Kirjoittaja Aihe: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-11  (Luettu 52150 kertaa)

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 333
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 65 || K-13
« Vastaus #180 : 27.10.2012 00:26:52 »
Todella mukavia pätkiä! Pidin oikein paljon, ja jäin odottamaan pätkää, jossa Astoria kertoo kihlauksestaan vanhemmilleen. Odotan tapahtumasta aikamoista draamaa, koska Astorian äitihän ei ole kauhean myötämielinen Dracoa kohtaan.

Itse en usko Traceyn olevan syy juoruihin. Minulla on oikein vahva epäilys juorujen isästä tai äidistä, ja motiivi hänelle. Katsotaan nyt kuitenkin, mihin suuntaan tarina etenee ja onko minun ideoissani pienintäkään perää. Ne nimittäin tavallisesti ovat hämäriä.

Astoria on kovaa vauhtia kasvamassa omanarvontuntevaksi naiseksi, koska en olisi ficin alussa osannut kuvitella Astoriaa sanomaan Pansylle millään tavoin takaisin, edes viittauksin.

Daphnen häiden aamu oli täynnä hienoja yksityiskohtia. Herra Greengrassin tottumattomuus lasten tai nuorten kanssa, Daphnen turhamaistakin turhamaisempi luonne kuvastui täydellisesti hänen puvustaan ja myös hänen kehujen kerjäämisensä, ainakin ymmärsin asian sillä tavalla, että Daphne kerjäsi vain kehuja väittäessään itseään tasapaksuksi.

Kiitos näistä, oli täydellinen lisä muutenkin ihanaan päivään (ensilumi satoi <3) ja jatkoa toiveissa... :)

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 792
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 67 || K-13
« Vastaus #181 : 10.02.2013 21:29:00 »
Kammottavailmeisen rouva Greengrassin helmineen ja jalokivineen tulisi kuulua jokaisen kauhuelokuvan kiintiökalustoon. ;) Freddyt, Sawit, moottorisahamurhaajat ja Frankensteinit hirviötkin ottaisivat silmämunat pullistuneina hatkat paikalta.

Tracey lienee kannellut Astoriasta ja Dracosta neiti Greengrassin vanhemmille. Kenellekään en toivo äärimmäistä ahdistusta, joka purkautuu vaikka oksenteluun retkahtamisena. Astoria oli ärsyttävän daphemainen kun hänen olettamuksensa antoivat osviittaa siitä että hän toivoo Traceylle samanlaisen kohtalon kuin tämän äidille. Aatelistyttönen ansaitsisi nipistyksen, koska parisuhdeväkivalta raivostuttaa minua henkilökohtaisemmin. Pahuksen pikkuneiti! xD

Daphnen häävalmisteluista saisi niin kokonaisen mammuttimaisen kauhuelokuvan aikaiseksi. Toinen ideani draamamorsianten tiimoilta on viattoman hulluksi luullun henkilön telkeäminen hourulaan, joka on täynnä seonneita hirviömorsiamia. Juuri kun on liukumassa pöhnäiseen myrkky- siis lääkeuneen huonetoverina oleva hirviömorsian saa raivokohtauksen ja tarttuu leipäveitseen...

Tuleva on ajatuksissani. Kiitokset.

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 67 || K-13
« Vastaus #182 : 17.02.2013 17:20:31 »
Päädyin selaileen finiä ja törmäsin sit tähän. Ihan mahtavaa et joku kirjottaa Astoriasta, siitä kun on kirjoissa vaan muutama lause. Se ja Draco yhdes on niin sulosia et tulee ihan semmonen aww olo.
Jatkoaäkkiäpianhetivaadin! ;D

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

anni_loves_draco

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 67 || K-13
« Vastaus #183 : 20.03.2013 16:28:26 »
Tää oli oikeasti tosi ihana! Kesti 3 päivää lukea, mutta eipä haittaa :) Muutamia kirjoitusvirheitä löysin, jotka ei kuitenkaan haitanneer lukemista. Täytyy sanoa että rakastuin heti ja jatkoa toivon! ;)
ϟ I solemny swear that I am up to no good ϟ
1997 - ∞

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 371
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 67 || K-13
« Vastaus #184 : 23.03.2013 12:35:42 »
Miksi mä jätän aina kaikki parhaat ficit kommentoimatta? ??? Mä tykkään kanssa monien muidenkin tapaan, että tässä kerrotaan Astoriasta, jota ei ikinä mainita kunnolla kirjoissa.
Astorialle oot saanut kehitettyä kivan luonteen. Mä tykkään siitä, että tässä on esitelty luihuisia tarkemminkin.  :) Päiväkirjakerronta on muutenkin kivaa, joten jatkoa, kiitos!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 759
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 67 || K-13
« Vastaus #185 : 20.04.2013 13:23:43 »
Ledi: Tosi kiva kuulla että olet pitänyt ficistäni! Astoria tosiaan on hyvin erilainen kuin alussa, toivottavasti muutos ei ole tapahtunut liian nopeasti. :D

Glorisabet: Astoria tosiaan käyttäytyy aika lapsellisesti, mutta toisaalta minusta on hyvä, ettei hän ole enää mikään kynnysmatto. Ei liikaa muiden riepoteltavissa, eikä valmis antamaan samantien anteeksi kaikille.

Mutta joo, hirviömäisistä häistä siirrymme nyt hieman toisenlaisiin kuvioihin - jotka eivät ehkä kuitenkaan ole tietyllä tavoin kauhean kaukana tästä edeltävästäkään katastrofista. :D

Ellizia: Voi, kiva kuulla! ^^

anni_loves_draco: Kiitos sinullekin! Jatkossa kesti vähän, mutta tässä tätä nyt olisi pikkuisen. :D

ansku1: Itsekin tykkään lukea päiväkirjamuotoisia ficcejä ja luihuiset nyt ovat ehkäpä kirjasarjan kiinnostavimpia hahmoja. :)

Kiitokset kommenteistanne!

Osa 68 - Kirkonkellojen kuminaa
05.08.1998

Minä tein sen. Kerroin vanhemmilleni minun ja Dracon kihlauksesta. Vanhempieni reaktiot olivat aika lailla sellaiset kuin odotinkin. Äiti järjesti kammottavan kohtauksen. Hän itki ja huusi vuorotellen, eikä tapansa mukaisesti osannut suhtautua uutiseen asiallisesti. Ehdottomasti naurettavinta oli, kun hän teeskenteli jonkinlaista sydänkohtausta. Isäkin piti äidin käytöstä kohtuuttomana, vaikkei itsekään ottanut ilmoitustani vastaan mitenkään positiivisesti. Hän kuitenkin osasi keskustella tilanteesta kanssani ja sanoi jopa, että ratkaisu on viime kädessä omani.

Isän mielestä Draon herrasmiesmäisyys on kiiltokuvaa. Omien sanojensa mukaan hän ei ole koskaan tavannut Malfoyta, jolla olisi täysin puhtaat jauhot pussissa. Hänen mielestään koko suku on aina ollut kieroutunut ja heidän ainoat hyvät ominaisuutensa ovat olleet mittava omaisuus, sekä hyvä asema seurapiireissä. Enää heillä ei ollut niitäkään. Täten he ovat isän mukaan roskasakkia, jonka kanssa ei pitäisi missään nimessä veljeillä yhtään enempää kuin on pakko.

Isä kuitenkin myös ymmärsi minun tilanteeni. Väritetyt kuvaukset siitä, mitä minun ja Dracon välillä tapahtui piknikillä olivat levinneet laajalle. Puheet olivat sen verran pahasta päästä, että vaikuttaisivat kyllä maineeseeni. Tämän vuoksi saattaisin joka tapauksessa joutua naimaan jonkun alemmasta säädystä. Puheitani rakkaudestani kumpikaan vanhempani ei tuntunut ottaneen kovinkaan vakavasti. Isä totesi aivan suoraan, että nuori lepi kuihtuu nopeasti. Äiti taas itki epäonnistuneensa kasvatuksessani, kun retkahdin mokomaan syöpäläiseen. En tiennyt olisiko minun pitänyt itkeä vain nauraa äitini ylidramatisoinnin vuoksi. Etenkin kun tämä ”syöpäläinen” olisi vuosi sitten ollut hänestä vielä paras mahdollinen aviomies koskaan.

Kumpikin vanhemmistani olisi mielellään purkanut kihlauksen, mutta perheenpää loppujen lopuksi hyväksyi sen. Hän sanoi, ettei ole millään tasolla tyytyväinen ratkaisuuni, mutta kunnioittavansa sitä silti. Isän kunnioitus minua kohtaan on asia, minkä vuoksi arvostan itsekin häntä. Harvat aristokraattivanhemmat todella kuuntelivat lapsiaan tai ottivat näiden näkökulmia huomioon, etenkään jos ne riitelivät heidän omien ajatuksiensa kanssa.

Äidin teatreaalisten nyyhkäysten säestämänä isä siis lopulta totesikin, että hänen olisi varmaankin lähdettävä sopimaan tapaamist Lucius Malfoyn kanssa.

Osa 69 - Sokkoa leikkiessä
09.08.1998

Asiat ovat edenneet aivan järkyttävää tahtia. Malfoyn perhe vieraili luonamme tänään avioliittoasioiden merkeissä. Tunnelma oli varsin kolea, mutta onneksi kummatkin vanhempani sentään osasivat käyttäytyä asiallisesti. Isän osalta en mitään kohtausta pelännytkään, mutta äiti onkin aivan toinen juttu. Hänellä on kyllä aina ollut suuri tarve pitää kulissit pystyssä, mutta pelkäsin hänen ylpeytensä menevän nyt edelle. Onneksi niin ei käynyt, vaan hän kykeni tekohymy huulillaan keskustelemaan Narcissa Malfoyn kanssa sellaisistakin arkisista asioista kuin uudet puutarhatrendit.

Draco oli tapansa mukaan hurmaava. Herrasmiehen tavoin hän availi minulle ovet, kehui kauniiksi ja otti minut jatkuvasti huomioon. Minun on vaikea kuvitella, että tuollaista miestä edes on olemassa! Hänhän on aivan täydellinen. No, hänen seurapiiriasemansa ei ole kehuttava, mutta se ei merkitse minulle paljoa. Minä en ole kuin Pansy Parkinson, jota kiinnostaa miehessä vain omaisuus, naama ja asema.

Keskustelu häistä itsessään sujui hyvin. Juhlapäiväkin päätettiin. Voitko kuvitella, että siihen on vain kuukausi aikaa? Aivan käsittämätöntä! Sen jälkeen olen rouva Malfoy! Vanhempani eivät oletetusti ole aivan yhtä innoissaan asiasta. Isä tuntuu muuttuneen vain skeptisemmäksi avioliiton suhteen. Perheenpään mielestä koko perheessä on jotain mätää, mutta Draco kiilaa limaisuudessaan jopa vanhempiensa edelle. Naureskelin isän itsepäiselle ennakkoluulolle, mutta häntä itseään ei tuntunut naurattavan. Isä jopa uhkasi purkaa kihlauksen, mutta söi sanansa huomatessaan niiden tekevän minut onnettomaksi. Äiti puolestaan on lukkiutunut makuuhuoneeseensa. Hän oli jopa sanonut yhdelle palvelijattarista potevansa niin hirvittävää surua, että tuntee olonsa hyvin sairaasti fyysisestikin. Noiden sanojen oli varmaankin tarkoitus herättää minussa jonkinlaista syyllisyydentuntoa, mutta oikeastaan ne lähinnä huvittivat.

Sain yllätykseni jälleen kirjeen. Kerkesin jo luulla, että se olisi taas Traceyn yksi merkityksetön nuoleskelukirje, mutta se olikin Gwynethiltä. En ollutkaan muistanut kirjoittaneeni hänelle  omituisesta kohtauksestani. Nainen varmisti sen mitä olin epäillytkin, kyseessä on todennäköisesti jonkin sortin profetia. Hän ei kuitenkaan osannut sanoa yhtään sen tarkemmin, mutta kehotti olemaan erityisen tarkkaavainen ympäristön suhteen. Vaikka Gwynethin sanat olivat kirjoitettu lämpimään ja ohjeistavaan sävyyn, en siltikään saanut niistä mitään suurempaa lohtua. Ennemminkin ne herättivät ahdistusta siitä, että seuraavan kulman takana odottaisi jokin kamala tragedia, joka imaisi hauraan onnen sisäänsä hujauksessa.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 69 || K-13
« Vastaus #186 : 20.04.2013 15:37:28 »
Rva. Greengras käy kerta kerralta naurettavammaksi, vai että sairas surusta? Luku oli taas kerran hyvä, ja kuvasi puhdasveristen elämää melko osuvasti. Kirjoitathan jatkoo pian?

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 759
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 71 || K-13
« Vastaus #187 : 21.04.2013 12:04:07 »
Ellizia: Äläpä muuta sano. Hän osaa olla varsin huvittava. :D Mutta joo, kiitän! Tässä olisi tätä jatkoa. :)

Osa 70 - Morsiankoulu
12.08.1998

Tuntuu hyvältä, että lähdemme jo ylihuomenna takaisin Skotlantiin. Olen jo kurkkuani myöten täynnä äidin loputtomia mielialanvaihteluita ja alvariinsa täällä kyläileviä seurapiirikanoja. Näyttää siltä, että  myös isä jakaa helpotukseni. Minusta on kummallista, että hän alunperinkään meni äitini kanssa naimisiin. Järjestetyt avioliitot eivät ole suinkaan mikään harvinaisuus, mutta edesmenneet herran ja rouva Greengrass eivät olleet vaikuttaneet ollenkaan sellaisilta vanhemmilta, jotka pakottaisivat poikansa epåämieluisaan liittoon. Varma en toki voi olla, sillä tunsin heidät vain lapsuusvuosinani. Hildegard ja Eadgar Greengrass olivat olleet hyvin sydämellisiä isovanhempia, eikä isäkään koskaan ole puhunut heistä kuin hyvää. Tunnen yhä vihlaisun heidän kuolemaansa ajatellessani. Tuntuu yhä pahalta miettiä päivää,  jolloin Hildegard löydettiin sydänkohtaukseen kuolleena samasta kukallisesta keinutuolista, jossa hän tapasi pitää minua sylissään ja kertoa prinsessasatuja. Isoisä meni pian hänen jälkeensä. Kukaan ei oikein osannut sanoa, mikä miehen vei, mutta yleisesti puhutaan, että hän kuoli suruun.

Mutta ehkä siirryn isovanhempieni kuolemasta hieman positiivisempiin aiheisiin. Tänään on kuitenkin varsin hyvä päivä, enkä halua pilata sitä murehtimalla vanhoja. Et uskokaan miten ihanalta tuntuu vihdoinkin pakata! Ylihuomenna pääsen ulos tästä loukosta taas vähäksi aikaa. Minun ja Dracon hääthän pidetään valitettavasti Lontoossa. Vanhempien mukaan ei olisi sopivaa pitää niitä muualla kuin jomman kumman puolison sukukartanossa. Malfoyn kartanossa pitäminen kuulema karsisi vieraita, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää Greengrassien Lontoon kartano. Olisin niin mielelläni pitänyt hääni Skotlannissa, mutta ei kai sitten.

Vaikka en aio ruveta stressini alla samanlaiseksi sekopäiseksi hirviömorsiameksi kuin Daphne, niin minun täytyy myöntää että olen varsin hermostunut. Koen itse asiassa, että minulla on paljon enenmmän syytä olla stressaantunut kuin Daphnella. Daphnen ei sentään tarvinnut pelätä ilkeitä juoruja tai paheksuvia katseita. Jonkinlainen katastrofi hänen häissään olisi kyllä ollut hyvinkin mahdollinen, mutta vain hänen oman toimintansa kautta. Pelkään jopa, että vain murto-osa kutsutuista saapuu häihini. Kaikki eivät tule ottamaan uutista minun ja Dracon kihlauksesta hyvin ja voi olla, että monet myös ilmaisevat sen jäämällä pois häistä. Isä sanoi, että muutamat saattavat tehdäkin niin, mutta Greengrassit ovat kaikesta huolimatta niin vaikutusvaltainen suku, että huomattavan monien vieraiden poisjääminen on hyvin epätodennäköistä.

Näen vielä ylihuomenna Daphnea ennen lähtöä. Hän on nyt muuttanut Nottien kartanoon, jonne menen häntä tapaamaan. Hän voi ehkä rauhoittaa mieltäni hieman häitä koskevien mietteideni suhteen. Asia, joka minua pelottaa eniten on hääyö. Toivon, että Daphne voi rauhotella minua senkin asian suhteen. Täytyy myöntää, että pelkään valtavasti pilaavani hetken täysin tai vaihtoehtoisesti sen olevan minulle erittäin kivualiasta tai muulla tavoin epämiellyttävää. Mutta ehkä minä selviän siitä kerran muutkin ovat selvinneet.

Osa 71 - Arjen pirulaiset
14.08.1998

Vierailuni Nottien kartanossa oli varsin mielenkiintoinen. En oikein osaa sanoa, viihdyinkö vai en. Vanhempi Nott osaa nimittäin halutessaan olla varsin ahdistava. Olin kyllä jo aikaisemmin kuullut herra Nottin taipumuksesta pitää nuoremmista naisista, mutten siltikään uskonut, että hän uskaltaisi avoimesti vikitellä miniänsä sisarta! Heti kartanoon saapuessani hän katsoi minua jotenkin hyvin kummallisesti. Kiilto miehen silmissään oli suoraan sanoen inhottava ja teki hänestä silmissäni myös ulkoisesti epämiellyttävämmän, vaikka muutoin olisin saattanut pitää häntä komeanakin miehenä.

Isä oli hyvin erilainen verrattuna poikaansa. Theodore on rauhallisen asiallinen persoona, mutta isä jotain aivan muuta. Vanhempaa Nottia voisi nimittää röykeästikin. Lounaalla hän kittasi viskiä täysin huoletta eivätkä puheetkaan olleet aivan tyypillisemmistä päästä jos vertaa siihen mitä olen aristokraattimiehien yleensä kuullut keskustelevan. Daphne tuntui olevan varsin nolona appiukkonsa käytöksestä, mutta Theodorea se ei vaikuttanut liikuttavan. Ehkä hän on jo tottunut isänsä eriskummalliseen käytökseen.

Maittavan lounaan jälkeen siirryimme sisareni kanssa keskustelemaan häistä. Alkuun hän tietenkin toivotti minulle sydämelliset onnittelut vanhempiemme hyväksynnän johdosta. Sen jälkeen en juuri saanut suunvuoroa, sillä Daphne innostui vertailemaan minun tulevia häitäni omiinsa, eikä sille meinannut tulla loppua. Minä en tosissaankaan halunnut samanlaisia kermakakkuhäitä kuin sisarellani, mutta hän tuntui olettavan niin. Valitettavasti hänen papatuksensa kevensi mieltäni vain hieman, eikä juuri ollenkaan hääyöasiassa. Ensin sisareni kyllä rauhotteli minua asian suhteen ja sanoi, ettei ole mitään pelättävää. Sen jälkeen hän kuitenkin naureskeli, että liikkuhaan sitä ties minkälaisia juttuja kamalista aviomiehistä, joilla on vaikka minkälaista mieltymystä. Mutta että minun ei pidä välittää niistä. Hyvin lohduttavaa, Daphne-rakas. Nyt minä tunnenkin oloni niin paljon varmemmaksi!

Lähtiessäni jouduin vielä kuulemaan limaisia kehuja Anthony Nottilta koskien asuvalintaani. Toivottavasti hän ei huomannut, miten huokaisin helpotuksesta  saadessani jällkeen turkisviittani päälleni peittämään rinnukseni. Pääntieni verenpunaisessa mekossani oli nimittäin varsin avara ja olin huomannut vanhemman Nottin vilkuillen sitä tavalla, jolla hänen ei olisi suinkaan sopivaa sitä vilkuilla.

Nyt istun onnekseni jo kotonani Skotlannissa. Tuntuu kummalliselta, että olen asunut täällä vasta hetken, mutta silti linna tuntuu kodilta enemmän kuin Lontoon kartano koskaan. Täällä minulla on sentään rauha. Voin istua takkatulen ääressä kirjoittaen päiväkirjaani ilman, että joudun kuuntelemaan jatkuvasti äitini valitusta taustalta. Vaikka täytyy myöntää, että minulla on hieman kummallinen olo nyt, kun Tracey ei ole täällä. Tavallaan minulla on hieman ikävä hänen kanssaan keskustelua. Mutta valitettavasti ikävöinti on varsin turhaa, kun tytön ystävyys ei koskaan ollut muuta kuin valetta. Traceylle olisi oikein, että vain unohtaisin hänen olemassaolonsa. En siltikään osaa olla miettimättä, itkeekö hän tälläkin hetkellä jossain yksinäisessä nurkassa isänsä tekemiä mustelmia.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Miltsi

  • ***
  • Viestejä: 87
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 71 || K-13
« Vastaus #188 : 21.04.2013 12:14:17 »
Tää on niin ihana!! Luin tätä viime yönä yhteen asti ja olin ihan myyty. Ja sit vielä just tuli kaksi uutta lukua. En varmaan saa mitään järkevää kommenttia aikaiseksi mutta on ihan pakko ihkuttaa.

Kiitos <3
Ensimmäinen askel hölmöyteen on pitää itseään viisaana

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 71 || K-13
« Vastaus #189 : 21.04.2013 13:19:18 »
Hyi Nott vanhempi on ällöttävä! Astorian pohdiskeluja häistä on mielenkiintoista seurata, ja sille ei todellakaan sovi mitkään kermakakkuhäät, saa nähä mitä sen äiti saa päähänsä! ;)
  Mut jatkoo taas pian!

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 71 || K-13
« Vastaus #190 : 21.04.2013 18:40:15 »
Minäkin löysin tämän!  :)

Tykkään tosi paljon sun tavasta kirjottaa tässä fikissä. Tapahtumat kerrotaan kivasti ja Astoriasta alkaa todella pitää. Itse olen aina rakastanut lukea aristokraattien juonista ja tässä on niitä!  :) Sun näkemys Astoriasta natsaa yhteen Potterien kanssa. Ihan luonnollista ettei Draco lopulta valitse Pansyn tapaista liehittelijää. Malfoyden tippuminen mahtisuvuista oli kanssa hyvä veto. Vaikka tuomiota ei tullut niin suosio laski. On myös kiva, että vaikka Astoria onkin hyvin kasvatettu nuori lady, niin hänessä on jonkinlaista kapinahenkeä, unohtamatta tietenkään runotyttömäisyyttä ja ennustajan lahjoja.

Tosiaan aivan ihana fikki jonka jatkoa odottaa vesi kielellä!  :)

P.S Ainoa kumma juttu johon kiinnitin huomiota on Astorian ikä. Itse laskeskelin hänen olevan viidesluokkalainen eli 15. Jos siis laskin oikein, niin vaikka ollaankin aristokraatteja minusta tuntuu kummalta että hän ja Draco menevät heti naimisiin. Eikö 15 ole aika nuori? Entäs Tylypahka?
Neljäs varjelus

ava by vanilje

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 371
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 71 || K-13
« Vastaus #191 : 21.04.2013 19:20:13 »
No niin, tulihan sitä jatkoa!!  ;D Oon sitä odotellut, vaikka ei se nyt niin pitkä aika näiden välillä ollut. Astoria on todellakin mielenkiintoinen hahmo, mutta varo ettei siitä tule liian täydellistä. Inhimillisyyttä vähän lisää, jos käy? Tää on vaan mun oma mielipide, mutta silti. :) Toinen juttu olis että joihinkin kohtiin voisi lisätä kuvailua. Muuten oon tyytyväinen! Virheitä ei oo näkyny, paitsi yksi luvussa 70. Siellä luki epåämieluisa. ;D Pollomuhku on täysin oikeassa siinä, että hienostoväen suunnitelmat on mielenkiintosii. Niitä jaksaa lukea vaikka kuinka paljon... Niin ja Astoria on munkin laskelmien mukaan tosi nuori. No, sinun ficci, sinä päätät. Kiitos!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 759
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 71 || K-13
« Vastaus #192 : 22.04.2013 13:28:08 »
miltsi: Hihi, kiitoksia! ^^ Tässä olisi vielä pari!

Ellizia: Niin on, hyvin ällöttävä. :D Astorian mielenliikkeitä häiden suhteen on luvassa näissäkin kahdessa osassa!

Pollomuhku: Voi kiitos! Tosi mukava kuulla, että olet pitänyt ficistäni. :) Astoria on tosiaan aika nuori, mutta ajattelen aikaisen avioliiton olevan luonnollista puhdasveristen piireissä. Rinnastan heidät pitkälti parin sadan vuoden takaiseen aatelistoon ja tuolloin oli normaalia mennä hyvin nuorena naimisiin. Normaaliolosuhteissa olisi tietenkin fiksumpaa odottaa koulun loppuun, mutta piknik-katasrofin takia avioliittoa voisi pitää kiireellisenä asiana. Mutta Astorian koulu ei ainakaan toistaiseksi kärsi avioliitosta!

ansku1: Hyvä, että huomautit tuosta inhimillisyydestä! Hahmosta on tullut ehkä vähän liiankin rakas ja se taitaa näkyä vähän liikaa. :D Kuvailua voin lisätä myös ilman muuta. Minulla on ollut hyvin paljon kaikenlaista kiirettä nyt, minkä vuoksi osat on joutunut kirjoittamaan aika hätäisesti. Nyt voisin kuitenkin alkaa käyttämään ficciin enemmän aikaa, kun kiireet ovat ohi. :) Ikäasiasta mainitsin jo vastauksessani Pollomuhkulle. Voit lukaista siis sen, mikäli olet kiinnostunut. :)

Kiitokset jälleen kommenteista!


Osa 72 – Haavojen laastarointia
18.08.1998

Päiväni Skotlannissa ovat kuluneet tavalliseen malliin. Olen käyskennellyt metsässä, kirjoittanut jonkin verran runoja ja tapani mukaan odottanut kirjettä Dracolta. Ainut poikkeava tapahtuma oli, kun isä yllättäen esitteli minulle henkilökohtaisen palvelijattareni, Priscillan. Hänen palkkaamisensa tuli minulle täysin yllätyksenä, sillä isäni ei ollut maininnut minulle mitään aikeistaan. Uusi palvelijattareni on kolmeakymmentä lähestyvä, varsin ystävällinen ja kohtuullisen sievä paksuine ruskeine kiharoineen ja sammalenvihreine silmineen. Ehkä tietyllä tapaa hieman homssuinen, mutta hänen säätynsä huomioon ottaen se ei ole mikään yllätys. Ei hän tietenkään voi olla yhtä näyttävä kuin tuntemani aatelisneidot.

Minusta tuntuu, että isällä oli hyvin monenlaisia motiiveja palkata hänet. Päällimäisenä mieleeni tuli Traceyn paikkaaminen. Onhan minua melkein viisitoista vuotta vanhempi Priscilla täysin eri asia kuin kanssani samanikäinen Tracey, mutta jotain seuraa sentään. Lisäksi hän on varmasti halunnut, että Priscilla pitää minua hieman silmällä. Vanhempi ikä on sen suhteen etu, sillä samanikäinen tyttö saattaisi helpommin sulattaa ties minkälaisia metkuja ja jopa lähteä mukaan niihin. Isää ei häiritse metsässä juoksenteluni, mutta piknikepisodin jälkeen hänestä on tullut varovaisempi suhteeni. Äitihän nyt pyörtyisi kauhusta, jos kuulisi minkälaista elämäni täällä on, mutta isä sulattaa aika paljon kaikenlaista. Hänen mielestään on vaan tervettä, että liikun hieman luonnossa. Olen huomannut, että hänen mielestään on paljon epäterveempää istua päivät pitkät neljän seinän sisällä puuteroiden nenäänsä. Sitä toiset aatelistytöt tuntuvat tekevän.

Eipä minulla juuri nyt ole intressejä mihinkään villiin ja vaaralliseen, joten Priscillan tulo oli oikeastaan varsin tervetullut. Saanpahan jotain keskusteluseuraa. Hän tuntuu olevan monissa asioissa samalla aaltopituudella kanssani. Kerroin hänelle hieman äidistäni ja nauroimme yhdessä ajatukselle naisraukasta, joka yötä päivää suunnittelee minulle kunnon prinsessahäitä vain kuullakseen minulta lopulta, että ei kelpaa.

Osa 73 – Makeasta karvaaseen
21.08.1998

Äidiltä tuli tänään häävalmisteluja koskeva kirje kuten olin arvellutkin.  Hänen lähettämäkseen saatoin sen arvata heti saadessani kuoren käsiini. Se nimittäin tuoksui jollekin ällönmakealle hajusteelle . Äiti rakastaa ostella juuri noita nimenomaisia, aivan ylihinnoiteltuja kirjepapereita Myskiparatiisi – nimisestä pikkuputiikista. Sieltä saa kaikenlaista krääsää erilaisissa tuoksuissa. Parfyymit valmistetaan itse ja asiakkaan mieltymyksien mukaan. Ihan suloista sinänsä, mutta hinnat ovat järkyttäviä. Lisäksi äidin valitsemat tuoksut ovat aina aivan oksettavan makeita.

Kirjeen sisältö oli vähintäänkin yhtä ällömakea. Leninkiehdotuksia äiti heitti erilaista pastellisävyisistä rimpsuhirvityksistä. Koristeluissakin hän olisi halunnut käyttää mahdollisimman paljon vaaleita ruusuja, timantteja, pitsiä ja muuta vastaavaa. Hyi kamala. Se, että olen nuori tyttö ei tarkoita minun automaattisesti haluavan häihini kaikenmaailman prinsessahirvityksiä. Vastasin hänelle lyhyesti ja ytimekkäästi, etten oikeastaan pidä mistään hänen ehdotuksestaan. Että voisi etsiä jotain hieman hillitympää ja elegantimpaa aivan kaiken suhteen. Vaikka en konservatiivisena itseäni pidäkään niin haluan siltikin valkoisen häämekon. Sen verran kuitenkin kunnioitan perinteitä. Tumma leninki tuntuisi turhan radikaalilta vedolta, mutta en tosiaankaan halua mitään pastellisävyistä kermakakkuhirvitystä.

Dracosta ei ole vieläkään kuulunut mitään ja olen hieman levoton. Yleensä hän kirjoittaa useammin. Ehkä minä panikoin turhasta, mutta jostain syystä olen hirvittävän hermostunut kaikesta. Mielessäni on välillä jopa käynyt, että ehkä hän haluaakin perua häät. Ehkä hän haluaakin vetäytyä. Ajatus on naurettava, mutten voi sille mitään. Minun on jostain syystä vieläkin vaikea uskoa, että hän haluaa minut. Tiedän, että olen laadukkaampaa seuraa kuin Pansy Parkinson ja ihan sieväkin, mutta silti. Ymmärrän myös sosiaalisen asemani olevan hänen omaansa parempi, mutta en siltikään osaa päästää epävarmuudestani täysin irti. Priscilla on aika ihmeissään tunteistani, sillä omien sanojensa mukaan pitää minua erittäin kauniina, kypsänä ja kaikin puolin mallikkaana naisena kuluneiden päivien perusteella. Mutta hän on palvelijattareni. Hänen kuuluu sanoa niin. On aivan eri asia, onko siinä mitään todenperää.

Ehkä minä vain syvennyn loppuillaksi runoihini. Joku päivä voisin kävästä Urquharteilla. Samalla voisin kertoa myös Traceyn lähdöstä.  Tyttö on varmasti informoinut Ranaldia asiasta, mutta tuskinpa nuorukainen on perheenjäsenilleen siitä kertonut.  Tuskin Ranald haluaa paljastaa heille, että on sekaantunut alempisäätyiseen. Jos haluaisin todella kostaa Traceylle, niin kertoisin Ranaldin perheelle mitä on meneillään. Silloin heidän suhteensa katkeaisi ja Tracey menettäisi viimeisen siteensä vanhaan, loistokkaampaan elämäänsä. En kuitenkaan haua menettää hyviä välejäni Ranaldiin itseensä, joten pidän heidän salaisuutensa. Vannon kuitenkin tekeväni sen jos hän enää millään tavoin sekoittaa asioitani. Toivon mukaan hän on oppinut läksynsä.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 73 || K-13
« Vastaus #193 : 22.04.2013 15:11:55 »
Kermakakkuhäät, niin rva. Greengrassin tapaista. Ei todellakaan sovi Astorialle! Priscilla vaikuttaa ihan selväpäiseltä ja kivalta tapaukselta... Siitä toivottavasti lisää myöhemmin?
  Lukuja tulee kivan rippeetä tahtia ja toivottavasti jatkossakin.
     Jatkoo pian!

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 73 || K-13
« Vastaus #194 : 22.04.2013 15:55:54 »
Ooh kun tähän tuli jatkoa nopeasti, jee!  :)

Minä alan tykätä Astoriasta aina vaan enemmän. Hänestä ja koko fikistä huokuu sellainen ihana vanhan ajan tunnelma jota rakastan. Minusta on ihana lukea kun Astoria selittää "tuntemistaan aatelisneidoista" sun muista. Dracosta ei ole kuulunut mitään, minuakin alkaa pelottaa... Ja sori kun tässä kommentissa ei ole rakentavuuden häivääkään, mutta minä vaan tykkään tästä niin paljon!  :D

Jään odottelemaan jatkoa innolla!
Neljäs varjelus

ava by vanilje

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 73 || K-13
« Vastaus #195 : 03.05.2013 10:26:36 »
Tää on aivan ihana fici :) Tykkään sun tavastas kirjottaa, tästä huokuu semmonen kepeys ja arvokkuus. Ja nää hahmot on mahtavia. Astoriasta pidän koko ajan enemmän. Hän on semmonen syrjään vetäytyvä runotyttö. Ei ihan tavallinen aristokraatti. Daphne sen sijaan on välillä aika ärsyttävä kaikessa draamanhakuisuudessaan. Siskosten sukulaiset ja äiti ne vasta ärsyttäviä ovatkin. Astoriaa käy sääliksi kun hän ei kelpaa tädeilleen ja äidilleen vaikka mitä tekisi ja sisko saa aina kaiken kunnian. Toivottavasti Astoria ja Draco saavat toisensa ilman mitään hämminkejä.

Tykkään myös noista lukujen nimistä :) ne on kans aivan ihania.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 759
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 73 || K-13
« Vastaus #196 : 26.08.2013 10:56:58 »
Vähän on taas venähtänyt tämän osan kirjoittaminen/julkaiseminen. Tässä on miljoona muutakin kirjoitusprojektia meneillään. Pitäisi kirjoittaa lehtijuttuja (olen töissä toimittajaharjoittelijana), omaa fantasiakirjaa, runoja, novelleja, tätä ficciä ja montaa muuta. Olen siis hyvin kiireinen. Älkää kuitenkaan vaipuko epätoivoon, kirjoittelen tätä aina kun ehdin! Lupaan laittaa seuraavan osan jo huomenna. :)

maigaro - Kiitos paljon! :) Hahmojen suhteen olen tykännyt vetää välillä vähän yli, esimerkkinä juuri Daphne. Saippuaoopperameininki on läsnä tässä ficissä - näkeehän sen jo tämänkertaisen osan nimestäkin. :D

Pollomuhku: Kiitoksia! Tosi mukava kuulla. :)

Ellizia: Joo, enpä kykene minäkään ajattelemaan Astoriaa kermakakkumorsiamena. :D Priscillasta kuullaan vielä - ei tosin vielä tässä osassa.

***

Osa 74 – Kauniita ja rohkeita

28.08.1998

Sain aikaiseksi vieraillaa Urquharteilla. Visiittini oli varsin miellyttävä lukuunottamatta sitä , että Ranald tahtoi välttämättä keskustella kanssani Traceystä. Nuorukainen jaksoi puolustaa häntä henkeen ja vereen. Entinen ystävättäreni ei muka ollut hiiskunut asiasta kellekään sanaakaan. Täydellisenä prinsessana tytön näkevä Ranald vannoi pistävänsä vaikka oman päänsä pantiksi siitä, että hänen rakastajattarensa on syytön. Poika saa kiittää onneaan siitä, etten tarttunut hänen sanoihinsa. Olisi kohtuutonta, jos hauskannäköinen Ranald menettäisi päänsä mokoman hupakon takia.

Ranaldin mukaan minun pitäisi miettiä asiaa hieman tarkemmin. Pitäisi kuulema pohtia hieman, kuka hyötyisi tapahtumien levittelystä. On totta, että itsekin ihmettelin Traceyn motiiveja tempaukselleen. Hänellähän oli kaikki aivan loistavasti minun ystävättärenäni. Tytöltä oli hyvin typerää mennä riskeeraamaan hyvä asemansa noin. Sen vuoksi hän menettikin kaiken saavuttamansa.  Huomasin kuitenkin jo ennen ystävystymistämme, että Traceyn luonne ei ole luotettavin mahdollinen. Sokaistuin vain hetkellisesti hänen roolistaan. Tyttö on aivan hyvin voinut toimia siitä yksinkertaisesta syystä, ettei hän osaa pitää asioita omana tietonaan. Voihan myös olla, että hän on halunnut miellyttää jotakin sellaista henkilöä, joka ei pidä minusta.

Kukaan muu ei kuitenkaan tiennyt tapahtuneesta. Vain minä, Draco ja Tracey. Minä itse en ole asiasta hiiskunut asiasta kellekään lukuunottamatta Traceytä. En usko, että Dracokaan sitä on tehnyt, sillä meidän välillä tapahtunut ei ole millään lailla parantanut hänen jo ennestään huonoa asemaansa. En ole välttynyt kuulemasta kuiskauksia hänestä. ”Kehtaakin vietellä esimerkillisen neidin, mokoma niljake.”
”Kuinka Malfoy  kehtasi koskea itseään huomattavasti korkeampiarvoiseen naiseen, mitä moukkamaisuutta!” Puheet eivät tunnu juuri vähentyneen, sillä asia on yhä esillä häidemme vuoksi. Monet osaavat suhtautua kihlaukseemme esimerkillisesti, mutta olen myös kuullut kauhisteluja siitä, kuinka elämäni on nyt pilalla Dracon metkun vuoksi. Hah, tietäisivätpä vain!

Onneksi koko vierailuni Urquharteilla ei sentään koostunut Traceyn asian miettimisestä. Kävimme myös Gwynethin kanssa läpi muutamia hieman arkaluontoisempia runojani. Niitä, joihin isä ei halua kajota. Hän katsoi niiden olevan varsin kauniita, vaikka nuoren naisen arkuus loistikin selvästi läpi. Nainen ei kuitenkaan pitänyt sitä vain pahana asiana. Hänen mielestään minun pitäisi yrittää julkaista noita tekstejä. Omasta mielestäni idea ei ole paras mahdollinen, koska seurapiireissä kammoksutaan vähänkään eroottissävyistä materiaalia, mikäli sen kirjoittaja on nuori aristokraattityttö.  Ei niin, että kunnioittaisin mokomaa sääntöä kovin. Olen vaan väsynyt  olemaan skandaalien keskiössä ja mieluummin katsoisin julkaisuasiaa vähän myöhemmin. En muutenkaan koe kyseisenlaisten runojen olevan suurin vahvuuteni.

Urquhartien luona vierailun lisäksi ostimme viimeinkin minulle häämekon. Äidin mielestä se piti ehdottomasti tilata Pariisista, enkä nähnyt syytä väittää vastaan. Ranskasta löytyy hyvin kauniita pukuja. Omani on luonnonvalkoinen. Se käy mielestäni minulle paremmin kuin aivan puhdas lumenvalkoinen. Mekko, johon rakastuin totaalisesti ei kirjoitettuna kuullosta yhtään omanlaiseltani. Jos joku olisi muutama päivä sitten sanonut minulle, että mekossani on yhtään näkyvää tylliä niin en olisi uskonut. Oikeastaan koko alaosa koostuu siitä. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään röyhelöhirvitys, vaan muhkea alaosani laskeutuu yksinkertaisen tyylikkäästi suorana alas. Alaosa ei myöskään lopu tönkösti, kuten tyllimekot usein tuppaavat. Kangas joustaa sen verran, ettei hame lopu lattianrajaan. Siinä on jopa pieni laahus. Yläosassa taas on runsaasti pitsiä. Sen ja hameen erottaa kultainen satiininauha.

Tuo mekko ylläni en näyttänyt sievältä, vaan oikeasti kauniilta. Oikein yllätyin, vaikkei minulla sovituksessa vielä hääkampausta tai -meikkiä ollutkaan. Jopa äitini oli tyytyväinen mekkoon. Olin aivan varma, että mekkoni tulisi olemaan jokin sellainen, jota äitini mitäisi mahdottoman värittömänä ja tylsänä, mutta niin ei käynyt. Eipä tarvitse kuunnella hänenkään narinoitaan.

Kaiken tämän keskellä olin jo vallan unohtanut, että koulu alkaa parin päivän päästä. Huomenna on pakko käydä Viistokujalla. Tuntuu, etten kaiken stressini keskellä olisi lomaillut yhtään. Edes häistä johtuva, viikon mittainen lomani aivan lukukauden alussa ei auta asiaa. Veikkaan olevani sen jälkeen vaan kaksin verroin stressaantuneempi. Asiaa helpottaa hieman se, että myös Draco jatkaa koulussa. Viimeisenä vuonnaan Dracolle ei jäänyt juuri aikaa opiskella, sillä Pimeyden lordi halusi pitää koko Malfoyn perheen lähellään. Siispä hän palaa takaisin kouluun. Ehkä tästä vuodesta voikin tulla ihan mukava.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 74 || K-13
« Vastaus #197 : 26.08.2013 15:50:38 »
Kiva, et tähän oli taas tullut jatkoa! Ranald on typerys! Anteeksi vaan, mut se on!  Ja Astorian hääpuku kuulostaa kivalta, ei kermakakulta. Mutta, nää rakentavat on taas hukassa, joten jatkoa vaan!

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 74 || K-13
« Vastaus #198 : 26.08.2013 17:46:40 »
Jatkoa pitkästä aikaa jee! Astorian ja Dracon häät, can't wait! Oi, Astorian hääpuku kuulosti ihanalta, ja huomasin tätä lukiessani ikävöineeni häntä ja hänen tapaansa nähdä maailma. Astoria onkin yksi lukemieni fikkien suosikkirankarittarista nykyään.

Lainaus
Mekko, johon rakastuin totaalisesti ei kirjoitettuna kuullosta yhtään omanlaiseltani.
Itse käyttäisin tässä miellummin sanaa täydellinen. Totaalinen ei omasta mielestäni ihan istu muun tekstin tyyliin, mutta tämä on tietysti mielipidekysymys. Ja tuohon kuulostaa -sanaan näyttää eksyneen yksi ylimääräinen l-kirjain. :)

Kiitos tästä luvusta, jään innokkaasti odottamaan jatkoa! :)
Neljäs varjelus

ava by vanilje

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 759
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 74 || K-13
« Vastaus #199 : 27.08.2013 21:52:11 »
Ellizia: Hahah, voi Ranaldia. :D Mutta joo, Astorian puku on ihana. ^^

Pollomuhku: Aww suloista. Minäkin tulen toisinaan ikävöineeksi sitä. Vaikka tahtini kirjoittaa tätä onkin välillä vähän mitä on, niin en tiedä mitä teen, kun tämä ficci loppuu. Olen kasvanut Astoriaan kiinni. :D

Totaalisesta tykkään itse, mutta kuulosta-sanan korjaan. Kiitos kuitenkin, että otit kummankin esille. ^^

Suuri kiitos jälleen kommenteistanne! ♥

***

Osa 75 – Kirsikkana kakun päällä

01.09.1998

Kouluvuosi alkoi hyvin eriskummallisella tavalla. Tavallisesti olen istuutunut tupapöytään Daphnen viereen ja samalla hänen varjoonsa. Olen ollut  hiljaa ja varuillani, tekeytyen  näkymättömäksi. Tänä vuonna sisareni ei ollut suojaamassa minua, mutten siltikään istunut yksin. Hyvin pian alas istuuduttuani saapui paikalle parvi omanikäisiäni tyttöjä. Grace, Yvonne , Melissa ja Vivienne. Aikaisemmin en ollut kiinnittänyt heihin juurikaan huomiota, eivätkä he minuun. En ole varma, olivatko he aiemmin edes huomanneet olemassaoloani. Nyt tytöt kuitenkin istuutuivat vierelleni tervehtien minua nimeltä. Olin todella ällistynyt heidän alkaessa kysellä kuulumisiani ja selittää vilkkaasti oman kesänsä tapahtumista.

Pian saliin saapui myös Draco, joka otti paikan viereltäni hymyssä suin. Hymyyn kaartuivat myös nuorempien luihuistyttöjen suut hänet nähdessään. Suoraan sanottuna se hieman ärsytti minua, mutta katsoin parhaaksi olla osoittamatta sitä millään tapaa. Olisi naurettavaa minulta alentua pikkutyttöjen tasolle.

Olin aivan ymmälläni kaikesta siitä huomiosta jota sain. Viime vuonna minua muistettiin vain muutamalla tervehdyksellä ja hymyllä. Tänä vuonna kaikki olivat kiinnostuneita siitä, mitä olin kesän aikana tehnyt. Yllättäen ikäluokkani kerma kokoontui ympärilleni kuin olisin kiehtovakin henkilö. En ymmärrä mitä sellaista olin tehnyt, että näytin niin paljon kiinnostavammalta ihmiseltä kuin ennen. Minusta liikkuneet puheet ovat piknik-episodin jälkeen olleet varmaankin lähinnä halveksuvia, joten luulisi seurapiirien nimenomaan karttavan minua.

Hämmennykseni kannustamana lähetin kirjeen tapahtuneesta Priscillalle. Lyhyen tuntemisemme aikana olen nimittäin huomannut, että hän ymmärtää näistä asioista paljon enemmän kuin minä. Priscilla ei tietenkään itse kuulu seurapiireihin, mutta on selvästikin innolla tarkkaillut niiden tapahtumia. Ehkä hän osaa antaa järkevän selityksen tällekin illalle. Kätevämpää toki olisi, jos hän olisi kanssani koulussa. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, sillä edes aristokratian ylin luokka ei saa ottaa palvelijoita kouluun. Niinpä Priscilla viettääkin kouluvuoteni palvellen isääni Skotlannin linnassamme. Toki hän avustaisi minua taas häissäni ja vastaisi mieltäni askarruttaviin kysymyksiin kirjeitse. Sääli, että hän tuli luokseni näin myöhään. Priscilla vaikuttaa kultaiselta naiselta – toisin kuin Tracey, joka ei päässytkään  nauttimaan minun suosiostani tällä kertaa. Sen sijaan hän istui pöydän päässä nyrpeänä, miltei masentuneena, mikä on aivan oikein. Saa pahakin näköjään joskus palkkansa.

Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini