Kirjoittaja Aihe: Joulu 2012 Kotikolossa | RG:n hupsu joulukalenteri | S | drama, fluff | VALMIS, hyvää joulua! <3  (Luettu 22438 kertaa)

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Tervehdys, arvoisat finiläisystävät!

Jouluficcien kirjoittaminen tuo niin kivasti joulutunnelman sieluun ja sydämeen, että päätinpä sitten ottaa oikein itseäni niskasta kiinni ja ripustaa takanreunukselle kuin joulusukan kirjoittaa joulukalenterin! Toivottavasti tykkäätte ja seurailette. Mutta älkää ottako liian vakavasti, koska minäkään en ota, nautiskelen vain fiilistelystä ja ällösöpöilystäkin välillä. Joulutunnelmaa jos pelkäätte niin älkää lukeko tätä ficciä.

Ficillä ei ole kummoisempaa nimeä, koska kaikki informatiivinen ei olisi muuten mahtunut otsikkoon, ja koska en tiedä mitä tästä tulee, kun kirjoitan luukkuja suunnilleen julkaisutahtia...


Kirjoittaja: RoastedGarlic
Tyylilaji/Genre: joulukalenteri ei ehkä ole varsinaisesti genre - no tällaista jouludraamaa ja joulufluffia, mitä näitä nyt on
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: Weasleyn porukkaa ja keitä nyt Kotikoloon voi eksyä; canonparitukset
Yhteenveto: Ficletsarja Kotikolon joulusta vuonna 2012. Tsek it aut.

Disclaimer: Kaikki Rowlingin luoma hänelle kuuluu. En saa rahallista korvausta, vain joulumielen.

Vielä yksi kirjoittajan huomio: tekstissä välillä mainittava glögi on ns. mulled wine, ei siis aivan sitä suomalaista glögiä.


Pikaväylä luukkuihin:

Luukku 1 jossa sulatetaan yksi hupsu vanha ukko glögin avulla
Luukku 2 jossa puetaan talolle juhlavaatteet
Luukku 3 jossa hamstrataan lentäviä suklaaporoja
Luukku 4 jossa lanka sotkeentuu saksofonisooloon
Luukku 5 jossa matkustetaan hormipulverilla mummolaan
Luukku 6 jossa leijutetaan pikkelssiä
Luukku 7 jossa jalat ovat pumpulia
Luukku 8 jossa joku on perinyt rutkasti pisamia
Luukku 9 jossa lopulta sittenkin nukuttaa
Luukku 10 jossa vierailee väliaikainen takatukka
Luukku 11 jossa viskotaan nuoskalunta
Luukku 12 jossa kiistellään kevyesti
Luukku 13 jossa harkitaan joka sana tarkkaan
Luukku 14 jossa korpinsulilla on hämmentävää asiaa
Luukku 15 jossa etsitään tarmokkaasti
Luukku 16 jossa ollaan reppuselässä ja puhutaan lohikäärmeistä
Luukku 17 jossa misteli tuo muistoja
Luukku 18 joka saattaa sisältää pähkinää
Luukku 19 jossa odottavan aika on pitkä ja uninen
Luukku 20 jossa sukista löytyy juttuja
Luukku 21 jossa höyrytetään ruusukaalia
Luukku 22 jossa pelkästään aterioidaan
Luukku 23 jossa kuunnellaan kuten aina
Luukku 24 jossa ollaan kauhean onnellisia
« Viimeksi muokattu: 28.05.2015 20:32:40 kirjoittanut Renneto »
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Luukku 1

jossa sulatetaan yksi hupsu vanha ukko glögin avulla


Keittiön seinällä naksahti tutusti. Viisari, jossa luki kiemuraisilla kirjaimilla ’Arthur’, kääntyi osoittamaan, että Arthur Weasley oli nyt ’kotona’.

”Hitonmoinen myrsky!”

Molly kääntyi kattilansa äärestä miehensä puoleen ja nosti kätensä tämän punoittaville poskille.

”Sinähän olet aivan jäässä!”

”Hormiverkosto reistailee. Korjailimme sitä koko päivän. Se jos mikä on tuulista hommaa.”

Arthur tarttui suunnilleen jäätyneeltä räsymatolta näyttävän kaulahuivinsa toiseen päähän ja pyöritti sitä muutaman kierroksen päänsä ympäri. Riisutusta huivista putoili lunta, joka suli nopeasti päästessään kosketuksiin lattialankkujen kanssa. Arthur ravisteli pipoaan. Molly pudisti päätään tajutessaan, mikä määrä jäähilettä takin selkämyksestä irtoaisi.

”Heitä nuo uunin päälle kuivumaan”, komensi Molly. Arthuria huvitti: vielä neljän vuosikymmenenkin jälkeen Molly katsoi asiakseen huolehtia, että Arthur selviytyisi sen kaltaisista arkisista toimista kuin lumisten vaatteiden kuivattaminen lämpimän leivinuunin päällä.

”Mitäs sinä tänään olet paistanut?”

”Voi, yhden kokeellisen joulukakun vain.”

”Olisiko mahdollista, että tällainen vanha ukko saisi maistaa yhden palan?”

Molly naurahti.

”Senkin hupsu! Pidä ne jäiset näppisi erossa! Kakku on ikkunalaudalla.”

”No, minäpä sitten –”

”Istut nyt siihen ja sulatat itsesi. Keitin glögiä. Varo mukia, se on kuuma”, Molly tähtäsi höyryävän glögivirran kattilasta valtavaan teemukiin ja lappoi sitten sekaan useamman lusikallisen rusinoita. Arthur seisoi ikkunan vieressä leikkaamassa vähintään tuuman levyistä viipaletta tummanruskeasta kuivakakusta.

”Mmm, taateleita! Rakastan sinua, Molly!”

”Tuo varmaan tarkoitti, että tätä kakkua voisin tehdä jouluksikin?”

”Totta tosiaan. Ja nyt, rouvaseni, autapa minua sulattamaan itseni”, totesi Arthur ja veti Mollyn syliinsä sillä kädellä, joka ei ollut täynnä taatelikakkua.


« Viimeksi muokattu: 01.12.2012 20:20:34 kirjoittanut RoastedGarlic »
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Kharon

  • coolein rotta
  • ***
  • Viestejä: 357
  • papa has dough
Olin tajuttoman innoissani kun näin tämän joulukalenterin joskus eilen ja jo ensimmäinen luukku nostatti joulumieltä siinä määrin, että olin valmis vaeltamaan tuohon kamalaan tuiskuun ostamaan taatelikakkua ja glögiä ja rusinoita. : ) Tykkäsin kovasti siitä miten uskottava palanen Kotikolon joulua tämä on; miten aitoa dialogi ja hahmojen käyttäytyminen on. Sun vahvuutena varmaan yleisesti on (ainakin mun silmiin) hahmojen IC:ys! Ja muuten, rakastan sitä kun luvut/luukut/mitkä ikinä tiivistetään yhteen lauseeseen ennen itse tekstiä, kuten tässä tuo "jossa sulatetaan yksi hupsu vanha ukko glögin avulla" - siitä runsaasti pojoja.

Tunnelma meni niin nappiin; herttaista, jouluista, hymyilyttävää - ihan täydellistä, lisää vain jos saisi niin olisin onnellinen. <3
ps. nauratti tuo kokeellinen joulukakku. :--D <3
“Viini on suloista, mutta suloisempaa on ihmisveri.”

Otuksia.

Herkkuoone

  • Vieras
Luin tämän jo viime yönä, mutta äärimmäisen väsymyksen vuoksi en jaksanut silloin kommentoida tätä, mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni ja teen yritän tehdä niin. Ensiksi, Weasleyt ja canonparitukset ovat aiheena aivan loistava ja tuskin maltan edes odottaa, kenestä kaikista pääsemme vielä tässä joulukuun aikana lukemaan! Toiseksi, jo ensimmäinen luukku sai söpöstelyllään kadoksissa olleen joulufiilikseni syttymään jälleen - kiitos sinulle siitä! <3

Arthur/Molly on aivan vallattoman ihana paritus ja vielä kun hahmot ovat yhtä IC-mäisiä kuin tässä, niin voíla! Lukiessani tekstiä saatoin sieluni silmin nähdä tuon kohtauksen pääni sisällä: Molly leipomassa kakkua ja kun Arthur tulee kotiin, Molly on suloisesti huolehtimassa ja hössöttämässä ja sitten vielä sulatellaan yhdessä, grr ; ) Äärettömän söpöä! <3

Lainaus
”Senkin hupsu! Pidä ne jäiset näppisi erossa! Kakku on ikkunalaudalla.”
Tekstisi on kokonaisuudessaan todella mukaansa tempaavaa ja virheetöntä, mutta tämän lainauksen keskimmäistä lausetta "Pidä ne jäiset näppisi erossa!" jouduin miettimään aika pitkään, mutten ole vieläkään varma, ymmärsinkö sen oikein. Mistä Arthurin pitää pitää näppinsä erossa? Mollystä? Kakusta? :>

Ää! Haluaisin lainata tähän loppuun vielä lempikohtani, mutta en kykene siihen, koska sitten minun pitäisi lainata koko teksti, koska se on niiin suloinen :3 Jätän sen siis väliin tällä kertaa : D Kiitoksia paljon ensimmäisestä luukusta, jään odottamaan innolla seuraavaa!
~ Herkku.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Hahaa, aivan mahtava joulun aloitus! Tässä yhdistyvät nokkela sanailu, oivaltavat huomiot hahmoista sekä huumori, joka kukkii siellä romantiikan lomassa <3 Minusta on jännä ajatus, että Kotikolossa on leivinuuni, mutta totta kai siellä on! Ja kaikki tietää, että uunin päällä on kiva istua. Ooh, nyt voin kuvitella pikkuisen Ronin istuvan ylhäällä, koivet punaiseksi maalattuja tiiliä hipoen. Onhan se maalattu punaiseksi? Onhan? Mun mummolassakin on ja Kotikolossakin pitää olla :F

Mutta huh. Tässä oli rivien välissä niin paljon tarinaa, että vaikea saada ajatuksia järjestykseen. Kuinka Arthurin päivä oli ollut pitkä ja miten se ei ole lainkaan uutta. Mukaan oli otettu kivasti taikamaailman perusjuttuja kuten hormiverkosto (sekin voi mennä jumiin! haha, itseasiassa oon lukenut enkkupuolelta useammankin ficin, jossa hormeille on jono, koska se menee jumiin, taisi olla yksi sellainenkin, jossa jouduttiin käyttämään Poimittaislinjaa, koska hormit olivat tukossa -> yllättävä kohtaaminen! ;D) ja glögin tähtääminen mukiin <3 Arthur tuntuu kyllä rusinamieheltä. Mä en pidä rusinoista, mutta Arthur on ihan sen oloinen, että se tykkää muljutella niitä suussaan :P Taatelikakku on kyllä namia <3

Jeeeee, sun joulukalenteria kyllä seuraan vastedeskin! :)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Kolme seuraajaa! Mikäpä sen hienompaa? Tervetuloa kaikille  :-* Hymyilen vaan typerästi teidän kommenteillenne, olette niin ihania.

Kharon: Oi, ihanaa että sain joulutunnelmaa välitettyä! Toivottavasti onnistun jatkossakin ;) Rakastan itse tuota tapaa, että laitetaan otsikkoon lause, joten halusin nyt sitten itse kokeilla sitä ja pidän siitä kyllä kovasti.

Herkkuoone: Näppijutun selkeyttä mietin itsekin, mutta se jäi sitten noin. Mollystä oli kyse :)

Harpy: Leivinuunit <3 Kotikolosta kirjoittaminen on mahtavaa kun saa laittaa kaiken ihanan. Rusinamiehet hihii. Ja taatelikakku on mun lapsuuden lempparia. Kiva että löysit tämän ihan omatoimisesti ;)


Vasta näin ilta-aikaan, mutta tänäänpä silti, olkaapa hyvät:




Luukku 2

jossa puetaan talolle juhlavaatteet

Äkkiseltään katsoen Hermione Weasleyn sauvankärjestä ulos keriytyvät valonauhat olisivat saattaneet näyttää punaisilta ja vihreiltä. Tarkemmalle silmälle kuitenkin avautui, että niissä hohtelivat kaikki muutkin sävyt aina violetista välkkyvään kultasäihkeeseen.

Hermione asteli omissa jalanjäljissään. Kierroksia Kotikolon ympärillä oli kertynyt jo useampi, ja reitti oli painunut höttöiseen lumeen kuin helminauhana. Hermione tunsi nenänsä punoittavan, mutta korvia peittävät pörröiset läpät olivat niin tiiviit, että korvanlehdillä oli vallan mukava olotila.

Molly vilkutti ikkunasta.

”Kohta on valmista”, Hermione huikkasi. Ääni ei ehkä kantanut lasin läpi, mutta Mollyn kyky lukea huulilta oli riittävä viestin ymmärtämiseen. Kun Hermione ehti seuraavan kerran kuistin kohdalle, Molly oli jo puoliksi ulkona ovesta pukeutuneena valtavaan kasaan villa-asusteita.

”Tein suunnilleen samanlaiset kuin viime vuonna”, Hermione totesi.

Molly käveli pihapolkua sen verran poispäin talosta, että näki julkisivun kokonaan. Se oli lämpimästi hohtavien valoköynnösten peitossa ja kimmelsi kuin joulukoriste konsanaan. Pihapuita ja luutavajaakin peittivät levottomina ympäriinsä kiemurtelevat köynnökset.

”Kuinka kaunista! Sinä teet niin uskomattomia koristeluloitsuja, Hermione”, Molly henkäisi. Sen jälkeen, kun Hermione oli kymmenisen vuotta aiemmin kysynyt lupaa kokeilla ’yhtä juttua’, joka oli osoittautunut hänen kehittämäkseen jouluköynnösloitsuksi, Molly ei ollut huolinut kenenkään muun koristeluja pihapiiriinsä.

”Ehditkö teelle?” kysyi Molly irrottamatta katsettaan talosta.

”Oikeastaan”, Hermione kaivoi rannekellonsa hihakerrosten alta, ”sanoin Ronille että tulisin näihin aikoihin, joten hän on varmaan jo paistamassa kanaa –”

”Mutta enhän minä voi sinua ensin pitää täällä pakkasessa ja sitten lähettää jäätyneenä matkaan, täytyyhän sinun nyt edes yksi kupillinen ottaa, ja pala taatelikakkua – laitoin teen hautumaan sillä välin kun teit noita loitsujasi.”

Molly oli jo kuistilla, eikä Hermionen auttanut kuin seurata.

”Noh, olkoon menneeksi. Ron osaa kyllä aloittaa aterian ilman minuakin, jos -”

”- lapsilla on niin kova nälkä?”

”Jos Ronilla on!”

Hermione sinkautti sauvastaan vielä yhden vihreänhohtoisen kaniinin hyppelehtimään lumelle ja astui sitten eteiseen.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
1.päivä Oli söpösöpöspöpö, tykkään tälläisestä ihanasta arkisesta romantiikasta joka on höystetty jouluntaialla ja tuo oli juurikin parhainta laatua <3 Ja Arthurin ja Mollyn dialogi voihan glögimukillinen sentään, ihanan canon. Tämä meni nyt tämmöiseksi ihkutukseksi.

2.päiväOlenkateellinenminäkintahdon. Tunnelma oli tässäkin mitä mainioin ja kuvailet niiin ihanasti ja kun sinulla on sellaisia hauskoja pieniä yksityiskohtia aina näissä mukana. Molemmat olivat niin omia itsejään ja kaikkea. Näissä molemmissa on juurikin niin kuin muutkin sanoivat, paljon tarinaa rivienkin välissä, niin paljon, että oikein pakahdun onnesta kun lueskelin näitä.

Innokkaana jään seuraamaan <3

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Nyt aion kerrankin olla lyhyt ja ytimekäs ja viestini onkin siis: Ihanaa!
Sie, Kotikolo ja joulukalenteri vain kuulutta erottamattomasti yhteen.
Weasleyt on sulle jotenki niin toimivia hahmoja ja näissäki molemmissa pätkissä kaikki oli aivan niinku pitääkin.
Se Kotikolon lämpö ja hahmojen ominaispiireet tulee esiin just oikein. Ainahan sie kyllä osaat kirjottaa hahmot IC:ksi.

Rakastuin noihin luukkujen otsikoihin. Niistä tulee vähän mieleeni Liikkuva linna, joka oli yksi varhaisnuoruuden lempikirjoistani.
Sen luvut on myös nimetty samaan tapaan sopivan paljastavasti.

Teit nyt joulun odottamisesta (jos sitä nyt tarvii odottaa, sieltähän se ihan liian kovaa vauhtia on tulossa!) mulle paljon hauskempaa :)
Kiitos siitä ja seuraavia luukkuja innolla odotellen!

-Nau
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Milgia: Hihii, tervetuloa vain ja mukavaa että ilahduttaa ja kelpaa :)

nauha: Oijoi! Liikkuvassa linnassa juurikin olen noihin otsikointeihin näin paljon rakastunut. Ihanaa kun muutkin tykkää! Hyvää joulunodotusta sinulle kalenterin parissa ja muutenkin!




Luukku 3

jossa hamstrataan lentäviä suklaaporoja


”Percy!” Arthur Weasleyn ääni oli kuuluva, mutta hänen melkein kolmen metrin korkeudessa huitova kätensä oli se, joka kiinnitti Percyn huomion ruuhkaisella Viistokujalla. Samalla kädellä hän kurottautui halaamaan poikaansa, kun tämä ehti hänen luokseen. Toisessa kädessään Arthurilla oli useampia ruskeita paperipusseja ja kainalossa nauhalla varustettu käärö.

”Otit sitten sinäkin näköjään vapaan iltapäivän?”

”Jouluostoksia varten? Ei kai nyt sentään”, Percy hymyili väsyneesti, ”minulla on itse asiassa lounastauko. Ainoa aika ehtiä livahtaa tänne Audreyltä salassa –”

Percy taputti kaapuaan rintakehän kohdalta. Arthur oletti sen tarkoittavan, että povitaskun turvassa lepäsi Audreyn joululahja.

”Ah. Ajattelin käydä tervehtimässä Georgea. Ehditkö mukaan?”

”Luulenpa, että täytyy ehtiä takaisin Ministeriölle. Samaan suuntaan menossa siis”, Percy totesi ja osoitti sitten Arthurin kantamuksia, ”voinko auttaa noiden kanssa?”

”No mikä ettei – tai siis, itse asiassa, ehkä on parempi jos kannan ne itse”, sanoi Arthur ja väläytti hymyn, joka oli Percyn mielestä kovin samanlainen kuin ne, joita hän oli saanut osakseen, kun lapsuudessaan oli ilmoittanut, ettei ollut mitenkään loogista, että komeron ovi olisi talvella noin vain jäätynyt kiinni, täällähän on lämmintä.

***

Weasleyn Welhowitsien ovenkarmilta putosi jokaisen sisääntulijan niskaan kovaäänisesti kilisevä kasa höyhenenkevyitä kulkusia, jotka maahan osuessaan katosivat.

”Heippa, isä! Voinko olettaa, että olet vihdoinkin kaikkien näiden vuosien jälkeen tullut järkiisi ja päättänyt ostaa äidille joululahjan Welhowitsien laajasta valikoimasta?”

George käveli puodin poikki ja tönäisi matkalla liikkeelle hyllyn päälle leijumaan pysähtyneen leikkijunan, joka lähtikin puksuttamaan ympäri ilmatilaa raiteilla, jotka ilmestyivät ja katosivat sitä mukaa kun juna eteni. Aasialaissyntyisen näköinen lapsi räiskyvänvihreässä kaavussaan tuijotti junaa silmät kimmeltäen kuin joulutähdet, suu hämmentyneeseen huokaukseen auenneena.

”Taitaa kauppa käydä?” sanoi Arthur katsellessaan ympärilleen kaupassa, joka oli niin täynnä asiakkaita, että sekaan mahtuminen oli haastavaa.

”Vallan kelvollisesti. Ei mutta, kaipaakos isäukko tuote-esittelyjä, vai keitänkö vain - hoi, Hanna, käypä laittamassa teevesi kiehumaan!” George hymyili lettipäiselle tytölle ja tämän kadotessa takahuoneen puolelle kääntyi sitten toteamaan isälleen: ”Käteviä nämä jouluapulaiset. Tarvitse enää teetäkään keittää itse!”

”Kätevää, tosiaan. Olikos sinulla minkäänlaista joulukarkkihyllyä? Ajattelin hamstrata koko porukalle, ennen kuin pääsevät loppumaan”, Arthur kysyi.

”Tottahan toki löytyy. Tämän vuoden hitti: umpisuklainen porovaljakko, joka lentää luokse sormia napsauttamalla. Jaksaa vetää rekeä vielä silloinkin, kun jäljellä on enää yksi poro. Rekien lahjoja, siis näitä sokerikuorrutettuja lahjapaketinmuotoisia toffeita, löytyy useampaa sorttia. Äiti varmaan tykkäisi eniten vaniljasta?”

”Laita niin monta kuin uskot minun jaksavan kantaa”, Arthur sanoi ja nyökkäsi kantamustensa suuntaan.

”Kuule, toimitetaan suoraan pöllöllä Kotikoloon, niin ei tarvitse sinun vanhoja luitasi rasittaa enää yhtään ylimääräistä”, George nauroi.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Weasleyt ja tämmönen ihana lämmin joulufluffyily, awws! ♥

Mä tykkään sun kirjottamasta Molly/Arthurista vaan jotenkin niin hirveästi, siinä on sellaista aitoutta, arkista taikaa, lämpöa ja pilkettä silmäkulmassa. Koko eka luukku oli täynnä just sitä, ja awwws ne lopun "sulatukset".  ;D Hiukan multa meni ensin ohi se jo mainittu näpit-irti-kakku-ikkunalla -juttu (aattelin, että ensin käsketään irrottamaan kakusta ja sitten sanotaan missä se on, ja olin vähän wtf), mutta kommentit selvensivät tän asian.

Talonkoristelut ja joulushoppailut (pororeki ♥) olivat myös ihanaa luettavaa, jälkimmäinen sai vähän sellasita katkeransuloista fiilistä aikaan; joka kerta tuntuu niin surulliselta lukea Georgesta Fredin kuoleman jälkeen, vaikka tapahtumaan tai toisen kaksosen puuttumiseen ei sinäänsä viitattaisikaan.

Ihanaa, kun jouluun on vielä niin monta luukkua jäljellä.
“Our lives are not our own. We are bound to others, past and present, and by each crime and every kindness, we birth our future.”

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Ihanan hyväntuulisia tarinoita, Kotikolo on kotoisa ja tutun kuuloinen(:
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Jihuu! Oli kiva lukea tälläisestä hieman rennommasta Percystä, ehkä joulukärpänen oli purenut häntäkin hieman? Tai sitten Audrey on saanut Percyn pehmenemään. Tykkäsin Arthurin ja Percyn välisistä puheista, niissä oli Percyn asiallisuutta ja Arthurin rempseyttä mutta ne kuitenkin sopivat hyvin yhteen. (Kadotin ajatukseni tästä, siksi tämä jäi tuollaiseksi.)
Lainaus
”No mikä ettei – tai siis, itse asiassa, ehkä on parempi jos kannan ne itse”, sanoi Arthur ja väläytti hymyn, joka oli Percyn mielestä kovin samanlainen kuin ne, joita hän oli saanut osakseen, kun lapsuudessaan oli ilmoittanut, ettei ollut mitenkään loogista, että komeron ovi olisi talvella noin vain jäätynyt kiinni, täällähän on lämmintä.
Koska tämä on vaan niin jotain isien tapaista, etenkin Arthurin :D tulin oikein hyvälle tuulelle kyllä tästä.

Sitten tuo toinen, oli kanssa hauskaa, että pääsimme kurkistamaan Welhowitsien jouluvalikoimaankiin siitä kun ei ole ollut juurikaan tietoa. Hirmu hyviä ideoita sinulla siinäkin kohtaa! George oli mainio :D Minäkin haluan porovaljakon ja tuollaisia paketteja!

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Skottiruutuinen_aamutakki: Saatat ehkä tykätä tämän päivän luvusta sitten ;) Joo, mustakin Georgea on jotenkin riipaisevaa kirjoittaa. Siinä on Fred taustalla, vaikka ei olisikaan. Tiedän siis mitä tarkoitat. Tervetuloa seuraamaan!

Elfmaiden: Kiva kun tykkäät :)

Milgia: Musta Percy oli tässäkin vielä vähän sellanen työnarkki mitä nyt voi olettaa :D Mut ehkä myöhemmissä luukuissa Percy pehmenee oikein kunnolla, ken tietää. Itsekin innostuin ihan kunnolla noista Welhowitsien tuotteista!


A/N: Ihme ällösöpöilyä taas oikeesti... Jotain rotia, RG :''D




Luukku 4

jossa lanka sotkeentuu saksofonisooloon


Jos jokin Molly Weasleytä neulomisessa joskus harmitti, niin se, että puikot tahtoivat sekaantua hänen oman villapaitansa hihoihin. Yleensä joulukuussa oli aivan liian kylmä neuloa ilman pitkähihaista paitaa, eikä Molly ylipäätään viihtynyt villapaidatta. Nytkin hänen ranteidensa yli lepattivat vihreät ja oranssit raidat hihoina, joiden reunoihin oli virkattu runsasta röpelöpitsiä. Niistä hän sai vähän väliä olla irrottamassa puikkojaan.

Kun Molly ja Arthur olivat alkaneet seurustella, Molly oli neulonut Arthurille villapaidan joululahjaksi. Hän oli kirjonut etumukseen suuren A-kirjaimen – ensinnäkin siksi, että se oli helpoin keino välttää paidan pukeminen vahingossa nurinperin, ja toissijaisesti siksi, että Arthurin nimen maisteleminen teki Mollystä kovin onnellisen. Kun Bill syntyi, Arthur kysyi puoliksi leikillään ja puoliksi tosissaan, aikoiko Molly kirjoa pojan paitaan B:n vai W:n, ja vaikka Molly kuittasikin tilanteen litistämällä nenänsä vasten Arthurin nenää, ei hän voinut olla ajattelematta, että olisi melko ihana ajatus neuloa koko perheelle jumpperit aina jouluksi.

Tänä vuonna Molly oli aloittanut jo heinäkuussa. Ensin omille lapsille, jotka eivät enää kasvaneet – mitä nyt Ron oli kehittänyt hieman lisää pehmeyttä vyötärönseudulle - ja sitten lapsenlapsille, jotka jouluun mennessä olivat jo huimasti pidempiä kuin kesällä. Mollyn ja Arthurin makuuhuoneen nurkassa oli puinen kirstu, jonka Molly oli joutunut käsittelemään laajennusloitsulla, jotta sen sisälle mahtuisi riittävän suuri pino villapaitoja.

Molly istui sohvannurkassa. Hän oli nostanut jalkansa tweed-kankaiselle rahille ja heittänyt niiden päälle paloista virkatun peiton. Vaaleanpunainen lanka kiemurteli hänen vasemman etusormensa yli, ja oikeanpuoleinen tökki puikkoa tehtävään parkkiintuneella sormellaan.

”Teepä tilaa, Mollukka”, Arthur hihkaisi. Hän istui Mollyn viereen ja yritti ujuttaa jalkansa Mollyn jalkojen viereen rahille, peitteen alle, muttei onnistunut kovin hyvin ja joutui nousemaan nostaakseen lattialle valuneen peiton. Molly keskeytti neuletyönsä pidelläkseen Arthurin teemukia tämän operaation aikana.

”Kenessäs sinä nyt olet menossa? Tai anna kun arvaan! Hmm – Rose?”

”Hassu. Viiden pisteen vihje, Arthur: vaaleanpunainen sopii paremmin jollekulle, jonka tukka ei ole punainen.”

”Mutta meillähän on kaikilla –”

Molly odotti hymyillen, että Arthur yhdistäisi oikeat langanpäät mielessään.

”- oho, niinpä tietenkin. Victoire vai Dominique?”

”Kolmen pisteen vihje: katso kirjainta, kulta.”

”Kappas! Dominique, siis. Saanko kokeilla? Onpa pehmeä. Eivät minun paitani ikinä ole näin – auts!”

”Teenkös sinullekin sitten vaaleanpunaisen paidan, niinkö, kulta?”

Molly suipisti huuliaan tavalla, jonka Arthur tulkitsi pyynnöksi suukkoon. Mikäpä ettei, Arthur ajatteli. Sitten Molly kääntyi takaisin neuleensa pariin. Arthur siemaisi teetä ja heilautti sauvaansa gramofonin suuntaan. Musta levy alkoi pyörähdellä neulan alla. Arthur nytkytti olkapäitään karheasti rohisevan tenorisaksofonisoolon tahtiin. Selestina Taigorin ääni levisi ympäri huonetta:

”On joulussani taikaa / sylissäs sun / Ole tässä luonani / sytytä kynttilät mun…”

"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
flgjkdnkknfjdf♥fluffyafluffyafluffyafluffya♥haluantuollaisenvillapuseron jatuollaisenmiehenkiitoshei. En kestä ku oot kirjottanu näin kamalan söpösti ja suloisesti näistä kaikista ja siitä kun Molly tekee puseroita ja kaikkeaaaa♥

Lainaus
...ja vaikka Molly kuittasikin tilanteen litistämällä nenänsä vasten Arthurin nenää, ei hän voinut olla ajattelematta, että olisi melko ihana ajatus neuloa koko perheelle jumpperit aina jouluksi.
Söpöä! Ja Ronin vyötärönseudulle tullut pehmeys :3

Lainaus
”Teenkös sinullekin sitten vaaleanpunaisen paidan, niinkö, kulta?”
Arthur olisi vallan suloinen vaaleanpunaisessa paidassa jossa olisi valkoisella A!

Lainaus
Molly suipisti huuliaan tavalla, jonka Arthur tulkitsi pyynnöksi suukkoon. Mikäpä ettei, Arthur ajatteli.
Koska arkinen romantiikka ja Molly/Arthur sun kynäilemänä on vaan jotain ♥

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Mie en mitenkään voi kestää kaikkea tätä söpöyden ja fluffyn määrää.
Melkein pakahuin johonkin älyttömään onnen tunteeseen tätä lukiessa.
Tuntuu ihanalta ajatella, että kaikkien vuosien jälkeen Molly edelleen kutoo kaikille villapaidat jouluksi, vaikka siihen menee jo melkein koko vuosi.

Koko neljäs luukku oli oikeastaan silkkaa söpöyttä alusta loppuun.
En tiedä miksen ole jotenkin aiemmin ymmärtänyt Mollyn ja Arthurin ihanuutta näin ficcien osalta.
Tietenkin olen aina kirjoissa heitä pitänyt juuri oikeanlaisena pariskuntana, mutta vasta tämän sinun Molly/Arthur -buumisi mukana olen hieman vetäytynyt mukaan tähän ficci puoleenkin. Kiitos siitä, tästä parituksesta ei voi tulla muutakuin hyvälle tuulella!


Sitten vielä tuosta kolmannesta luukusta (jota en eilen ehtinyt enää kommentoimaan) halusin sanoa, että rakastin tätä:
Lainaus
”No mikä ettei – tai siis, itse asiassa, ehkä on parempi jos kannan ne itse”, sanoi Arthur ja väläytti hymyn, joka oli Percyn mielestä kovin samanlainen kuin ne, joita hän oli saanut osakseen, kun lapsuudessaan oli ilmoittanut, ettei ollut mitenkään loogista, että komeron ovi olisi talvella noin vain jäätynyt kiinni, täällähän on lämmintä.
Siihen jotenkin kiteytyy se, miten pikkuvanha Percy on aina ollut. Se että lapsena ilmoittaa, ettei jokin ole loogista.

Ja sitten se mistä jo muutkin on puhuneet, eli se kamala varjo joka aina vaan häilyy kaikessa mitä Georgesta lukee. Eihän kaksosia voi ajatella ilman toisiaan ja jotenkin tulee aina vähän paha mieli kun lukee jotain, mikä kertoo Georgesta.
Taisin aikanaan kommentoida johonkin muuhun tarinaasi, että kuolleista lukeminen tekee minut surulliseksi. Sama pätee ilmeisesti myös niihin, jotka jäivät henkiin.

Huomista jo odotellessa!

-Nau
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Hyyiii, monta luukkua on mennyt jo ohi ja mä vaan istun tuppisuuna! No puolustukseksi sanon, etten oo lukenutkaan näitä koska ei oo ollut aikaa en oo kommentoinut :E

2  no voi LOL! Aivan ihana, just sellainen kodikas ja jouluinen tunnelma ja uskomattoman söpöä, että vain Hermionen koristelut kelpaavat Mollylle — mikä olisikaan parempi tapa kertoa miniälle, että tämä on oikea osa perhettä :P mutta LOL, repesin ihan totaalisesti vihreää kania x) GFP all over again! Kai sen nimi on sentään Bluebell, onhan? ;D

3  Uuh, ihana aloitus kun kolmen metrin korkeudessa heiluu käsi <3 Ja muutenkin juuri Arthurin ja Percyn kohtaaminen Viistokujalla lämmitti erityisesti mieltä, kun ottaa huomioon heidän viileähköt välinsä aikanaan. Jos pieni nillitys sallitaan, niin "Ministeriölle" olis varmaan ministeriöön, niinq eri päätteellä ja pienellä alkukirjaimella, koska ollaan Suomessa eikä Brittilässä :P mut älä sä välitä nillityksistä! Koska voi jestas mitä ihania juttuja WWW:ssä <3 Pitäis joskus joutessaan kerätä vaikka ees finiläisten kehittämiä WWW-tuotteita jonnekin linkkilistaksi, olis kiva harrastaa luovaa varastamista lainaamista (krediittien kera tietty!) joskus ;D

4  voin niiiiiin relatoida ton Mollyn ongelman kanssa! Soon ärsyttävää, kun on pitkähihainen, varsinkin löysäpitkähihainen pusero päällä ja yrittää kovasti neuloa. No, mä käytän normisti pyöröpuikkoja aina kun mahdollista, joten ei tarvi niitä isoja jaksaa hartiat kipeinä heilutella :P

Lainaus
ensinnäkin siksi, että se oli helpoin keino välttää paidan pukeminen vahingossa nurinperin
LOL! Onpa käytännöllistä! XD Harrastaakohan Arthur paljonkin paidan nurinpäinpukemista? Voisin lyödä vetoa, että harrastaa :D

Uh, kun oli taas kotoisa tunnelma :) Onnistut parilla tarkkaan harkitulla? sanalla kertomaan kokonaisen eliniän tarinan. Koordinoitu peitonnostokin muuttui mun mielessäni sellaiseksi "arthur kumartuu nostamaan peittoa samalla kun kuppikäsi työntyy mollyn naaman eteen, jossa mollyn ennakoiva käsi jo odottaa valmiina tarttumaan mukiin ja samalla molly heilahtaa hitusen kauemmas ja vakauttaa nestepinnan niin ettei se läiky ja vielä likistää puikkoja lähemmäs rintaa ettei ne töki arthuria" -tyyppisen simultaanisesti tapahtuvan tapahtumaketjun x) Uh. Ja vihjeet <3 ja pusuttelu <33 ja GRAMOFONI!!! <3<3<3

Ihaneja, haneja, hani, lisää! :-*

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Milgia: Ehkäpä vielä joitakin luukkuja Molly/Arthuria tiedossa, se on kaikken kivointa kirjoittaa  :-*

nauha: Pitäähän jonkun opettaa sulle, mitä parituksia kannattaa lukea ;) Ja rakastin kirjoittaa tuota lapsi-Percyn pikkukohtaa koska hei, niin Percy. Georgesta on kyllä jotenkin traagista kirjoittaa ja lukea. Mutta onhan se silti tehtävä.

Harpy: Hyi sinua kun et ole kommentoinut! Ei vaan, en mää oleta että joka luukun jälkeen saisin kommentointiasi nautiskella. Hermionen loitsut vaan ON parhaita. Kani on koriste eikä mikään Bluebell, senkin höpsö, älä ylitulkitse :D Ministeriö-juttua en ollut kyllä miettinyt enkä jaksa miettiäkään, mitäpä pienistä. Mun WWW-tuotteita ainakin saa lainata! Ja itsekin olen neuloja, en kai muuten tietäisi että voi käydä niin kuin Mollylle... Tuo kuvauksesi vastaa aika hyvin sitä miten teekuppikohtaus toimi minun mielestäni, juurikin tällainen luonnollinen koreografia ja mikä olisi söpömpää? Ajattelin sua kun kirjoitin gramofonin, mut laitoin sen sentään rohisemaan enkä rahisemaan ;)





Luukku 5

jossa matkustetaan hormipulverilla mummolaan

Lily Potter juoksi kaikella nelivuotiaan tarmokkuudellaan suoraan päin Mollyn sääriä ja kieritti pehmeät käsivartensa niiden ympärille, joskaan ei ylettänyt lähellekään täyttä kierrosta.

”Mummo!”

Al hyppäsi takasta tasajalkaa ja oli vähällä kompastua takanreunaan. James seisoi olohuoneen ovensuussa ja oli jo onnistunut löytämään keittiöstä itselleen piparkakun. Hän oli hyvin ylpeä siitä, että oli niin vanha, että sai kulkea Hormipulverilla itse ja kaikkein ensimmäisenä. Viimeisenä takasta kömpi Ginny. Hänen päässään oli papiljotit ja hän oli suojannut ohuet pitsisukkansa villasukilla. Pörröisessä aamutakissaan ja oletettavasti sen alta löytyvässä satiinisessa yömekossaan hän näytti juuri siltä kuin kolmekymppisen perheenäidin voi olettaa näyttävän kesken valmistautumisen iltana, jona hän on lähdössä treffeille aviomiehensä kanssa.

”Hei, äiti”, Ginny halasi Mollya varovasti, ettei Lily litistyisi heidän väliinsä.

”Hei, kultapieni! Ihana nähdä teitä kaikkia. Ja olisi kyllä ihana nähdä pidempään sinuakin, Ginny, mutta näytät siltä että sinulla on nyt kotona tärkeämpää tekemistä, joten mene ihmeessä, me pärjäämme kyllä.”

Ginny näytti olevan kahden vaiheilla: toisaalta hän tiesi kyllä, että Mollylla olisi langat käsissään varsin täydellisesti, mutta toisaalta tuntui pahalta ajatella, että hän noin vain heittäisi lapsensa edes mummolaan niin huolettomasti kuin hänen olisi tehnyt mieli tehdä.

”Tuntuu taas että olen unohtanut jotain –”

”Niinhän sinusta aina tuntuu. Älä hätäile. Lapsille on ulkovaatteet ja yövaatteet ja hammasharjatkin täällä, petasin sängyt jo valmiiksi ja -  kuule, Lily, sinä saat taas ne orvokkilakanat, ja arvaatko kuka tyynyllä odottaa?”

”Poppa!” Lily piti vieläkin kiinni Mollyn polvista, mutta roikkui käsivarsiensa varassa ja notkautti niskaansa taaksepäin niin että saattoi katsoa ylöspäin. Molly iski silmää. Lilyn katse kirkastui, kun hän muisti pehmolampaan, jonka hän oli ensimmäisen yökyläilynsä aikana ominut unikaveriksi. Poppa oli aikanaan kuulunut Charlielle, ja Molly muisti kursineensa sitä kokoon kerta toisensa jälkeen, kun Charlie ja Poppa olivat rämpineet pitkin nummia tutkimassa sammakonkutua ja etsimässä lohikäärmeenmunia. Siinä vaiheessa, kun lohikäärmeistä oli tullut Charlielle arkipäivää, Poppa oli ollut jäänyt eläkkeelle tutkimusmatkailusta jo aikaa sitten.

”Harry sopi tästä päivästä jo osapuilleen lokakuussa. Ja nythän on viikonloppu, Arthurkin on kotona. Mene nyt vain, ettet joudu lähtemään aamutakissa!” Molly hoputti ja kurotti kohti hormipulveripurnukkaa, jota sitten tarjosi Ginnylle.

”No, ehkä minun sitten pitäisi vain mennä”, Ginny totesi. ”Heippa, James! Heippa, Al!” Poikien vastaushuudot kaikuivat vaimeudestaan päätellen jotakuinkin kolmannesta kerroksesta.

”Sano terveisiä Harrylle”, Molly vielä muistutti.

”Sanon. Heippa, kulta!” Ginny lähetti Lilylle lentosuukon ja pyörähti sitten liekkeihin.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Lainaus
Viimeisenä takasta kömpi Ginny. Hänen päässään oli papiljotit ja hän oli suojannut ohuet pitsisukkansa villasukilla.
Ai että, ai että ^^ tästä pidin kovasti ja olen nyt aivan kuolla ihastuksesta.

Ja muutenkin, niin ihanan täynnä hauskoja huomioita ja sellaisia tiesitkö muuten-juttuja, niitä on hauska lukea ja uskon, että sulla on hauskaa keksiäkin niitä. Tämänkin sävy oli niin ihana ja semmoinen, voi että...

Lainaus
Poppa oli aikanaan kuulunut Charlielle, ja Molly muisti kursineensa sitä kokoon kerta toisensa jälkeen, kun Charlie ja Poppa olivat rämpineet pitkin nummia tutkimassa sammakonkutua ja etsimässä lohikäärmeenmunia. Siinä vaiheessa, kun lohikäärmeistä oli tullut Charlielle arkipäivää, Poppa oli ollut jäänyt eläkkeelle tutkimusmatkailusta jo aikaa sitten.
Koska jälleen taas nerokas yksityiskohta ja oli oikein hauskaa, että Charliekin pääsi edes tällä tavoin mukaan tähän :3 Söpöä.

Ahhaihhaha olen taas joulusiirappipilvessä, kiitos siitä!

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Milgiaa lainatakseni:

flgjkdnkknfjdf♥fluffyafluffyafluffyafluffya♥

Eli joo, tykkäsin nelosluukusta (=rakastin sitä...). ♥

Mulla ei ole tullut vähään aikaan neulottua, mutta puikkosähellys muistuu kyllä mieleen. Aina ne jää hihoihin tai työhön tai milloinkin mihinkin kiinni, puhumattakaan niistä kaikista kivoista karkailevista silmukoista, jotka huomaa vasta toistakymmentä kerrosta ylempänä. :D Mollyn villapaitatalkoot oli söpöä luettavaa. Kyllä riittää urakkaa neuloa jumpperit niin monijäseniselle (äääh nyt tuli mielikuva joistain 5-kätisistä weasleyista, ei ei ei...) perheelle. Nelosluukussa oli myös taas lisää sitä lämpöstä Molly/Arthur fluffyfiilistä peittosähellyksineen ja selestinataigoreineen kaikkineen. Rakastan tota paritusta. ♥

Vitosluukku. Pikku-Lily halaamassa Mollyn sääriä, James piparin kanssa ja erityisesti Charlien nummiseikkailut Popan kanssa oli jotain ylisöpöä! 3rd gen on mulle vähän vieraanpaa (oon koko ficinlukuaikani lukenut jotenkin ihan kaavohini kangistuneena vain kamalasti ekaa ja aina silloin tällöin vähän tokaa), eli mulla ei ole hirveän vahvaa fanonia nuorimmasta polvesta, mutta mielestäni sen edustajakolmikko tässä luukussa toimi aika hyvin. Ginnyä mä en oikein osaa mieltää papiljottipäisenä (koti?)äitinä, mutta ehkä se on vain omasta päästäni kiinni.

Jee, tulevia luukkuja odotellen.
“Our lives are not our own. We are bound to others, past and present, and by each crime and every kindness, we birth our future.”

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Milgia: Joo, Ginny on ihana. Uskoisin että Charlie viettää joulun Kotikolossa, joten häntä tullaan näkemään kyllä aikuisenakin. Arvaatko mistä Poppa on saanut nimensä? ;D Oon niin smooth criminal....

Skotti: Molly/Arthur-luukut on munkin suosikkeja. Oi että. Ehkä ens vuonna vaan M/A-kalenteri :''D 3rd gen on mullekin tuntematonta maaperää, mutta pitää kokeilla, koska vuonna 2012 tuota porukkaa on olemassa ja halusin nimenomaan että ficci sijoittuu tähän vuoteen jota mekin eletään. Ginny ei ole kotiäiti, ja papiljottipäisyys ja muukin on tässä vaan valmistautumista deitti-iltaan, joten ei huolta siitä!


A/N: Anteeksi, ei ihan niin fluffyhöttöinen kuin voisi toivoa, meni vähän h/c:n puolelle, mutta otetaan se osana elämää, eiks jeh. Jos ei oteta niin ei lueta.




Luukku 6

jossa leijutetaan pikkelssiä

Tummapuisen pirtinpöydän sivua kulkeva penkki natisi lattian kuhmuja vasten, kun Andromeda Tonks teki jaloilleen tilaa pöydän alle. Hän nosti ne pöydän alla vastakkaisen puolen penkille niin, että jos hänen jalkateränsä olisivat olleet muutamia tuumia pidemmät, hän olisi saattanut nähdä pöydän yli nuhraantuneet töppösenkärkensä.

”Teetä vai glögiä?”

Yleensä Mollyn ei tarvinnut kysyäkään, mutta joulun alla perinteiselle teelle oli vaihtoehto. Andromeda mietti hetken ja ilmoitti sitten, että glögi välttäisi oikein hyvin. Molly itse ei malttanut istuutua, vaan jätti kakkutaikinan vatkaantumaan tiskipöydän ylle ja yritti kaivautua jääkaapin ruokavuorten läpi mutinastaan päätellen jonkinlaisen lihakimpaleen ääreen.

Al kurkisti ovennurkan yli. Jos Molly ei olisi ollut keittiössä, Al olisi ehkä livahtanut poimimaan peltirasiasta sitruunakeksin, mutta kuten yleensä, Molly oli keittiössä.

”Mitä ruokaa tänään, mummo?”

”Lihaperunasoselaatikkoa, jos liha suvaitsee löytyä”, Molly sanoi.

”Tulejo paisti”, singautti Andromeda, ja Al nauroi. Lihakimpale räiskähti pöydälle, ohitti Mollyn glögimukin puolella tuumalla ja jätti pöytään epämääräisen kostean vanan. Sen edessä jääkaapissa makoillut pikkelssipurkki hipoi maata ennen kuin Andromedan leijutustaika osui siihen ja pelasti lattian hetkelliseltä hävitykseltä.

”Kiitos, Andromeda”, Molly tuhahti. He molemmat tiesivät, ettei Molly oikeasti voisi olla vihainen ystävälleen, ei vaikka Andromeda olisi pudottanut kaapillisen pikkelssiä Mollyn varpaille, mutta toisaalta pitkäaikainen ystävyys antoi myös tiettyjä etuoikeuksia, joista yksi oli ehdottomasti mahdollisuus ilmaista tyytymättömyyttä toista kohtaan, etenkin mikäli siitä oli hyötyä läsnä olevien lasten tapakasvatuksessa.

Andromeda nojasi kyynärpäänsä pöytään ja päänsä kämmeniin. Hänen kasvonsa olivat hieman rutussa. Ensinnäkin sen verran kuin hänen ikäisillään naisilla keskimäärin, ja lisäksi muutama ylimääräinen uurre, jotka olivat aviomiehen ja tyttären menettämisen kuluttamia, paitsi ne, jotka vakuuttavasti vaikuttivat naururypyiltä.

”Teillä on varmaan vilskettä koko joulun”, Andromeda totesi.

”No niin totta tosiaan on. Kun on seitsemän lasta hankkinut, niin sietää ollakin… Kai sinäkin tulet?”

”Tulen mitä?”

”Meille jouluksi, tietenkin. Eikö se ole itsestään selvää viime vuoden jälkeen! Sinä ja Teddy, niin, ehdottomasti!”

”Mutta –”

”Ei mitään muttia, meillä on kyllä tilaa. Lapset tykkäävät, kun saavat nukkua siskonpedissä. Tulet viimeistään aattona ja olet niin pitkään kuin haluat. Vaikka uudenvuoden yli.” Mollyn tomeraa ilmoitusta rytmitti lihamyllyn puhina.

”Kiitos, Molly.”

Andromeda nosti glögimukiaan ja hengitti punertavaa höyryä. Lämmin, tuttu tuoksu. Joulupäivä viltin alla Tedin kanssa, glögimukit pöydällä, kädet ja jalat sekaisin ja tuntikausia viihdykettä siitä, kuinka Tedin silmät näyttivät eri kulmasta eri värisiltä, vaikka pohjimmiltaan olivat kai harmaat. Siitä seuraavana vuonna viltti lattialla ja sen päällä Nymfadora, jonka silmien väri vaihtui muutenkin kuin Andromedan kuvitelmissa. Ja sitten vuosia, sitten ei enää Tediä eikä Nymfadoraa. Sitten vain Teddy, kirjeet Teddyltä koulusta, ja vanha viltti sohvannurkassa jo reikäiseksi kuluneena. Sitten glögiä Kotikolossa ja Molly, joka keskeytti lihaperunasoselaatikon valmistamisen ja antoi kakkutaikinan vatkata itseään tarpeettoman pitkään, koska Andromedan halaaminen oli niin kovin paljon tärkeämpää.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin