Kirjoittaja Aihe: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale  (Luettu 6295 kertaa)

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« : 27.03.2009 10:58:41 »
Author: FractaAnima
Pairing: H/D
Rating: S
Genre: Angst
Disclaimer: Rowlingin omat, minä leikin korvauksetta.

Osallistuu:
Viikottainen raapalehaaste Lajitteluhattu

Song: Chisu - Kädet Ilmassa




Vääriä valintoja



Harry istui edesmenneen Dumbledoren entisessä huoneessa. Hän oli käpertynyt suureen nahkaiseen nojatuoliin ja kyyneleet olivat kuivuneet hänen poskilleen. Pergamentti hänen sylissään oli täytetty sanoilla.

Juokset mua karkuun
Kerro, mikä voodoo
Sinut saisi kääntymään
Edessäni nöyrtymään

Kysyn sua uudestaan
Oltaisiinko kahdestaan
Anna mulle edes vähän
Lempeäsi tähän

Sun täytyy mennä
Mä voisin olla sun elämä 

Kädet ilmassa heilun ja palvon sua
Musta tuntuu mä taidan nyt rakastua
Jalat maasta jo aiemmin irtosi
Sä oot mun ja mä pidän sut ikuisesti

Piilostako leikitään
Huuda jos sun kylmää
Taidat olla ujo vaan
Ei mua torjuta
Sinä olet tarkoitettu
Olemaan vain mun

Sun täydellisyys korvaa mun tyhjyyden

Täällä on maailma herroja pullollaan
Mutta vain sinut tahdon mä omistaa

Jalat maasta jo aiemmin irtosi
Sä oot mun ja mä pidän sut ikuisesti



 Harry ajautui aina huonoina päivinään juttelemaan Dumbledoren muotokuvalle, vaikkei taulu hänelle vastannutkaan.

”Dumbledore! Sinä tiedät, että minä rakastan Malfoyta. Minä en vain tiedä mitä tehdä!” Harry niiskutti hiljaisesti. Muotokuvassa istuva Albus vain tiiraili poikaa puolikuulasiensa takaa ja oli kuin ei kuulisi.

”Krhm... Tiedätkös poika”, Harry havahtui puheeseen, mikä kuului muuten autiossa huoneessa.
”Täällä hyllyllä, takanasi”, Harry katsoi suurta hyllyä takanaan ja huomasi risaisen nutun liikkuvan.
”Lajitteluhattu!” poika hämmästyi.
”Niin, poika. Kuten olin sanomassa, olen nyt monta päivää kuunnellut tuota säälittävää selitystä”, lajitteluhattu ärjyi ja keinahteli paikallaan.
”Shh!” kuului ääni jostain muualta. Harry katseli ympärilleen.

”Dumbledore, älä viitsi! Jos Harry ei olisi halunnut rohkelikkoon, hän makoilisi Malfoyn sylissä juuri nyt”, lajitteluhattu motkotti kuin Harrya ei olisikaan. Harry vilkuili vuoroin taulua ja vuoroin hattua.
”On muitakin syitä!” Dumbledoren muotokuva sähisi.
”Mitä niin?” hattu huudahti ivallisesti.
”Harry osasi valita ystävänsä oikein!” Dumbledore jatkoi puolustavasti.

Harryn poskilla valuivat jälleen karvaat kyyneleet, kun hän kietoutui isänsä vanhaan näkymättömyysviittaan ja poistui kesken lumottujen esineiden kinastelun, joka koski Harryn yksityisasioita. Hän oli kuullut aivan tarpeeksi omista vääristä valinnoistaan.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2012 18:33:29 kirjoittanut FractaAnima »


I'm into Herbology now u_u

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
Vs: Vääriä valintoja
« Vastaus #1 : 27.03.2009 11:38:31 »
Tiedän, miltä tuntuu olla tuolla tavalla "syyllistettynä", joten osasin antaa pienenlaista myötätuntoa Harrylle (vaikken hänen hahmostaan niinkään välitä ;D). Minusta oli hyvin ideoitu, että kun Harry välttämättä halusi Rohkelikkoon, niin nyt se sitten kalahti omaan nilkkaan... Ehkä hattuvanhus tiesi, että tämän ja Malfoyn välille saattaisi jotain tulla ;) Olivatko ystävät niin hyvä valinta toisin kuin Draco... Kuka tietää. Osasin hyvin kuvitella Lajitteluhatun ärjymässä tuolta hyllystä syyttävän näköisenä, että mitäs menis ja manguit Rohkelikkoon, minähän olisin sinut Luihuiseen pistänyt, ja katso nyt miten kävi.
Lainaus
”Dumbledore, älä viitsi! Jos Harry ei olisi halunnut rohkelikkoon, hän makoilisi Malfoyn sylissä juuri nyt”, lajitteluhattu motkotti kuin Harrya ei olisikaan. Harry vilkuili vuoroin taulua ja vuoroin hattua.
Tässä kohdassa mm. tuli tuo hatun motkotus esille.
Muutamia virheitä sieltä löysin.
Lainaus
Minä en vain tiedä mitä tehdä!”, Harry niiskutti hiljaisesti.
Tuossa ei tarvitse pilkkua olla, koska siinä on huutomerkki. Muutamia muitakin kohtia siellä oli tuolla lailla, en kaikkia quota tähän. Sama ettei kysymysmerkkien jälkeen tarvitse olla.
Lainaus
--kuunnellut tuota säälittävää selitystä” lajitteluhattu ärjyi--
Tuosta taas puuttui pilkku tuon lainausmerkin jälkeen.
Mutta kiitos tästä :)


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Vääriä valintoja
« Vastaus #2 : 27.03.2009 12:27:38 »
Eeyore Kiitos huomautuksesta. Olen nyt vasta alkanut tuota pilkkua harjaannuttamaan, joten tämä oli suuri apu. Korjasin. Kiitos itsellesi =)


I'm into Herbology now u_u

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Vääriä valintoja
« Vastaus #3 : 05.04.2009 18:49:29 »
Kiva fic, vaikka tässä ei oikeestaan mitään tapahtunutkaan. Harvoissa ficeissä on lajitteluhattua mukana, kivasti keksitty.
Lainaus
Kuten olin sanomassa, olen nyt monta päivää kuunnellut tuota säälittävää selitystä
Tossa kohdassa mä repesin :D



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Vääriä valintoja
« Vastaus #4 : 14.04.2009 12:25:30 »
teinirinsessa Tack =)


I'm into Herbology now u_u

RaistlinMajere

  • ***
  • Viestejä: 100
Vs: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« Vastaus #5 : 24.06.2012 23:15:50 »
Jeij, vaikkei mittää tapahtunukkaa nii H/D! : ]] Ficci oli muuten tasaisen hyvä, mutta minua hiukan jäi mietityttään, jotta jos Harry oli monta päivää kerta motkottanu siä huoneessa, nii miksei se Dumbbis sieltä kuvasta suostunu vastaa Harrylle lainkaan vaan vasta tolle lajitteluhatulle avasi karvaisen aukkonsa? : o

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« Vastaus #6 : 25.06.2012 21:36:22 »
Tää jäi ihan liian lyhyeksi, mutta tuli heti sääli Harrya kohtaan. Mutta pitää tulla tarkentamaan, eikös lyriikan toinen säe ole väärin? Siis eka osahan menis näin... "Juokset mua karkuun, Kerro mikä voodoo, Sinut saisi kääntymään, Edessäni nöyrtymään" Ainakin Liraman ja oman muistikuvani mukaan. ^^

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« Vastaus #7 : 29.06.2012 18:35:47 »
RaistlinMajere Hehe, kiva kun tykkäsit. Dumbbis on mysteerinen toveri. ;)
Naby Kiitoksia kommentistasi. Sanat korjasin, ja on ilmeisesti korjattu liramaankin, sillä sieltä olen alunperin nämä sanat napanneet. Hyvä huomautus, tack. :)


I'm into Herbology now u_u

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« Vastaus #8 : 27.01.2016 13:14:19 »
Hehee, ihan jo senkin takia oli pakko lukea tämä, koska onnistuin vahingossa antamaan omalle ficcilleni saman nimen kuin tällä, niin piti sitten käydä katsastamassa, että mitä sä olet tämän otsikon alle kirjoittanut. :D

No joo, hiukkasen erilaisia vääriä valintoja tässä ficcissä kuin siinä mun omassa (mutta mitä muuta mä muka oletinkaan tältä?). x) Jotenkin tämä on hirveän erilainen sun muihin teksteihin, joita olen lukenut verratessa, mutta kenties se on ihan ymmärrettävää, koska tämä on kuitenkin (*tarkistus*) melkein seitsemän vuotta vanha ficci. Kyllä huomaa, että tyyli ja taidot ehtivät muuttua tuossa ajassa, vaikkei tämäkään missään mielessä huono ole, tai mitään, vain selkeästi erilainen sun nykyisiin teksteihin verrattuna. (:

Voin niin kuvitella lajitteluhatun äänen, kun se puhuu Harrylle ja periaatteessa sanoo "hate to say I told you so" sellaisella erittäin omahyväisellä äänellä, että mitäs menit valitsemaan Rohkelikon, vaikka oikeasti olisitkin kuulunut Luihuiseen ja Dracon kainaloon. x) Lajitteluhattu kuitenkin näkee ihmisten päiden sisälle, joten ehkä se näki sekä Dracon että Harryn päiden sisällä sen, että nämä kuuluvat yhteen ja sen takia halusi laittaa Harryn Luihuiseen, mutta sitten nuori herra Potter itse päätti toisin, eikä se oikein voinut enää muutakaan? Kuulostaa myös erittäin Dumbledoren tyyliin sopivalta mielestäni, että hän itse istuu hiljaa muotokuvassaan, kun Harry vikisee ja valittaa ja avaa suunsa vasta lajitteluhatun jälkeen. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« Vastaus #9 : 01.05.2016 11:42:13 »
Tää oli syystä X mun kommentoitavissa ficeissä, ja koska Drarry, ja koska nimi kuulostaa siistiltä, niin täältä pesee!

Äh, mitähän hittoa tästä pitäisi sanoa! Ensin ajattelin, että tää olisi angstia (genremerkintöjä lukematta, tietysti), sitten jossain vaiheessa tuntui, että onko tää sittenkin huumoria, mutta loppu vahvistikin sen, että tää on kuin onkin angstia.

Niinpä Harry, miksi et valinnut sittenkin luihuista? Entä jos nyt kuitenkin valitsit ystäväsi väärin? Tai ehkä pitäisi sujauttaa se lappu Dracolle ja katsoa, mitä tapahtuu, koska tietysti Dracokin tykkää sinusta...

Pidän siitä, miten tuossa lopussa ikään kuin avataan otsikon merkitystä. Harry tosiaankin on tehnyt vääriä valintoja aiemminkin, ja niitä on paljon. Ja se on ihan normaalia, ei aina voi valita oikein. Mutta Harry vasta onkin saanut kuulla joka kerta, kun on tehnyt väärän valinnan. Ja ymmärrän, ettei Harry halua kuulla niistä enempää, ei vaikka se olisikin vain jotain pientä härnäämistä ja naljailua.

Kiitos tästä tekstistä, pidin kovasti!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Vääriä valintoja | H/D, S, triplaraapale
« Vastaus #10 : 28.04.2021 11:16:40 »
Stalkkerinapin takaa bongattu tämä ja olipas kivaa, kun tää oli sun kirjoittama :D Sillä puhtaasti nimen perusteella (ja tietysti myös parituksen!) klikkasin auki.

Tässä oli aika jännää se, ettei Dubledore vastannut Harrylle vaan se oli lopulta Lajitteluhattu joka avasi suunsa. Ja oi voi minkä väärän valinnan Harry olikaan aikoinaan tehnyt! Tämä oli sellaisen jossittelu-ficin tyyppinen mutta ilman jossittelua ;D Eli siis jos olisit kirjoittanut sellainen tekstin mitä olisi tapahtunut jos Harry olisi valinnut luihuisen ja tuo suhde Dracon kanssa olisi onnistunut se olisi ollut varmaan täynnä siirappia ja ruusunterälehtiä. Tämä taas oli vähän niin kuin vastakohta. Hieno ja toimiva :)

Hauskaa, että törmäsin tähän ja pahoittelut että nostain tämmöistä vanhaa ficciä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!