Kirjoittaja Aihe: Ikävä sinua, K-11  (Luettu 9317 kertaa)

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Ikävä sinua, K-11
« : 22.04.2009 21:00:55 »
Author: Tyynis
Title: Ikävä sinua || alaotsikko: Päiväkirja-haaste. Georgen ajatuksia Fredin kuoleman jälkeen.
Beta: -
Rating: K-11
Genre: Angstia ja Deathfic (genre ja sanastokäsikirjan mukaan)
Paring: Viittauksia Ron/Hermione ja Harry/Ginny (Erittäin pieniä)
Disclaimer: Kaikki hahmot ovat J.K. Rowlingin. Minä en hyödy tästä mitenkään, muuten kuin saamalla hyvän mielen.
Summary: Minä melkein hymyilin aamulla, kun heräsin, mutta se tuntui väärältä.

A/N: Tämä tulee Päiväkirja-haasteeseen ja George Weasleyn päiväkirjaa tämä on.


Ikävä sinua


5.5.1998

Puhu. Voit sinä sanoa miltä sinusta tuntuu. Kerro. Puhuisit nyt.
Kaikki vain pyörivät ympärillä ja haluavat, että avaan suuni. Kaikki ovat vain niin helvetin uteliaita kuulemaan miltä minusta tuntuu, miltä tuntuu menettää veli.
Käskin niiden kysyä Charlielta. Sanoivat, ettei se ole sama asia.
“Ai miksi?” minä kysyin.
Vastaukseksi sain sitä kaksospaskaa, erityisestä siteestä ja kaikesta muusta, miksi meidän, minun ja Fredin, välit olisivat olleet erilaiset kuin Fredillä ja Billillä, tai Fredillä ja Charliella tai Percyllä. Tai Ronilla. Helvetistäkö minä tiedän, onko Fredin menettäminen pahempaa kuin kenenkään muun veljeni tai Ginnyn menettäminen

“Miltä sinusta tuntuu?”
Ei helvetti, paskalta tietysti. Minultahan kuoli juuri kaksoisveli. Ja paskalta se tuntuisi, vaikka se olisi ollut ketä tahansa niistä.

Äiti itkee, Ginny itkee, Percy itki, samoin kaikki muutkin, paitsi isä, joka sanoi, että ei tajua vielä.
En minäkään. En vain tajua.


8.5.1998

Kohta on mennyt viikko, enkä ole vieläkään itkenyt. Onko minussa jotain vikaa? Vaikka miehet eivät itke, tämä ei ole normaalia.

Äiti kysyi eilen jotain hautajaisiin liittyvää, mistä kukista Fred pitää. Kun kysyin, miksi hän kysyi sitä minulta, hän sanoi, että minä tunnen veljeni parhaiten.
“Eikö sinun pitäisi tuntea poikasi?” minä kysyin. Äiti totesi, että pitäisi ja lähti itkien pois. Kaduttaa, vaikka pyysin myöhemmin anteeksi. Ei se ollut äidin vika.

Minä en vain käsitä, mihin niitä rehuja tarvitaan. Muistamiseenko? Eli tuomaan omaisille roppakaupalla lisää tuskaa.

Täällä on joka päivä joku kiltalainen tai naapuri käymässä ja tuomassa syötävää, koska “he ymmärtävät, jos me emme jaksa”.
Turha vaiva sillä äiti ei tee muuta kuin ruokaa ja itkee. Kuulin, kun Ginny sanoi Charlielle, että se on äidille terapiaa.


12.5.1998

Tänään oli Fredin hautajaiset.


13.5.1998

Eilinen oli aivan hirveä.

Aamulla olin valmis jänistämään kokonaan, Ronin piti tulla kiskomaan minut sängystä ylös. Kun en noussut, hän alkoi huutaa, että minun on turha tehdä itsestäni mitään marttyyria. Kaikki me kuulemma kärsimme yhtä paljon. Huusin hänelle jotain takaisin, en enää muista mitä. Ginny oli kuitenkin ennättänyt paikalla ja käski meidän lopettaa, koska Ron on kuulemma oikeassa siinä, että me, koko perhe, kärsimme. Aloin aukomaan päätäni myös Ginnylle, kunnes Bill tuli paikalle ja käski Ronin ja Ginnyn mennä alakertaan äidin luokse. Suljettuaan oven heidän perässään Bill tuli luokseni ja halasi minua kunnolla ja sanoi, että minun on pakko jaksaa. Pakko. Ihan vain itseni vuoksi, koska Fredin arkun näkeminen auttaisi tajuamaan.

Ei se auttanut. Minä en vieläkään ymmärrä mitä sen puisen arkun olisi pitänyt minulle vakuuttaa.
Kun laskimme äidin kanssa minun valitsemaa kukkavihkoa sen arkun päälle, odotin Fredin avaavan sen kannen ja säikyttävän kaikki huutamalla, että menitte kaikki halpaan. Minä ihan totta uskoin niin.

En vain tajua miten odotan Fredin tulevan koko ajan ovesta sisään.

Sen jälkeen, kun arkku oli laskettu maahan ihmiset tulivat meille ja kilpailivat siitä, kuka saa esittää syvimmän osannoton isälle ja sanoa äidille kuinka hienosta pojasta tämä oli joutunut päästämään irti.
Ihan niin kuin ne eivät olisi tajunneet kuinka paljon tässä talossa on surua ilman, että siitä pitää muistuttaa, koska se kuuluu “hyviin tapoihin”.

Minun teki mieli sanoa Fredille, että kaikki sukulaistätimme ovat kaistapäitä, mutta sitten muistin miksi he ovat mielestäni kaistapäitä.

Miksi Bill valehteli, että tämä olisi arkun ja kukkasten jälkeen helpompaa? Ei tämä ole.


14.5.1998

“Miksi sinä et itke?” Ginny kysyi minulta tänään, kun istuin puutarhassa ja tuijotin menninkäisiä, jotka äiti normaalisti olisi käskenyt meidän kitkeä. Mutta ei se nyt meitä pyydä, äiti käyttää kaiken voiman mitä hänellä on siihen, että kysyy onko minulla, Ginnyllä, Ronilla ja isällä kaikki hyvin. Onneksi Bill, Charlie ja Percy lähtivät eilen pois jaloista, ettei äidin tarvitse murehtia heistä. Vaikka minäkin olen täällä ylimääräisenä taakkana, äiti jaksaa huolehtia meistä. En ymmärrä miten, kai sillä noidalla on jotain supervoimia.
Vastasin Ginnylle, että en vain pysty. Minusta tuntuu, että olen unohtanut miten itketään. En pysty, vaikka haluan.

En ole pystynyt menemään Viistokujalle. Onneksi henkilökunta on pitänyt liikettä pystyssä, mutta taidan myydä sen. Lopetan koko Weasleyn Welhowitsit heti, kun työntekijöiden irtisanomisaika on ohi. Tai lopetan heti ja maksan heille palkan koko irtisanomisajalta. En vain kestä sitä putiikkia. Ei siinä ole mitään järkeä pitää sitä yksin.

Pitäisi käydä siivoamassa asunto ja erottelemassa Fredin tavarat omistani. En tiedä onko minusta siihen.


17.5.1998

Bill kävi päivällä kanssani Viistokujalla siivoamassa. Se oli kamalampaa, mitä olin kuvitellut. Jotkut  olivat jättäneet muistamiseksi kukkia ovemme taakse. Minulle oli jo melkein liikaa päästä niiden lakastuneiden kukkien ohi. Onneksi Bill loitsi ne parempaan talteen, kuten hän sanoi.

Olin jo unohtanut miltä meidän asunnossamme näytti. Se oli jotenkin karmivaa, onneksi äiti sanoi, että saan olla kotona niin kauan kuin haluan.

Sinä aikana, kun minä istuin keittiössä ja katsoin ikkunasta ulos, Bill pyydysti Fredin tavaroita kutsuloitsulla, jotta saisimme kaiken varmasti selvitetyksi.
Billin saatua pakatuksi tavarat jätesäkkeihin ja meidän ollessa lähdössä huomasin, että oven kahvaan oli tarttunut yksi äidin kutoma jumpperi.

Se ei ollut varmaan löytänyt Billin kutsuloitsun luo. En tiedä mikä siinä paidassa sai minut itkemään. Silmäni alkoivat vain vuottamaan ja kaikki oli siinä valmista. Itkin varmaan puolituntia siinä asunnon eteisenlattialla polvillani. Se paita ja se F-kirjain taisivat vain olla liikaa.
Koko sen ajan, kun minä itkin Bill piti kättään olallani ja oli vain hiljaa sanomatta mitään, käskemättä lopettaa tai kehottamatta itkeä lisää. Hän antoi minun vain olla ja itkeä.


22.5.1998

Isä palasi tänään töihin, hän on meistä varmaan ensimmäinen, joka pystyi palamaan takaisin normaaliin elämään Fredin kuoleman jälkeen.

Minä pelkään, että unohdan Fredin. Eilen nukkumaan mennessäni minulla oli sellainen olo, että olen unohtanut miltä Fred näyttää. Tyhmää sillä peilistä katsomalla näen sen miltä hän näytti. Mutta se peilikuva ei kuitenkaan näytä kaikkea, sitä sisintä.
Miten voin sanoa jollekin, että minua pelottaa se, että unohdan veljeni, vaikka hän näytti minulta. Tai minä näytin häneltä. Kaikki käskisivät minun vain pitää pääni kiinni.

Ginny on alkanut viihtyä Harryn seurassa. Ja Ron Hermionen. Miten nämä ihmiset pääsevät eteenpäin?
Aikaa ei ole kulunut kuin vasta päivän vajaa kolme viikkoa.


25.5.1998

Näin viimeyönä unta, jossa Fred kysyi, mikä teinityttö minusta on tullut, kun kirjoitan päiväkirjaa. Minä melkein hymyilin aamulla, kun heräsin, mutta se tuntui väärältä.
Tuntuu vain niin väärältä hymyillä tai pitää hauskaa. En käsitä, miten Ron ja Ginny ovat voineet vain jatkaa Hermionen ja Harryn matkaan. Eivätkö ne ole kuulleet suruajasta mitään?

Äiti kehotti minua tekemään jotain. Kun kysyin mitä, hän vastasi vain “jotain”. Minulle tekisi kuulemma hyvää, vaikka vain nähdä vanhoja koulukavereita. En oikein usko, osanottoja ja kysymisiä miten jaksan. Ei kiitos.

Kuulin, kun Ginny sanoi Billille, että minut pitäisi kärrätä hoitoon, koska en itke Fredin takia. Bill käski Ginnyn pitää suunsa kiinni, eikä sanonut mitään siitä, että itkin kun olimme Viistokujalla.

Bill on parasta mitä minulla on jäljellä.


4.6.1998

En ole saanut mitään kirjoitetuksi ylös vähään aikaan.

Tuntuu vain, että samat ajatukset pyörivät päässä koko ajan. Kaikki ovat päässeet eteenpäin; isä käy töissä kuin ennen, Charlie ei ole käynyt enää joka toinen päivä ja naapurit ovat lakanneet tuputtamasta ruokaa ja äiti on lakannut kokkaamasta ylimäärin.

Minun tekisi mieli kirota Ron ja Ginny aina, kun näen heidät. Kunnioittavatko he veljensä muistoa muhinoimalla Hermionen ja Harryn kanssa? Mieleni tekisi sanoa, että Harry ja Hermione ovat heille vain lohdukkeita, mutta kenelle minä sanoisin sen?
Fredille. Mutta jos hän olisi täällä, minun ei tarvitsisi sanoa sitä.

Lee kirjoitti minulle viime viikolla, hän haluaisi tavata. Hän oli kirjoittanut vielä, että minä saisin päättää mitä tehdään. Pitäisi kai nähdä, koska en ole nähnyt ketään muita kuin perhettä hautajaisten jälkeen.
Miten voin tavata minun ja Fredin ystävän, kun olen vain minä?


6.6.1998

Kirjoitin Leelle ja sanoin, että voidaan nähdä hänen luonaan. En tiedä ehdinkö vielä perua sen, ennen kuin menen sinne maanantaina.

Äiti pyysi minua aamulla kanssaan käymään Fredin haudalla. En lähtenyt. Itse asiassa en ole käynyt siellä hautajaisten jälkeen, kun taas äiti on käynyt siellä joka päivä. Myös muut ovat käyneet siellä, vain minä olen vältellyt sitä.

Tuntuu vain niin karmivalta mennä katsomaan jotain kiveä ja huonosti itänyttä nurmikon palaa. Mitä se muka auttaisi, miten se toisi Fredin lähemmäs?

Äiti oli tosi pettynyt, kun jäi kotiin, mutta Bill oli onneksi käymässä ja sanoi äidille puhuvansa kanssani.
Ensimmäistä kertaa sain kerrotuksi jollekin miltä minusta tuntuu. Ainakin jotenkin. En vain saa kaikkea itsestäni ulos.


11.6.1998

Minusta tuntuu, että alan päästä jotenkin yli siitä, että Fred on kuollut.
En tiedä haluanko sitä. Kaikki muut haluavat.


16.6.1998

Pyysin äitiä lähtemään kanssani hautausmaalle. Olin ensin ajatellut mennä yksin, mutta minusta tuntui, että en pystyisi siihen. Tietenkin äiti lähti.

Minun teki mieli kääntyä takaisin, ennen kuin olimme päässeet Fredin haudan luo. Sen kohtaaminen tuntui vain niin epäaidolta. Kun olimme päässeet perille, äiti jäi seisomaan etäämmälle ja antoi minun ottaa rauhassa ne muutamat askeleet kiven luo. Tuntui oudolta tuijottaa Fredin nimeä siinä.
Minua alkoi itkettää ja itkinkin. Kun äiti huomasi sen hän tuli luokseni ja halasi ja sanoi, että tietää, että se sattuu paljon. Tosi paljon.

Kun olin rauhoittunut, pyysin äitiä jättämään minut rauhaan, jotta saisin olla rauhassa Fredin luona.
Äidin mentyä minä aloin puhumaan sille kivelle. Kerroin sille kivelle kuinka epäreilua oli jättää minut tänne ja siitä unesta, jossa Fred sanoi minua teinitytöksi kirjoittamisen takia.
Minä kerroin ihan kaiken, nekin asiat joita en ole pystynyt Billille kertomaan.

Minä rakastan sinua, Fred Weasley.

Niin minä sanoin sille kivelle, vaikka tiesin, että se kuulostaa minusta tyhmältä jälkeenpäin.
Sen jälkeen tuntui kuitenkin ihan vähän helpommalta.


// Sca siirsi ikärajan alaotsikosta yläotsikkoon
« Viimeksi muokattu: 28.11.2011 22:30:23 kirjoittanut Sca »
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #1 : 26.04.2009 10:18:14 »
Olen ehkä näin aamulla vähän tunteikkaassa tilassa, mutta tämä ficci sai minut itkemään. Ehkä koska kirjoitin juuri eilen itse Georgesta ja Fredin kuolemasta ja surutyöstä, joten aihe oli vielä kauhean lähellä. Päiväkirjamuoto toimi hyvin, siinä oli hienoja oivalluksia. Erityisesti pidin muutamasta kohdasta, taidan eritellä niitä hiukan.

Peiliajatus. Toisen kadottaminen, koska kaksoset näyttävät samalta. Oi, se oli varsin upea ja koskettava oivallus, jotain sellaista, mitä hahmo saattoi oikeastikin ajatella. Toisaalta tuntui myös kauhean surulliselta lukea siitä, taisi olla ensimmäinen kohta jossa itkin.

Muutenkin tuo surutyö ja sen päättymisen lähestyminen tuntui tutulta. Miten ei haluaisi päästää surusta irti, koska se on niin vahva tunneside, side jolla voi riippua kiinni menetetyssä henkilössä vielä senkin jälkeen kun muut siteet ovat katkenneet. Olit tuonut sen hienosti esiin tässä ficissä.

Ficci on täynnä oivalluksia. Uni Fredistä, kivelle puhuminen, se, miten pieni yksityiskohta lopulta saa itkemään. Pidin kauhean paljon tämän kuvaustavasta, se oli jollain tapaa niin yksinkertainen ja minimalistinen, että ajatuksille jäi enemmän tilaa. Ei korulauseita tai tyhjänpäiväistä kuvailua, vaan suorasukaisuutta. Päiväkirjamaisuuskin on toimivaa, Georgen voi kuvitellakin kirjoittavan tuolla tavoin yksin jäätyään. Ilman huumoria tai sukkeluuksia.

Muutamia kielioppivirheitä tässä oli, mutta nekin lähinnä pilkutukseen liittyviä, siispä nipottaminen seis. (Itsekin teen niitä aika ajoin.) Georgen hahmosta sai hyvin otteen, samoin Ginnystä ja Mollystakin, mutta aavistuksen jätit syrjään muita. Bill oli olennainen Georgelle, mutta hän jäi silti vähän taustalle - ehkä siksi, että kirjat antavat siitä pojasta aika haalean kuvan, joten tätä lukiessa hahmosta ei ole valmista mielikuvaa kuten muista.

Joka tapauksessa ficci on hyvin onnistunut surutyön kuvaus. Hienoa työtä.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #2 : 27.04.2009 21:32:03 »
Kiitos kommentistasi Vehka! Varmaan pisin saamani palaute ikinä  ::) Ja hauskaa että pidit!
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #3 : 30.04.2009 15:40:59 »
Kiitos kommentistasi Jekaterina !
Hauskaa, että pidit ja mukavaa saada tähän jonkun näkemys, jolla on kaksonen  :)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


debora

  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #4 : 06.05.2009 18:29:02 »
Stalkkareista hyvää päivää!

Usein kun sitä avaa angstisen ficin Fredin kuolemasta, ei ihan heti tule mieleen päiväkirja. Samoin usein kun avaa päiväkirjaficin, en heti ole vakuuttunut, koska poikien tunteita on niin vaikeaa kuvata varsinkin kirjoituksen muodossa. Siksi minusta Fredin teinityttö-kommentti unessa toi ficciin mukavan lisän, ja korosti sekä Georgen muuttumista Fredin kuoleman kautta että ikävän. : (

Minusta onnistuit ficissäsi siis todella hyvin, sillä Pottereissahan kaksoset kuvaillaan vain hauskoiksi ja elämänhaluisiksi. Yksi tärkeä kysymys onkin, että mitä tapahtuu, kun se halu katoaa? No, se on yksi syy, miksi pidän fan fictionista. Kysymyksiin saa muokata itse vastauksen, sillä Row-täti ei niihin suostunut vastaamaan.

Mielestäni onnistuit välttämään ficissäsi kaikki kliseiset yhyy-angst-viilviil kohdat, jotka hyvin harvoin sopivat ficin tunnelmaan tai tapahtumiin. En tiedä, olisiko tähän sopinut sellainen menetin-kaksoseni tsydeemi heti alkuun, koska Georgen sulkeutuneisuus ja tavallaan muille vastuun vierittäminen sopivat tähän saumattomasti, paremmin kuin mikään varmaan.

Lainaus
12.5.1998

Tänään oli Fredin hautajaiset.

Tätä minä juuri tarkoitin sillä uskottavuudella, Georgen hahmo ei kuitenkaan ole sellainen herkkä ja hellä, joten sen saaminen ja IC:nä pitäminen on jo itsessään haaste. Mutta haaste, jossa sinä onnistuit loistavasti! Eli teit erinomaista työtä, ja kiitän paljon tästä ficistä, tykkäsin todella paljon! <3
un día decidí hacerle caso a la brisa

Ex-Minttushka

(AO3)

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #5 : 06.05.2009 21:48:43 »
Minttushka: Kiitos kommentistasi! Jos rehellisiä ollaan, minä en hirveästi miettinyt millainen George on IC:nä. Mielessäni oli vain juuri se, että pitää välttää kaikki nuo "yhyy-angst-viilviil kohdat". Kai sen takia hahmo pysyi IC:nä  :D

Morama : Kiitos sinullekin!
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Codename

  • The Oncoming Storm
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #6 : 07.05.2009 17:25:45 »
Päivää :> Minä luin tämän vähän aikaa sitten jo ja päätin valita tämän Stalkkarien tämän viikkoiseksi ficiksi.

Ensin, onnitteluni siitä, että onnistuit tekemään tuoreen version hyvinkin kuluneesta aiheesta. Näitä Georgen angstausficcejä on aika lailla, mutta tämä oli kovinkin erilainen. En sitten tiedä, oliko se päiväkirjan lailla kirjoitettu tyyli, vai jokin muu, mutta hyvä ja erilainen tämä oli.

Yksi hyvä asia oli, kuten aiemminkin on sanottu, Georgen IC:mäisyys. Hänet olit onnistunut kuvaamaan täydellisesti ja hänestä ei oltu tehty mitään yhyyyangstviiltelenitsenäi Georgea, vaan hänen ajatuksena olivat hyvinkin Georgemaisia.

Myöskin, olit onnistunut todella hyvin kuvaamaan tätä terveytymisprosessia ja kuolemasta parantumista sekä siitä selvitymistä. Se oli hyvin todentuntuista ja vaiheet olivat aika lailla sellaisia kuin tuollaisessa tilanteessa voisikin odottaa. Tunnelma oli koko ficin aikana surumielinen, mutta siellä oli ainakin minusta se pieni toivonpilkahdus, joka jätti loppuun hyvän olon :)

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #7 : 07.05.2009 17:40:46 »
Mäkin olen sitä mieltä, että tässä vanha idea on tosi hyvin kierrätetty ja siksi tämä fikki onkin kai niin hyvä.

Mulla tuli kyyneleet silmiin vasta vikan merkinnän tokassa kappaleessa, en tiedä miksi.

Tässä fikissä on aika monia ideoita. Itkemättömyys, kämpän siivoaminen ja hauta yms., ettei koko fikki vaan toista sitä Georgen en halua elää yhyy veljeni on kuollut tämä ei ole totta- angstia. Pisteet siitäkin.

Kaksoset on tosi ihania, enkä ymmärrä, miten George selviää, kun hädin tuskin selviän itsekään Fredin kuoleman kanssa. R.I.P. Fred Weasley alias Gred alias Jyrsijä.
Ava by raitakarkki.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #8 : 08.05.2009 21:03:01 »
Codename : Kiitos kommentista ja kiitos, että valitsit tämän Stalkkarien viikonficciksi, olen otettu  :)

Ansku-Ransku :
Lainaus
Mulla tuli kyyneleet silmiin vasta vikan merkinnän tokassa kappaleessa, en tiedä miksi.
Vasta? Olen miettinyt pitäisikö minun olla otettu kun saan ihmisiä itkemään tavallaan se on kurjaa.
Hauskaa kun pidit ja jätit kommenttia  :)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #9 : 08.05.2009 21:25:31 »
Mä en oikein tiedä miten kommentoisin toistamatta edellisiä kommentteja. Georgen suru Fredin kuoleman takia on paljon käytetty aihe, ja ne tahtovat vain toistaa itseään. Hauskaa huomata, että on kirjoitettu fic joka ei ole pelkkää edellisen aiheiden kopiointia. Tätä lukiessa tuli oikeasti tietty paino tuonne sydämmen kohdalle. Ja haikee fiilis. Mä en itkenyt, kun luin kirjasta Fredin kuolevan, koska en paljonkaan välittänyt siitä hahmona. Sen kohdan lukeminen kirjasta ei oikeataan tuntunut miltään, vähän niin kuin olisi todettu jonkun kävelevän käytävää pitkin. Tämän lukeminen tuntui oikeasti pahalta. Toteava kirjoitustyyli toimi tässä todella hyvin. Lukiessa tuntui, että tästä ei ole yritetty vääntää väkisellä mitään ja teksti toimii.
Nyt äkkiä lukemaan jotain siirappista vastapainoksi ;D
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #10 : 10.05.2009 17:05:41 »
Stalkkaajien ficcipiiristä, päivää!

Kannattaa varmaan lukea tämä läpi kirjoitusvirheiden varalta, huomasin useammankin pikkuvirheen, mutta koska olen laiska, en jaksa enää etsiä niitä. ^^

Niistä virheistä huolimatta tämä käsittelee aihettaan mielestäni tosi onnistuneesti. Yksinkertaisen toteava kirjoitustyyli sopii Georgen päiväkirjaan vallan mainiosti ja tämä menettäisi heti paljon uskottavuuttaan, jos George olisikin kirjoitellut käsittämättömiä korulauseita veljensä kuolemasta. Georgen hahmo on siis täydellisen IC. Uni Fredistä kommentoimassa päiväkirjan kirjoittamisesta oli myös juuri niin kaksosia.

Itse en ole (onneksi!) koskaan menettänyt erittäin läheistä ihmistä, mutta voin silti kuvitella, että se tuntuisi juuri tuollaiselta. Tämä on kauhean todellista liioittelemattomuudessaan.

Kiitos, se oli kaunista ja yksinkertaista, ehkä paras kuolemaa käsittelevä ficci pitkään aikaan.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2009 17:13:22 kirjoittanut sprig »
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #11 : 10.05.2009 17:48:08 »
Iiva: Kiitos kommentistasi! Uskalsin tarttua tähän aiheeseen siksi, että en ole itse lukenut juurikaan ficcejä, jotka käsittelisivät Georgen ajatuksia Fredin kuolemasta.

sprig: Kiitos kommentista sinullekin!  :) Katsoin tuon tekstin läpi ja koitin bongata niitä virheitä, mutta aika sokea olen niille  ::)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Silinteri

  • Ankkakonna
  • ***
  • Viestejä: 348
  • Voittamaton poika
    • Ananasmania
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #12 : 11.05.2009 15:59:13 »
Stalkkaajien ficcipiiristä, päivää.

Kun luin tämän, minusta todellakin tuntui, että olen itsekin menettänyt läheisen, eli tunteiden kuvauksessa olit onnistunut. George oli ihanan IC, varmaan tämän tyylisesti Rowlingkin olisi kirjoittanut Georgen surutyön. Georgen merkintä Fredin hautajaisista riipaisi kaikessa koruttomuudessaan. Ja propsit siitä, että et ollut kirjoittanut tähän sitä ainaista Fredin kuolemaa, sitä on muissa ficeissä toistettu aina liian monta kertaa. Summary oli ehkä koko ficin kaunein lause, kiitos siitä. Paruin tätä lukiessani melkein, joka on oikeasti suuri saavutus.

Ja ihan seuraavien lukijoiden lukukokemuksen säilyttämiseksi (lue: olen evil pilkunviilaaja) quottaan tähän ne bongaamani kirjoitusvirheet. :'D
Lainaus
Kaikki muuta haluavat.
Lainaus
Pyysin äiti lähtemään kanssani hautausmaalle.
Lainaus
että se kuulostaa minusta tyhmältä jälkeen päin.

Kiitos ja kumarrus hurjan nätistä ficistä.
▲   ▲   what is a man but the sum of his memories? we are the  stories we live! the tales we tell ourselves!

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #13 : 11.05.2009 16:15:48 »
Silinteri : Kiitos kommentistasi ja virheiden bongaamisesta! Korjasin huomauttamasi kohdat  ::)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #14 : 15.05.2009 15:20:00 »
Tämä oli ihana, mutta todella surullinen ficci.

En itkenyt lukiessani, mutta se oli todella vähällä, kyyneleet kihosivat silmiini. Tuntui, kun olisi oikeasti lukenut Georgen päiväkirjaa, niin hyvin tämä oli tehty. Voin hyvin kuvitella, että Georgesta tuntui juuri tuolta, kun Fred oli kuollut. Tuli itsellekkin nyt kamalan surullinen olo.

Tykkäsin hirveästi tuosta unikohdasta, se sai hieman hymyilemään.

Kiitos, tämä oli mahtava.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #15 : 23.05.2009 18:54:35 »
Belsissa: Kiitos kommentistasi!
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Suttura

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #16 : 14.06.2009 20:59:55 »
Ei helvetti. Itkin.
Remember remember the fifht of November.

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #17 : 06.07.2009 21:06:23 »
En tiiä miks, mutt jotenki mä tunnun nyt ettivän oikeen olan takaa näitä George-suree-Frediä- ficcejä.
Ne on melkeen kaikki saanu mutt itkemään ja jos ei itkemään niin tosi liikuttuneek. Luin Kuoleman Varjelukset uudestaan muutama päivä sitten ja Fredin kuolema on silleen aika lähellä.

Tää oli eka kerta kun luin tästä aiheesta päiväkirjana, mutta se toimi hyvin.
Vaikka George kirjoitti melko lyhyesti, niin se oli osuvaa ja hyvin kuvailevaa.

Kiitoss<3

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #18 : 13.07.2009 20:49:08 »
Kiitos kommentistasi Hp-fani4EveR   :)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Miriwi

  • Tulikettu
  • ***
  • Viestejä: 47
Vs: Ikävä sinua, Angst, K-11
« Vastaus #19 : 27.07.2009 17:09:05 »
Surullinen,  mutta hyvin kirjoitettu. Voin hyvin kuvitella että  George on pitänyt päiväkirjaa ja käyttäytynyt tälleen suruaikana.
Im just a dreamer, whos searching for the way, today. Im just a dreamer, dreaming my life away.