Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: The Cullen Brothers || K-11, romance/humour, kaikki ihmisiä  (Luettu 93831 kertaa)

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #100 : 25.07.2009 13:19:22 »
mahtava luku taas. ei tässä voi muuta sanoa kuin, että tosi hyvin suomennat.
kiitos paljon. jatkoa pian?
and paradise comes at a price

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #101 : 25.07.2009 13:32:18 »
Hihii, jatko sitten tuli ;D
AHHHAHAHAHAHA, NE ON MUSTIKSIIII<3
James on kyl aikasen söpö Bellaa kohtaan ;> <3
Hahha, Tanyalle ihan oikei toi loppu.
Jatkoa ois kova sana ;)
Cullenismi<3

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #102 : 25.07.2009 13:53:35 »
Aijai, Ed on mustis :D  No sehän on vaan hyvä juttu (onhan?).  Oli hyvä luku, hyvin suomensit :)  Jään odottelemaan jatkoa (ja sitä, että mitäs Tanya mahtaa tehdä, kun näki Bellan Edin käsivarsilla).

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #103 : 25.07.2009 14:51:25 »
Hahhah. Taitaapi olla Edwardimme hieman mustasukkainen.

Lainaus
”Kateellisia, emmekös olekin, Edward?” Rosalie kysyi, kohottaen kulmakarvojaan.
Lempikohtani ehdottomasti. Jotenkin niin hyvin suomennettu, ja muutenkin se on Rosalien sanomana jotenkin niin mahtava. :D

Odotan jo seuraavaa lukua esimerkiksi siksi, että haluan nähdä Tanyan räjähdyksen, kun Bella on Eddien käsivarsilla ja näin. Että. Jatkoa?
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Emirato

  • ***
  • Viestejä: 54
  • Edward <3 Bella
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #104 : 25.07.2009 15:10:58 »
Hei toi oli  hyvä suomennos.... oon lukenu näit aika paljon mut toi loppu oli tanyalle oikein. Jatkooo.... ehdotan :)
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #105 : 25.07.2009 18:18:18 »
Oh jee, jatkoa on tullut. Hahahaa oikein Tanyalle

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #106 : 25.07.2009 18:57:25 »
jes, jatkoa! Tanya on niiiiiiin ärsyttävä!
Niin söpöä, kun Bella ja Edward on mustiksia. ;D

eli jatkoa vaan. :)
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

Sofiia

  • *
  • Viestejä: 2
  • Pikku - Korkkis
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #107 : 25.07.2009 20:49:24 »
Ihanaa ku on tullut jatkoa! Tanya sais kyllä painua hevonkuuseen. >:(
Äkkiä jatkoo kun haluun nähä mitä Tanya meinaa tehä :D

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #108 : 25.07.2009 21:20:05 »
Ihanaa ku on tullut jatkoa! Tanya sais kyllä painua hevonkuuseen. >:(
Äkkiä jatkoo kun haluun nähä mitä Tanya meinaa tehä :D
niinpä, bella ja edward yhteen ja nopeesti ! :D
how can i miss you?

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #109 : 25.07.2009 23:20:06 »
jeij:D uus luku :D
Tanya on ton ansainnu ;D
jatkoa! hyvä suomennos!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #110 : 26.07.2009 01:33:59 »
Aaaah. ihana<3 Joo. yllötyin kyl hiema tost lopust^^ Mut ei mitää. Jatkoa!^^

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #111 : 26.07.2009 16:39:30 »
Tanya on kyllä ärsyttävä!  >:(
Edward ja Bella on mustiksia  :D
Äkkii jatkoo!

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #112 : 26.07.2009 23:23:00 »
essss, kiitokseni sinulle!
SabSab, jep, mustiksia on ; ) Kiitos kommentoimisesta.
Tuhisija, kiitos! Jep, on imarreltavaa, jos poika on hieman mustasukkainen tytöstä (tosin rajansa mustasukkaisuudellakin...)
Amanecer, kiitos sinullekin! Heh, itsekin tykkäsin tuosta lainaamastasi kohdasta! : ) Vaikka nyt itse sanonkin.
Emirato, kiitos!
Ayos, kiitos sinullekin kommentoimisesta. Jep, Tanya saa mitä ansaitsee :---D
Karkkiunelma, jep, Tanya on.. Kiitos kommentistasi.
Sofiia, kiitokseni.
empö, jep, b/e <3 Kiitos kommentistasi.
Tessuu, kiitos! Hyvä että suomennos kelpaa.. : )
Rassermus, kiitos.
TiiTa, kiitos kommentistasi, E & B ovat molemmat joo aika mustasukkaisia :--D

Kiitos niin paljon jälleen kaikille kommentoijille. Arvostan kommentteja niin paljon ja on mukava kuulla palautetta suomennostyöstäni.

Tässä jatkoa jälleen. Bellassa on tyyliä tässä luvussa... tosin se "cool" olemus häviää luvun mennessä eteenpäin... Voi Bellaa. No, en spoilaa teitä enempää.


kymmenes luku
Slaps and slippings.

BPOV

Avasin silmäni. Edward virnisteli minulle ja oli sanomassa jotain, kun kimeä huuto rikkoi ajatukseni.

”SINÄ LUTKA!”

Katsoin ympärilleni ja näkymä jähmetti minut Edwardin syleilyyn.

Edessäni seisoi Tanya, päässään ranskalaisia, curry peittäen häntä edestä ja eipä unohdeta perunamuusia hänen rintojen välissä. Okei, kun sanoin tarjotin lipesi kädestäni, tarkoitin, että se lensi jonnekin. Ja nyt tiedän, minne...

Tanya mulkoili minua kuin mitäkin... Jos katse voisi tappaa, minä olisin jo niin kuollut. Koko ruokala purskahti nauruun, mukaan lukien Edward. Hän auttoi minut seisomaan. Aloin naureskella itselleni.

”Ai, sinä ajattelet, että tämä on hauskaa.... Aion tehdä sinun jo valmiiksi rumasta naamastasi tunnistamattoman, senkin ämmä”, hän sanoi mulkoillen minua, kun hän tuli kohti minua, takanaan seuraajansa, joilla oli vaikeuksia pidätellä nauruaan.

Hän oli aikeissa lyödä minua, mutta sitten Edward irrotti kätensä vyötäröltäni ja siirsi minut taaksensa.

”C’moon, Tanya, se oli vahinko! Rauhoitu nyt vain”, Edward sanoi yksinkertaisesti, kun Tanya mulkoili häntäkin.
”Miten voit suojella häntä, Edward, katso nyt minua!” hän sanoi, kyynelten muodostuessa nyt silmissään. Jos se olisi ollut joku muu, minusta olisi tuntunut todella pahalta, mutta koska se oli ”Tanya pikkuinen-brania”, se tuntui hyvältä.

”Mene nyt vain vessaan ja vaihda vaatteesi, Tanya”, Edward sanoi nyt selvästikin ärsyyntyneenä. Tanya näytti keskisormeaan minulle ja marssi ruokalasta ulos.

Edward kääntyi minuun päin virnuillen. Luulin, että hän huutaisi minulle... Hän todellakin hämmentää minua.

”Mitä, etkö aio sanoa minulle ’pysy helvetti vieköön kaukana tyttöystävästäni’ –luentoa?” kysyin, nostaen kulmakarvojani.
”En”, hän sanoi, ”mutta aion ostaa sinulle lounaan kiitokseksi loistavasta show’sta. Olisi ilo tehdä niin”, hän sanoi, virnuillen edelleen minulle.
”Sinun ei tarvitse”, sanoin totaalisen hämmentyneenä. Tarkoitan, olin onnellinen, että hän nautti kohtauksesta, mutta hän ei ole hyvä poikaystävä, jos hän sietää tyttöystäväänsä, joka on lutka. Se teki minusta epävarman. Tai siis, minä vihasin Tanyaa, mutta silti hänen poikaystävänsä ei pitäisi tehdä pilkkaa hänestä.

”Bella, oletko okei?” hän kysyi, katsoen minua.
”Mm, joo, mutta otan pelkän cokiksen”, sanoin enkä katsonut häneen vieläkään.
”Hysh, sinä menet nyt pöytään ja yrität olla kompastumatta jalkoihisi”, hän sanoi naureskellen. Yllättävää kyllä, tottelin häntä ja menin pöytäämme. Alice ja Rosalie olivat hysteerisiä.

”Hyvää työtä, en tiennytkään sinusta tuollaista”, Emmett sanoi, taputtaen selkääni niin kovaa, että melkein kaaduin lattialle.
”Hyvin menee, Bella”, Alice sanoi, hyppien penkillään. Loput keskustelusta meni samanlaisissa kehuskeluissa. Pian Edward liittyi meihin, tarjotin täynnä ruokaa. Siitä olisi riittänyt viidelle ihmiselle.

”Etkö aio mennä ja antaa lohdutusta tyttöystävällesi, Edward?” Rosalie kysyi omahyväisesti virnistellen. Edward katsoi häntä, aivan kuin olisi miettinyt jotain.

”Totuus on, että en enää tunne samalla tavalla Tanyaa kohtaan... Nyt hän oikeastaan ärsyttää minua”, Edward sanoi pudistaen päätään, kun Alice ja Rosalie kiljahtivat.

Olisi ollut vähättelyä, jos olisin sanonut, että olen onnellinen. Tai no, en pidä Edwardista... Huh, ketä minä oikein juksaan? Minulla on pieni ihastus häntä kohtaan. Kuka olisi uskonut, hän oli idiootti ennen, tiedän, mutta hän on ollut niin suloinen minua kohtaan viime aikoina.

”Koska aiot lopettaa seurustelunne?” Jasper kysyi vakavana.
”En tiedä, ehkä seuraavalla viikolla”, Edward sanoi huokaisten. Hitto, hän näytti turhautuneelta.

“Yritetäänkö silti pitää sama päivämäärä juhlille?” Alice kysyi, kun Rosalie ja hän virnuilivat vierekkäin.
”Ehkä”, Edward sanoi hiljaisesti. ”Ette voi syyttää minua.... No, olisin kysynyt Bellaa deitikseni, mutta hän on menossa Jamesin kanssa”, Edward sanoi ohimennen, mutta minä, toisessa kädessäni cocis, olin juomassa ja aloin yskiä. Edward taputti selkääni, nauraen äänekkäästi.

”Se ei todellakaan ole hauskaa, Edward”, sanoin, kun löysin ääneni. Hän vain kohautti olkiaan.


Lounaan jälkeen Alice, Rosalie ja minä suuntasimme seuraavalle tunnillemme. Äkkiä joku tönäisi minua kovakouraisesti.

“Pysy helvetti vieköön kaukana poikaystävästäni, sinä halpamainen lutka”, Tanya sanoi minulle, tai no oikeastaan murisi minulle.

Ennen kuin ehdin vastata, hän jatkoi: ”JA niin muuten, Edward ei todellakaan ole kiinnostunut sinunlaisestasi huorasta, plus eihän se sinun vikasi ole, kun olet ruma, vanhempasi ovat varmaan yhtä rumia kuin sinä”, hän sanoi irvistellen minulle.

Nyt hän teki sen! En voinut kontrolloida itseäni!

Menin hänen eteensä ja LÄPPÄISIN häntä kaikella voimallani kasvoille. Kaikki pysähtyvät ja katsoivat meitä shokissa.

”Senkin lutka...”, hän kiljui, mutta keskeytin hänet.

”Ei kukaan, toistan, ei kukaan puhu vanhemmistani tuohon sävyyn. Ymmärrätkö? Jos sanot muuta vanhemmistani, muutan naamasi muotoa ja olet sitten historiaa... sitten edes sinun vanhempasi eivät voi tunnistaa sinua”, minä sanoin hyvin, hyvin vaarallisella ja kuolettavalla äänellä. (A/N: kiva tyyli, vai?)

Hän katsoi minua laajoilla silmillä.

”Ooh, nyt pelottaa”, hän niiskutti, ”sana ahdistus ei ole sanavarastossani”, hän sanoi tuimasti.
”Ehkä niin”, sanoin hitaasti. ”Mutta se näkyy silmistäsi”, sanoin ja käännyin ympäri.

Hän seisoi sanattomana. Katsoin häntä ja sanoin virnuillen: ”Ja Tanya hei, minusta sinulla ei edes ole SANAVARASTOA.”

Liityin Alicen ja Rosalien seuraan, joidenka leuat olivat miltei lattiassa. Nauroin heille ja aloin mennä kohti luokkaa. He tuijottivat minua kuin tyhmät.

”Mitä?” kysyin viimein.
“Vau”, he molemmat sanoivat samaan aikaan, katsoen minua syvästi kunnioittaen.


Koko päivän ajan aloin olemaan joku... Tarkoitan, okei, kukaan ei ole puhunut Tanuyalle niin... mutta mitä väliä sillä on, jonkun on näytettävä hänelle todellisuutta.

Tapasin Jamesin parkkipaikalla koulun jälkeen. Hän alkoi virnuilla minulle, kun hän tuli lähemmäs minua. Hän kietoi kätensä vyötärölleni.

”No, se on siis totta?” hän kysyi, kun menimme kohti hänen autoaan.
”Mikä? Ai, minä lyömässä Tanyaa vai minä kompastumassa ja ruokani lentämässä Tanyan päälle?” kysyin sarkastisesti. Hän naurahti.

”Molemmat”, hän sanoi, edelleen täristen naurusta.
”Jep”, virnuilin itselleni, mikä sai hänet nauramaan entistä raskaammin.

”En olisi uskonut, että minun tyttöni tekisi niin hänelle....”, hän sanoi päätään pudistellen. Okei, nyt se kuulosti kammottavalta, kun hän kutsui minua ”hänen tytökseen”... Mehän olimme vain kavereita... Toistaiseksi.

Kotimatka oli hiljainen. Me suurin piirtein puhuimme vain harrastuksistamme.

Ennen lähtöäni James suuteli poskeani... TAAS.


Menin sisälle ja nopeasti suuntasin keittiöön, kun tajusin, että olin nälkäinen.

Kun pengoin purkkeja, vahingossa tiputin öljypurkin ja sitten koko lattiaa peitti öljy.

”Hitto”, sanoin hengitykseni alta.

Suuntasin varovaisesti tiskiallasta kohti, mutta tietenkin liukastuin öljyyn ja löin pääni kovaa tiskin reunaan. Se sattui. Yritin nousta ylös, mutta kaaduin uudelleen. Yrittäen olla kaatumatta käytin kämmentäni tukenani, mikä oli huono idea: koko painoni oli suunnattuna ranteisiini ja kuulin nyt katkeamisen äänen.

”Bella!” joku miespuolinen huusi. Se oli kaikki mitä kuulin ennen pyörtymistäni.

--

Mitä mieltä olette? Jotenkin minusta tuntuu, että olen parantanut ihan oikeasti tuota suomennostani. En tarkoita, että olisin joku mestari suomentamaan, mutta jotenkin olen niin ylpeä kun huomaan, että englannintaitoni ovat parantuneet tämän ficin suomennoksen myötä (hyötyä myös koulussa englannintaidoista, englanti yksi lempiaineista) ja on kiva huomata, että muillekin on kelvannut. No, eipä tässä muuta. En ylistä itseäni liikaa :--D
« Viimeksi muokattu: 11.08.2009 19:21:00 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Lindsey.

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #113 : 26.07.2009 23:30:45 »
hahahah ! tämä luku oli aivan mahtava :D
Ootan innolla seuraavaa lukua ! :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #114 : 26.07.2009 23:39:42 »
Ihana, ihana!  Hyvä vaan, että Bella näyttää Tanyalle todellisuutta ja sanoo sille päin naamaa asioita.  Ja Edi oli ihana, puolusti Bellaa ja aikoo jättää Tanyan, awws.  Ja James pitää Bellaa  jo tyttönään  :o  Hmm.. Bella on Edin, ei Jamesin.

Suomensit hyvin tämän luvun ja jään odottelee jatkoa  :D

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #115 : 26.07.2009 23:45:03 »
Tykkäsin tosi paljon taas. Jonkun pitää tosiaan näyttää Tanyalle, ettei hän ole maailman napa, ja hänen on pakko saada osakseen hieman kapinointia. Ihanaa, kun Edward puolusti Bellaa eikä tyttöystäväänsä, joka kaiken järjen mukaan olisi mahdollista. Heittäisi Bella vain tuon Jamesin jonnekin ja vähän äkkiä. Inhottava tyyppi (johtuu varmaan suurimmaksi osaksi siitä, että ajattelen koko ajan elokuvan/kirjan Jamesia).

Voihan ollakin, että suomennostaitosi ovat parantuneet tämän ficin myötä. Saattaa hyvinkin olla mahdollista. Pitäisi lukea pari ensimmäistä lukua uudestaan ja verrata tähän, mutta nyt väsyttää jotenkin... :D

Kiitos!
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #116 : 26.07.2009 23:54:32 »
Jes, jatkoa tuli :D
Aivan mahtava osa :D
Onneks Bella  sanoo suoraan Tanyalle noi asiat, muuten kiroisin sitä ämmää viel enemmä :'D
Mutjoo, tykkäsin :)
Jatkoa? ;)
Cullenismi<3

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #117 : 27.07.2009 00:15:46 »
hah! hyvä Bella:D
jes Ed aikoo jättää Tanyan:)
ihana suomennos,kiitos siitä:D
jatkoa,kiitos!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #118 : 27.07.2009 00:28:24 »
Tykkäsin.^^ Murrr. James pooooois :D
Jatkoa<3

tonkss

  • ***
  • Viestejä: 43
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #119 : 27.07.2009 00:52:19 »
Jee, jatkoa tuli :D illan piriste, hyvä luku oli, Edward sais vähä enemmänkii käyttää tulevaisuudes järkeää :D ihme taistelijaluonne Bellallakii. Vähä alko ällöttää toi 'katkeamisen ääni' ja James 8) seuraavaa odotellessa!
Parempi muutama ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla!