Kirjoittaja Aihe: Kaikkien aikojen sankari || Errol! adventure one-shot, S  (Luettu 2107 kertaa)

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Kirjoittaja: tuulevi-hillevi, tänään siivekkäiden ystävä
Genre: pöllöadventure, ehkä hieman tahaton huumori :D
Ikäraja: S
Vastuuvapaus: En omista pöllöä. Anteeksi, en omista tätä Rown luomaa pöllöä enkä muitakaan hänen hahmojaan tai paikkoja. Enkä saa tästä rahallista korvausta. Myös kursattu kohta on suoraan hänen kirjastaan lainattu.
A/N: Voi surkujen surku, tämän piti mennä osastohaasteeseen laituriin, mutta ikärajaksi tulikin S enkä halua ruveta tähän lisäämään mitään puolivillaisia ikärajannostatusaineksia. Errol on sankarimme!

Aurinkoisia synttäreitä Lilylle<3




Oli yö. Taivas oli tumma ja pilvet uhkaavia. Myrsky läheni. Kukaan ei ollut liikkeellä ulkona, kaikki pakenivat pahaenteisiä myrskynmerkkejä unen pehmeään maailmaan.

Korkealla lähes mustaa taustaa vasten saattoi kumminkin nähdä yhden pienen hahmon pyrkivän sinnikkäästi eteenpäin.

Tuo hahmo oli Errol.

Monen monta tuntia se oli jo kovaa ja kylmää vastatuulta uhmaten lentänyt hidastamatta, pysähtymättä eteenpäin katse tiukasti kaukana siintävässä päämäärässään. Nälkä kurni sen sisuksia, mutta se ei välittänyt, vaan eteni uupumatta yötaivaalla. Posti täytyi viedä perille!

Viisas pöllö oli jo osannut aavistella jotain tällaista tulevaksi, mutta ei voinut tehdä mitään, kun yhtäkkiä myrsky oli päällä. Salamat iskivät, tuli kipunoi suuren metsän syttyessä tuleen ukkosen voimasta. Sysimustat pilvet pyörteilivät Errolin yläpuolella, mutta se ei voinut enää laskeutua maahan turvaan lepäämään – niin kauas kuin se saattoi nähdä, maa oli pelkkää liekkimerta silmänkantamattomiin. Kaikki puut, pensaat ja maakasvit kuolivat palon tieltä, ja eläimet juoksivat ja lensivät kauhuissaan pakoon vapaana raivoavaa tulta.

Kauan – liian kauan – pöllö taisteli urheasti väsymystä, pelkoa ja nälkää vastaan. Sen silmät alkoivat jo sumentua, kun vihdoin ja viimein aamu alkoi sarastaa ja auringon ensisäteet kivuta taivaalle. Se kohotti katseensa viimeisen kerran ja näki enää muutaman kilometrin päässä pellonreunassa talon.

Se oli perillä.
***
”Huomenta kaikille”, Percy sanoi reippaasti. ”Ihana päivä.”
   Hän istuutui ainoalle vapaalle tuolille, mutta pomppasi saman tien ylös ja veti altaan sulkasatoisen harmaan pölyhuiskun – tai sellaiseksi Harry sitä luuli kunnes näki, että se hengitti.
   ”Errol!” Ron sanoi, otti velton pöllön Percyltä ja vei kirjeen sen siiven alta. ”Vihdoinkin! Se toi Hermionen vastauksen. Kirjoitin hänelle ja kerroin, että olimme lähdössä pelastamaan sinua Dursleyilta.”
   Ron kantoi Errolin ulko-oven viereen ja yritti jättää sen istumaan siihen, mutta Errol retkahti heti alas, joten Ron nosti sen astiankuivaustelineeseen ja mutisi: ”Säälittävää.”


Errol ei välittänyt pojan sanoista retkottaessaan arvokkaana kuivaustelineessä. Se oli saanut tehtävän ja täyttänyt sen kunnialla. Se oli sankari.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 19:31:07 kirjoittanut Pops »

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 792
Vs: Kaikkien aikojen sankari
« Vastaus #1 : 09.06.2010 16:04:03 »
Voi Errol-parkaa. Istuttiin vielä päällekin. ;D Pöllö on kantanut koko elämänsä kirjeitä niin uutterasti, että se ansaitsisi viettää rauhallisia eläkepäiviä orrella nököttäen tai tuolilla retkottaen - korkeintaan lyhyitä postituksia hoitaen. Kunpa siivekäs pieni suuri sankari osaisi puhua, jotta sen ponnisteluille ymmärrettäisiin antaa korkeampaa arvostusta. Joutua nyt tuomaan kirjettä tulipalon yllä nälän kaivertaessa sisuksissa.

Ronin nälvimisestä ei kannattanutkaan välittää. Pöllövanhus saattoi jäädä hyvillä mielin astiankuivatustelineelle nököttämään ja lepäilemään. ;)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 926
Vs: Kaikkien aikojen sankari
« Vastaus #2 : 09.06.2010 16:38:22 »
IHANA! <3

Voi että, tämä oli niiiiiiiin suloinen, awwww, en kestä! Errolista tuli juuri idolini <3 Aivan älyttömän suloinen ficci, ihanan urhea pöllö, oivoivoivoi, en osaa sanoa mitään järkevää.

Tuota noin siis joo. Apua, pitäisikö jättää kommentoimatta, kun ei tästä tule mitään :'D Siis kun tämä oli vaan niin suloinen. Ja jotenkin tuo loppu vielä, "retkottaessaan arvokkaana kuivaustelineessä", niin ihana! Ron ja muut olivat ihan tyhmiä, eivät tajunneet, kuinka urhea Errol oli ollut matkatessaan niin pitkään. Onneksi Errol sentään itse ei pahastunut, vaan oli ylpeä suoritettuaan tehtävänsä. Hän on kyllä kaikkien pöllöjen kuningas, tai ainakin postipöllöjen!

Kiitos ihan miljoonasti tästä suloisimmasta ficistä ikinä <3
Never regret something that once made you smile.

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kaikkien aikojen sankari
« Vastaus #3 : 09.06.2010 19:57:53 »
Niimpä, Lavinia  :D Olen myös henk.koht. sitä mieltä, että Errol on täysin aliarvostettu hahmo! Kiitos kun luit ja vielä kommasit.

nominal, ei haittaa  ;D kiva kun tyksit! Aika läpällä tämän kyllä kirjoitin...
//Hii, ei mit ^^ihan Naurretavus-kamaa ei kuitenkaan tullut, vaikka olisi se ehkä juuri ja juuri sielläkin mennyt, ainakin sen käänteishuumorin nimissä  :D
« Viimeksi muokattu: 10.06.2010 19:46:21 kirjoittanut Tuulevi-Hillevi »

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 926
Vs: Kaikkien aikojen sankari
« Vastaus #4 : 10.06.2010 18:49:33 »
Hahahaa, äläs nyt, läpällä kirjoitetuista ficeistä tulee yleensä niitä parhaita :D (sori random :'D)
Never regret something that once made you smile.

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kaikkien aikojen sankari
« Vastaus #5 : 11.06.2010 13:09:16 »
Oj, Kiiruna, saattaisipa herua minultakin muutama aww tähän, mutta jos en kuitenkaan ala sillä viestiäni täyttämään  :D

Ja aivan oikein, se teehän sieltä puuttui. Hyvin metsästetty  ;) korjaan asap. Jesh, pidän itsekin ficeistä joiden canon perustuu suoraan johonkin kirjan kohtaukseen.  :) Se tekee niistä jotenkin todentuntuisia. Voivoi, nyt nousee pissa päähän  ;D Ja kiitos kun luit, kommasit ja vielä tyksit  :-*

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Kaikkien aikojen sankari
« Vastaus #6 : 02.09.2010 19:16:22 »
Oh My God.

Sä olet sitten loistava, oikeasti. Aivan tajuttoman upeaa! Mä en tiedä miten onnistut aina siinä, mutta kirjoitat kaiken niin sarkastisella ja huvittuneella tyylillä, pilke silmäkulmassa, ja silti se teksti on pakko ottaa vakavasti, koska se on vain niin hemmetin hyvää ja parasta. Juuri tätä sun tyyliäsi rakastan, ihanan rentoa ja silti kovin tunteikasta ja asiatäyttä. Aww.

Ideasi oli jälleen kerran omalaatuinen, ja toimi todella, todella hyvin. Tämä oli jotenkin niin looginen ja ihana ja aww, ihmettelen, etten ole ennen törmännyt tällaiseen samantapaiseenkaan ficciin. No, sinähän vain satut olemaan nero.

Ihana. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has