Kirjoittaja Aihe: Kokoelma Potter-leffojen ärsyttävistä asioista  (Luettu 150348 kertaa)

jaina

• pokemon-kouluttaja
Vs: Kokoelma Potter-leffojen ärsyttävistä asioista
« Vastaus #620 : 01.01.2013 22:04:33 »
Mä olen taas aina pitänyt Gambonista. Hän tuo esille Dumbledoresta sellaisen sisukkaan, vahvan ja rohkean miehen. Harris oli tietysti upea, juuri se kiltti Dumbledore, mutta en olisi ehkä osannut kuvitella häntä jossain taikasauvatappelussa Voldemortin kanssa. Se "unelmien" Dumbledore olisi jotain näiden kahden väliltä - ehkä vähän enemmän Gambonilla maustettuna. Tähän vaikuttaa sekin, että Gambon on ollut pidempään Dumbledoren roolissa.

Olen samaa mieltä siennan kanssa PP:stä. Siinä on käytetty ehkä vähän turhan paljon aikaa tuohon "ylimääräiseen" hösäämiseen, siis noihin romanttisiin juttuihin. Emma Watsonkin sanoi, että se on sellainen "rakkauselokuva". Se olisi ollut ihan okei jos alku olisi ollut hyvä - 1) olisin kovasti pitänyt jos PP-leffan alussa olisi esiintynyt Dursleyt ja Dumbledoren vierailu Likusteritiellä. Se olisi ollut melko merkittäväkin omalla tavallaan.

Olen huomannut että nuo FK ja PP-leffat ovat molemmat vähän sellaista säheltämistä ja erikoistehoisteita on paljon. David Yates on molemmat siis tehnyt ja siksi en aluksi miehestä kauheasti pitänytkään. Kuoleman Varjelukset ovatkin sitten molemmat osat hyviä. Mutta tosiaan nuo edellä mainittua leffaa eivät minulle kovin tärkeitä ole kumpikaan. Kivoja, joo, mutta siihen se jääkin. Joku mättää. 2) Ne ei vaikuta niin pottermaisilta, vaan ovat enemmänkin teinimateriaalia erikoistehoisteilla ja hahmot jäävät kaikki vähän kapeiksi. Ne tuntuu... pinnallisilta. Liimatuilta. Välielokuvilta.

PP-elokuvassa jäi häiritsemään myös 3) Tom Riddlen teininäyttelijä. Hyvä valinta, todellakin. Pidin hänestä kovasti, ja oli komeakin ja kaikkea, mutta ihmettelen miksei SK:n näyttelijää otettu. Kuvittelen Tom Riddlen pakostakin SK:n näyttelijän näköiseksi.

4) KV part 1:ssä muakin häiritse Hagrid, lentävä moottoripyörä, kuolonsyöjät + jästien moottoritie = häh? Ajattelin aina itsekseni että niissä on joku juttu että jästit eivät näe niitä luutia ja niiden lentäjiä ja taikamoottoripyörää. Eihän siihen oikein muuta selitystä ole.

Jonkin verran mua alussa ihmetytti Voldemortin hali Dracolle KV part 2:ssa, mutta jollain oudolla tavalla ymmärrän sen, miksi hän halaa Dracoa. Jollain tavalla. Jotenkin se kohta on ihan hyväkin.

Ennen mua ärsytti myös 5) varsinkin Danielin "raaputan leukaa", "olkapäätä", "poskea", "kylkeä"... Se tyyppihän oikeastaan HP 3:sta ylöspäin raapii itseään! Elokuviin tulee sellaisia awkward-momentteja, kun tuo tyyppi raapii leukaansa tai niskaansa ja tuijottaa samalla mattoon. Nyt olen alkanut ymmärtää tuotakin, koska... no, kyllähän normaalistikin ihmiset välillä raapii leukaansa. Tavallaan se tuo realistisuutta elokuvaan ja osa jutuista on varmaan Danielin itsensä keksimiä.

6) KV part 1:stä jätettiin pois Dudleyn ja Harryn pieni yhteinen kohtaus. Ymmärrettävää tavallaan, joo, koska Dursleyn perhettä ei näytetty kaikissa leffoissa eikä AV-elokuvan jälkeen todellakaan mitenkään isossa roolissa, joten ymmärrän.

Leffat on silti mun mielestä todella hyviä, ja tosiaan ne isoimmat murheen kryynit ovat FK ja PP-elokuvat, jotka ovat niitä välielokuvia, liimattuja ja vähän pinnallisiakin. Nuo muut jutut, joita listasin, ovat enemmänkin niitä pilkunviilausjuttuja.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2013 22:06:44 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

tirsu

• Clara-stan
  • A Chapter Can Be a Book
« Vastaus #621 : 02.01.2013 10:38:55 »
PP-elokuvassa jäi häiritsemään myös 3) Tom Riddlen teininäyttelijä. Hyvä valinta, todellakin. Pidin hänestä kovasti, ja oli komeakin ja kaikkea, mutta ihmettelen miksei SK:n näyttelijää otettu. Kuvittelen Tom Riddlen pakostakin SK:n näyttelijän näköiseksi.
Christian Coulson, joka siis näytteli SK:ssa, olisi ollut valmis palaamaan rooliinsa PP:n, mutta leffan ohjaaja, Yates, oli sitä mieltä, että Coulson oli liian vanha rooliin (SK:ssa Coulson oli 24 ja PP:n aikoihin se oli 31). Sen takia roolissa nähtiin sitten eri näyttelijä (Dillane, joka oli 18).

// Myrtin näyttelijähän, Shirley Henderson, oli SK:n aikoihin jotain 37. Eli ihan kivasti olivat saaneet tehtyä siitä nuoremman näköisen (mä vähän yllätyin, kun tajusin, ett se on se sama näyttelijä, kuka oli mukana Bridget Jonesin päiväkirjassa). Olisi varmasti onnistunut Coulsoninkin kohdalla. Harmi vaan, ettei Yates halunnut Coulsonia roolia enää uusimaan.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2013 21:19:03 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

>> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Affu

• Vieras
Vs:
« Vastaus #622 : 02.01.2013 16:38:48 »
Lisää ärsyttävyyksiä: Kolmannessa leffassa oleva Harry-itkee-kivellä -kohtaus oli kyllä varsinainen rimanalitus Daniel Radcliffelta. Siitä suorituksesta ei kyllä Vuoden Eläytyjä -pokaalia voisi antaa...
"HE WAS THEIR FRIEND >: (((("

Ei ehkä kuulu leffoihin, mutta mua häiritsi koko leffan ajan Chon ja Harryn rakkaustarinantyyppinen, eikä se Ginnynkään kanssa pulaaminen oikein jaksanut kiinnostaa. Näyttelijöiden kemiat eivät vaan näyttäneet osuvan yhteen, vaan näyttivät lukevan vuorosanojaan muistista.

//Hei toi on ihan totta, Myrttihän on kai 13(?) vuotias leffoissa mutta näyttelijä oli päälle kahdenkymmenen.. huihui
    V
« Viimeksi muokattu: 02.01.2013 20:32:25 kirjoittanut Affu »

Finnishman

« Vastaus #623 : 02.01.2013 18:59:43 »
Täytyy myöntää, että kyllä minuakin hieman häiritsi tuo teini-Voldemortin näyttelijän vaihtuminen. Se kakkosessa ollut oli juuri täydellinen. Jälkimmäinen puolestaan oli jotenkin liian tavallisen näköinen, vaikka Tominhan piti olla poikkeuksellisen komea. Sitä paitsi, ei kolmekymppinen vielä niin vanha ole, etteikö maskeilla ja meikeillä saisi 16-vuotiaan näköistä. Olihan esim. Murjottavan Myrtinkin näyttelijä aika paljon vanhempi. Ja päätrio+Ginny ja Draco vanhennettiin epilogikohtaukseen.

Universe

Vs:
« Vastaus #624 : 02.01.2013 21:19:39 »
Hermionen tanssiaisasu Liekehtivässä pikarissa, eihän sen hyvä luoja vieköön pitänyt PINKKI olla! Järkytyin suuresti sitä -__- Ja noh, Harryn silmät eivät ole vihreätä nähneetkään, ja kirjoissa niiiiiin paljon korostetaan sitä silmien väriä. Onhan niitä muitakin mutta nuo kaksi nyt ensimmäisenä tulivat mieleen.

Jep, tuossa tuli asia, joka on ärsyttänyt mua eniten koko leffasarjassa. Siniset silmät Harrylla. Luin kyllä jostain, että oli vaikeaa löytää Harrylle näyttelijää, mutta olis noita silmiä voinut muokata edes vähän. + Se hemmetin pinkki puku.
Oletko koskaan nähnyt unelman lentävän? ~

jaina

• pokemon-kouluttaja
« Vastaus #625 : 02.01.2013 23:12:37 »
Christian Coulson, joka siis näytteli SK:ssa, olisi ollut valmis palaamaan rooliinsa PP:n, mutta leffan ohjaaja, Yates, oli sitä mieltä, että Coulson oli liian vanha rooliin (SK:ssa Coulson oli 24 ja PP:n aikoihin se oli 31). Sen takia roolissa nähtiin sitten eri näyttelijä (Dillane, joka oli 18).

Ahaa, okei! =) Kiitos.

Finnishman, no niinpä! SK:n Riddle... Mm rakastuin ja nam ja ja! Onhan PP:n Tomkin hyvännäköinen ja näyttelee hyvin mutku näyttelijän kasvonpiirteet ei ehkä ole niin kopeat ja Tom Riddleksi sopivat kuin sen toisen. Muutenhan näyttelijä vetikin ihan hyvin.

Huomasin muuten PP:stä pienen virheen joka vähän nyppi. Kun Seamus räjäyttää kattilansa ekalla Kuhnusarvion liemitunnilla, niin kannattaa katsoa silloin Deania. Näkyy ihan selvästi kaksi eri ottoa.

Tuohon Hermionen LP:n mekon väriin - eräässä Potter-tietokirjassa kerrottiin, että Hermione puettiin kaikissa leffoissa pinkin ja vaaleanpunaisen eri sävyihin. Ne sopii hyvin Emman ihonväriin ja muutenkin koko olemukseen, ja sillä linjalla jatkettiin kaikissa elokuvissa. Hermionellahan tosiaan on pinkkiä/vaaleanpunaista jokaisessa elokuvassa, jossa jästivaatteita on (samalla periaatteella kaikissa osissa Azkabanin Vanki-elokuvasta lähtien Harry James Deanin tyyliseksi ja siniseen sekä Ron vihreän, ruskean ja oranssin eri sävyihin). Mekko tehtiin pinkiksi varmasti samalla ajatuksella. Golden triolla kun on kaikille luotu oma värikartta pukeutumiseen näyttelijöiden omiin väreihin sopiviksi. Ja kyllähän vaatesuunnittelijat oikeassa ovat - pinkki mekko tuo paremmin esille Emman ja siten Hermionen. Ainakin mun mielestä.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2013 23:15:32 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

sienna

Vs:
« Vastaus #626 : 03.01.2013 02:21:53 »
Hermionen tanssiaisasu Liekehtivässä pikarissa, eihän sen hyvä luoja vieköön pitänyt PINKKI olla! Järkytyin suuresti sitä -__- Ja noh, Harryn silmät eivät ole vihreätä nähneetkään, ja kirjoissa niiiiiin paljon korostetaan sitä silmien väriä. Onhan niitä muitakin mutta nuo kaksi nyt ensimmäisenä tulivat mieleen.

Jep, tuossa tuli asia, joka on ärsyttänyt mua eniten koko leffasarjassa. Siniset silmät Harrylla. Luin kyllä jostain, että oli vaikeaa löytää Harrylle näyttelijää, mutta olis noita silmiä voinut muokata edes vähän. + Se hemmetin pinkki puku.
Tätä asiaa on tässä topassa vatvottu jo useaan otteeseen, mutta siis Danin silmät ei kestäneet värillisiä piilareita ja sen takia niitä ei siis voitu leffoissa käyttää. Row sanoi tällöin itse, että ei haittaa, vaikka Harryn silmät olisivatkin siniset, kunhan sitten Lilynkin silmät olisivat. Tärkeintä oli siis, että Harrylla olisi äitinsä silmät. Tässä kohtaa en ikinä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa koska nehän eivät väriltään ja muodoltaan voisi olla erilaisemmat DH:n Lilyn kanssa. :-D

Tuohon Hermionen LP:n mekon väriin - eräässä Potter-tietokirjassa kerrottiin, että Hermione puettiin kaikissa leffoissa pinkin ja vaaleanpunaisen eri sävyihin. Ne sopii hyvin Emman ihonväriin ja muutenkin koko olemukseen, ja sillä linjalla jatkettiin kaikissa elokuvissa. Hermionellahan tosiaan on pinkkiä/vaaleanpunaista jokaisessa elokuvassa, jossa jästivaatteita on (samalla periaatteella kaikissa osissa Azkabanin Vanki-elokuvasta lähtien Harry James Deanin tyyliseksi ja siniseen sekä Ron vihreän, ruskean ja oranssin eri sävyihin). Mekko tehtiin pinkiksi varmasti samalla ajatuksella. Golden triolla kun on kaikille luotu oma värikartta pukeutumiseen näyttelijöiden omiin väreihin sopiviksi. Ja kyllähän vaatesuunnittelijat oikeassa ovat - pinkki mekko tuo paremmin esille Emman ja siten Hermionen. Ainakin mun mielestä.
Hmm, tää selittääkin paljon ja on mun mielestä ihan kelpo selitys. Vaikka kirjojen Hermionea en ite voisikaan kuvitella vaaleanpunaisen ystäväksi, niin Emmalle ja elokuvien Hermionella se on okei.

Hidetoshi

• *
« Vastaus #627 : 06.01.2013 17:44:22 »
Ei sinällään ärsyttävä mutta harmillinen seikka on tosiaan Riesun puuttuminen. Oon aina tykännyt Riesusta onnistuneena henkilönä joten oli aika pettymys kun leffoissa ei sitten tätä kiusankappaletta ollutkaan. Kyllähän se tietysti antaa mielikuvitukselle tilaa, vaikka itse kyllä kuvittelen sen samannäköiseksi kuin joissain HP-peleissä :D

Täällä jo mainittiinkin nuoren Valedron näyttelijän vaihtumisesta - harmittava takaisku sekin mutta onhan se toki helpompaa ottaa uusi näyttelijä kuin koittaa saada aiemmasta nuoren näköistä. Aiempi nuori Valedro oli kyllä jotenkin parempi ja Valedromaisempi kuin se joka on PP:ssä :<

Tästä en nyt ole satavarma joten korjatkaa jos oon väärässä: eikö kirjoissa ajatuseulan käyttö ollut erilaista kuin leffoissa? Tai siis LP:ssä (leffassa) Harry kyllä tavallaan putosi muistoon mukaan eikä ainoastaan katsellut muistoa jostakin. Myöhemmistä leffoista sai sen käsityksen ettei Harry enää putoakaan mukaan muistoon eikä voi kävellä siellä henkilöiden mukana vaan ainoastaan painaa kasvonsa nesteeseen (tai miksi sitä ikinä voikaan kutsua) ja katselee muistoa. En oo kyllä lukenut PP:tä pitkään aikaan mutta eikös siinä Harry ja Dumblie tipahtaneet muistoihin mukaan ja seuranneet henkilöitä? Jos siis nyt muistan ihan oikein niin jotenkin ärsyttää se ajatuseulan erilaisuus myöhemmissä leffoissa :D

Ekalla kerralla PP:tä katsoessa ihmetytti kyllä se Kotikolo-kohtaus ja Rymistyirin puuttuminen mutta ei se toisaalta mitenkään ärsyttänyt. Se on sanomattakin selvää ettei leffoista ja kirjoista tule samanlaisia eikä leffa koskaan korjaa kirjaa mitenkään - leffoista monesti puuttuu tietoa tai sitten tietoa annetaan vähemmän kuin kirjassa. Jos käsikirjoittajat ja ohjaaja on päättäneet tuollaisen kohtauksen luoda niin sittenpä luovat.

Tuli muuten mieleen että mainitaanko Rymistyiriä Deathly Hallows part 1:ssä? En nyt muista ollenkaan.

Röhkö

• Maisteri
  • Kuvittele tähän kärpästen surinaa.
« Vastaus #628 : 06.01.2013 18:28:14 »
Tuli muuten mieleen että mainitaanko Rymistyiriä Deathly Hallows part 1:ssä? En nyt muista ollenkaan.
Kyllä, hän toimittaa Kotikoloon DD:n testamenttaamat tavarat. Siinä yksi mielestäni onnistunut näyttelijävalinta!
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

rosalies

• 내가 제일 잘 나가
    • I came to win, to fly
« Vastaus #629 : 12.01.2013 22:37:30 »
Iha ekaks haluun nostaa esille Kuoleman varjelukset osa kakkosesta sen loppukohtauksen. Mää oikeesti ootin sitä. Mää raukka olin itkeny silmät punaseks Severuksen kohtalosta - en oo eläessäni itkeny leffateatterissa niin, anteeksi kanssaeläjät! - sain eteeni joitai sellasta! Oh God why. Muuten oon potter-leffojen suuri fani, ja ymmärrän taiteilijanvapauden ja sen että kaikkea kirjassa olevaa ei oikeasti voi soveltaa elokuvaan.
Mutta.. Eniten on häirinny Harryn silmät ja hiukset. Silmät on hailakan siniset ja hiukset tuntuu muuttuvan vaaleemman ruskeiks loppua kohti. Kahessa ekassa leffassa Dumbledore on niin raihnanen että en ees jaksa, puhumattakaan erikoistehosteista. Oh. Kolmannesta en ees halua puhua, on se niin järkyttävän huono tekele. Lupinin näyttelijä tuo mieleen pedarin ja Danielin näyttelytyö kyseisessä elokuvassa saa mut voimaan pahoin. Nelosta en halua moittia, vaikka siitä huomaakin että ohjaaja on säätäny jotai iha omaa, on se noista kaikista mun suosikki heti PP:n jälkeen! Puoliverinen on mun mielestä aidosti hauska leffa, vaikka siinä on kiinnitetty huomiota epäolennaisiin asioihin ja Feltonia ois saanu olla paljon, paljon enemmän! ;)
 Onhan noita muitakin, tossa nyt jotain mitä tuli mieleen. Taijan kuuluu niihin jotka on onnessaan siitä että Riesu on poistettu elokuvaversioista! Tv. ikuiset traumat Harry Potter- pelistä saanut.:D
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013 01:58:42 kirjoittanut rosalies »
Some people just need a high-five.
In the face.
With a chair.

by rosalie

MoonyGirl

• Vieras
Vs:
« Vastaus #630 : 10.07.2013 20:44:43 »
Ja kuka ihme se kolmannen leffan Dracon kaveri on?? Se einiinkovinihastuttavan-näkönen....

Alkuperänen oliko se Craben vai Goylen näyttelijä ku en muista. Oli osallistunu mellakkaan ja se laitettiin vankilaan, joten se ei päässy näyttelemään siihen elokuvaan, jos sitä tatkotit.

Snoop.

• poliitikko
« Vastaus #631 : 03.01.2014 23:22:31 »
Hei kaikki tarkkasilmäiset!

Mä katon tässä juuri kutosleffaa ja mietin vaan, että onko mun levyssä vai muistissa vikaa, sillä muistelisin että jossain kohtaa kutosessa (en tiedä oonko muistanu sit väärin ja se oli joku muu leffa) Kalkaros opettaisi luokalle jotain pimeyden voimista? Muistan ainakin kohdan erittäin hyvin kirjassa (alkaa sivulta 190), ja mulla on hämärä muistikuva siitä leffakohtauksenakin... Jäi todella häiritsemään.

Kiitos kaikille avusta :)

herätä mut ku sodat on päättyny
nukun siihen asti kunnes maailma on parempi
ava:Okakettu ja bannu:Kaapo

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #632 : 03.01.2014 23:48:05 »
Snoop, oon melko vakuuttunut, ettei kutosleffassa ollut tuommoista kohtausta, joten sun levy on varmaan ihan kunnossa :) Siitä ei nimittäin kauaa ole, kun itsekin ton katsoin.

HONE

• HermiONE
« Vastaus #633 : 10.01.2014 10:07:48 »
minulle elokuva liekehtivä pikari ja feeniksin kilta on huonoiten käsikirjoitetut, olisi saanut olla pitempiä elokuvat, että kirjan henkilöitä ja asioita olisi olut enemmän elokuvissa, esimerkkini ion ludovic bacman henkilö, jotai ei käsikirjoitettu elokuvaan, viisasten kivi ja azkabanin vanki on kirjoihin verrattuna minulle onnistuneimmat elokuvat!  minun lempi kirjani on liekehtivä pikari ja feeniksin kilta niin senkin takia en tykkää elokuvien lyhyyteen vaan olisin halunnut pitemmät elokuvat. liekehtivä pikari elokuvaan ludovic bacmanin lisäksi olisi ollut minulle tärkeitä henkilöitä koti tonttu winky ja bartemius kyyry olisi voitu näytellä elokuvaan samanlaiseksi kuin kirjassa jos david tennat on muuntautumis kykyinen näyttelijä niin hän olisi voinut näytellä samanlaista kuin kirjassa, mutta käsikirjoittaja halusi bartemiuksesta erillaisen, feeniksin killassa luna oli erillainen kuin kirjassa, en tykännyt koskaan elokuvien lunasta,, ja liekehtivä pikari on kirjaan verrattunu huono, minusta se olisi pitänyt käsikirjoittaa pitemmäksi ja ottaa tiettyjä kohtia ja jättää vaikka joulutanssiaiset pois, ja olisin halunnut elokuvaan luvut huispauksen maailmanmestaruusottelu elokuvassa lyhyesti vaan näytettiin,ja luvun pimeän piirto, ja myös monia muita kirjan tietoja olisin halunnut elokuvaan, kirjoitan lisää joskus kun jaksan
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"

Larjus

• Sir Candy
  • Sytytä kämppäs palaan, se on voimaa.
    • tumblr
« Vastaus #634 : 11.05.2014 16:07:34 »
Oijoi, mulla on ollut niiiiin hauskaa lukiessani näitä :D Allekirjoitan melkein kaiken.
Mua ärsyttää niissä leffoissa niin pirun moni asia, etten muistaisi edes kaikkea listata. Kaikki epäloogisuudet ja ristiriitaisuudet ja äh!

Mut ensinnäkin: se, miltä James ja Lily näyttävät. Niiden piti olla kaksikymppisiä kuolessaan, mutta ne näyttää siltä kuin olisivat tuplasti sen. :( En tykkää. Ja kyllä mun mielestä tuli sen verran ilmi jo ennen ekaa leffaa, ettei ne tosiaan olleet mitään 40-vuotiaita kun Harry oli vauva.
Harry ei muutenkaan edes näytä isältään ja miksi ne pikku-Lilyn silmät on ruskeat! Mua ei haittaa lainkaan se, ettei leffa-Harrylla ole vihreitä silmiä, mutta kyllä sen nyt pitäisi olla yhteneväinen äitinsä kanssa. Vai meneekö kaikki tämän piikkiin :D

Toiseksi: Talon polttaminen kutosleffassa. Sille on annettu perustelut ja näin, mutta silti en tajua enkä hyväksy. Olis varmasti ollut jotain fiksumpiakin keinoja tuoda esiin kuolonsyöjien vaarallisuus kuin Weasleyjen talon polttaminen...

Kolmanneksi: Lyhyt tukka Harrylla vitosleffasta eteenpäin. Miksimiksimiksi? Joku täällä oli lukenut sellaista, että sillä yritettiin saada Harrysta nuoremman näköistä. No metsään meni, minusta lyhyt tukka yleensä vain vanhentaa kaikkia. Siksi pidänkin miehillä yleensä enemmän pidemmästä (pörröstä) kuin lyhyestä tukasta. Ja Harryn tukan kuuluu olla pitkähkö ja sekainen!
Samaan syssyyn voisin haukkua Hermionen tukan kanssa. Parissa ekassa leffassa se on semmoinen kunnon pehko niin kuin kuuluu, mutta myöhemmin... eih.

Narcissan ulkonäkö! Miksi hitossa sillä on tosi tummat silmät ja NE HIUKSET. Sen piti olla täysblondi :< Lukiessani kuvittelen yllättävän monen hahmon sellaiseksi kuin leffoissa, mutta en todellakaan Narcissaa. Malfoyt on muutenkin mun lemppareita, oon tosi tarkka siitä millaisia ne on. Olin ihan kauhuissani kun luin täältä että alunperin Luciuksella piti olla tummat hiukset... onneks Jason Isaacsilla oli paremmat ideat :< rakastan niitä pitkiä hiuksia ♥

Ja se, että oppilaat käytännössä lakkaa käyttämästä koulukaapujaan jossain kolmosleffan tietämillä. Kaikki ne jästivaatteet... En kestä. Se, että ne käyttää koulun ulkopuolella niitä, on vielä jotenkin hyväksyttyä, mutta miksi niiden pitää koulussa tepastella huppareissa ja farkuissa? Vaikkei olisikaan tunteja.

Voisin sanoo viel sadasta muustakin asiasta, mutta joo. Noi kyrsii mua paljon.

Monet on haukkunu Pimennon täällä, mutta itse olen siihen hahmoon leffoissa varsin tyytyväinen. Olisin vain kaivannut sille kaavun sen jakkupukuviritelmän tilalle, mutta pinkki takki, ärsyttävä ääni ja olemus meni ihan nappiin. Ja se työhuone...

// Ai niin, yks tärkeä, mua ärsyttävä asia meinas unohtua: Ekassa kirjassa on ne turvatoimet suojelemaan viisasten kiveä. Leffassa ei kuitenkaan ole niitä Kalkaroksen taikajuomia :< WHY? En tykkää, koska musta se oli aika oleellista että Kalkaros oli mukana suojelemassa sitä kiveä.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2014 16:38:30 kirjoittanut Larjus »
Let me show you what I like
Then you can be it on my tiny cupcake

Miss-schoolweek

• Love - love never changes
« Vastaus #635 : 12.05.2014 11:00:29 »
Minulla on hiukan hassu ärsytys näissä elokuvissa, mutta menköön: taikamaailman rikottu "fysiikka". Tekijät eivät ole kerta kaikkiaan viitsineet tarkistaa, mikä kaikki voi toimia ja mikä ei.

Esimerkiksi se lentäminen: ankeuttajat viuhtovat yläilmoissa kuin karanneet heliumpallot, hyvikset muuttuvat valkoisiksi savypöllähdyksiksi ja kuolonsyöjät lentäätupruttavat ympäriinsä mustina savupylpyröinä. MIKSI velhomaailmassa muka on luutia, jos joka helkkarin jamppa osaa muuttua jonkunnäköiseksi katkuksi ja pörheltää kuin palava formula?!

Toiseksi, ihmissusi on susi vasta kun kuu näkyy (pilven takaa)? Jos Lupin menisi kellariin yöksi, eikö hän siis muuttuisi ollenkaan?

Sitten, materiaa tyhjästä. Kirjoissa tälle on joku logiikka, mutta elokuvissa tunnutaan tyynesti kiskovan kaikennäköistä (mukaanlukien eläviä  olentoja) silkasta ilmasta ja myös hävittävän yhtä nokkelasti. Esim. Hermionen linnut KV2:ssa. Muutenkin taikojen logiikka pissii elokuvissa oudoilla tavoilla.

Ja vielä yksi: auts tai sitten ei. On ilmeisesti aivan silkasta tekijöiden mielivallsta kiinni, kuinka noidalle tai velholle käy pudotessa, kaatuessa, taistellessa, halkiintuessa... Joskus taikuus tulee apuun ja loukkaantumista ei edes tule tai se voidaan fiksata heti, välillä taas mäjähtää kunnolla ja sattuu vaikka miten olisi taikova. Ihan kuin taikuus ei korjaisi aika näppärästi esim. mustaa silmää tai haljennutta huulta. Taikavammoissa kyllä ymmärrän paremmin, kirouksiin liittynee parantamista haittaavia juttuja.
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Talviomena

• Ava iha omatekemä
« Vastaus #636 : 14.05.2014 16:03:26 »
mutta Greyback olikin se tosi ruma tyyppi kun ne nappasivat Harryn, Ronin ja Hermionen. Siis se, joka näyttää suoraan Adam and the Ants -bändistä ja 80-luvulta reväistyltä??
Mikään, mikään ei ärsyttänyt minua niin paljon kuin Fenrir. Kuvittelin sen kirjoissa aina vähän pienemmäksi ja sellaiseksi petomaiseksi, psykopaattisen näköiseksi terävine kynsineen ja pitkine takkuisine tukkineen, mutta meinasin tukehtua popcorniin elokuvateatterissa nähdessäni Greybackin ensimmäistä kertaa Kotikolon posautuskohtauksessa. D: Järkyttävä kaappi! Ja niin karvainen! Kuvittelin Fenririn ennemminkin likaiseksi ja epäsiistiksi, en suureksi mustatakkiseksi karvatupoksi. xD En tiedä, toivunko tästä koskaan.

Potter-leffojen muista ärsyttävistä seikoista en ala jauhamaan turhan mielipahan välttämiseksi, mutta sanotaanko nyt, että inhosin kaikkia muita hahmoja paitsi Severusta ja Luciusta (ja kirjoissa Fenririä).  :P
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.

Listaukseni ¤ uutta 1.6.2016
Taidegalleriani ¤ uutta 30.11.2016

Vesiolento

• jumalatar
  • •slytherin, bitch•
« Vastaus #637 : 21.05.2014 22:39:12 »
mutta Greyback olikin se tosi ruma tyyppi kun ne nappasivat Harryn, Ronin ja Hermionen. Siis se, joka näyttää suoraan Adam and the Ants -bändistä ja 80-luvulta reväistyltä??
Mikään, mikään ei ärsyttänyt minua niin paljon kuin Fenrir. Kuvittelin sen kirjoissa aina vähän pienemmäksi ja sellaiseksi petomaiseksi, psykopaattisen näköiseksi terävine kynsineen ja pitkine takkuisine tukkineen, mutta meinasin tukehtua popcorniin elokuvateatterissa nähdessäni Greybackin ensimmäistä kertaa Kotikolon posautuskohtauksessa. D: Järkyttävä kaappi! Ja niin karvainen! Kuvittelin Fenririn ennemminkin likaiseksi ja epäsiistiksi, en suureksi mustatakkiseksi karvatupoksi. xD En tiedä, toivunko tästä koskaan.

Tuo_on_niin_totta. Purin mun kieleen kun näin Fenirin. Se ei vastannut lainkaan odotuksiani, vaikka onhan se nyt vähän mukiinmenevä. Silti. Haluan kirjan Fenirin :'( jotenkin vain kuvittelin sen erilaiseksi - ei se nyt tuollainen saa olla.
Stalkkaile listaustani

"mä en ole sadisti, oon nudisti"
-Vesiolento 2013
Ava by onkonälkä

Ansa

• Fruu
  • Puuskupuh
« Vastaus #638 : 19.06.2014 13:10:53 »
Minäkin tulin valittamaan kaikesta, se kun on niin kivaa.

Eniten ärsyttää tiettyjen kirjakohtauksien olemattomuus leffoissa, jotka on korvattu jollain ihan turhalla. Noista 'turhista' kohtauksista ehkä eniten ärsyttää liekehtivän pikarin liioiteltu taistelukohtaus lohikäärmeen kanssa, pujumattakaan kv'n Mestarista joka nauraa mielenvikaisesti ja halaa Dracoa. Ja selitettiinkö leffoissa mitenkään kohtausta jossa Harry 'kuolee'? Tapasiko Dumbledoren? En muista tarkasti, mutta muistaakseni ei.

Seuraavaksi ärsyttää näyttelijäsuoritukset, jotka ovat imo ihan pannukakkuja, jotka pelasti lähes kokonaan muutama oikeasti loistava näyttelijä (puhun siis Severuksen ja Luciuksen näyttelijöistä.)

Ulkonäöt ärsyttää myös, niin kuin monia muitakin. Harryssa ärsyttää kaikki, eniten juuri hiukset ja silmät (ja tietty myös itse näyttteleminen.) Imo ois voinu etsiä Harryn näyttelijää vielä kauemmin. Ja sitten Hermione... ikäluokkansa fiksuimmasta noidasta tulee kolmantena vuonna teinipissis.

Ja mitäs vielä... :D

Lilyn ja Jamesin, samoin kuin muidenkin kelmien ikä häiritsee, koska eikös Potterien pariskunta olleet parikymppisiä kuollessaan? Leffoissa näytti kuitenkin nelikymppisiltä. Severuksen "vanhuus" on ehkä ainoa mikä ei häiritse, koska näyttelijää kuitenkin saatiin nuorennettua sellaiset 20-vuotta, ja karisma korvasi muut puutteet.

Yh, Dumbledore. Leffojen rehtorista tulee mieleen vain LotRin ilkimys Gandalf ja ficcien dark!Dumbledore. En pidä yhtään.

Oikeastaan koko leffasarjassa on niin paljon asioita joista en tykkää, jo olen varma että kirjoja lukematon ei tajua juonesta mitään... toivon vain että leffat uudelleenfilmatisoitaisiin tai vielä parempaa; kirjoista tehtäisiin televisio-ohjelma. Ainakin olisi aikaa ja tilaa tarinalle ja henkilöhahmoille.

Jooh, siinä mun uusi hartain toive. Potterit televisioon.

-Ansa!
"Voita tai häviä, mutta rakasta, Muuta en suostu kuulemaan"

Ansan listaus

Camiela

« Vastaus #639 : 19.06.2014 15:03:03 »
Oon varmaan jo kerran aikaisemminkin hehkuttanut ja haukkunut tähän topaan kaikki mahdoliset näyttelijät, mutta koska Ansa innosti kommentillaan niin pakkohan mun on tulla jatkamaan vielä tätä...

Eli samalla tyylillä mennään kuin Ansa:
Seuraavaksi ärsyttää näyttelijäsuoritukset, jotka ovat imo ihan pannukakkuja, jotka pelasti lähes kokonaan muutama oikeasti loistava näyttelijä (puhun siis Severuksen ja Luciuksen näyttelijöistä.)

- Kyllä! Kaks leffojen parasta näyttelijää! Mistä sen muka tietää? No, katsoppa joku leffa, jossa Kalkaros Alan Rickman näyttelee ja yritä koko leffan ajan olla ajattelematta näyttelijää Kalkaroksena. Ei muuten onnistu. Siis huono juttu sinänsä itse näyttelijäle, joka ehkä saattaisi haluta roolisuorituksestaan ulos.. Mutta hyvä juttu Potter -leffoille.

Pakko kuitenkin lisätä, että Bellarix musta on yks hienoimmista roolisuorituksista myös. En osais kuvitella toisenlaista Bellaa.

Mutta sitten noista taistelukohtauksista... Miksi ne on ihmisten mielestä niin hienoja ja niin upeita ja niin hienosti räiskyy liekit ja niin upeeta on? Siis juu, kyllä musta on kiva kattoa esim kv1 -leffan taistelukohtauista, jossa loistitaan yms. Mutta sitten just tollaset turhan paljon pitkitetyt "juoksen pakoon lohikäärmettä" tai "Weasleyn talo tuhotaan" vie aivan liian paljon arvokasta aikaa leffasta, josta olis voinu saaha hievenen paremman niilla muutamilla minuuteilla... Samaa mieltä olen Ansan kanssa tässä.

Heh, Harry Potter tv-sarja. -Mikä ettei? Uudelleen filmatisointi? -Alan Rickman vaa ehtii vanheta liikaa :(

Camiela