Kirjoittaja Aihe: Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, valmis 21.5  (Luettu 3508 kertaa)

Umpikuja

  • ***
  • Viestejä: 7
Ficin nimi: Teddy lapsenvahtina Pottereille
Kirjoittaja: Umpikuja
Genre: Family
Ikäraja: S
Henkilöt: Teddy Lupin, James Sirius Potter, Albus Severus Potter, Lily Luna Potter, Harry Potter, Ginny Potter
Summary: Pelkistetty nimi kertoo kaiken. Potterin pariskunnalla on illalla menoa ja Teddy rientää apuun pitääkseen lapsia silmällä.
A/N: Ei tätä ikuisuuksia jatketa, pari lukua vain. Eikä tässä mitään kummoisempaa juonta ole. Tykkään vain itse lukea tällaista perus elämää juuri kyseisillä hahmoilla. En ole pitkään pitkään aikaan kirjoitellut muita kuin opiskelu juttuja, joten katsotaan mitä tästä syntyy  :) En edes muista vanhoja tunnuksiani Finiin joten piti luoda tyystin uudet  :D





Kolme iloista ja erityisen hilpeällä tuulella olevaa lasta istuivat enkelimäisesti vieretysten  pehmeällä sohvalla, täysin sulassa sovussa. Heidän edessään vakavana seisova Harry Potter oli tästä syystä enemmän kuin vakuuttunut että edessä olisi rankka ilta – lapsenvahdille. Harryn teki mieli nauraa ääneen kun hän muisteli joitakin temppuja joita hänen kummipoikansa Teddy oli onnistunut omana aikanaan toteuttamaan. Oli siis enemmän kuin oikeutettua että poika saisi nyt puolestaan vahtia hänen jälkikasvuaan.

”Hyvä on, kuunnelkaapa nyt hyvin.” Harry kyykistyi lastensa tasolle katsoakseen näitä tiukasti silmiin ”Teddy on täällä ihan pian -”

”Jipii!!”

”Ja minä haluan että te lupaatte kaikki käyttäytyä oikein kiltisti ja totella Teddyä. Teddy on ollut täällä yökylässä monta kertaa ja te kaikki tiedätte miten iltatoimet menevät. Eli ei mitään temppuilua. Mitäs siihen sanot James?”

”En minä mitään aio. Minä olen jo yhdeksän vuotta enkä pikään pikku pentu enää” Hän töytäisi veljeään kylkeen ”Teddy voi vaikka muuttaa meille ja olla oikea isoveli!”

”Joo, isä! Voihan Teddy muuttaa meille??”

Hymyillen lämpimästi Harry katsoi ainoaa tytärtään ja sitten yhtä innokkaan näköisiä poikiaan.

”Teddy on jo teidän kummiveljenne, sen oikeammaksi isoveljeksi tuskin on mahdollista tullakaan. Sitä paitsi täti-Andromeda tulisi hyvin surulliseksi jos Teddy muuttaisi pois hänen luotaan.”

”Minä olenkin aina ollut sitä mieltä että Teddy on minun oikea isoveljeni.” Seitsemän vuotias Albus totesi hymyillen ja ansaitsi uuden tölväisyn veljeltään.

”Pojat, rauhoitutaanpas sitten” kuului olohuoneen ovensuusta perheen äidin saapuessa huoneeseen.

”Oi äiti! Sinun juhlakaapusi on iiiiihana!”

”Näytät uskomattoman kauniilta kulta.” Harry totesi pehmeästi ennen kuin otti vaimonsa syleilyyn ja antoi tälle suudelman.

”Hyyiii..” kuului perheen poikien suusta samalla kun viisi vuotias Lily juoksi silittämään äitinsä pehmeää kaapua pienellä kädellään. Harry nosti tyttären syliinsä Ginnyn astellessa lähemmäs poikiaan.

”Minusta tuntui että teidän keskustelunne -” hän loi tietäväisen silmäyksen mieheensä ”ajautui hiukan hakoteille. Minä haluan että te kaikki lupaatte tänään totella Teddyä ja mennä kiltisti nukkumaan. Ja luudat pysyvät komerossa koko illan. Muuten Teddy ei voi enää tulla teille lapsenvahdiksi.”

”Minä lupaa.” vastaus tuli suoraan Albuksen sydämestä. Hän halusi Teddyn olevan heillä niin paljon kuin mahdollista.

”Minä tulen sinun ja isän kanssa. Isä minä haluan laittaa sen keltaisen mekon.” Lily totesi -asia-on-nyt-näin äänellään ja katsoi isäänsä suoraan silmiin. James tyytyi nyökkäämään äitinsä kysymykseen. Vai Lilyn toteamukseen?

”James.”

”Minä lupaan -” James pudotti katseensa lattiaan ja alensi ääntään ”olla yhtä  kiltti kuin aina ennenkin.”

Samassa takan liekit hulmahtivat entistä suuremmiksi ja tulesta astui pitkä teinipoika iloinen virne kasvoillaan.

”Hei kaikki!”

”Teddy!!”

Turkoosi hiuksinen poika sai juuri ja juuri otettua tukea takanreunuksesta jottei olisi kaatunut tuleen kahden pojan juostessa syleilemään hänen alavartaloaan. Ginnyn selittäessä Teddylle lasten ruuista Harry selitti tyttärelleen miksi tämän täytyi jäädä kotiin.

”Okei, meidän täytyy nyt todellakin lähteä Harry, en usko että olisi kovinkaan etiketin mukaista jos illallisten pääpuhuja saapuisi myöhässä paikalle. Ted sinä tiedät miten saat meidät kiinni jos tarvitsee.” Ginny ja Harry halasivat lapsiaan hyvästiksi.

”Pitäkää hauska ilta -meidänkin puolestamme.”

”Harry!”

”Mitäs sitä totuutta kieltämään.. Ted, älä anna rakkaiden kultanuppujemme kävellä ylitsesi.”

”Älkää olko huolissanne, kyllä teillä vielä talo on kun palaatte.”Teddy virnisti ”Ja kaikki kaksi lastannekin.”

”Teddy sinä olet hassu, meitä on kolme” Lily kihersi ja näytti tietäväisenä kolmea sormea.

Hymyillen ja vilkuttaen hyvästiksi Harry ja Ginny poistuivat ovesta ilmiintyäkseen takapihalla.

”No niin, kello on melkein puoli kuusi, eli meillä on lähes neljä tuntia aikaa ennen iltasatua. Mitä te haluaisitte tehdä? Oliko teillä leikki kesken ennen kuin tulin?”

”Joo!” James innostui ”Me leikittiin lajitteluseremoniaa. Äidin vanha juhlahattu on lajittelluhattu.”

”Vaikka Lily onkin liimannut siihen kimaltavia juttuja.”

”Taiteilijan näkemystä vain, eikö Lils.”

”Mikä se on?! Se on James hieno hattu! Teddy, James kiusaa taas! Aamullakin se oli ottanut minun kaikki sukkani ja laittanut tilalle Alin omia. Ne oli kaikki liian isoja!”

”Minun tuolinkarmillani ei ollut housuja vaan vaaleanpanainen hame, joten luulen Lily, että sinä pääsit helpommalla. Ja odotahan vain huomis aamua James.”

”Sinähän leikit eilen Lilyn kanssa nukeilla, joten ajattelin vain että haluaisit ehkä kokeilla muitakin naisellisia juttuja. Velikulta, minähän vain ajattelin piristää sinun päivääsi, avata uusia maailmoja.” kaiken tämän James osasi sanoa niin vakuuttavasti, että pojan tuntematon henkilö olisi luultavasti erehtynyt luulemaan tämän olevan tosissaan.

”Hei pennut! Riita poikki. Lily, taiteilijan näkemys oli pikemminkin kehu. Että sinä olit luonut sen koristelun. Ja minä veikkaan että teidän vaatteenne vaihtoivat paikkoja vain koska, ette pyytäneet Jamesia mukaan leikkiinne eilen.”

”En minä millään -”

”Eikö lajitteluseremonia ole juuri alkamassa! Hypätkää veneisiin ekaluokkalaiset, niin saatan teidät maailman parhaaseen taikuus kouluun -Tylypahkaan!” Teddy viittoi lapset seuraamaan itseään sohvalle ja laivan päästyä laituriin johti ryhmän Jamesin rohkelikon kullan ja punaisen täyttämään huoneeseen jossa ”lajitteluhattu” nökötti peltirasian päällä.


---------------------------


Puoli seitsemältä Teddy oli saanut ruokapöydän katettua ja mietti miksi Ginny oli antanut Oljolle juuri tänä iltana vapaata. Oliko tämä jokin testi siitä kuinka kypsästi hän osaisi käyttäytyä? Sillä jos oli, niin hän toivoit ettei kukaan lapsista mainitsisi vanhemmilleen kuinka antaumuksella hän oli vielä hetki sitten leikkiin osallistunut. Teddy ei pitänyt itseään enää lapsena, hän olisi pian jo täysi-ikäinen ja hänen iässään Harry oli kohdannut jo vaikka minkälaisia vaikeuksia ja seikkailuja. Seikkailuja joista Teddy oli suurimman osan lukenut kirjoista tai kuullut muilta aikuisilta. Harry itse tyytyi lähinnä kertoilemaan tarinoita siitä kuinka he olivat pitäneet hänen makuusalinsa muiden poikien kesken syömiskisan tai muuta vastaavaa. Teddy jopa epäili etteivät Potterien lapset ihailleet auroreita niin kuin jokainen muu taikamaailman lapsi. Hän oli joskus kysynyt Jamesiltä mitä hän ajatteli Harryn tekevän työkseen, mitä aurori tarkoitti ja poika oli vastannut että aurorit ovat velhoja ja noitia jotka ”pitävät taikamaailman ystävällisenä ja tekevät välillä pitkiä työpäiviä jolloin isä ei pääse pelaamaan huispausta meidän kanssa kun tylsiä paperitöitä on niin paljon että niitä tulee ovista ja ikkunoista”. James oli selvästi kuullut isänsä valittavan paperitöistä.

Poika harppoi muutamalla askeleella olohuoneeseen josta oli kuulunut hetki sitten ääntä.

”Ruoka on pöydässä. Al, mitä sinä teet?!” Teddy juoksi ja sieppasi pojan syliinsä ennen kuin tämä tipahtaisi alas nojatuolin selkänojalta, jossa tämä oli seissyt ja kurkotellut hyllyllä olevaa rasiaa.

”Me haluttaisiin pelata huispausta. Komeron avain on tuolla. Voisitko antaa sen?”

”Albus, sinä tiedät, että teidän äitinne kielsi lentämisen täksi illaksi. Siksi sinä tavoittelit avainta itse sen sijaan, että olisit tullut pyytämään minua auttamaan, eikö näin?”

”Olisit kieltäytynyt.” Albus ei edes tuntunut olevan pahoillaan. Sitä se Jamesin kanssa kasvaminen teettää, Teddy tuumi ja laski pojan lattialle.

”Missä James ja Lily ovat?” yht äkkinen hiki pukkasi pintaan, kun hän näki Albuksen syyllisen olemuksen.

”Minä tulin hakemaan avainta sillä välin kun James etsii Lilyä.”

Mitä? Missä Lily on? Missä James on? JAMES, MISSÄ SINÄ OLET?”

”TYÖHUONEESSA! ME LEIKITÄÄN PIILOSTA, EI TARVITSE TULLA KATSOMAAN!”

”Me tiedetään ettei me saataisi, mutta me otettiin isän näkymättömyysviitta ja kun Lily kokeili sitä niin James sanoi jotain siitä kuinka pojat on parempia huispaajia ja että me haluttaisiin pelata kerrankin ilman Lilyä. Äiti aina pakottaa ottamaan sen mukaan. Ja sitten Lily oli ihan hiljaa, eikä ottanut viittaa enää pois ja nyt me ei nähdä sitä.”

”Voimaa Dumbledorelta ja armoa Merliniltä” Teddy mutisi ja riensi työhuoneeseen Albuksen kipittäessä perässä.

--------------------------

Pitkän lepertelyurakan jälkeen isänsä työtuolissa mukavasti istuskellut Lily oli ottanut hupun pois päästään ja riita oli saatu sovittua ja viitta palautettua, melkein omalle paikalleen. Teddy ei ollut uskaltanut laittaa sitä kaappiin roikkumaan vaan oli nostanut sen kaapin päälle. Niin korkean kaapin, etteivät lapset sinne yltäisi edes tuolilla seistessään.

Käset oli saatu pestyä, kuin myös vähän muutakin. James oli aloittanut vesisodan kylpyhuoneessa ja nyt Teddyn olisi kuivattava koko huone ja sen edusta ennen kuin hänen kummisetänsä tulisi takaisin. Ainakin pennuilla oli ollut hauskaa.

Nyt lapset kuitenkin istuivat pyöreässä ruokapöydässä ja keskustelivat ruokailun lomassa siitä mitä he voisivat antaa isälleen syntymäpäivälahjaksi. Koska Harry niin mielellään aina kuunteli kuinka hänen lapsensa lukivat tarinoita (tai Lilyn tapauksessa keksivät ja Albuskin oli vasta oppinut tavaamaan) hänen lepuutellessa silmiään, olivat Potterin jälkeläiset päättäneet keksiä ja kuvittaa oman kirjan.

”Voitko sinä Teddy viedä meidät Viistokujalle etsimään hyvää kirjaa, johon me voidaan se tehdä?” James kysyi ja kaikki tapittivat vanhinta poikaa pyytävästi.

”Sanotaan että mennään jätskille. Ei voida kertoa äidillekään, muuten se kertoo isälle. Äiti sanoi kerran ettei isältä voi pitää mitään salaisuuksia kun sillä on niin tarkka vaisto.” Albus lisäsi huolissaan.

”Arvaako isä sitten mitä me ollaan suunniteltu?” Lilykin huolestui.

”Kyllä minä mielelläni tulen teidän kanssanne. Ja jos vaikka kerrotaan teidän äidille että mennään asioille Harryn syntymäpäivälahjaa ajatellen, mutta sanotaan että se on hänellekin yllätys?”

”Ja käydään jätskillä, niin voidaan sanoa isälle valehtelematta että sinä veit meidät jätskille.” yhdeksän vuotias totesi tyytyväisenä. Teddy ei ollut ihan varma kumpi oli kirvoittanut Jamesin kommenttiinsa enemmän: halu salata lahja isältään, vai päästä samalla jäätelölle. Ovela tämä jokatapauksessa oli.

”Oletteko te kaikki valmiita. Hyvä, tuokaa sitten astianne tuonne tiskipöydälle niin laitetaan ne likoamaan, jotta Oljon on sitten helpompi pestä ne.”

Pojat ylettyivät hyvin nostamaan astiansa tiskipöydälle ja auttoivat sitten sisartaankin, joka ei ensin tahtonut ottaa apua vastaan. Mukin tipahtaminen lattialle kuitenkin muutti hänen mielensä hyvin nopeasti.

”Se oli tinaa, ei siinä ole kuin pieni kolhu.” Albus ilmoitti poimittuaan mukin käteensä.

”Sen voi varmaan takoa takaisin kuntoon. Niin kuin sepät! Saanko minä Teddy takoa sen?”

”Jos nyt vain jätettäisiin se Oljolle, James. Mitä te haluaisitte tehdä seuraavaksi?”

”Voidaanko me lähettää pöllö Roselle ja Hugolle?”

”Hyvä idea Al. Istukaa siihen pyödän ääreen niin -”

”Eikö me voida mennä työhuoneeseen niin kuin äitikin aina tekee kun kirjoittaa lehteen!”

”Joo! Mennäänhän!?”

”Okei, ensimmäinen työhuoneessa saa sitoa valmiin kirjeen pöllön jalkaan!”



« Viimeksi muokattu: 21.05.2012 17:47:20 kirjoittanut Umpikuja »

Umpikuja

  • ***
  • Viestejä: 7
Luku 2/3
« Vastaus #1 : 14.05.2012 00:52:03 »
A/N: Hankala sanoa onko jatko yhtään toivottua, mutta mitäs sitä nyt keskenkään jättämään :)
Olkaa siis hyvät:





”Minä voitin! Ensimmäinen!”

”James sinä työnsit minua!”

”Minulla on lyhyemmät jalat kuin teillä, mutta olin melkein yhtä aikaa teidän kanssa täällä! Eli minä voitin.”

Teddy käveli kaikessa rauhassa ylös portaita ja perheen vanhempien yhteiseen työhuoneeseen. Teddy istui työtuoliin jykevän pöydän ääreen. Lily kiipesi hänen syliinsä ja veljekset raahasivat ikkunan luota toisen tuolin Teddyn viereen. James kiipesi tuolille ja siitä suoraan pöydän kulmalle istumaan. Albus nousi tuolille ja nojautui Teddyn tuolin käsinojaan.

”Laitetaan alkuun että serkku kultamme.”

”Ei muuten laiteta”, tuumasi James ojentaessaan suuren sulkakynän ja pergamenttiliuskan.

”Kävisikö terve serkkusemme?”

James ja Lily nyökkäsivät ja Teddy toimi kirjurina. Sillä välin kun sisarukset keskustelivat, välillä varsiin kiivaaseen sävyyn, katseli Teddy ympäri huonetta. Hän oli aina pitänyt Potterien työhuoneesta. Huone oli lämpimän ruskea ja toi pehmeydessään mieleen Kotikolon. Kahta seinää peittivät korkeat kirjahyllyt aivan liian täynnä kirjoja. Aina kun hänestä tuntui että koulukirjat eivät selittäneet asioita tarpeeksi, näistä hyllyistä löytyi mielin määrin kirjoja muun muassa pimeydenvoimista, suojautumistaioista, muodonmuutoksista, parantavista liemistä ja huispauksesta. Tuolin selkänojan takana avautuivat suuret ikkunat kohti takapihaa. Harry tapasi sanoa, että hän ei pystyisi keskittymään työntekoon jos hänellä olisi mahdollisuus vain katsetta nostamalla katsella pihalle. Ginny puolestaan oli sitä mieltä että hänen artikkelinsa eivät ikinä valmistuisi, jos hän kykenisi jatkuvasti ikkunoista näkemään kaikki ne vaaralliset temput joita hänen lapsensa pihalla keksisivät, jolloin hänen olisi pakko juosta ulos oikaisemaan lapsiaan.

Kolmannella seinällä oli kaksi isoa kaappia ja lipasto, joiden melkein kaikki ovet olivat lukittuja. Teddy tiesi että ne oli lukittu myös taikakeinoin, sillä näille hyllyille Harry ja Ginny olivat kätkeneet kaikki esineet jotka olivat liian vaarallisia heidän nuorten lastensa käsiin. Harry oli aina pitänyt huolta siitä että hänellä oli aikaa kummipojalleen, mutta monesti hän oli myös leikkinyt hiljaa, piirtänyt tai katsellut kirjoja, työhuoneen lattialla samalla kun Harry oli täyttänyt raportteja tai lukenut tiedotteita. Ja vaikka Potterien lapset eivät työhuoneessa saaneetkaan viettää aikaa vanhempiensa työskennellessä, niin sama asia kuin Teddyä, koski myös heitä: Harry ei ikinä suuttunut vaikka hänen työskentelynsä keskeytettiin, häneltä löytyi aina aikaa lapsilleen ja kummipojalleen.

Käskystä Teddy jatkoi kirjoittamista:

Toivottavasti teille kuuluu hyvää.

Teddy on nyt meillä, koska isä ja äiti menivät johonkin Ministeriön
illalliseen. Äiti sanoi että teidänkin vanhempanne tulevat sinne.
Kuka teitä on hoitamassa? Teddy lupasi että ensi kerralla hän voi       
vahtia meitä kaikkia, jos vain meidän vanhemmille sopii ja me luvataan
puhutella häntä Mestari Lupiniksi loppukesän.

Me tehtiin eilen iso maja takapihalle niistä oksista mitkä löydettiin       
kun te olitte täällä viimeksi. Tulkaa pian uudestaan niin voidaan       
kaikki leikkiä siinä. Piilotettiin Suuren iso aarre Mathild -arkussa,    
   
niin voidaan leikkiä aarteenmetsästystä.

”Kerrotaan siitä kuinka minä käänsin eilen isän herätyskellon väärään aikaan ja isä melkein meni kolme tuntia liian aikaisin töihin. Teddy isällä oli jo aurorin kaapu päällä ja hän oli astumassa ulos ovesta kun hän huomasi että ulkona oli liian viileää!”, James näyti käsittämättömän tyytyväiseltä itseensä, eikä mikään ihme, he kaikki tiesivät kuinka vaikea Harrya oli harhauttaa.

”Niin ja sitten isä kävi heti herättämässä sinut ja sanoi että kun te kerran olette hereillä, niin teillä on aikaa siivota varastoa niin kuin äiti oli pyytänyt!”, Albus kertoi viaton ilme kasvoillaan, ”Isä oli juuri lähdössä töihin ja James pääsi aamupalalle samaan aikaan kun me herättiin. Laitetaanko James sekin kirjeeseen?”

”Unohtakaa koko juttu..”

Teddy katseli työpöydän ainutta valokuvaa. Se oli otettu kolme vuotta sitten sinä päivänä jolloin hän oli saanut pöllön tuoman kutsun Tylypahkan noitien ja velhojen kouluun. Harryn vaatimuksesta he olivat ottaneet kuvan tuosta aamusta, Teddy seisoi keskellä kuvaa Lily sylissään, Harryn ja Andromedan seistessä hänen takanaan. Ginny hymyili hänelle ylpeänä ja James heilutteli Tylypahkan kirjettä päänsä yläpuolella Albuksen silittäessä saapunutta pöllöä. Teddy muisti olleensa äärettömän huojentunut, sillä vaikka Harry olikin vakuuttanut että metamorfimaagius oli vain rikkaus, niin hän oli kyllä huomannut monien pitävän sitä suorastaan luonnottomana. Tylypahkaan lähdön jännitystä oli siis huomattavasti lievittänyt se tosi seikka, että hänet oli ylipäätään hyväksytty sisään.

”Mestari Lupin, laita siihen vielä, että Hugo ottaa sen George sedän antaman laatikon sunnuntaina mukaan Kotikoloon.”

”Okei, valmista tuli. Haluatteko te allekirjoittaa tämän itse?”

Lapset allekirjoittivat, jonka jälkeen he siirtyivät yhdessä alakertaan jotta James sai sidottua kirjeen pöllön jalkaan.

”Haluaisitteko te vielä pelata hetken jotain? Kello alkaa jo olla aika paljon. Mennään olohuoneeseen ja otetaan joku lautapeli. Minä ja Lily voidaan olla joukkue.”


--------------------------


Kahden pelikierroksen jälkeen Teddy tarjoili lapsille paahtoilevät ja johdatti poppoon sitten yläkertaan iltatoimilleen.

”Kun hampaat on harjattu niin laitatte yöpuvut päälle ja sitten saatte tulla isänne ja äitinne makuuhuoneeseen. Heidän sänkynsä on tarpeaksi suuri, jotta voimme makoilla samalla kun luen teille iltasadun.”

Teddy tiesi poikien suoriutuvat hyvin itsekin, joten hän seurasi Lilyä tämän tumman vihreällä ja kullalla sisustettyyn huoneeseen. Tyttö halusi selvästi osoittaa ettei ollut enää vauva sillä tämä juoksi suoraa päätä sänkynsä luokse ja kaivoi yöpaitansa tyynyn alta.

”Minä en – en – en yletä hammastahnaan itse”, Lily ilmoitti haukotellen ja tuli halaamaan Teddyn jalkoja.

”Ei se mitään, Lily pieni. Minä tulen auttamaan. Annatko harjan ja ne sinun hiusnauhasi niin laitetaan sinulle letit. Pesulle ei tarvitse tänään mennä, mutta pestään vähän kasvoja ja käsiä kuitenkin.”

Käytävään kuului poikien iloinen kikatus. James ja pienellä korokkeella seisova Albus olivat sotkeneet toistensa kasvot ja omat kätensä hammastahnaan. Teddyn astuessa huoneeseen Albus pursotti hammastahnaa keskelle veljensä päätä ja länttäsi kätensä päälle. Lily nauroi, pojat kikattivat ja Teddy nielaisi ja laski viiteen. Tässä ajassa James oli ehtinyt upottaa kätensä veljensä tukkaan pörröttääkseen sitä hiukan lisää.

”Hei, meidän hiukset jää pystyyn!”

”Nyt ihan totta! Nyt loppui! Ottakaa vaatteet pois ja- eikun antakaa minä autan – nyt menette molemmat seisomaan tuonne kylpyammeeseen. Albus anna kun nostan sinut, en halua siivota allastakin hammastahnasta.”

Teddy päästi veden valumaan ja suihkutti sitä poikiin niin että nämä saivat pestä hammastahnat pois itsestään ja toisistaan samalla kun Lily istui altaan reunalla harjaamassa hampaitaan. Nuori neiti oli ollut varsin oma-aloitteinen ja napannut hammastahnansa Albuksen olkapäältä.

Reilu vartti siinä kului, mutta lopulta pojat olivat kuivia. Lapset olivat pesseet hampaansa ja menneet omiin huoneisiinsa vaihtamaan yöpukua. Teddy oli jäämässä yöksi, joten hänkin oli päätänyt vaihtaa yöpuvun ylleen. Yönsininen  ja pehmoinen asu oli syntymäpäivälahja Weasleys isovanhemmilta ja Molly oli omakätisesti kirjaillut housut täyteen eri vaiheessa olevia kuun kuvia. Paidan rintamuksessa puolestaan oli rohkelikon leijona.

Vaatteet vaihdettuaan Teddy loikkasille keskelle sänkyä ja jäi odottamaan lapsia jotka rynnistivät huoneeseen lähes saman aikaisesti. Lily oli myös juuri saanut uuden, pitkän ja hamemaisen yöpaidan ja sipsutteli pyörähdellen huoneeseen.

”Lily, sinusta tulee aivan liian hyvän näköinen omaksi parhaaksesi.”

Lily ei näyttänyt oikein käsittävän ”Minusta tulee nätti?”

”Sinä olet kaunis. Sinusta tulee henkeäsalpaava.”

”Ai niin kuin Victoire serkku! Sinusta Victoire on henkeäsalpaava! ” James nauroi ääneen ”Niin kuin viime sunnuntaina mummin ja vaarin luona, kun Victoire kysyi sinulta mitä pidät hänen uudesta hameestaan ja sinä -”

”Kiitos, James, tuo riittää!” Teddy puuskahti ”Muistan kyllä nolanneeni itseni totaalisesti, ei tarvitse muistuttaa.”

”Se oli aika lyhyt.” Albus tunsi tarvetta osallistua keskusteluun.

”Jos nyt unohdetaan se vain. Hypätkäähän sänkyyn niin luetaan satu.”

Kesti hetken että kaikki olivat kaivautuneet mukavasti peittojen alle ja löytäneet oman paikkansa. Teddy oli keskellä nojaten selkäänsä sängynpäätyyn. Lily oli hänen vasemmassa kainalossaan James toisella puolellaan ja Albus oli käpertynyt Teddyn oikealle puolelle.

”Mistä te haluatte kuulla?”

”Minä-”

”Me ei olla lukemassa prinsessa satuja!” ilmoitti Albus tiukasti. ”Isä on lukenut niitä jo kolmena iltana peräkkäin.”

”Mutta Al, minä tykkään prinsessoista. Te kaksi tykkäätte vaan pelottavista jutuista.” Lilyn alahuuli työntyi uhkaavasti eteenpäin.

”Käykö Vilander Velhon Villitykset?” James ehdotti ”Siinä on aina jänniä otuksia ja Vilanderilla on se pöyheä Res -pöllö josta sinä Lils tykkäät.”

Vilander Velhon Villitykset siis, tämä oli kuulkaa minunkin suosikki vielä muutama vuosi sitten. Oletteko te tässä kohdassa missä on merkki? Vilander tutustuu Sipinöihin?”

”Ollaan. Edellisessä Vilander silitti yksisarvista. Tiesitkö sinä Teddy että yksisarvisen varsat antaa poikienkin silittää niitä?”

”Tiesin ja minä tiedän Lily että sinä haluat nähdä yksisarvisen. Aloitetaanpas sitten.. Krohm. Oli synkkä ja myrskyisä yö. Nuori velhosankarimme vaelsi vaikeakulkuisessa metsässä. Tuuli tuntui kantavan mukanaan valitusta ja ilma oli käymässä entistä kylmemmäksi.”

”DUM DUM DUM!”

”Kiitos James, tuo todella toi lisää synkkyyttä tunnelmaan.”

”Onko Res mukana? Minä en halua kuulla tätä jos se ei ole mukana.” Lily ilmoitti Teddyn kainalosta.

”Se on aina mukana, odota vain.” Albus rauhoitteli sisartaan samalla kun James kietoi toisen kätensä tämän ympärille.

”Pikkuinen Res pöllö ei kyennyt itse taistelemaan tuulta vastaan ja Vilander oli piilottanut sen viittansa sisään…”

----------------------------------------

Kahdenkymmenen minuutin kuluttua Teddy sulki kirjan ja katseli lapsia ympärillään. Lily näytti erittäin suloiselta tuhistessaan hiljaa. Albuksellakin oli silmät kiinni ja Teddy toivoi pojan olevan jo syvässä unessa. James puolestaan hymyili pirteästi.

”Voidaanko lukea lisää?” hän kuiskasi.

”Ei minulla Jamie ole enää ääntä lukea. Jää sinä siihen makoilemaan, minä vien sisaruksesi nukkumaan.”

Lily ei häiriintynyt omaan huoneeseen kantamisesta. Teddy laski tämän keskelle  Henkipään Harpyijoiden lakanoita, peitteli ja antoi suukon otsalle. Tyttö näytti tavoittelevan jotain ja Teddy nosti sängyn jalkopäästä sutta esittävän pehmolelun tytön käsiin. Hän seisoi hetken hiljaa tarkistaen että Lilly oli varmasti unessa. Pehmolelu lämmitti hänen mieltään. Hän oli itsekin saanut samankaltaisin pehmolelun Harrylta ollessaan aivan pieni. Se oli ollut hänen kummisetänsä hienovarainen tapa tutustuttaa hänet susiin ja ihmissusiin, opettaa ettei hänen isässään ollut ollut mitään vikaa, päinvastoin. Teddy tiesi ettei Andromera täti erityisemmin pitänyt siitä tosiseikasta että hänen isänsä oli ollut ihmissusi, joten Teddy oli kiitollinen Harrylle siitä että tämä oli vuodesta toiseen jaksanut kertoa hänelle iloisia tarinoita hänen molemmista vanhemmistaan. Harry oli jopa hankkinut joitain muistoja äidistä omilta ja äidin vanhoilta aurori työkavereiltaan ja näyttänyt niitä, sekä omia muistojaan isästä ajatuseulallaan.

Saapuessaan takaisin päämakuuhuoneeseen Teddy löysi Jamesin kasvot parin sentin päässä pikkuveljensä kasvoista.

”Kyllä se on hereillä”, James kuiskasi edelleen.

”Enkä ole.”

Teddyä nauratti kun hän nosti Albuksen syliinsä, ”Olet sinä ainakin puoliunessa. Tulehan sitten, niin pääset omaan sänkyysi.”

James pomppasi myös sängyltä ja seurasi poikia Albuksen huoneeseen ja nosti peiton jotta Teddy saattoi laskea nuorimman pojan sänkyyn. James peitteli veljensä ja antoi harvinaisen hellyyden puuskassa tälle suukon poskelle. Teddy toimi samoin.

”Yötä Al.”

”Hyvää yötä Albus, kauniita unia.”

”Hmm.”

Teddy laski kätensä Jamesin olalle ja ohjasi tämän käytävään.

”Arvaa mitä? Kerran kun me Alin kanssa otettiin luudat je mentiin pelaamaan takapihalle niin siellä oli sellainen hurjan iso –”

”Rupisammakko. Minä olen kuullut tämän aiemminkin James. Ja tiedän, että sinä yrität vain viivytellä, ettet joutuisi nukkumaan.”

James hymyili ja otti Teddyä kädestä kiinni. Teddy ihmetteli kuinka niinkin riiviömäinen pieni poika kykeni olemaan niin suloinen.

”Saanko minä olla vielä hetken hereillä sinun kanssasi? Minä lupaan olla ihan hiljaa. Katsotko sinä televisiota?” James tiesi Teddyn tykkäävän katsella televisiota joskus heillä käydessään. Ainoat kodit joissa James tiesi heidän talosa lisäksi olevan jästitelevisio olivat isän Dudley serkun (joka oli jästi, joten ei se kuulemma ihme ollut) ja hänen serkkujensa Rosen ja Hugon luona.

”Hmm joo, mennään vaan.” ei Teddyllä ollut sydäntä kieltäytyäkään, talossa oli monta henkeä ja oli välillä kiva saada olla kahdestaankin jonkun Potterin kanssa, vaikka oli se sentään  helpompaa kuin olla kahden jonkun Weasleyn kanssa. Victoirekin oli aina muiden ympäröimänä.

”Tehdäänkö kaakaota?”, James tiedusteli.

”Mikä ettei.”

”Vaahtokarkeilla?”


« Viimeksi muokattu: 14.05.2012 00:57:20 kirjoittanut Umpikuja »

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, osa 2/3 14.5
« Vastaus #2 : 14.05.2012 21:30:07 »
Oiii.. James oli niin aww.. Samoin kyllä muutkin. Muutaman virheen löysin, mutta en nyt jaksa niitä kännykällä uudestaan bongailemaan.

Ruusunen

Umpikuja

  • ***
  • Viestejä: 7
Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, osa 3/3
« Vastaus #3 : 21.05.2012 17:45:26 »
A/N: Rentun Ruusunen kiitos kommentista :) James kieltämättä on aika aww, veikkaan että kaikki Potterin lapset ovat äärettömän suloisia, ainakin pienen osan päivästä :D
Tässä vielä viimeinen osa!

  3.  Luku

Teddy oli valmistanut molemmille kaakaota ja James oli järjestänyt sohvatyynyt mukavaan järjestykseen, vanhemman pojan valitessa itselleen elokuvaa.

”Ota Teddy se missä on se lentokone taustalla. Minä haluaisin nähdä sen, mutta kun Albus ja Lily ei saa katsoa sitä.”

”Tämä on kielletty alle 18 -vuotiailta. Mutta hyvä yritys.”, Teddy hymyili ja nakkasi kotelon takaisin laatikkoon, ottaen sitten toisen käteensä, ”Hmm, tämä näyttää siltä että Ginny ei sekoa vaikka sinä tätä vilkuilisitkin.”

Teddy käynnisti television ja DVD laitteen tuntien pientä ylpeyttä siitä, että osasi moisia jästivempaimia käyttää. Kuva rätisi, sitten kuului vähän puhetta ja koko kuva pimeni.

”Se ei aina toimi. Isä sanoi, ettei sähkö tykkää taikuudesta. Ehkä se sekoaa, koska  sinä olet metamorfimaagi. Jos sinä vaikka säteilet taikuutta tai jotain?”, James liukui alas sohvalta ja kyykistyi Teddyn viereen, ”Minä voin laittaa sen.”

Kiittäen Teddy peruutti sohvalle ja James hoiti näppärästi elokuvan takaisin ruudulle. Hetki kului kun pojat pähkäilivät miten sitten kuului toimia. Vaikka Potterit olivatkin laitteet jo hetken aikaa omistaneet, niitä käytettiin hyvin harvoin. Elokuvan alkaessa pyöriä vanhempi poika nojautui sohvan selkänojaa vasten ja nosti jalkansa olohuoneen pöydälle. James kaivautui peittonsa alle Teddyyn nojaten ja kupistaan vaahtokarkkeja tavoitellen.

”Onko sinulla vielä vaahtokarkkia?”, elokuva oli pyörinyt vasta viitisentoista minuuttia. Teddy kallisti päätään ja katsoi poikaa kyljessään.

”Vaihdetaan mukeja, tässä.”

”Nam, nam, nam..”

Teddy pörrötti Jamesin tukkaa, ”Olet sinä herttainen veijari.” James tyytyi näyttämään kieltä ja nauttimaan saamistaan herkuista.

”Mistä tuo elokuva kertoo? Kuka tuo mies oikein on? Katso, tuon sillan yli me ollaan menty aina kun ollaan käyty katsomassa isää jästitavalla töissä.

”Joo.”

”Eihän tämä ole mikään hössötys leffa? Minä ja isä ei tykätä sellaisista. Äiti tykkää joskus katsoa sellaisia ja haluaa että isä katsoo niitä hänen kanssaan. Viimeksi me katsottiin yksi jossa oli paljon ihmisiä lentokentällä. Lentokoneet ovat niitä isoja juttuja joilla jästit lentää. Ja siinä oli poika joka opetteli soittamaan rumpuja. Mutta isä sanoi että minä en saa rumpuja, kun meistä kolmesta kuulemma lähtee enemmän ääntä kuin mistään bändistä jo ihan ilman soittimiakin. Luuletko että minä voisin olla hyvä soittamaan?”

”Joo.”

”Mitä nuo jutut tuossa kadunvarressa ovat? Minä näin niitä kerran ja kysyin äidiltä, mutta ei äitikään tiennyt. Hermione täti sanoi kerran, että jästit eivät oikeastaan edes tarvitse taikuutta, koska -”

”James, kello on jo yhdeksän. Ja sinä lupasit olla ihan hiljaa.”

”Joo, minä olen hiljaa. Katso, minä laitan silmätkin kiinni.”

James pysyi hiljaisena kokonaiset seitsemäntoista minuutti. Teddyn muistin mukaan sen täytyi olla ennätys. Poika puhui unissaankin useammin. Väsymys alkoi kuitenkin viedä voiton, joten James vain kommentoi elokuvan tapahtumia aina silloin tällöin kun sai silmänsä auki. Hiukan ennen kello kymmentä sohvalta kuului vain hiljaista tuhinaa. Teddy varmisti, että poika nukkui mukavassa asennossa, muttei uskaltanut siirtää tätä. Hänen tuurillaan James heräisi varmasti.

Elokuva itsessään loppui ja ruudulla alkoi virrata sen tekijöiden nimiä, kun takaovelta kuului ääntää ja ovi avattiin. Naurava Ginny astui ensimmäisenä sisään, Harry heti perässään.

”En voi uskoa, että Agnes meni sanomaan sen ääneen. Ihan totta, jos – Teddy, hei! Jameshän on jo täysin poissa pelistä”, Ginny asteli sohvan luokse silittämään ensin poikansa mustaa päätä, sitten Teddyn kirkkaan keltaisia hiuksia, ”Menikö kaikki hyvin?”

”Ainakin talo on vielä pystyssä.”

”Joo, vauhtia kyllä riitti. Mutta ei mitään ihmeellistä, me lähetettiin Hugolle ja Roselle pöllö. Ja Harry sinun näkymättömyysviittasi on sen kaapin päällä jossa viitta yleensä on. Lapset ottivat sen, enkä uskaltanut laittaa sitä enää sellaiseen paikkaan jossa he pääsisivät siihen käsiksi.”

”Voi ei, minun pitäisi muistaa aina lukita sekin ovi. Kuka tällä kertaa katosi?”

”Lily hiukan loukkaantui, mutta se on jo sovittu.”

Harry otti vaimonsa viitan ja palasi sitten hakemaan Jamesia. ”Vien hänet sänkyyn ja keitän meille sitten teetä. Haluatko sinäkin Teddy -Ted?

”Tietty”

James mutisin hiljaa unissaan Harryn nostaessa häntä syliinsä. Tarkkakuuloinen olisi saattanut erottaa muminasta jotain siepin nappaamisesta.

Ginny istuutui Jamesiltä vapautuneelle paikalle ja veti jalkansa alleen.

”Huh huh. Olipa taas ilta”, nainen tuumasi ja lepuutti päätän sohvaa vasten.

”Oliko teillä hauskaa?”

”Oli. Ja sanoisi Harry sitten mitä tahansa, niin oli hänelläkin hauskaa. Lukuun ottamatta muutamaa erityisen pitkää puhetta, tietenkin.”

”Veikkaan ettei Harryn puhe kuulunut niihin”, Teddy nauroi.

Ginnykin naurahti, ”Ei, kaikessa komeudessaan hänen esiintymisensä oli jälleen lyhyin. Luulen että hän on ottanut hiukan liikaa esimerkkiä Dumbledoren aikoinaan pitämistä puheista.”

Harryn tullessa takaisin höyryävien mukien kanssa Teddy nauroi jo kaksin kerroin Ginnyn kuvailulle illasta. Hän tarjosi muille mukit ja istuutui nojatuoliin, ”No joo, eipäs nyt liioitella. Mutta kieltämättä se tanssi oli näkemisen arvoinen.”

”Oikeasti, Teddy. Sinun kummisetäsi ja minun rakas veljeni ovat yhdet, hmm, hauskimmista tanssijoista jotka minulla on ikinä ollut kunnia nähdä.”

”Osaan minä sentään nykyään tanssi valssia ja vähän muutakin. Mutta usko pois poika, olivat tanssitaitosi millaiset tahansa, hitaat kappaleet ovat parhaita. Aina”, Harry vinkkasi silmäänsä. Teddy punastui ja yritti pitää katseensa reippaasti aikuisten kasvoissa.

”Onko Andromeda jo löytänyt uudet verhot teidän keittiöönne?”, Ginny oli sinä iltana selvästi miestään armollisemmalla tuulella.

"Ei vielä, mutta en minä usko, että hän on ihan hirveästi edes katsellut. Narcissa Malfoy otti isoäitiin yhteyttä viime viikolla ja isoäiti on ollut sen jälkeen hiukan omissa ajatuksissaan.”

Harry tarttui aiheeseen heti, ”Isoäitisi mainitsikin siitä minulle. Onko sinua häirinnyt Malfoyn yhteydenotto? Sinähän tiedät että hän on isoäitisi sisko?”

”Joo, tiedänhän minä. Eikä se minua häiritse. Ei se hän ollut joka minun äitini murhasi. Jos minä inhoaisin häntä sen takia, että hän oli Bellatrixin sisar, niin minun kuuluisi inhota myös isoäitiä. Minä vain toivon, ettei isoäidin tarvitsisi olla huolissaan. ”

Harry ja Ginny nyökkäsivät, ”Kuulostaa järkevältä, Teddy. Ja Malfoyn perhe näyttää todellakin muuttuneen vuosien varrella. En minäkään kestäisi olla riidoissa veljieni kanssa vaikka emme kaikesta samaa mieltä ole. Mutta muista, että jos jokin asia häiritsee, niin voit aina tulla puhumaan meille.”

”Kiitos Ginny, minä tiedän.”

”Palatakseni aiempaan aiheeseen, niihin verhoihin. Minä näin Viistokujalla Spinnetin taikakankaassa uskomattoman kaunista kangasta, se oli unikon väristä ja luulen että Andromeda pitäisi siitä. Viitsisitkö kertoa hänelle? Ja sano, että jos hän vain tahtoo seuraa ostoksille ensiviikolla niin lähettää minulle pöllöä. Lapset kasvavat niin nopeasti, että heille täytyy ostaa uusia vaatteita ja liemiaineksetkin ovat aika vähissä.”

”Minä kerron. Ja kyllä hän varmasti haluaa seuraa. Isoäiti juuri valitti, ettei ole ehtinyt jutella sinun tai Mollyn kanssa rauhassa pitkään aikaan.”

”No hyvä, mehän voisimme vaikka käydä ostosten jälkeen Kotikolossa kahvilla. En välittäisi ottaa äitiä mukaan ostoksille, hänen kun on aina pakko kommentoida kaikkea”, Ginny naurahti jälleen ja nousi ylös, ”Hyvää hän tarkoittaa, mutta minä uskon olevani täysin kykeneväinen päättämään minkä värisiä sukkia ostan lapsilleni.. Vaikka sehän on suorastaan elämän ja kuoleman kysymys. Mutta, nyt minä menen nukkumaan, älkää valvoko liian myöhään. Hyvää yötä.”

Ginnyn lähdettyä Harry käytti tilaisuutta hyväkseen ja kyseli hiukan kummipoikansa kuulumisia ja tiedusteli tämän koulumenestyksestä. Ei niin että olisi sinänsä ollut ollenkaan huolissaan. Teddy oli selvästi perinyt isänsä mielenkiinnon opiskeluun, mistä yhdessä hänen äitinsä eloisuuden kanssa tuli varsin hieno yhdistelmä.

”..ja sitten minä kompastuin Keithin kaapuun ja kaaduin rähmälleni. Ja muutenkin tiputtelen ja kaadan asioita vähän väliä. Eihän se nyt sinänsä häiritse, mutta on se vähän noloa”, poika avautui murheistaan.

Harrya näytti lähinnä hymyilyttävän, mikä puolestaan ärsytti Teddy suuresti, ”Älä ole huolissasi. Sinä olet kasvanut pituutta niin paljon viime kuukausina, että sinun on luultavasti vain vaikea hahmottaa missä mikin kehonosa on milloinkin, tai jotain sinne päin. Sanoisin myös, että kömpelyytesi on sukuvika. Vaikka sinun äitisi saikin aurorikoulutuksessa huippuarvosanat naamioitumisessa, niin jäljittämisessä hänellä oli suuria ongelmia, sillä hänellä oli tapana aina kompuroida ja kaadella esineitä ympäriltään ”,Harry kaivoi kaapunsa taskuja ja veti esille pienen nipun valokuvia.

”Illallisella oli tänään mukana eräs vanha aurorikouluttaja, Arnold Ward. En ollut tavannut häntä aiemmin, sillä hän jäi eläkkeelle heti sen jälkeen kun sinun äitisi päätti koulutuksen. Hän piti tänään myös puheen ja oli menneitä muistellessaan katsellut valokuvia.  Arnold oli löytänyt muutamia kuvia sinun äidistäsi ja pyysi minua toimittamaan ne sinulle. Haluaisitko nähdä kuvia?”

Tietysti Teddy halusi. Sen enempää vastaamatta hän ponkaisi jaloilleen ja istahti Harryn tuolin käsinojalle. Harry antoi valokuvapakan hänen käsiinsä ja yhdessä he katselivat kuvia. Useimmissa oli keskittyneen näköisiä velhoja taistelemassa. Yhdessä näkyi kuinka hänen äitinsä kaatoi vastustajansa, kompuroi sitten itse takaperin ja tupsahti lattialle nauramaan. Välillä Harry selitti kuvia hiukan, sillä niissä näkyi myös samanlaisia harjoituksia joita koulutuksessa edelleen käytettiin. Vaikka Teddyllä olikin monia kuvia vanhemmistaan, oli niitä aina hauska saada lisää. Lisäksi Harry tunsi moni muitakin henkilöitä kuvista ja kertoili näistä mielellään. Kumpikaan ei huomannut ajan kulua ennen kuin Teddyn oli pakko haukotella.

”No niin, sinä alat olla väsyksissä ja minä alan olla liian vanha valvomaan näin myöhään. Eiköhän mennä sänkyyn.”

Teddy vei mukit keittiöön ja Harry järjesteli olohuoneen siistiksi. Yhdessä he lähtivät yläkertaan. Molemmat muistivat varoa astumasta portaikon kolmannelle askelmalle.

”Menen vielä vilkaisemaan lapsia”, Harry kuiskasi ja hiippaili Albuksen huoneeseen. Teddy tassutteli kylpyhuoneeseen pesemään hampaitaan ja pyyhkäisi viimeiset hammastahnaraidat pois ammeen kyljestä. Hän sammutti valot käytävästä ja meni vierashuoneeseen. Teddy oli juuri vetämässä peittoa korvilleen kun Harry astui huoneen ovelle.

”Oliko joku hereillä?”

”Ei. Minähän sanoin, että menin vilkaisemaan lapsia. Sinä lukeudut siihen joukkoon ainakin vielä pari vuotta. Etkä sinä ikinä tule olemaan minulle mitään kummipoikaa vähempää”, Harry nosti peittoa paremmin Teddyn päälle ja antoi tälle suukon otsalle, ”Hyvää yötä pentu.”

”Hyvää yötä kummisetä.”

Teddy ummisti silmänsä. Hän tunsi olonsa hyväksytyksi, hyväksi ja ehkä jopa hieman pehmoiseksi. Mielessään hän yritti kerrata lohikäärmeenveren käyttötapoja, mutta uni tuli listan kahdeksannella kohdalla.

----------

Teddy havahtui siihen kuinka joku kompuroi vierashuoneen oven suulla. Ennen kuin hän ehti tavoitella taikasauvaansa, kuului lattialta tuttu ääni, ”Ouh”. Mytty kömpi takaisin jaloilleen ja lähti tulemaan ripeästi hänen sänkyään kohti. Teddy hieraisi hiukan silmiään nähdäkseen paremmin.

”Al?”

Poika nojautui sänkyä vasten ja hymyili ujosti Teddylle, ”Minä heräsin enkä saanut enää unta. Saanko tulla viereesi?”

Vastaukseksi Teddy nosti peittoaan ja Albus kömpi hänen viereensä. Albus tuli aivan kiinni hänen kylkeensä ja ujutti varpaansa lämpiämään Teddyn povien väliin.

”Iii! Al, sinun varpaasi ovat ihan jäässä! Nythän on kesä”, Parkaisu sai Albuksen kihertämään iloisena.

”Onko äiti ja isä jo kotona?”

”He tulivat ennen kuin menin nukkumaan.”

”Hyvä”, vastaukseen tyytyväinen poika sulki silmänsä ja jos suinkin mahdollista, kiemurteli vieläkin lähemmäs.

-----------

Aamulla Harry meni herättämään lapsia ja löysi ensimmäisistä kolmesta huoneesta vain tyhjät sängyt. Vierashuoneen ovi sen sijaan oli raollaan. Sängyssä makasi hänen kummipoikansa yhdessä nuorempien lasten kanssa. Teddy loikoili vatsallaan seinänvieressä ja Lily makasi lähes kokonaan tämän selän päällä. Nuorin poika oli kaivautunut Teddyn kainaloon ja Albuksen vieressä, Teddyn käsi hiuksissaan, unissaan mutisi James. Jamesin toinen jalka ja käsi roikkuivat sängyn laidan yli ja mikäli joku lapsista liikahtaisikaan, hänen esikoisensa muksahtaisi lattialle. Mahdollisimman hiljaa Harry kääntyi hakeakseen kameran. Tästä tulisi kansikuva perheen albumiin.



« Viimeksi muokattu: 12.10.2012 01:04:53 kirjoittanut Umpikuja »

Milliriini

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, valmis 21.5
« Vastaus #4 : 24.05.2012 23:40:41 »
Eikä! Tää oli aivan ihana  :D Tykkään itekkin tämmösistä arkikertomuksista, noi lapset oli niin sulosia!  :D Virheitä en mä ainakaan nähnyt, mutta kiitos tästä, loppu nosti hymyn huulille. :)

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, valmis 21.5
« Vastaus #5 : 26.05.2012 08:52:35 »
Lainaus
”..ja sitten minä kompastuin Keithin kaapuun ja kaapuun rähmälleni. Ja muutenkin tiputtelen ja kaadan asioita vähän väliä. Eihän se nyt sinänsä häiritse, mutta on se vähän noloa”, poika avautui murheistaan
Olisiko kaaduin rähmälleni.

Tuo loppu oli aivan ihana. Muutenkin pidin.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, valmis 21.5
« Vastaus #6 : 18.08.2012 20:56:57 »
Tää on aivan mahtavanloistava ficci! Täynnä taikaa ja perhettä ja riiviökakaroita :D ja ihmeellisen rauhallinen Teddy, joka jaksaa Jamesin ärvellykset ja Albuksen pikkuhuijaukset kuten myös Lilyn prinsessoinnitkin <3

Ihan paras kohta oli se, kun Harry kävi sanomassa Teddyllekin hyvät yöt <3 Plus ne valokuvat.

Mä en tiedä mitä muuta sanoisin, tää oil oli kokonaisuudessaa ihan parhautta! Hymyilin poskilihakseni kipeiksi, naama oli kuin haljennut nauris alusta ihan loppuun asti ja voi ÄÄH kun vieläkin oon ihan häkeltynyt. Taisit just päästä ens viikon linkiksi :D

Kiitos! <3
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012 21:03:49 kirjoittanut katsu »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Umpikuja

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Teddy lapsenvahtina Pottereille, S, valmis 21.5
« Vastaus #7 : 12.10.2012 01:07:12 »
Kiitos kaunis ja kumarrus  ;D
Aivan ihanaa saada palautetta ja kuulla että joku muukin viihtyy arkitarinoiden parissa!