Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 229288 kertaa)

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Toi löysä takapuoli on kyllä kaiken huippuu!!!
Ja sitten jatkoa ja pian....vaativainen eikun normaali no kumminkin haluaisin tähän jatkoa...
Koska tästä ei voi ficci parantua
Voi, voi hyvät naurut ainakin saa jos ei muuta... ;D
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Mä repeilin täysin. :'DD

Tästä ei tosiaankaan voi ficci parantua! Jatkoa odotellessa...

~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitos kamalasti kaikillekommentoijille. :D Tässä tulee sitten 8. luku, joka on taas vaihteeksi pitempi.

Kahdeksas luku: Appelsiineja ja krapulaa

EPOV:

PPPPPPPPPPIIIIIIIIIIPPPPPPPPPP!!!

Avasin silmäni ja hymyilin. Venyttelin käsiäni ja ajattelin Bellaa. Kello oli seitsemän aamulla... Hän tuntisi
krapulansa nyt. Nousin ylös ja ajattelin hänen ilmettään, kun hän näkee sandaalit. Nauroin itsekseni ja
nousin ylös.

Samalla, kun kävelin suihkuun, mietin hänen pääreaktiotaan kaikkeen, mitä viimeyönä tapahtui... Hän ymmärtää vihdoinkin, että hänen takapuolensa on täydellinen ja ehkä hän lakkaa olemasta niin epävarma.

En ollut koskaan käynyt suihkussa niin nopeasti ja kun katsoin peiliin, en melkein tunnistanut itseäni. Hymyilinkö minä ihan oikeasti? Olinko minä iloinen? Naurahdin ja käännyin ympäri.

Kuka olisi tiennyt, että tarvitsen ulkomaalaisen tytön tekemään sen taian? Sain juuri kaikki tarvikkeeni kaapista, kun oveni lennähti auki.

”AAAHHH!” Bella ja minä huusimme shokissa – molemmat samaan aikaan. En oikeastaan tiennyt, miksi
huusin. Luulen, että hän säikäytti minut, todella pahasti...

Hän toipui nopeasti ja käveli huoneeseeni ja käänsi selkänsä minulle. En voinut kuin hymyillä. Hän oli niin... no, minä hymyilin, koska oli olemassa vain yksi sana, joka kuvaisi häntä parhaiten: siveä!

”MIKÄ HITTO TÄMÄ ON?” hän huusi ja heilutteli kirjettäni päänsä päällä. Silmäni suurenivat ja vartaloni turtui. Hän... luulee sen olevan... typerää? Hän ei – pitänyt siitä? Hän vain leikitteli kanssani eilen?

Puristin käteni nyrkkiin – tulin vihaiseksi, todella vihaiseksi.
”Olen pahoillani, jos tämä on typerä kysymys tai jotain muuta, mutta MITÄ SINÄ TEET MINUN HUONEESSANI?” Ja ensimmäistä kertaa minä huusin hänelle ja ennen kuin sanoin viimeisen sanan, toivoin, etten olisi huutanut. Näin hänen hyppäävän ilmaan säikähdyksestä – hän ei odottanut minun suuttuvan! Anteeksi!

”Äh, koita päästä siitä yli! SINÄ OLET AINA MINUN HUONEESSANI!” hän huusi takaisin ja laittoi kätensä puuskaan. Revin hiuksiani ja koukistin polviani. Hän tekee minut hulluksi!
”MUTTA MINÄ HALUAN LAITTAUTUA VALMIIKSI KOULUUN!” huusin kykenemättä uskomaan, mitä hän nyt teki.
”No, niin minäkin, ENNEN KUIN LÖYSIN TÄMÄN JÄRKYTTÄVÄN VIESTIN MINUN KYLPYHUONEESTANI!”
Kuinka hän edes ajatteli sen olevan järkyttävä? Mistä lähtien kirjeeni ovat olleet järkyttäviä? Mietin, olinko tipahtanut kärryiltä jossain vaiheessa... Ja minä en ollut se, joka oli kännissä!

”No, minä ainakin aion laittaa itseni valmiiksi – olitpa sinä täällä tai et!” Minä haastoin hänet – siinä toivossa, että hän vihdoinkin lähtisi!

Mutta hän vain kohautti olkiaan.
”Niin, tarkoitan, että sinullehan se ei ole yhtään outoa nakuilla tyttöjen edessä!” hän sanoi ja tiesin, ettei hän tarkoittanut sitä 'hyvällä tavalla'. Purin nyrkkiäni, etten alkaisi taas huutaa hänelle.

Joten yritin vain unohtaa viime yön ja sen, että hän seisoi huoneessani ja sen, että meidän piti valmistautua kouluun. Annoin pyyhkeeni tipahtaa lattialle ja olin kurottautumassa boksereitani kohti, kun kuulin Bellan vetävän syvään henkeä. Katsoin häntä, mutta hän oli edelleen samassa asennossa, hän vain... seisoi jotenkin suorempana ja jännittyneenä.

Hymyilin. Oliko hän peloissaan? Ehkä tästä voisi tulla jopa hauskaa...
”Joten, miksi sinä olitkaan täällä?” kysyin ja hänen hartiansa jännittyivät vielä enemmän.
”Öhm... Olin, olin täällä, koska...” Hän unohti?!
”Niiiiin?” kysyin ja olin varma, että hän huomasi, kuinka huvittunut olin.

Hän oli hetken hiljaa, luultavasti yrittäen järjestää asiat.
”Olen täällä kirjeesi takia, MITÄ HITTOA SINÄ OIKEIN AJATTELIT? JA MUUTEN, EN TODELLAKAAN AIO PUKEA SITÄ PUKUA, JONKA ANNOIT! HAAAA!”

Yritin lopettaa nauramisen, mutta hänen suustaan syy kuulosti naurettavalta.
”No, sitten... Onnea toisen koulupuvun etsintään, voi olla aika vaikeaa, koska NE NÄYTTÄVÄT KAIKKI SAMOILTA, IDIOOTTI!” vastasin paljon vähemmän katkeruutta äänessäni, kuin mitä todella tunsin.

Tunsin hänen päänsä räjähtävän ja sitten, ilman varoitusta, hän kääntyi ympäri. Suunsa ammollaan ja sormet roikkuen ilmassa, hän oli aikessa sanoa jotakin. Paha juttu hänen kannaltaan, että näytän seksikkäältä boksereissa!
”VOISITKO MITENKÄÄN? KÄÄNNY TOISIN PÄIN, HEMMETTI!” kirkaisin ja kyllä, en oikeastaan halunnut hänen kääntyvän. Bella ei näyttänyt kuulevan, sillä hän vain jatkoi tuijottamistaan.

Se, että hän tuijotti minua, oli outoa – se tuntui minusta oudolta. Toisaalta halusin hänen ihonsa koskevan omaa ihoani, niin kovasti, että oli vaikeaa käyttäytyä. Toisaalta taas, en halunnut hänen näkevän minua näin ja miksi? On vaikeaa selittää sitä, mutta se tuntui kuin – väärältä hetkeltä? Ei hitsi, Edward, mikä sinua vaivaa? 'Väärä hetki?!' Kääntääkö tämä tyttö sinut pian homoksi?!

Selvitin pääni ja ensimmäistä kertaa tänään katsoin häntä kunnolla. Hänellä oli vieläkin mekko päällä ja hänen hiuksensa olivat aivan sekaisin! Hän näytti aivan leijonalta! Vaikka hänen kasvonsa näyttivät tyhjiltä, niistä näkyi silti kipua. Ehkä migreenin takia?

Yhtäkkiä hän katsoi ylös silmiini ja minä yllätyin, kun hän punastui – en ole koskaan nähnyt tytön punastuvan tällaisessa tilanteessa, ja uskokaa pois, minulla on ollut paljon alastomia hetkiä... (Vaikka niissä oli kyllä erilainen mieliala.)

En voinut sille mitään. Hymyilin hänelle voitonriemuisesti ja kävelin hänen luokseen.
”Joten... Pidätkö siitä, mitä näet?” Hän näytti, no, sanotaanko, että sillä hetkellä hän näytti siltä kuin monet muut tytöt, joiden kanssa olen harrastanut seksiä. (Voit nähdä auringonvalon loistavan ikkunasta hänen takanaan hänen silmiinsä!) Pääsin vihdoinkin hänen eteensä ja otin hänen kädestään kiinni.
”Haluaisitko koskettaa rintaani, jotta muistat sen paremmin? Sinulla kun ei ole kameraa mukana”, sanoin, ja vaivoin pystyin pidättämään nauruani ja SE oli kaikki, mitä tarvittiin. Hän säpsähti hypnoosistaan ja irrotti kätensä otteestani.
”En halua! En ikinä!” hän sanoi ja katsoi minua määrätietoisesti. Älä sano ikinä, kulta!
”Oletko varma, tarkoitan, meillä on, mitä... Viisi minuuttia, voisin ainakin tehdä sinut...”
”Viisi minuuttia? Minun täytyy mennä!” hän keskeytti minut ja antoi kirjeeni takaisin. Auts! ”Ole hyvä. Ja – ai niin – tiedän, mitä sinulla oli mielessäsi! Halusit olla minulle kiva, jotta en kyseenalaistaisi sandaalien pukemista. Ja – ai niin – minä tiedän, miksi sinä halusit minun pukevan sandaalit, koska sinä näit, kuinka löysältä takapuoleni näyttää ilman korkoja! Voi ei, en anna sinulle tilaisuutta saattaa minua naurunalaiseksi!”

Pyöräytin silmiäni ja odotin hetkeä, jolloin tuo typerä ovi sulkeutuisi. Hän oli oudoin ja kaikista vihattavin ihminen, jonka olen ikinä tavannut. En siltikään pysty todella vihaamaan häntä!

BPOV:

Okei, tämä päivä on kivulias! Ja en puhu vain päänsärystä – hitsi kuinka toivonkaan, että olisin ottanut särkylääkettä. Typerä ylpeys, typerä, typerä Bella!
Ei, oli paljon kivuliaampiakin asioita, kuin terveyteni. Esimerkiksi Edward, joka nojautui biologian tunnilla niin kauas minusta, että Tanyankaan ei tarvinnut kiusata minua. Hän ei ollut puhunut minulle sitten aamun ja hän oli niin... vihainen ja se sai minut vihaiseksi, koska minähän täällä uhri olin!
Lounaalla menin pöytäämme ja näin Alicen ja Rosen istuvan siellä. Rosen pää nojasi pöytään ja hetken aikaa hän voihki kivuliaasti. Alice istui suorana ja heilui edestakaisin. Lysähdin tuoliin hänen viereensä ja hautasin kasvot käsiini.
”Bella! Minä tarvitsen huumeita! Onko sinulla? Ole kiltti, ja anna minulle omiasi!” Alice kuiskasi yhtäkkiä ja minä kohotin päätäni.

”Sinä haluat MITÄ?” minä huusin ja Rose voihkaisi kovempaa. Alice katsoi minua suurin silmin.
”Mikä siinä on vikana... Tunsin vain omieni loppuneen, enkä halua päätyä tuollaiseksi”, Alice sanoi ja osoitti Rosea.
”Minä kuulin tuon”, Rose mutisi ja voihkaisi jälkeenpäin.

”Olen pahoillani, Alice, mutta minä en käytä huumeita. Sinä tiedät varmaan, että ne vaarantavat terveyden!” sanoin täysin järkyttyneenä siitä, että Alice oli narkomaani. Hän katsoi minua suurin silmin ja hänen ilmeensä kirkastui.
”Voi, minä ymmärsin! Se on aika hassua, ja jos en olisi nyt suurissa kivuissa niin voisin alkaa nauraa! Rose, tajusitko sinä sen?” Alice sanoi ja tönäisi Rosea olkapäähän.

”Ääähhh, älä tee tuota. Rose ei voi puhua ja Rose ei halua ymmärtää, koska teidän kuuleminen sattuu niin kovasti!” hän mutisi ja voihkaisi taas.

Alice katsoi taas minua ja hymyili.
”Bella! Huumeet eivät aina tarkoita 'huumeita'. Se voi tarkoittaa myös lääkkeitä, kuten SÄRKYLÄÄKKEITÄ!”
Hymyilin hänelle heikosti.
”Ai, siinä tapauksessa. Ei, minulla ei ole, paska... Toivoisin, että olisin ottanut Edwardin lääkkeitä tänä aamuna.”

Rose kohotti päätään ja katsoi minua. Alice hymyili.
”Joten... Sinä vietit yön Edwardin kanssa?” Alice kysyi ja Rosen silmät suurenivat.
”Tottakai! Minä asun siellä!” Alice nauroi.
”Minä puhun Edwardin paikasta... hänen huoneestaan!” Minä punastuin.
”Öhm... Eeeen...” lopetin. Alice pidätti henkeään.
”Bella – mitä tapahtui?” hän kysyi ja huomasin hänen olevan valmiina hurraamaan siinä tapauksessa, jos kertoisin hänelle, että rakastimme toisiamme. Joo, niin varmaan!

Minä huokaisin.
”Siinä se ongelma onkin! Minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä tapahtui! Viimeinen asia, jonka muistan, on me juomassa Martinia.”
Alice ja Rose voihkaisivat.
”Mikä hätänä?” minä kysyin.
”Ei mikään, me vain toivoimme sinun voivan kertoa meille, mitä eilen tapahtui.”

Kohotin päätäni uudestaan ja katsoin heitä shokissa.
”Joten, teilläkään ei ole mitään hajua, mitä eilen tapahtui?”
He pudistivat päätään turhautuneina. Minä voihkaisin ja piilotin kasvoni uudestaan – valolta.

”Neidit, tämä on huono juttu!” minä voihkaisin ja Alice töytäisi kyynerpäänsä kylkeeni. En välittänyt siitä – se oli vain vahinko.
”Tiedättekö, mitä tämä tarkoittaa? Olisimme voineet tehdä mitä tahansa kenen tahansa kanssa eikä meillä ole aavistustakaan, että todella teimme sen!”
Alice rykäisi.
”Terveydeksi. Äh, en tiedä, miksi sanoin noin, anteeksi Alice! Et voi tietääkään, kuinka masentunut olin tänä aamuna! Minä heräsin eikä minulla ollut aavistustakaan, missä olin ja minulla oli vieläkin juhlamekko päällä ja kylpyhuoneessa oli outo viesti ja...”
”Bella!” Alice huudahti ja nostin pääni – vain nähdäkseni Jasperin ja Emmettin istuvan siellä. Alice pyöräytti silmiään.
”Olen pahoillani! Minä todella yritin varoittaa sinua ilman huomion herättämistä, mutta sinä olet jotenkin tyhmä tänään!”

Emmett ja Jasper hymyilivät hillittömästi ja jostain syystä en nolostunut.
”Näyttää siltä, että minä voitin vedon!” Jasper sanoi ja ojensi kätensä Emmettille. Emmett pyöräytti silmiään ja kaivoi sekkivihkonsa esiin.
”Niin, Bella! Miksi et voinut olla hiljaa?” Emmett sähisi ja Jasper nauroi.
”Älä huolestu, Bella! Hän on aina vihainen, kun häviää vedon!” Jasper sanoi.
”Aina”, Rose mutisi pää pöydässä jälleen kerran.
Emmett taputti Rosen olkaa.
”Miltä tuntuu, kulta?” hän kysyi huolestuneena. Rosen etusormi ponnahti pystyyn ja osoitti Emmettin suuntaan.
”Ensinnäkin, minä kielsin sinua koskemasta minuun tänään! Kun taputat olkapäätäni, se tuntuu kuin joku löisi minua! Ja toiseksi – älä vaihda puheenaihetta vaan kirjoita se hiton sekki!” Rose mutisi ja hänestä tuli jälleen eloton.

Minua hymyilytti enkä yrittänyt peittää sitä. Käännyin Jasperiin päin ja katsoin häntä epäluuloisesti.
”Joten, mistä te löitte vetoa?” kysyin ja näin hänen nielaisevan hermostuneesti.
”Öhm, no, se on aika hassua oikeastaan!” hän sanoi ja alkoi nauraa hermostuneesti. Alice ja minä katsoimme häntä kohottaen kulmiamme.
”Niiiiin? Me odotamme, kulta”, Alice sanoi ja minä nyökkäsin.

Emmett voihkaisi.
”Löimme vetoa siitä, että Edward sai jotain viime yönä – tai sitten ei!” hän sanoi ja minä pidätin hengitystäni.
”Te teitte MITÄ?” kysyin järkyttyneenä.
”No, sen jälkeen kun lähditte sillä tavalla... No, niin kuin te lähdittekään...” Emmett aloitti ja Alice katsoi minua suurin silmin ja minä punastuin välittömästi.
”Me vain ajattelimme... Sen olevan mahdollista...” Emmett lopetti.
”Emmett ajatteli sen olevan mahdollista – minä tiesin, ettei teidän välillänne tapahtunut mitään niissä olosuhteissa”, Jasper sanoi.
”Odottakaas hetki, mitä te tarkoitatte 'lähtemisestä kuten me'?” minä kysyin ja pidätin taas hengitystäni.
Emmett nauroi.
”Mitä Edward tarkalleen ottaen kertoi sinulle?” Emmett kysyi ja minä punastuin.

”E-e-ei mitään, tiedän vain, että heräsin tänä aamuna mekko päällä...” selitin ja Emmettin kasvot kirkastuivat.
”Hei, odotas, kuka tietää, ehkä te harrastittekin seksiä yöllä – ihan nopeasti vain ja vaatteet päällä”, hän selitti ja minä punastuin taas. Rose voihkaisi.
”Särkeekö päätäsi, Rose? Onko se niin paha?” Emmett kysyi.
”Ei, senkin idiootti, minä puhun sinusta!” hän sähisi. Emmett kohautti olkiaan.
”Joten? He harrastivat seksiä, eikä hän muista sitä... Iso juttu!”
”Ei varmaan ollut kovin vaikuttavaa”, Alice sanoi ja purskahti nauruun vain lopettaakseen sekunnin kuluttua. ”Auts...”

Yhtäkkiä tunsin jonkun seisovan takanani.
”Sano minua vanhanaikaiseksi, Emmett, mutta minä en harrasta seksiä tajuttomien vartaloiden kanssa, aika pelottavaa!” Edward vastasi ja istahti viereeni. Minä jännityin ja punastuin pahasti... Halusin juosta pois.

”Kuka tietää, mitä voit tehdä viime vuoden jälkeen?” Emmett sanoi ja tunsin Edwardin jännittyvän vieressäni.
”Viime vuoden?” kysyin, unohtaen täysin ettemme puhuneet toisillemme.
”Ei sillä ole väliä... Syö appelsiini, tarvitset vitamiineja”, hän sanoi ja laittoi appelsiinin eteeni.
”En voi katsoa ruokaa nyt, se saa minut oksentamaan”, mutisin ja tönäisin appelsiinin pois.
”Aamupahoinvointia... Edward, sinä sait hänet raskaaksi!” Emmett kirkaisi.
”Emmett, anna sekki Jasperille”, Edward ja Rose sähisivät samaan aikaan. Edward työnsi appelsiinin uudelleen eteeni.

”Ei”, sanoin ja työnsin sen pois.
”Bella...”
”Edward”, sanoin takaisin ja vastasin hänen katseeseensa. Hän otti kädestäni kiinni ja laittoi appelsiinin siihen.
”Syö se.”

Minä nauroin.
”Kuka sinä olet, äitini?” kysyin ja laitoin appelsiinin pöydälle ja laitoin käteni puuskaan.
”En välitä siitä, kuka sinulle olen... Syö vain, et syönyt mitään tänä aamuna etkä saanut illallistakaan eilen, joten viimeisin ateriasi oli koulun lounas – 24 tuntia sitten. SYÖ!” hän sanoi ja piteli appelsiinia kädessään. Pudistin päätäni. En ikinä.

Hän huokaisi ja kääntyi muita kohti. Minä tein saman ja näin kaikkien tuijottavan meitä – jopa Rosen.
”Mitä?” minä kysyin. ”En aio alkaa syödä appelsiinia vain, koska Edward käskee!”

Alice katsoi Rosea ja nauroi.
”Joo, niin varmaan Bella. Jatka sen toistamista. Auts, auts, auts!” Rose sanoi ja lysähti pöydälle makaamaan.
”Hah! Siitäs sait!” minä sanoin.

Emmett hymyili Edwardille ja minulle tuli tunne, että minulta oli jäänyt jotain huomaamatta.
”Joten, Emmett... Oletko jo antanut ne 100 taalaa Jasperille?” Edward kysyi ja hymyili hänelle voitonriemuisesti.
”Hyvä, Edward!” Rose mutisi.

Emmett nauroi.
”100 taalaa, älä viitsi, Eddie! Olemmeko me muka lastentarhassa?” hän sanoi ja Jasper säteili.
”Itse asiassa... No, Emmett oli niin varma, että te harrastaisitte seksiä...” Jasper keskeytti purskahtaessaan nauruun.

Sillä hetkellä, kun aloin punastua, tunsin Edwardin silittävän kättäni pöydän alla. Hän avasi sen varovasti ja minä jähmetyin shokissa.

”Joten, Emmett, paljonko hävisit?” Edward kysyi ja hän kuulosti siltä kuin hänellä ei olisi minkäänlaista mukavaa vartalokontaktia kanssani pöydän alla. Edwardin sormet silittivät kevyesti tietä ranteesta keskisormeeni.

Jasper sai naurunsa keskeytettyä ja vastasi. ”500 taalaa, hän oli erittäin varma.”
Juuri silloin Edward laittoi käteeni jotain kylmää ja pehmeää. Hypähdin ilmaan ja yritin päästä irti, mutta Edward puristi niin lujaa, etten saanut kättäni irti.

Kaikki katsoivat minua kummastuneina.
”Luulen, että se on paljon rahaa Bellalle.” Hymyilin heikosti, mitä hittoa oli tekeillä?

Rose alkoi nauraa. ”Se oli hassua! Menetit kaiken, mitä olit säästänyt sitä autonosaa varten! Auts, auts, auts... Okei, okei, ymmärrän! Minä lopetan!” hän sähisi ja tiesin voivani nauraa sille, mutta tällä kertaa minulla oli omia ongelmia.

Edwardin käsi sulki nyt omani, todella varovaisesti ja laittoi sen hitaasti pöydälle. Katsoin häntä hämmentyneenä, mutta hän katsoi Emmettiä esittäen, ettei mitään tapahtunut.

Avasin käteni todella hitaasti peläten, mitä tulisin näkemään. Kuolleen etanan ehkäpä? Tai madon tai jotain? Suljin toisen silmäni, kun avasin käden varovasti, valmistautuneena mihin tahansa, joka hyppäisi sieltä päälleni. Ja se oli...
Appelsiinin palanen? Jännitys haihtui ja kuulin Edwardin nauravan hiljaa vieressäni. Hän oli seurannut minua. Töytäisin häntä kyynärpäälläni kylkeen, kun hän kääntyi minua kohti ja hymyili leveästi. Näin loput kuoritusta appelsiinista hänen kädessään ja otin sen.

”Kiitti”, sanoin hänelle hymyillen ja silmää vinkaten.
”Aina”, hän vastasi ja katsoi Emmettiä, joka tappeli 500 taalan sekistään.

Minä hymyilin ja yritin näyttää kiinnostuneelta siitä, mitä oli tekeillä. Mutta se, mitä eilen tapahtui, oli aika tärkeää ja se, että en voinut muistaa, häiritsi minua. Ensimmäistä kertaa ajattelin kirjeen olleen kiva ele, loppujenlopuksi...

Voi, en todellakaan toivo sen olevan niin... Sillä jos se on totta, minun on täytynyt todella satuttaa Edwardia tänä aamuna. Hautasin kasvot käsiini nolostuneena käytöksestäni. Yhtäkkiä tunsin käden taputtavan selkääni.

”Sinuun ei satu niin paljon myöhemmin, jos nyt syöt jotain”, Edward kuiskasi hiljaa.
”Epäilen sitä”, minä mumisin.

Näyttää siltä, etten pääse appelsiinista eroon...

EPOV:

Menin ruokalaan ja huomasin Emmettin ja Jasperin seisomassa jonossa nauraen jollekin.
”Mitä on tekeillä?” minä kysyin.
”Hei, ei mitään erikoista, me vain katselemme... 'krapulaisia tyttöystäviämme', joilla on krapula!” Emmett selitti ja osoitti pöytäämme.

Rose nojasi päätään pöytään ja näytti enemmän kuolleelta kuin elävältä. Alice istui hänen vieressään, keinuen edestakaisin kuin olisi valmis pakkopaitaan ja sitten siellä oli Bella, joka oli haudannut kasvot käsiinsä.

Minä nauroin. ”Joo, aika hauskaa. Ehkä meidän ei pitäisi ottaa heitä enää mukaamme”, sanoin ja näin heidän näyttävän yhdessä hienolta näköalakuvalta. Emmett alkoi nauraa ja käänsin katseeni pois tytöistä katsoakseni häntä.

”Miljoonan dollarin kysymys... Kun me puhuimme tyttöystävistämme ja sinä sanoit 'he', tarkoititko sinä virallisia tyttöystäviämme vai missasinko minä jotain?” Katsoin häntä täysin hämmentyneenä.
”Kuule, minulla ei ole aavistustakaan siitä, mistä sinä juuri puhut!” vastasin ja Jasper nauroi.

”Älä huolestu, Edward, tajuat sen, kun et enää ole niin sokea!” Jasper sanoi ja minä pyöräytin silmiäni. Siitä lähtien, kun Emmett ja Jasper ovat olleet vakavassa suhteessa, he ovat käyttäytyneet kuin tietäisivät kaiken. Menin toiseen jonoon, koska päätin tarjota Bellalle rauhantarjousta.

Kun pääsin kuuloetäisyydelle, kuulin Emmettin spekuloivan Bellan ja minun viime yötä, voihkaisin välittömästi. Ei toista vetoa siitä aiheesta!
”Sano minua vanhanaikaiseksi, Emmett, mutta minä en harrasta seksiä tajuttomien vartaloiden kanssa, aika pelottavaa!” vastasin ja Bella jännittyi vieressäni.

”Kuka tietää, mitä voit tehdä viime vuoden jälkeen?” Emmett kysyi ja minä jännityin välittömästi.
”Viime vuoden?” Bella kysyi unohtaen täysin, ettemme olleet puheväleissä. Bellan sekaantuminen siihen oli viimeinen asia, jota halusin.
”Ei sillä ole väliä, syö appelsiinisi, tarvitset vitamiineja”, sanoin ja työsnin rauhantarjoukseni hänen eteensä.
”En voi katsoa nyt ruokaa, se saa minut oksentamaan..” hän mumisi ja työnsi appelsiinin kauemmas.

”Aamupahoinvointia! Edward, sinä sait hänet raskaaksi!” Emmett kirkaisi ja minä säikähdin.
”Emmett, anna sekki Jasperille”, Rose ja minä sähisimme yhtä aikaa ja minä laitoin appelsiinin takaisin Bellan eteen.

”Ei”, Bella sanoi kuin pikkulapsi ja työnsi appelsiinin taas pois. Näin rauhantarjouksiani arvostettiin.
”Bella...”
”Edward...” hän sanoi ja vastasi katseeseeni. Otin kiinni hänen kädestään ja laitoin appelsiinin siihen.
”Syö se”, minä käskin.

Hän nauroi.
”Kuka sinä olet, äitini?” Bella kysyi ja laittoi appelsiinin takaisin pöydälle. Hän laittoi kätensä puuskaan kuin halutakseen varmistaa, etten saisi annettua sitä takaisin.

”En välitä siitä, kuka sinulle olen. Syö vain jotain, et syönyt mitään tänä aamuna, etkä saanut illallistakaan eilen, joten viimeisin ateriasi oli koulun lounas – 24 tuntia sitten. SYÖ!” sanoin ja pitelin appelsiinia hänen edessään.

Minä huokaisin. Tästä tuleekin vaikeampaa, kuin kuvittelin! Käännyin toisiin päin, piilotin samalla appelsiinin pöydän alle ja aloin kuoria sitä. Bella kääntyi ympäri ja huomasi muiden tuijottavan meitä.
”Mitä?” hän kysyi. ”En aio alkaa syömään appelsiinia vain, koska Edward käskee!”

Alice katsoi Rosea ja nauroi.
”Joo, niin varmaan Bella. Jatka sen toistamista. Auts, auts, auts!” Rose sanoi ja lysähti takaisin pöydälle makaamaan.
”Hah! Siitäs sait!” Bella sanoi tyytyväisenä ja minua hymyilytti nähdä hänet sellaisena.

Kuorin vieläkin appelsiinia pöydän alla, kun katsoin Emmettiä ja Jasperia, jotka molemmat hymyilivät leveästi. Kurtistin kulmiani ja katsoin heitä hämmentyneenä. Emmett teki sydämen peukaloillaan ja etusormillaan ja mutristi huuliaan. Pyöräytin silmiäni ja muodostin huulillani: ”Lopeta, tuo ei ole totta!” Emmett jatkoi hymyilemistään, kunnes huomasin Bellan katselevan meitä epäluuloisesti.

”Joten, Emmett, oletko jo antanut ne 100 taalaa Jasperille?” minä kysyin ja hymyilin hänelle voitonriemuisesti.
”Hyvä, Edward!” Rose mumisi.

Emmett nauroi.
”100 taalaa, älä viitsi, Eddie! Olemmeko me muka lastentarhassa?” hän kysyi ja Jasper säteili.
”Itse asiassa. No... Emmett oli niin varma, että harrastaisitte seksiä...” Jasper keskeytti ja purskahti nauruun.

Sain appelsiinin kuorittua ja laitoin sen oikeaan käteeni, jotta voisin siirtää Bellan kättä vasemmallani. Hän alkoi punastua ja minun oli vaikea pidättää nauruani. Avasin hänen kätensä varovasti ja tunsin hänen jännittyvän. Bella parka, hänellä ei ole aavistustakaan, mitä on tekeillä!

”Joten, Emmett, paljonko hävisit?” kysyin Emmettiltä ja yritin kuulostaa siltä, kuin minulla ei olisi meneillään mitään mukavaa ihokontaktia Bellan kanssa.
Annoin sormenpäideni silittää erittäin kevyesti tien hänen ranteestaan keskisormeen. Ja sillä hetkellä hän sulki silmänsä, koska hän nautti siitä niin paljon, mutta kun katsoin häntä uudelleen hän näytti stressaantuneemmalta ja hämmentyneemmältä, mikä teki tästä vielä hauskempaa!

Jasper sai keskeytettyä naurunsa ja vastasi vihdoin. ”500 taalaa, hän oli erittäin varma.” Juuri silloin laitoin appelsiinilohkon Bellan rentoutuneeseen käteen ja pidin kiinni hänen ranteestaan, sillä tiesin hänen säikähtävän, kuten sekunnin päästä kävikin.

Kaikki katsoivat häntä kummastuneina ja tunsin olevani vastuussa siitä.
”Luulen, että se on paljon rahaa Bellalle”, minä selitin ja hymyilin, kun näin hänen hymyilevän stressaantuneesti.

Rose alkoi nauraa.
”Se oli hassua! Menetit kaiken, mitä olit säästänyt sitä autonosaa varten! Auts, auts, auts... Okei, okei, ymmärrän! Minä lopetan!” hän sähisi ja halusin nauraa todella kovaa, mutta tiesin, että kaikki kiinnittäisivät huomionsa minuun ja sitten kaikki olisi mennyt hukkaan.

Suljin hänen kätensä varovasti varmistaakseni, ettei hän puristaisi appelsiinilohkoa liian kovaa. Laitoin hitaasti hänen kätensä takaisin pöydälle ja näin hänen katsovan minua huolestuneena ja hämmentyneenä. Katsoin Emmettiä esittääkseni, ettei minulla ollut aavistustakaan siitä, mitä oli tekeillä.

Silmäkulmastani näin hänen vetävän päänsä mahdollisimman kauas kädestään. Sitten hän alkoi erittäin varovaisesti avata kättään, sulkien toisen silmänsä kuin peläten, että jokin voisi hypätä hänen kämmeneltään. Hän jännittyi ja pidätti henkeään ennen kuin katsoi siihen.

Ja välittömästi hänen ilmeensä vaihtui pelokkaasta huojentuneeksi ja ihmetteleväksi. Aloin nauraa hiljaa ja yhtäkkiä hänen kyynärpäänsä töytäisi kylkeäni leikkisästi. Käännyin ympäri ja hymyilin hänelle samalla, kun hänen ilmeensä viestitti minulle: ”Minun olisi pitänyt tietää paremmin, sinä et vain anna periksi!”

Hän etsi appelsiinin loppua kädestäni ja otti sen samalla hymyillen.
”Kiitti”, hän sanoi silmää iskien.
”Aina”, vastasin ja katsoin Emmettiä, joka tappeli 500 taalan setelistään.

Seuraavalla kerralla, kun katsoin Bellaa, hän oli taas peittänyt kasvonsa käsillään. Minä hymyilin. Tämän täytyy olla hänen ensimmäinen krapulansa!

”Sinuun ei satu niin paljoa myöhemmin, jos nyt syöt jotain”, kuiskasin hiljaa.
”Epäilen sitä”, hän mumisi ja minä yritin peittää nauruni. Naiset – heidän täytyy aina sanoa viimeinen sana!
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Vau, hieno luku!
Yhden virhee ehkä löysin, mutta en ole varma (mun kielioppi...  ::)).
Hauska luku oli (:
Toivoisin jatkoa mahdollisimman pian.

Nyappy
if you die now, how would you feel about your life?

SnowCherry

  • Vieras
Tää on niin ihana, Edward on niin söpö tässä :D Laittelepas pian jatkoa! ^^

keikari

  • ***
  • Viestejä: 3
  • Yeah, I should be so lucky.
Ihan sika hyvä suomennos :D Mistä löytyy se enkunkielinen jatko-osa? En löydä sitä..
Jatkoa kuitenkin tähän pian! :)
Listen to Mustn’ts, child, listen to the Don’ts. Listen to the Shouldn’ts, the Impossibles, the Won’ts. Listen to the Never Haves, then listen close to me. Anything can happen, child, Anything can be.

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Voivoivoivoivoivoivoi...
Ihana. Sä osaat sitten suomentaa. Mä sekosin tästä... Toi aamupahoinvointi oli hyvä...
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

hyperactive

  • ***
  • Viestejä: 8
Uijui:3 Hyvää tekstiä jälleen ja osa oli hyvä, ää.. en keksi mitään rakentavaa :'D

Jatkoa vain lisää 8)

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Tämä on niin mahtava ficci! :'))

Aivan ihana pätkä jatkoa, jatkasjatkasjatkasvielä..

~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Jes! Taas kerran jatkoa, halusinkin selvennystä tähän appelsiini kohtaan ja sieltä se sitten selvisi.
kiits ja kumarrus (taas kerran)
-Naxone
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/ N: Kiitos kommenteista. :D Mukavaa saada positiivista palautetta. Keikari, se jatko-osa läytyy täältä: http://www.fanfiction.net/s/4486493/2/Because_I_love_you


Yhdeksäs luku: Emily ja kolme M:ää

BPOV:

“Okei, tytöt... tämä on paha juttu! Me emme voi jatkaa näin – meillä on arvokkuutemme… Ainakin meillä oli arvokkuutemme!” Rose sanoi ja laittoi kätensä puuskaan.

Shames oli tuonut minut pieneen katukahvilaan, jossa me tytöt olimme päättäneet tavata. Kahvila oli todella kiva (ja hiljainen!).

”Rose! Älä jaksa! Tämä ei ole kilpailu! Mitä sitten? Me olimme kännissä, meillä oli pieni krapula… Ei se tee meistä heikkoja!” Alice sanoi ja siemaisi kahviaan.

Rose katsoi häntä murhaavasti. ”Ai… olen pahoillani… Olemmeko me tässä yhdessä, vai onko tämä jonkinlainen ’tytöt ovat aina heikompia ja ovat olemassa vain ihaillakseen poikaystäviään tapaaminen’?” hän sähisi. Alicen silmät suurenivat ja hetken luulin hänen perääntyvän, mutta hän alkoikin pomppia ylös alas tuolissaan ja taputtaa käsiään.

”Oi, oi, oi! Saanko minä aloittaa? Saanko minä aloittaa? Jasperilla on uusi…”
”ALICE!” Rose huudahti ja jokainen kahvilassa kääntyi katsomaan meitä. ”Minä olin sarkastinen! Minne feministi Alice meni? Tai itsekunnioituksesi?” Rose vinkaisi.

Alice kohautti olkiaan. ”Luulen, että oksensin sen ulos muun sonnan kanssa viime yönä! Tiedäthän… myrkyn poistaminen ruumiista ja kaikkea…”

Rose tuijotti häntä suurin silmin. ”Mitä on tekeillä? Etkö välitä, mitä pojat ja KAIKKI ajattelevat meistä? Me näytimme aika kamalilta tänään!” hän yritti toista tapaa ja minä aloin nauraa.

Alice ja Rose tuijottivat minua. ”Oi… olen pahoillani… Minä vain muistin teidät kaksi lounaalla…Voi vitsi… Rose on oikeassa! Te kaksi olitte hassuja!”

Alice katsoi Rosea suu ammollaan.

”Älä yritä pyyhkiä itseäsi siitä muistosta, kultaseni”, Rose sanoi ja katsoi minua kuin haluaisi tappaa minut. Alice nyökkäsi.
”Niin! Sinä söit Edwardin kädestä – kirjaimellisesti!” hän lisäsi ja minä punastuin. Ups!

Rose kurtisti kulmiaan. ”Niin… sinä olet ihan yhtä heikko kuin mekin… Ainoa ero on, että meidän krapulamme on ohi huomenna… sinun sairautesi pysyy!”
Katsoin häntä shokissa.
”Voi, ei hän tehnyt sitä!” Alice sanoi ja napsautti sormiaan.

Rose nojautui pöydän päälle. ”Miksi sinä edes söit sen appelsiinin… Etkö sinä puhunut jotain oksentamisesta ja ’en aio syödä sitä vain koska sinä käsket’ sontaa?”
Okei… Pistä muistiin… Älä IKINÄ riitele Rosen kanssa, kun hänellä on krapula.

Alice katsoi minua kiinnostuneena.
”Niin! Miksi sinä söit sen?” hän kysyi ja minä halusin juosta pois. Totuus oli – että minulla ei ollut aavistustakaan. Se vain – tuntui oikealta!

”No… minä olinkin nälkäinen!” näpäytin takaisin ja Rose hymyili minulle voitonriemuisesti.
”Niin… sinulla on nälkä Edwardia kohtaan… Näytti siltä, kuin olisit tarttunut väärään – juttuun – pöydän alla!” hän sanoi ja nojautui taaksepäin. Haukoin happea. Kuinka kukaan voi puhua noin suoraan?

”Voi Rose – osuit hermoon”, Alice kuiskasi ja kikatti.
”Eikä! Ei ole mitään hermoa, johon osua, koska en minä pidä Edwardista… Hän on tyhmä ja pelimies… Ainakin niin hänen kännykkänsä sanoo!” Alice ja Rose kikattivat.

”Onko hänellä tuo kännykässään?” Alice kysyi epäuskoisena ja minä hymyilin.
”Joo… Siinä lukee jotain tällaista; Edward Masen – pelimies!

Me kaikki aloimme nauraa ja kun he olivat jo lopettaneet, minä vain jatkoin nauramista sille idiootille. Kun näin heidän sekoittavan kahvejaan surullisina, minä lopetin.

”Hän ei ole aina ollut sellainen”, Alice mumisi ja minä katsoin häntä. Rose tönäisi häntä.
”Lopeta, Rose! Jos Bella asuu hänen kanssaan – hänen pitäisi tietää!” Mutta Rose pudisti päätään.
”Jos Edward haluaa kertoa hänelle – niin sitten hän kertoo. Jos ei – no… Se on sitten hänen ongelmansa!” hän sanoi ja Alice alkoi nauraa.
”Voi, älä viitsi… Emme voi edes sanoa hänen NIMEÄÄN ilman, että hän sekoaa! Miksi hän kertoisi Bellalle?” Alice vastasi ja katsoi Rosea ilkeästi.

”Alice?” minä kysyin ja hän kääntyi minua kohti.
”Niin, Bella?” hän kysyi.
”Ai… Okei… Sinä voit kuulla minut pöydän yli! Voitko mahdollisesti kuvitella, että minäkin pystyn kuulemaan joka sanan, jonka te sanotte?” kysyin ja kohotin toista kulmaani.

Hän hymyili minulle ujosti.
”Joten nyt, kun me selvitimme tämän – voisitteko te kertoa, mistä on kyse?” minä kysyin ja kuulin Rosen huokaisevan.

”Okei, okei… mutta me emme sano nimiä, emmekä me aio puhua juoruista… Vain tosiasioista!” Rose sanoi ja Alice nyökkäsi innokkaasti.

”Okei, siitä lähtien, kun Edward ja Emily olivat lapsia…” Alice aloitti ja Rose voihkaisi.
”Sanoinhan sinulle, ettei kerrota nimiä!” hän huudahti ja Alice kohautti olkiaan.
”Anteeksi… Ajattelin Emilyn nimen olevan okei, koska kaikki kertoo hänestä…” Rose löi kädellä otsaansa.

”Okei, MINÄ kerron tarinan ja se ei ole niin mielenkiintoinen. Kuten tuo typerys jo sanoikin, Emily ja Edward tunsivat toisensa jo lapsesta asti ja kun he kasvoivat, he alkoivat seurustella, ja niin edelleen… Viime vuonna Emily yllättäen muuttui ja sitten hän…” Rose katsoi alas ja Alice silitti hänen selkäänsä.
”Hän oli meidän ystävämme… Me olimme kolme muskettisoturia… Meistä on vieläkin rankkaa puhua hänestä”, Alice sanoi ja halasi Rosea. Minä nyökkäsin, enkä halunnut painostaa heitä, vaikka halusinkin saada tietää, mitä oli tapahtunut.

”No, joka tapauksessa… Siitä lähtien Edward on muuttunut paljon… Kokonaan oikeastaan… Ja joskus on vaikeaa sietää häntä, koska… tarkoitan, me kaikki kärsimme… En vain tajua, miksi hänen pitää olla aina huomion keskipisteenä”, Rose kuiskasi ja minusta tuntui, että putosin kärryiltä.

Tuli hetken hiljaisuus – niin hiljainen, että se tuntui huutavan korvaani. Ja yhtä nopeasti kuin hän tuli surulliseksi, hän katsoi ylös ja hymyillen minulle.
”Joka tapauksessa”, Rose sanoi ja pyyhkäisi kyyneleensä, ”meillä on yllätys sinulle, Bella!”

Alice ja minä katsoimme toisiamme hetken – emme olleet varmoja miten reagoida ja päätimme olla myös innoissamme.

”Ai niin! Meidän yllätyksemme!” Alice sanoi ja taputti käsiään. Minä nyrpistin nenääni.
”Minä vihaan yllätyksiä… olkaa kilttejä ja kertokaa, ettette käyttäneet siihen paljon rahaa.”
He hymyilivät.
”No… emme oikeastaan… se oli todella halpa…” Minä nyökkäsin ja tajusin, ettei se tarkoittaisi mitään minun rajoissani!

He laskivat pienen laatikon eteeni ja ennen kuin yritin puhua heitä ympäri, minä avasin sen. Pidin lahjaani kädessäni – todella varovasti – peläten rikkovani sen.
”Joten… Tämä oli halpa, niinkö?” kysyin ja Alice alkoi kiljua.
”Pidätkö siitä Bella? Minulla ja Rosellakin on sellaiset.” Minä nielaisin.
I-Phone?” kysyin mietteliäästi.
”Niin! Ajattele sitä tervetuliaislahjana!” Alice sanoi.
”Tervetuliaislahja? Ettekö te voineet antaa minulle vaikka kirjaa – kuten normaalit ihmiset?” Alice alkoi nauraa.
”Tyhmä Bella! Et sinä voi ottaa yhteyttä kavereihisi kirjalla!”

”Siinä on jopa nimesi takana!” Rose sanoi ja hymyili. Käänsin sen ympäri ja siellä se oli:

Bella Swan
Kolmen muskettisoturein lopullinen jäsen!

Katsoin heitä kyyneleet silmissäni. Tunsin kuin en olisi ymmärtänyt, kuinka iso juttu tämä oli – mutta tunsin sen olevan tarpeeksi iso, jotta Rose itkisi ystävänsä puolesta – mitä sitten tapahtuikaan hänelle.

”Oletteko te vakavissanne?” kysyin ja näin Rosen ilmeessä monia erilaisia tunteita.
”Kyllä… nyt on aika! Luulimme, ettei olisi ketään, joka olisi sen arvoinen – ottamaan hänen paikkansa!” Rose sanoi ja hymyili minulle. Hän otti kädestäni kiinni, minä Alicen ja Alice otti Rosen, jotta me muodostimme ympyrän.

”Me jaamme rakkauden ja naurun, kivun ja onnellisuuden, vapauden ja vankeuden, ja me emme koskaan eroa – emme eläessä emmekä… kuolemassa. Meille, joita me olimme, ja joita me olemme, ja joita me tulemme olemaan. Tässä hetkessä ja loppuelämäämme saakka – yhdessä ja erikseen.” Rose sanoi ja katsoi meitä kyyneleisin silmin.

En kehdannut sanoa mitään – kysyä jotain, vaikka todella halusin tietää, mitä juuri äsken oli tapahtunut. Tiesin jonkin muuttuneen juuri silloin – mutta se näytti olevan liian suurta ja tiesin tarpeeksi ollakseni kysymättä kysymyksiä.

Alice laittoi sydänsinetti kaulakorun kaulaani ja hymyili minulle. ”Sinun täytyy pitää tätä korua koko ajan. Onnittelut, Bella! Olet nyt muskettisoturi!”

En saanut sinä yönä unta ja leikin vain kaulakorullani. Sinetin hopea tuntui kylmältä ihoani vasten ja etusormeni liukui Tiffany & Co. kaiverruksen yli. Tuijotin pimeyteen. En vain voinut nukkua näin.

Nousin ylös ja menin kylpyhuoneeseen. Katsoin peiliin. Mitä sinä näet, Bella? Näin tytön shortseissa ja topissa tammikuussa. Näin kalliin kaulakorun, jonka paino tuntui lepäävän harteillani ja näin ilmeeni. Täynnä hämmennystä ja uteliaisuutta. Nojasin kylpyhuoneen seinään ja otin kaulakorun jälleen käteeni.

Pitikö Emily juuri tätä samaa korua? Kannanko minä palasta Emilystä tämän mukana? Ottivatko he minut vain siksi, että he tarvitsivat jonkun Emilyn vuoksi?

En kestänyt sitä enää. En voinut enää nukkua. Otin kännykkäni valaistakseni tien pimeän huoneen läpi, käytävään, ja… Minä epäröin. Seisoin siinä hetken ja menin sisään. Koko huone oli pimeä ja hiljainen.

Ryömin Edwardin sänkyyn ja katsoin häntä hetken. Keräsin kaiken rohkeuteni ja ravistin häntä hiukan.

”Mitä?” hän mumisi.
”Öhm… hei… Voidaanko puhua?” minä kysyin. Edward hymyili – silmät vieläkin suljettuina. Yhtäkkiä hänen kätensä löysi vyötäröni ja vetäisi minut syliinsä. Selkäni hänen rintaansa vasten.
”Puhutaan huomenna”, hän mumisi korvaani ja silmäni pullistuivat shokista ja yritin todella kovasti olla panikoimatta.

Hän nukkuu – Bella, hän nukkuu! Yritin nousta, mutta Edward vain vetäisi minut lähemmäksi.
”Edward… en saa unta”, aloitin – en ollut varma kuinka pitäisi aloittaa.
”Ei hätää… olen tässä”, hän mumisi ja hautasi kasvonsa hiuksiini.
”Ei… meidän pitää puhua… Emilystä.”

Hän huokaisi ja piti nyt minua molemmissa käsissään.
”Emily, minä kaipasin sinua niin kovasti… miksi sinä – miksi minä…” hän keskeytti ja silitti mahaani. Tämä ei oikein mennyt niin kuin suunnittelin.

”Edward! Herää! Se olen minä Bella! Minä EN ole Emily!” sanoin hiukan kovempaa ja yhtäkkiä hän nousi ylös ja jähmettyi. Kuulin hänen hengittävän ja ensimmäistä kertaa ajattelin sen olleen huono idea tulla tänne.

”Ai… Bella?” hän kysyi epävarmana, nukkuiko hän vai ei. Makasin vieläkin selälläni enkä voinut jostain syystä liikkua.

Hän nojautui ylleni, niin lähelle, että hänen vartalonsa kosketti hetken omaani – sitten hän löysi valon katkaisijan. Hän katsoi alas ja näki minun makaavan allaan. Hän tuijotti minua sekunnin ja sitten hänen silmänsä suurenivat ja hän pomppasi pois sängyltä.

”BELLA?!” Hän ei ollut vielä päättänyt, ollako vihainen vai hämmentynyt.
”Öhm, okei… tämän täytyy näyttää aika oudolta nyt – ja en kyllä tiedä kuinka selittäisin sen”, aloitin hermostuneesti. Hän laittoi kätensä puuskaan.
”Yritä!”

Minä nielaisin.
”Öhm… minä tulin tänne, koska halusin puhua sinulle ja jostain syystä sinä otit minut – syliisi?” sanoin, enkä uskonut, mitä sanoin.
”Hei! Se oli vain refleksi!” hän sanoi ja osoitti minua etusormellaan. Nyökkäsin ja nousin sängyltä.
”Olen todella pahoillani… minun, minun ei olisi pitänyt tulla… typerä, typerä idea”, minä mumisin ja kävelin hänen ohitseen, kun hän tarttui ranteestani. Käännyin ympäri ja katsoin häntä yllättyneenä.

”Älä ole tuollainen! Jos sinun täytyy puhua, niin me voimme puhua!” hän sanoi ja veti minut sängylleen istumaan.
”Ja miksi minun täytyy olla sängyssäsi sen takia?” kysyin hämmentyneenä. Edward nojasi päällään sänkyynsä ja sulki silmänsä.

”Kun tytöt haluavat jutella, siinä mene aika kauan, enkä minä aio seisoa kello… 2.24 aamulla. Joten jos haluat seisoa – ole hyvä – älä epäröi tehdä niin… Halusin vain olla kiva ja tarjota sänkyäni.” Nyökkäsin hiljaa ja istuin mahdollisimman kauas hänestä.

Hän oli sanomaisillaan jotain, kun hän jähmettyi ja tuijotti rintakehääni.
”Mik–mik– mikä tuo on?” hän kysyi ja ryömi luokseni. Hän otti kaulakoruni käteensä ja tuijotti sitä suurin silmin.
”Sinä? Mistä lähtien? Miksi? Taas? Mitä – sinä tiedät?” hän kysyi ja minä punastuin. Selvensin kurkkuani ja tuijotin hänen peittoaan – tästä tulisi kivuliasta.

”Öhm… se onkin syy, miksi olen täällä…” minä keskeytin.
”Niinkö?” hän oli sarkastinen. Naurahdin hermostuneesti. Yhtäkkiä hänen ilmeensä vaihtui kivuliaaseen ymmärtämiseen.
”Minä, minä, minä en uneksinut sitä… se, se, se olit sinä… sinä sanoit hänen nimensä?” hän ei tiennyt, mitä sanoa, kuinka reagoida – pitäisikö hänen olla minulle vihainen vai vain heittää minut huoneestaan.

”Minä, minä halusin vain tietää… mitä tapahtui”, sanoin varovaisesti.
”Joten ajattelit olevasi jotenkin erityinen? En kerro KENELLEKÄÄN! Mutta kerron sinulle, koska sinä olet BELLA! TÄYDELLINEN Bella!” Suuni loksahti auki.
”Olen, olen pahoillani”, mumisin ja hän nauroi.

”Ei, sinä ET ole! Et tule KOSKAAN olemaankaan. Ja tiedätkö miksi? Koska sinä et välitä! Sinulle kerrotaan juoruja ja sinä haluat kuulla kaikki hemmetin yksityiskohdat! En aio antaa sinulle yhtäkään!” hän sanoi ja hänen äänensä vain kasvoi ja kasvoi.
”Minä, minä halusin vain tietää, mitä vuosi sitten tapahtui”, minä vastasin.

”Miksi Bella? Miksi se olisi sinulle niin tärkeää tietää, mitä minulle tapahtui vuosi sitten? Et edes TUNTENUT minua silloin!” Avasin suuni sanoakseni jotain, mutta suljin sen taas. Hän oli oikeassa.

”Ja MIKSI sinun täytyi edes herättää minut? Kello on hemmetin 2.30 aamulla, Bella! MITÄ HITTOA!” hän huusi ja minä vinkaisin. Katsoin alas ja tunsin kyyneleet silmissäni. Ja sinä se oli: ensimmäinen kyynel valui TYHMÄLLE kaulakorulle.

Yhtäkkiä tiesin mitä tehdä: irrotin kaulakorun ja laitoin sen Edwardin kädelle.
”Olen pahoillani kaikesta tuskasta, jotka tekemiseni aiheuttivat…” minä mumisin.

”Ei…” hän kuiskasi ja kuulosti niin tuskaiselta, että se satutti minua vielä lisää.
”Pahoittelen tapaamistasi ja olen pahoillani, että olin sellainen taakka”, sanoin ja juoksin ovelle.
”Ei, Emily – ei taas!” hän mumisi.

En sanonut siihen mitään ja juoksin huoneeseeni. Lukitsin oven perässäni ja katson ovenripaa – odottaen sen liikahtavan – vain hiukan. Vain hetken – vain yksi merkki, etten olisi kukatahansa! Ei mitään. Mutta eniten – etten olisi EMILY!

Ei mitään.
Tunsin kyyneleiden tulevan ja katsoin matkalaukkujani.
Avasin ne ja juoksin vaatekaappiin löytääkseni kaikki omat tavarani. Tulin takasin vaatteiden kanssa ja heitin ne jonnekin. Käännyin ympäri etsiäkseni lisää, kun Edward suojasi ovea.

”Mitä sinä teet?” hän kysyi.
”Miltä näyttää? Kuinka sinä pääsit tänne?” heitin takaisin.
”Ovi, joka johtaa toiseen huoneeseen oli auki”, hän sanoi. Nyökkäsin ja yritin kävellä hänen ohitseen – hän ei sallinut sitä.

”Lopeta, Edward! Minä lähden kotiin”, mumisin ja työnsin hänet pois. Hän ei edes yrittänyt pitää minusta kiinni!
”Voi, nyt tajusin!” hän huusi ja seurasi minua.
”Et tajunnut mitään Edward!” minä mumisin.
”Voi, uskon, että tajusin paljonkin! Joku ei pidäkään sinusta ja sinun täytyy juosta karkuun! Kuulostaa todella aikuismaiselta!” Käännyin ympäri ja katsoin häntä pahasti.
”En IKINÄ sanonut käsitteleväni tätä aikuismaisesti!” minä sähisin.

”No, sinun pitäisi! Olet 18!”
”17!” mumisin.
”17!” hän sanoi.

”Minun ikäni ei ole mikään syy Edward! Sinä olet 18 ja olet silti ääliö!” sanoin ja kävelin hänen ohitseen toisen vaatelastin kanssa.
”Ha, ha, ha! Tosi hauskaa! Hyvä heitto!” hän sanoi ja seurasi minua.
”Ei Edward… ei se ole! Mutta sinä et vain tajua sitä! Ei KAIKKI ole peliä! Ei kaikki ole korvattavissa rahalla! Sinulla ei ole aavistustakaan, millaista oikea elämä on!” sanoin ja seisahduin hänen eteensä kädet puuskassa.
”Mutta SINÄKÖ tiedät? Koska sinä kasvoit Bronxissa, etkä ole koskaan tuntenut vanhempiasi?” Hyvä pointti!

Suljin silmäni ja puristin käteni nyrkkeihin.
”Edward. Mitä sinä haluat minusta?” kysyin – melkein kuiskasin. Tuli pitkä tauko ja hetken luulin hänen lähteneen, mutta yllättäen tunsin kylmän ilmavirran kaulassani ja pidätin henkeäni.
Hän sulki kätensä ympärilleni ja piti minua lähellään.
”Älä lähde – älä vain jätä minua. Se on kaikki, mitä haluan. Kaikki, mitä pyydän”, hän mumisi kaulaani vasten.
”Älä vain lähde.”
« Viimeksi muokattu: 14.04.2009 21:08:50 kirjoittanut Pallukka »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Vau
...
Aww
...
*viheltää*
...

Siis *koittaa herätä*. Tämä... oli... uskomatonta.
Jes. Vihdoin päästiin kunnon E/B :seen.

Siis
...
ööö
...
Jatkoa?

/// Eka!!! *hyppyy ympäri huonetta*
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
AAwwwss. Ihana... <33<333

Tosi hyvin suomennettu, eikä virheitä löytyny.. JATKOO!

*pakko*
if you die now, how would you feel about your life?

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Tää luku oli jotain todella kaunista ja hyvin suomennettua. Oikeesti. Mä en saa tähän mitään järkevää.Liian liikuttunut.
Kiitos...
If I say you're the one would you believe me?

SnowCherry

  • Vieras
Vau, luin tän osan alkuperäisenä tekstinä sieltä jostain (olenpa taas todella selvä ihminen :'D), ja täytyy kyllä sanoa, että suomennat hyvin ^^

Laittelepas jatkoa, tää on ihana :P

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Ihana.

Mykistit. Olen sanaton. Herranjumala, ku kaunis.
Jatka.

~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Riitu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
siis...... vau.

Oikeesti. sanat karkas...

"Älä lähde." Awwws..... <3

Eli..... Jatkoa? <3333333333


E/B löve <33
I have always loved you, and I will always love you.

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
sulostaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ja vielä sulosempaa
ja sitäkin sulodempaa
ja suloista suloisinta
tässä oli Erittäin Pitkä kommentini, jonka laadin huolellisesti, käyttäen apuna "Miten teet erinomaisen ja vaikuttvan ficci-kommentin"-opasta.  ;D
ja Eikun Jatkoa
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

minnyyy

  • Vieras
Voi luoja tää menee suloseks<3(ei sen puoleen ettei ois ollu alusta lähtien sulonen) Ihana. Suomenna TOSI hyvin. Jatkoa taas pian. :) Kiitos.

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitos ihanista kommenteistanne. Niitä oli aivan mahtavaa lukea ja hyppelin silloin pilvissä. ;D Tässä tulee sitten se seuraava luku. Sillä ei ole nimeä, koska siinä on monta lukua yhdessä, sillä ajattelin sen olevan turhaa jos olisin laittanut joka päivän eri luvuksi... Mutta no, toivon ettette harmistu siitä. :D

Kymmenes luku

BPOV:

Sinä yönä kaikki muuttui – pahemmaksi. Mutta se oli jotain, mitä en tiennyt, kun Edward mumisi tarvitsevansa lepoa ja käveli huoneestani.

………………………………

Keskiviikko

Edward ei tullut aamiaiselle seuraavana aamuna, eikä hän ajanut kanssani kouluun.

Kun pääsin koulusta kotiin ja halusin omaan huoneeseeni, näin hänen ovensa edessä hopeatarjottimet, joissa oli vielä hänen aamupalansa ja lounaansa – koskemattomina.

………………………………

Torstai

……………………………….

Perjantai

……………………………….

Lauantai

EPOV:

Aika kului oudoin tavoin – joskus todella nopeasti ja sitten taas erittäin hitaasti. Kadotin ajankulun ja koska verhoni olivat suljettuina koko ajan, en edes tiennyt oliko päivä vai yö. Minä vain makasin sängyssäni ja yritin sulkea mieleni.

Välillä mahaani alkoi koskea ja kun minun piti käyttää kylpyhuonetta, join aina pelkästään vettä.
Joka kerralla ylös nouseminen oli vaikeampaa – tunsin itseni heikoksi ja minua huimasi. Mutta mitä voisin muka tehdä? En ollut oikeastaan nälkäinen – kuitenkin ruoan ajatteleminen sai minut haluamaan oksentaa.

Silloin tällöin äitini istui tuolilla vieressäni ja alkoi itkeä. Hän sai minut tuntemaan itseni kuolleeksi – mutta se ei ollut vaikeaa, koska en muutenkaan tuntenut mitään.
Yhdessä välissä olin jopa päättänyt viillellä itseäni partaterälläni – vain nähdäkseni tuntisinko mitään.

Jopa isäni tuli käymään – ainoa joka ei tullut, oli Bella.

BPOV:

Mikään ei ollut muuttunut viikon loppupuolella ja joka päivä koulussa kaverit kyselivät minulta, oliko hän jo kunnossa. He luulivat hänen olevan sairas – en ollut koskaan kertonut heille, mitä oikeasti tapahtui.

Joka kerta sanoin saman asian: ”Voi, hän voi hyvin – hän voi paremmin päivä päivältä!”
Joka kerta, kun sanoin sen, kuva hänen koskemattomasta hopeatarjottimestaan ilmestyi päähäni.

Hän ei ollut syönyt mitään sitten tiistain – enkä ollut nähnytkään häntä siitä lähtien. Kaikki oli valhetta ja totuus oli, että en tiennyt mitään. Joka kerta, kun astuin huoneeseeni, ajattelin hänen luonaan käymistä – puhumista siitä, mitä sinä yönä tapahtui, mutta ajattelin olevani viimeinen ihminen, jonka hän haluaisi nähdä.

Esme tai Carlisle kumpikaan eivät tienneet mitä tehdä, eivätkä ymmärtäneet, mitä oli tapahtunut. Näin Esmen lähtevän Edwardin huoneesta itkien ja öisin minä makasin hereillä ja tuijotin pimeyteen. Kaikki oli minun syytäni.

Alice ja Rose pakottivat minut tulemaan kanssaan aamupalalle, koska he eivät olleet tehneet mitään kanssani tiistain jälkeen. En vain voinut mennä ulos tietäessäni Edwardin olevan pahasti tuskissaan.

……………………………

Olin juuri tulossa aamupalalta ja astumassa huoneeseeni, kun Edwardin ovi lennähti auki ja Esme tuli ulos. Hän niiskaisi nenäliinaan ja kun hän näki minut, hän yritti peittää kyyneleensä. Seisoin siinä, kunnes hän oli tarpeeksi kaukana.

Piilotin kaulakorun paitani sisään ja koputin Edwardin oveen. Ei vastausta. Se sai minut huolestumaan – se, että Edward ei ollut syönyt mitään tiistain jälkeen, ei rauhoittanut minua!
Koputin uudestaan. Ei vastausta. ”Edward, tässä olen minä, Bella… Voinko tulla sisään?” minä kysyin. Ei taaskaan vastausta.

”Okei, Edward – minä tulen sisään!”
Avasin oven ja laitoin valot päälle. Katsoin ympärilleni ja näin suljetut verhot ja puhtaan huoneen – se ei näyttänyt huoneelta, josta poika ei ollut lähtenyt neljään päivään.

Sitten näin hänet makaamassa sängyllä – liikkumatta. Olin peloissani. Pidin vihattavasta Edwardista enemmän kuin kärsivästä Edwardista. En vain halunnut nähdä häntä tällaisena – varsinkaan, kun tiesin hänen näyttävän siltä minun takiani.

Kävelin sängyn luo ja polvistuin, jotta kasvomme olivat samalla korkeudella. Laitoin käteni sängylle ja nojasin leukani siihen.

Hänen silmänsä olivat auki ja vain tuijottivat. En ollut edes varma, oliko hän huomannut minua. Hänen ilmeensä oli tyhjä ja kasvot olivat jähmettyneet.

”Edward?” minä kuiskasin ja kosketin hänen kättään kevyesti. Yhtäkkiä hänen silmänsä liikkuivat ja kohdistuivat minuun. Hypähdin hieman ja muistutin itseäni, että se oli Edward – jossain syvällä hän oli Edward.

Pyyhkäisin hiukset pois hänen silmiltään ja silitin hänen poskeaan kevyesti. Hän ei ollut edes ajanut partaansa.
”Olen niin pahoillani”, minä kuiskasin ja aivan kuin hän ei olisi halunnut kuulla – hän käänsi kasvonsa pois.

Minä huokaisin – en luovuttaisi helpolla. Nousin ylös ja menin hänen viereensä. Laskeuduin selälleni ja tuijotin kattoa.

”Tiedän, miltä tuntuu, kun koko maailma romahtaa. Kun mikään ei ole niin kuin ennen ja haluaa vain palata siihen, miten kaikki oli ennen, mutta tietää ettei voi ja se kuluttaa ihmisen loppuun. Kolme vuotta sitten isäni, Charlie, sanoi äidilleni, ettei enää rakasta häntä ja että hän oli löytänyt toisen naisen. Toisin sanoen hän petti äitiä – oli pettänyt jo neljän kuukauden ajan. Tiedäthän, ennen kuin se tapahtui – olin täysin isin pikkutyttö – yhdessä me rakensimme yhdistyneen rintaman äitiä vastaan – ihan vain harmittoman rintaman tietenkin. Äitini aina vitsaili ja sanoi, että rakastaisin aina isää enemmän – olin pahoillani, koska tiesin sen olevan totta. Sitten kuulin – äidiltäni – että isäni ei rakasta häntä ja sen koko pettämisjutun. Tiedätkö, miltä tuntuu kuulla sellaista? Tuntui kuin joku olisi työntänyt minut alas maailman korkeimmasta rakennuksesta. Tulin todella sairaaksi ja se repi minua sisältäpäin. Mutta en koskaan itkenyt, enkä koskaan näyttänyt, kuinka paljon minuun sattui, koska äitini voi paljon pahemmin. Yhtäkkiä olin se, jonka täytyi pitää hänestä huolta. Hän itki itsensä uneen ja kohteli minua yhtäkkiä kuin kasvavaa nuorta. Hän kyseli minulta, miksi isäni teki sellaista – olin vasta 14! Kuinka olisin voinut vastata siihen? Kolme vuotta he yrittivät pelastaa avioliittoaan – kolme vuotta, kunnes isäni löysi rohkeutta kertoa äidilleni sen olevan ohi. Olin todella vihainen isälleni, sillä tiesin, ettei hän ollut edes yrittänyt ja vihasin häntä kaikkien niiden kertojen takia, kun hän oli valehdellut minulle sanomalla, että kaikki tulisi taas olemaan normaalisti. Sitten hän tuli luokseni ja kertoi, ettei tulisi takaisin. Hän itki silloin. Tiedätkö, mitä sanoin hänelle kun hän jätti hyvästit?” kysyin ja käänsin päätäni Edwardiin, joka tuijotti minua. Käänsin pääni takaisin kattoon ja pudistin päätäni epäuskoisena.
”Sanoin hänelle, että tekee sen, mikä tekee hänet onnelliseksi! Voitko uskoa sitä? Halusin vain heittää häntä asioilla – asioilla, jotka olivat olleet sisälläni ja se oli kaikki, mitä saatoin sanoa hänelle.”

En ollut huomannut itkeväni, kunnes tunsin ensimmäisen kyyneleen valuvan poskeani pitkin. Olin vihainen – halusin olla täällä Edwardin vuoksi ja nyt itkin jonkin niin typerän asian takia. Pyyhkäisin kyyneleen pois vihaisesti.

”Olen pahoillani”, minä mumisin ja minä todella olin pahoillani – monilla tavoin. Vedin syvään henkeä ja yhtäkkiä Edwardin käsi liukui kättäni alas ja otti käteni omaansa. Katsoin häntä yllättyneenä ja toisella kädellään hän veti minut lähemmäksi ja hän antoi suukon otsalleni.

Painoin pääni hänen rintaansa vasten enkä voinut pidätellä kyyneleitäni. Aloin itkeä ja tunsin Edwardin silittävän selkääni.
”Olen niin pahoillani!” mumisin ja tunsin jännittyneisyyden, jota en ollut tiennyt olevankaan, katoavan. ”Olen niin pahoillani!”

Hän antoi toisen suukon otsalleni. ”Älä ole”, hän mumisi ja minä katsoin ylös. Se oli ensimmäinen asia, jonka hän oli sanonut minulle päiväkausiin.
”Mitä?” kysyin epäuskoisena.

Hän hymyili minulle ja pyyhkäisi kyyneleet pois kasvoiltani.
”En halua sinun itkevän. En halua sinulla olevan syytä itkeä ja mikä tärkeintä – en ikinä halua sinun itkevän minun takiani”, hän sanoi ja näin hänenkin silmissään kyyneleitä.
”Mutta… kaikkihan on minun syytäni. Sain sinut muistamaan ja olit oikeassa – minulla ei ollut mitään syytä tulla sinun luoksesi. En ole se ihminen, jolle sinun täytyy puhua – minä… sinä et edes tunne minua! Olen niin pahoillani!” minä mumisin.

”Bella! Kaikki on ihan hyvin! Ole kiltti! Lopeta anteeksipyytely!” hän sanoi ja tiesin, ettei hän halunnut minun näkevän sitä, mutta näin sen silti: Kyynel hiipi pois hänen silmästään ja löysi tiensä hänen poskelleen.

”Tiedäthän”, sanoin ja pyyhkäisin kyyneleen pois, ”pidän sinusta enemmän, kun et ole sellainen ääliö!”

Hän nauroi ja sydämeni pomppasi. Sain hänet nauramaan. Huokaisin helpotuksesta ja laskin pääni takaisin hänen rinnalleen. Hän silitti hiuksiani ja vetäisi minut lähemmäs. Suljin silmäni ja tunsin, kuinka minua alkoi nukuttaa.
”Edward?” minä mumisin.
”Hmm.”
”Kun minä herään, sinä syöt jotain JA sinä menet suihkuun.”
Hän nauroi ja suuteli kättäni.

ESMEPOV:

”Carlisle! Meidän täytyy tehdä jotain! Tämä ei toimi ja Edward ei ole syönyt päiväkausiin! Hän on niin heikko ja on laihtunut todella paljon! Ole kiltti ja puhu hänelle!” minä vinkaisin ja Carlisle katsoi minua huolestuneena.

”Jos luulet sen olevan oikea tapa…” hän keskeytti ja minä nyökkäsin nopeasti.
”Heidän riidastaan on kulunut jo päiviä.”
Carlisle nyökkäsi ja käveli luokseni.
”Oletko puhunut Bellan kanssa siitä? Selvitikö, mistä se johtui?” hän kysyi ja minä pudistin päätäni.
”Mutta olen varma, että Edward huusi hänen nimensä sinä yönä…” sanoin – melkein kuiskasin. ”Luulen nähneeni Bellan pitävän sitä kaulakorua… tiedäthän… sitä yhtä korua, jossa on se…” Carlisle nyökkäsi nopeasti.
”Selvä, näyttää siltä, että tämä on pahempaa kuin luulimme.”

Kävelimme ulos hänen toimistostaan ja menimme hissillä toiseen kerrokseen.
”Näitkö Bellan käyvän hänen luonaan?” hän kysyi minulta ja minä pudistin päätäni.

Pysähdyimme Edwardin huoneen eteen ja otin hänen kädestään kiinni.
”En aio mennä sinne takaisin. En halua nähdä häntä sellaisena”, mumisin lähellä kyyneleitä.
Hän nyökkäsi ja astui hiljaa huoneeseen.

”Esme, sinä taidat haluta nähdä tämän… Onko sinulla kameraa mukana?” Carlisle kuiskasi. Kävelin huoneeseen, enkä voinut kuin hymyillä helpotuksesta.

Edward makasi selällään Bellan pää painettuna rinnalleen. Hänen kätensä olivat Bellan vyötärön ympärillä ja Bellan kädet lepäsivät pään vieressä.
Nojauduin Carlislea vasten ja hymyilin. Se kuinka Edward piti Bellaa – niin varovasti ja suojelevasti – sai minut itkemään – ilon kyyneleitä.

”Mennään pois täältä… Näyttää siltä, että Bella ratkaisi ongelman!” Carlisle kuiskasi ja veti minut pois huoneesta.

EPOV:

Avasin silmäni ja tunsin oloni paljon paremmaksi – ainakin pystyin taas tuntemaan jotain. Minä hymyilin samalla, kun katsoin kattoa. Bellan pää oli vieläkin rinnallani ja hänen vartalonsa oli painautunut omaani vasten, mikä tuntui lämpimältä ja – oikealta.

Suljin silmäni ja yritin muistaa, miltä tämä tuntui, jotta voisin sitten muistella tätä, kun tämä olisi ohi.

Hänen päänsä liikahti, aivan kuin hän olisi nyökännyt. Sitten hän huokaisi ja hänen toinen kätensä liukui olkapäälleni.

”Edward”, hän huokaisi ja minä hymyilin. Olin iloinen – iloinen ei ollut oikea sana kuvaamaan sitä. Sydämeni tihensi tahtiaan ja poskiini sattui, koska hymyilin niin kovasti. Hän sanoi nimeni! Pitelin häntä tiukasti ja silitin hänen selkäänsä.

”Älä satuta minua. Älä ikinä satuta minua. Ole kiltti ja anna minun luottaa sinuun”, hän mumisi ja silmäni suurenivat. Mietin, mitä hän sanoi minulle ja nielaisin kovaa. Löysensin otettani.

”Ei”, hän mumisi. Hän ei ollut niin kuin toiset tytöt. Hän halusi jonkun erityisen, jonkun, joka tuntee hänet sisältä ja ulkoa ja jonkun, joka ei koskaan satuttaisi häntä. Hän ei ollut ’vain se toinen tyttö’, hän oli SE tyttö.

Tuijotin kattoa ja vedin syvään henkeä, kun tajusin tuskaisan totuuden:
En ollut varma, voisinko antaa hänelle sitä.

BPOV:

Avasin silmäni hitaasti ja tunsin jonkin liikahtavan allani. Aloin jo panikoida, kunnes muistin missä olin ja hymyilin. Nousin ylös ja hymyilin Edwardille, joka tuijotti minua.
”Nukuitko hyvin?” hän kysyi hymyillen. Venytin kädet sivuilleni ja nauroin.
”En ole ikinä nukkunut paremmin! Mutta minähän sanoin, mitä sinun täytyy nyt tehdä!” sanoin ja hypähdin pois sängyltä. Otin hopeatarjottimen käytävältä ja laitoin sen hänen syliinsä.
”Sano A!” sanoin ja aioin syöttää hänelle mansikoita, kun hän tarttui ranteeseeni ja laittoi sen alas. Minä hymyilin.
”Sinä syöt, sinä lupasit!” sanoin nauraen. Hän hymyili heikosti ja katsoi peittoa. Hymyni katosi.

”Mikä hätänä?” minä kysyin.
”Älä huoli… Ei se ole mitään… Halusin vain varmistaa, että me… ymmärrämme toisiamme…”

Minä nauroin.
”Niin… En usko, että englantini on niin huonoa!” sanoin nauraen. Hän pudisti päätään.
”Ei se ollut se, mitä tarkoitin…” Minä nauroin.
”No… Mitä sinä sitten tarkoitat?” kysyin.
”Minä, minä… Ollaan ihan vain kavereita, okei?” hän vihdoin sanoi ja hymyni oli poissa.
”Ai.”
”Kuuntele, Bella… Minä vain… minä olen vain… sinä olet…” hän ei tiennyt mitä sanoa. Tuhahdin turhautuneena.
”Ai, minä tajusin… Se en ole minä, se olet sinä, niinkö? Ja sinä sanot minulle jotain sellaista kuin sinun koiranpentusi kuoli juuri ja sinä vain…” Hän peitti suuni kädellään.
”En vain ole valmis mihinkään vakavaan!”

Nyökkäsin hiljaa ja hymyilin taas.
”Ai… Se on ihan okei… Kuka edes sanoi, että haluaisin meideän olevan enemmän kuin ystäväiä?” sanoin ja nauroin. Edward katsoi minua kuin ei uskoisi ja tiesin voivani alkaa itkeä minä hetkenä hyvänsä.
”Älä näytä tuolta Ed... kamu!” sanoin ja töytäisin hänen olkaansa – vähän hiukan lujempaa kuin sallittua. ”Tästä tulee hauskaa – me toverit yhdessä! Puhumassa tytöistä, joista sinä pidät ja pojista, joista minä pidän! Kuulostaa mahtavalta!”

”Bella?” hän kysyi ja hän näytti siltä kuin hän ajattelisi minun olevan hullu. Minä nauroin.
”Se on okei, en koskaan halunnut olla enempää, Edward!” sanoin ja laitoin mansikan takaisin lautaselle.

”No… kamu… Minun täytyy mennä… Joitain juttuja, jotka minun täytyy tehdä ja asioita, joita minun täytyy laittaa asioihin sillä aikaa kun teen – juttuja! See you later – alligator!” sanoin hilpeästi ja juoksin huoneesta.
”Äläkä unohda suihkua!” huusin ja paukautin oven kiinni.

Nojauduin oveen ja hengitin kovaa ja nopeasti. Kuuntelin vieläkin, oliko käytävällä ääniä ja kun ei ollut, liu’uin lattialle ja peitin kasvoni käsilläni. Miksi sen täytyy aina satuttaa niin kovasti? Aloin itkeä ja tunsin painon harteillani jälleen kerran.

Kuulin oven koputuksen ja pääni ponnahti ylös. Pyyhkäisin kyyneleet ja avasin oven.
”Siinähän sinä olet! Etsin sinua kaikkialta – meidän täytyy valmistautua juhla-aterialle…” Eliza sanoi ja tuli sisään. Suljin oven hänen takanaan ja hymyilin samalla kun pudistin päätäni.

Aina sinun toiveesi ovat korkealla – niin kuin äidilläkin – TYHMÄ BELLA!
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.