Kirjoittaja Aihe: Twilight: Born like this (K-11 | luku 4, osa 2 - 05.05. | keskeytetty)  (Luettu 18412 kertaa)

Piipe

  • ***
  • Viestejä: 88
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #20 : 12.09.2009 22:20:52 »
Aivan mahtavaa tekstiä! Idea on tosi hyvä ja omaperäinen (en oo ainakaan aikaisemmin törmännyt ficciin jossa Bella on miestennielijä)  ja tosi hyvin kirjoitettu. Lupaan lukea jatkotkin, sen verran loistavaa tekstiä oli!
Stray Kids! 😍

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #21 : 13.09.2009 00:11:58 »
IHANA <3

Kirjotat tätä niin hyvin <3<3<3<3<3<3 awwwwwwws <3<3<3<3<3<33<3

Viel vähä lisää uh ah ja mä leijun ilmassa <3
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #22 : 13.09.2009 10:04:21 »
oioi! omas se bella tuhma. hyvää tekstiä. jatkoa odottelen! :) <3

Lyn

  • Poet of the Mist
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #23 : 13.09.2009 11:11:33 »
Oih. Aivan totaalisen ihana ja koukuttava fic. Ääh, Bella on ihan kamala, mutta ihanaa lukea se niin, että se on Bella joka pettää yms. Kun yleensä se on pojat. Mutta joo. Vooi, odotan innolla jo seuraavia lukuja. Eieiei, ei Bella voi otta Jacobia, eihän? No joo. Sori, rakentava lähti lätkimään. Mutta siis ihana fic, kirjotat tosi hyvin, ja odotan jatkoa :D.

-Lyn
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #24 : 13.09.2009 13:26:05 »
katriqqq, eihän tuo niin sekava ollut :D  Mukavaa, että tykkäsit.  Takaumat, niitä on kiva kirjoittaa :)  Jee, hyvä, jos pystyt muodostamaan selkeän kuvan päässä tapahtumista.  Jatkoa tulee varmaan ensi viikolla.  Kiitos kommentistasi :)

Vaivaiskoivu, mukavaa, että tykkäsit.  Jaa-a, saas nähdä ;)  Kiitos kommentistasi :)

Kotitonttu, mukavaa, että tykkäsit.  Bella (toivottavasti) pitää näppinsä tästedes erossa Jasperista (tuskinpa hän haluaa rikkoa ystävyyssuhdettaan Aliceen), mutta ei sitä tiedä ikinä.  Kiitos kommentistasi :)

Piipe, mukavaa, että tykkäät ideasta.  En mäkään oo ennen törmänny sellaiseen ficciin.  Kiitos ja kiitos kommentistasi :)

Mutanttiorava, mukavaa, että tykkäät.  Kiitti.  Kaipa sä pääset leijumaan?  Kiitos kommentistasi :)

Neavaan, mukavaa, että tykkäät.  Niin, onhan se :)   Kiitos kommentistasi :)

Lyn, mukavaa, että tykkäät.  Jep, yleensä se on Edward, joka on naistenmies, mutta tällä kertaa osat ovatkin vaihtuneet :D  Juu, rakentava tykkää juosta karkuun, tuttu juttu.  Kiitos ja kiitos kommentistasi :)

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #25 : 18.09.2009 16:52:45 »
Ihana uusi luku. Bella on oikea pelinainen!

Äh, nyt ei ole mitään kunnon sanottavaa. Odotan todella paljon kun Bellan ja Edwardin suhde kehittyisi jollain tapaa, mutta en halua, että Bella ottaa Jacobin takaisin, eieieii!

Virheitä ei ollut ja muutenkin kirjoitat niin hyvin. Takaumatkin auttoivat pysymään mukana paremmin. :--)
another stranger

entinen vohveli

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #26 : 19.09.2009 22:56:26 »
vohveli, kiitos kommentistasi :)  Mukava, että tykkäsit.  Juups, takaumien tarkoitus onkin selventää hieman ihmisten välejä ja aikaisemmin tapahtuneita asioita.  Kiitos.


Kiitos taas Sus-a:lle :D

Luku 2 - Halu


”Bella, haluan sinut takaisin. Lopeta tämä kaikkien kanssa vehtaaminen ja anna meille uusi tilaisuus.”

Jacobin silmät katsoivat minua anovina, hän veti minut lähemmäs itseään. Painoin käteni hänen rintaansa vasten enkä ollut täysin varma siitä, mitä hän oli sanonut. Sanat kaikuivat pelkkinä kuiskauksina päässäni.

”Bella, uusi tilaisuus.”

Astuin askeleen taaksepäin, uusi tilaisuus meille? Ei, miksi hän sellaisen haluaisi nyt? Hänhän oli suuttunut minulle, vältellyt minua, kunnes olimme sopineet ja olleet taas ystäviä. Hän ei ollut kesän aikana edes vihjaillut, että kaipasi minua takaisin ja nyt hän tuli sanomaan sen päin naamaa. Pyytämään minua takaisin. Ei se minua niinkään haitannut, pikemmin imarteli, mutta häneltä olisi niin ikävää kieltäytyä. Enhän minä halunnut mitään pysyvää.

”Jake, meidän suhteemme on ollut ohi jo lähes puoli vuotta ja-”
”Ihan sama kauanko siitä on! Aloittaisimme alusta, unohtaisimme kaiken sen, mitä silloin tapahtui.” Jacob siveli poskeani peukalollaan ja veti minut lähemmäs. ”Mitä haittaa siitä olisi? Sinäkin saisit elämäsi järjestykseen, kun et enää juoksisi siellä täällä vaan olisit paikoillasi. Eikö se olisi mukavaa?”

Ei, ei olisi, mutta eihän Jacob voinut ymmärtää sitä. Hän oli ihana, yhden tytön poika, joka ei pettäisi kuin äärimmäisissä tapauksissa. Mutta minä olin hänen vastakohtansa, tosin olinhan minä ihana, mutta en yhden pojan tyttö, en tosiaan.

”Bella, meillä oli todella mukavaa yhdessä, eikö ollutkin?”
Nyökkäsin. ”Oli, mutta-”
”Miksi emme siis ottaisi sitä takaisin? Tiedätkö, olen huolissani sinusta! Pelkään, että sinulle sattuu jotain, että joku vielä raiskaa sinut tai että saat jonkun taudin tai-”
”Siis, mitä?” naurahdin ihmeissäni. Jacob oli noin huolissaan minusta? ”Kuule, minä en tule raiskatuksi enkä aio saada mitään tautia.”
”Entä jos tulet raskaaksi?”
”Ja sekö muka ei olisi yhtään mahdollista sinun kanssasi?” kysyin kohottaen kulmiani. ”Jake, olen iso tyttö ja osaan huolehtia itsestäni ja tehdä omat päätökseni. Ja päätökseni meidän suhteemme on se, ettei meitä tule olemaan.”

Hänen huulensa mutristuivat, hän ei pitänyt päätöksestäni, se oli selvää. Eikä hän helposti päätäni saisi käännettyä, jos saisi ollenkaan. En nimittäin ollut antamassa tässä asiassa periksi. Jacob oli ystäväni ja sai pysyä vain ystävänä, tosin kyllä hieman lähempikin suhde olisi kelvannut minulle, mutta poikaystävä kuulosti turhan vakavalta nimikkeeltä korvaani, johon hän nyt kuiskaili kaikkea suloista.

”Jake.”
”Bella.”

Katseemme kohtasivat, hän vetäisi minut kokonaan vasten itseään, kahlitsi minut siihen paikkaan käsivarsillaan. Hymyilin hänelle vienosti, sivelin sormellani hänen paitansa kaula-aukon rajaa, annoin sen nousta hitaasti pitkin kaulaa kohti raottuneita huulia. Mutta ennen kuin sormeni ehti edes leualle, huulemme olivat painautuneet toisiaan vasten lempeinä. Upotin toisen käteni sormet Jacobin hiuksiin, toisella hapuilin tumman paidan helmaa. Olin juuri pujottamassa käteni paidan alle, painamassa sen paljasta ihoa vasten, kun Jacob tarttui käteeni vetäen sen pois.

”En ala sinun kanssasi tähän”, hän henkäisi. ”En halua olla yksi pojista, haluan olla ainoa.”

En välittänyt hänen sanoistaan vaan vedin hänet takaisin suudelmaan, joka oli mielestäni jäänyt kesken. Tällä kertaa hän antoi käsieni pujottautua paidan alle, sormieni hivellä hänen lihaksiaan. Kynteni raapivat varovaisesti lämmintä ihoa, jonka halusin koskettavan omaani, vähään aikaan koskematonta vaaleaa ihoa, joka janosi kosketusta.
Hän tarttui yhtäkkiä taas käsiini ja vetäytyi. Tuijotimme toisiamme silmiin, hänen omissaan häilyi himo, tietty halu, joka taatusti käski häntä käymään kiinni.

”Bella, miettisit edes. Harkitse asiaa kunnolla, saatat muuten katua myöhemmin”, Jacob sanoi hengittäen hitusen raskaasti. ”Mieti, me olimme onnellisia yhdessä, meillä oli hauskaa, mutta yhtäkkiä sinä löysit hauskaa muualta.”
”En aio muuttaa mieltäni, usko nyt. Mutta jos muutan mieleni, annan sinun tietää.” Hymyilin ja hipaisin huulillani hänen leukaansa. ”Eikö ole reilua?”
Jacob pudisti päätänsä. ”Silloin saattaa olla jo myöhäistä, joten ihan oikeasti, harkitse.”

Huokaisin turhautuneesti, hän osasi toisinaan olla hankala, mutta jollain tapaa pidin siitä. Ehkäpä se piirre hänessä koituisi edukseni, minä kääntäisin hänen päänsä, eikä toisinpäin. Tai sitten kinaisimme tästä jatkuvasti, kunnes hän ei enää olisi kiinnostunut. Se kuulosti parhaimmalta ratkaisulta, mutta toisaalta ei kuitenkaan. Hän ei enää olisi kiinnostunut minusta.

”Niin, pitikö meidän mennä ulos?” kysyin vaihtaen aihetta, en halunnut enää miettiä mokomaa asiaa, koska ei siinä mitään miettimistä edes ollut. Me emme palaisi yhteen, piste. ”Vai tulitko vain kysymään minulta tuota?”
Hymy muodostui Jacobin kasvoille iloisena, riemukkaana. ”En. Totta kai haluan viedä sinut ulos! Kai sinäkin haluat vielä lähteä?”
”Ilman muuta”, sanoin hymyillen. Iltapäivästä Jacobin kanssa en kieltäytyisi nyt, en koskaan, vaikka olisimmekin kinanneet kuinka pahasti tahansa sitä ennen. ”Minne menemme?”
”Mitä jos menisimme vain meille? Haetaan kaupasta ruokaa ja katsotaan joku elokuva?”

Idea kuulosti houkuttelevalta, todella hyvältä. Saatoin jo kuvitella itseni istumaan Jacobin pehmeälle sängylle hänen viereensä, nojaamaan hänen kylkeään vasten. Virnistin mielikuvalleni ja painoin huuleni Jacobin poskelle.

”Se sopii aivan mainiosti.”

***

Vesi tunkeutui tennareideni läpi kastellen sukkani, saaden jalkani kylmiksi ja minut hytisemään. Miksi autoni piti olla juuri nyt rikki? Miksi en ollut tajunnut ottaa sateenvarjoa? Miksi isän piti olla töissä juuri nyt? Miksi en ollut tajunnut pyytää keneltäkään kyytiä?
Pysähdyin ja potkaisin maata, minua ärsytti. Olin asunut täällä muutaman viikon enkä vieläkään oikein pitänyt kaupungista, mutta sen ihmisistä pidin kyllä suunnattomasti. Alice ja Rosalie olivat nopeasti tulleet minulle tutuiksi, samoin Alicen kaksoisveli Edward ja tyttöjen poikaystävät Jasper ja Emmett. Myös Jacob, se söpö tumma poika ruokalasta, oli tullut tutuksi, melko läheiseksikin näiden viikkojen aikana. Hän oli itse asiassa pyytänyt minua ulos pari päivää sitten, ja olin suostunut, vaikka Edward pyörikin enemmän mielessäni. Siinä pojassa oli jotain kiintoisaa, jotain niin houkuttelevaa.

Juoksuaskeleet takanani kiinnittivät huomioni, pysähdyin paikoilleni. Kuulin jonkun huutavan nimeäni sateen lävitse, vesi litisi askeleissa, jotka lähestyivät minua. Käännähdin ympäri, näin pitkän pojan, jota en tunnistanut, mustan sateenvarjon kanssa.

”Bella!”

Poika pysähtyi eteeni ja veti minut sateenvarjon alle. Silloin silmäni kohtasivat hänen omansa, tummat, pohjattomat silmät, joilla oli lempeä katse. Hymy kohosi kasvoilleni, se oli Jacob.

”Sinun ei pitäisi kävellä sateessa kotiin”, hän sanoi hieman huolestuneen kuuloisena.
”Eipä ollut vaihtoehtoa, kun auto on rikki”, tuumasin hänen kietaistessa kätensä vyötärölleni. ”Mitä sinä täällä teet?”
”Lainasin autoa kaverilleni, joten jouduin kävelemään. Missä sinä muuten asut? Haluaisin tietää, jotta voin hakea sinut sitten huomenna.”
Painauduin vasten hänen vartaloaan lähtiessämme askeltamaan pitkin jalkakäytävää, jota reunustivat lukuisat omakotitalot ja pensasaidat. ”No, on tästä vielä matkaa meille. Jos sinulla on vain aikaa, niin voisit tulla käymään”, ehdotin vilpittömänä. ”Vai onko sinulla kiire?”
”Ei, mutta itse asiassa minä asun tässä ihan lähellä, joten voisit tulla meille. Et varmaan haluaisi kävellä tässä sateessa enempää?”

Katseemme kohtasivat, hänen silmänsä hymyilivät kirkkaasti. Pudistin päätäni ja hymyilin ystävällisesti, miksen muka voisi mennä hänen luokseen? Meidän piti vasta huomenna tavata treffien merkeissä, mutta ihan sama, tämä kävi kyllä todella hyvin.

”Joo, totta kai, jos siitä ei ole vaivaa”, sanoin, ja hän pudisti päätään. ”Hienoa.”


***

”Bella?” Alice huhuili heiluttaen kättään silmieni edessä. En reagoinut siihen, olin liian keskittynyt tuijottamaan Jacobia, joka vilkuili minua, hymyili minulle ja vinkkasi silmää. Hymyilin ja näytin taatusti typerältä, mutten voinut sille mitään. Eilinen iltapäivä ja ilta hänen luonaan oli ollut mahtava. ”Bella!”
”Alice, rauhoitu. Bellalla on silmäpeliä Jacobin kanssa, joten älä häiritse heitä”, Rosalie totesi jokseenkin tyytymättömän, kyllästyneen kuuloisesti. ”Mitäs eilen mahtoi tapahtua?”
”Niin, mitä te teitte Jacobin kanssa?”
Katsahdin kahteen uteliaaseen ystävääni ja kohautin olkiani. ”Ei me paljoa mitään.”

Alice ja Rosalie katsahtivat toisiinsa, kun käänsin katseeni takaisin Jacobiin virnistellen. Päätelkööt itse, mutta emme oikeastikaan olleet tehneet paljoa mitään. Olimme vain katsoneet elokuvaa, tehneet ruokaa ja syöneet, hieman suudelleet, mutta siihen kaikki oli jäänyt.

”Oliko kivaakin?” Alice kysyi, nyökkäsin. ”Mahtavaa?”
”Aina”, vastasin ja kuulin kaksi raskasta huokausta napatessani omenan käteeni tarjottimelta. ”Mitä nyt?”
”Oletteko te nyt yhdessä?”
”Emme.”
Rosalie naurahti. ”Alice, kyllä sinä Bellan tunnet. Ei hänen tarvitse olla yhdessä kenenkään kanssa kaataakseen tämän sänkyyn.”

Virnistin ja pudistin päätäni, he tosiaan luulivat meidän harrastaneen seksiä. Pitäisikö minun vieläkin pitää heidät siinä luulossa vai oikaista asia?

”Me emme tehneet mitään.”
”Älä valehtele.”
”Mistä ei saisi valehdella?”

Kohotin katsettani, Edward oli ilmestynyt istumaan eteeni peittäen näköyhteyteni Jacobiin. Hymyilin hänelle enkelimäisesti ja toivoin Rosalien ja Alicen pitävän suunsa kiinni, mutta eipä toivomukseni kerinnyt perille.

”Jacobin ja Bellan yhteisestä illasta”, Rosalie kertoi viivyttelemättä, ja Edward loi kysyvän katseen ensin minuun, sitten siskoonsa ja Rosaliehen.
”Ai”, tämä tokaisi tuoden katseensa takaisin minuun. Vihreiden silmien kiilto nuupahti hieman, hämärtyi. ”Oletteko aloittaneet tapailun uudestaan?”
Pudistin päätäni ja vastasin ennen kuin Rosalie ehti aukaista suutaan. ”Emme, olemme vain ystäviä ja haluan pitää tilanteen niin.”
”Niin varmaan”, Rosalie kuiskasi hiljaa, mutta Edward ei tuntunut kuulevan, sillä hämärä verkko tipahti silmien edestä, ne kiiltelivät taas entiseen malliin.

Hymyilin Edwardille Rosalien alkaessa puhua itsekseen, mutta Alicen keskeyttäessä tämän alkamalla puhua juhlistani. En kuitenkaan kuunnellut, katselin vain Edwardia, joka hymyili takaisin ja liu’utti kättään hitaasti kohti omaani pöydällä. Siirsin kättäni lähemmäs, sormemme koskettivat, mutta erkanivat pian toisistaan, kun Alice potkaisi minua jalkaan. Vilkaisin ystävääni anovana, mutta hän pudisti vaivihkaa päätään, muistuttaen katsellaan, että Edwardiin ei saanut koskea. Mutristin huuliani ja käänsin katseeni takaisin pojan vihreisiin silmiin, jotka tutkailivat minua uteliaina. En vastannut katseeseen mitenkään, käänsin vain katseeni pois ja yritin löytää Jacobin.

Hän ei sentään ollut kielletty, onneksi.

***

Odottelin Jacobia koulun parkkipaikalla ja aloin olla jo hieman kärsimätön. Hän oli luvannut kyyditä minua tänään, mutta häntä ei kuulunut vieläkään. Mihin ihmeeseen hän oli oikein jäänyt? Hän ei ollut lähtenyt vielä, punainen Volkswagen seisoi nimittäin parkissa aivan takanani. Missä hän oikein oli?
Ristin kädet rinnalleni ja katselin ympärilleni. Parkkipaikka alkoi olla jo tyhjillään, Alice ja Rosalie olivat huristaneet poikaystävineen jo hyvän aikaa sitten pois, mutta minä seisoin vieläkin tässä. Ehkäpä Jacob oli jäänyt juttelemaan opettajan kanssa? Tai ehkä hän oli lähtenyt jonkun toisen kyydillä? Ei se voinut olla mahdollista, ei hän autoaan tänne jättäisi.

”Mitä sinä täällä vielä teet?” kuulin äänen takaani, se kuului Edwardille. Käännähdin ympäri, hän katseli minua yhtä uteliaana kuin ruokalassakin, mutta hymyillen. ”Luulin, että olisit jo mennyt.”
”Odotan Jacobia, hän lupasi viedä minut kotiin”, vastasin, verkko laskeutui taas hänen silmiensä eteen. ”Hän tosin on myöhässä, en jaksaisi enää odotella.”
”Minä voin viedä sinut kotiin”, Edward tarjoutui, ja olin aikomassa nyökätä, mutta näin Alicen katseen mielessäni ja pudistin päätäni. Sitä paitsi Jacob saattaisi tulla ihan pian. Toisaalta halusin Edwardin kyytiin, halusin hänen autoonsa.
”Ehkä joskus toiste.”

Hän tarttui käteeni ja lähti johdattamaan kohti autoaan kieltäytymisestäni huolimatta. En pistänyt vastaan, hymyilin vain itsekseni pysähtyessämme hopeisen Volvon viereen. Se kiilteli kuin uusi, mutta oli kyllä ennemminkin pesty, hänellä oli ollut se jo viime talvesta lähtien.

”Soitat vain Jacobille ja sanot, ettet jaksanut enää odottaa, joten lähdit kotiin jonkun toisen kyydillä”, Edward tuumasi hymyillen. Pudistin vastentahtoisesti päätäni. "Bella, anna minun viedä sinut kotiin. Emme ole koskaan olleet kahdestaan, aina joku on kanssamme ja haluaisin jutella kanssasi kahdestaan. Nyt siihen olisi tilaisuus.”

Mutristin huuliani, halusin suostua tähän! Halusin hypätä hänen autoonsa, halusin kuunnella hänen puhettaan ja kiittää häntä kyyditsemisestä suudelmalla.
Saisin vihdoinkin koskettaa hänen huuliaan, joita olin himonnut kauan. Mutta toisaalta halusin odottaa Jacobia, lämmitellä häntä enemmän, yrittää saada hänet luopumaan siitä ajatuksesta, että suhteemme lähtisi uudestaan käyntiin.

”Edward, voimme jutella nyt, jos sinulla ei ole kiire”, ehdotin.
”Minulla on itse asiassa kiire, joten en voi jäädä odottamaan Jacobia kanssasi, mutta toivon, että voimme jutella jokin päivä kahdestaan.” Edward hymyili lempeästi ja kumartui lähemmäs kasvojani, tunsin hänen hengityksensä. ”Ehkäpä voisimme mennä ulos lähiaikoina?”

En vastannut, eikä hänkään sanonut mitään, suikkasi vain pikaisen suukon huulieni viereen ja avasi auton oven. Katselin häntä hymyillen enkä ollut kuulla ääntä, joka huusi nimeäni. Olin niin hyvilläni, suorastaan piristynyt. Hitot Alicesta, minähän menisin ulos Edwardin kanssa, ihan sama, mitä hänen sisarensa sanoisi tai tekisi.
Tunsin yhtäkkiä käden ympärilläni, kun hopeinen Volvo oli kadonnut näkyvistä, ja minä olin alkanut hyräillä erään kappaleen sanoja. Kohtasin Jacobin silmien rakastavan katseen, jossa ei ollut pienintäkään säröä. Hänen huulensa kohtaisivat omani, sipaisivat myös niiden vierustaa pyyhkien Edwardin huulien kosketuksen pois kuin tahran.

”Anteeksi, että kesti”, Jacob mumisi huuliani vasten pahoittelevasti, ja mumisin takaisin jotain epämääräistä. ”Tuletko meille?”
”Mm, en nyt, mutta jokin toinen päivä kyllä voisin tullakin.”

Väläytin hänelle vihjaavan hymyn, johon hän vastasi virnistäen. En voinut nyt mennä Jacobin luo vaikka halusinkin, sillä minulla oli tekemistä, mietittävää. Minun pitäisi pohtia hieman Edwardia ja Alicea, jota pitäisi taivutella tai sitten harhauttaa, kun menisin Edwardin kanssa ulos. Olin innostunut, liiankin, ja Jacob huomasi sen. Hän kysyi, mikä minua mahtoi vaivata, mutten vastannut, hymyilin vain ja hiljensin hänet suutelemalla intohimoisesti, kietoen käteni hänen kaulalleen.


A/N: Kommentteja saa kirjoittaa :)
« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 23:48:07 kirjoittanut Tuhisija »

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #27 : 20.09.2009 00:20:09 »
Ei ei saa antaa sille urpolle tilaisuutta ja katos kun Bellan pitää mennä sinne treffeille eddien kanssa ja sitte se tulee raskaaks sille mutta ei jacobille ei hyi hyi jacob tyhmä.
If you can live forever what do live for? Twilight<3

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #28 : 20.09.2009 01:08:24 »
IHANA <3<3<3<3<3<3

Rakastan tätä <3<3<3<3<3

Aivan paras <3<33<3<<3<3

MUT TÄSSÄ EI TAPAHTUNU VIEL MTN  yhyhyhyhyhyyyyyyyyyyyy :'(

Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #29 : 20.09.2009 02:37:23 »
ooo<3 mahtava ficci<3
ootan innolla Bellan ja Edwardin tapaamista!! JATKOA!! <3
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #30 : 20.09.2009 11:39:57 »
Todella hyvää tekstiä! Vaikka eipä se mikään yllätys sulta olekaan :) Luku oli mukavan pitunen ja juonta riittää:D
Koska olen ikuinen Team Edward, niin mua vähäsen häiritsee tuo Bellan ja Jacobin säätö... Jake vois mennä johki metsään leikkimään sutta ja jättää miesten hommat Edwardille :)
Mutta siis jatkoa pyytelen :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #31 : 20.09.2009 11:59:30 »
oii<3 aivan ihana vieläkin :) vois vaan jo taphtuu jotainn ;)

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #32 : 20.09.2009 12:47:34 »
Hhahahahha, en voi muuta ku nauraa;'''D En tiiä miks, mut mua ihan ällöttää Bella! Tai joo, mut silti luen o_O No siis totta kai luen, mut Bella on tollane (sensuroitu).. :D Mutta kiva ku Bella on välil tollane, ku yleensä se on Edward.. : P

Mutta Jacob on niiiin ihana! Voi että mä rakastan sitä! <3 awwwss~ ;) Just ihana ku Bellalla ja Jakella on jotain säätöö, ne on vaa niin sulosia! Jooo ei helvetti! Mitä mä selitän, joo siis ääääkkk.. Vois Jacob painua hornan tuuttiiiin!!! U KNOW! :D

Mutta siis taas ihana luku! ; D Suprise!

Jatkoa odotellen,

~kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #33 : 20.09.2009 13:00:44 »
Eltsu, kiitos kommentistasi :)  Repesin itse asiassa eilis yönä, kun luin sen ;D  (en tiedä miks, olin kai vähän väsynyt.. repeilin itse asiassa kaikelle :D).  Katsotaan tapaavatko Bella ja Eddie ja mitä mahtaa Bella Jaken kanssa puuhata.

Mutanttiorava, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidät (rakastat?).  Voii, tapahtuihan tässä, Bella kiehnäsi Jacobissa kiinni ;D  Ja kyllä pian tapahtuu, don't worry.

Kotitonttu, kiitos kommentistasi :)  Katsotaan, mitä Edwardin ja Bellan välillä mahtaa tapahtua (ja missä ja milloin).  Mukavaa, että pidät.

katriqqq, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidät (musta tuntuu, että luvut ovat lyhyitä, koska olen tottunut kirjoittamaan jotain 4000-5000 sanaa VK:ssa :D  eli saatan hieman pidentää lukuja tässä).  Jooh, pistetään Jake leikkimään sutta ;D

Neavaan, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidät.  Juu, seuraavissa luvuissa tapahtuu ;)

kjatri, kiitos kommentistasi :)  Jooh, Bella on sellainen... pelinainen :D  Jacob ja Bella? *järkyttyy*  Mikäs suhun on menny? ;D (joo, joo, huomasin ton yhden jutun tuossa).  Mukavaa, että pidit.

_Joutsen_

  • Volturi kingi
  • ***
  • Viestejä: 72
  • "Harjoitus tekee mestarin" Aamunkoi, Bella
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #34 : 20.09.2009 13:25:12 »
Jacob vois häiätä jonnekkin hornan tuuttiin. En tykkää siitä yhtään. onhan se tässä ficissä ihan suloinen mutta en vaan tykää kun se on bellan ja Edin välissä. Ja Alice vois antaa Bellan ja Edwardin ola rauhassa. Ihanaa lukee tämmöstä ficciä missä Bella on tommonen miestennielijä, kun oon lukenu varmaan 10000 ficciä missä Edward on naisten mies ja makaa kaikkien (jolla on hame) kanssa ja sit bella auttaa sitä asettua aloilleen. Kiva lukee tällaikin päin samanlaista juttua. Kenelle se Bella tulee raskaaks?! olen utelias.*repii hiuksiansa päästään* jatkooooooo!!!!! *hakkaa päätään seinään ja hokee "JATKOAAAA!!!"* näin meillä päin tänään. mutta anna sen Alicen keskittyä ihanaan Jasperiin ja jättäis Bellan ja Edin keskittyä toisiinsa. Mä oon ihan pihalla kun mulla on niiiiiiiiin paljon ficcejä seurattavana. mutta jatka nyt rauhassa ja älä välitä mun löpinöistä. Tykkään ihan sikana tästä kirjotuksesta että mä käyn täällä joka päivä ja palvon tätä polvillani kuin buddhaa konsanaan.  ::)
I’ll seek you out,
Flay you alive
One more word and you won’t survive
And I’m not scared of your stolen power
I see right through you any hour

Blue foundation- Eyes on Fire

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #35 : 21.09.2009 23:20:40 »
_Joutsen_, kiitos kommentistasi :)  Niin, Alice voisi tosiaan luopua siitä "tiukkuudestaan" Bellan ja Edwardin suhteen.  Joo, Edwardhan niissä aina on naistenmies (mut ne ficit on kyllä kivoja :D).  Jaa-a, enpäs kerro kelle tulee raskaaksi, se paljastuu sitten.. joskus ;D  Kiitos, mukavaa, että tykkäät :)

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #36 : 22.09.2009 17:14:49 »
V A U ! muutan en voi sanoa ! kirj0itat aivan M I E L E T T Ö M Ä N hyvin !!!
juoni toimii, rullaa sujuvasti eteenpäin kokoajan. en keksi mitään moittimisen
arvoista  :D
jatkoa vaaaan ! (:
team Edward♥
Dramione♥

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #37 : 22.09.2009 19:33:36 »
aaah, luvut vain paranee.

jotkut tuossa on sanonutkin jo, että tässä ei vielä ole oikein mitään tapahtunut, mutta tietysti aluksi pitää vähän kertoilla ymsyms.

olen jo niin ihastunut edwardiin, toivottavasti bellaa saa hänet. jacob voisi kyllä luopua suhde-ajatuksesta jä lähteä hiutsikan nevadaan.  :D
« Viimeksi muokattu: 15.10.2009 11:00:39 kirjoittanut Veronika »
another stranger

entinen vohveli

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 2 - 19.09.
« Vastaus #38 : 23.09.2009 18:07:08 »
mouu, kiitos :)  Mukavaa, että tykkäät.  Kiitos kommentistasi :)

vohveli, niin, alussa ei kovinkaan usein tapahdu mitään, mutta lupailen, että neljännestä luvusta eteenpäin alkaa tapahtumat rullaamaan ;)  Kiitos kommentistasi :)


Edit//

3.10.  Luku 3 on valmis ja vielä betalla, mutta saan sen takaisin varmaankin viim. seuraavan viikon alussa :)  Odotelkaa vielä hetki siis.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2009 18:55:40 kirjoittanut Tuhisija »

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 3 - 08.10.
« Vastaus #39 : 08.10.2009 19:33:58 »
Koerumba oli tuossa syyskuun lopulla, mutta yritin senkin keskellä kirjoitella tätä hieman joka päivä.  Ja nyt tätä jatkoa viimein tulee :D
Kiitos Sus-a:lle taas betaamisesta! :)

Luku 3 - "Ethän pettäisi lupaustasi?"


”Mike.”

Siniset silmät kurkkivat uteliaina talon sisään pojan astuessa sisään. Suljin oven ja tartuin hänen käteensä, jottei hän karkaisi näkyvistäni, lähettyviltäni. En jaksaisi nyt leikkiä piilosta, minulla oli muut leikit mielessäni.

”Joo, olen yksin”, sanoin Mikelle hänen käännyttyä minuun päin huulet raottuneina. Ne odottivat pääsevänsä kohtaamaan omani, jotka tahtoivat samaa, halusivat toiset huulet lähelleen. Hän tuli lähelleni, suuteli innokkaasti pidellen käsiään lanteillani. Naurahdin hänen huuliaan vasten, siitä oli lähes puoli vuotta, kun olimme viimeksi olleet näin läheisiä. Jacobin lisäksi myös Mike oli suuttunut minulle ja katkaissut välimme, mutta kesän lopussa olimme taas alkaneet lämmitellä välejämme, ja nyt ne jo suorastaan hehkuivat lämpöä.
”Eikä sinulla ole nyt tekemistä?” Mike kysyi hipaisten huulillaan korvanlehteäni.
”Mm, ei taida olla.”

Tartuin mustan paidan rintamukseen ja lähdin vetämään häntä kohti portaita, mutta siitä ei meinannut tulla mitään, koska hän painoi minut heti lähimmäistä seinää vasten alkaen repiä vaatteita päältäni. Mike oli aina ollut melko kiihkeä, mutta hän yllätti minut nyt, en osannut odottaa tällaista.

”Odota hetki”, mumisin hänen korvaansa, kun ruskea huppari tipahti jalkojemme juureen, ja minut vetäistiin portaisiin. Mike nosti minut syliinsä ennen kuin lähti kapuamaan portaita ylös suunnaten huoneeseeni, pamauttaen oven perässään kiinni. ”Mike.”
”Bella, heitin aikaa hukkaan, kun suutuin sinulle keväällä Jacobista. Haluan sen ajan takaisin, en tahdo hukata enää yhtäkään minuuttia.”

Olin aukaisemassa suutani, mutta huulet ehtivät omilleni ennen sitä. Hän ei tosiaan halunnut hukata aikaa, se tuli selväksi, mutta minua häiritsi yksi pikku juttu. Keväällä hän oli luullut, että välillemme oli muodostumassa suhde, joten mahtoiko hän luulla nyt samaa? Luuliko Mike, että alkaisin hänen kanssaan suhteeseen? Jos luuli, minun täytyisi särkeä hänen pikkuinen sydämensä.


Kännykkä värisi farkkujeni taskussa, mutten vaivautunut ottamaan sitä esille ja katsomaan, kuka oli viestin lähettänyt. Todennäköisesti se oli Mike, joka oli soitellut minulle eilen ja tänään yrittäen kysellä, milloin taas tapaisimme. Hän ei juuri nyt kiinnostanut minua suuresti, mutta olin kuitenkin luvannut, että menisin ensi viikolla käymään hänen luonaan. Viime tapaamisesta oli tosin vain viisi päivää, mutta kyllä minä häntä mielelläni tapasin, jos muitakaan vaihtoehtoja ei ollut.
Ylitin suojatien nopein, lyhyin askelin jatkaen kävelyäni kapealla kävelytiellä. Olin tulossa Jacobilta, olin mennyt hänen luokseen suoraan koulusta ja viettänyt hieman laatuaikaa hänen kanssaan. Yritykseni saada hänen päänsä kääntymään suhteemme suhteen olivat epäonnistuneet, hän oli työntänyt minut joka kerta kauemmas, kun ilmapiiri oli käynyt liian lämpimäksi, kiihkeäksi. Mutta ei se minua haitannut, sillä tiesin päässeeni lähemmäs voittoa, hänen käännyttämistään.

Kännykkä värisi uudestaan, mutta pidempään. Pysähdyin vaaleansinisen talon eteen ja otin kapistuksen esille tuijottaen näyttöä hämmentyneenä. Miksi hän soittaisi minulle? Miksi Edwardin nimi välkkyi näytössä?

”Edward”, sanoin puhelimeen painettuani vihreää luuria. Kuulin vaimean naurahduksen toisesta päästä moottorin hyrräyksen läpi. Oliko hän autossa?
”Eikö puhelimeen vastata yleensä omalla nimellä?” Edward kysyi. Pystyin kuvittelemaan hänet ratin taakse virnistelevä hymy huulillaan.
”Ei. Yleensä siihen vastataan, sanomalla jokin tervehdys”, tuumasin hymyillen. Minua kiinnosti tietää, miksi hän oli soittanut. Aikoiko hän kysyä minulta, lähtisinkö hänen kanssaan ulos? Se sopisi paremmin kuin mainiosti, todellakin. ”Missä olet?”
”Itse asiassa takanasi.”

Kohotin kulmia kääntyessäni ympäri ja nähdessäni hopeisen Volvon, joka oli pysäköity vähän matkan päähän minusta. Edward istui ratin takana kännykkä kädessään, suloisesti virnistellen. Hiukset olivat pörröllä, ja hänen kaulansa näytti houkuttelevalta, halusin painaa huuleni siihen.

”Tule tänne”, kuulin hänen äänensä puhelimesta. Näin hänen koukistavan samalla sormeaan, vinkkaavan minua luokseen. Hymyilin leveästi nyökätessäni, lopettaessani puhelun. Olin luullut, ettei kaksinolomahdollisuutta tulisi ennen viikonloppua, koska Edward oli ollut eilen hieman etäinen. Mutta onni olikin tullut puolelleni, antanut minulle mahdollisuuden käydä hänen kimppuunsa.

Astelin pitkin ja nopein askelin autolle avaten oven innokkaasti ja hypäten penkille istumaan. Edward hymyili minulle ystävällisesti ennen kuin käänsi katseensa tiehen lähtien ajamaan. Emme sanoneet sanaakaan toisillemme, minä vain tarkastelin häntä katseellani ja sivelin varovaisesti hänen käsivarttaan sormellani. Se ei ilmeisesti häirinnyt häntä, mikä oli vain hyvä.
Edward kääntyi seuraavasta risteyksestä vasemmalle ajaen pitkin tietä, jota reunustivat molemmin puolin omakotitalot. Ajoimme kotini ohi, ilmeisestikin hän oli viemässä meitä niin sanottuun keskustaan, jos sitä siksi voi sanoa.

”Miksi olit kävelemässä kotiin?” Edward kysyi yhtäkkiä, täysin odottamatta. Olin vajonnut ajatuksiini, kuvittelemaan asioita, joiden haluaisin tapahtuvan. Mutta saisinko ne toteen Edwardin kanssa?
”Olin Jacobin luona”, vastasin kääntämättä katsettani hänen kasvoistaan, jotka pitivät hymynsä. ”Hän ei vieläkään ymmärrä, etten halua palata yhteen hänen kanssaan”, lisäsin kuin muuten vain, mutta oikeasti sanoin sen tarkoituksella. Enhän halunnut pilata yritystäni Edwardin suhteen.
”Luuletko, että hän luovuttaa suhteesi pian?”

Edward hiljensi vauhtiamme ja käänsi katseensa minuun. Silmien edessä oli parin päivän takainen tuttu verkko, joka sulki kiiltelyn taakseen päästäen pelkästään kylmät tunteet lävitseen. Hymy kuitenkin vei huomioni ja sulatti pienoista kylmyyttä, joka häiritsi minua.

”No, enpä tiedä, mutta kyllä hän varmaan kohta alkaa tajuta, etten halua mitään hänen kanssaan”, sanoin Edwardin kääntäessä katseensa pois ja alkaessa ajaa normaalia vauhtia. ”Kuule, tiedätkö yhtään, missä Alice on nyt?” Minua huoletti hieman ystäväni, joka ei pitäisi minun ja Edwardin yhdessäolosta. Jos hän näkisi meidät, saisin kuunnella saarnaa ja vastailla kysymyksiin.
”Hänen piti olla tänään Jasperin kanssa tämän luona. Kuinka niin?”
”Ajattelin vain.”

Sen jälkeen emme puhuneet paljoa, vaihdoimme vain muutaman sanan koulusta ennen kuin aloimme kokonaan hiljaisiksi. Sain aikaa ajatella, miettiä, mitä tekisin, jos törmäisimme Aliceen. Voisin väittää, että olin sattumalta törmännyt hänen veljeensä, mutta Edward saattaisi oikaista asian, jolloin joutuisin pulaan.
Hetken aikaa Alicea pohdittuani käänsin ajatukseni suunnittelemaan sitä, miten saisin mahdollisimman hyvin ja nopeasti tuotua Edwardin lähemmäs itseäni. Antaisinko heti sen kuvan, että olin kiinnostunut hänestä? Vai leikkisinkö vaikeaa, kylmää ja etäistä? Mutta entä, jos hän ei ollut kiinnostunut minusta sillä tavalla? Ehkäpä hän vain halusi ystävyyttä?

Ajettuamme vielä tovin Edward pysäköi autonsa tien varteen lähelle erästä pientä kahvilaa, jossa minä, Alice ja Rosalie usein kävimme. Lähdimme Edwardin kanssa astelemaan kohti paikkaa hiljaisina, minä tarttuneena hänen käteensä kuin takiainen. Olin päättänyt näyttää hänelle, että halusin hänet, mutten tietenkään paljastaisi, että vain hetkeksi.

”Ei kai haittaa, että raahasin sinut tänne lupaa kysymättä?” Edward kysyi alkaessamme ylittää tietä, kahvila sijaitsi toisella puolella katua.
”Ei toki”, vastasin hymyillen. ”Minust-”

En voinut kuin pysähtyä keskelle tietä nähdessäni Alicen ja Jasperin, jotka istuivat kahvilan toisessa ikkunapöydässä. Tuijotin herkeämättä ikkunaa, jonka takana ystäväni istui selkä meihin päin. Olin hyvilläni siitä, mutta pelkäsin, että Jasper huomaisi minut ja Edwardin ja sanoisi jotain Alicelle, joka pamahtaisi ovesta ulos ja vetäisi minut syrjemmälle, jotta voisi huutaa.

”Bella?”

Minut vetäistiin eteenpäin, kuulin tööttäyksen. Katsahdin taakseni ja näin mustan auton pysähtyneen keskelle tietä kyydissään vanha nainen, joka mulkoili minua tuomitsevasti.

”Miksi pysähdyit? Olit jäädä auton alle!” Edward huudahti huolestuneen kuuloisena. ”Onko kaikki hyvin?”
Nyökkäsin hitaasti kääntäen katseeni takaisin ikkunaan. Alice istui edelleen selkä meihin päin, ja Jasper näytti nauravan jollekin. ”On, mutta tunnen oloni hieman huonoksi. Mennään jonnekin muualle, tuskin pystyn syömään mitään.”

Toivoin, että Edward nielaisisi syöttini, suostuisi lähtemään muualle. En halunnut astua kahvilaan yhdessä hänen kanssaan nyt, kun Alice istui siellä Jasperin kanssa.

”Hyvä on”, Edward sanoi nyökäten lähtien kävelemään takaisin autolleen. Minä hipsin hänen peräänsä riemukkaasti hymyillen. ”Vienkö sinut kotiin?”
En halunnut mennä kotiin, mutta jos hän tulisi mukaani ja jäisi luokseni, saattaisin haluta mennäkin. ”Joo, mutta yhdellä ehdolla.”
”Mikäs se mahtaa olla?” hän kysyi vilkaisten minua pienoinen hymy huulillaan.
”Jos jäät seurakseni joksikin aikaa.”

Pysähdyimme auton viereen katseet toisissamme, kädet toistemme käsissä. Edward tutkaili minua hetken katseellaan ennen kuin nyökkäsi hyväksyvästi, ja minä vedin hänet lämpimään halaukseen. Suikkasin pienen suukon hänen poskelleen unohtaen tien toisella puolella olevan kahvilan, Alicen ja kiellon.

Mikä ihmeen kielto?

***

Sivelin sormellani lasin reunaa enkä pystynyt irrottamaan katsettani vihreistä silmistä, jotka vilkaisivat välillä minua. Huulet liikkuivat muodostaen sanoja, joita en kuullut, olin täysin uppoutunut ajatuksiini. Vajosin yhä syvemmälle pienoisen kuvitelman levittäytyessä silmieni eteen, tempaistessa minut mukaansa.

Työnsin oman lasini pois pöydältä, samoin myös hänen. Hän katsoi minua ihmetellen, kun nousin polvilleni tuolille ja kurottauduin pöydän yli tarttuen hänen paitansa rinnukseen vetäen hänet lähemmäs minua. Huulet näyttivät niin kutsuvilta, painoin omani niille, ja suutelimme. Kieleni sipaisi hänen omaansa, kun nostin paitaa, jonka alta paljastui ihana vartalo, jota vasten painoin käteni. Tunsin pöydän horjuvan allani, mutten välittänyt vaan nousin sille kokonaan kontaten nopeasti sen ylitse suoraan hänen syliinsä.

”Bella”, hän kuiskasi korvaani ennen kuin aloin suudella hänen kaulaansa avaten samalla mustan vyön solkea. ”Bella.”


”Bella?”

Hätkähdin hereille kuvitelmastani, huomasin istuvani omalla tuolillani enkä Edwardin sylissä. Lasit olivat edelleen pöydällä, sormeni pyöri yhä reunan ympäri. Kohotin katseeni pöydän pinnasta kohdaten hänen hieman ihmettelevän katseensa.

”Mitä?” kysyin ja siemaisin kylmää kaakaota korkeasta lasistani. En ollut kuullut yhtikäs mitään Edwardin puheesta.
”Vaivuit ajatuksiisi”, hän totesi, minä nyökkäsin myöntäen asian. ”Mietitkö huomisia juhlia?”
”Joo”, valehtelin. ”Alice on kyllä nähnyt paljon vaivaa.”
”Niin, mutta tiedäthän sinä, että hän rakastaa juhlien järjestämistä. Ja Rosalie on auttanut häntä, vaikka hän ei aluksi halunnut minkäänlaista apua.”

Hymyilin ja saatoin vain kuvitella Alicen suunnittelemassa koristeluja ja loppujen lopuksi koristelemassa Cullenien taloa. Oliko hän jo koristellut talon? Vai koristelisiko hän sen Rosalien kanssa tänä iltana? Vaiko huomisaamuna vasta? Ei, hän ei jättäisi mitään viime tippaan, joten uskoin hänen saaneen lähes kaiken tänään valmiiksi.

”Tiedätkö, Bella, minulla ei ole sinulle vielä lahjaa, joten voisitko hieman vihjaista, mitä haluaisit lahjaksi?”

Naurahdin ajatuksissani, ei hänen tarvitsisi ostaa mitään, jos hän antaisi itsensä lahjaksi. Mutta ei hän antaisi, en saisi avata laatikkoa, josta hän pomppaisi esiin käyden kimppuuni. Ja jos niin jostain syystä kävisikin, Alice takavarikoisi lahjani sillä sekunnilla.

”Anna rahaa”, sanoin hipaistessa jalallani hänen omaansa. Siitä mieleeni pälkähti ajatus, jota voisin kokeilla. ”Tai sitten voisit ostaa jotain sellaista pientä tavaraa.”
”Koristetavaroita? Ei, haluan ostaa jotain muuta. Etkö tosiaan tarvitsisi mitään musiikkia tai elokuvaa tai jotain sellaista?”

Pudistin päätäni miettimättä ja laskin lasini pöydälle. Riisuin toisen kengän alkaen hipoa jalallani hänen omaansa hitaasti, varovaisesti. Edward ei sanonut mitään, mutta hänen silmissään välähti, hänen huulensa nousivat pieneen virnistävään hymyyn. Nostin jalkaani ylemmäs hipoen pohjetta ja palaten sitten takaisin alas nilkan luo. Olin kerran aiemmin tehnyt näin, mutta se oli ollut Phoenixissa.
Sujautin kengän takaisin jalkaani, kun tunsin värinää farkkujeni taskussa. Huokaisin hiljaa ja kaivoin kännykän esiin tarkastellen näytössä vilkkuvaa nimeä hieman hätääntyneenä. Alice soitti minulle.

”Mitä nyt?” Edward kysyi.
”Se on… äitini. Odota hetki!”

Livahdin pikaisesti olohuoneen puolelle vastaten samalla puhelimeen. Odotin kuulevani huutoa, sillä oletin Alicen sittenkin nähneen meidät. Mutta ei, huutoa ei kulunut, pelkkä iloinen tervehdys.

”Bella, oletko kotona?” kuulin Alicen kysyvän.
”Joo, olen minä. Missä sinä olet?”
”Tulossa luoksesi”, Alice ilmoitti. ”Kai voin tulla sinne?”
Pudistin päätäni itsekseni, mutta suuni päästi myöntyvät sanat ilmoille. ”Totta kai. Milloin olet täällä?” Pelkäsin, että hän sanoisi olevansa oven takana, mutta onnekseni en kuullut niitä sanoja.
”Suunnilleen vartin päästä, olen vielä Jasperin luona. Mutta nähdään pian, Bella!”

Tuuttausta. Laskin kännykän korvaltani ja sujautin sen nopeasti farkkujen taskuun. Hän olisi täällä vartin päästä, Edward pitäisi saada ulos ennen sitä! Kiiruhdin takaisin keittiöön ja nappasin pöydältä lasit asettaen ne tiskipöydälle. Kuulin Edwardin kysyvän, mikä minulla oli, mutten vastannut vaan aloin nopeasti tiskata laseja.

”Kuulitko jotain järkyttävää?”
Vilkaisin olkani yli Edwardiin, hän oli ilmestynyt taakseni. ”Tavallaan. Äitini on ihan pian täällä!”
”Ja talon pitäisi kiiltää, kun hän saapuu?” Edward naurahti, ja minä yritin katsoa häntä mahdollisimman vakavasti. ”Vai pitääkö talon olla tyhjillään?”
”Joo, pitää. En haluaisi häätää sinua pois, mutta voisitko millään lähteä? Äiti on taatusti väsynyt lennosta ja haluaa levätä ihan rauhassa.”

Edward nyökkäsi. En tajunnut, kuinka hän saattoi uskoa kaiken, mitä sanoin, olinhan valehdellut jo muutaman kerran tänään. Mutta toisaalta pojat aina uskoivat, mitä sanoin. He luottivat minuun, kunnes saivat totuuden noukittua esille.

”No, kaipa minä sitten tästä lähden”, Edward sanoi ja halasi minua takaapäin. Kiirehdin kääntämään päätäni oikealle suikatakseni suukon hänen poskelleen, mutta hipaisinkin vahingossa huulia, jotka pakenivat omieni kosketuksesta pikaisesti. ”Nähdään huomenna, Bella.”

Hän käveli pois vilkaisten keittiön ovella vielä minuun ennen kuin katosi. Kuulin ulko-oven pamahtavan kiinni, hän oli lähtenyt. Huokaisin raskaasti ja painauduin vasten tiskipöydän reunaa sulkien silmäni. Jos hän ei olisi Edward Cullen, Alicen sisar, olisin päässyt pidemmälle. Mutta valitettavasti hän oli sukua parhaalle ystävälleni, joten saattaisin joutua odottamaan vielä pitkään, että pääsisin hyvin lähelle häntä.

Mutta sillä välin voisin leikkiä pelejäni toisten kanssa, yrittää saalista sitä uutta oppilasta, Peteriä.

***

”Bella!”

Minut kaapattiin tiukkaan, lämpimään halaukseen aivan yllättäen.  Tunsin huulien suikkaavan suukon poskelleni, yrittävän etsiä huuleni, mutta minä kiemurtelin irti otteesta ja astuin muutaman askeleen taaksepäin.  Tunnistin sinisten silmien vihjaavan, hymyilevän katseen, Mike.

”Hyvää syntymäpäivää.”

Niin, tänään oli syntymäpäiväni, tänään minusta oli tullut kahdeksantoistavuotias, virallisesti aikuinen.  Alice oli tosiaan ahkeroinut yhdessä Rosalien kanssa järjestäessään juhlia, talo oli muuttunut todella upean näköiseksi (ei sillä etteikö se muuten olisi ollut upea).  Seinille, katon rajaan, oli ripusteltu koristenauhoja, joista suurin osa oli hopeisia ja vaaleanpunaisia.   Olohuonetta oli raivattu, huonekalut oli siirretty seinien vierelle ja Alicen mustat stereot raahattu alakertaan hänen huoneestaan.  Musiikki siis soi, oikeastaan pauhasi, olohuoneessa.

”Näytät kauniilta.”  Hän ojensi pitkän, kapean paketin, joka oli paketoitu vaaleanpunaisella lahjapaperilla, minulle ja suikkasi vielä toisen suukon poskelleni.
”Kiitos.”

Pelkästään taloa ei ollut koristeltu, myös piha oli saanut osansa Alicen koristeista.  Takapihalle hän oli pystyttänyt muutamia pieniä pöytiä tuoleineen, uloskäynneillä oli upeat ruusuköynnökset, tosin muoviset, ja itse pihalle, kivilaatoille oli aseteltu useita ulkokynttilöitä, jotka Alice kuulemma sytyttäisi myöhemmin.  Ja takapihan ulkoterassille hän oli kiinnittänyt nauhojen lisäksi valkoisia ja tummanpunaisia rusetteja, jotka oli tehty samantapaisesta kankaasta kuin morsiushunnut.
Availlessani pitkulaista pakettia, Mike hymyili edessäni jokseenkin malttamattoman näköisenä, mikä sai minut virnistelemään.  Tietenkin, hän odotti ensi viikkoa.

”Hei, tämä on kaunis!”

Vetäisin pitkulaisen rasian esiin ja ihastelin sen kannen alla lepäilevää hopeanväristä ranneketjua, josta roikkui pienen pieniä sydämiä. Mike nappasi rasian käsiinsä ja oli avaamassa sen, mutta minä pudistin päätäni ja nappasin sen takaisin.

”Etkö halua laittaa sitä yllesi?” hän kysyi kuulostaen hitusen pettyneeltä.
”En nyt, mutta joskus”, tuumasin työntäessäni rasian takaisin lahjapaperin suojiin. ”Oletko muuten nähnyt Alicea?”
Mike pudisti päätään ja tarttui minua kädestä. ”Kuule, eihän sinulla ole huomenna mitään tekemistä?”

Kallistin päätäni hänen puristaessa kättäni. Tiesin, että hän oli toisinaan malttamaton ja halusi asioiden tapahtuvan nopeasti, mutta nyt niin ei voinut käydä. Hänen pitäisi odottaa ensi viikkoon, niin minunkin.

”Mike, mi-”
”On hänellä menoa.”

Tunsin käsien asettuvan olkapäilleni, huulten hipaisevan hiuksiani. Mike päästi kädestäni irti ja katsoi minua ymmällään, hämmentyneenä. Pienoinen mustasukkaisuus käväisi silmissä, jumittui pieneksi pisteeksi niiden kulmiin.

”Vai mitä, Bella?” kuulin Jacobin äänen takaani.
”Niin. Jake lupasi auttaa minua biologiassa”, sanoin ja toivoin Miken uskovan, mutta epäilevä ilme viipyi hänen kasvoillaan pidempään kuin olin arvellut. Ajattelin sen johtuvan Jakesta, mutten voinut olla sataprosenttisen varma asiasta.
”Olisit voinut pyytää apua minultakin”, Mike sanoi lopulta ja loi hyvin pienen hymyn kasvoilleen. ”Auttaisin sinua mielelläni.”

Virnistin pienesti, saatoin kuvitella yhteisen opiskeluhetken hänen kanssaan. Siitä ei taatusti tulisi mitään, kirjat pysyisivät vain hetken aikaa käsissämme ennen kuin ne lentäisivät lattialle vaatteidemme mukana.

”Niin, mutta Jacob ehti tarjoutua”, valehtelin ja näin Miken kasvoilta, että juttu upposi häneen. ”Lupaan ensi kerralla pyytää sinulta apua.” Ravistin kädet olkapäiltäni pois ja vilkaisin Jacobia, hän katseli ympärilleen kuin olisi ollut täysin ulkopuolinen. ”Ja nyt minä lähden etsimään Alicen. Nähdään, pojat!”

Olin livahtamassa heidän välistään olohuoneen puolelle, mutta Jacob tarrasi minusta kiinni ja käänsi minut ympäri. Kuulin Miken onnittelevan minua vielä kerran ennen kuin hänen askeleensa lähtivät meistä poispäin jättäen meidät kahdestaan eteiseen.

”Hyvää syntymäpäivää.”
”Kiitos, Jake.”

Jacob hymyili leveästi ja veti minut lähemmäs itseään. Painoin huuleni kevyesti hänen omilleen tarkoituksenani vain suukottaa häntä pikaisesti, mutta hänellä oli muuta mielessään. Pieni suukko kävi suudelmaksi, joka oli koitua kohtalokseni, sillä kuulin vaimean kopinan lähestyvän eteistä, voimistuvan sekunti sekunnilta. Viime hetkellä työnsin Jacobin pois ja suoristin mustan, polviin yltävän samettimekkoni.

”Täällähän sinä olet!”

Minä ja Jacob katsahdimme sivulle, Alice ja Rosalie seisoskelivat uteliaan näköisinä naulakon vieressä kädet lanteillaan. Hymyilin heille mahdollisimman viattomasti, mutta ilmeisesti epäonnistuin, koska Alice päästi hiljaisen huokauksen huuliltaan ja pudisti päätään pienesti.

”Etsimme sinua”, Rosalie sanoi.
”Niin minäkin teitä, mutta ilmeisesti menimme ristiin.”
”Ilmeisesti”, Alice huokaisi heilutellen valkoista, leveää kirjekuorta kädessään. ”Oletko muuten sattunut näkemään Edwardia? Etsimme myös häntä.”

Alicen uteliaaseen katseeseen sekoittui epäilystä, pientä syyllistämistä, joka liimautui iholleni muodostaen näkymättömin kirjaimin sanan petturi otsaani. Hän oli eilisestä lähtien puhunut hyvin vihjaavaan sävyyn veljestään ja katsonut minua samalla ilmeellä kuin nyt.

”Haluatko jotain juotavaa?”
”Joo, kaakao kävisi.”

Alice istahti keittiönpöydän ääreen, paikalle, jossa Edward oli vielä parikymmentä minuuttia sitten istunut. Olin hieman hermona, meinasin tiputtaa toisen kaapista ottamistani laseista lattialle.

”Mikä on? Vaikutat hermostuneelta, Bella”, Alice totesi uteliaaseen äänensävyyn. ”Onko kaikki hyvin?”
Nyökkäsin nopeasti. ”Haluatko kylmää vai kuumaa?”
”Päätä sinä. Kuule, tuntuuko sinusta, että olen ollut hieman liian ankara sinua kohtaan Edwardin suhteen?”

Laskin peltisen kaakaopurkin tiskipöydälle ja käännyin hitaasti ympäri. Alice katsoi minua salaperäisesti, hänen katseessaan kipunoi epäilys, joka yritti tunkeutua lävitseni. Silmät viestivät jonkinlaisesta pettymyksestä, mutta hän yritti peittää sitä onnistumatta. Oliko hän nähnyt meidät, minut ja Edwardin?

”Et kai”, sanoin kääntyessäni poispäin hänestä. ”Kuinka niin?”
”Ajattelin, että sinä et varmaankaan pysty välttelemään häntä huomenna, joten voisin antaa sinun olla hänen ympärillään aivan rauhassa niin paljon kuin haluat”, Alice vastasi. ”Eikö se olisi mukavaa?”

Olisi, se olisi erittäin mukavaa, suorastaan ihanaa, mutta jotenkin en pystynyt uskomaan hänen sanoihinsa. Aliceko muka antaisi minulle vapauden pyöriä veljensä ympärillä huomenna? Miksi hän nyt niin tekisi, kun oli aiemminkin yrittänyt pitää meidät erillään. Emme olleet koskaan saaneet jäädä kahdestaan varsinkaan Jasperin vikittelyn jälkeen.

”Ei sinusta.”
”Ei, mutta sinusta olisi.”
”Niin”, myönsin sekoittaen kaakaojauhetta maitoon, jonka olin juuri kaatanut laseihimme. Lusikka kilahteli lasin reunoja vasten, se upotti minut hetkeksi ajatuksiini, jotka harhailivat aikaisemmin kuvittelemaani kuvitelmaan. ”Sinä kuitenkin katuisit myöhemmin, jos antaisit minulle tuon vapauden.”
”Ehkä, mutta toisaalta ei sinun olisi pakko minun kielloistani välittää”, Alice sanoi hiljaa, ääni vihjaavana. ”Tosin sinä välität, eikö niin? Ethän pettäisi lupaustasi?”


Olin sanonut, etten pettäisi, että lupaisin pitää lupaukseni ja silloin minusta oli tuntunut, että valehtelin. Ehkä olinkin valehdellut, mutta mistä olisin voinut olla varma?

”Ei, en ole nähnyt Edwardia”, vastasin rehellisesti palattuani takaisin maan pinnalle. Alice hymyili nyt eikä hänen uteliaasta katseesta näkynyt jälkeäkään.
”No, toivottavasti hän ilmestyy kohta jostain. Mutta, mitä me teemme lahjojen kanssa?”

Alice tarttui käteeni ja lähti viemään minua kohti olohuonetta Rosalie vierellään, Jacob takanani. Pysähdyimme olohuoneen ovensuulle katseet valkoisessa lahjapöydässä, joka oli täynnä paketteja. Suurin osa niistä oli pieniä, pitkulaisia, mutta oli joukossa muutama isompikin paketti.

”Voisit avata ne hetken päästä tai sitten, kun kaikki ovat lähteneet”, Rosalie ehdotti nojautuen vasten ovenkarmia. ”Toisaalta minusta olisi mukava nähdä reaktiosi lahjoihin.”
”Joo, mutta-”
”Ei, Rose on oikeassa”, Alice keskeytti minut. ”Olisi tosiaan kiva nähdä, miten reagoit.” Hän kääntyi minuun päin edelleen hymyillen, ojentaen valkoista kuorta minua kohti. ”Siispä saatkin avata lahjani ensim-, ei kun toisena.” Hän otti Mikeltä saamani pienen paketin kädestäni ja vetäisi kotelon koruineen esiin. ”Annoitko sinä tämän, Jacob?”
”En. Mike antoi sen Bellalle.”

Näin silmäkulmastani kuinka Alice ja Rosalie vilkaisivat toisiaan yllättyneinä ennen kuin loivat katseensa minuun uteliaina. Hymyilin salaperäisesti ja olin varma, että kun Jacob poistuisi luotamme, saisin kuulla kysymyksiä Mikestä. Niin, eiväthän he tienneet, että meillä oli peliä meneillään.
Availin Alicen antamaa kirjekuorta, joka oli liimattu hyvin tiukasti kiinni. Sain repiä sen auki, jolloin olin vähällä repiä myös sisällön. Onneksi niin ei kuitenkaan käynyt, vaan kaksi lippua päätyi käsiini ehjinä, minut hämmentävinä. Ne olivat liput lempibändini keikalle Phoenixiin!

”Voi kiitos, Alice!” huudahdin ja ripustauduin ystäväni kaulaan hypistellen lippuja käsissäni. Olin unohtanut koko keikan, en ollut ajatellut sitä laisinkaan viime aikoina. ”Kiitos!”


A/N: Lopussa teksti saattoi hieman töksähtää yhdessä kohtaa.  Ja juhlat jatkuvat ensi luvussa, tietenkin :D  Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 06.05.2010 18:29:08 kirjoittanut Tuhisija »