Kirjoittaja Aihe: Kuoleman jälkeinen elämäni (Snape/James Potter, K-11) 2. luku 4.11!  (Luettu 3241 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Nimi: Kuoleman jälkeinen elämäni
Author: Röhkö
Rating: K-11
Paritus: Snape/James
Genre: Romance, adventure, humor ym. potterismi
Summary: Hyvät velhot päätyvät kuollessaan Laaksoon, jossa he valmistavat unia eläville. Kristallikirjastossa he voivat seurata eläviä. Severus Snape on hyvillään siitä, että hän saa olla lähellä Lily Evansia. Mutta se ei riitä. Hän aikoo päästä ansioituneeksi suojelusenkeliksi, koska vain silloin hänellä on mahdollisuus uudelleensyntymään. Matkalle mahtuu yhtä jos toista.
Muuta: En periaatteessa tykkää ideasta, että velhoilla ja jästeillä on eri "taivas". Se kuitenkin mahdollisti paljon tälle ficille.


Prologi

Ikävystyttävän eloni päättyminen oli oikeastaan helpotus. Maan päällä ensisijainen tehtäväni oli suojella Harry Potteria - ikävystyttävämpää hommaa saa hakea! Olin kantanut korteni kekoon, olin vapaa. Olin nuori ja turvassa siltä ristitulelta, jonka Voldemortin ja Potterin välinen historia oli aiheuttanut. Harry Potter tai Pimeyden Lordi kuolisi eittämättä pian, mutta se oli jonkun muun työmaa.

Laaksossa kaikilla oli sama työpaikka, samanlaiset valkoiset kaavut ja identtiset sängyt. Laaksossa oli se hyvä puoli, että kaikki - jopa Dumbledore - olivat melko nuoria. Tiedän, mitä tästä ajateltaisiin jästilässä: että meistä tulee kuollessamme kommunisteja. Asia ei kuitenkaan ollut aivan niin yksinkertainen. Laakso oli vain esikoulu kuoleman jälkeiseen elämään. Suuri osa jäi tänne, mutta jotkut halusivat enkeleiksi, kristallikirjaston hoitajiksi tai tähdiksi. Enkä nyt tarkoita tähdellä rockmuusikkoa.

Minulle tämä paikka oli juuri se, mistä puhuttiin Taivaana. Ainoa rakkauteni, Lily Evans, asui täällä. Mikä parasta, Lilyn aviomies James Potter oli langennut enkeli. Hän oli siis poissa kuvioista - tai niin minä ainakin kuvittelin.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2015 20:46:59 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Kuoleman jälkeinen elämäni (Snape/James Potter, K-11)
« Vastaus #1 : 22.10.2015 18:13:23 »
Oi tämä idea vaikuttaa todella hyvältä! :)

Prologista on mielenkiintoinen ja parituskin vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Olit tehnyt prologista todella hyvän sillä siinä tuli mukavasti tiedon jyviä mutta silti ne ovat vain niin sanotusti jäävuoren huippu. =D Jään kyllä ehdottomasti seuramaan tätä sillä minut tämä prologi koukutti saman tien tässä on myös jotain niin kiehtovaa aina tuosta parituksesta ajatellen. Tämä on kyllä tarina jonka minä haluan ehdottomasti kuulla varsinkin kun ottaa huomion paritus kaksikon mutkikkaan menneisyyden. Pidän myös kirjoitus tyylistäsi.

Mikä parasta, Lilyn aviomies James Potter oli langennut enkeli. Hän oli siis poissa kuvioista - tai niin minä ainakin kuvittelin.
Miten upean koukuttuvalla tavalla päätetty prologi, oo jään odottamaan lukuja jännityksellä.

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Kuoleman jälkeinen elämäni (Snape/James Potter, K-11)
« Vastaus #2 : 23.10.2015 09:58:17 »
A/N: Paljon kiitoksia kommentista, Kuolotar! Pelkäsin jo, että idea on liian absurdi ja paritus liian kumma lukijoille.
Olen kuitenkin sangen "konkreettinen" kirjoittaja, joten toivottavasti pysytte rattailla. Lukuiloa!



"Kuolema on ainoa asia, jota emme ole onnistuneet täysin arkistamaan."
– Aldous Huxley



– Ensimmäinen luku –
Ikuisuuden ensimmäinen päivä


On parasta aloittaa aivan alusta, kun yritän selventää kuolemani jälkeisiä tapahtumia. Tai siis tässä tapauksessa aloitan lopusta.

Juuri ennen tuskallista loppuani minä yritin taivutella Tom Valedron luopumaan tappoaikeista. Olin tarttunut siihen löyhään oljenkorteen, eli poikaan, jota hän niin kovasti janosi. Mutta Voldemort oli ahne, eikä hän päästänyt minua pakoon. Hän halusi seljasauvan isännäksi, mikä sumensi hänen ajatuksensa – kaikkien onneksi. Albus oli ennustanut niin käyvän. Murhaamalla minut, Voldemort luuli olevansa voittamaton.

Kuolemani oli dramaattinen. Voldemort komensi lemmikkikäärmeensä, joka oli myös hirnyrkki ja luultavasti ihmispolo, iskemään hampaansa minuun. Naginin myrkky ei tappanut minua välittömästi.

Viimeinen näkyni elävänä olentona oli Harryn katse, joka muistutti niin kovasti hänen äitinsä ilmettä. Halpa kopio, mutta sai luvan kelvata. Annoin pojalle muistoni. Sain rauhan, koska viimein totuus minusta tulisi ilmi. Ei enää salailua, ei enää okklumeusta. Puoliverinen Prinssi pääsi pois paskasta maailmasta. Mutta kuoleminen oli silti kurjaa, koska se sattui. Kadehdin niitä, jotka kuolivat nopeasti tappokiroukseen. Dramaattisuus ei ollut minun juttuni.

Irtauduin ajasta ja ruumiista. Sieluni vaelsi läpi universumin. Vain hetkeksi pysähdyin miettimään maapallon kaasukehän kohdalla, jäisinkö sittenkin kummittelemaan. Valinta ei ollut vaikea, sillä en kaivannut ketään niin paljon, että olisin halunnut jäädä aaveeksi. Luultavasti tämä pakollinen kysymys tupsahtaa kaikkien juuri kuolevien mieleen. Minun mielestäni aavetouhu oli pelkureille, joten jatkoin eteenpäin.

Sitten tupsahdin tienristeykseen, jossa oli kaksi puista kylttiä. Niissä luki: Laakso ja Manala. Kylttien välissä seisoi kalpea ja sokea vanha huppumies, joka osoitti minulle oikean reitin sormellaan.

Laaksoon johti hopeinen usva, josta minulle rakentui uusi olemus. Ylleni kietoutui valkoinen kaapu, joka tuntui höyhenenkevyeltä. Epämääräinen liitoni muuttui kävelyksi. Pian olin kultaisilla porteilla, joiden edessä odotti pieni mies pitkä pergamentti käsissään. Pohdin sekunnin murto-osan ajan, näkisinkö enää koskaan naisia.
 ”Nimi?” Mies äyskähti.
”Severus Snape”, vastasin hämmentyneenä.
Mies merkitsi jotakin pergamenttiinsa ja katsoi jonnekin taakseni.
 ”Tänään onkin luvassa ruuhkaa.”
Kuulin jo takaani seuraavan tulijan ihastuneen voihkaisun.

Kävelin mahtipontisista porteista sisään. Ensimmäinen ajatukseni Laaksosta oli, että tältä kaikkien velhopaikkojen pitäisi näyttää. Laakso oli oikea velhovaltakunta. Mikään siellä ei näyttänyt arkiselta.

Laakson yläpuolella olevaa taivasta hallitsivat planeetat. En tiedä, ovatko ne oikeasti noin lähellä. Laakso itsessään rakentuu kaikista neljästä elementistä: siellä on vehreää maata, lämpimiä tulikuoppia, vesiputouksia ja pilvilinnoja. Kaikki elementit näkyvät pienillä saarilla, joiden väliä pääsee kulkemaan pilvisiltojen avulla.

Järjestelmälliset aivoni kaipasivat tietenkin alusta asti jonkinlaisia sääntöjä. Mihin minun kuului mennä? Kuka hitto tätä paikkaa oikein johti? Missään ei ollut mitään kylttejä. Muut asukkaat eivät kiinnittäneet minuun huomiota – itseasiassa kuljin parhaillaan pitkin jonkinlaista valkoista keskikatua, missä ei tullut ketään vastaan. Edelläni käveli sen sijaan useita, no, kuolleita. Tunsin itseni ekaluokkalaiseksi Tylypahkassa, syyskuun ensimmäisenä päivänä. Muisto ei ollut täysin mukava, koska siihen liittyi katkeruutta ja kaipuuta.

Mutta jos tämä tosiaan oli kuolleiden asuinsija, täällähän täytyisi olla – niin, niin! LILY! Hän oli kuollut ja täällä varmasti myös!

Kääntelin päätäni raivokkaasti suunnasta toiseen, mutta en nähnyt tuttuja kasvoja. En voinut poiketa polultani, jalkani eivät vain suostuneet yhteistyöhön. Ohitin kuoron, joka lauloi imelää sikermää. Näin vilaukselta myös pitkän naisen, jolla oli sininen kaapu. Se erottui kaiken valkeuden joukosta kuin hehkuva liekki pimeydessä.

Lopulta pakkopolku päättyi mahtavaan linnakkeeseen isolla leijuvalla saarella, joka oli kolme kertaa Tylypahkan kokoinen. Näkymättömät torvet soittivat.

Tervetuloa Laaksoon, luki suuren oviaukon yläpuolella. Samassa eteeni ilmestyi läpinäkyviä isoja kuplia, joiden pinnasta heijastui välähdyksiä ihmisistä. Kun katsoin tarkemmin, huomasin katselevani menneitä pätkiä omasta elämästäni. Pian seuraavaan kuplaan tarkentuivat nuoren miehen kasvot: omat kasvoni aikoja sitten.
 ”Laaksossa ei ole juurikaan sääntöjä”, nuorukainen sanoi selkeällä äänellä. ”Tämä on ikuisuutesi ensimmäinen päivä.”
Kosketin kasvojani vaistomaisesti. Ihoni tuntui kimmoisalta.
Olisin kysynyt, missä Lily Evans oli, mutta heijastukseni vastasi vaistomaisesti:
 ”Lily odottaa sinua.”
Sydämeni pamppaili – ainakin vertauskuvallisesti. Ilmeisesti kuolleet eivät tarvitse sellaisia asioita kuten verenkierto, happi tai vessa.

Kävelin suureen saliin, jossa oli vain kourallinen ihmisiä. Olisi luullut, että kuoleman jälkeinen paikka – Laakso – olisi täynnä jatkuvasti. En kuitenkaan ajatellut käytännöllisiä asioita sen enempää, koska näin Hänet. Eikä hän näyttänyt juuri yhtään vanhemmalta kuin Tylypahkassa ollessaan.

 ”Lily!” parahdin, kun hän tuli halaamaan minua. Rutistin häntä kovaa. Tämän oli pakko olla unta. Olin varmasti yhä Naginin myrkyn vaikutuksen alaisena ja koko paikka oli vain hemmetin hyvän mielikuvitukseni tuotetta.

Onneksi minulla ei ollut hemmetin hyvä mielikuvitus.

 ”Tervetuloa vastaanottopitoihisi!” Lily toivotti äänellä, jota en ollut uskonut kuulevani enää koskaan. Kyyneleet kostuttivat silmäni.
 ”Älä itke”, Lily pyysi yllättävän ankarasti, ”aiheutat vain sateen Lontooseen.”
Hymähdin ja kosketin Lilyn punaisia kutreja. Tämä oli se Lily, joka ei ollut synnyttänyt Jamesin poikaa. Lily tuntui aistivan hänen ajatuksensa, koska hänen ilmeensä synkkeni.
 ”En ole unohtanut tekojasi, Severus. Mutta tiedän, että olet hyvittänyt tekosi ja katunut niitä… Olethan täällä.”
En ehtinyt sanoa mitään, koska silloin joku taputti minua olalle. Se oli Igor Irkoroff, minua aikaisemmin kuollut kuolonsyöjä, joka näytti lipevältä 25-vuotiaalta liikemieheltä. Kavahdin.
 ”Et sinakaan kauas minusta jaanyt!”
Ynähdin inhosta.
 ”Miten sinä täällä olet?” oli minun pakko kysyä. ”Millä perusteella vältit Manalan?”
Irkoroff hymyili ovelasti.
 ”Katumus, toveri hyva, on oiva keino.”
Mutta katsoin jo edemmäs, sillä olin unohtanut, että minulla oli kuoleman omana muitakin rakkaita kuin Lily. Tuijotin kalpeaa naista, joka oli odottanut hiljaa vuoroaan.
 ”Äiti”, kuiskasin ja halasin Eileen Prinssiä.
 ”Viimeinkin turvassa”, hän kuiskasi korvaani.

Paikalla olivat myös entinen liemitieteen opiskelukaverini Quentin sekä tietenkin Dumbledore. Olin iloinen heidän läsnäolostaan, vaikka kuoleminen ei ollutkaan kiva juttu, ei ainakaan eläville. Asioissa oli kaksi puolta. Dumbledore ei sanonut mitään, mutta hänen silmänsä tuikkivat. Puolikuulasit olivat poissa, enkä olisi tunnistanut häntä ilman murtunutta nenää.

Söimme jotakin herkullista ja samalla kuulin lisää Laaksosta. Minulla oli miljoona kysymystä, mutta Dumbledore vain hoki ärsyttävään tapaansa "kaikki aikanaan".
 ”Meidän olemisemme täällä ei johda mihinkään, jos niin ei halua”, Lily selitti. Oli vaikea keskittyä hänen puheeseensa, koska oli uskomatonta katsoa häntä niin pitkän ajan jälkeen. ”Ainoa tärkeä asia ovat unet, joita välitämme eläville.”
Kiinnostuin.
 ”Miten se tapahtuu?”
”Unikutomossa”, vastasi äitini. ”Siellä on erilaisia toimipisteitä, joita kutsutaan tyylilajeiksi. On eritasoisia painajaisia, tulevaisuusunia ja menneisyyteen liittyviä unia.”
”Saako unen kohteen valita?” kysyin väliin.
”Ei, ellei tunne nukkujaa”, Lily sanoi hymyillen. ”Ja samalle henkilölle voi lähettää vain yhden unen kerran kuunkierrossa.”
Hän oli ilmeisesti lähettänyt unia pojalleen. Samaa oli varmasti harrastanut Dumbledore.
 ”Mutta – eikö sillä tavoin ole mahdollisuus vaikuttaa ihmisten alitajuntaan?” kysyin hämilläni.
Lily pudisti päätään.
 ”Ihmisen alitajunta on vahvempi kuin meidän lähettämämme uni. Alitajunta tekee nimenomaan unista persoonallisia, muokkaa niitä.”

Huokaisin aterian jälkeen onnellisena. Vaikka jäisin kaipaamaan maasta monia asioita, kuten koeputkiani, voisin viimein olla oma itseni.
 ”Missä James on?” pakottauduin kysymään Lilyltä. Huomasin Dumbledoren ilmeen tummuvan.
Lily puri hammasta.
 ”Hän on muualla.”

Sitten salin oveen koputettiin.
 ”Ah, sinun tuutorisi on varmaan täällä”, Dumbledore ilahtui keskeytyksestä.
”Tuutori?”
 ”Niin, hän opastaa sinut Laakson tapoihin. SISÄÄN!”
Hienoa, täällä ei ollut sääntöjä, mutta tapoja kyllä. Tyypillistä politiikkaa.

Nousin seisomaan ja ihastelin hetken omaa jäntevyyttäni, kun kova ääni sanoi:
 ”Terve, Professori.”
Käännyin ja jouduin katsomaan hieman ylöspäin, jotta kohtasin Fred Weasleyn oikukkaiden silmien tuijotuksen. Hänelläkin oli valkoinen kaapu, mutta rintamuksessa komeili hopeinen siipimerkki.
 ”Oletko sinä minun oppaani?” äyskähdin. ”Kuolit itse tuskin tunti sitten!”
Weasley hymyili typerästi. Pisamat olivat ennallaan.
 ”Aika on täällä jännä juttu. Olen ehtinyt tehdä jo vaikka mitä – ja sillä aikaa Tylypahkassa vielä surraan onton ruumiini äärellä. Tällaisesta aikavääristymästä olisi hyötyä monessa pilailutuotteessa.”
Katsoin Dumbledorea kulmat koholla, mutta tämä vain nyökkäsi tyytyväisenä.
 ”Tulkaa, Professori, minä näytän teille, miten homma täällä toimii. Sitten teidän ei tarvitse näyttää nololta aina, kun ette tiedä mistä puhutaan.”
”Lakkaa sanomasta minua Professoriksi! Olemme nyt yhtä vanhoja”, huomautin voitonriemuisesti.
 ”Lyön vaikka vetoa, että isoveljeni Percy haluaa olla valvojaoppilas vielä täälläkin”, Weasley jatkoi höpötystä, ”pointtina siis se, että tämä dramaattinen kuoleman jälkeinen elämä heijastaa elämäämme.”
Kiinnostuin tahtomattani.
 ”Eli?”
”Kerran Professori, aina Professori.”

« Viimeksi muokattu: 23.10.2015 11:10:58 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

The Mind

  • ***
  • Viestejä: 174
Vs: Kuoleman jälkeinen elämäni (Snape/James Potter, K-11)
« Vastaus #3 : 23.10.2015 12:17:33 »
Onneksi minulla ei ollut hemmetin hyvä mielikuvitus.
Nimenomaan!

Lupaavaa jälleen kerran. :o Ja Fred, jes!!
Tässä on todella hyvät lähtökohdat, ja kuten Kuolotar totesi, jätit kivoja tiedonmurusia jo prologissa ja vieläkin jäi paljon kysymyksiä päähän kuten Snapukalle. Tää on varmasti vaikea aihe, mutta tiiän että sä osaat. Jatkoa!

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 213
  • Höpsistä töppöseen
Aijai, tämä vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, varsinkin tuo unien lähettäminen ja muut tapahtumat. Kaikessa absurdiudessaan (<mikä sana) hyvin järkeilty ja selitetty aloitus, josta kuitenkin jäi kysymysmerkkejä lukijalle.

Fred on mukana! Tykkään ajatuksesta, että Fred on Snapun opastaja Laakson tavoille, nähtäväksi jää miten professori tähän suhtautuu.  :D Pidän myös siitä, että Irkoroff on mukana, omana viekkaana itsenään.

Ja tietenkin odottelen J/S:ää ja langenneita enkeleitä innolla (jostain kumman syystä  ::))

Lainaus
Dramaattisuus ei ollut minun juttuni.
Voi, Severus, kuinka oikeaan osuikaan.

« Viimeksi muokattu: 30.10.2015 00:23:35 kirjoittanut Seriously »
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

Orvokki

  • ***
  • Viestejä: 52
Tosi raikas uusi idea! Etkä tehnyt tästä alusta ainakaan liian epäselvää ja synkkää. Snape on varmaan juuri siksi hyvä päähenkilö, ettei hän ole (kai) mikään tunteilija :D Jatkoa!

Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Wau, mikä aloitus. Todella mielenkiintoinen aihe! Jään seurailemaan :) Hienoa, että Fred tuli mukaan kuvioihin! Ja odotan myös sitä, kun Kalkaros törmää muihin "tuttuihin".

Deathless

  • Haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 101
    • Kuolemattoman kollaasi
Kommenttikampanjasta hyvää iltaa!

Idea on todella mielenkiintoinen ja erikoinen ja tyksin ihan todella paljon! Vaikken olekaan mikään Sev-fani (please, don't shoot me) niin tykkäsin Severuksesta tässä, sillä hän oli niin... niin Severus. Koko teksti oikein hönki häntä kaikista severusmaisista kommenteista lähtien!

Lainaus
Onneksi minulla ei ollut hemmetin hyvä mielikuvitus
  ;D ;D ;D ;D

Juoni eteni hyvällä tahdilla ja sain jo hyvän kuvan Laaksosta. Olit saanut ihanasti hahmoja mukaan jo ensimmäiseen lukuun! Vähän yllätyin mitähän hittoa Irkoroff tekee Laaksossa, mutta ehkä sulatan sen :D

Vähän häiritsi se miten Severus oli Snape, mutta sitten taas hänen äitinsä nimi oli suomennettu Prinssiksi. Pikku juttuja, mutta iski vain silmään :D

MUTTA FRED! JLDKSAHJLFKHOSKALJ Ihanaa, että hän on siellä! Olisin ehkä odottanut, että hän olisi ollut vähän surullisempi esim. Georgen puolesta, mutta ihanaa, että FREEEED oli niin oma itsensä! Ja se, että Fred on Severuksen tutor on jotain niiin awww  :D

Innolla odottelen jatkoa! Jamesin kohtalo ja langenneet enkelit kiehtovat ja se miten Severus sopeutuu Laaksoon, miten hahmojen kemiat kehittyvät ja tietenkin miten ihmeessä saat Severus/Jamesia kehiin :D
It doesn't make you weak if you fall down.
It makes you weak if you don't get up.
Is love Deathless?

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
A/N: Kiitoksia paljon kommenteista kaikille tasapuolisesti ja ficin alun lukemisesta ylipäätään!
mimamu: Tervetuloa väijymään!
The Mind: Aihe on vaikea, myönnän!
Seriously: Pohdin tovin, päästänkö Irkoroffin mukaan, mutta pitäähän täällä vähän särmää olla.
Orvokki: Snapella en ole aiemmin juuri seikkaillut, mutta kokeillaan!
Quibbler: Tervetuloa seurailemaan.
Deathless: Kiva että tykkäsit! En itseasiassa ole suuri Snape fani minäkään, mutta halusin kokeilla jotain uutta (ja haastavaa). Prinssiä en jättänyt enkuksi, koska silloin Puoliverinen prinssi kuulostaisi tyhmältä. Fredin surulla en vielä halunnut mässäillä, koska ajattelin, ettei hän liikaa paljasta tunteitaan Snapukan nähden.

Ja sitten takaisin tuonpuoleiseen...


– Toinen luku –
Enkeliluokat


Kesti hetken aikaa sulatella ajatusta, että minä todella olin kuollut, veretön, hengetön. En pystynyt keskittymään täysin Fred Weasleyn jatkuvaan pulinaan, kun kävelimme Laakson saarelta toiselle. Enkä oikeastaan halunnutkaan keskittyä teinin pulinaan. Minä inhosin teinejä. Opetin Tylypahkassa vain, koska sain asua siellä ilmaiseksi ja kuunnella omaa ääntäni. Lisäksi minun piti suojella Harry Potteria.

Pisamanaaman puheen sijaan ajattelin ihanaa vapauden tunnetta, joka oli vallannut mieleni. Voldemort ei koskaan seuraisi minua tänne. Osasin tavallaan lentää (leijua?) enkä kokenut fyysistä kipua. Hiukseni olivat puhtaat vaikka en ollut käynyt suihkussa sitten kuolemani.

 ”Miksi tämän nimi on Laakso?” kysyin pian uteliaana. Maantieteellisestä näkövinkkelistä paikka ei muistuttanut laaksoa vaan pikemminkin paratiisia.
Weasley kohautti olkiaan.
Miksi minulle – Professori liemimestarille – osoitettiin opas, joka ei ollut käynyt edes kouluaan loppuun? Silkkaa pilkkaa.
 ”Miksi Tylypahkan nimi on Tylypahka?" Fred kysäisi typerästi. "Laakso on kieltämättä todella tylsä nimi, mutta hei, en ollutkaan äänestämässä asiasta.”
Jos olisit ollut, tämän paikan nimi olisi siinä ikävässä tapauksessa Weasleyn kolo tai Weasleyn witsikolo tai jokin yhtä epämääräisesti rimmaava.
 "Tylypahkan nimi on historiallinen", selitin, "se juontaa juurensa –"
"En ollut äänestämässä siitäkään", Fred puhui päälle ja kohotti kätensä, "joten tylsää!"

Katselin kaunista maisemaa, joka riitti rauhoittamaan turmeltuneimmankin mielen.

 ”Pärjään kyllä yksinkin”, huomautin pian. En nähnyt paikassa logiikkaa, ja vähiten odotin saavani sellaista Weasleyn kaksoselta. Fred ja George eivät olleet koskaan jaksaneet kuunnella minua, joten miksi minä kuuntelisin heitä? Onneksi se toinen ei ollut täällä. Toivottavasti kukaan ei kolkkaisi sitä korvapuolta ihan pian.

 ”Tässä ei ole kyse pärjäämisestä, Professori”, Weasley sanoi, ”tai siitä, että viihdyn hurmaavassa seurassasi. Tässä on kyse pyhimysmäisyydestä.”
Hän virnisti ilmeelleni ja osoitti rintamuksessaan kimaltelevaa siipien muotoista merkkiä.
 ”Minä aion päästä suojelusenkeliksi!”
Pärskähdin. Enkelit olivat pikkulasten höpötystä.
Weasleyn ilme oli yhtäkkiä synkkä.
 ”Et varmaan ole vielä käsittänyt, että sinä et enää koskaan pääse lähellekään maapalloa.”
Kallistin päätäni.
 ”Suojelusenkelit pääsevät näkemään elävät lähietäisyydeltä”, Fred selitti hartaasti, ”ja minä aion päästä Georgen lähelle.”
Hän katsoi muualle.
Ahaa, tässä oli kyse sentimentaalisuudesta. Weasleyn penikka todella kaipasi elämää.

 ”Minulla on kaikki tarvitsemani täällä”, huomautin. Odotin jo innolla, milloin näkisin taas Lilyn. Jos James todella oli poissa kuvioista, voisin vihdoinkin osoittaa rakkauteni ainoalle oikealle sielunkumppanilleni. Hemmetti, olin kyllä jo osoittanut sen monesti Harryn suhteen. Olin ollut pyhimys eläessäni, joten kuollessani sain olla vain Snape.

Fred huokaisi.
 ”Onnekas. Sinun ei tarvitse katsella ketään kristallikirjastossa.”
”Kirjastossa?”
 ”Niin, täällä on oma kirjasto, jossa on pelkkiä kristallipalloja elävien maailmaan. Voimme katsella heitä, mutta he eivät tiedä sitä.”
Mielenkiintoista. 
 ”Näytä.”
”Mieluusti. Muista mainita Arkkienkelille, miten avulias olin.”

Fred napautti siipimerkkiään, josta jokainen Tylypahkan valvojaoppilas olisi ollut kateellinen.

 ”Arkkienkelille?” Snape ihmetteli.
”Niin, Gabriel on ensimmäinen enkeli täällä. Hän kai oli ensimmäinen velho – niin Dumbledore on päätellyt. Gabriel on arkkienkeli, eli muinaisen enkeliruhtinaan palvelija. Hän ei asu täällä Laaksossa, mutta hän käy täällä valvomassa enkelien koulutusta.”
Sulattelin tietoa kiinnostuneena. En ollut koskaan lukenut mistään tällaisesta.
 ”Täällä koulutetaan enkeleitä?”
Fred nyökkäsi.
 ”Arvasin, että tartut siihen, Professori.”
Ohitimme joukon vetäytyvän oloisia nuoria naisia, joilla oli selässään kuusi siipeä.
 ”Serafeja”, Fred selitti, ”he ovat rakkauden, valon ja tulen enkeleitä, jotka kuuluvat ylimpään enkeliluokkaan.”
”Enkeliluokkaan?”
 ”Niin. Koulutettavien enkeliluokka määrittyy sen mukaan, miten he haluavat viettää kuoleman jälkeisen elämänsä. Serafien ainoa tehtävä on ylistää yliluonnollista.”

Pysähdyin töksähtäen katsomaan noita lumoavia olentoja. Ne suojasivat itsensä neljällä siivellä, viimeinen pari oli levällään.
 ”Ne eivät halua kohdata katseita. Vain kahdet siivet ovat lentokykyisiä”, Fred selitti kuin paraskin tietosanakirja. Yhden sadasosasekunnin ajan ajattelin, että  hän muistutti jopa isoveljeään Percyä. Oliko tämä lälly Laakso muuttamassa minua lällyksi?
Irrotin katseeni serafeista ja jatkoin matkaani kohti vesiputousta.

 ”Sanoit, ettei täällä ole johtajaa”, huomautin kalskeasti, ”mutta enkeliruhtinas kuulostaa aika mahtipontiselta.”
”Enkeliruhtinas tai Gabriel ei määrää täällä ketään Mutta arkkienkeli ohjeistaa enkeleitä. Minä – ”, Fred röyhisti rintamustaan, ”olen enkelikokelas.”
Naurahdin enkä välittänyt Weasleyn nyrpeästä ilmeestä.
 "En ole vielä saanut siipiä", Fred huomautti. "Mutta kun olen opastanut sinua tarpeeksi, minut palkitaan."
Pyöräytin silmiäni.

Vesiputouksen takaa löytyi upea luolasto, joka oli täynnä kirkkaita kristallipalloja. Niissä hehkui erilaisia kasvoja ja liikkuvia hahmoja. Lähimmän pallon kivijalustassa luki:
Sukulainen
Kävelin sen luokse.
 ”Jos kosket siihen, se näyttää sinulle jonkun sukulaisesi”, Fred selitti, ”en tiedä, millä kriteereillä pallo valitsee kohteensa.”
Hän empi hetken, ennen kuin jatkui.
 ”Minulle se näyttää todella usein Georgen... Joskus äidin, joskus isän. Olen nähnyt heidät kaikki.”
Jos Voldemort tappaisi Weasleyn toisenkin kaksosen, säästyisi siis melko paljon vaivaa ja kyyneliä.

Painoin käteni pallolle. Sen pintaan ilmestyi kuva vanhasta ja kumaraselkäisestä miehestä, jolla oli pitkä nenä. Tobias Snape.
Laitoin toisenkin käteni pallolle ja katselin, kuinka vanha isäni köpötteli kävelykepin avulla eteenpäin. Hän näytti hyvin hauraalta.

Peräännyin pallon luota ja räpyttelin silmiäni. Ei minun olisi tarvinnut nähdä isääni, jota nyt yhtäkkiä kaipasin.
Ymmärsin, miksi tämä Laakso oli joillekin – kuten vieressäni seisovalle Fred Weasleylle – yhtä kidutusta. Olin alusta asti epäillyt, että kauneimmankin kuoren alla piili inhottavaa verta.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2015 20:46:25 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vau, miten mielenkiintoinen aihe :) Koukutuin kyllä välittömästi!! Heh, Fred on kyllä aina yhtä hauska. Ja tykkäsin erityisesti ku hän haluaa Georgen suojelusenkeliksi<3

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Siis älyttömän mielenkiintonen aihe ja muutenkin tosi mielikuvituksellinen! Niin kuin joku jo sanoikin niin mullakin hivenen pisti silmään, että Severuksen sukunimi on jätetty kääntämättä, mutta eipä se mitään. Severus/James kuulostaa myös tosi mielenkiintoselta ja odotan innolla, miten se tulee tapahtumaan ja miten Lily vaihtuukin Jamesiin. Ja apua, olit ottanu Fredin mukaan! Saatoin hivenen itkeskellä, mutta siis ihanaa. Olis kiva nähdä muitakin kuolleita, heh.