Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-11) (TAUKO)  (Luettu 26547 kertaa)

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #80 : 17.01.2010 13:14:57 »
Jana: Kiitos! :D Alice on kyllä ihana. ;D
mariamo: Juu, alku on hieman tönkköä ja moni onkin sanonut siitä jo, mutta en jaksa mennä muokkailemaan sitä. ;D Mutta kiva kuulla, että suomennokseni on kuitenkin matkan varrella parantunut. :) Juu, ja biisi on kyl ihana <3 Cullenien ja Blackien riita.. Ehkä pikkuisen huono selitys. Mutta kiitos kommentistasi!
NuuhkuHoney: Kiitos! <3 Jatkoa yritän laittaa betalleni tänään tai viimeistään huomenna. ;)
anskuu: Olen pahoillani alun tönkköisyydestä, mutta olen sen verran laiska etten jaksa alkaa muokkailemaan sitä. ;D Ja kiva kuitenkin huomata, etä olet tullut kommentoimaan. :) Kiitos kommentistasi! <3
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Edward and Bella

  • Team Edward <3
  • ***
  • Viestejä: 22
  • ~You are my only reason to stay...alive.
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #81 : 12.02.2010 00:00:28 »
Hei mitä tälle ficille on käyny? Miks et laita jatkoo? :( Tykkään tästä paljon, niin voisitko laittaa jatkoo jos oikeen nätisti pyydän? :)



Edward and Bella
« Viimeksi muokattu: 12.02.2010 00:02:06 kirjoittanut Edward and Bella »

 ~I'm here and I love you. I have always loved you and I will always love you.

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #82 : 12.02.2010 19:06:16 »
Edward and Bella: Olen pahoillani, että on kestänyt, mutta olen laittanut seuraavan luvun betalleni menemään ;) Jos saataisiin vaikka jatkoa ystävänpäivän kunniaksi ;) Kiitos kommentistasi!
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #83 : 19.02.2010 20:35:48 »
Olen pahoillani, että tässä on kestänyt näin kauan. Olen yrittänyt panostaa omaan ficciini, Esmen kadonnut lapsi. Käykää lukemas jos kiinnostaa. ;) Toivottavasti kiinnostus ei ole vielä lakannut. Yritän saada seuraavan luvun vähän nopeampaa. ;)

9.luku

BPOV
’’Umm Alice, oletko jo valmis?’’ Kysyin tuijottaen lukuisia meikkejä sängyllä edessäni. Miksi olin mennyt suostumaan tähän?

Alice pyöritti silmiään, hänen sormensa juoksivat hellästi hiusteni läpi.
 
’’Bella, ole kärsivällinen. Ei enää kauaa, lupaan.’’ Ihmettelin miksi hän oli päättänyt ylipäätään pukea minut. En normaalisti meikannut, mutta ehkä olin niin epätoivoinen, että tarvitsin sitä. Kun olin kysynyt sitä Alicelta, hän oli vastannut minun olevan luonnostaan upea. Hän oli kertonut minulle sen tuovan vain minun silmiäni esille, kuin pompahtamaan. Ihan miten vain. Hän voisi sanoa mitä tahtoisi.

Pääni kallistui puolelta toiselle kun Alice tökkäisi. Oliko hän painimassa kissan kanssa siellä?

’’Plus,’’ Alice lisäsi. ’’Sinun pitää näyttää ekstra kauniilta jos yritän saada veljeni kysymään sinua ulos.’’

Käännyin penkilläni, suuni loksahtaen auki. Hän vain virnuili minulle.

’’Mitä sinä puhut? Hyvä jos tunnen veljeäsi!’’ Sanoin kun Alice puhalteli.

’’Bella, kerron sinulle nyt vähän tulevaisuutta ja et saa unohtaa sitä koskaan - olen aina oikeassa. Tiedän sinun ja veljeni menevän yhteen joten se tapahtuu. Sinun vain pitää elää sen kanssa.’’ Voisiko hän olla tosissaan?

Käännyin penkissäni ja tuijotin seinää koska tiesin mitä tapahtuisi seuraavaksi. Pystyin tuntemaan veren nousevan kasvoilleni, aloittaen nenästäni ja leviävän sitten poskilleni. Laskin pääni alas toivoen ettei Alice näkisi minua nyt mutta, tietenkin, hän näki.
’’Pidät veljestäni, etkö pidäkin?’’ Hän jatkoi puhumista samalla kun laittoi hiuksiani.

Kohautin olkiani vältellen hänen kasvojaan, koska jos katsoisin häneen, kertoisin kaiken hänelle. Totta puhuen, en pystynyt valehtelemaan, minulla oli sisäinen valheenpaljastin ja se osoitti kaiken silmissäni.

Alice hymyili, pystyin tuntemaan sen. ’’En muuten koskaan kysynyt kuinka tapasit veljeni? Kuulin kun sanoit jutelleesi hänen kanssaan puistossa mutta tapasitko hänet siellä, ja kuinka hän tiesi että sinä tunnet Jacobin?’’ Hän sai hiukseni päätökseen ja käännyin katsomaan häntä. Kuinka paljon hänen veljensä oli salannut häneltä?

’’Ei, tapasin hänet noin kuukausi sitten kahvilassa. Puhuimme sisaruksista ja hän kertoi minulle sinusta ja Emmettistä. Puhuimme myös yliopistoista; Olin yllättynyt kun tapasin hänet täällä, koska hän oli kertonut minulle, ettei ollut päättänyt mihin yliopistoon menisi. Hän varmaan halusi vain samaan yliopistoon sinun ja Emmettin kanssa.’’ Katsoin syliini peläten kohdata itseni peilistä.

Muisti oli tuonut mukanaan aamuisen keskustelumme, siihen kohtaan missä hän kertoi syynsä. Tai ehkä vain mietin liikaa kaikkea – niin, se oli siinä.
 
Kuulin Alicen henkäyksen ja kiharrusraudan tippuvan viisi sekuntia myöhemmin.

Pyörähdin penkissäni hänen suuntaansa ja näin hänen suunsa roikkuvan auki ja hänen silmänsä katsoivat etäälle.
 
’’Alice, mikä hätänä?’’ Hänen ilmeensä ei muuttunut. Oliko hän saanut jonkin tyypin sydänkohtauksen? Ehkä minun pitäisi soittaa Edwardille.

Olin juoksemassa puhelimelle mutta hän yhtäkkiä heräsi ja katsoi minuun. Hänen silmänsä kimalsivat.

’’Umm Alice, tahdotko kertoa miksi käyttäydyit äsken niin omituisesti vai pitääkö minun ensiksi soittaa ensihoitajalle?’’ Vaadin.

Hän ravisti päätään kuin yrittäen herätä jostakin transsista ja hymyili minulle.

’’Okei, kaikki valmista!’’ Hän hyppi poimimaan kiharrusraudan joka oli tippunut viiden jalan päähän.

Suuni aukesi tuijottaessani häntä epäuskossa, eikö hän ollut kuullut mitään mitä olin juuri sanonut? Hän oli tajunnut miksi olin tuijottanut häntä ja pyöritti silmiään.

’’Bella, vastoin yleistä käsitystä, en ole hullu. Muistin vain että jätin lempi kenkäparini kotiin, siinä kaikki.’’ Aivan kuin Edwardillakin, jokin kuulosti siltä kun hän salaisi jotakin.
 Mikä oli se suuri salaisuus mitä kukaan ei kertonut minulle?

Nousin, kävelin sängylleni ja istuuduin keskelle, ja aloin venyttämään niskaani. Sen siitä saa kun suostuu Alicen hiusten laitto Barbieksi tuntien ajaksi. Painaisin sen mieleeni tulevaisuuden varalle.

’’Joten, mitä teet Jacobin suhteen?’’ Alice kysyi, varovasti kävellen ja istuutui viereeni.
Huokaisin, hupsu Jacob. ’’En todellakaan tiedä.’’ Katsoin alas juuri maalattuihin kirkkaan punaisiin varpaankynsiini. Heiluttelin niitä samalla kun valo kimposi niistä. ’’Jakella on tapana ylireagoida, joten luulen että juttelen hänen kanssaan huomenna. Hän kertoo minulle olleensa pahalla päällä ja hän selittää ja sitten palaamme parhaiksi ystäviksi.’’

Pystyin aistimaan Alicen ravistavan päätään. ’’Bella, hänellä on joku syy pitää sinut erossa meistä ja kerroin sen jo sinulle.’’ Hän todella uskoo että on aina oikeassa. En usko häntä, Jake ei tunne niin.

Olin lyömässä Alicea vastaan.

Hän nousi sängyltä ja kipitti kaapille, ilmeisesti hakemassa minun illalliselle tarkoitettua pukua.

’’Tässä on Bella sinun asusi!’’ Hän kiljui tanssien luokseni. Olin saamassa tarpeeksi kiljumisesta.

Hän ojensi mustat kireät farkut, vihreän topin ja matalat valkoiset conversit sängylle. Se oli söpö yhdistelmä, mutta, ei sellainen, mitä käyttäisin normaalisti.

Hän toi itselleen sopivan purppuraisen mekon ja mustat korkokengät.

’’Alice, mistä edes tiedät että nuo sopivat minulle?’’ Kysyin, ojentaen käteni nostaakseni vaatekappaleen. Koska hänellä on ollut edes aikaa ostaa minulle vaatteita?

Hän hymyili tietäväisesti ja huokaisi. ’’No, minulla on keinoni.’’ Hän jätti sen siihen; omituisen salamyhkäistä touhua.

Huokaisin ja nappasin vaatteet mukaani kun tömistelin vessaan. Kun olin pukenut ne päälleni, huomasin hänen olleen oikeassa – ne sopivat täydellisesti, mikä tietenkin vaivasi minua entistä enemmän.

Alice oli jo pukenut kun kävelin ulos vessasta. Hän näytti upealta – purppura oli hänelle hyvä väri. Hänen hiuksensa sojoittivat ulospäin mutta ei liika, hän oli ainutlaatuinen.

Hän hymyili kun katsahti minuun ja taputti käsiään yhteen. ’’Olin niin oikeassa! Näytät upealta! En malta odottaa että näen veljeni kasvot!’’ Katsahdin häneen typeränä.

’’Tarvitsetko Alice lasit, koska luulen sinun tulleen sokeaksi.’’ Hän ravisti päätään pitäen moittivaa ääntä toistuvasti kunnes katse osui peiliin. Yritin estää mutta hän melkein heitti peilin kasvojeni eteen, joten olin kärttyinen.

Sen täytyi olla yksi niistä peilien tempuista, koska se jota katsoin peilistä, ei voinut mitenkään olla minä. Peilissä oleva tyttö oli kaunis, hänellä oli suuret ruskeat silmät ja ruusuiset posket. Ovela hymy nousi Alicen huulille.
 
’’Vau.’’ Sanoin katsellessani peiliin. Nyt Alice oli outo arvoituksellinen hullujen ihmeidentekijä. Kiinnostavaa.

Koputus oveen herätti minut ajatuksistani ja Alice iloisesti hipsi ovelle.
 
’’Se on Edward!’’ Hän aukaisi oven laulaen. Perhoset liitelivät vatsassani. Alicehan ei voinut olla oikeassa, eihän?

Kun ovi aukeni hengitykseni tuli ulos henkäyksenä. Edward oli seisomassa käytävässä kaikessa komeudessaan. Hän oli pukeutunut pitkän napitettavan paidan, joka oli myös purppuran värinen. Voi ei, tämä ei menisi hyvin.

Alice havaitsi purppuran välittömästi ja hänen silmänsä menivät villiksi kun Edward mulkaisi häntä. He molemmat aukaisivat suunsa sanoakseen jotain, mutta katsoen toisistaan poispäin, selvästi eivät tahtoneet tunnustaa olevansa pukeutuneet samanlailla. Minun piti pitää suuni kiinni kovalla voimalla, etten alkaisi nauramaan.

He olivat liian samankaltaisia oman etunsa vuoksi.

Edward käveli sisään hymyillen, kun oli kohdannut silmäni. Alice seurasi hänen perässään, edelleen huonolla mielellä.

En ollut huomannut hänen pitävän käsiään selkänsä takana, kunnes hän toi ne eteen nopeasti, kuin taikuri. Hän oli pitämässä pientä, mutta kaunista kimppua kukkia. Niiden tuoksu täytti huoneen.

Alice innostui ja oli kuin alkaisi itkeä. ’’Edward, ei sinun olisi tarvinnut!’’ Hän käveli Edwardin luokse napatakseen kimpun, mutta Edward siirsi ne ylös hänen ulottumiin.

Melkein aloin nauramaan jälleen kerran kun Alice alkoi hyppiä, yrittäen napata ne, mutta Edward piti niitä liian ylhäällä hänelle.

Hän ravisti päätään ja jälleen kerran katsoi minua silmiin. ’’Nämä ovat itse asiassa Bellalle, Alice.’’ Alice lopetti ja risti kätensä rinnalleen virnuillen ja muodosti huulilleen ’Minähän sanoin’ kun Edward käveli luokseni.

Hän hymyili ja ojensi ne minulle samalla kun tunsin punan leviävän kasvoilleni.

Voi ei, oliko Alice oikeassa? Pitikö Edward minusta?

Ovella oli ilmestynyt yhtäkkiä yllätys ja siellä seisoi vieras tyttö yllättyneenä.

’’Edward?’’ Hän kysyi kävellen hitaasti huoneeseen.

Edward kääntyi ympäri ja henkäisi.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2010 18:07:02 kirjoittanut NiNNNi »
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #84 : 19.02.2010 21:02:53 »
Oih vihdoinkin jatkoa  :D<3
En jaksa laittaa mitään järkevämpää..

Odotan innoissaan kuka se tyttö on :P
Kiitos, ja jatkoa !

- love, maria .
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

En-nu

  • Vieras
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #85 : 19.02.2010 22:32:23 »
Ihanaaa jatkoa!! se tyttö on joku joka sekoittaa koko pakan :))

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #86 : 20.02.2010 12:18:39 »
Viimeinkin jatkoa, kiva!  :)

Luvussa oli muutamia kieliopillisia virheitä, joita en valitettavasti jaksa nyt poimia. Muuten ihan hyvän tuntuista käännöstä.  :)

Kukahan tuo salaperäinen tyttö oikein on? Käännä pian lisää, ettet pidä meitä jännityksessä.

mmariaä

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #87 : 21.02.2010 15:22:40 »
Oi! Vihdoinki uus luku! :)) virheitä en huomannu, mikä on tietenki hyvä juttu! hyvin käännät! :) nyt oli kirjottaja jättäny ärsyttävään kohtaan luvun :D haluun heti tietää kuka se tyttö oli ;D

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #88 : 21.02.2010 16:04:36 »
Kiva fic...luin tämän jonkun aikaa sitten, mutta petyin sitten suuresti et ei ollu tullu jatkoa pitkään aikaan niin en sitten ollu kommentoinu tätä...seliseli.
Joo tuossa uusimmassa luvussa oli joitain kielioppivirheitä..mutta mitä väliä?
Alice on ihana.

Jatkoa

Mistä vetoa että toi tyttö on rosalie? ;)
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Jassuö

  • ***
  • Viestejä: 12
  • Make your dreams come true!
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #89 : 22.02.2010 17:43:22 »
Ihanaa jatkoa! <3 Kuka ihme tuo tyttö oikein on?? Jatkoa?
What's done is done!

E_Bella

  • Vieras
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #90 : 22.02.2010 17:55:12 »
Lainaus
’’Alice, mikä on väärin?’’

tuohon itse olisin varmaan laittanut "Alice, mikä on hätänä?" tai jtn..  :) (en jaksanu enkusta kattoo, mitä siellä oli)
Yritin tätä viimevuonna jotenkin enkuks lukee, mut ei oikein luonnistunu, niin kiva kun suomennat! ;D
Jatkoa pyytelen normisti.. :)

Haidy

  • ***
  • Viestejä: 52
  • Team Alice & Jasper <3
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #91 : 02.03.2010 16:22:42 »
Uusi lukija!

Tää on mun mielestä hyvä ficci!
Sori en osaa antaa oikeen rakentavaa palautetta ku se on kadonnu jonnekkin kuuseen....
Mut joka tapauksessa tää on oikeesti tosi hyvä.

Jatkoo??
Aquellos son ricos que tienen amigos!

Without de dark, we would never see the stars!

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #92 : 03.03.2010 22:11:26 »
Uusi lukija myös täällä!
Tosi hyvä käännös. Tosin joitain sanoja olisin sanonut/kirjoittanut toisin.
  Jatkoa?

green

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #93 : 06.03.2010 19:24:40 »
Ja täälläkin uusi lukija !  ;)
Tää on tosi hyvä ficci. Eikun jatkoa vaan mahdollisimman nopeesti !
Kirjoitusvirheitä en bongaillut, mutta joku siellä tais kummitella ja pisti silmään.. Mutta eivätpä nuo minua sen kummemmin haitanneet.
Ja olisin kirjoittanut joissakin kohdissa itse toisella tavalla. Mutta, ihansama.

Kukakohan se tyttö on..? -Ei kai vaan Rosalie tai joku Jessica. Pelottavaa.  :o
Niiin ja jäin koukkuun tähän. Hihi.

Juumut, jatkoajatkoajatkoa.

~greeen
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 19:29:52 kirjoittanut green »
Hymy jonka lähetät, palaa takaisin luoksesi.

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #94 : 07.03.2010 12:32:06 »
Ihana ficci...
Toivottavasti tulee jatkoa nopeemmin...
En malta oottaa!  :)
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #95 : 12.03.2010 16:37:53 »
Kiitos kaikille kommenteistanne! Ne on ihania ja piristää flunssaista päivääni paljon!  :-*
Mutta tässä olisi tulossa jatkoa teille ja itse pidin tästä luvusta. :)


10. Luku

’’Edward?’’ Hän kysyi kävellen hitaasti huoneeseen.

Edward kääntyi ympäri ja henkäisi.


EPOV

’’Rose?’’ Kysyin, vaikka olin varma, että se oli hän. En ollut nähnyt Rosalie Halea kuukausiin. Hän nauroi pyörittäen silmiään ja sitten muutti harmistuneen ilmeen kasvoilleen.

’’Mitä? Ei ’Ikävöin sinua Rose’ tai ’Kuinka olet voinut.’ Olen loukkaantunut Edward.’’ Hän kyseli dramaattisella äänellä samalla kun laittoi kätensä sydämensä kohdalle. Oli ihan Rosen tapaista teeskennellä ylireagoidusti – kuten Alicellakin. Kohautin olkiani ja katseeni siirtyi Bellaan joka näytti hiukan häkeltyneeltä ja ehkä vähän satutetulta? Ei se voisi olla niin. Hän ei voisi mitenkään olla mustasukkainen.

’’Olen pahoillani Rose, yllätit minut, siinä kaikki. Joten miten olet voinut leirin jälkeen? Ja mitä sinä täällä teet?’’ Yritin saada Bellalle selville ettei Rosaliella ja minulla ollut mitään juttua. Rose ja Alice vaihtelivat katseita ja kaikki valkeni minulle. Alice oli järjestänyt tämän kaiken.

'’No, olen voinut hyvin. En edes tiennyt sinun olevan täällä, Alice vain pyysi käymään huoneessaan ja pam! Minun lempikaksoseni ovat täällä.’’ Hän jatkoi samalla kun kietoi molemmat kätensä meidän ympärille. Rosalie oli aina kiusannut Alicea ja minua kaksoishommasta; Hän tiesi meidän vihaavan sitä ja siitä asti sitä on kestänyt. Me molemmat olemme tavanneet Rosen kuvaamataidon leirillä viime kesänä – hän opiskelee kosmetologiksi ja Alicella ja hänellä syntyi heti juttua.

Alice juoksi hänen luokseen ja antoi Roselle halauksen. ’’Oi, olen ikävöinyt sinua!’’ Hän lauleli samalla kun Rose nauroi ja taputti häntä selkään. Se muistutti paljon äidin halausta tyttärelleen – Rose oli erittäin pitkä ja Alice oli, no lyhyt.

Käännyin hämmentyneen Bellan puoleen ja viitoin häntä eteenpäin. ’’Bella, tässä on Rosalie, minun paras ystäväni leiriltä. Rose, tässä on Bella..’’

Alice katkaisi puheeni pirteästi. ’’… minun uusi kämppäkaverini ja meidän uusi paras ystävä. Rose, sinä tulet rakastamaan häntä!’’ Hän juoksi Bellan luokse ja tempaisi hänet minusta poispäin ja työnsi Rosalien luokse. Tila ympärilläni tuntui tyhjältä ja se teki minut ikävöimään hänen seuraansa jälleen kerran.

Bella näytti epämukavan ujolta, ilmeisesti hämmentynyt jostakin oudosta syystä. Tämänlainen hän oli ollut, kun olin tavannut hänet ensimmäisen kerran, varovainen.

Bella kurkotti käteensä Rosea kohti ja katseli jalkoihinsa. ’’On erittäin mukavaa tavata sinut.’’ Hän kuulosti liian viralliselta ja tuntien Rosen, hän ei olisi sellainen itse.

Rose ei huomioinut hänen kättään vaan työnsi hänet halaukseen. Bella vain seisoi järkyttyneenä, selvästi yllättyneenä Rosen nopeasta ystävällisyydestä. Hän keräsi nopeasti itsensä kokoon ja vastasi halaukseen. Se oli hänelle vaikeaa, ainakin uskoisin, sillä hän piteli vasemmassa kädessään kukkia jotka olin antanut hänelle. Oi, sen takia hän oli vaikuttanut hämmästyneeltä.

Olin mietiskellyt kauan voisinko antaa hänelle kukkasia vai enkö. Mutta lopulta olin tajunnut sen olevan jotain sellaista mitä tahdoin tehdä ja toimin sen mukaan. Rosen saapuminen oli vienyt huomioni hänen reaktiosta. Mitä mieltä hän olisi siitä?

Rose huomasi myös kukat ja tiesin hänen päättelleen niiden tulleen minulta. Pieni virnistys nousi hänen kasvoilleen. ’’Oi? Saat pojat jo antamaan kukkasia sinulle. Se on ymmärrettävää. Kukas hän on?’’ Hän vinkkasi minulle, kääntyen niin ettei Bella nähnyt koska oli liian kiireinen kokoamaan itsensä kuntoon.

Synkkenin. ’’No, mm, Edward antoi ne minulle. Pitäisi varmaankin laittaa ne veteen.’’ Hän juoksi nopeasti kylpyhuoneeseen etsimään ruukkua.

Rosalie virnisti minulle samalla kun risti kätensä. Olin ärtynyt. ’’Rosalie, mistä tuo oli?’’ Sylkäisin hampaitteni välistä.

Hän kohautti olkiaan näytellen viatonta. ’’Kuinka muka olisin voinut tietää, että sinä annoit ne kukat Bellalle? Onko joku ihastunut?’’ Se oli niin Rosen tapaista tehdä oloni epämukavaksi. Hänellä ja Alicella oli viime kesänä hauskaa kiusatessaan minua kaikesta mistä vain oli mahdollista. Seisoimme siinä tuijottamassa toisiamme vihaisesti, ilma oli sähköinen.

Bella käveli takaisin huoneeseen samalla kun arvioi kantaamme toisiamme kohtaan. Hänellä oli varmasti vaikeaa uskoa, että olimme parhaita ystäviä kun tappelimme aina.

Hän selvensi kurkkuaan. ’’Mm, tulin takaisin. Minne menemme syömään?’’ Hän yritti rikkoa hiljaisuuden. Pystyin kertomaan hänen olevan epävarma eikä hän tahtonut keskelle kiistaamme. Toivoin ettei hän ollut kuullut mitään mitä olimme sanoneet äsken.

’’No, se on yllätys hupsu! Kaikki valmiita lähtemään?’’ Alice lauleli samalla kun nappasi käsilaukkunsa mukaansa tuolilta.

Rosalie alkoi peruuttaa ovelle päin, selvästi ei tahtonut häiritä suunnitelmiamme. Eikö hän tiennyt, että Alice oli jo vetänyt hänet keskelle niitä?

’’No, minun on parasta mennä nyt, näemme myöhemmin. Oli kiva tavata sinut Bella.’’ Rosalie heilutti meille ja hänen katseensa kohdistui uudestaan minua kohti. Hänen todella täytyisi hoitaa tuo vinkkailu ongelma pois.

’’Ei niin nopeasti! Sinä olet tulossa kanssamme!’’ Alice selitti osoittaen sormellaan häntä. Rose nauroi ja suostui, kuin hänellä muka olisi vaihtoehtoja. Nappasimme kaikki omat tavaramme mukaan ja lähdimme kulkeman autoani kohti.

BPOV

’’Teillä ei ole mitään keinoa viedä minua sinne! Tämä paikka on hyvin kallis!’’ Vastustin kun Alice ja Edward työnsivät minua, oikeastaan raahasivat, ravintolaan. Useammat ihmiset menisivät mielellään La Villaan mutta en tahtonut ihmisten tuhlaavan rahojaan viemällä minua johonkin kahdenkymmenen dollarin pastapaikkaan. Olin jo päätellyt valmiiksi Cullenien olevan rikkaita, mutta tämä oli naurettavaa.

Rosalie nauroi kävellessään vieressäni. ’’Se on okei, tulet tottumaan siihen.’’ Huokaisin ja katsoin alas jalkakäytävälle. Tuntui typerältä olla raahattavana samanlailla pukeutuneiden ja käyttäytyvien kanssa. Kuinka paljon nöyryyttävämmäksi päivä voisi vielä muuttua?

Kun kävelimme hienoon rakennukseen sisälle, siellä oli kaksi poikaa kinastelemassa urheilutelevision edessä. Arvelin ihan painonnostajan näköisen tyypin olevan Emmett, Edwardin veli. Hänellä oli Alicen kanssa samanlaiset silmät ja hiusten väri sama kuin Edwardilla. Blondin sitten pitäisikin olla Jasper, Edwardin kämppäkaveri ja Alicen ’salainen’ ihastus. Tästä illasta tulisi yksi kiusallisimmista.

He näkivät meidän saapuvan ja kääntyivät meihin päin kun Alice vihdoin päästi irti kädestäni ja liukui heidän luokseen. Tuntui kuin käteeni olisi tulossa mustelma, auts.

Alice halasi Emmettiä ja kääntyi sitten meihin päin. ’’Emmett, tässä on kämppäkaverini Bella,’’ hän sanoi osoittaen minua, ’’ja paras ystäväni leiriltä, Rosalie.’’ Emmettin katse jäi hiukan turhan kauaksi Rosalieen, kunnes hän kääntyi minuun päin.

’’On ilo tavata teidät tytöt.’’ Hän sanoi ja käveli Rosen luokse ja ravisti kohteliaasti hänen kättään. Pystyin tuntemaan Rosen punastuvan. Hän käveli luokseni ja ravisti vapaata kättäni; Tajusin Edwardin pitävän edelleen toisesta kädestäni kiinni. Ei, se ei tuntunut ollenkaan epämiellyttävältä.

Nostin katseeni Edwardiin. ’’Voit päästää irti nyt, en juokse karkuun.’’

’’Oi, sori,’’ Hän sanoi pudottaen käteni puristuksesta. Tunsin lämmön jonka hänen kosketuksensa oli aiheuttanut minulle.

Emmett oli nähnyt koko sananvaihtomme ja kumartui kuiskaamaan Edwardin korvalle. ’’Dam, oletko varma, että voit vain valita, voit saada Bella-kullan, koska on selvää, että pidät hänestä jo mutta minä otan sitten Rosalien.’’ Hän virnisti taputtaessaan Edwardin olkapäätä ja käveli takaisin Jasperin luokse, joka oli puhumassa Alicen kanssa.

Joo, esitän etten kuullut mitään tuosta äskeisestä. En uskaltanut kääntyä katsomaan Edwardiin. Muutaman sekunnin kuluttua hovimestari saapui ja pääsimme istumaan pöytäämme.

’’Tarjoilijanne saapuu pian.’’ Hän hymyili ojentaessaan menut ja käveli sitten pois.

Istuimme loosissa joten Alice päätti istua pöydän ihan lopussa Jasperia vastapäätä, Rosalie keskellä minun vieressäni ja Emmettiä vastapäätä, ja minä istuin tietenkin pöydän alussa ketäs muuta vastakkain kuin Edwardia. Olin halkeamassa tämän kiusallisen illan takia.

Ennen kuin Alice kerkisi aloittamaan puhumisen, tarjoilija saapui. ’’Hei, nimeni on Brent ja otan teidän tilaukset tänään.’’ Brent oli pitkä ja vaalea, hän hymyili jokaiselle pöydässä olevalle ja kääntyi sitten katsomaan minua ja vinkkasi. Voi ei, ei sellaista tarjoilijaa. Minun teki mieli hakata päätäni pöytään.

Kerroimme kaikki juomatilauksemme, jokainen paitsi minä, ottivat kokista ja itse otin vain vettä. Kun hän palasi takaisin, hän ojensi juomamme ja antoi minulle yhden servetin, missä tietenkin oli hän puhelinnumeronsa.

Katsoin häneen, suuni roikkui auki. Hän vain nyökkäsi ja vinkkasi. Mitä tuo vinkkaaminen oli?
’’Onko sinun silmässäsi jotakin vikaa?’’ Kysyin tuijottaessani häntä.

Hän otti askeleen taaksepäin selvästi shokissa. ’’Mmm, ei.’’

Nappasin servetin. ’’No ehkä sinun pitäisi mennä näyttämään sitä jonnekin ja tässä, sinulta tippui tämä.’’ Hän otti servetin ja käveli nopeasti pois viitsimättä edes kysyä tilauksiamme. Se teki hiukan pahaa, tarkoitan, ettei hän ollut pahannäköinen, mutta se oli naurettavaa.

Ristin käteni päästäen äänen ’humph’ ja katsoin kaikkia pöydässämme istuvia. Edward katseli vihaisesti sinne suuntaan minne tarjoilija oli lähtenyt, mutta kaikki muut tuijottivat minua silmät suurina.

’’Mitä?’’ Kysyin katsellessani heidän shokissa olevia kasvoja.

He katsoivat takaisin minuun ja repesivät sitten nauramaan.


Kommentit olisivat mukavia ;)
« Viimeksi muokattu: 12.03.2010 21:56:18 kirjoittanut NiNNNi »
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

E_Bella

  • Vieras
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #96 : 12.03.2010 17:17:01 »
Lainaus
’’Onko sinun silmässäsi jotakin vikaa?’’ Kysyin tuijottaessani häntä.
  Hän otti askeleen taaksepäin selvästi shokissa. ’’Mmm, ei.’’
  Nappasin servetin. ’’No ehkä sinun pitäisi mennä näyttämään sitä jonnekin ja tässä, sinulta tippui tämä.’’


En sitten yhtään nauranur tuolle kohdalle.. :D

Virheitä en kai löytänyt paitsi tämän:
Lainaus
’’Mitä? Ei ’’Ikävöin sinua Rose’ tai ’Kuinka olet voinut.’ Olen loukkaantunut Edward.’’

tuossa pitäisi varmaankin olla  '- merkki. :)

Jatkoa taidan vain tyytyä pyytelemään.. :D

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #97 : 12.03.2010 18:53:18 »
Tämä oli kyllä kiva luku.  :) Muutamia pieniä kieliopillisia virheitä ja muita löysin tuolta, mutta ei niitä ollut montaa. Enkä jaksa nyt etsiä niitä, anteeksi siitä. Muuten hyvin suomennettu.

Lainaus
’’Onko sinun silmässäsi jotakin vikaa?’’ Kysyin tuijottaessani häntä.
  Hän otti askeleen taaksepäin selvästi shokissa. ’’Mmm, ei.’’
  Nappasin servetin. ’’No ehkä sinun pitäisi mennä näyttämään sitä jonnekin ja tässä, sinulta tippui tämä.’’
Loistava kohta! En toki nauranut...  :D

Kiitoksia tästä, jatkoa toivoisin.  :)

mmariaä

Haidy

  • ***
  • Viestejä: 52
  • Team Alice & Jasper <3
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #98 : 12.03.2010 19:47:41 »
Tää oli must tosi hyvä luku.  :D

Yhen virheen mä tosin löysin:
Lainaus
Toivoin ettei hän ollut kuullut mitään mitä olimme sanoneet äskön.
Eiks se pitäis olla äsken?  ??? (en kyl sata varma oo...)

No ei mul kai mitää rakentavaa oikee oo....
JATKOO??!!! :D
Aquellos son ricos que tienen amigos!

Without de dark, we would never see the stars!

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #99 : 12.03.2010 20:24:31 »
oi! uus luku on tullu! :) meni jonku aikaa kunnes muistin et mikä ficci tää on niistä monista muista mitä mul on kesken :D nojoo tosi hyvin on taas suomennettu ja teksti oli selkeetä! :) nauroin tolle "onko sinun silmässäsi jotakin vikaa?" -kohalle :D

kiittäen minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥