Kirjoittaja Aihe: Prinssi Kaspianin matka maailman ääriin, Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11 | päivät 17-31 + epilogi 14.10  (Luettu 32218 kertaa)

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Hahaa, vakitappajasi on hyvin otettu.

En olisi kyllä Lucysta uskonut... Enää tästä puuttuisi Kaspianin ja Peterin salasuhde, niin olisi koko sisarusparvi kiinnostunut samasta henkilöstä.
Jotenkin tästä jäi mitään sanomaton olo. Ei ole oikein mitään sanottavaa, eli suo anteeksi tynkäkommenttini. Hyvä luku oli, teksti eteni sujuvasti ja Lucyn paljastus tuli täytenä yllätyksenä.

Jatkoa vain kehiin niin minä olen tyytyväinen!
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vakitappaja;

Kiitos kommentista :-D

Mä oon aina pitänyt itsestään selvänä, et Lucy on retkahtanu Kaspianiin, se kun on uskomattoman kateellinen Susanille kaikesta. En tiä, jotenki mä vaan... no se nyt eksy tohon.
Ja pääasia, et väänsit jotain kommenttia, mitä me tässä maailmassa millään järkevällä tehdäänkään.

Kyllä, kirjoitan sen epilogin.
Ihan varmana kirjoitan.
Sano mun sanoneen.

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 305
Voi pikku-Lucya taas... no en ois minäkään kyllä siitä uskonu.
Ihanaa kun sait tätä taas jatkettua! Kyllä olenkin tätä odottanut :) Mä ihan innolla ihmettelen (<--öö mitä?) miten sä oikeen  lopetat tän... mun käsityksen mukaan vielä epilogi on tulossa. Vai oonko ihan väärässä? :D

Kiittäen, kumartaen ja jatkoa odotellen: Human_cannonball

Banneri by: Ingrid

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Human_cannonball:

Joo, oon positiivisesti yllättynyt, et sain jatkettua. Pointsit mulle siitä eikun.
Kannattaakin odotella, mä en oo vielä ihan varma itsekään kaikista yksityiskohdista :-D

Ja kyllä, epilogin lupaan vielä julkaista, koska en nyt kuitenkaan viitsis kesken jättää.

Palaillaan :-D

Kiitos kommentista!

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
SOLE MÄ RHAKASHTHAN SHUA!

Kiitti jatkosta! En ois uskonu Lucystä, mut Pevensiethän on ollu kaikki aina pervoja (Peter/Aslan se vasta outo paritus onkin *vihjailevasti* ;) wankyyh). Joo mut siis Eussi is päk änt oon niin iloholo, et en saa mitää rakentavaa ulos sieltä Sarastuksen syvistä rotanraadoilta löyhkäävistä syövereistä. Terkut Eussille!:D

- FERMURHIPPI
People go in one end, and meat comes out the other.

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 305
Tää menee nyt vähä offailun puolel jo mut...
Mun piti viel sanoo et miten ne kaikki haluu MUN Kaspianini viedä? >:(

Banneri by: Ingrid

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Fero:
Joo mäkin rakastan sua - voin aina luottaa siihen, et Eussi saa vähintään yhden kommentin ;-D
Eli kiitos kiitos.
Mitä mitä, eikö oikeasti kukaan mu ole epäillyt lucyn intohimoja Kaspiania kohtaan?! o.o Se on itsestäänselvyys. No siis mulle. Mut joo.
Ja hyvä kun Eussi onnistui piristämään, mulla oli kyllä kieltämättä oikein hauskaa tota keskustelua vääntäessä.

Eussi kuittaa.

Human_cannonball:
Puhataanko siitä, kenelle se Kaspian kuuluu?
Solella omistusoikeus forevah. Piste.
:-DD

Liliandil

  • Vieras
Oh ja tähänkin oli tullut jatkoa!

Hitto kun se kone oli niin kauan huollossa... Mutta hienoo hei et jatkoit tätä vihdoinki, jatka ihmeessä loppuun. Sitä epilogia odotellessa :)
Ja mäkin tahdon osani Kaspianista, älkää kuvitelko saavanne pitää sitä ittellänne! Mut voin hätätilanteessa tyytyä Eussiin kun seki on tässä niin suloinen.

Olipas tyhjänpäivänen kommentti. Sori mä heräsin äsken vasta.

Lili

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Liliandil:

Kone huollossa? Etkö sä kuollu? Mä olisin -.-
Sä olit kommentoinu niin moneen tarinaa (huomasin kyllä, propseja siitä) et mulla kestää vastailla... Laiska kun olen.

Mutta Eussista.
Kyllä, se epilogi ilmestyy vielä joskus. Lupaus pitää.
(Ja Kaspiania et saa, kellä mä muka sit leikkisin, jos sä veisit sen?)

Ja yhtä tyhjänpäiväinen vastaus.

Mutta kiitos.

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Tulin murhaamaan sua.
Eli missä viipyy se ihq epilogihommeliini? :D Saisit Eussahduksen kunnialla loppuun. Tai muuten... *Varastaa Finnickiä*
Siis ei mitään kiirettä, mut toi Eussi nyt jäi vaivaamaan.

Vakiokommaaja,

- Fero
People go in one end, and meat comes out the other.

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Tulin offaamaan, mutta Ferope mulla on asiaa:

1. Vain  minulla, Mahtavalla Ylijumalalla on oikeus murhata Sole, eikä sitä noin mitättömästä asiasta kuin Eustacesta saa murhata (en tykkää Ruikusta)

2. Se kitisee peloissaan tossa vieressä

Kiitos.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
ÖYH.

Se viipyy tuolla jossain Aslanin maan kompostiastiassa. Mä kyllä kirjotan sen, tosin juoni on pikkiriikkisen hukassa (sittenkin).

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Lisää offia:

Oi suuri ja mahtava ylijumala Neithan, olen pahoillani. Miten niin et tykkää Ruikusta? Kuka ei tykkäis? *viaton hymy*
Selkkis, Sole, meen tonkimaan kompostiastiaa Aslanin maassa.

- Fero.
People go in one end, and meat comes out the other.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Fero: Anteeksi anteeksi anteeksi että olet joutunut tätä odottelemaan, mutta saatkin sitten omistuksen ja niin edelleen, pidä hyvänäsi tämä epämääräisistä epämääräisin epilogi : )

A/N: Tiedän, että tämä saattaa hieman poiketa aiemmasta tyylistä, mutta jos pistetään se pitkän tauon piikkiin, eiks jeh? Osallistuu Kirjoita se valmiiksi -haasteeseen.
Niin ja tätä on ihan tarkoituksella kirjoitettu preesensissä, vaikka edellisien osien tapahtumat ovat imperfektissä! Ymmärrätte kyllä aikanaan, miksi : )
Kommenttia kaipailisin, onhan tämä sentään päiväkirjan osista viimeinen -

Epilogi (merisairain päiväni ikinä)

Rakas matkapäiväkirjani,
elämä on kannaltani katsottuna jälleen kerran niin kovin epäreilua.

Makaan prameassa hytissäni merisairauden kourissa sekä kasvoiltani tavallistakin vihertävämpänä serkkutyttöni porhaltaessa sisään ovesta, jota en yökkäilyltäni ole ehtinyt tuikata takalukkoon. Sarastuksen törmätessä aallonharjaan olen kierähtää yli vuoteen laidan, sadatteluni tukahtuu tyynyyn ja nielaisen oksennuksen. Soittaisin suutani vatsakivusta, mikäli uskaltaisin sen avata ja valittaa merenkäyntiä serkkuseurassa. Sen sijaan puristan huuleni yhteen, enkä edes yritä hymyillä. Pääkopassani kumisee massiivinen migreeni, painan kädet korvilleni ja yritän hengittää. Lucy lakoaa vierelleni sängyn jalkopäähän, ojentaa kätensä koskettaakseen otsaani, joka on hiestä kostea. Lucy työntää vaalean tukan silmiltäni korvan taa, leikkii kai äitikultaani, joka on kaukana poissa, itkee itsensä uneen iltaisin ajatellen kauas kadonnutta poikaansa, joka tahtoo isona olla merimies, vaikkei sitä kehtaisikaan kenellekään myöntää, ei etenkään rotalle. Sarastus nitisee ja natisee, kipeää aallolle, ratsastaa mustalle merellä, kunnes taas putoaa. Ja minä takerrun sinuun, matkapäiväkirjani, ja leikin lentäväni, vaikka mieleni tekisi pulauttaa aamupuuroni hytin lattiaan. Lucy luikahtaa kauemmas pidellessä vatsaani.

Lucy: ”Sinun pitää patikoida kannelle mitä pikimmin, Eustace! (huudahtaa, 

Minä: (nyrpistän nenääni) ”Kaunis kiitos ei, serkkukulta. Siellähän on varsinainen rotan ilma!” (kuin vahvitukseksi sanoilleni sade ropisee vasten ikkunalasia, josta vilkkuu kaistale mustaa merta sekä taivasta, jonka ei uskoisi enää sininen koskaan olleenkaan)

Lucy: ”Et sinä siihenkään voi oksentaa! (hätääntyy) ”Riip-raukka joutui jo kuuraamaan minotaurinkokoisen lätäkön yrjöä kapyysin pöydän alta. Tavrosille tuli paha olo.”

Minä: ”Ihan oikein Läskipäälle, vastahan se toissapäivänä soitti suutaan Riipitsiipin tikkumiekalle ja tallasi varpailleni rynniessään häntä karvaisten kankkujensa välissä pakoon tuota pientä ja pörröistä varpaanmetsästäjää.” (sallin itseni muistella rotta-ystäväiseni ravia kynnet ruopien Sarastuksen kantta, sekä Partasudin mylvintää Edmundin viimein työntyessä noiden kahden riitapukarin väliin tukka pörrössä ja posket punaisina, vyönsolki hukkateillä)

Lucy: ”Mutta Eustace!” (henkäisee pöyristyneenä) ”Se ei ollut hauskaa alkuunkaan! Riipitsiipin olisi voinut käydä vaikka miten huonosti – ”

Minä: ”Kyllä minusta Riip näytti olevan Partasudin niskan päällä.” (totean tyynesti, kuulen yhä läskipäisen Läskipään avunhuudot korvissani, nautin uusinnasta täysin siemauksin, unohdan jopa väliaikaisesti pahan oloni)

Lucy: ”Jos niin sanot, Eutace.” (mielistelee, vaikka serkkutytön naamasta näkee, ettei tämä usko minua)

Minä: (huokaisen silmiäni pyöritellen, matkapäiväkirjani lipsahtaa epähuomiossa lattialle, jolta Lucy sen poimii ja ojentaa takaisin minulle hymyillen typerää äitihymyään) ”Mennään sitten sinne kannelle.” (myönnyn murjottaen, työnnän päiväkirjan ja puolityhjän mustekynän housuntaskuuni)

Hoipun ulos hytistä Lucy kannoillani kipittäen, hoipertelen pitkin Sarastuksen käytäviä laivan heitellessä askeleni siksakiksi, selkääni seiniä vasten aina painaessaan kokkansa pinnan alle. Sarastus uiskentelee syvässä vedessä, unohta äitilaivan kieltäneen kahlaamasta liian pitkälle  ulapalle. Sarastuksen alla velloo meri, vatsassani kai parvi merisairaita perhosia. Ja minä inhoan perhosia, etenkin yö-sellaisia. Edes tässä mielikuvitusmaailmassa ne eivät viitsi avata suutaan ja kertoa, miksi toimittavat yölliset pakkolaskunsa nenälleni, ja saavat minun aivastamaan unihiekat silmistäni silloinkin, kun olisi aika nukkua. Ilman yöunia elämästä laivankannella tulee pelkkää painajaista airon varressa, Sarastuksella kun ei nukuta päiväunia. En minä, eikä kukaan muu, ellei kuningasta sekä serkkupoikaani oteta lukuun. Niillä kahdella riittää aikaa sijata riippumattonsa kolmekin kertaa minun huhkiessani aironvarressa rotta-ystäväiseni jauhaessa joutavia najadeista, merenneidoistaan, joiden kasvoja jaksaa katsella tuntikausia. Minulle ne eivät näyttäydy, vain Riipitsiipille, Lucylle. Mutta kateelliseksi minusta ei ole, kateellinen minusta ei tule. Pois se minusta! Kukapa sitä tahtoisikaan kuunnella kauniiden kalojen laulavan, katsella niiden puhaltavan alloille kuplia?

(Kannella sataa kaatamalla, hyräilen mielessäni sataa sataa ropisee)

Minä: (läpimärkänä) ”Sanoihan tämän olevan huono ajatus.” (pujotan päiväkirjan hihaani suojaan sateelta)

Lucy: ”Kumarru kaiteen – ” (Lucy neuvoo kasvoiltaan vihreänä, kateudesta kaiketi, eihän Lucya okseta kuin Edmundin suudellessa kuningas Kaspiania)

Minä: ”Osaan itsekin, kiitos vain.” (nojaudun yli reelingin, näen silmäkulmastani Riipitsiipin kaatavan meren kitaan velliä metalliämpäristä, jota myös Partasudin potaksi kutsutiin)

(Plumps)

Paljon myöhemmin (päivänä, joka oli sattumalta saanut nimen sunnuntai)

Jos aivan välttämättä tahdotte tietää, matkapäiväkirjani putosi Sarastuksen reelingin yli kuin liian painava paperilennokki. Ja minä katselin sen perään, oksensin kannelle, ja Riipitsiip tarttui viikset inhosta väpättäen luutunvarteen, antoi sateen huuhdella laivankannen Lucyn taluttaessa minut miehistön riippumattoloosin, jossa kuningas piti jöötä kasvoitaan aivan yhtä vihreänä kuin merimiehet, jotka tarttuivat vatsaansa aina Sarastuksen heittäessä kuperkeikan.

Voisin kertoa seikkailuistani Narnian mielikuvitusmaailmassa vaikka millaisia tarinoita, mutta nyt ei ole niiden aika. Tahdotte tietysti tietää, kuinka kävi tuon pienen pojan, jolla on vaalea tukka ja tätä nykyä silmissä pilkahdus sinistä merta. Hän voi paremmin kuin hyvin, jos sallitte minun sanoa. Ei enää merituulta tukassa, ei tuulen kapyysin ikkunasta sisään kuljettamia rumia sanoja, ei karvaisia minotaurin takapuolia. Ei enää aamiaiseksi puuroa, joka juuttuu klimpiksi kitalakeen, ei tuokioita löyhkäävissä sillitynnyreissä, joissa tapasin rypeä itsesäälin lisäksi myös kalanperkeissä. Ja kuitenkin minä kaipaan merta, tahdon haroa suolasta kankeaa tukkaani, tapani mukaan ruikuttaa tärkkäämättömistä paidankauluksista, lakanahygieniasta sekä punkeista, jotka tapasin ropistella Partasudin riippumattoon tämän huhkiessa airon varressa hiki partaansa pitkin loristen. Ja minä kaipaan rottaa, rotan tikkumiekkaa, ja sanoja siitä, millaista on olla rohkea. Vaikeinta oli sanoa hyvästit siimahännälle, jonka tiedän muistavani aina huomenna. Tahdon muistaa, miltä tuntui lentää lohikäärmeen siivillä, katsella peilikuvaani aallonrajasta. Sitä vastoin ruma en tahdo olla enää koskaan, vaikken turhamainen ole koskaan tavannut olemaankaan. Toisin kuin rotta, jonka takaraivolla oli törröttänyt punainen sulka.

Ja tahdotte tietysti tietää, kuinka kävi kuninkaan sekä pojan, joka väitti rakastavansa kuningasta. Sillä seikkailuissakin koittaa aika, jolloin leijona käskee jättää jäähyväiset, käski Edmundin laputtaa kotiinsa, lähteä. Silloin Edmund kietoi kätensä Kaspianin kaulaan ja kusikasijotakin sellaista, mitä te, lukijani, ette olisi tahtoneet kuulla. Kuten en minäkään, sen voitte uskoa. Kaspian vastasi jotakin, mutta minä en erottanut sanoja, näin vain kuninkaan suun liikkuvan. Ja niin he tottelivat leijonaa, vaikkakin vain puoliksi tosissaan. Lucyn kiusaksi he näet eivät eronneet koskaan. Mutta kuinka kävi, sitä te ette tule minulta kuulemaan.

Sanotaanko vaikka, ettei Kuningas Kaspian enää ole mikään kuningas ollenkaan.

A/N: - ellen innostu kirjoittamaan jatko-osaa : )
Minä rakastan Eustacea forevah
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011 10:24:51 kirjoittanut Solembum »

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Ei hei hei hei!!!!!! Ei noin saa tehdä, ei saa jättää noin aukinaista loppua!! No yksinkertasesti sanottuna, mä jotenkin kuitenkin tykkäsin siitä. Mun mielestä oli mukavaa vaihtelua, että tää epilogi oli eri tyylillä kirjoitettu, se toi tiettynlaista vahvempaa lopun tuntua. Se oli jotenkin kypsemmän oloinen. Olis kyllä ollu kiva tietää, mitä edille ja kasille loppujen lopuks kävi, mutta en mä tiedä olisko se niin välttämätöntä. En nyt tiedä saako sitä tästä viestistä selville, mutta mä tykkäsin eussista, kuten aina :))

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
oromari: Kiitos kommentista! Haha, anteeksi, että jätin lopun noin. Mulle itsellenikin tuli vähän sellainen olo, että missä jatko. Olisi hienoa kirjoittaa Edin ja Kassun yhteisestä elämästä.
Kiva kun tykkäsit, vaikka tämä erosikin vähän edellisistä.

Eussi kiittää : )

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 305
Enhän toki lukenut tuosta otsikosta mielisairain päiväni ikinä...

Mut mahtavaa! Mä tykkäsin tästä lopusta paljon monella tavalla. Musta onnistuit pitää tässä viimeisessäkin osassa sen Eustacen sekavahkon päiväkirjankirjoitustyylin, vaikka kyllä se hieman poikkesi. Preesensissä olevia juttuja on aina kiva lukea, koska niissä on aina omanlainen ulottuvuutesna. Loppu oli myös ihanan avoin ja paljolti lukian tulkittavissa. Mä pystyin näkemään pätkän siitä elokuvan lopusta silmissäni.

Kiitos tästä hienosta lukukokemuksesta. Voit olla varma että luen sun juttujas tulevaisuudessa ;)

Banneri by: Ingrid

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Human_cannonball: Kiitos kommentista. Eussi on aika mielisairas, se on pakko myöntää, eli ehkä minä vaan kirjotin sen väärin : )

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Sole, mä oon pahoillani kuinka en oo huomannu, että epilogi on ilmestyny. Oon tosi, tosi, tosi pahoillani. Yleensähän mä olin ihan ekoissa kommenteissa ihkuttamassa. Eri kirjotustyyli ei haitanne, koska et oo kirjottanu pitkään aikaan. Oudolta tuntuu, et alotit joskus joulu-tammikuussa, jos oikein muistan ja oli kulunu melkein vuosi. Vähän tyhjä ja outo olo. Jos nyt luen toisemman kerran ton tokan merkinnän, niin todennäköisesti alan itkeen-D:

Lopussa oli kaunista kuvailua ja ajattelisin varmaan ihan samalla tavalla, jos olisin Eussi-kulta. Loppu jäi auki ja herätteli pientä toivoa Eussin jatko-partyistä. Vaikkei se kyllä sitä yhtään tarvitsekaan. Tässä olikin ensimmäinen pitkä ficci, jonka oon seurannu alusta loppuun. Tän ficin takia oon nauranu katketakseni, tippunu tuoleilta, kävelly puuhun, riidelly kaverin kanssa, riidelly vanhempien kans, saanu uusia finikavereit, tykästyny pitkiin lauseisiin, tajunnu olevani Narnia-fani ja nyt sitte vielä itkeny. Eli kiitos, Sole, sä oot hyvä kirjottaja ja Eussia on aina ihanaa lukea :)

Pari kirjotusvirhettä bongasin, jotka huomautan tähän:

Eustace! (huudahtaa,
(huudahtaa)

jota myös Partasudin potaksi kutsutiin
tämä lie on kutsuttiin :))

ja kusikasijotakin sellaista
Kuiskasi jotakin?

Ihanaa, että Läskis (trålålål) oli mainittu vielä näin viimeisen kerran ja Kasmund ei eronnut. Täytyy varmaan laittaa vielä ne ihanimmat kohdat lainattuna.

Voisin kertoa seikkailuistani Narnian mielikuvitusmaailmassa vaikka millaisia tarinoita, mutta nyt ei ole niiden aika. Tahdotte tietysti tietää, kuinka kävi tuon pienen pojan, jolla on vaalea tukka ja tätä nykyä silmissä pilkahdus sinistä merta.

Niin ihanan aikuismainen ja varttunut toi eka lause. Ja toiseksi tuleekin enemmän Eussimaisen itsekeskeinen, siltikin sympaattinen virke. Erittäin kauniita kummatkin.

Tahdon muistaa, miltä tuntui lentää lohikäärmeen siivillä, katsella peilikuvaani aallonrajasta.

Myönnän, että itken. Tosi koskettava lause ja vielä kun miettii Eussin seikkailuja. Kun mä luen joskus tätä uudelleen, niin mä toivon, että muistan millasta se oli jännätä mitä seuraavaksi.

Sillä seikkailuissakin koittaa aika, jolloin leijona käskee jättää jäähyväiset

Näin. Katkeransuloisen kaunista.

Kiitos vielä miljoonannentuhannennen kerran Sole. Sä olet tosi lahjakas. Rakastetaan Eussia ikuisesti ♥

- Fero
People go in one end, and meat comes out the other.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Fero arvaa meinasinko itkeä kun luin tota kommenttia.

Kiitos kaikesta rakentavasta. Ja kiitoksista. Olet itsekin ihana!
Euss tykkää olla parrasvaloissa, katsotaan jos vielä kirjoittaisin siitä tulevaisuudessa. Katsotaan nyt, jos vielä niitä jatko-partyja...

Meidän Eussista on tullut iso poika.