Kirjoittaja Aihe: Avioliiton varjopuoli ~ K-11 ~ Draco/Astoria, pakkoavioliitto, romance | ficletsarja 4/? (22.5.)  (Luettu 3457 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 532
  • 707
Ficin nimi: Avioliiton varjopuoli
Kirjoittaja: Odo
Genre: Draama, romantiikka, AU
Paritus: Draco/Astoria, Draco/Queenie ja Draco/Pansy + muita
Ikäraja: maksimissaan K-11
Summary: Avioliiton varjopuoli on se, ettei sopimukseen kuulu rakkaus.
Vastuunvapaus: Row omistaa Potterversumin ja minä vain leikin hahmoilla.
A/N: Pottermoressa on lista Harryn vuosikurssin opiskelijoita ja halusin kirjoittaa Draco/Queenieta. Yllättäen kyllä pääparituksena on siitä huolimatta Draco/Astoria ja se osallistuu Naimalaki eli pakkoavioliitto-haasteeseen. En ole oikeastaan suunnitellut paljoakaan, mitä tässä tulee tapahtumaan, joten saatan yllättää itsenikin. Queenie on siis keskimmäinen Greengrassin siskoksista, joka on tosiaan Row'n itsensä mainitsema hahmo, joka tosin ei kirjoissa esiinny. Osallistuu myös Genrehaasteeseen romancella. Kyseessä on sit ficletsarja, enkä osaa sanoa, kuinka pitkä tästä tulee.


Niin ja lisätään genreksi AU, koska en nyt tavoistani poiketen seuraa mitenkään erityisen vahvasti canonia.



1.

Greengrassin siskokset seisoivat kotinsa ulko-oven edessä, eteisessä, odottaen. Astoria pureskeli huuliaan äitinsä huomaamatta, eikä mahtanut sille mitään, että hän oli hermostunut. Abigail siisti heitä jo viidettä kertaa; kaiken piti olla täydellisiä vieraiden saapuessa; hiuksien suorassa ja vaatteiden rypyttömiä, tyttöjen kasvoila oli oltava hymy.

”Teidän on näytettävä hyvältä”, Abigail sanoi ja Daphne hymyili, hän tiesi näyttävänsä hyvältä. Astoriasta ei tuntunut lähellekään yhtä itsevarmalta ja hän toivoi, ettei pelko näkyisi hänen kasvoiltaan. Queenie oli tapansa mukaan rauhallinen ja Astoria kadehti häntä. Heidän edessään olisi pakkoavioliitto pojan kanssa, jota he eivät olleet koskaan aiemmin tavanneet.

Ovikello soi.

Abigail aukaisi oven ja sisään astui vaaleahiuksinen mies, jonka jäljessä eteiseen astui hänen poikansa. Astoria vilkaisi Daphnea, joka näytti hieman pettyneeltä, sillä Daphne oli odottanut itseään vanhempaa poikaa. Astoria arveli pojan olevan suurinpiirtein heidän ikäisensä, yhdeksän tai yksitoista vuotias, mutta ei yhtään sen vanhempi. Daphnen kasvoille palasi pian itsevarma ilme, kun hän näki pojan paremmin eteisen valossa. Poika oli komea ja Queenie nyökkäsi hyväksyvästi Dracolle, joka vastasi samalla tavalla tervehdykseen.

”Malfoy, kuinka mukavaa, että tulitte”, Abigail sanoi pehmeällä äänellä ja mies vastasi muodollisesti kohteliaisuuteen. Puhdasverisissä suvuissa kohteliaisuus oli tapa, josta ei saanut poiketa, jos halusi säilyttää arvostuksen.
”Olen Lucius Malfoy –” mies esitteli itsensä tytöille ja osoitti sen jälkeen poikaansa: ”ja tässä on poikani Draco.” Poika katsoi tyttöihin ja tervehti vaikuttaen kyllästyneeltä. Astoria ei pitänyt pojasta ensi näkemältä ja toivoi, että hän ei olisi se, jonka poika valitsisi tulevaksi puolisokseen.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015 18:48:33 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 504
  • inFINIty
    • Listaukseni
Kommenttikampanjasta hyvää päivää yötä. Kommentin laatu on varmaan hieman niin ja näin, keskiyöllä tuppaa käymään niin, mutta innostuin lukemaan tämän ja hupsista sinne se väsymys katosikin.
Hetken olin hieman hämmentynyt tuosta paritusjonosta ja tuosta alusta, että meneekö se Draco naimaan molemmat siskoksista, mutta selveshän se asia mullekin :D
Nämä hahmot kun ei erityisemmin kirjoissa esiinny (siis Greengrassit) niin on vaikea sanoa minkälaiset niiden pitäisi olla, mutta jopa näin lyhkäsestä pätkästä saa melko hyvän kuvan hahmojen siitä luonteesta, joka sä olet näille luonut. Astoria on selvästi sulkeutuneempi persoona kun taas Daphine on nähtävästi hieman rohkeampi ja ulospäinsuuntautuvampi. Queeniesta nyt ei paljoa vielä ollutkaan mutta hänestä varmaan selviää lisää myöhemmin. Mutta hyvältä vaikuttaa :)
Lainaus
Astoria ei pitänyt pojasta ensi näkemältä ja toivoi, että hän ei olisi se, jonka poika valitsisi tulevaksi puolisokseen.
Ja mites siinä sitten tuleekaan käymään :D
Jään odottelemaan jatkoa :)

Never underestimate the power of fanfiction

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 532
  • 707
Crysted, kiitos kommentista! :) Alkutietojen paritusrimpsu tosiaan on aika pitkä, mutta niin tulee olemaan tarinakin. Greengrasseista ei tosiaan kerrota paljoa, Queenia ei ole edes mainittu kertaakaan kirjoissa. Musta sellaiset hahmot on todella mielenkiintoisia ja heistä on hauska kirjoittaa. Astoriasta mulla on jo jonkunlainen käsitys Harmaapilvet -sarjan jälkeen, vaikka tässä asiat tulevat olemaan eri tavalla.



2.

Abigail oli puhunut jo pitkään Luciuksen kanssa kahden antaen lapsille aikaa tutustua toisiinsa. Queenie oli sanonut jo heti alussa, että miten kukaan saattoi kuvitella, että tunnissa tai parissa ehtisi tutustua tarpeeksi avioliittoa varten. Toisaalta olihan heillä vielä vuosia aikaa, sillä Daphnea lukuunottamatta heistä kukaan ei ollut vielä edes Tylypahkassa.
”Mihin tupaan te luulette päätyvänne?” Draco kysyi laiskasti vain rikkoakseen hiljaisuuden. Tytöt miettivät hetken aikaa ja Daphne vastasi ensimmäisenä: ”Olen luihuinen.” Daphne oli jo käynyt ensimmäisen vuotensa Tylypahkassa.
”Luihuiseen tai Korpinkynteen”, Queenie vastasi vuorostaan, eikä Astoria voinut kieltää, etteikö tyttö sopisi kumpaankin. Queenie oli osoittanut älynsä ja kunnianhimonsa jo nuorena ja oli heistä ensimmäisenä oppinut taikomaan. Hän odotti kovasti Tylypahkaan pääsemistä, että saisi taikasauvan ja pääsisi esittelmään kykyjään. Astoria ei tiennyt, mitä vastata eikä hän ollut ajatellut paljoakaan Tylypahkaan menemistä, vaikka se tapahtuisi jo vuoden kuluttua.
”Entä sinun tupasi?” Astoria kysyi välttääkseen vastaamisen.
”Luihuiseen, enkä muuta hyväksy”, Draco vastasi ja Astoria piti pojasta entistä vähemmän. He olivat jutelleet vain vähän, mutta pojalla tuntui olevan itsevarmuutta kuin Daphnella – tosin häntäkin enemmän itserakkautta.

Abigail ja Lucius astuivat huoneeseen yhtä aikaa ja lasten katseet kohdistuivat heihin. Lucius meni suoraan asiaan kiertelemättä yhtään: ”Draco, meidän on lähdettävä asioille, joten valitse. Olette saaneet tutustua jo jonkun aikaa.” Astoriasta päätöksen teko tuli liian pian ja hän oli odottanut enemmän muodollisuuksia.

”Astoria”, Draco totesi tyttöjen yllätykseksi, sillä Draco ei ollut vaikuttanut kiinnostuvan Astoriasta ollenkaan. Draco oli kuitenkin ajatellut avioliiton olevan helppo tytön kanssa, joka oli hiljaisempi ja rauhallisempi kuin sisarensa. Lucius näytti tyytyväiseltä, vaikka oli toivonut Dracon valitsevan vanhimman siskoksista. Daphne hymyili toiveikkaana, kun Lucius katsoi hänen suuntaansa kysyen: ”Oletko varma?”
”Olen.” Astoria ei kyennyt sanomaan mitään. Abigail kehui häntä, mutta hän ei tuntenut itseään ollenkaan sellaiseksi, mitä hänestä puhuttiin. Lucius näytti entistäkin tyytyväisemmältä ja Draco ilmoitti haluavansa lähteä.

”Järjestämme kihlajaiset pian”, Abigail sanoi lähteville vieraille.

« Viimeksi muokattu: 05.05.2015 00:58:27 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Mun on pakko myöntää, että olen vältellyt tätä parhaani mukaan. Otsikossa oleva paritus ei ole koskaan ollut lempparini. Yllätyin iloisesti sitten kun avasin tän kuitenkin. Yritän pukea tunteeni sanoiksi, toivottavasti onnistun siinä.

Harvemmin tulee luettua tällaisia tekstejä jotka sijoittuvat aikaan ennen Tylypahkaa. Mielestäni olet hyvin onnistunut luomaan hahmoista sellaisia kuin niiden luulisi olevan. Tosin niinkuin Crysted tuossa jo sanoikin juuri Greengrasseja (taivutus?) Ei pottetereissa ole kunnolla esitelty joten sen pohjin on hankala mitään sanoa.  Jotenkin mulle tulee näistä kahdesta jo julkaistusta pätkästä sellainen letteä tunnelma, virta viljuu rauhallisena eteenpäin tyyppinen ja de on ihan hyvä.

Eniten tässä tykkäsin Dracosta. Se on just sellanen miksi kuvittelen sen pienenä. Valitsee vaimon joka on hiljaidempi.....:) Tässä kommentissa ei nyt ole rakentaa paljon, en sano muuta kuin jatka samaan malliin. Lähentelee täydellisyyttä

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Koska Draco/Astoria ja sinä <3, niin ehkä mä nyt sitten yritän tänne(kin) saada jotain hienoa kommenttia aikaiseksi. (:

Jännää, että tämä alkaa jo _ennen_ Tylypahkaa, koska mä olin jotenkin vaistomaisesti olettanut, että tämä sijoittuisi aikaan sen _jälkeen_. Onnistuit siis heti kättelyssä viemään maton ainakin mun jalkojeni alta, mikä on kyllä ihan positiivista tässä kohtaa. Astoria vaikuttaa heti alussa ihanan ujolta ja hiljaiselta, kun taas Daphne ja Queenie antavat molemmat heti alussa itsestään paljon itsevarmemman kuvan. Muutenkin tuossa alussa tulee kivasti selville heti omalla tavallaan, miksi kyseessä on pakkoavioliitto ja millä tavoin se saa alkunsa. Mitään sen suurempia tuosta taustasta ei kuitenkaan kerrota, mikä jättää ainakin vielä osan asioista hienosti myös lukijan mielikuvituksen varaan. (:

Tokassa taasen tulee hienosti esille sekä sisarusten erot että Dracon asenne näihin. Tuossa luot myös jännittävän ilmapiirin tulevaisuutta varten, kun kerta heti alussa Draco on menossa naimisiin Astorian kanssa, mutta parituksista kuitenkin löytyy myös Draco/Queenie ja Draco/Pansy, joten nyt lukija jää odottamaan, miten ihmeessä aiot nivoa nämä kaikki yhteen. Luciuksen ja Abigailin roolit tulevat myös hyvin selville tässä jälkimmäisessä, että he ovat vain täällä järjestämässä asioita, mutta Draco on se, joka valitsee tulevan puolisonsa, mikä on siinä mielessä hieman yllättävää, kun kyseessä on kuitenkin pakkoavioliitto, joten olisi voinut olettaa, että Lucius itse valitsee poikansa tulevan puolison. Sinälleen kuitenkin ihan positiivinen yllätys tämäkin, koska nyt Draco/Astoriasta löytyy ehkä sitten jatkossa uusia ulottuvuuksia, kun tietää Dracon itse valinneen tämän heti kättelyssä.

Jäänkin siis odottelemaan, mitä keksit tähän jatkossa, ja etenkin odotan erittäin innokkasti pääseväni lukemaan lisää tästä mystisestä Queeniestä. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 532
  • 707
Lyra, kiitos paljon kommentistasi! Kiva, että uskalsit lähteä kokeilemaan tätä, vaikka paritus ei ollutkaan mieleesi. :>

LillaMyy, oi kiitti kommasta!<3 Tylypahkaa edeltävästä ajasta en ole tosiaan itsekään lukenut paljoa, joten oli kiva päästä aloittamaan siitä, vaikka myöhemmin kyllä tehdäänkin jonkunlaisia aikahyppyjä (ellei tästä tuu superpitkää!). Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, että Dracolla tavallaan oli vapaatahto valita puolisonsa toisinkuin Astorialla. Tosin Dracon oli pakko valita yksi Greengrasseista, että ehkä se on puolipakkoliitto? Tässä luvussa vähän kuitenkin enemmän. Queeniesta haluaisin kanssa päästä jo kirjoittaa, vaikka oon ihan surkea omien hahmojen kanssa (haha), mutta mulla jonkunlainen kuva on jo, joten kiva päästä kokeilemaan ja toteuttamaankin! : )

A/N: Jos joku muistaa sen Huispaustarvike-liikkeen nimen Viistokujalla huutakaa hep o/ ja kertokaa mielellään samalla, mikä se oli. En nyt äkkiseltään löytänyt sitä, joten menin sieltä, mistä aita on matalin, sori. Niin ja mulla ei ole minkäänlaista otetta Luciukseen. En vaan oo jotenkin koskaan oppinut kirjoittamaan siitä ja nyt oli tavallaan pakko. : D



3.

Draco seurasi isäänsä Viistokujalla kohti Irvetaa ja katseli sivusilmällä näyteikkunoita, joista erityisesti huispaustarvikkeet pistivät hänen silmäänsä. Hän jäi hetkeksi aikaa  ihailemaan ja arvostelemaan luutia ennen kuin otti pienillä ja ripeillä askeleilla isänsä kiinni väkijoukosta.
”Miksi juuri Greengrass?” Draco kysyi isältään, joka ei vaivautunut kääntämään katsettaan poikansa suuntaan.
”Olemme puhuneet jo tästä, Draco. Edgar oli hyvä ystäväni ja puhdasveristen sukujen –”
”Minä en ole sen tytön ystävä”, Draco huomautti kärkkäästi ja sai vihdoin isänsä huomion. Viileä katse arvosteli poikaa, joka ei suostunut räpäyttämään edes silmiään katseen alla.
”Sinä olet Malfoy ja menet hyvään avioliittoon. Se ei vaadi, että sinun pitäisi olla hänen ystävänsä”, Lucius päättäväisesti ja vaativasti, eikä Draco pistänyt enää vastaan. Hän ei vain ymmärtänyt sitä, mitä merkitystä sillä oli, kenen kanssa hän menisi naimisiin. Hän tiesi sen verran, että jo kuollut Edgar Greengrass ja hänen isänsä olivat tehneet yhdessä töitä ja suvut olivat olleet läheisissä väleissä, mutta se ei tuntunut pojasta vielä perusteelta päättää hänen tulevaisuudestaan.
”Ymmärrät, kun olet vanhempi”, Lucius sanoi ja katsoi taas eteenpäin heidän kävellessään ylös Irvetan portaita. Draco mutisi tyytymättömän vastauksen, johon Lucius ei enää reagoinut.

Heidän lähdettyään Irvetasta Draco pysähtyi uudelleen Hienoja huispausvarusteita -liikkeen eteen.
”Isä, minä haluan tuon”, Draco sanoi ja osoitti luutaa, joka oli näyteikkunan keskellä parhaimmalla paikalla. Lucius kurtisti kulmiaan sanomatta mitään.
”Tein niin kuin halusit, valitsin yhden Greengrassin tytöistä”, Draco totesi, eikä laskenut luutaa osoittavaa kättään. Lucius mietti hetken aikaa,  ennen kuin suostui poikansa pyyntöön. He kaikkoontuivat pian ostosten jälkeen takaisin Malfoyn kartanon pihaan.

Draco tunsi maan katoavan jalkojensa alta, kun hän nousi uudella luudallaan ilmaan. Tuulenvireet kutittelivat hänen kasvojaan ja hän tunsi valtavaa riemua, eikä enää ajatellut tulevaa puolisoaan, jonka nimen oli jo ehtinyt unohtaa.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015 18:49:25 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 504
  • inFINIty
    • Listaukseni
Voi Draco mikä hemmoteltu ja välinpitämätön kakara sinä oletkaan! Mutta sellasena mä oonkin aina Dracon kuvitellu ;D Lucce on nii huomaavainen isä että  ::)
Lainaus
Tuulenvireet kutittelivat hänen kasvojaan ja hän tunsi valtavaa riemua, eikä enää ajatellut tulevaa puolisoaan, jonka nimen oli jo ehtinyt unohtaa.
Tää ;)
Vähän jäi hämmentämään noi kihlajaiset, järjestetäänkö tosiaan ton ikäsille lapsille kihlajaisia? Eikö ne järjestetä sillon joskus kun ne on oikeesti aikeissa mennä naimisiin? Tosin kuka tietää mitä velhot tekee mutta...
En tosiaan yhtään tiedä tuon huispausliikkeen nimeä, mutta ei sitä välttämättä ois ees tarvinnu mainita nimeltä, ois voinu laittaa vaan pienellä alkukirjaimelle ja kaikki yhteen: "huispaustarvikeliikkeen eteen" Mutta toi on vaan mielipidekysymys.
Mutta tykkään yhä, äkkiä jatkoa kiitos :)

Never underestimate the power of fanfiction

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Kyllä mä sanoisin, että se on silti aika pakkoavioliitto, vaikka saisikin niistä sisaruksista itse valita sen puolisonsa, kun sulle kuitenkin annetaan vain ne tietyt vaihtoehdot, joista sen voi valita... No pakkoliitto, puolipakkoliitto, onko sen niin väliä, kun Astorialle se kuitenkin ON edelleen ihan pakkoavioliitto? :D

Sen huispaustavaraliikkeen nimi on muuten Hienoja huispausvarusteita Potterwikin mukaan. (:

Draco jatkaa aika samalla linjalla kuin kahdessa aiemmassakin osassa. Tuosta "miksi juuri Greengrass"-asiasta olisin ehkä halunnut kuulla vielä vähän enemmän, mutta ehkäpä siitä tulee jatkossa vielä jotain. Luciuksesta paistaa ehkä jopa aavistuksen lämpimämpi vaikutelma, kuin mitä kirjoista saa, mutten sitten tiedä johtuuko se siitä, että tämä oli Dracon näkökulmasta eikä Harryn vai jostain ihan muusta. Pidin sitä kuitenkin ihan positiivisena, koska se tekee ison eron tämän tarinan ja kirjojen Luciuksen välillä, mikä kuuluu aika lailla asiaan, kun tarinaa kerrotaan ihan eri henkilön näkökulmasta.

Draco on kyllä oikein oma itsensä, kun suorastaan vaatii haluamansa luudan ihan vain, koska sattui tekemään mitä pyydettiin, vaikka se Lucius olisikin halunnut Dracon valitsevan Daphnen eikä Astoriaa. Tämä kuitenkin tuo sitä kirjoista tuttua Dracomaisuutta enemmänkin tähän, mikä oli mukavaa. Tuo lopetus oli myös varsin mainio, vaikka toivonkin, että Draco oppii edes jossain kohtaa muistamaan tulevan vaimonsa nimen. :D

Crystedin kommenttiin liittyen mun mielestä se juuri, että näin nuorille ollaan mahdollisesti järjestämässä kihlajaisia tekee tästä jotenkin velhoyhteisöön sopivamman, koska heillä kuitenkin on aivan erilaiset tavat ja periaatteet kuin meidän nyky-yhteiskunnassamme. Mistäs me voisimme tietää, vaikka heillä olisikin ihan oikeasti tapana järjestää kihlajaisia 10 - 11-vuotiaille pakkoavioliittoon joutuville, kun Rowling itse ei ole sanonut mitään poikkeavaakaan? Ehkä tässä myös ajatellaan sitä, että kun ei saa itse valita sitä aviopuolisoaan, niin häneen siihen ajatukseen ehtii tottua, jos on pidempään kihloissa? Mutta, oli miten oli, niin itse ainakin pidän tuosta ajatuksena, koska se tavallaan muistuttaa lukijaa siitä, että tässä ei tosiaan ole kyse mistään modernista perheestä. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 532
  • 707
Crysted, jos rehellisiä ollaan niin mulla ei oo mitään käsitystä pakkoavioliitoista ihmisten, velhojen tai minkään aikakauden suhteen. : D Oon vaan aina ajatellut, että liittoja solmitaan jo hyvin nuorella iällä sukujen kesken lujittaakseen sukujen keskinäisiä välejä ja puhdasveristen sukujen ajattelen elävän hyvin vanhojen periaatteiden mukaan. Kiva, että tykkäät ja Draco on onnistunut. :>

LillaMyy, kiitti, että poimit sen liikkeen nimen. Pitääkin korjailla se tuonne. Lucius on tosiaan vähän pehmeämpi ja mulle on aina ollut aika hankala hahmo kirjoittaa siitä. Hyvä, että se ei kuitenkaan ollut huono juttu ja että Draco on miellyttänyt. Toivotaan, että se oppii tosiaan nimen jossain vaiheessa. (; Tuohon pakkoavioliitto-asiaan yritän saada selkeyttä jossain vaiheessa, mutta kuten jo Crystedille tuossa sanoin niin aihe on mulle oikeastaan aika uusi ja tuntematon, haha.

Molemmille kiitos jälleen kommenteista!

A/N: Meinasi jo blokki iskeä tämän suhteen, vaikka ideoita on jotenkin jo valmiina. Päätin vastustaa blokkia ja kirjoittaa lyhyen pätkän hetkistä jo ennen varsinaista kihlausta (joka tuottaa mulle päänvaivaa), joten tässä olisi neljäs luku!




4.

Astoria seisoi kokovartalopeilin edessä tuijottaen muotokuvaansa. Hänellä oli yllään vaaleansininen yksinkertaisesti koristeltu mekko, joka leveni lantion kohdalta. Hänen hiuksensa oli nostettu poninhännälle ja hänen paksut pitkät hiuksensa valuivat niskaa pitkin kiharoilla.
”Äiti… Onko minun pakko?” Astoria kysyi, vaikka oli jo luovuttanut taistelun. Hän kihlautuisi Dracon kanssa halusi tai ei, sillä se oli heidän vanhempiensa tahto puhdasverisyyden säilyttämiseksi suvussa.
”On”, Abigail vastasi lyhyesti ja jatkoi kiharoiden viimeistelyä niin, että kaikki olisi täydellistä. Lopuksi hän laittoi Astorian kaulalle hopeisen kaulakorun, jossa roikkui käärme.
”Se on lahja Narcissalta”, Abigail kertoi ja samalla hetkellä nainen astui sisään huoneeseen. Narcissa katsoi pitkään arvioiden Astoriaa ja hän tunsi itsensä vaivaantuneeksi nyrpeän katseen alla. Astorialle oli jäänyt Narcissasta mielikuva, että hän ei pitänyt koskaan oikein mistään.
”Onko täällä valmista?” Narcissa kysyi ja sipaisi hiussuortuvan Astorian korvan taakse. Abigail vakuutti kaiken olevan valmista ja Narcissa sanoi samaa. Juhlat alkaisivat pian ja Astoria tunsi perhosia vatsanpohjassa.

Astoria astui autiolle käytävälle ja katsoi seinällä riippuvaa muotokuvaa Malfoysta, jota hän ei tuntenut. Hän tunsi olonsa vieraaksi isossa kartanossa, vaikka oli tottunutkin siihen, että talossa oli tilaa.
Askeleiden ääni havahdutti Astorian ja hän näki Dracon kävelevän häntä kohti käytävän päästä. Astoria painoi katseensa maahan tietämättä, mitä hänen kuuluisi sanoa tai tehdä. Draco saavutti hänet nopeasti, vaikka Astoria oli alkanut kulkea eteenpäin huomatessaan Dracon.
”Hei”, Draco sanoi ja vilkuili Astoriaa lähes samanlaisella katseella kuin äitinsä vain hetkeä aiemmin. Astoria vastasi tervehdykseen yhtä lyhyesti.
”Näytät sievältä”, Draco sanoi, mutta Astoria ei osannut sanoa äänensävystä oliko se aito kohteliaisuus vai teennäistä ja heidän kohta esittämäänsä näytelmään valmistautumista. Heidän kuului olla onnellisia liitostaan. Enempää sanomatta Draco jatkoi matkaansa pitkin askelin ja pian Astorian seuraan liittyivät hänen sisarensa.
”Jännittääkö?” Queenie virnisti.
”Joo”, Astoria vastasi ja toivoi, että voisi juosta karkuun.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
En ehtinyt kommentoida tätä perjantaina, vaikka lukaisinkin tämän nopeasti ja sitten onnistuin unohtamaan tänne ilmestyneen uutta, joten siksi kommenttini saapuu vasta nyt.

Toivottavasti Astorian ja Dracon tuleva kihlaus ei nyt ole kuitenkaan ihan yhtä kamala kuin miltä tämä alkutaipale tuntuu vaikuttavan. Narcissa on kyllä aivan täysin oma viileä itsensä, kun tämä tuijottelee (omissa mielikuvissani vieläpä pitkin nenänvarttaan) Astoriaa aivan kuin mikään ei olisi tarpeeksi hyvää hänen kultapojalleen. Narcissan lahjakin tuntuu olevan vain jokin näennäinen, pitkin hampain annettu lahja, koska mistäs hän voisi etukäteen tietää, lajitellaanko Astoria luihuiseen vai ei, se vain tuntuu olevan ennakko-oletuksena, että jos Astoria ja Draco ovat menossa naimisiin, niin totta kai heillä on samat arvot yms.

Dracon ja Astorian välit tuntuvat edelleen varsin viileiltä, mutta toivottavasti se tästä vielä jossain kohtaa lähtee, vaikka juuri nyt Astoria haluaakin juosta karkuun koko asiaa. Kenties se vain on niin, että kun sun _pitää_ tehdä jotain, niin se ei huvita (oli se sitten oikeastaan mitä vain), ja ajan myötä sitten oppii hyväksymään sen.

Nyt sitten vain jännityksellä odottamaan niitä itse kihlajaisia. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Hmm, täähän vaikuttaa mielenkiintoiselta! Oon tässä poiminu finistä about kaikki pakko-avioliitto-ficit, heh. Jotenkin oletin Dracon valitsevan Queenien jostain syystä, mutta ehkä ihan kiva, ettei niin käynytkään. Queenie vaikuttaa tytöistä kiinnostavimmilta hahmolta, varmasti suurelta osin siksi, ettei hänestä tiedä mitään valmiiksi. Odotan innolla, miten Dracon ja Queenien suhde sitten tulee tapahtumaan, kun Draco kuitenkin on kihloissa hänen siskonsa kanssa, vaikka Astoria ei siitä nyt kovin innostuneelta vaikutakaan. Anyways, toivottavasti jatkoa olis vielä luvassa!