Kirjoittaja Aihe: Palapelisotkuja [K11] VALMIS, luku 12/12 + epilogi 22.6.2011  (Luettu 19543 kertaa)

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #60 : 08.06.2011 19:17:51 »
Lainaus
"Tiedän kuitenkin, että syvimmällä sydämessään, itsekään sitä tiedostamatta, hän rakasti heitä. Samalla tavoin sinä rakastat omaa äitiäsi.”

oi hei. Mä todella rakastin ja tykkäsin ihan hirmusesti koko luvusta, ja jotenkin eteenkin nyt Andromeda toi esille sen kaiken, mikä ihan varmana on ollut lukioiden mielessä jo vähän aikaa :) Mä rakastan tätä ficciä ihan tosi kovasti ja kaiken lisäksi aivan hirmusesti, eikä nytkään taida sitä kilometrin pituista kommenttia tulla, mutta tämä osa oli kyllä täynnä aivan tosi ihania kohtia (:

Lainaus
"Uskallan jopa sanoa, että tällä hetkellä sinä olet kaikkein tärkein ja rakkain ihminen hänen elämässään, Medeia."

Sä olet ihan tosi loistava ja ihana enkä mä nyt tiedä osaanko sanoa muuta kun että kiitos ♥


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #61 : 09.06.2011 12:16:10 »
Taas jatkoa! Ihanaa!

Luku oli todella hyvä! Toivottavasti medeia ja Bellatrix lopulta tulevat toimeen keskenään ja... Anteeksi, minulla on tänään erittäin huono kommenttipäivä.

Odotan innolla jatkoa.

Hermione

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #62 : 10.06.2011 19:19:37 »
Ihana luku, tykkäsin todella paljon.

Meda oli aivan ihana tässä. Siis... En minä tiedä, tykkäsin hänestä kuitenkin.
Tykkään Medeiasta koko ajan vain enemmän ja enemmän. Hän on jotenkin niin mielenkiintoinen ja silleen.

Pidän myös Siriuksesta todella paljon. Hän on jotenkin niin isällinen ja rauhallinen, mutta silti huumorintajuinen ja leikkisä.
Tykkäsin tuosta alusta tosi paljon.

Ehkä Medeia kuitenkin rakastaa äitään. Ja Bellakin tosiaan taitaa tytärtään rakastaa, vaikkei sitä niin mielelläään näytä.
Tykkään tästä jatkoficistä aivan älyttömästi, suosikkejani!

Kiittäen, niiaten ja kumarten,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Anturajalka93: Itse asiassa tuo edellinen luku oli suurimmaksi osaksi kirjoitettu jo ennen sitä kommenttiasi. Hassua, eikös? Kun sen kommenttisi silloin luin, pisti kyllä kieltämättä hymyilyttämään, kun tosiaan tämä luku sitten mieleen tuli :) Mä yleensä teen kauheen suurpiirteiset suunnitelmat, että tiedän silleen, mitä ficissä suunnilleen tapahtuu ja sitten alan kirjottaessani kehitellä yleensä niitä sivujuonia ja muuta tällaista pientä kivaa. Niin kuin tässäkin vaikka: tiesin hahmot ja sen, että kyseessä on melkoista äiti-tytärdraamaa ja siinä se. Sitten aloin vain kirjoittaa :) En ole hyvä tekemään suunnitelmia ja yleensä jos niitä teen, ne eivät onnistukaan, kun hahmot alkavat elää omaa elämäänsä :D Olen oikeasti ihan todella otettu tuosta kommentistasi. Suuri kiitos.
Lumille: Joo, mä vähän arvelinkii, että tämmöisiä ajatuksia on joidenkin päässä pyörinyt jo jonkin aikaa. Meda oli ehkä paras mahdollinen henkilö sen esille tuomaan ja Medeialle kertomaan. Ja älä huoli, kyllä mä uskon, että joku päivä sä vielä saat sen kilometrin mittasen kommentin aikaseks ;)
Hermione: Kiitoksia. Äläkä mitään turhia pahoittele, kaikenlaiset kommentit piristää päivää :) Ehkä ne vielä joskus tulee toimeen keskenään. Tai sitten ei. Eihän sitä voi tietää, koska he kuitenkin on Medeia ja Bella, joten... ;)
Beatrice: Se kilahti :D Meda nyt on aika viisas ja tyyni. Tai ainakin sellaisena mä hänet näen, oon aina nähnyt. Ei kai Bella nyt Medeiaa räjäyttäis, omaa tytärtään? Eihän? Kai Bellallakin on jotain tunteita vielä jäljellä. Ehkä. Tai sitten ei.
Natural: Nyt se jo niiaa ja kumartaa samaan aikaan :D Meda on ihana. Ja jeejee, Medeia on ihana hahmo, enkä haluis päästää hänest irti, kun tää ficci loppuu. Eli en siis koskaan myöskään hänestä irti päästä, koska ikävä tulee yhtä lempilapsistani ;)

A/N: senna on taivaissa, joten mitään järkevää on turha edes odottaa, koska hän oikeasti pyörii pilvissä. Tänään (tai oikeastaan kyllä jo eilen hetkeä ennen puoltayötä) on käynyt jotain, joka sai sennan totaalisesti sekaisin onnesta :) Whii, nyt lopetan ja päästän teidät lukemaan, älkää edes kysykö, mitä äsken tuossa selitin :D Ja hirrrrrrrrrrrrmu suuret onnittelut Bea!





XI luku
Ihmisten huudot katoaa harmauteen



”Hei, Lyra.”

Medeia katsoi sängyllään istuvaa pöllöä sulkien samalla oven takanaan. Hän piti tiukasti kädessään kokoon rullattua pergamenttia. Medeia meni sängylle ja kävi istumaan pöllön viereen, rapsutti lintua siiven juuresta. Lyra naksautti nokkaansa ja ummisti silmiään tyytyväisenä.

”Tiedätkö sinä, missä Sirius on?” Medeia kysyi. ”En ole nähnyt häntä koko päivänä. Mihin hän on oikein mahtanut kadota? Minne hän on mennyt?”

Mutta kuten arvata saattoi, Lyralta ei vastausta kuulunut.

”Ei sitten”, Medeia huokaisi. ”Sinustakaan mitään apua ollut. Voisitko edes viedä tämän kirjeen Isleelle? Tai odotas hetki. Onkohan tämä edes hyvä? Minusta tuntuu, etten osaa enää edes kirjoittaa, kun kaikki asiat ovat muutenkin aivan sekaisin.”

Medeia rullasi pergamentin auki ja luki sotkuisella käsialallaan kirjoitettua tekstiä, josta hädin tuskin sai itsekään selvää.


Hei vain, Islee

Älä sinä minusta huoli, minä pärjäilen oikein hyvin. Olen nyt tavannut tätini Andromedan ja keskuteluni hänen kanssaan avarsi maailmaani melko lailla. Sain tietää asioita, joista en ollut aiemmin kuullut sanaakaan. Asioita äidistä, isästä ja heidän menneisyydestään. Etenkin äidistä ja hänen menneisyydestään sain tietää paljon. Nyt ehkä jopa ymmärrän häntä paremmin. Ymmärrän, miksi hän on sellainen kuin on.

Olen nyt hieman kahden vaiheilla. Toinen puoli minua tahtoo jäädä tänne, Siriuksen luo. Toinen puoli taas tahtoo palata kotiin. En vain osaa päättää. Kaikki asiat ovat muutenkin menneet nyt niin sekaisin, etten oikein tiedä, miten päin olla. Tahtoisin ehkä jopa keskustella äidin kanssa. Sano vain hulluksi, mutta nyt minulla on sellainen tunne. Tosin voisin kyllä laittaa vaikka pääni pantiksi, ettei hän tahdo keskustella minun kanssani. Ehkä taidan vielä jonkin aikaa pysytellä täällä. Jos äidin viha minua kohtaan vaikka hiukkasen laantuisi, eikä hän murhaisi minua sillä sekunnilla, kun astun kynnyksen yli kotiin. Mutta hän on kuitenkin äitini.

Ja sitten voisin ehkä alkaa kinuta sitä pikkusiskoa...

Medeia



”Saa luvan kelvata”, Medeia totesi. Hän rullasi pergamentin takaisin kasaan, sitoi sen pöllönsä jalkaan ja laski linnun ulos ikkunasta. Siinä samassa Medeia kuuli oven käyvän alakerrassa ja arveli Siriuksen tulleen. Hän veti ikkunan kiinni.

”Medeia!” Sirius huikkasi yläkertaan. ”Meille tuli vierailija!”

”Joko taas?” Medeia huusi takaisin. ”Pieni hetki! Tulen ihan kohta!”

”Tämä vierailija ei sitten ehkä ole yhtä miellyttävä tapaus kuin Meda!” Sirius huusi.

”Ai jaa”, Medeia tuumasi, mutta tajusi sitten jotain. ”Jos se on äiti niin en ole tulossa! Ja voit sanoa sen hänellekin, mikäli hän ei asiaa kuullut tai tajunnut!”

”Ei ole äitisi!” Sirius huusi. ”Tule pian! En usko, että enää kovin kauaa pystyn tätä aloillaan pitelemään!”

(kuka sitten?)

Medeian mielenkiinto heräsi välittömästi. Jos vierailija ei ollut yhtä miellyttävä kuin Andromeda, mutta ei kuitenkaan ollut Bellatrix niin kuka sitten? Medeia ponkaisi ylös ja riensi portaat alas eteiseen.

Eteisessä häntä odotti Sirius, joka piti tiukasti kiinni itseään hieman vanhemman miehen paidankauluksesta. Tällä toisella miehellä oli karkeatekoiset kasvot, tumma, sotkuinen tukka ja teräksenharmaat silmät, jotka mulkoilivat Siriusta pahasti. Sirius tosin ei siitä tuntunut liiemmin välittävän. Miehen sotkuisessa olemuksessa ja raskaissa, tummissa kulmakarvoissa Medeia kuitenkin oli näkevinään jotain tuttua, hän ei vain saanut päähänsä mitä.

”Medeia, tässä on Rabastan Lestrange”, Sirius tokaisi, kun Medeia hyppäsi viimeiset kaksi askelmaa alas. ”Löysin hänet Iskunkiertokujalta.”

Medeia haukkoi henkeään hämmästyksestä. Eihän se voinut olla mahdollista. Rabastan Lestrange, hänen isänsä pikkuveli, jonka luultiin jo aikoja sitten kadonneen maan alle. Se selvitti myös syyn siihen, miksi Medeia näki miehessä jotain tuttua, kenties näissä oli isän kanssa jotain samaa näköä.

”Mitä sinä teit Iskunkiertokujalla?” Medeia kysyi Siriukselta.

”Satuin vain näkemään hänen luikahtavan sinne ja päätin seurata”, Sirius vastasi. ”En mitään sen kummempaa.”

Rabastan kiinnitti nyt huomionsa Medeiaan. Hiljaisuuden vallitessa hän tarkkaili tyttöä pitkän aikaa kylmän harmailla silmillään. Sitten miehen huulille levisi ymmärtäväinen hymy.

”Sinä olet Rodolphuksen ja Bellatrixin tytär”, Rabastan sanoi hiljaa.

”Niin olen”, Medeia totesi. ”Ja sinä olet minun isäni veli.”

”Aivan”, Rabastan myönsi. ”Tunnistin sinut. Olet aivan kuin ilmetty äitisi.”

”Olen kyllästynyt jo kuulemaan tuota”, Medeia tokaisi. ”Sitä kuulee nykyään jokaisen ihmisen suusta.”

”Uskon”, Rabastan totesi. ”Mutta se on totta. Tosin tuo”, Rabastan kosketti karhealla sormellaan Medeian leukaa, ”on samanlainen kuin Dolphilla. Muuten olet kyllä aivan kuin äitisi pienoiskopio. Yhtä kauniskin. Sama kuulas ja kalpea iho, samat tummat ja tuliset silmät, sama vallaton ja kiharainen takkutukka. Yhdennäköisyys on suorastaan hämäävä.”

Medeia tuhahti.

(eikö joku voisi joskus kertoa jotain muuta, mitä kukaan muu ei aiemmin ole sanonut)

”Voitko kertoa, mitä tiedät isästäni?” Medeia meni suoraan asiaan.

”Toki”, Rabastan sanoi hymyillen ivallisesti. ”Dolph ei koskaan ollut oikein isällistä lajia. Sen vuoksi hänelle kai olikin niin suuri järkytys, kun Bella tuli raskaaksi ja alkoi odottaa sinua. Se sai Dolphin tahtomaan muita naisia. Naisia, jotka eivät tulisi raskaaksi, kyllä sinä tiedät. Sitä jatkui pitkään, siihen saakka, kunnes he erosivat kolmisen vuotta syntymäsi jälkeen. Dolph kertoi, kuinka Bella oli vain eräänä päivänä pakannut hänen tavaransa ja heittänyt hänet pihalle. Eikä Dolph voinut mitään, vaikka lujatahtoinen olikin. Bellan tahto oli kuitenkin vahvempi kuin hänen omansa, oli aina ollut. Mutta ei Dolphkaan mitään kovin nöyristelevää tyyppiä ollut. Joka tapauksessa sillä kertaa, ja kai useita kertoja aiemminkin, hänen täytyi nöyristyä Bellan käskyjen edessä ja toteuttaa ne vastaansanomatta. Ja Dolph lähti, kuten hyvin tiedät.”

”Ei äidille ole koskaan sanottu vastaan”, Medeia totesi. ”Ja jos on niin se on saanut hänet vain entistä enemmän hermostumaan. Ei äiti siedä vastaansanomista tai sitä, ettei hänen määräyksiään totella, sen olen hieman yli kuudentoista vuoden elinaikanani oppinut huomaamaan.”

”Näinpä”, Rabastan nyökkäsi. ”Mutta Dolph otti siitä itseensä niin kovin, että joutui toteuttamaan vaimon määräyksiä. Hän nimittäin oli vahvasti sitä mieltä, että miehen kuului olla herra talossa. Sen vuoksi Dolph kai olikin aivan raivoissaan. Mutta oli hän jotain muutakin, sen minä näin. Itse asiassa Dolph taisi jopa surra eroa. En ole aivan varma, mutta toisinaan näin pienen katumuksen käväisevän hänen silmissään.”

”Mitä sitten...?” Medeia empi. Hän pelkäsi jo pahinta. ”Mitä sitten tapahtui?”

”Mitäkö sitten?” Rabastan tuhahti. ”No, sittenhän Dolph otti ja kuoli.”

Se oli Medeialle kuin isku vasten kasvoja.


**


”Mistä sinä näin myöhään tulet?” äiti tivasi.

”Metsästä”, tyttö vastasi välinpitämättömänä.

”Niin varmasti”, äiti tokaisi. ”Jos koko päivän on satanut kaatamalla, etkä ole edes läpimärkä, et takuulla ole ollut metsässä. Missä siis olet ollut?”

Tyttö tarkkaili äitiään kuin arvioiden. Kyllä hän tiesi, ettei äidille kannattaisi kertoa, tämä vain suuttuisi. Mutta mikä eteen? Mistä keksisi niin hyvän valheen, että äiti nielisi sen mukisematta, eikä hänen salaisuutensa paljastuisi?

”Niin?” äiti tiukkasi.

Jos hän vielä hetkenkin kauemmin miettisi, ei äiti enää uskoisi. Parasta olisi siis kai vain kertoa totuus heti ennen kuin äiti onkisi sen esiin väkipakolla.

Tyttö huokaisi syvään ja pakottautui kohtaamaan äitinsä tummien silmien polttavan katseen.

”Olin Siriuksen luona”, tyttö sanoi hiljaa.

Äiti tuijotti tytärtään kuin uskomatta korviaan. Hän oli täysin paikoilleen jähmettynyt, edes silmät eivät räpytelleet. Hengityskin oli pysähtynyt.

”Siriuksen luona?” äiti varmisti epäillen. ”Sirius Mustan?”

”Niin”, tyttö myönsi.

”Miten sinä olet voinut olla hänen luonaan?” äiti kysyi lamaantuneena. ”Ethän edes tunne koko miestä, et tiedä edes, missä hän asuu.”

”Tiedänpäs”, tyttö totesi. ”Miksi siis en olisi voinut olla hänen luonaan? Ja sanoinhan minä jo joskus, että kun olin Reguluksen luona, tapasin myös Siriusta.”

”Mutta et sinä voi tietää, missä hän asuu”, äiti sanoi.

”Voinhan”, tyttö tokaisi.

”Sirius”, äidin silmissä välähti vaarallisesti. ”Hän se on sinut aivopessyt rohkelikoksi. Hän on saanut sinut kääntymään muuta sukuasi vastaan. On täysin hänen syytään, että sinusta on tullut tuollainen.”

”Ai millainen?” tyttö kysyi kohauttaen kulmiaan. ”Sitäpaitsi et sinä voi syyttää Siriusta siitä, ettei Regulus jaksanut pitää huolta minusta vaan vei minut aina vain hänen luokseen ja haki minut takaisin ennen kuin sinä tulit.”

”Hän teki mitä?!” äiti kiljahti.

”Aivan”, tyttö myönsi. ”Juuri niin. Kuulit oikein. Regulus jätti minut aina Siriukselle, kun itse katosi omille teilleen. Eikä sinulle koskaan kerrottu mitään. Mutta minä en välitä, olen aina ollut Siriuksen luona enemmän kuin mielelläni. Paljon mieluummin kuin täällä sinun luonasi. Siriuksen luona minun on hyvä olla – toisin kuin kotona.”

Äiti hengitti raskaasti, katsoi tyttöä silmät salamoiden. Tyttö koetti pysytellä järkähtämättömän rauhallisena, vaikka tiesikin sen, että suuttuessaan äiti oli aina kovin arvaamaton, saattoi tehdä lähes mitä tahansa.

Mutta tytön hämmästykseksi äiti vain käännähtikin kannoillaan. Hetkeä myöhemmin äidin huoneen ovi pamahti kiinni. Tyttö seisoi hämmentyneenä paikoillaan, kuuli, kuinka jokin lensi päin seinää äidin huoneessa ja särkyi räsähtäen. Oliko se ollut siinä? Äiti oli näyttänyt lähinnä siltä, että olisi tahtonut käydä pitkillä kynsillään kurkkuun kiinni, mutta sitten tämä olikin vain häipynyt huoneeseensa paiskomaan tavaroita pitkin seiniä.

Tyttö ei voinut käsittää, kuinka oli selvinnyt niinkin vähällä.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Minä täällä hei!

Voin näin alkuun jo sanoa, etten saa mitään kovinkaan rakentavaa palautetta, koska olen hypersupermegaonnelinen (tiedät varmaan miksi... ;) )

Tykkäsin luvusta toosi paljon. Toi kirje oli tosi kiva, minä ainakin tykkäsin siitä. Tiedä sitten miksi.
Myös oli jännä kun Rabastan tuli kuvioihin. Ja ompa Sirius aika pahis, kun väki pakolla Rabastanin sinne toi :D .

Tuo lopetus oli jotenkin... hyvä. Tai siis, tykkäsin siitä erittäin paljon.

Ja myös tuo muistelma juttu oli todella hyvä, tykkäsin.
Yksinkertaisesti pidin koko luvusta kaikin puolin, eikä se tökkinyt eikä virheitä näkynyt.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Voih! Enää yksi luku tämän jälkeen! No, ei jäädä sitä surkuttelemaan.

Tuo Rabastanin tulo kuvioihin oli aika yllättävää. Se oli joka tapauksesssa myös kiinnostava vierailu. Uskon, että tieto isänkuolemasta sai Medeian tolaltaan.

Lainaus
Tahtoisin ehkä jopa keskustella äidin kanssa. Sano vain hulluksi, mutta nyt minulla on sellainen tunne.

Hih, en usko, että Islee sanoisi Medeiaa hulluksi, sillä hänhän ja Nellie koko ajan hokivat, että Belatix rakastaa Medeiaa todella paljon ja...

Odotan todellakin innolla loppuratkaisua.

Hermione

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Ihana jatko! (Ja eipä mittää toho sun palautteesi kommastani.)

”Mitä sitten...?” Medeia empi. Hän pelkäsi jo pahinta. ”Mitä sitten tapahtui?”

”Mitäkö sitten?” Rabastan tuhahti. ”No, sittenhän Dolph otti ja kuoli.”

Se oli Medeialle kuin isku vasten kasvoja.


Toi oli paha! Mun leuka loksahti alas! Oikeasti!

Mutta tytön hämmästykseksi äiti vain käännähtikin kannoillaan. Hetkeä myöhemmin äidin huoneen ovi pamahti kiinni. Tyttö seisoi hämmentyneenä paikoillaan, kuuli, kuinka jokin lensi päin seinää äidin huoneessa ja särkyi räsähtäen. Oliko se ollut siinä? Äiti oli näyttänyt lähinnä siltä, että olisi tahtonut käydä pitkillä kynsillään kurkkuun kiinni, mutta sitten tämä olikin vain häipynyt huoneeseensa paiskomaan tavaroita pitkin seiniä.

Tyttö ei voinut käsittää, kuinka oli selvinnyt niinkin vähällä.


Tos taas mä naurahdin! Ihanan vähäl pääs, ja Bella taas suuttu! :D Miksi olen iloinen, että Bella suuttu?? Ehkä sen takii, et se tappaa Siriuksen... en pidä itse Bellasta, mut Helenan näyttelemänä siitä hahmost jotenki pitää!! :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Huijui, jatkoa! muwww, mä jo melkein toivon ettei ensi keskiviikko tule koskaa :) Se, minkä mä olen varmaan jo todennut ja tulen varmaankin vielä toteamaan on että tämä ficci on ihan aivan ihana (:

Huu, nyt mun aivoissa vilisee väpäti väpäti mutta mä yritän keskittyä kommentoimiseen :D

Mulle tuli kieltämättä ihan aika yllätyksenä, että Dolph on kuollut. Varmaan tuli Medeialle tosi kovana iskuna tuo, ja nyt sitten vaan seuraavaa osaa odotellessa :) Hihi, mäkin haluan tietää että mitä hienoa sulle on tapahtunut ! omnom, hei mutta äää, onneksi ensi keskiviikkoon on vielä kuitenkin aikaa :) Kiitos tästä osasta !


Mustetahra

  • ***
  • Viestejä: 20
Mä tykkään tästä tarinasta (en oo päässyt lukemaan ku kone on rikki ja nytkin äidin koneella  :() Mut joo olisin halunnut nähdä Bellan ilmeen ku se kuuli, että Sirius oli hoitanut Medeiaa, kun Medeia oli pieni. Harmittaa, että seuraava luku on vika mut silti tietysti odotan, että pääsen lukemaan sen. Andromeda, Medeia ja Sirius, ne mä haluan tänne nyt heti, ihana porukka. Mut eipä sitten muuta.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja, K13, AU, drama, VALMIS 22.6.2011
« Vastaus #69 : 22.06.2011 00:30:11 »
Natural: No hei vaan :) Joo, minust tuntuu, että tiedän, miksi sä olet hypersupermegaonnellinen (ajattele, jo viikko!). Tietenkin Rabastanin piti mukaan tulla sotkemaan, koska näitä sotkuja ei muutenkaan ollut tarpeeksi ja koska niitä ei muuten olisi varmaan edes selvitetty ;)
Hermione: Niin, ja nyt enää tämä luku ja sitten se on ohi ja... mä kuolen. No okei, ehken kuitenkaan vaan sen sijaan annan täyden panostukseni ficceihin Kerran ja Minne tuuli kuljettaa koettaen samalla unohtaa sen suunnattoman surun, mikä tämän lopettamisesta seuraa... No niin, ei Islee ehkä sanoisi Medeiaa hulluksi, mutta Nellie sen hyvin voisi tehdäkin, koska hän on melko lailla kuitenkin enemmän samalla aaltopituudella Medeian kanssa kuin Islee :D
Anturajalka93: Hoo, kiva kuulla, että olen onnistunut yllättämään, koska tarkoituskin oli, että Dolphyn kuolema tulee yllätyksenä lukijoille. Ja niin, en minäkään Bellasta kirjoja lukiessani aiemmin pitänyt, mutta sitten menin ja katsoin Feeniksin killan - ja rakastuin (sekä Bellaan että Helenaan ;) )
Lumille: Joo, ainahan se on hyvä elää toivossa, mutta nyt on se keskiviikko ja se tuli ihan liian nopeaan. Hei whii, säkin yllätyit, kivakiva :) Ja kyllähän sä nyt ainakin tiedät, mitä hienoa mulle on oikein tapahtunut (ajattele, jo viikko!)
Beatrice: Jos sä et tule selviämään siitä, että tää loppuu niin miten luulet, että mä pärjään täällä? Tarviin ikuisuuden siihen, että pääsen yli tästä, koska tällä hetkellä melkein kyyneleet silmissä laitan viimeistä lukua ja kirjoitan vastauksia kommentteihin :) Medeia ei ehkä niin pidä siitä, että häntä sanotaan Bellan näköiseksi, koska hän ei tahdo tulla rinnastetuksi äitiinsä, jota kohtaan hänen tunteensa ovat "hieman" ristiriitaiset ;)
Mustetahra: Hei joo, vähän mäkin olisin voinut haluta nähhä Bellan ilmeen, kun se on saanut kuulla Siriuksen hoitaneen Medeiaa, kun tyttö oli pieni :D Tai oikeastaan voin jo melkeinpä sen päässäni kuvitella. Heh, haluisin nähhä Helenan näyttelemässä sitä kohtausta ;)

A/N: Ensimmäisenä kiitän seuraavia artisteja näistä kappaleista, joita tätä ficciä kirjoittaessani kuuntelin. Älkääkä edes kysykö, tiedän, että minulla on sekalainen musiikkimaku, mutta kun ne ovat ne kappaleet, jotka minut saavat rakastumaan, eivät artistit tai yhtyeet.

Ilkka Jääskeläinen – Unohda en
Antti Tuiski – Palaan kotiin
Juha Tapio – Kaunis ihminen
Brian McFadden – Sorry, Love Daddy
Frankie J. – Daddy's Little Girl

sekä
Mä pelkää en elokuvasta Korppi sylissä


Suurimmat kiitokset saavat kuitenkin lukijat, etenkin puumerkkinsä jättäneet, joiden kommentit ovat saaneet minut jatkamaan kirjoittamista aina vain innokkaampana ja innokkaampana. Erityisen suuret kiitokset sinulle, Lumille-kultaseni, sillä ilman sinua tästä ei olisi tullut yhtikäs mitään, eikä tämä saisi tänä yönä viimeistä lukuaan.

Ja nyt joudun jättämään hyvästit rakkaalle lapselleni Palapelisotkuille. Sekä tietenkin rakkaalle Medeialle. Mutta älkää luulkokaan, että joskus unohtaisin tämän ihanaisen. Medeia tulee aina pysymään osana elämääni. Ja kuka tietää, vaikka joskus kirjottaisinkin hänestä vielä jotakin... Mutta nyt jätän ainakin hetkelliset hyvästit, heittäydyn draamakuningattareksi ja sen minkä hysteeriseltä itkultani pystyn niin kirjoitan teille vielä epiloginkin :) Okei, en mä oikeesti itke, mutta ei kyllä kaukana ole.
~



XII luku
Yhteen aina pystyn luottamaan



Medeia ei saanut sanaakaan suustaan. Hän tuijotti vain järkyttyneenä Rabastania, miehen kovia, ennen aikojaan vanhentuneita kasvoja. Rabastania, joka oli juuri päästänyt suustaan sen sanan. Sanan, joka oli saanut Medeian lamaantumaan tyystin.

(kuoli...)

Ei Medeia voinut sitä millään käsittää. Vaikkei hän ollutkaan tuntenut isäänsä ja vaikka tämä olikin ollut valehteleva petturi, se silti tuntui Medeiasta pahalta. Raskas kivi putosi tytön vatsanpohjalle ja häntä huimasi. Jokin oli nyt kuollut myös Medeian itsensä sisällä.

Medeia näki, kuinka Sirius viimein laski hitaasti kätensä irti Rabastanin paidasta. Rabastan astui sivummas katse poukkoillen Siriuksen ja Medeian välillä.

”Isäni...” Medeia yritti, ”on kuollut...?”

”Niinhän minä juuri sanoin”, Rabastan totesi. ”Dolph on kuollut. Noin puoli vuotta eron jälkeen hän heitti henkensä.”

”Miten...” Medeia aloitti.

”Kuinkako hän kuoli?” Rabastan kysyi. ”Oman käden kautta. Taisi sittenkin hieman kaduttaa omat, typerät teot. Ei kai hän muuten sitä olisi tehnytkään. Viimeisinä sanoinaan, jotka hänen suustaan kuulin, hän pyysi joku päivä minua kertomaan sinulle, Medeia, että hän rakasti sinua aina.”

Medeia ei mitenkään onnistunut sisäistämään asiaa, että hänen isänsä olisi kuollut. Hänelle isä oli ollut aina vain kaukainen hahmo jossain näkymättömissä, jolla ei ollut niinkään ollut väliä, sillä hän oli tottunut asumaan vain äidin kanssa. Mutta nyt kun Medeia sai tietää isän olevan kuollut, mies sai tytön silmissä jotenkin aivan uuden merkityksen. Olihan tämä kuitenkin ollut isä. Isä, joka oli aina rakastanut.

”Joko voin lähteä vai vieläkö on jotakin?” Rabastan puuskahti kyllästyneenä.

”Ei...” Medeia sanoi hiljaa. ”Mene vaan.”

Ja Rabastan katosi tuuliseen, koleaan kesäiltaan. Ovi paukahti kiinni miehen takana. Medeia kääntyi katsomaan Siriusta, joka seisoi yhä jähmettyneenä, täysin lamaantuneena paikoillaan.

”Sirius”, Medeia kuiskasi.

Mies hätkähti takaisin todellisuuteen ja katsoi Medeiaa pitkään.

”Medeia”, Sirius sanoi ja astui lähemmäs tyttöä.

Medeia perääntyi kauemmas. Hän katsoi Siriusta vieroksuen ja torjuen. Sirius pysähtyi. Miehen kasvot olivat ihmettelevät, ei hän kyennyt ymmärtämään, miksi tyttö teki niin.

”Medeia, mikä nyt?” Sirius kysyi.

”Kyllä sinä tiedät”, Medeia sanoi ontolla äänellä. ”Minun isäni on kuollut. Vaikken edes koskaan tuntenut häntä, isä hän silti oli. Sirius, minusta tuntuu, että nyt on parasta... että nyt on parasta...”

”Niin?” Sirius kehotti jatkamaan

”Olisi parasta palata takaisin kotiin”, Medeia kuiskasi. ”Se tuntuu nyt hyvältä ajatukselta. On sen aika. Kaiken tämän jälkeen, Sirius. Mitä Meda kertoi, mitä Rabastan kertoi. Minusta tuntuu, että minun pitää mennä kotiin.”

”Se voisi tehdä sinulle ihan hyvää nyt”, Sirius myönsi. ”Mene kotiin, mene ihmeessä, jos sinusta se kaikkein parhaimmalta tuntuu.”

”Se tuntuu”, Medeia sanoi. ”Lähden... aivan kohta. Käyn vain pakkaamassa. Jos sinä sitten voisit viedä minut...?”

Sirius nyökkäsi, ja hitaasti Medeia kapusi portaat yläkertaan ja katosi huoneeseensa.

Medeian olo oli jotenkin tyhjä, kun hän pakkasi tavaroita matka-arkkuunsa. Ei hän aiemmin ollut välittänyt isästään, tiennyt vain, että sellainen oli olemassa. Mutta nyt kun hän sai tietää isän olevan peruuttamattomasti poissa, tuntui kuin pala itseäkin olisi menetetty.

(hän rakasti sinua aina)

Sanat jäivät kummittelemaan Medeian päähän. Rabastanin kertoman mukaan isä ei ollut koskaan ollut isällistä tyyppiä, mutta oli silti välittänyt, jopa rakastanut. Miksi tämä sitten oli tehnyt niin? Jottei olisi ollut tyttärelleen huono isä mahdollisesti? Medeia tiesi, ettei näihin kysymyksiin koskaan saataisi vastausta, sillä isä oli lopullisesti poissa, oli ollut jo pitkän aikaa.

Mutta olihan vielä äiti. Äiti, joka ei ollut koskaan valehdellut, joka oli aina kertonut vain ja ainoastaan totuuden. Äiti, joka välitti ja ehkä jopa rakastikin, vaikkei sitä näyttänytkään. Niinhän Andromedakin oli sanonut, ettei Bellatrix näyttänyt rakkauden kaltaisia tunteita suoraan, jottei vaikuttaisi heikolta.


**


Sinä iltana Medeia palasi takaisin kotiin.

Moottoripyörä laskeutui pehmeästi tumman rakennuksen pihaan. Sirius käänsi avainta virtalukossa, ja moottoripyörän sammuttua Medeia kapusi pois sen sivuvaunusta. Sirius auttoi häntä nostamaan matka-arkkunsa nurmelle vierelleen.

”Kai sinä nyt varmasti pärjäät?” mies kysyi.

”Kyllä minä jotenkin”, Medeia sanoi. ”Ja jos en niin hälytän sinut tänne avukseni.”

”Teepä se”, Sirius hymähti. ”Nähdään taas. Olet aina tervetullut vierailulle.”

”Tiedän sen”, Medeia virnisti. ”Nähdään.”

Medeia meni aivan moottoripyörän vierelle ja halasi vielä Siriusta. Sitten hän perääntyi ja katseli, kuinka Sirius käynnisti pyöränsä, nousi sillä ilmaan. Medeia katsoi tätä aina siihen asti, kunnes ei enää nähnyt. Hän huokaisi hiljaa, tarttui matka-arkkuunsa ja lähti kävelemään kohti yläpuolellaan tummana ja uhkaavana kohoavaa rakennusta.

Medeia hämmästyi toden teolla, kun sisällä kaikkialla oli pimeää ja hiljaista, eikä äitiä näkynytkään yhtään missään. Hän oli odottanut vähintäänkin jonkin sortin vihaisten huutojen vastaanottokomiteaa.

(kai hän on vain vihainen minulle. yrittäköön vain pelästyttää minut)

Medeia meni huoneeseensa ja sulki oven huolellisesti takanaan. Hän laski laukkunsa lattialle ja poimi sieltä kaksi taikasauvaa, jotka asetti yöpöydälle. Medeia riisuutui, veti yömekon ylleen ja kävi nukkumaan. Tyttö nukahti lähes välittömästi painettuaan päänsä tyynyyn. Hän nukkui niin sikeästi, ettei herännyt edes siihen, kun äiti hiipi hänen huoneeseensa, nappasi taikasauvat itselleen ja lähti.


**


Medeia heräsi aamulla, kun aurinko paistoi ikkunasta suoraan hänen silmiinsä. Medeia raotti silmiään ja nousi haukotellen istumaan. Sitten hän hyppäsi alas sängystään mennäkseen alakertaan syömään aamupalaa. Ovi ei kuitenkaan auennut.

Medeia käännähti ympäri aikoakseen ottaa taikasauvansa pöydältä. Se ei kuitenkaan ollut enää siinä kuten ei äidinkään taikasauva.

”Helvetti”, Medeia manasi ja siirtyi hakkaamaan ovea. ”Tiedän, että kuulet tämän kuitenkin! Joten tule heti paikalla avaamaan ovi!”

Kukaan ei kuitenkaan tullut. Noin puolen tunnin hakkaamisen jälkeen Medeia viimein luovutti ja lysähti istualleen ovea vasten.

(hän tekee tämän vain kiusatakseen minua. mutta minä en välitä. hän tahtoo vain kostaa minulle sen, minkä tein. yrittäköön. minä en välitä. ei ole minun vikani, jos hän suuttui siitä niin paljon.)

Kun ketään ei kuulunut pariin tuntiin, Medeia alkoi turhautua. Nälkä kurni jo vatsanpohjassa, olo alkoi koko ajan heikentyä.

Medeia nousi ylös ja löi ovea nyrkillään pari kertaa.

”Viimeinen mahdollisuus!” tyttö huusi. ”Jos et nyt heti tule ja avaa tätä helvetin ovea niin saat olla varma, että hyppään ikkunasta alas!”

Hiljaisuus.

”Ei sitten!” Medeia huusi. ”Minä hyppään!”

Medeia ei hetkeäkään epäröinyt, etteikö oikeasti hyppäisi alas – ei ennen kuin istui ikkunalaudalla heilutellen paljaita jalkojaan ulkona. Silloin hänen mieleensä hiipi pelko ja epäilys. Ikkuna oli kuitenkin jonkin matkan päässä maanpinnasta.

(mutta jos en hyppää, en varmasti pääse huoneestani tämän päivän aikana. ja mieluummin taitan jalkani kuin kuolen nälkään. murtumanhan voi aina parantaa)

Medeia työnsi vauhtia ikkunalaudasta ja putosi alas, alas, alas...


**


Kun Medeia heräsi, hän ei alkuun uskaltanut avata silmiään. Hän kuulosteli ympäristöään, mutta mitään ei kuulunut. Medeia kuitenkin ymmärsi olevansa sängyssä peiton alla. Jokin omituinen, aivan kuin jostain lääkkeestä lähtöisin oleva, haju tunkeutui nenään, ja sylissään hän tunsi jotakin.

Medeia avasi silmänsä. Oli hämärää, mutta hän erotti huoneen vaaleat seinät, joita vasten tummat huonekalut näyttivät lähes pelottavan uhkaavilta.

(missä minä olen?)

Sitten Medeia tajusi. Hän ei ollut käynyt huoneessa kuin ehkä pari kertaa koko elämänsä aikana. Äidin huoneessa.

Medeia kohottautui sängyllä kyynärpäidensä varaan, jotta näkisi mikä hänen sylissään oli. Kun tyttö näki sen, hän ei ollut uskoa silmiään. Mutta totta se kuitenkin oli. Niin totta kuin vain saattoi olla.

Äiti istui tuolilla vuoteen vieressä. Hän oli nukahtanut levolliseen uneen pää tyttärensä sylissä. Ja vasta nyt Medeia huomasi äitinsä toisen käden omassaan.

Medeia nieleskeli kyyneleitään, jotka väkisinkin pyrkivät tulemaan esille.

(minä en itke, en. en taatusti itke. en ole heikko. äitikään ei koskaan itke, koska hän ei ole heikko. mutta hän välittää minusta sittenkin. nyt sinun täytyy pysyä vahvana, medeia selena lestrange...)

Medeia korjasi hieman asentoaan. Silloin Bellatrix avasi silmänsä ja kohotti päätään. Tämä huomasi Medeian ja oikaisi selkänsä. Käsi pysyi yhä kädessä. Hetken he vain katsoivat toisiaan silmiin, eikä kumpikaan saanut sanaa suustaan. Äidin silmät näyttivät oudoilta, ei Medeia ollut koskaan nähnyt niitä sellaisina.

(onko hän itkenyt?)

”Hei”, Medeia viimein kuiskasi. ”Kauanko olen ollut tässä?”

”Liian kauan”, Bellatrix vastasi.

”Ai”, Medeia totesi. ”Anteeksi.”

Bellatrix katsoi tytärtään kysyvästi.

”Anteeksi että olen tällainen”, Medeia sanoi. ”Itsekäs kusipää ja kiittämätön, pahainen kakara vai miten se meni?”

Bellatrix hymyili hieman epäröiden.

”Ja anteeksi, että sanoin sinusta niin paljon kaikkea pahaa”, Medeia jatkoi. ”Ja se... se, että onnistuin saamaan sinut kaksi kertaa tajuttomaksi ja vein taikasauvasi ja karkasin kotoa. Anteeksi.”

Bellatrix pudisteli päätään ja mustat kiharat valahtivat silmille.

”Minun tässä pitää anteeksi pyytää”, Bellatrix sanoi. ”Olen yrittänyt kirota sinut jo useaan otteeseen. Lisäksi en ole kertonut sinulle koko totuutta isästäsi ja sinun jos kenen pitäisi saada tietää se.”

”Niin?” Medeia kysyi. ”Jotain olen jo kuullut. Olen tavannut Medan ja keskustellut hänen kanssaan. Tapasin myös isän veljen, Rabastanin, ja hänkin kertoi jotain. Mutta en kaikkea tiedä. Voitko kertoa?”

”Hän tosiaan oli petturi ja valehtelija”, Bellatrix kertoi. ”Siinä en ole valehdellut. Hänellä oli naisia vaikka joka sormelle. Eräänän iltana sain vain tarpeekseni ja käskin hänen häipyä. Ja niin hän tekikin.”

”Miksen minä koskaan ole kuunnellut?” Medeia moitti itseään. ”En koskaan.”

He olivat hetken aikaa täysin vaiti vain katsellen toisiaan silmiin.

”Isä on kuollut”, Medeia sanoi hiljaa. ”Rabastan kertoi. Isä ilmeisesti oli katunut tekojaan ja hän oli kuollut oman käden kautta noin puoli vuotta eronne jälkeen. Viimeisinä sanoinaan isä oli sanonut Rabastanille, että rakasti minua aina. Olit muuten aivan oikeassa silloin, minä olin Siriuksen luona. Silloin kun kävit siellä etsimässä minua, melkein jo näitkin minut. Olin siellä ylhäällä, porrastasanteella. Älä syytä Siriusta, hän valehteli minun pyynnöstäni. En vain tahtonut enää tulla kotiin. Minä ja Sirius koetimme selvittää totuutta isästä. Meillä meni niin hyvin, ettei kotiinpaluu olisi voinut vähempää kiinnostaa.”

”Sinä olet ainoa lapseni, Medeia”, Bellatrix sanoi. ”Joskus en vain ymmärrä sinua. Toisinaan taas ymmärrän sinua hiukan liiankin hyvin. Etkä sinä oikeasti ole samanlainen kuin isäsi.”

”Tiedän sen”, Medeia hymähti. ”Kaikin puolin muistutan äitiäni, kuten rakkaat ystäväni jaksavat minulle aina muistuttaa. Kuten sanoo Sirius, kuten sanoo Meda. Niin sanoi myös Rabastan.”

Bellatrixin hymy muuttui hieman varmemmaksi.

”Ystävistäsi puheen ollen -” Bellatrix aloitti.

”Olen heidän ystävänsä, sanot mitä sanot”, Medeia tokaisi.

”Tiedän sen”, Bellatrix sanoi. ”Juuri kuin minä. Jos jotain päätät niin sen myös teet.”

Medeia hymyili pienesti. Hän katsoi äitiään tämän tummiin silmiin.

”Ja sitten minä vielä löin sinua”, Bellatrix sanoi painaen katseensa alas. ”En ymmärrä, miksi tein niin. Millainen äiti minä oikein olen? Kaiken huipuksi vielä lukitsin sinut huoneeseesi. Olen niin pahoillani, Medeia.”

”Anteeksi, että hyppäsin ikkunasta”, Medeia totesi. ”En vain tahtonut olla lukkojen takana.”

”Minun olisi pitänyt tajuta”, Bellatrix sanoi. ”Tajuta, että toteutat uhkauksesi hypätä. En vain suostunut uskomaan, että sinä tosissaan hyppäisit. Vaikka olisi minun se kyllä pitänyt...”

Medeia nousi nyt kunnolla istumaan. Bellatrix kohotti katseensa.

”Moneen vuoteen en ole edes uskonut, että välittäisit minusta pätkääkään”, Medeia totesi. ”Mutta nyt sen tiedän.”

Ja sitten Medeia teki jotakin, mitä ei ollut tehnyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Hän meni lähemmäs äitiään ja halasi tätä varovasti. Bellatrix tuntui yllättyneen, mutta kietoi kätensä hieman epäröiden tyttärensä ympärille ja nojasi päätään tämän olkapäähän.

Medeia tunsi kuumien kyynelten putoilevan olalleen, eikä voinut estää itsekään kyyneliä karkaamasta silmistä.


**


Kuudentoista vuoden ikäinen tyttö katseli ympärilleen itselleen lähestulkoon tuntemattomassa huoneessa. Hän tunsi olonsa ehkä hieman uhatuksi tuolla tuntemattomalla vyöhykkeellä, tummien huonekalujen ympäröimänä. Vaikka hän tiesikin olevansa turvassa omassa kodissaan.

Tämä oli ehkä kolmas kerta tytön elämässä, kun hän huoneessa oli. Koskaan aiemmin hän ei ollut sinne tahtonut, se oli äidin huone. Mutta viikkoa aiemmin herättyään huoneessa oltuaan tajuttomana jonkin aikaa, hän ei tiennyt kuinka kauan, hän oli käsittänyt, että kyllä hänkin saisi huoneessa käydä.

Tytön katse kiinnittyi yöpöydällä olevaan kehystettyyn valokuvaan. Hän asteli lähemmäs ja otti kehyksen käteensä, tutkaili sitä vaiti pitkän aikaa.

Kuvasta häntä katseli kaksi ihmistä, nainen ja tyttö. He olivat niin samannäköisiä, ettei sukulaisuutta käynyt kiistäminen. Itsensä tyttö kuvasta tunnisti. Itsensä ja äidin, vaikka kuvan ottamisesta olikin vierähtänyt jo useampi vuosi, varmasti yli kymmenen, sillä iäkseen hän kuvassa arveli noin kolme tai neljä vuotta. Kuvassa hän istui ulkona äitinsä sylissä, ja joku oli tehnyt hänelle päähän kukkaseppeleen.

Tyttö ei muistanut, että tuollaista olisi koskaan edes tapahtunut, mutta selvästikin siis oli. Ei hänellä ollut mitään mielikuvaa tapauksesta, ei vaikka kuinka hän koetti muistojaan kaivella.

Ovi takana aukeni hiljaa. Askeltyylistäkin tyttö saatoi jo tietää tulijan. Hän tiesi ja tunsi nuo pehmeän päättäväiset askeleet, oli tuntenut ne koko elämänsä ajan.

Äiti tuli tytön vierelle ja laski sormensa kuvaa peittävälle lasille. Tyttö kohotti katseensa. Pitkän aikaa nämä kaksi katsoivat täysin vaiti ja vakavina toisiaan silmiin.

”Löysin tämän kuvan”, tyttö viimein sanoi. ”En muista koko tapausta.”

”Olit silloin neljävuotias”, äiti kertoi. ”En minäkään muista juuri muuta kuin sen, että oli kaunis, keväinen päivä, Cissy ja Lucius olivat meillä käymässä. Jompikumpi heistä tuon kuvan taisi ottaa ja antoi sitten myöhemmin minulle. Ei meistä kahdesta ole muita kuvia kuin tämä, sen vuoksi pidän tätä tärkeänä ja erittäin suuressa arvossa. Sinä olet minun kallein aarteeni.”

Tyttö pysytteli vaiti. Hän odotti äidin jatkavan, mutta sanaakaan ei enää tullut. Sen sijaan äiti kiersi kätensä tytön harteiden ympäri ja veti lähelle itseään. Silmänräpäyksen ajan epäröityään tyttö laski luottavaisesti päänsä äidin olkapäälle.

”Millainen äiti minä oikein olenkaan?” äiti kysyi lähinnä itseltään. Äänestä kuulsi hienoinen pettymys, pettymys itseään kohtaan.

”Sinä olet äiti”, tyttö totesi. ”Se riittäköön. Ei kukaan voi olla täydellinen, mutta sinä olet silti minulle äiti. Ja minulle olet täydellinen juuri tuollaisena kuin olet, sillä minä ymmärrän sinua paremmin kuin uskotkaan.”

”Medeia”, äiti sanoi. ”En ole varmaan koskaan sanonut erästä asiaa kenellekään, sillä en ole tahtonut osoittaa heikkoutta. Olen aina ollut sitä mieltä, että rakastaminen on heikkoja varten. Nyt tiedän, että vain vahva ihminen uskaltaa kertoa rakastavansa. Sinun jos kenen täytyy saada se kuulla. Olet ainoa lapseni, ainoa tyttäreni, kaikkein tärkein asia koko minun elämässäni. Minä rakastan sinua, Medeia Selena Lestrange.”

Äiti pudotti kuvan kehyksineen sängylle ja kietoi toisenkin kätensä tyttärensä ympärille. Tyttö tiesi, että se mitä äiti oli juuri sanonut, oli jotain suurta. Jotain, mitä kenenkään muun korva ei ennen häntä ollut äidin suusta saanut kuulla.


~
A/N2: Kertokaa jooko, ettei tämä lopetus feilannut ainakaan pahasti? Niin ja oliko täällä edes halukkaita lukemaan epilogia, vai jätänkö sen kokonaan laittamatta (ja nyt ei sitten taaskaan mainita mitään siitä, että eräs Natural-alieni on minut sen jo pakottanut jossain vaiheessa tekemään, koska hänhän ei siis tiennyt tästä koko epilogiajatuksesta yhtään mitään etukäteen...)?
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 00:36:31 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Palapelisotkuja, K13, AU, drama, VALMIS 22.6.2011
« Vastaus #70 : 22.06.2011 01:09:12 »
Heii!

Aivan ihana luku, tykkäsin.
Todella paljon tykkäsin siitä, kun Medeia halusi kotiin Se oli jotenkin niin ihana kohta, tiedä sitten miksi.

Myös tuossa lopummassa pidin siitä, kun Bellatrix sanoi olevansa pettynyt itseensä ja välitti tyttärestään. Miksi ei voisi tämä meidän ihana Bellatrix Lestrangekin rakastaa ja välittää?

Ihanaa kun Medeiasta ja Bellatrixistä tuli läheisiä.

Tykkäsin tooosi paljon tuosta lopussa olevasta kursivoidusta kohdasta, ihana oli!

Ja mitä sinä oikein höpiset? Minä, itse Natural-alieni olisin muka voinut tietää jotain epilogiajatuksesta? Ehei, minullahan ei ollut mitään tietoa koko ideasta, ei :).
Ja siis myös käsken sinua kirjoittamaan tähänkin epilogin :)

Nyt kyllä harmittää, kun tämä loppui, mutta mukavaa tietää, että Bells ja Medeia on hyvissä väleissä.

Kiittäen tästä aivan ihanasta jatkoficistä,
Natural-alieni, joka kumartaa, nostaa hattua, niia, kiittää ja taputtaa tälle aivan ihanalle luvulle, kaikille luvuille ja totta kai suurimmat kiitokset ja suosion osoitukset itse ihanalle kirjoittajalle, sennamiilalle !!


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja, K13, AU, drama, VALMIS 22.6.2011
« Vastaus #71 : 22.06.2011 01:11:40 »
wawawww ♥ En mä ees tiedä mistä alottaa. Jotenkin vaan kun luki tota tekstiä tuli ihan hirveesti mieleen kaikkea, mitä olisi voinut sanoa, mutta ihan ekaksi mä ainaskin sanon, ettei kyllä muakaan saa kovinkaan helposti itkemään. ja ei, en mä oikeestaan itkeny sitä, että tämä loppui, mutta jotenkin vaan aaaaaaaaaaaaaaaar nyt tää lopetus ja kaikki ja kaikki ja kaikki ja muutenkin kaikki. mä varmaan höpöttelen ihan sekavia, mutta tämä lopetus oli vaan jotenkin musta niin kovinkovin ihana. muutenkin mä olen ihan hirmusesti rakastanut tätä ficciä ja tää lopetus oli kyllä ihan täydellinen, vaikka jo aika varmasti tiesikin, mitä tulee käymään. mutta purrur, sä olet ihana ♥

Lainaus
Isä, joka oli aina rakastanut.

Lainaus
Viimeisinä sanoinaan, jotka hänen suustaan kuulin, hän pyysi joku päivä minua kertomaan sinulle, Medeia, että hän rakasti sinua aina.

Jotenkin etenkin tuo viimeinen lausahdus oli vaan niin ihana. siis kun jotenkiin vaan mä pysytyn kuvittelemaan Dolphin sellasena jotenkin niin semmosena vähän pöhettyneenä ja vaikka se nyt kuitenkin vähän oli millainen oli niin sellasena.. iskänä :D tai kun mun jotenkin tekisi mieli sanoa vaikka mitä mutta en mä nyt ihan kaikkea voi kirjottaa tähän kommenttiin (:

Lainaus
Minusta tuntuu, että minun pitää mennä kotiin.

aawww, ja tuo on oikeasti ehkä ihanin lause koko maailmassa tai jotain siihen suuntaan ♥

Lainaus
Äidin huoneessa.




aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja nyt mä aloin vielä kattomaan noita biisejä ja arg ja ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥. tämä ficci oli ihan aivan tosi ihana ja muutenkin rakas ja jotenkin varmaan ehkä oikeasti ihanin kokonainen tälläinen teksti, mitä mä olen koskaan saanu olla lukemassa :) aivan superiso kiitos siitä ja aaww, tämä oli vaan ihan tosi ihana :) 

ja tottakai epilogi kanssa ! hihi, eikä tämä todellakaan feilannut, ei missään nimessä :)


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja, K13, AU, drama, VALMIS 22.6.2011
« Vastaus #72 : 22.06.2011 01:39:49 »
Natural: Tietysti Medeia nyt kotiin tahtoi. Tyttöhän oli juuri saanut kuulla isänsä kuolleen ja tahtoi mennä varmistamaan, että edes toinen vanhemmista oli vielä elossa :) Mun mielestäni on ihan typerää, ettei meidän Bella muka voisi välittää ja rakastaa. Tai oikeesti hän varmaan sitä tekeekin, muttei vain näytä, koska on sitä mieltä, että rakastaminen on heikkoja varten. Ja toki hän nyt omaa tytärtään rakastaa :)

Ja ei, sä et ole tiennyt yhtään mitään koko suunnitelmastani tehdä tähän epilogi. Mutta älä huoli, se on jo kirjoitettu ja kun kerran kiinnostusta löytyy niin varmaankin sen tänne ensi viikolla sitten laitan.

Lumille: No, selität sitten mesessä lisää :) Oi, itkitkö sä ihan tosissaan? Sä olet aivan ihana (veikkausta siitä, kuinka mones kerta tämä oli viikon sisään? Mä sanoisin, että varmaan vähintään miljoonas). Etkä sä mitään sekavia höpöttele, tiedät varsin hyvin, että mä ymmärrän ja tajuan loistavasti kaiken, mitä sanot. Dolphy oli Medeian isä, joten voin vain kuvitella, kuinka paljon hän todella tytärtään oli rakastanutkaan, kun oli kuollut oman käden kautta, kun ei enää ollutkaan voinut nähdä tätä.

Nuo biisit, etenkin Daddy's Little Girl ja Sorry, Love Daddy tekivät minulle hirveää kuunnella. Aivan liian surullisia... Kun sitten taas Juha Tapion Kaunis ihminen on aivan hirmuisen ahdistava kappale. Jotenkin vain ne sanat ja se melodia tekevät siitä sellaisen. Tämä ficci oli itselleni tosi rakas ja tärkeä, joten nyt olo on ihan hirmuisen tyhjä ja ontto ja haikea, kun joutuu irti rakkaasta lapsesta päästämään - kyllä sä tiedät, kun oon aiheesta sulle angstannut jo ties miten monta viikkoa :) Hyvä jos viimeinen luku ei feilannut, kun itsellä sellainen pelko hieman oli. Ja kyllä, kyllä, lupaan sen epilogin ensi viikolla joku päivä laittaa


Hirrrmu suuret kiitokset kummallekin kommentoijalle, olette ihania ♥
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Mustetahra

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Palapelisotkuja, K13, AU, drama, VALMIS 22.6.2011
« Vastaus #73 : 22.06.2011 09:53:04 »
Tää oli niin sairaan ihana ja koskettava luku. Paras koko tarinassa.


”Moneen vuoteen en ole edes uskonut, että välittäisit minusta pätkääkään”, Medeia totesi. ”Mutta nyt sen tiedän.”

Ja sitten Medeia teki jotakin, mitä ei ollut tehnyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Hän meni lähemmäs äitiään ja halasi tätä varovasti. Bellatrix tuntui yllättyneen, mutta kietoi kätensä hieman epäröiden tyttärensä ympärille ja nojasi päätään tämän olkapäähän.

Medeia tunsi kuumien kyynelten putoilevan olalleen, eikä voinut estää itsekään kyyneliä karkaamasta


Tuossa kohdassa itkin.


”Olit silloin neljävuotias”, äiti kertoi. ”En minäkään muista juuri muuta kuin sen, että oli kaunis, keväinen päivä, Cissy ja Lucius olivat meillä käymässä. Jompikumpi heistä tuon kuvan taisi ottaa ja antoi sitten myöhemmin minulle. Ei meistä kahdesta ole muita kuvia kuin tämä, sen vuoksi pidän tätä tärkeänä ja erittäin suuressa arvossa. Sinä olet minun kallein aarteeni.”

Tyttö pysytteli vaiti. Hän odotti äidin jatkavan, mutta sanaakaan ei enää tullut. Sen sijaan äiti kiersi kätensä tytön harteiden ympäri ja veti lähelle itseään. Silmänräpäyksen ajan epäröityään tyttö laski luottavaisesti päänsä äidin olkapäälle.



ja tuossakin itkin + parissa muussa kohdassa

Tää oli oikeesti mahtava luku. Ihanaa saada esiin Bellan pehmeempiäkin puolia

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja, K13, AU, drama, VALMIS 22.6.2011
« Vastaus #74 : 22.06.2011 10:48:52 »
Aaws, kiitoksia kommentistasi, Mustetahra. Oli ihanaa vaan datata töissä (tylsää olisi vain istua ja odottaa, että puhelin soisi..) ja sitten huomata täällä kommentti. Ai kamala, kun mä itketän ihmisiä. Mutta ei kai siinä mitään pahaa ole. Kai :) Ihana kuulla, että olet tykännyt - ja kyllähän tähän vielä se epilogi sitten ensi viikolla tulee. Olen huomannut sen, että tuon joskus ficeissäni esille vähän liikaakin Bellan pehmeämpiä puolia. Mutta olen varma siitä, että hän rakastaa tytärtään, vaikka tämä usein ajaakin äitinsä hermoromahduksen partaalle :D

Kiittäen tuhannesti
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #75 : 22.06.2011 11:48:45 »
Tämä oli aivan loistava lopetus tälle ficille! Ja minä ainakin toivoisin vielä epilogia!  ;)

Lainaus
(minä en itke, en. en taatusti itke. en ole heikko. äitikään ei koskaan itke, koska hän ei ole heikko. mutta hän välittää minusta sittenkin. nyt sinun täytyy pysyä vahvana, medeia selena lestrange...)


Tuo oli ihana kohta.

Niinkuin nämäkin:

Lainaus
”Hei”, Medeia viimein kuiskasi. ”Kauanko olen ollut tässä?”

”Liian kauan”, Bellatrix vastasi.

Lainaus
”Tiedän sen”, Medeia hymähti. ”Kaikin puolin muistutan äitiäni, kuten rakkaat ystäväni jaksavat minulle aina muistuttaa. Kuten sanoo Sirius,

Tämä oli siis ihana lopetus! (kuten jo mainitsinkin) Ja tuo kursivoitu loppu oli ihana.

Hermione Ja anteeksi, sekava viesti.

Niin, ja onko sinulta tullut uusi jatkoficci? Pitänee alkaa seurata...
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 11:50:25 kirjoittanut Hermione Granger »

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #76 : 22.06.2011 12:18:56 »
Whii, kiitoksia kommentistasi, Hermione. Kyllä, mä lupaan jo, että saatte epilogin ensi viikolla :) Jos jaksan sen laittaa... Okei, kyllä mä jaksan, koska muuten tiedän parikin henkilöä, jotka murhaa mut, jos en laita. Ihana kuulla, että lopetuksesta tykätään, koska itse jostain syystä olin hirveän epävarma sen suhteen, kun tuntui että se hyppelee paikasta ja ajasta toiseen :D

Kovasti kommentistasi kiittäen
senna

P.s. Joo, on mulla (taas) alkanut uusi jatkoficci, Minne tuuli kuljettaa :)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #77 : 22.06.2011 13:11:38 »
Vaikka tuntuukin oudolta aloittaa loppu kommentistasi, niin tämä tarina loppui melkein samalla tavalla kuin jos oltaisiin tehty kelmeistä oma tarina.
Tää on aivan mieletön tarina ja aivan loistava! Toisen kerran, valehtelematta, kuten rakas Bellamme sanoisi, olen heikko. Tää luku sai mut aivan kyyneliin. Tää on tosi hyvin kirjoitettu, sä oot loistava kirjoittaja. Toi alku tälle luvulle oli musta hieno. Sirius oli jotenki hieno siin, ku oli samaa mieltä Medeian kans, et olis ehkä kotiin lähdön aika.

Mutta kiitos tästä tarinasta, ja jos epilogia tulee, niin olisi todella kiva! Sitä odotellessa, kiitos!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #78 : 22.06.2011 13:19:33 »
Aa, kommentti ja vieläpä oikein ihana semmoinen. Kiitoksia todella paljon, Anturajalka93. Ei hirveä oikeasti, jos mä tosissaan ihmisiä tällä itketän, mutta en ainakaan usko, että se kovin pahasta olisi :) Olen oikeasti niin otettu siitä, että näinkin monen olen saanut herkistettyä kyyneliin asti (ja kaikesta muustakin), että kaikki sanatkin alkavat jo katoilla. Kyllä se epilogi sieltä vielä ihan varmasti tulee :)

Kiitos oikein kovasti
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #79 : 22.06.2011 22:38:38 »
Hihii, kiitoksia kommentistasi, Bea, olen odottanut koko päivän siun kommenttiasi :) Mutta vastailen vasta nyt, koska palasin vajaa tunti sitten kotiin neljän ja puolen tunnin näytelmäharkoista. Mä olen ihan samaa mieltäs sun kanssa siitä, että on kamalaa, kun tää loppui. Palapelisotkuja kuitenkii on yksi mun kaikkein rakkaimmista lapsistani (ficin Minne tuuli kuljettaa sekä parin julkaisemattoman originaalin kanssa). Ja Medeia on koko aika vaan käyny mulle läheisemmäks ja läheisemmäks, joten hänestä on tullut pala mun elämääni ja sellaisena myös tulee ikuisesti pysymään - en vain osaa enää laskea hänestä irti :D Ja kuka tietää, vaikka joskus kirjoittaisin tähän jonkun jatko-osan (krhm, Natural, sä olet taas manipuloinut mua!) tai spinoffin :)

Hyvä kuulla, etten feilannut tätä ja että tykkäsit. Ei Bella olisi voinut omaa tytärtään räjäyttää, koska välitti tästä ja rakasti oikein kovasti, vaikkei ollutkaan oikein hyvä sitä loppujen lopuksi näyttämään. Sitäpaitsi se oli Medeia, joka ensimmäisenä pehmeni ja halasi äitiään :) Sirius on aina ollut Medeialle kovin läheinen ja kai myös jonkinlainen isähahmo, koska omaa isää ei ole ollut lähettyvillä. Ja pienenä lapsi kuitenkin tarvitsee vierelleen kaksi läheistä ihmistä, yhden kummastakin sukupuolesta, henkilöt, joihin solmia kiintymyssuhde, joten Sirius oli pikku-Medeialle sellainen :) Ja tämä muuten on sitten psykologian tunnilla todettu tosiasia. Sillä jos se miespuolinen ei ole oma isä niin se voi olla vaikka eno tai vastaava.

Kiittäen tuhannesti
senna

P.s. Oho, tulipas taas seliteltyä jotain tosi epämäärästä :D Niin, ja kyllä te sen epilogin saatte. Eikä tämä ole vielä edes pitkä, ei verrattuna siihen, mitä tulee olemaan vaikkapa Kerran tai Minne tuuli kuljettaa ;) Ja ei, en mä usko että sulla olisi mitään jatkoficciä kesken... No okei, on sulla :)
En tykännyt uuden finin vihreästä teemasta, joten vaihdoin Astro-teemaan, tässä on kivemmat värit (:


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.