Kirjoittaja Aihe: Korjausliikkeet, H/D, K-11  (Luettu 4090 kertaa)

Geena

  • Vieras
Korjausliikkeet, H/D, K-11
« : 28.11.2008 21:37:57 »
Author: Geena
Genre: Ainakin näin aluksi slash, angst, ja myöhemmin romance, vaikkei sitä nyt vielä olekaan.
Paring: H/D
Rating: K-11, saattaa nousta //Sansku muutti ikärajan uusien sääntöjen mukaisiksi. (:
Disclaimer: En omista paikkoja, hahmoja tai kappaleita.
Summary: ”Jos Draco ei halunnut puhua, asiasta ei silloin puhuttu, ei ennen kuin tämä otti asian itse puheeksi. Jos edes otti.”
A/N: Mikäli joku haluaa lukea, jatkoa voin kirjoittaa (ainakin olen kaavaillut tästä oneshottia pitempää). Katkelmat ovat Apulannan ”Ravistettava ennen käyttöä” -kappaleesta. Tämä on lyhyt pätkä, anteeksi.


En usko että saa   yleistä hyväksyntää
näkemykseni kieroonkasvaneet
Voidaanko määritellä rajaa sellaista
kun hassusta tulee pelottavaa

En saisi ajatella näin
Mut se ei oo ainoo mitä teen väärin


                            Prologi:

Harmahtava savu kohosi pyörteillen ilmaan. Draco hengitti tupakan ja kirpeiden, maatuvien lehtien tuoksua. Hämärä oli verhonnut Tylypahkan tilukset pehmeään viittaansa, ja hän oli luultavasti rikkonut kaikkia nukkumaanmenoaikaan liittyviä sääntöjä.
”Aikaisin nukkumaan, yhdeksän jälkeen ei saa poistua tupansa tiloista ja jäkä jäkä.”
 Savukkeita ei oltu kielletty, sillä ilmeisesti hyväuskoinen ja naiivi Dumbledore ei uskoisi, että kukaan koulun oppilaista viitsisi tehdä jotain niin typerää koulun alueella. Siinä olikin toinen syy, miksi Dracon askeleet kulkivat aina iltaisin varkain ulos koulun ovista. Hän saisi olla rauhassa muiden katseilta ja niiden syytöksiltä, hengittää ilmaa kerrankin vapaana. Lisäksi polttaminen tarjosi paremman keinon vahingoittaa itseään hiljalleen kuin viilteleminen, eikä hän ollut oikein koskaan pahemmin välittänyt rumista arvista kalpealla ihollaan.
Aski poltteli hänen kädessään, ja Malfoy viskasi melkein loppuun palaneen tumpin kosteaan maahan sen alettua kuumottamaan hänen sormiaan. Poika veti uuden esiin, ja sytytti sen kuunnellen hiljaisuutta, joka vallitsi hänen ympärillään.
Viimeisimmät viikot, oikeastaan koko alkanut lukukausi, olivat olleet silkkaa helvettiä. Läksyjä kasaantui selkeästi yli sallittujen rajojen, tulevasta tutkinnosta paasattiin kaikilla oppitunneilla, muiden seura ärsytti ja terveys heikkeni hyvää vauhtia.
”Mitäpä kukaan minun anoreksiastani välittäisi, vaikka joku tajuaisikin”, hän mutisi käytön puutteesta käheytyneellä äänellään ei erityisesti kenellekään. Savu kävi kurkkuun, ja Draco köhi vedet silmissä hetken aikaa. Hänen ihokarvansa nousivat pystyyn, sillä vaikka muutamaa viikkoa aikaisemmin hän oli voinut livahtaa pihalle ilman takkia, sää oli muuttunut, ja oli aika hyväksyä se tosiasia, että talvi teki tulojaan.
”Taidan yrittää muistaa laittaa takin päälleni huomenna.”
Draco nojasi varastusrakennuksen puiseen kaiteeseen unohtuen katselemaan pilvien peittämää, tummaa taivasta. Kasteiset puunlehdet havisivat harvakseltaan hennossa tuulessa, joka soi Kielletyn metsän puiden latvoissa hiljaisella melodiallaan. Kylmän kangistamat sormet rummuttivat märkää puuta, jotta pysyisivät lämpiminä. Toinen mustan kauluspaidan hihaan verhoutunut käsi kannatteli suippoleukaista päätä kaiteen tukiessa laihaa käsivartta.
 Malfoy tunsi syyllistä oloa tajutessaan olevansa nälkäinen. Hän ei muistanut, milloin oli viimeksi syönyt kunnolla, eikä vain ollut näykkinyt ja siirrellyt haluttomasti ruokaa lautasen reunalta toiselle. Pansy oli katsellut poikaa kulmiensa alta huolesta tummunein silmin, muttei sanonut koskaan mitään. Jos Draco ei halunnut puhua, asiasta ei silloin puhuttu, ei ennen kuin tämä otti asian itse puheeksi. Jos edes otti.
Vaaleahiuksinen poika painoi vapaan kätensä ympärilleen huokaisten syvään. Tärisevin sormin veti henkeensä jälleen savua, ja nautiskeli siitä, mitä se saattoi tehdä hänen keholleen.
Viime aikoina ajatus kuolemasta ei enää tuntunut häiritsevältä. Hän oli laihtunut, ja myönsi sen itsekin. Paino oli pudonnut nopeasti reilusti alle hänen normaalistikin hieman alipainoisen tasonsa, ja vaikutti siltä, että se putoaisi vielä enemmänkin. Aluksi hän oli tietoisesti oksentanut ruoan ulos sisältään häpeän tunteen vallassa, mutta nykyään hän ei edes halunnut koskea ruokaan.
”Parempi kuolla kuin jäädä tänne",hän sanoi käheästi yötaivaalle. Hän sammutti melkein polttamattoman savukkeensa tukahduttamalla sen vasten kaidetta.
Malfoy rypisti kulmiaan. Hän oli kuulevinaan jotakin. Mutta kukapa olisi ollut siihen aikaan ulkona häntä itseään lukuun ottamatta? Kahahdus toistui. Joku astui oksan päälle, sillä kova napsahdus kuului varaston sivuseinältä. Malfoy tarttui kaiteella lojuvaan taikasauvaansa, ja sanoi hitaasti, kylmällä ja selkeällä äänellä:
”En tiedä, kuka hitto sinä olet, mutta saat luvan astua esiin tai kiroan sinut.”
Se oli uhkaus, ei pyyntö, ja näytti tehoavan. Seinän takaa lankesi varjo kuistin lattialle Dracon taikasauvan kärjen valona avulla.
”Puhutko useinkin yksinäsi?” huvittunut ääni ilkkui pimeästä. Malfoy kovetti katseensa, ja mulkoili kuistille noussutta vakoilijaa.
”Mistä asti olet ollut täällä?”
”Olin kävelyllä, ja päätin jäädä tarkkailemaan, kun huomasin sinut . Olit juuri astunut ulos ovesta, ja koska minulla ei ollut minkäänlaista kiirettä minnekään, ajattelin, että tämä voisi olla mielenkiintoista",vaivaantumaton tarkkailija totesi yhä huvittuneena.
Hienoa", Malfoy kirahti.
”Ihan niin kuin tarvitsisin sekopäätä seuraamaan tekemisiäni, Potter”, hän sylkäisi. Uusi sätkä löysi tiensä hänen kylmästä sinertäville huulilleen.
”En minä seuraa sinua, Malfoy. Mietin vain, mitä valvojaoppilas tekee tähän aikaan ulkona.”
”Tupakoi", Draco sanoi silmäänsä räpäyttämättä, ja puhalsi savua toisen kasvoille. Harry yski irvistäen.
”Tukehdu limaan", hän sanoi kun ei muutakaan keksinyt. Draco pyöritti silmiään. Potter saisi tunkea ”ah niin täydellisen” päänsä suoraan helvettiin, ellei tajuaisi häipyä pojan silmistä. Hän ei halunnut kenenkään seuraa, vaan olla rauhassa miettimässä sitä, miten hänen elämässään kaikki oli pelkkää paskaa. Potter oli viimeinen ihminen, jonka kanssa hän halusi käydä keskustelua yhdentoista aikaan. Oikeastaan hän ei olisi kyllä halunnut puhua yhtään kenenkään kanssa, mutta rohkelikko tuli viimeisenä hänen mieleensä.
”Sinä haluat kuolla vai? Siksikö olet käynyt oksentelemassa WC:ssä ruokalun jälkeen?” Harryn ääni kysyi epäuskoisena. Kusipäisen ja ylimielisen Malfoyn elämänhän vaikutti olevan pelkkää ruusuilla tanssimista, joten uusi, elämiseen kyllästynyt poika hämmensi häntä.  Harry näki vihan leimahtavan pojan harmaissa silmissä, jotka muuttuivat sysimustiksi: hälytysmerkki pikaiselle pakenemiselle.
”Mitä sinä kuvittelet tietäväsi minusta? Että mikään ei ole koskaan vialla, vaan ihanaa ja täydellistä? Mikä oikeus sinulla on seurata tekemisiäni?”
Malfoyn kuori alkoi säröillä yllättävän nopeasti. Se tapa, jolla Malfoy sähisi sanat, melkein sattuivat. Ne olivat täynnä piilotettua katkeruutta, vihaa ja tuskaa, jota Harry ei ollut ennen nähnyt tästä.
”En minä seuraa, minä-”
”Häivy ja jätä minut rauhaan", Draco puuskahti ja käänsi selkänsä pojalle. Malfoy tunsi vihreiden silmien katseen itsessään, muttei ollut huomaavinaankaan, vaan puhalteli savurenkaita hämärää horisonttia vasten.
Potter oli osunut paikkaan, jota hän ei olisi tahtonut näyttää olevankaan. Hänen piittaamattomuutensa, hänen ruokahaluttomuutensa ja hänen kipunsa olivat yksin hänen asioitaan, eivätkä kuuluneet muille. Malfoy katui sanojaan, sillä paljastamalla minkäänlaista tunnetta muurit hänen ympärillään saattaisivat murtua, muurit, jotka hän oli rakentanut omaksi turvalliseksi vankilakseen. Dracoa eivät kiinnostaneet toisen puolen tapahtumat, ne olivat yhdentekeviä, merkityksettömiä hänen puolellaan. Kaikki saisi vain kadota ja kuolla, kunhan hänen ei tarvinnut välittää. Kunhan mikään ei koskettaisi häntä, ei hän tuntisi niin paljon kipuakaan.
”Tupakka voi tappaa.”
Ilmeisesti Potter ei tiennyt, mitä yksityisasia tarkoitti.
”Niin voi", Draco vastasi lyhytsanaisesti, toivoen äänensävynsä saavan pojan häipymään.
”Anna yksi.”
Harryn vastaus yllätti Malfoyn. Vaikka hän kieltäytyi  muutaman kerran tarjoamasta kallisarvoisia sätkiään toiselle, tämä kärtti niin kauan, kunnes Draco väsyi ja paiskasi askin mahdollisimman kovaa selkänsä yli. Harry otti kopin, ja sytytti tupakkansa loitsulla. Potter nojautui kaiteelle varoetäisyyden päähän Malfoysta, joka parhaillaan nieleskeli vihantunnettaan tämän edessä.
”Miksi?”
Kysymys esitettiin hiljaa, mutta kuitenkin kuuluvalla äänellä. Draco tunsi silmänsä nykivän.
”Jotta voisit kertoa siitä koko koululle? Älä unta näe", hän tokaisi painaen vasemman kätensä sormet ohimoilleen. Jyskyttävä kipu hänen silmiensä takana repi järkeä erilleen tunteista, ja puheen muodostaminen tuotti vaikeuksia, varsinkin, kun piti miettiä kolmesti ennen kuin sanoi mitään.
”En", Harry sanoi puhaltaessaan savua ulos hajanaisesti. Malfoy katsoi tätä kulmiensa alta.
”Miksi minä sinulle mitään kertoisin?”
Dracon ääni ei riittänyt sarkastiseen sävyyn. Häntä heikotti, ja hän näki sielunsa silmin senhetkisen muurinsa laastien valuvan kuin vetenä sormien läpi.
”Niin.”
Harryn vastaus oli lyhyt ja ilmeetön, ja kuulosti yhtä kylmältä kuin Dracon sanat yleensä. Sillä hetkellä laastit rapisivat irti sellaista vauhtia, että Draco ei viitsinyt ottaa minkäänlaista riskiä.
”Hyvää yötä", Harryn ääni sanoi vierestä, mutta  Malfoy ei jaksanut kääntää päätään. Tupakantumppi heitettiin ruohikolle, ja askeleet kaikkosivat nopeasti.
”Hyvää yötä vain", Draco sanoi halveksuvasti katsoessaan pienen pisteen häipymistä yöhön.


Tahtoisin olla se joka olin silloin
kun kuollakseni halusin
tulla sellaiseksi kuin nyt olen
noin tuhat vuotta taaksepäin

Joskus aion vielä kääntää
kelkkani ja tehdä korjausliikkeen
aion parantaa kaikki tehdyt vauriot
melkein uskon itsekin

Minussa on ongelma
jokin virhe ohjelmoinnissa
Puutteita koodissa
korvaan piittaamattomuudella

« Viimeksi muokattu: 12.05.2015 19:17:10 kirjoittanut Sansku »

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Korjausliikkeet
« Vastaus #1 : 29.11.2008 03:09:14 »
Ikäraja pitäisi olla otsikossakin, voisitko lisätä sen. ^^

emptiness

  • ***
  • Viestejä: 140
    • IRC - galleria
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #2 : 29.11.2008 18:39:46 »
Siis voi pillitysten pillitys. oon ihan :''''''''''<<<<< Heikkoja kohtiakin löytyi, niistä nyt ensin:

Lainaus
Lisäksi polttaminen tarjosi paremman keinon vahingoittaa itseään hiljalleen kuin viilteleminen, eikä hän ollut oikein koskaan pahemmin välittänyt rumista arvista kalpealla ihollaan, vaikka olikin sitä kokeillut.
^toi kohta ei oikein toiminu. Siis joku siinä kusee. Ehkä se, että kerronta on liian suoraa jotenkin..

Lainaus
”Mitäpä kukaan minun anoreksiastani välittäisi”, hän mutisi käytön puutteesta käheytyneellä äänellään ei erityisesti kenellekään.

^tossa sama. Kun jäi häiritsee, että anorektikot ei kuitenkaan myönnä sairauttaan kenellekään, vähiten itselleen. Että vähän kuulosti jotenkin tönköltä, jos herra noin sanois.

Muttah...oli ihan tosi helmiäkin kohtia:
Lainaus
Malfoyn kuori alkoi säröillä yllättävän nopeasti. Se tapa, jolla Malfoy sähisi sanat, melkein sattuivat. Ne olivat täynnä piilotettua katkeruutta, vihaa ja tuskaa, jota Harry ei ollut ennen nähnyt tästä.
^olin ihan ♥_______♥ Siis ihana! Ihan täydellisen sielua repivästi kirjoitettu. Mä niin nautin tästä.

Lainaus
”Miksi minä sinulle mitään kertoisin?”
Dracon ääni ei riittänyt sarkastiseen sävyyn. Häntä heikotti, ja hän näki sielunsa silmin senhetkisen muurinsa laastien valuvan kuin vetenä sormien läpi.
”Niin.”
Harryn vastaus oli lyhyt ja ilmeetön, ja kuulosti yhtä kylmältä kuin Dracon sanat yleensä. Sillä hetkellä laastit rapisivat irti sellaista vauhtia, että Draco ei viitsinyt ottaa minkäänlaista riskiä.
Aivan todella aww. Tykkään niin paljon tosta haavoittuvaisesta Dracosta.

Jatka ihmeessä. Luen oikein mielelläni :)
I've got friends to cut your toes of just to show you how much they care.

Shameeka

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #3 : 04.12.2008 18:47:40 »
Kyllä jäin tähän koukkuun :)
Tarinan kerronta oli minun mielestäni hyvää enkä huomannut mitään huomauttamisen arvoista .
Toivottavasti tälle tulee nopeasti jatkoa :)

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #4 : 05.12.2008 10:59:45 »
Otsikko ja paritus vetivät puoleensa, siksi mä tän kai luinkin.

Kuvailet hyvin ja kirjoitat aika sujuvasti ja Dracoa alkoi käydä sääliksi, toivottavasti Harry pelastaa  ;D Jatkoa toivon minä, kuten muutkin!
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

Geena

  • Vieras
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #5 : 08.12.2008 14:49:25 »
Kiitos kaikille ihanille ihmisille, jotka ovat kommentoineet  :D
Jatkoa kirjoitan, saatan saada ekan osan valmiiksi tällä viikolla )ja tämähän ei sitten ole lupaus, mutta yritän ainakin).
Prologi on muuten kirjoitettu keskellä kokeisiin lukua, kun pitkästä aikaa keksin mitään kirjoitettavaa, joten varmasti löytyy hiomista tarvitsevia kohtia, joita voin paikkaillla hieman joutessani.
Piristi päivääni huomata, että jotkut ovat pitäneet, kiitos paljon!

salazar_

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #6 : 11.12.2008 03:11:27 »
tästä pidän, paljon.. toivottavasti saat sitä jatkoa tulemaan.
uuh, hoodee<3<3

romance91

  • ***
  • Viestejä: 161
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #7 : 05.01.2009 11:24:48 »
kiitän hienosta alusta ja odotan jatkoa! ;D

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #8 : 05.01.2009 11:43:56 »
Hieno alku! Jatkoa?????
if you die now, how would you feel about your life?

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #9 : 23.01.2009 18:36:47 »
Onko jatkoa tulossa??
if you die now, how would you feel about your life?

Sayuchi

  • Vieras
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #10 : 23.01.2009 19:35:11 »
Niin rakastan haavoittuvaista Dracoa..~<3
Illalla yksin tupakoimassa, vain haavoittaakseen itseään.. Se on jotenkin surullisen kaunis ajatus..

Yksi vähän raapimaan jäänyt juttu tosin löytyi. Se maininta anoreksiasta ei oikein sopinut, ei kai Draco sitä myöntäisi?

Jatkoa odotellaan täälläkin.

Sharon

  • nallegaattori
  • ***
  • Viestejä: 88
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #11 : 23.01.2009 20:58:05 »
Lisää tätä ihanaa tarinaa! Rakastin.
Tupaikoiva Draco... Vakoileva Harry... Mikä vois olla paremmin ? :)

J A T K O A   O D O T E L L E N ,

Sharon

Linta

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #12 : 31.03.2009 16:50:57 »
aivan ihana tää <3 jotenki erilainen ku yleensä luen vaan fluffya :)

tupakoiva draco... mielenkiintoista 
haluu lukee lisää  :)

jatkoa

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Korjausliikkeet, H/D, PG-13
« Vastaus #13 : 02.04.2009 16:13:13 »
Joissain kohdissa toi oli aika epäuskottava, mut kyl se silti hyvä oli. Tykkäsin siitä kun jollain tavalla Harry tuntu ymmärtävän Dracoo niin hyvin. Toivoisin jatkoo :)



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Korjausliikkeet, H/D, K-13
« Vastaus #14 : 29.06.2010 16:52:30 »
UUSLUKIJA.. ... Miksi Draco on noin masentunut... Snif. Toivottavasi Harry pystyy auttaan Dracoa ja Draco jotenkin Harrya, koska mä oon ihan varma, et Harrylla on omia ongelmia  ;D. Mutta jotta mun en tarttis arvailla jatkosta niin tämä uusi lukijakin haluaa jatkoa :)

~L~
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Peacock

  • ***
  • Viestejä: 300
Vs: Korjausliikkeet, H/D, K-13
« Vastaus #15 : 30.06.2010 22:55:06 »
Tykästyin tähän. Prologi vaikutti mielenkiintoiselta, vaikken parituksesta niinkään pidä. Mutta tämä eroaa näistä perusrakkaustarinoista - kaikki on hyvin ja kauheeta awwia joka välissä. Kyllähän tästäkin löytyy asioita, joita voi liittää rakkaustarinan pohjaksi, jos kerran Dracolla on ongelmia ja Harry auttaa. Mutta pakko myöntää, että teksti oli sujuvaa ja kaunistakin, vaikkakin miuta kanssa häiritsi se, miten Draco sanoi ääneen siitä anoreksiasta. Sinänsä anoreksia sopiikin Dracolle (olenpa kamala) ja tupakointi myös. Ja tuo haavoittuvaisuus on myös ihanaa, koska omasta mielestäni Draco on tässä aika IC. Olisi jotenkin tyhmää ja tönkköä, jos Draco menisi suoraan vuodattamaan murheensa Harrylle, mutta tässähän sellaista ei onneksi ole. :----)

Olet ilmeisesti taukoillut tämän ficin kanssa, mutta toivon todella, että jatkat. Täällä nimittäin odottaa innokas lukija.

ava © vanilla
banneri © raitis

nervecenter

  • ***
  • Viestejä: 133
Vs: Korjausliikkeet, H/D, K-13
« Vastaus #16 : 01.07.2010 21:09:37 »
Vau, rakastan tupakoivaa Dracoa. Ja sitä, että tämä ei alkanut millään perus rakkaushömpötyksillä, "Dracolla oli salaisuus; hän oli ihastunut Harry Potteriin" tms :D harmi, että prologista on noin kauan, että pelkään, ettei jatkoa ole tulossa.
i'm a ghost, you're an angel

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Korjausliikkeet, H/D, K-13
« Vastaus #17 : 02.07.2010 11:54:37 »
Hömmm, tää vikutti tosi hyvältä :D
Jotkut kohdat oli tosi sulosia :)

Mut tää kohta tökki:
”Mitäpä kukaan minun anoreksiastani välittäisi, vaikka joku tajuaisikin”

Niinkuin joku jo sanoikin anorektikot ei sitä myönnä edes itselleen ja yleensä ne ei ees huomaa sitä...

Mut joo jatkoo vaan, vaikka tosta prologista on jo kaks vuotta :o
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.