntoa omakseni. Kuinka ihmeessä noin pieni ihminen sai näin lyhyessä ajassa näin paljon aikaan?
”En käsitä...” mutisin hämmentyneenä. Kuulin Emmettin hykertelevän takanani.
”Hyödynsin vain vanhoja koristeitani. Olipa hyvä, etten ole nakannut mitään pois.”
”Sen huomaa”, totesin viitaten Alicen putiikin takahuoneeseen.
”Noh, yllätys meni pilalle kun näit kaiken keskeneräisenä”, hän huokaisi melodramaattiseen sävyyn. ”Sillä aikaa, kun viimeistelen koristelut, sinä voisit käydä juomaostoksilla”, hän komensi.
”Ai hei Emmett, sinäkin olet eksynyt tänne. No sepä hyvä! Sinä autat Bellaa muonitusostoksilla, Jasper käy viemässä kutsut. Toivottavasti ihmisillä ei ole täksi illaksi mitään juhlia tähdellisempää.”
”Mikäpä olisi juhliasi tähdellisempää”, Emmett mutisi – selvästi harmistuneena siitä, että oli saapunut tänne Alicen komenneltavaksi.
”Ihmisillä?” kysyin kulmiani kohottaen Alicelta.
”Mitkä juhlat ne sellaiset olisivat, joissa olisi vain pari hassua vierasta?” Alice sirkutti. ”Ja nyt on turhan myöhäistä enää peruuttaa mitään, Bella”, hän jatkoi hymyillen säteilevästi.
”Mitä minun pitää nyt tehdä?” kysyin marttyyrimaisella äänensävyllä pahuksen Alicelta.
”Emmett kyllä tietää”, hän vastasi ja iski silmää jollain tapaa ovelan näköisenä.
”Alicen sana on meidän kaikkien lakimme”, Emmett tokaisi virnistäen, ja lähti minua tönäisten jälleen kerran kohti ulko-ovea.
”Mitä me tarkalleen ottaen nyt tehdään?” kysyin Emmettiltä.
”Käydään ostoksilla. Juhlat eivät ole kunnon juhlat ilman juomaa ja ruokaa.”
”Aliceko noin vain antoi sinulle vallan päättää tarjoilusta?”
”Tietysti”, Emmett tuhahti. ”Tosiasiassa hän sujautti minulle listan”, hän kuitenkin myönsi nolona, taputtaen povitaskuaan.

Astelin Emmettin kannoilla tunkkaiseen liikkeeseen, jonka kyltissä luki yksinkertaisin kirjaimin Joe's bar and beverage ja tahtomattani nyrpistin nenääni tupakansavun lävähtäessä kasvoilleni. Vaikka moinen taisi olla kovasti muodissa, en ollut koskaan lämmennyt sauhuttelulle. Ihan niin kuin muutenkaan olisin muodikas, ainakaan Alicen mielestä.
”Onko tämä tosiaan ainoa paikka, josta voi ostaa juomia?” kuiskasin Emmettille.
”Jep. Lisäksi ainoa laatuaan.”
Jos heitto ei ollut sarkastinen, epäilin sen todenperäisyyttä vahvasti.
”Hei Em!” mörähti vanha, viiksekäs mies tiskin takaa. Luultavasti se 'Joe'.
”Hei Joseph!”
”Älä kutsu minua sillä nimellä, nulikka.”
Emmett vain virnuili ja asteli rennosti tiskille.
”Näitä tarvitaan”, hän tokaisi nakaten ryttyisen paperinpalan Joen nenän alle. ”Lisäksi nuo tuplana, tusina pulloa sitä uutta siideriä ja nakkaa koriin pari tuollaistakin.” Emmett lateli käskyjä viittoen ympärilleen ja lopulta hänen puheensa menivät minulta jo ohi korvien. Mitä hittoa hän aikoi? Juottaa koko kylän väen umpikänniin?

Viimein hän asteli takaisin luokseni kantaen kahta valtavaa koria täynnä monen muotoisia ja värisiä lasipulloja.
”Alice haluaa aina olla niin hienostunut”, hän tokaisi kuin se olisi kelpo syy näkemääni.
”Eikö hän vieläkään ole ottanut opikseen, ja käskisi jonkun muun hoitaa juomapuolen?”
”Ehei, tätähän hän haluaa. Minulle kuuluu syntipukin rooli”, Emmett vastasi hilpeästi.
Odotin tulevaa iltaa nyt entistä kauhunsekaisimmin tuntein.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2010 18:15:07 kirjoittanut makeaavettä »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #43 : 19.04.2010 12:23:59 »
Hip Hei! Oot saanut kirjoitettua tähän taas ihanan uuden luvun. (:
Mitäköhän niistä tupareistakin tulee...? O.o sitä jään innolla odottamaan :D
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #44 : 19.04.2010 15:37:45 »
Jee uusi luku ♥
Hmm ja minä taas odotan kaikkea muuta kuin kauhunsekaisin tuntein :D  Tupareita siis. Siellähän saattaa vaikka tapahtua viaton pieni suudelma pormestarin ja kaupunkiin juuri saapuneen ruskeaverikön naisen välillä ;'D
Joo mutta toi ei sitten ollu mikään arvaus, kunhan vaan heitin jotain : DD
Kirjoitat todella upeasti ! Olen kateellinen :/
Virheitä en tainnut bongata yhtään ja tykkäsin luvusta, kuten kaikista aiemmistakin.
Jatkoaaa jäään odottamaaaan

ew
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #45 : 19.04.2010 16:45:12 »
Hehee :D Perus Alicea.
Öää.. en osaa muuta sanoo, ku näyttää peukaloa sanoa että jatkahan pian.. :D

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #46 : 19.04.2010 16:56:36 »
Jee! Tuli jatkoa!
Luin tän luvun tunnissa, kiitos iki-ihanan isoveljeni jota piti passata!
Voi ei Alicen juhlta + Emmetin juomat = Katastrofi!
Jatka kun voit
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #47 : 19.04.2010 17:25:49 »
Taas uusi luku?  :o Herran jestas sinä olet nopea!
Mutta pidin erittäin paljon luvusta!
Voi ei Alicen juhlta + Emmetin juomat = Katastrofi!
Jep.
Jatkoa nopeasti!

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #48 : 19.04.2010 17:55:35 »
volee näin nopeesti taas uus luku! :) ja Alice... voi voi, se vaan on niin Alice, ei sille muuta voi! :D ja niin sen tapasta, että ku se haluu jotain ni se myös tapahtuu! :D ja emmett, voi että se on niin ihana! :) ♥ootan kyllä innolla noita tupareita :D ihanku ite ois sinne menossa! kuvailit must tosi hyvin kaikkee sillai et pysty ite hahmottaa kaikki tilanteet päässä! :) mut en kyllä ymmärrä että tää on sun eka ficci ja teksti on semmosta ku oisit kirjotellu näit tosi pitkään! tykkään tosi paljon, enkä huomannu ku vaan kaks pientä virhettä. teksti on niin sujuvaa ja tätä on oikeesti tosi mukava ja ihana lukee! :)

Minun mielestä sana 'laittautua' oli liiottelua

”Mutta turhaan paljon pynttäydyt” - ihan niinkuin hän tekisi niin - ”sillä minä laitan

eli noissa pitäis varmaa olla 'liioittelua' ja sitte toi niinkuin ilman väliä! :)

miten mul tuli semmonen tunne että tanyaki ilmestyy sinne tupareihin ja tulee hirvee härdelli ??? no katotaa sitä sitte!

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

kuriwe

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #49 : 19.04.2010 18:21:05 »
Miksköphän löysin tän vasta nyt???
Rakastan ideaa ja 1900-luvun aikaa  :)
Yhdestä asiasta en kyllä ficissä pidä: TANYASTA! Se on kauhea akka enkä käsitä miten Edward ylipäätään nai sen. Mutta sehän ei ole sinun vikasi.
Pikaisesti jatkoa?

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #50 : 19.04.2010 22:58:20 »
whippee, uusi luku  ;D
aaaivan ihana taas , kiitoksia
joo, en nyt keksi mitään rakentavaa  :-\
mutta jatkoa taas pyytelen

<3:llä
jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (6. luku 19.4.)
« Vastaus #51 : 22.04.2010 22:22:15 »
KIITOS jälleen kaikille kommenteistanne, ne innostaa hirmuisesti kirjottamaan lisää ja muutenkin ootte kyllä ihania!  :D Tää mun tahti johtuu luultavasti siitä, että aina kun saan aikaseksi ruveta kirjottamaan, niin istun iäisyyden tässä koneella ja tekstiä vaan tulee ja tulee, ja muut hommat jää ihan retuperälle... .___.

minnamoi, kiitos kun jaksat  ilmoittaa mulle niistä virheistä, kun itse olen niin hajamielinen enkä huomaa niitä kaikkia.  :( Ja ehkä se että oon lukenu muita ficcejä ja kirjotellu samalla kaikenlaisia ei-ficcejä eli novenpätkiä sun muita niin on osatekijä.  :D

Sain kuin sainkin tän vielä tänä iltana valmiiksi! Jos totta puhutaan, luku kasikin on valmiina... Innostuin vähän kirjottelemaan tänään.  ::) Ajattelin pantata sitä hetkisen, nimittäin pääsen taas kirjoittamaan vasta ensi keskiviikkona. Tässä luvussa ei tapahdu mitään mullistavaa, mutta sitä seuraavassa senkin edestä.  ;)



Luku 7

BPoV

”Alice, kauanko vielä kidutat minua?”
”Bella, hiukan kiitollisuutta kiitos.”
”No kiitos, että pakotit minut pyntättäväksesi.”
”Kiitä vaikka siitä, että minun ansiosta kukaan ei huomaa näissä juhlissa ketään muuta kuin sinut. Ainakin miespuolisten suhteen.”
Tuhahdin vastaukseksi.

”Valmis!” hän hihkaisi viimein, kun tunsin takapuoleni puutuneen täysin ja olin enemmän kuin kyllästynyt.
”Nyt saat katsoa”, Alice tiedotti ja käänsi pukeutumispeilini oikein päin jalustallaan.
”Oho.”
En saanut muuta sanotuksi – olin järkyttynyt. En muista milloin viimeksi olin näin tällingeissä, vieläpä näteissä sellaisissa.
”Näytän nätiltä.”
Alicen vuoro tuhahtaa. ”Nätiltä? Väitätkö aikaansaannostani vain nätiksi, vai pitääkö minun takoa hiusharjalla sinulle järkeä päähän?”
En viitsinyt vastata, olin liian hämmästynyt kuvajaisestani. Hiukset olivat tavallista voimakkaimmilla laineilla, muutama koristeellinen solki piti ne poissa silmiltä. Meikki oli taidokas ja kaunis. Alice oli hakenut minulle kellohelmaisen mekon liikkeestään. Sekin oli koboltinsininen – kuulemma korosti minun ihonväriäni hyvin – mutta nykyistä ”arkimekkoani” huomattavasti koreampi. Olkaimeton ja juhlavaa kangasta. Tavallisesti en käyttänyt myöskään niin avonaisia mekkoja. Ei se tyylittömän avonainen ollut, Alice käytti sellaisia töissäänkin. Mielessäni olin kuitenkin pitänyt moista sopimattomana äideille. Ihan niin kuin minä muutenkaan olisin ollut sovinnainen.

EPoV

Istuskelin olohuoneessamme lukemassa kuolettavan tylsää ja paksua opusta – viettämässä vapaapäivääni – kun kuulin postiluukun kilahtavan. Kummastuin, eihän tähän aikaan postia jaettu? Laskin kirjan sohvapöydälle, välittämättä siitä että hukkasin samalla sivun, ja astelin eteiseen.

Kuoressa luki Edward ja tunnistin sen Alicen käsialaksi. Uteliaisuutta tiristen revin kuoren auki, samalla ihmetellen miksei siskoni käynyt toimittamassa asiaa suullisesti. Samassa muistin eilisillan, ja häpesin hiukan itseäni, olin kuin pahinkin epätoivoinen Romeo. Paitsi tässä tarinassa hän ja Julia tuskin päätyisivät yhteen. Eilisestä huolimatta, tuskin kirjeessä olisi uhkailua tai kiristystä – ei Alice sellainen ollut.

Bellan tuparit tänään viidennessä kerroksessa kello 17 eteenpäin.
Tule käymään.
Alice
p.s. Päivämäärällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tiedän sinulla olevan tänään vapaapäivä.
p.p.s. Jätä Tanya kotiin, kiitos.


Tarkistin muutaman kerran, että luin varmasti oikein. Luetunymmärtämisessäni ei koskaan ole ollut ongelmia, mutta nyt ihmettelin totisesti – yrittikö Alice rivien välissä parittaa minua ja Bellaa? Minun olisi kai pitänyt potea huonoa omatuntoa, tai toimia tunnollisesti ja jäädä kotiin, mutta jostain käsittämättömästä syystä – Ketä yritin huijata? Ei se käsittämätöntä ollut – päätin lähteä toivottamaan Bellan tervetulleeksi kyläämme. Sitä paitsi, Alicen juhlat olivat aina yhtä loistokkaita, olisi typerää ja luultavasti myös anteeksiantamatonta jättää ne väliin.

Hävitin todistusaineiston, eli silppusin kutsun roskakoriin ja siirryin vaatehuoneeseen. Samalla aprikoin, mitä selittäisin Tanyalle. Hän olisi kyllä totaalisen raivona, kun palaisin kotiin. Lappu, jossa valehtelisin olevani vaikka Emmettillä? Jos jäisin kiinni valehtelusta, saisin vielä pahemman läksytyksen. Valitsin parhaan pukuni; tummanharmaat housut ja takki, valkea liivi. Vaihdoin kenkäni plankatuimpiin, ja koitin ojentaa hiuksiani. Kello oli hiukan yli neljän, minulla olisi vielä vajaa tunti aikaa ennen lähtöä.

Kun olin hermostuneena istuskellut keittiön pöydän ääressä tovin vahdaten kelloa, ja vahdaten näkymää ikkunasta - vaikka tiesin että Tanya ei tulisi vielä kotiin - viisarit osoittivat vihdoin tarpeeksi ja nousin ylös. Tarkistin itseni vielä varmuuden vuoksi eteisen peilistä, ja lähdin matkaan. Tuurillani joku lokki paskantaisi olalleni, ennen kuin saavuttaisin määränpääni, punatiilisen kerrostalon.

Astelin hiukan hermostuneena kierreportaat ripein askelin ylös asti, ja vaimea musiikki kantautui korviini jo neljännessä kerroksessa. Toivottavasti talon muut asukkaat olisivat ymmärtäväistä porukkaa. Rinkautin ovikelloa, ja kuulin sisareni kiljaisun oven toiselta puolen.
”Bella! Ensimmäinen vieras tuli! Sinä avaat!”
En kuullut hänen vastaustaan, mutta erotin äänensävystä, ettei se tainnut olla myönteinen.
”Tottakai avaat! Hopihopi, epäkohteliasta seisottaa toisia oven takana. Jasper, mitä luulet tuleeko vieraita tarpeeksi? Että tarvitsisimme myös minun huoneistoni? Tuleehan? No Bella, mitä kuhnit?!”
Minua alkoi naurattaa tämä tilanne.
Sitten ovi yht'äkkiä avautui ja kohtasin Bellan suklaanruskeat silmät. Ja samalla huomasin koko tytön – en ollut koskaan nähnyt häntä näin hemaisevana. Kaunis hän oli kyllä aina ollutkin, mutta oliko mahdollista että nyt en enää keksinyt tarpeeksi ylistäviä sanoja?
Seisoimme edelleen ovensuussa tuijottaen toisiamme, eikä kumpikaan tehnyt elettäkään siirtyäkseen, liikkuakseen, sanoakseen mitään.

Kuinka mielelläni olisinkaan sitä halunnut, mutta todennäköisesti emme voisi seisoskella oven suussa koko iltaa. Mieluiten kyllä olisin kaapannut Bellan mukaani ja karannut tästä pahuksen tuppukylästä hänen kanssaan. Kuitenkin erehdyin rykäisemään pienesti – ja kohtasin Bellan nopeasti happamaksi muuttuneen ilmeen. Sata penniä ajatuksistasi, ajattelin mielessäni.

”Ajattelitko nuokkua ovensuussa kauankin?” Bella kysyi minulta äänessään jotain outoa, kuin teräviä jäänsiruja.
”Hankala päästä sisäänkään, kun seisot tientukkona”, vastasin tylymmin kuin oli tarkoitus.
Bella kääntyi sanaakaan sanomatta, ja jätti minut yksin eteiseen.

”Bella, mitä nyt?” kuulin Alicen helisevän äänen kysyvän huolestuneesti.
”Bells näyttää siltä... kuin olisi syönyt sitruunoita. Tai jutellut Eddien kanssa”, kuulin Emmettin hykertelevän. Päätin astua esiin ennen kuin minusta tehtäisiin enemmän pilkkaa. Astelin pieneen olohuoneeseen, ja kohtasin viisi silmäparia. Neljä niistä tuijotti minuun uteliaasti. Jasper, Rosalie, Alice ja Em.
”Terve”, tokaisin.
Jasper nyökkäsi, Rosalie ei vastannut mitään – välimme olivat surkistuneet entisestään kun olin nainut Tanyan – ja Alice mulkaisi minua vihaisesti. Syyttelevästikin. Käänsin katseeni Bellaan, joka  ei ollut huomaavinaankaan minua.
”Missä Nessie?” kysyin mahdollisemman rennosti.
”Rosalien äidillä”, Alice vastasi vielä jäätävämmin kuin Bella.
”Hyvä ettei hänen tarvitse olla täälläkään. Täällähän on tunnelma kuin hautajaisissa”, Emmett möläytti.
”Mistäköhän se johtuu”, kuulin Rosalien mutisevan.
”Minusta tietenkin”, tokaisin ja istahdin pienelle baarijakkaralle. Ilta ei alkanutkaan niin lupaavasti kuin olin odottanut.

BPoV

Sen jälkeen kun Edward oli saapunut, leppoisa tunnelma oli jäätynyt silmänräpäyksessä. Minun takia, tietenkin. Tuparit olivat muutenkin hyvin ikävä ja epämiellyttävä tapahtuma, ja Nessien poissaolo sekä Edward saivat minut entistä huonommalle tuulelle. Minua ärsytti, että tunsin häntä kohtaan niin vahvasti. Eteisessä en voinut irroittaa katsettani hänen silmistäni, ja olin jälleen tuntenut oudon tunteen, kuin sähkövirran välillämme. Aloin kohta uskoa avaruusolentoihin ja manipulaatioihin, siihen että syntyessään ihmisiin kiinnitetään magneetti, jolle on vain yksi vastakkainen napa. Edward oli minun maailmani napa, niin naurettavalta kuin se kuulostikin.

Päätin kuitenkin saada edes muut juhlatuulelle, joten kokosin itseni ja yritin näyttää jälleen innostuneelta. Tunteeni ailahtelivat ääripäästä toiseen ja Rose taisi saada minusta aika epäilyttävän ensivaikutelman. Em, Jasper ja Alice tiesivät kyllä jo että olen raivohullu päästä varpaisiin. Mitä sitä totuutta peittelemään, ajattelin itsesäälissä rypien. Rosalie kyllä vaikutti niin mukavalta kuin Alice oli kertonutkin. Hänen jupinat Tanyasta olivat vain plussaa minun silmissäni.

”Eihän tänne tule yhtään enempää väkeä?” tiedustelin Alicelta.
”Pitäisi tulla”, hän vastasi kulmiaan kurtistaen. Sitten hän vilkaisi seinäkelloa ja mutisi jotain siitä, kuinka myöhästely on anteeksiantamatonta eikä tosiaankaan muodikasta.
Huomasin Edwardin katseen – jälleen kerran – kohdistuneen minuun. Se hämmensi, teki vaivaantuneeksi. Miksi Edward minua tuijotti? Luultavasti siksi että yritti miettiä mitä hittoa ajoin takaa käyttäytymiselläni. En totta puhuakseni tiennyt itsekään.
”Missäs vaimosi?” kysyin häneltä niin neutraalilla sävyllä kuin kykenin.
”Töissä kai”, Edward vastasi kuin olisi jutellut säästä. Huomasin hänen pidättelevän pientä, vinoa, hymyään.
”Tanyaa ei täällä kaivata. Eikä kyllä muuallakaan”, kuulin Rosalien jatkavan. Hänen oli vaikeampi pidättää tunteitaan.
”Kaikki meistä taitavat olla sitä mieltä”, Emmett jatkoi. ”Paitsi Edward.”
Miksi puhuimme yhtäkkiä vain tietystä ihmisestä, ihmisestä josta ei ollut muuta kuin harmia, ihmisestä joka lukeutui kylän ärsyttävimpien kastiin.
”Se Tanyasta”, Edward tokaisikin kuin olisi lukenut juuri ajatukseni.

Hetken kuluttua kiusallinen istuskelu päättyi, sillä ovikello soi. Sisään tuli lauma minulle tuikituntemattomia ihmisiä. Toiset hieman enemmän ja toisen vähemmän huppelissa. Alice sääti musiikkia entistä isommalle, ja tyrkytti Emmettin ostoksia meille kaikille. Olin aika varma, etten selviäsi tulevasta selvin päin, joten korkkasin yhden siideripullon.
”Bella humalassa... hmm, varmasti mielenkiintoinen näky”, Emmett tokaisi minulle kilauttaen lasipulloaan omaani vasten.
”Saatpa nähdä”, mutisin.
”Humallutko helposti?”
”Kuinka niin?”
”Siten niin, että tiedän täytyykö minun terästää sokerilitkuasi salaa.”
”Humallun! Tosi helposti”, vakuuttelin.
”Olet surkea valehtelemaan, tiesitkös?”
”Kiitos tiedosta”, murahdin ja käänsin Emmettille selkäni. Minua vain huoletti koko ajan, miten Nessie voi juuri nyt. Järjellä ajatellen hyvin tietenkin, Rosalien äiti vaikutti ihastuttavalta ja hyväsydämiseltä. Järki ei vain ollut parhaassa vedossaan tänä iltana. Ehkä minun pitäisi tosiaan näyttää Emmettille hemaiseva humalainen olomuotoni ja samalla antaa estojen ja turhien murheiden liidellä menojaan.

Minulla taisi olla menossa jo kolmas pullo, ja asuntoni oli täynnä väkeä, kun tunsin jonkun koputtavan olkapäätäni. Käännähdin – liian nopeasti – katsoakseni tulijaa, ja kun horjahdin hieman, Edward tarttui minua käsivarresta.
”Ohops. Kiitos”, vastasin ja kohtasin jälleen nuo lumoavat silmät.
”Ajattelin kysyä tanssimaan, mutta oletkohan siinä kunnossa?”
”Humalani on hyvä syy kieltäytyä. Todellisuudessa olen surkein koskaan tapaamasi tanssija, joten en suostuisi muutenkaan.”
Edward näytti harmistuneelta, muttei ruvennut inttämään vastaan. Viisas päätös.
”Emmett taitaa olla pettynyt. Tasapainon menettämistä lukuunottamatta vaikutat liki selvältä.”
Nyökkäsin ja väläytin pingottuneen hymyn. Kolme pulloa makeaa ja sokerista siideriä ei tehnyt vielä hallaa pääkopalleni.
”Minulla on hyvä viinapää”, tokaisin.
”Minulla luultavasti parempi.”
”Eipäs ole.”
”Mistä tiedät?”
”Ei voi olla.”
”Kokeillaanko?” Edward kysyi härnäävään sävyyn – ja tahallisesti. Yllyttäminen toimi aina. En voinut antaa periksi, joten tartuin Edwardia kädestä, ja ravistelin sitä kuin sopimuksen merkiksi. Ennen kuin irroitin, naksautin yhden hänen sormistaan.
”Saakeli! Olet vaarallinen noin pieneksi.”
”Älä hauku minua pieneksi, senkin... senkin...”
Edward odotti kiinnostuneena, mitä sanonut. Joten en sanonut hänelle enää mitään. Sen sijaan haravoin katseellani Emmettin.
”Em! Tuo minulle ja parhaalle kaverillesi juotavaa!”
”Miksi?” kuulin hänen kysyvän ja samalla kuulin pullojen kilinää – häntä ei tarvinnut kahdesti kehottaa.
”Koska hän väittää omaavan paremman viinapään. Mikä on mahdotonta. Joten testaamme.”
”Hankala olla arvaamatta kumpi yllytti”, Em mutisi ja toi meille kaksi korkattua pulloa.
”Mitä tämä on?”
”Ei meillä ole koko iltaa katsella, kuinka joku siiderilitku osoittautuu harvinaisen surkeaksi humalluttajaksi. Ala litkiä, Bells.”
”Edwardin täytyy myös”, mutisin. ”Tässä ei kyllä ole mitään järkeä. Vastuuntuntoisuudesta puhumattakaan.” Siitä huolimatta join pienen hörpyn pullonsuusta.
”Hyi hittolainen! Emmett, mitä tämä on? Sen höyrähtäneen papan kusta?” kysyin irvistellen.
Emmett vain nauroi raikuvasti.

EPoV

Yllätyksekseni puheet eivät olleet vain uhoamista – Bellalla oli tosiaan hyvä viinapää. Hänen silmät eivät vieläkään seisoneet, eikä puhe sammaltanut. Itsellä se olotila ei ollut enää kovin kaukana. Kaikesta huolimatta, en halunnut saattaa Bellaa moiseen tilaan. Enkä itseänikään sen koommin. Kankkunen oli kamalaa kärsimystä, ja muutenkin halusin kontrolloida tekemisiäni.

”Sovitaanko, että tuli tasapeli?” kysyin Bellalta suostuttelevasti hymyillen.
”Jos kerta myönnät häviösi, niin sovittu.”
En minä kyllä sitä tarkoittanut. Mutta kohautin vain välinpitämättömästi olkiani.
”Ed senkin ilonpilaaja!” kuulin Emmettin morkkaavan.
”Juotamme kohta sinut umpikänniin jos et keksi parempaa tekemistä kuin härnätä Bellaa.”
Tyttö punastui. Hän punastuu niin herkästi, mutta joka kerta kun niin tapahtui, minulle tuli outo, entistä veltompi olo. Ensinnäkin siksi, että punaiset posket kermanvalkean ihon ympäröimänä saivat hänet näyttämään entistä kauniimmalta. Toisekseen, se antoi minulle jotain omituista toivoa, että Bella pitäisi minusta sittenkin. Edes hitusen. Toiveajattelua.

Tunteeni myllersivät jälleen kuin hirmumyrsky, joka repii vanhan mennessään. Olin viimepäivät irtautunut Tanyasta hetki hetkeltä, vauhti koko ajan kiihtyen. Nyt olin hänessä enää kiinni kuin lapsen lenkkuva maitohammas. Vain pieni repäisy, ja se olisi poissa. Mitä sitten? Ikenestä vuotaisi ehkä verta, hammas laitettaisiin tyynyn alle – eikä sitä koskaan enää näkyisi. Tilalle saataisiin jotain paljon mieluisampaa.

Taisin olla tosi humalassa, kun tajusin vertaavani maitohammasta itseeni.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2010 12:52:26 kirjoittanut makeaavettä »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #52 : 23.04.2010 14:19:20 »
noniin pääsen nyt kommentoimaan kun eilen en ehtiny :) mutta joo tykkäsin taas tosi paljon luvusta, vaikkakin tekis mieli repii hiukset päästä ku lukee koko aja et bella ja edward tykkää toisistaan mut luulee ettei voi saada toista, toivottavasti toinen kohta kertoo tunteensa tms.! :) ootan kyllä tanyan reaktioo ku se saa tietää et edwardin ja bellan välil on jotain! :D nojoop en löytäny (tai edes ettiny) virheitä ja teksti oli tosi selkeetä! ja emmett♥ voi se vaan on niiiiiiiin ihana! :D

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

alba

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #53 : 23.04.2010 14:45:21 »
Hohoo :D Mahtavaa. Hitot Saksikäsi-Edwardista kun meillä on Maitohammas-Edward  ;D

Noniin joo mä oon juonu liikaa teetä ja aivot käy nyt ylikierroksilla joten se rakentava lens poies jajajajaj sillee  ;D
Eli jatkoajatkojatkoa. :P

E_Bella

  • Vieras
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #54 : 23.04.2010 15:47:56 »
Lainaus
Mahtavaa. Hitot Saksikäsi-Edwardista kun meillä on Maitohammas-Edward 

Hheeeh, mulle tuli heti mieleen se elokuva.... Johnny Depp vielä kaiken lisäks, kun sehän sitä näytteli.. :D
Ihana luku taas, tulin tänne pitkästä aikaa kommentoimaan. ;D
Emm oli kyllä mahtava.. :D
Niin ja jatkoa!!

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #55 : 23.04.2010 17:51:14 »
Jeee! Uusi luku saapui! :D
Oli jälleen kerran järisyttävän hyvä.
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #56 : 23.04.2010 20:50:22 »
Mainio luku <3
Ööää en osaa antaa alkuunkaa rakentavaa tai mitään!
Anna siis anteeksi lyhyt kommentti :'D
Joo mutta tosi hyvin kirjoitat ja virheitä en taaskaan yhtään huomannut.
Jatkoa toivon.

ew
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #57 : 23.04.2010 21:54:21 »
Aploodit mahtavalle kirjoittajalle! *tap tap*
Voi ei, mitäköhän seuraavassa luvussa tapahtuu jos kerran siitä löytyy enemmän sitä "actionia"...  ::)
Continue, please
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Rebel of Rosefield (7. luku 22.4.)
« Vastaus #58 : 24.04.2010 22:28:59 »
Kiitos jälleen (sitä ne on kyllä aina) ihanista kommenteistanne, en kyllä tiedä mitä päässäni liikkuu kun julkaisen tämän jo nyt, mutta kuten olen aiemmin todennutkin - en osaa säästellä mitään!  :D

Luku 8

EPoV

Kun olin lähtenyt tupareista yömyöhään, olin mennyt yöksi työpaikalleni. En halunnut kohdata vihaista Tanyaa heti – minulla oli vielä hyvä, onnellisesti tokkurainen olo ja halusin pitää siitä kiinni. Oli kuitenkin ilmeisesti virhe jättää asia hoitamatta samantien.

Nuokuin puoliunessa nahkaisessa työtuolissa huoneessani, kun kuulin kanslian puolelta kimeää huutoa. En ehtinyt edes tunnistaa ääntä Tanyaksi, kun hän jo ampaisi huoneeseeni.
”MISSÄ HITOSSA OLIT VIIME YÖN? OI ANTEEKSI KUN EDES KYSYN, BELLAN LUONA TIETENKIN! TOIVOTTAVASTI NAUTIT VAIMOSI PETTÄMISESTÄ!” hän raivosi naama punaisena.
”En ole pettänyt sinua kenenkään kanssa”, tokaisin niin tyynesti ja vilpittömästi kuin suinkin, sillä se oli totuus.
”Miksi helvetissä uskoisin sinua, siitä asti kun se lumppu saapui kaupunkiin et ole muuta ajatellutkaan, ja meidän sängyssämmekin varmaan kuvittelit minut Bellaksi!”
”Jos uskoisit minua vaikka siksi, että olen aviomiehesi?” Tällä menolla en enää kauaa, täydensin mielessäni. ”Lupaan kyllä kertoa, kun olen tehnyt jotain vihkivalojen vastaista. Mitä ei tule tapahtumaan. Ja vielä, älä enää ikinä kutsu Bellaa lumpuksi.”
Tanyan silmistä purkautui kiukun kyyneliä, kun hän poistui huoneestani yhtä nopeasti kuin oli saapunutkin. Hänen mennessään kuului vielä ilkeä räsähdys, ja sitten ovi paukahti.

Eikä aikaakaan kun sihteeri saapui huoneeseeni.
”A-anteeksi Herra Masen. Mutta mitäköhän tuo äskeinen oli? Nyt aulassa on yksi ehjä kukkaruukku vähemmän.”
”Osta uusi. Ota vaikka palkastani, jos niin kaivertaa.”
”Liittyyköhän tämä jotenkin kylän uuteen asukkaaseen?”
”Ei sotketa Bellaa tähän.”
”Herra Masen, tämä nainen, Bella, ei ole hyväksi kylällemme. Hän lietsoo muita käyttäytymään sopimattomasti.”
”Eihän lietso. Kuvittelette vain omianne. Poistuisitteko, kiitos?”
Kun ovi sulkeutuu narahtaen, vaivoin pidätellyt tunteeni pääsevät valloilleen.
Kauanko menisi että saisin kenkää töistä? Se oli aika merkityksetöntä siihen nähden, mitä Bellalle kävisi. Tanya hautoi varmasti jo kostosuunnitelmia. Tiesin, että päiväni Rosefieldin pormestarina, ylipäätään Rosefieldissä alkoivat olla luetut. Enkä tiennyt Bellan tunteista yhtään mitään.

Päässäni kummitellut ajatus Tanyan aikeista pakotti minut lopulta käymään Bellan luona. Nopeasti vain, tarkistamassa että kaikki on hyvin. Lounastunnilla nakkasin takkini olalle ja kevättuuli vihmoi ja vinkui niin, että vilu tuli siitä huolimatta. Kipusin jälleen kerran betoniset kierreportaat ylös ja painoin summeria.

”Ai, Edward.”
”Ketä odotit?” kysyin hymyillen pienesti.
”Että vaimosi ei olisi saanut vielä tarpeekseen.”
Voi ei. Tietysti Tanya oli mennyt oikopäätä Bellalle. Miksen tajunnut sitä? Sätin itseäni, ja eritoten sitä että tämä oli vain ja ainoastaan minun syytä.
”Olen pahoillani. Myös Tanyan puolesta.”
”Hah, luuletko että se haahka olisi ikinä pahoillaan?”
Hän oli oikeassa, taas.
”Eipä kai. Mutta olen silti hyvin pahoillani. Mitä hän teki? Eihän hän satuttanut sinua tai Nessietä?” tiedustelin huolesta vauhkona.
”Ei. Minä kyllä pitäisin puoleni tuon rimpulan kanssa. Huusi ja haukkui minua sellaisilla sanoilla joiden olemassaolosta en tiennytkään. Opettavainen päivä”, Bella vastasi hymyillen kuivasti.
”Saanko tulla sisään?” kysyin hetken mielijohteesta.
Bella näytti hämmästyvän hieman, mutta peitti sen nopeasti ja päästi minut sisään.

”Annatko minulle anteeksi?” kysyin ensitekijöikseni.
”Minkä?” Bella tiedusteli äänessään huvittuneisuutta.
”Sen että minun takia Tanya syöksyi raivoamaan luoksesi.”
”Ei se sinun syytäsi ole. Normaalit ihmiset eivät käyttäytyisi niin, olisi tilanne mikä tahansa.”
”Mutta minun takiahan Tanya ei ole normaali.”
Bella tuhahti.
”Luuletko että sinä saisit tekemisilläsi jonkun ihmisen noin hulluksi?” hän mutisi silmiään pyöritellen.
”Se on synnynnäistä”, hän jatkoi.
”Synnynnäistä tai ei, olen osasyy. Joten..?”
”Saat anteeksi, jos se antaa sinulle mielenrauhan.”
”Kiitos.”
”Kuule, minun pitäisi kai häätää sinut kylästäni. Mutta en halua”, jatkoin. Päätin käsitellä kaikki ikävyydet kerralla.
”Oho. Tämä ei kyllä ole mikään yllätys... mutta... mutta...”
Bella ei löytänyt edes sanoja. Mitä hittoa minä ajattelin? Järkytystä järkytyksen perään? En tehnyt mitään oikein! Tartuin Bellaa käsistä ja koitin rauhoittaa häntä.
”Sitten minun täytyy kai lähteä... taas.”
Hän taisteli kyyneliä vastaan. Bella Swanin tapoihin ei ilmeisesti kuulunut itkeskely muiden nähden.
”Ei täydy. Niin kauan kun olen pormestari, päätän kylän asioista. En päästä sinua lähtemään.”
Kohtasin viimein Bellan kyynelnesteestä kiiltelevät upottavan ruskeat silmät. Niihin hukkui.
”Kauanko sinä olet pormestari?” Bella kuiskasi. Hän ilmeisesti tajusi saman kuin minä. En kovin kauaa, mikäli tekisin oikein ja jättäisin mielipuolisen Tanyan.
”Tiedät itsekin.”
Bella nyökkäsi.
En tiedä mitä tapahtui – jotain hämmentävää siihen nähden että vielä eilen olimme olleet kuin pahimmat vihamiehet – mutta kuin lausumattomasta käskystä huulemme alkoivat tavoitella toisiaan. Tiesin että se oli teoreettisesti väärin, mutta silti se oli sydämessäni niin oikein kuin olla saattaa. Näin sen kuuluisi olla, olisi aina kuulunut. Virheitä virheiden perään, ja nyt vasta olin toimimassa oikein.

”Bella, olen naimisissa...” kuiskasin niin hiljaa että hädin tuskin kuulin sanojani itsekään. Ne vain piti sanoa, piti muistuttaa, saada todettua. Ja se ei muuttanut silti mitään. ”Mutta mitäs sitten!” mumisin eikä aikaakaan kun huulemme kohtasivat toisensa. Suudelma oli suloinen, lämmin ja pehmeä. Kuin Bella. Täydellinen, kuin Bella. Huulemme liikkuivat toisiaan vasten hellästi, toisiaan mukaillen, kuin yhteen sulautuen. Se tuntui jatkuvan ikuisuuden, mikä olisi sopinut minulle. Mutta viimein – mielestäni aivan liian pian – huulemme irtautuivat toisistaan. Olimme silti aivan vastakkain, pystyin tuntemaan Bellan hengityksen ihollani. Ja hänen ilmeestään, hänen silmistään tiesin mitä mieltä hän oli. Hän oli sitä mieltä, että se oli väärin. Niin kuin se olikin. Teoreettisesti.

Bella oli hyvin hämillään, luultavasti tunsi valtavaa syyllisyyttä – nyt hän ei ollut enää siinä mielessä syytön kun oli hetki sitten ollut. Nyt hänen mielestään Tanyalla olisi täysi oikeus ladella kaikki solvaukset päin Bellan kasvoja. Sitä minä en olisi sallinut. Bella oli edelleen syytön. Kaikki tässä jupakassa oli minun – vain ja ainoastaan minun – syytäni. Enkä tuntenut hitustakaan huonoa omatuntoa, ja näin osan tulevaisuudesta kirkkaana edessäni. Sen jälkeinen aika oli sitä vastoin täysin hämärän peitossa.

Silitin Bellan poskea, enkä tällä kertaa kohdannut hänen silmiään. Niiden peittona olivat sulkeutuneet luomet ja tuuheat, pitkät ripset.
”Bella. Kaikki järjestyy. Älä huoli, älä sure. En tiedä sinusta, mutta minä en pärjää ilman sinua. Enää.”
”Ei mikään järjesty. Menetät työsi, menetät maineesi. Sinusta tulee kuin minä. En toivo enkä halua sellaista tulevaisuutta kenellekään.”
”Tulevaisuuteni olisi täydellinen, jos vain saisin olla kanssasi.”
Kaiken tämän olin nähnyt selvänä mielessäni jo päiväkaudet, mutta vasta nyt uskalsin lausua tunteeni ääneen. Minua pelotti – mitä jos Bella ei tuntisikaan samoin? Ei pelottanut mikään häpeä tai nolostuminen, vaan se että mitä sitten, jos minulla ei olisi Bellaa? Minulla ei olisi mitään. Tämä nainen oli kaikkeni, ollut siitä asti kun ensimmäisenä iltana hän kutsui minut asuntoonsa.
”Et voi olla tosissasi. Se on mahdotonta. Olen vain hyljeksitty tytönrääpäle, et voi olla tosissasi”, hän mutisi.
”Pitääkö minun todistaa uudestaan, kuinka tosissani olen?”
”Mutta Edward, mitä sitten teet? Jos sinulla ei ole työtä, jos koko kylä alkaa vihata sinua?”
”Lähden pois.”
”Tulen mukaasi”, Bella vastasi. Ja se oli juuri se mitä halusinkin kuulla. Tunsin kuinka sydämeni pyrähti lentoon paikoiltaan – Bella halusi minut. Tai ainakin olla kanssani.
”Oikeasti?”
”Minun tässä kuuluisi epäileväinen olla”, Bella vastasi.
Puristin hänet lujempaakin lujempaan halaukseen, ja suutelin häntä uudelleen.
Kaikki oli oikein. Kaikki oli täydellistä.

Sanotaan, että asiat pitäisi hoitaa tärkeysjärjestyksessä. Minun listani ykkösenä oli Bella, mutta siitä huolimatta halusin järjestää muut asiat sitä ensin. Tekisin sen näyttävämmin ja ottaisin itse lopputilin. Saisin potkut joka tapauksessa, mutta näin säilyttäisin edes hitusen arvostuksen rippeitä. Tanya hoidettavana asiana olisi rutkasti monimutkaisempi, mutta selviäisin siitäkin. Juuri nyt tuntui siltä, että selviäisin mistä tahansa kunhan Bella pysyisi rinnallani. Ikuisesti, mieluiten. Siitä huolimatta, että minua melkein huimasi se, kuinka nopeasti asiat olivat tapahtuneet, tunsin oloni varmemmaksi kuin koskaan.

Hyvästelin Bellan, ja astuin ulos aurinkoon. Ilma oli pitkästä aikaa leuto ja tyyni, eikä taivaalla näkynyt pilvenhattaraakaan. Aivan kuin se olisi merkki jostakin, kuin palanneet muuttolinnut visertäisivät kertoakseen jotakin. Rosefieldiä tulisi kaikesta huolimatta ikävä. Niin kauan, kun avioliittomme oli ollut onnellinen, elämäni täällä oli ollut hyvin onnellista. Valitettavasti se onni oli kestänyt hyvin vähän aikaa. Mutta ehkä se olikin tarkoitus; jos olisin ollut onnellinen, kuinka olisin huomannut Bellan? Ja Bella oli minulle tarkoitettu, minä olin tarkoitettu Bellalle. Siitä oli varma, kun palasin työpaikalleni. Astelin jäykästi sihteerini tiskille, ja rykäisin.

”Tervehdys Herra Masen. Oliko maukas lounas?”
”En syönyt mitään. Hoidetaan tämä nopeasti.”
”A-anteeksi?”
”Eroan virastani. Otan loparit. Lopputilin, tiedätte kai?” selitin kun hän vain tuijotti minua.
”A-a-anteeksi?”
”Ettekö osaa muuta kuin pahoitella? Luovun virastani. Lähetä lopputili Alicen osoitteeseen.”
”Mutta miksi?”
”Siksi että silloin se ainakin päätyy oikeisiin käsiin. Tulee varmasti perille, minulle asti.”
”Tarkoitan että miksi eroatte?”
”Yksityisasia. Hyvästi.”
”Odottakaa! Ette te voi noin mennä! Lomakkeita täytyy täyttää ja teillä pitää etsiä seuraaja itsellenne ja kastaa tämä ja ja...”
En jäänyt kuuntelemaan. Ei enää minun ongelmani.

Astuin päättäväisenä kotiovestani sisään. Pian kotini tosin olisi jossain muualla.
”Tanya?” kysyin. Kuuntelin tarkasti, ja erotin vaimeaa nyyhkytystä makuuhuoneesta. Tämä kävisi vielä hankalammaksi.
Raotin ovea varovaisesti.
En ollut uskoa silmiäni.
Tanya oli kietoutunut valkoisiin lakanoihin, hänen päänsä oli polviaan vasten, eikä hän ilmeisesti erottanut minua.
Hänen vieressään makasi mies. Katseemme kohtasivat – hän vetäsi nopeasti Tanyaa silittelevän käden pois – ja tunnistin miehen. Tyler Crowley. En tiennyt mitä tehdä. Pitäisikö vetää roolia, saada suunnattomat raivarit ja täten Tanya polvilleen, anomaan anteeksiantoa. Vai pitäisikö sanoa että tasoissa ollaan, annan anteeksi jos teet samoin. Sitten muistin kuinka Tanya kohteli Bellaa, muistin kaikki perättömät syytökset, ja tajusin kuinka vähän suudelma oli tähän verrattuna. Tanya ansaitsisi kärsiä.

”Mitä helvettiä?!” huusin niin uskottavan järkyttyneesti kuin suinkin.
Tanya nosti salamana päänsä, ja kauhu paistoi hänen kyynelehtivistä silmistään.
”Edward, Edward. Anna anteeksi, älä suutu. Tämä ei ole sitä miltä se näyttää.”
Tuttu kliseinen. Siitä oli helppo hiiltyä.
”Ei tietenkään! Muuten vain makaatte sängyssämme alastomina. Meidän sängyssämme Tanya, kuinka kehtaat?”
”Mutta Bella... ja sinä”, hän sopersi.
”Emme tehneet yhtikäs mitään!” karjuin. Se oli totta vielä silloin, kun Tanya toi Tylerin kotiimme. Siitä puheenollen, jossain välissä pitäisi varmaan raivostua hänellekin.
”Sinä sairas paskiainen! Varatun naisen kanssa! Etkö häpeä? ETKÖ?”
Taisin olla todella hyvä näyttelijä, koska Tyler juoksi alasti talostamme ulos.
”Tanya... Luulin että meillä olisi ollut vielä toivoa. Mutta viimeinenkin toivonripe haihtui nyt. Tämä on loppu. Loppu ikuisesti.”
”Ei, Edward, ei. Tiedät että rakastan vain sinua. Tuo ei merkinnyt mitään.”
”Valheita on niin helppo lausua, Tanya. Tämä oli viimeinen naula arkunkanteen.”
”Sanot tuon vain, jotta tuntisin syyllisyyttä! Juokset heti Bellan kainaloon!”
”Minä sentään en juokse hänen luokseen silloin, kun olen vielä avioliitossa. Kerään tavarani huomenna, kun olet töissä. Avioeropaperit lähetän postissa”, puhuin tunteettomalla äänensävyllä.
Tanya sopersi jotain epämääräistä, itkun seasta. Minä lähdin kaikessa hiljaisuudessa ulos asunnostani. Viimeisen kerran, omasta asunnostani.

Istahdin tutulle puistonpenkille pohtimaan tapahtumia. Sitten minulle valkeni jotain hyvin merkittävää: jos olisin mennyt ensimmäiseksi kotiin, enkä työpaikalleni, olisin voinut vierittää syyt Tanyan niskoille. Hän olisi ansainnut paheksunnan, en minä. Minun ei olisi tarvinnut lopettaa työpaikassani. Mutta toisaalta, totta puhuen en ollut nauttinut työstäni aikoihin. Ehkä olisi muutenkin ollut aika vaihtaa maisemaa. Ja minusta tuntui, että jonkinsortin kohtalo oli olemassa. Kaikki oli mennyt niin uskomattomasti – että juuri silloin kun olin kävelyllä, Bella oli saapunut maitokärryjen kyydissä kylään. Ja että Bella muutti juuri sisartani vastapäätä. Kaikki tuntui kummallisen epätodelliselta juuri nyt, mutta kuten olin monta kertaa todennut, myös täydelliseltä.

Vaikka olin aina luullut, että täydellisyyttä ei ole olemassakaan.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Rebel of Rosefield (8. luku 24.4.)
« Vastaus #59 : 24.04.2010 23:52:04 »
jes uus luku! tätä olen niin odottanu että bella ja edward saa kuulla toistensa tunteet :) ihana miten itsepäisestä bellasta muuttukki tosi semmonen... en saa sitä sanaa päähän... herkkä? ehkä en oikee tiiä :D nojoop pystyin niin selvästi kuvittelee tylerin juoksevan alasti edwardin ja tanyan kämpän läpi ulos :D sain siinä mahtavan naurukohtauksen ku luin sitä kohtaa! :D nyt vaan jään odottelemaan uutta lukua taas! :D

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥