Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tanssi (S, Houkutus, oneshot, Alice/Jasper)  (Luettu 7420 kertaa)

maikki

  • Ananasfriikki
  • ***
  • Viestejä: 462
Nimi: Tanssi
Kirjoittaja: Maikki
Beta: Silinteri
Ikäraja: S
Fandom: Twilight
Genre: One-shot, romance, fluffy
Pairing: Jasper/Alice
Summary: Pieni one-shotti jälleen. Tällä kertaa Jasperin kannalta kirjoitettuna. Hieman romanttisempaa ja iloisempaa tekstiä Surun jälkeen.
A/N: Haluan näin aluksi kiittää betaani Silinteriä, joka korjasi virheeni. Olen halunnut kauan aikaa kirjoittaa Jasper/Alice parituksella ficin ja nyt sen tein. Toinen fici heistä on jo aluillaan vihkossani.
 

Tanssi

Mustat, kynityt hiukset, ne, jotka sojottivat moneen suuntaan. Ja miten hoikkakin hän oli.

Hymy nousi kasvoilleni, kun katsoin hänen liikkumistaan. Hän tanssi jostain kaukaa kaikuvan musiikin tahtiin, hyppelehtikin aina välillä.

Hän oli täysin hurmoksen vallassa, ja hän nautti siitä. Sen olisi nähnyt sokeakin, ehkei ihan nähnyt, mutta aistinut kuitenkin. Hän säteili hurmoksen tunnetta, joka oli suorastaan käsin kosketeltavaa, ja kuka tahansa olisi huomannut sen, ilman mitään erityisiä kykyjä.

Silmät olivat kiinni, mutta huulilla karehti koko ajan pieni hymy. Hän tiesi minun katselevan, ja säteili juuri sen takia. Hänestä huokui hurmoksen lisäksi onnea ja rakkautta, tietäen etten voisi vastustaa sellaisia tunteita. Ne kutsuivat minua luokseen, hän kutsui minua luokseen.

Vastasin kutsuun ilomielin, olisi ollut jäjetöntä vastustaa sitä. Astuin hänen lähelleen ja aukaisematta edes silmiään hän ojensi kätensä minulle. Hän tiesi täsmälleen missä tulisin olemaan ja koska.

Tarttuessani hänen käteensä merkillinen déjà-vu valtasi minut, kuten joka kerta, kun kosketin hänen kättään. Toivo levisi aina minuun ja onni nosti pääni pilviin. Se tapahtui joka kerta, ja minä huumaannuin hänestä.

Hän hymyili minulle viekoittelevasti, kutsuen minut mukaansa tanssimaan, ja tehosti sen vaikutusta avaamalla silmänsä. Kultaiset silmät katselivat minua kiusoittelevasti hymyillen. Miten minä rakastinkaan niitä.

Itseasiassa rakastin hänen jokaista osaansa, hänen sieluaan ja ajatuksiaan. Ne olivat kaikki aina jollain tapaa minun silmissäni kauniita, ja tulisivat aina olemaan, sitä ei pystyisi muuttamaan kukaan.

Tartuin hänen toiseenkin käteensä ja vedin hänet lähelleni. Kappale vaihtui juuri sopivasti kauniiseen valssiin, joka sopi meille täydellisesti.

Hän liihotteli kevyesti käsivarsillani, kun kannattelin häntä. Askeleemme sopivat täydellisesti yhteen. Kumpikin tiesi mitä toinen ajatteli ja käyttäytyi sen mukaan. Me tanssimme yhdessä, eikä kukaan ollut katsomassa. Sillä hetkellä olimme valloittaneet koko huoneen, ellemme sitten koko maailmaa.

Täysikuu houkutteli meitä ulos tanssimaan, tähtitaivaan alle, mutta jossain kaukana laulu vaihdettiin hitaasen kappaleeseen, jonka takia painauduimme toisiamme vasten. Vedin keuhkoihini hänen hiustensa suloista tuoksua, kun hän painoi päänsä olkaani vasten. Pieni huokaus karkasi hänen huuliltaan. Tyytyväisyys huokui hänestä raikkaana tuulahduksena. Oma, pieni keijukaiseni.

Hitaasti, tanssimme paikallamme keskellä lattiaa, vaikka tilaa olisi ollut huoneessa enemmänkin, mutta tunnelma, joka vallitsi välillämme, ei sallinut sitä. Olimme kahdestaan, emme omistaneet maailmaa, vaan suljimme sen kokonaan pois mielistämme.

Hetki aikaa yhdessä, hetki aikaa itselle, muuta en kaivannut. Pienoinen tauko kaiken kiireen keskellä. Virkistävää vaihtelua.

*

Hän nostaa katseensa silmiini odottava katse silmissään, kuin aikoisin sanoa jotain, mitä en edes itsekään tiedä vielä.

Unohdun hetkeksi katselemaan hänen silmiään, joiden jokaisen yksityiskohdan osaisin piirtää vaikka unessa, niin monta kertaa olen katsonut niitä monen vuosikymmenen ajan.

Hän hymyilee valloittavasti, tietäen minun pian sanovan sanottavani. Hän ei hoputa minua, sillä eihän meillä ole mihinkään kiire. Ikuisuus on muille täysin abstrakti käsite, mutta meille se on todellisuutta. Meillä on aikaa ikuisuus ja vielä enemmän, jos vain tahdomme.

Hymyilen hänelle takaisin. Hän on ollut pelastukseni monella tapaa, mutta en koskaan voi kiittää häntä tarpeeksi. Se olisi täysin mahdotonta. Ei hengen pelastamista noin vain korvata.

Hän on minun musta puoleni ulkonäön perusteella, mutta muuten hän on valkea puoleni. Ja valkeus minulle, koska löysi minut juuri silloin, kun maailmani oli pimeimmillään. En nähnyt missään valoa, vaikka yritin katsoa. Harhailin pimeydessä, kunnes hän tuli ja veti minut pois sieltä pelkällä läsnäolollaan.

Tiukennan otettani hänestä musiikin hiljentyessä, ja sen loputtua tajuan mitä hän on odottanut minun sanovan.

"Olenko kertonut kuinka paljon sinua rakastan?" kuiskaan hänen korvaansa.
"Et vähään aikaan", hän heläyttää tuolla ihanalla äänellään, jota voisin kuunnella tuntikausia. "Jospa kertoisit nyt?"
"Sinähän tiedät sen jo", huomautan hänelle. Ei minun mitään pidä tunnustaa. Se on jo itsestäänselvyys, että rakastan häntä eniten maailmassa.
"Niin, mutta haluan kuulla sen", hän inttää vastaan ja nyrpistää hieman nenäänsä.
"Alice Cullen, rakastan sinua aina ikuisuuden loppuun asti."
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 17:04:19 kirjoittanut Beyond »

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #1 : 27.04.2009 18:38:39 »
Oivoi, nätti. <33

Perus Jasper/Alice ficci, niinkuin noora tuolla sanoikin jo. ; )
Nätisti kuvailtu, sujuvaa kerrontaa, aivan perfect. <33
Kiit♥s.
~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #2 : 27.04.2009 18:44:37 »
Oi. Taas ihana J/A ficci... Ja tosi hyvä sellainen. Ei näkynyt kirjotusvirheitä, ja teksti oli tosi luontevaa.Tykkäsin ja paljon.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

maikki

  • Ananasfriikki
  • ***
  • Viestejä: 462
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #3 : 30.04.2009 16:26:22 »
Kommentteja kivaa. Olen nykyään niin harvoin käymässä täällä, etten huomannut kuin vasta nyt.

Noora. ja Suklaamurunen kiitos kommenteista.
{samba} Olet tainnut kommentoida jokaista kolmea ficiäni? Mutta tekstin kirjoitusvirheittömyydestä kiitos kuuluu betalleni Silinterille

Maikki

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #4 : 01.05.2009 20:14:19 »
Muistin jo lukeneeni tämän, mutta enpäs olekaan.
Kiva ficci, vaihteeksi jtn iloistakin, surullisia olen lukenut aika paljon.
:)
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #5 : 03.05.2009 19:47:52 »
Todella kaunis ficci, hienosti kuvailit Jasperin tunteita (: Varsinkin eräs kohta jäi mieleeni:

Lainaus käyttäjältä: maikki
Hänestä huokui hurmoksen lisäksi onnea ja rakkautta, tietäen etten voisi vastustaa sellaisia tunteita.

Kiitoksia tästä ^^

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #6 : 07.05.2009 17:59:28 »
i h a n a f i c c i <3
and paradise comes at a price

Riitu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #7 : 07.05.2009 20:55:16 »
Tää oli ihana <333 Tosi nätti :)

Ei voi muuta sanoa. :D

-Riitu-
I have always loved you, and I will always love you.

maikki

  • Ananasfriikki
  • ***
  • Viestejä: 462
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #8 : 09.05.2009 16:16:40 »
Tännekin on tullut taas vaihteeksi kommenteja. Mukavaa.

Kiitoksia, Liinalotta, SnowCherry, essss ja Riitu kommenteistanne. Ne merkitsevät paljon ja saavat jatkamaan.

Maikki

Sinéad

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #9 : 06.06.2009 17:25:18 »
Kaunis ja tunnelmallinen ficci. Pidin kovasti :)

Jasper ja Alice ovat niin ihana pari. Vaikkei kumpikaan pysty Edwardin tapaan lukemaan toisten ajatuksia, he ymmärtävät silti toisiaan. Olet kuvannut tilanteen hyvin Jasperin näkökulmasta.

Lainaus
Hänestä huokui hurmoksen lisäksi onnea ja rakkautta, tietäen etten voisi vastustaa sellaisia tunteita.
Tuo kohta on kaunis ja mieleenjäävä, kuten SnowCherry jo aiemmin kirjoittikin.

Olen vieläkin fiiliksissä, olo on rento kuin Jasper olisi paikalla :D (tai sitten se on tämä flunssa...  ;D )
Kiitoksia hyvästä ficistä :)

RosalieHale

  • Vieras
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #10 : 07.06.2009 17:45:39 »
aivan ihana! <3 muut en keksi sanottavaks. :D

maikki

  • Ananasfriikki
  • ***
  • Viestejä: 462
Vs: Tanssi, PG
« Vastaus #11 : 07.06.2009 20:22:22 »
Tulin juuri kotiin ja huomasin tähänkin ficiin tulleen kommenteja. Pitäisi vastata vielä Surunkin kommenteihin, olisi pitänyt tehdä se jo aikaa sitten.

Kiitoksia paljon Sinéad ja RosalieHale kommenteistanne. Olen niistä erittäin iloinen.

Maikki

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #12 : 23.01.2010 12:13:53 »
Ylikaunista tekstiä.  :) En voi kieltää, etten ois alkanut itkeen kun Jasper tunnusti rakkautensa, taas kerran.  :) Nyt ei rakentavaa tule.

- sanna m.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #13 : 23.01.2010 12:35:47 »
Awws. Sait mun sydämen sulamaan lopullisesti tälle paritukselle, entistä enemmän. Muutenkin tykkään just J/A:sta, mutta nyt se tuli esille entistä vahvemmin.

Aivan sairaan hyvin kuvailit Jasperin näkökulmasta. Arvelinkin, että se ajattelee Alicesta noin. Ja Alicesta tuli mieleen just niin keijumainen mitä tiesinkin.  :)

Pidin tästä toooosi paljon. Rakentavaa ei tule minultakaan.

Lainaus
Täysikuu houkutteli meitä ulos tanssimaan, tähtitaivaan alle, mutta jossain kaukana laulu vaihdettiin hitaasen kappaleeseen, jonka takia painauduimme toisiamme vasten. Vedin keuhkoihini hänen hiustensa suloista tuoksua, kun hän painoi päänsä olkaani vasten. Pieni huokaus karkasi hänen huuliltaan. Tyytyväisyys huokui hänestä raikkaana tuulahduksena. Oma, pieni keijukaiseni.
Awws  :-*
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

maikki

  • Ananasfriikki
  • ***
  • Viestejä: 462
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #14 : 23.06.2010 21:09:59 »
Kiitoksia kommenteistanne sannamauh ja Ewelyn. Vastaamiseni hieman venyi, koska en ole käynyt täällä pitkään aikaan tarkastamassa ficejäni.

maikki

naskalihammas

  • ***
  • Viestejä: 89
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #15 : 30.06.2010 00:09:58 »
Aivan mahtava ♥

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #16 : 30.06.2010 12:07:44 »
Voi.... Tää oli tosi tosi sulonen! <33
Olen niin häkeltynyt lukemastani ettei minulta tule muuta kuin että tämä oli aivan liian suloinen.  :-*
Kiitos

endorfiini

  • Vieras
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #17 : 30.06.2010 21:06:06 »
ihanan söpöä tämmönen<3 voi että ku Jasper ja Alice on niiiiiiin ihana pari, rakastan :) kiitos tästä, mä pidin kovasti!

ps. lisää tämmösiä! ;)

xoxo, endorfiini

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #18 : 02.07.2010 21:58:37 »
Olipas tosi suloinen Alice/Jasper ficci   :)
Kuvailit tosi hienosti Jasperin ja Alicen tunteita ja onnea. Myös ihan Alicen kuvailu itsessään oli hienoa. Osasit välittää lukijalle  - siis ainakin minulle -, tosi ihanan fiiliksen, se oli varmaan tarkoituskin. No kuitenkin, kiitos tästä tösi söpöstä ficceröisestä.

Angelika

  • Vieras
Vs: Tanssi, K-7
« Vastaus #19 : 04.08.2010 22:44:03 »
Tää oli ihana. Suloinen, alicemainen.
Rakentavia ei kyllä nyt irtoa, mutta rakastan tämmöisiä one-shotteja, erityisesti Jasperista ja Alicesta.