Kirjoittaja Aihe: Velhomaailman päihteidenkäyttö || mitä käytetään ja mistä sitä saa?  (Luettu 7179 kertaa)

Jester

• a witch with a 'b'
Kaipaisin siis, armaat finiläiset, näkemyksiänne velhomaailman päihteidenkäytöstä. Ficcimaailmassa vilisee alkoholia, tupakkaa ja niin mietoja kuin koviakin huumeita; miten te selitätte niiden käytön kaanoniin/fanoniin istuvaksi?

Ainakin Kuhnusarvion ja Mundungus Fletcherin mainitaan polttavan piippua, mutta tuntevatko velhot tavallisempia nikotiinivalmisteita? Tuleeko kermakaljasta känniin (kukaan muu kuin kotitonttu)? Tunnemme viinipullot ja väkevät, kuten vanhan kunnon tuliviskin, mutta ottaako kukaan Potter-maailmassa olutta tai siideriä työpäivän jälkeen? Entä muut päihdyttävät aineet - onko velhoilla omat huumeensa ja diilerinsä, vai kulkeutuuko nistien kama jästimaailmasta?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012 12:07:36 kirjoittanut jaina »
Sota ei yhtä miestä kaipaa, mutta joka mies yhtä sotaa. | Hang, rope, silver bullet, magic pill, mandrake's root.

raitakarkki

• mrs. Finnigan
Vs: Velhomaailman päihteidenkäyttö
« Vastaus #1 : 08.03.2009 18:54:54 »
Tuli siideristä mieleen, että eikös nämä meidän velhot, ainakin ei-jästisyntyiset, ole sentään niin vanhoollisia, että ihmettelevät mikäs se siideri on samalla tavalla kuin herra Weasley mikäs on kumiankka :---D Tai siis että siiderihän on aika nykyaista (elleivät velhot sitten ole tutustuneet tähän jotenkin). Mutta minusta velhomaailmaan sopivat ehkä vain oluet ja tuommoiset piiput, en usko että ne mitään piikkiä suoneen pistää :''D tai edes polta tupakkaa.
in the bleak midwinter

jaina

• pokemon-kouluttaja
« Vastaus #2 : 08.03.2009 19:36:34 »
Olen aika lailla samaa mieltä raitakarkin kanssa siitä, että velhomaailmassa ei ainakaan tuohon aikaan siidereitä ainakaan kamalasti ollut. Tupakastakaan en aivan varma ole, mutta piiput nyt ainakin ovat velhomaailmassa. En usko että kermakaljasta humalaan tulee, paitsi jos sitä lipittää aivan älyttömät määrät. Kolmannessa kirjassahan Ron & Hermione saivat tilattua kermakaljaa, vaikka olivat vasta kolmasluokkalaisia (korjatkaa jos olen väärässä). Luulisin että kermakalja on hieman kuten kotikalja, sellaista josta ei humalaan tule.

Tuliviskihän sitten oli sitä hieman vahvempaa ainetta, jota mm. kolmikko ei siemaillut kai vasta kuin seiskassa. En muista kunnolla, älkää tuomitko. Vielä noista huumeista, sellaisiakin saattaa toki heillä olla. Ei ehkä mitään kokaiinia tai marihuanaa, mutta jotain sellaista.

Mauh.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Sarelon

• Vieras
« Vastaus #3 : 09.03.2009 17:00:09 »
Tuli siideristä mieleen, että eikös nämä meidän velhot, ainakin ei-jästisyntyiset, ole sentään niin vanhoollisia, että ihmettelevät mikäs se siideri on samalla tavalla kuin herra Weasley mikäs on kumiankka :---D Tai siis että siiderihän on aika nykyaista (elleivät velhot sitten ole tutustuneet tähän jotenkin).
Täh? Siideriä on Briteissä valmistettu jo satoja vuosia, ja sillä on pitkät perinteet. Siideri olisi minusta varsinkin Britannian velhojen keskuudessa hyvinkin uskottava mieto alkoholijuoma, kuten jästijuomista myös olut ja sima. (Keskiajalla vettä joi muuten tuskin kukaan, koska hygienia oli huono ja vedestä sai helposti jopa kuolemaan johtavia vatsatauteja. Olut kuumennetaan valmistusprosessin aikana, joten se on huonoissa hygieniaolosuhteissa turvallisempaa, ja keskiajan olut oli miedompaa kuin nykyinen.) Sitten tietysti ihan viini ja tislatut juomat, kirjoissa mainittuina esimerkkeinä ainakin tuliviski ja mustaherukkarommi. (Toffee juo Azkabanin vangin baarikohtauksen aikana mustaherukkarommia. Mielenkiintoinen Britannian siirtomaamenneisyyteen viittaava yksityiskohta muuten, rommi tislataan sokeriruokomehusta ja sitä tehtiin aikanaan esimerkiksi Karibialla, jossa sokeriruokoa kasvatetaan. Sivupolkuja vaellellaan tänään ahkerasti.)

En usko, että velhot käyttäisivät samoja huumeita kuin jästit. Heillä nimittäin on käytössä useita erilaisia taikajuomia, joilla on huumeita muistuttavia vaikutuksia: kirjoissa on mainittu jos jonkinlaista unohdusjuomaa, unilientä ja eri tavoin sekavuutta aiheuttavia liemiä, ja eikö Harry keittele Kuhnusarviolle taitonsa näyttääkseen euforiaeliksiiriä? Luulisi, että näiden liemien haittavaikutukset ovat huomattavasti vähäisemmät kuin jästien käyttämien keskushermostonsekoituskemikaalien, joten velhoilla ei ole juuri hinkua käyttää amfetamiinia, heroiinia tai ekstaasia, kun liemet toimivat paremmin ja ovat turvallisempia ja sitä paitsi laillisia.

Toisaalta ihmisen mielikuvitus on rajaton mitä rahan hankkimiseen tulee, joten en ihmettelisi, jos joku olisi kehitellyt jotakin valtavan vahvoja euforialiemiä, joihin syntyisi riippuvuus, ja kaupittelisi niitä laittomasti.

(Taas sivupolku, mutta aloin juuri miettiä, miten leväperäistä Tylypahkan liemituntien työturvallisuus on. Opettajat eivät koskaan kirjoissa ole varoittaneet oppilaitaan tunnilla valmistettavan liemen käsittelyyn liittyvistä riskeistä - esimerkiksi Verso sen sijaan pitää paljon tarkempaa huolta turvallisuudesta yrttitiedon tunneilla. Oppilaita on luokassa 20-30 ja valvomassa vain yksi opettaja, eikä oppilailla ole mitään suojavaatteita tai -laseja, vain suojakäsineet - ajatelkaa, mitä tapahtui toisessa kirjassa, kun Harry räjäytti Goylen liemen luokan päälle. Miten sellaista voidaan päästää tapahtumaan tunnilla, jolla käsitellään varsin vaarallisia aineita? Tosin ei voine väittää, että Kalkaros kovasti piittaisi oppilaiden turvallisuudesta...)

Candy Coxx

• you make me feel feel happy happy
« Vastaus #4 : 09.03.2009 21:06:06 »
Ja matami Rosmertan hehkusimaa tietysti tynnyrikaupalla.

Tuliviskihän sitten oli sitä hieman vahvempaa ainetta, jota mm. kolmikko ei siemaillut kai vasta kuin seiskassa.
Luin seiskan tossa taannoin, ja nehän jumalauta ryyppäs koko ajan ;DDD

Niin, eiköhän velho kuin velho pysty halutessaan sekoittelemaan vaikka mitä päihdyttäviä liemiä jos huvittaa.

i was feeling like a loser, you said: "hey you still got me!"

kuumakisu

• HBIC
  • sourwolf
« Vastaus #5 : 09.03.2009 21:27:15 »
Oon ihan varma et velhomaailmassa kannabis on ihan perkeleen hyvä juttu! Luulis et ne siel sentään tajuis miten hyvä juttu se on siitähän ne saleen keittää jos minkänäkösii rohdoksii ja lääkkeitä ja varmasti kaikki piipputurvat sillä pesänsä täyttävät. Ei sitä muuten jaksa aina taikoa. Tai no jos jossain Tylypahkassa näin ei ole niin varmasti jotkut Intian velhot näin tekee ja jossain Etelä-Amerikassa tietysti koka... ja täällä Suomessa silokit.

Tosta tuli mieleen et luin shoebox-projectia ja kelmit poltteli siinä ficissä kidusruohoa. :----D
après moi, le déluge

Candy Coxx

• you make me feel feel happy happy
« Vastaus #6 : 10.03.2009 17:55:37 »
Tosta tuli mieleen et luin shoebox-projectia ja kelmit poltteli siinä ficissä kidusruohoa. :----D

mä luin jonkun herm/vauhkomieli jutun jossa ne poltteli siriukselta pöllittyä jotain random...näätäheinää tms? vaikutukset oli kyllä kuvattu hyvin kannabismaisiksi.
i was feeling like a loser, you said: "hey you still got me!"

Aquatulio

• 'Olisitsä mun Draco Malfoy?'
« Vastaus #7 : 04.04.2010 10:49:01 »
Nojoo.. Periaatteessahan käytössä oli niin paljon kasveja sun muita, mitä pystyi polttamaan ja näin. Ja voihan joku jästisyntyinen (yhdessä lukemassani ficissä Dean) tuoda kotoaan tupakkavalmisteita. Ja sitten siidereitä tuskin oli. Muuta alkoholiahan saa esimerkiksi Sianpäästä, tai samalla periaatteella, kuin tupakkaa.
♥ Draco Malfoy ♥
♥ Ronald Weasley ♥
♥ Luna Lovegood ♥
♥ Severus Snape ♥
♥ Remus Lupin ♥

~♥~

Banneri: Lady Dynamite ♥

psycanard

• hullu hanhi
  • san-san 2007 - 2013
« Vastaus #8 : 04.04.2010 12:59:17 »
Kermakaljaa vertaisin johonkin saman kaltaiseen kuin sima tai kotikalja, joista on melkein käytännössä mahdoton päihtyä.
Tuliviski on taidettu jo useampaan otteeseen mainita, joten ei kai siitä sen enempää.
Kolmannen kirjan 'kolmessa luudanvarressa' olleessa kohtauksessa muistaakseni useampi opettaja tilaili jotain juomia (rommitoti tms ?  :P )
Myös hehkusimasta olen muistaakseni kuullut (eikös se Kuhnusarvio jemmaillut sitä ja Ron sai siitä jonkun myrkytyksen).
Tonttuviinistäkin olen kuullut maininnan jossain ( 6. kirja kun Narcissa tulee tapaamaan Kalkarosta), mutta vaikutukset ovat tainneet jäädä hämärän peittoon

Tietysti ficceissä lyötyy myös mainintoja kaikista viineistä ja viskeistä ja muista nykymaailman tuotteista (tai nyky ja nykymaailman kun niistä suurin osa on jo keksitty tuhansia vuosia sitten).

Tuli näin mieleen, että eikö Mungdus ollut / ole jonkin velhjen "mustanpörssin" välittäjä tai jotain. Ja voisi tosiaan ajatella, että kun velhoilla on niitä kaikkia omia keitoksiaan, että niistä saa aika hyvät mömmöt keiteltyä, mutta toisaalta eikös joillakin velhoilla ole aina joku päähän pinttymä jästien jutuista.

Tuon piipun olen myös myös laittanut merkilla ja eikö niin ole, että sinne 'ns.' normaalin joukkoon on helppo ujuttaa kaiken näköistä sekaan, mutta toisaalta, mikä on veljojen normaalia piipputupakkaa?

Pahoittelen mahdollisia kirjustusvirheitä tai ajatuskatkoksia, mutta aivoni tuntuvat tänään tehneen jonkinmoisen lakon.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2010 13:16:15 kirjoittanut san-san »

~psy

nominal

« Vastaus #9 : 28.04.2010 23:58:16 »
Minä olen aina jotenkin ajatellut, että velhot elävät jossain kummallisessa "vanhanaikaisuudessa", tietyllä tavalla eristyksessä jästimaailmasta, ja ovat näin ollen todella "tiukkoja" siitä, mitä omaksuvat sieltä. (Kauheaa lainausmerkkeilyä :D) Tästä esimerkkinä ihan yksinkertaisimmasta päästä kaavut ja viitat sekä pitkät parrat. Esimerkki on ehkä vähän epävalaiseva (tämä asia on päässäni niin selkeänä, etten osaa selittää), mutta tämän perusteella olen sitä mieltä, että velhomaailmassa ei tunneta mitään vastaavaa alkoholikulttuuria kuin meillä.

En osaa itse yhtään kuvitella tylypahkalaisia pitämässä jotain ryyppybileitä. Jotenkin se ei minusta vain sovi. En ole yhtään perehtynyt asiaan, mutta tulee mieleen jotkut 1800-luvusta kertovat kirjat, joissa ei ole puhuttu sanaakaan siitä, että nuoret joisivat. Ehkä kyseessä on vähän jokin nuorisokulttuurin puute tai sitten olen vaihtoehtoisesti saanut ihan väärän kuvan, mutta olen itse aina ajatellut, että velhomaailmassa on sellaista. Nuoret eivät juo salaa humaltuakseen, tai ainakaan pitääkseen hauskaa, mutta vanhemmat ihmiset saattavat mennä johonkin baariin "muutamalle".

Täällä onkin puhuttu huumeista ja taikaliemistä, joilla on niiden kaltaisia vaikutuksia. Olen samoilla linjoilla siinä, että velhoilla tuskin on tarvetta käyttää meidän tuntemiamme huumeita ja pistellä itseään omituisilla piikeillä, kun he voivat kulauttaa alas vähän taikalientä ja saada aikaan haluttuja tuntemuksia. Voihan myös olla, että noilla taikaliemillä tehdään bisnestä, koska tuskin ihan jokainen osaa niistä monimutkaisimpia valmistaa.

Mitä tulee tupakkaan, vetoan jälleen tähän tiettyyn vanhanaikaisuuteen. En pysty yhtään kuvittelemaan velhoa polttamassa jotain L&M:ää, mutta piippu onkin sitten jo ihan eri juttu.
Never regret something that once made you smile.

magrat

• noita
  • happy
« Vastaus #10 : 05.05.2010 14:23:41 »
Mä kans mietin, että eihän alkoholikulttuuri ole mitenkään uusi. Että vaikka velhojen maailma kuinka olisi 'vanhanaikainen' verrattuna jästimaailmaan niin se ei millään voisi olla niin vanhanaikainen ettei alkoholia nautittaisi.

Ja siideriähän tehdään myös kotona. Hieman samaan tapaan käsittääkseni kuin simaa. Ei olisi minun mielestäni yhtään liioiteltua olettaa että esimerkiksi Molly Weasley tarjoilisi kuumana kesäpäivänä siideriä.

Liemistä tuli mieleen, että oon jotenkin aina ajatellut, että Severus Kalkaros on nouruudessaan varmasti kokeillut kaikki mahdolliset euforialiemet ja hallusinaation aiheuttajat. Ja luultavasti hinnasta jakanut niitä muillekin. ;P Severus on mielestäni velmu.

ReginaRiddle

• Vieras
« Vastaus #11 : 02.06.2010 23:24:59 »
Siis se aiheutti liikakäytettynä euforiaa, erillinen euforia juomaki on olemassa (mutten muista nimee).

psycanard

• hullu hanhi
  • san-san 2007 - 2013
« Vastaus #12 : 15.06.2010 02:12:53 »
nomina
Lainaus
En ole yhtään perehtynyt asiaan, mutta tulee mieleen jotkut 1800-luvusta kertovat kirjat, joissa ei ole puhuttu sanaakaan siitä, että nuoret joisivat.
Se varmaan johtuu siitä, että 1800-luvulla ei lapsi ja nuori käsite ollut samankaltainen kuin nykyään, vaan jo lapset käsitettiin mini-aikuisina ja myös he nauttivat viinejä ja muita alkoholijuomia aikuisten tavoin (no ei ehkä ihan pienimmät), joten nuorten juomista ei pidetty mitenkään paheksuttavana tai epänormaalina (toisaalta ihmiset myös kuolivat nuorempina moniin sairauksiin).

Ja siitä päästäänkin pointtiini joka on: velhot eivät ole täysin jämähtäneet 1800-luvulle, vaan he ovat poimineet jokaiseta aikakaudesta jotain itselleen sopivaa.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2010 02:20:48 kirjoittanut san-san »

~psy

ReginaRiddle

• Vieras
« Vastaus #13 : 15.06.2010 07:55:14 »
nomina
Lainaus
En ole yhtään perehtynyt asiaan, mutta tulee mieleen jotkut 1800-luvusta kertovat kirjat, joissa ei ole puhuttu sanaakaan siitä, että nuoret joisivat.
Se varmaan johtuu siitä, että 1800-luvulla ei lapsi ja nuori käsite ollut samankaltainen kuin nykyään, vaan jo lapset käsitettiin mini-aikuisina ja myös he nauttivat viinejä ja muita alkoholijuomia aikuisten tavoin (no ei ehkä ihan pienimmät), joten nuorten juomista ei pidetty mitenkään paheksuttavana tai epänormaalina (toisaalta ihmiset myös kuolivat nuorempina moniin sairauksiin).

Tuosta tuli  myös mieleen se, että vaikka kirjoissa ei mainittukaa juomisesta niin se ei suinkaan tarkoita ettei moista tapahtunut. Esimerkiksi 1800/1700-luvun kirjallisuudessa mainitaan erittäin harvoin alle 15-vuotiaiden kuppatartunnoista vaikka ne olivat myös Suomessa varsin yleisiä (siis ihan itsehankittuina ei äidiltä saatuja), niin yleisiä että levisivät epidemiaksi. Päihteiden käyttö oli myös erittäin yleistä, koska kaikki joivat olutta ja viiniä. Tosin ei Suomessa, mutta briteissä tms oopiumin käyttö oli myös erittäin yleistä. Viinastakin tuli Suomessa "ei hyväksyttävää" vasta kun tajuttiin et melkein puolet sadosta poltettiin viinaksi.

Riija

• sointuisa
« Vastaus #14 : 22.02.2011 20:37:48 »
Uppouduin lukemaan tätä keskustelua, ja yks oli jota minun mielestä ei mainittu! En kuollaksenikaan muista, mikä sen pyörivän, pistävän Australiassa elävän ihmeotuksen nimi oli, mutta se mainittiin "Ihmeotukset ja niiden olinpaikat"-kirjasessa. Ja väitettiin myös, jotta tuon olion piikin myrkkyä olisi Viuhpiiporeissa salaisena ainesosana?
Muistaakseni sen otuksen pistos aiheutti leijuntaa ja juuri sekavaa käytöstä tms. ja että nuoret velhot ja noidat Australiassa huvittelivat usuttamalla tämän öttiäisen pistämään itseensä... Kenties tässä ainakin yksi velhomaailman "huume". Ja olikohan liiallisen käytön seurauksena pysyvä leijunta... Muistaako/tietääkö joku tuon otuksen nimeä tai tarkempaa tietoa siitä ?

+ Itse olen sitä mieltä, että myös velhomaailmassa lääkkeiden seka- ja väärinkäyttöä varmaan harrastetaan. Voin kuvitella että toisinaan monella tekisi mieli ottaa sita litkua, mikä tuo unettoman unen...
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true

shaya

• jumalatar
« Vastaus #15 : 27.02.2011 17:56:14 »
En kuollaksenikaan muista, mikä sen pyörivän, pistävän Australiassa elävän ihmeotuksen nimi oli, mutta se mainittiin "Ihmeotukset ja niiden olinpaikat"-kirjasessa.
Hyrräpäähän tuo. Mainitsemiesi juttujen lisäksi oliosta kerrottiin sen verran, että se liikkuu niin nopeasti, että jästit eivät sitä huomaa laisinkaan, ja velhotkin vain sen pistettyä - mitä jäin miettimään, eikö tämä pistos sitten vaikuta jästeihin vai miten? - ja että liian monta pistosta voi saada uhrin häälymään holtittomastipäiväkausia, ja että vakava allergiarektio voi aiheuttaa pysyvää leijumista (en tiedä tarkoittaako tämä leijuminen sitten ihan fyysistä leijumista, aika jännästi se on tuossa kirjassa esitetty). Viuhpiiporeiden lisäksi mainittiin Hyrräpään piikkien olevan aineosa myös monissa muissa liemissä. (:

Olen muuten melko samoilla linjoilla muiden kanssa, että velhot, puhdasveriset varsinkaan, tuskin suosivat samanlaista päihdekulttuuria kuin jästit, vaan että tässä(kin) asiassa ollaan velhomaailmassa melko vanhanaikaisia. Tosin en pidä kovin kaukaahaetulta sitäkään, että jästisyntyiset/puhdasveriset toisivat Tylypahkaankin tupakkaa tai muita jästien aineita. Ja seiskan epilogissahan kai sanottiin jotain sen suuntaista, että tupien erimielisyydet olisivat vähän lientyneet sitten 90-luvun, joten ehkä siihen aikaan jo puhdasverisetkin sitten olisivat vähän nykyaikaisempia.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Kleopatra

• Parantumaton luuseri
« Vastaus #16 : 10.03.2011 05:25:41 »
En nyt Lukassut kun osan noista vastauksista mutta tässä on vähän mun mielipidettä, koska itse on tähän aiheeseen liittyviä ficcejä omaan laatikkon kirjoitellut hieman epäröiden...

Väkevämpiin aineisiin luokittelen siis näin yleisesti ottaen kaiken paitsi marihuanan. Yleisesti tunnettu faktahan on että marihuanaa pitäisi poltella 13kiloa että siihen kuolisi ja se on tunnettu ihan helvetin kauan,erityisesti  shamaanien yms. käytössä että he ovat saanet ns. yhteyden henkimaailmaan. Uskoisin täten että tämä ikiaikainen tapa/perinne/asia olisi jo tuhansien vuosien saatossa tahtomattaankin päätynyt velhojen käsiin ja kuka tietää että kansanparantajat/shamaanit eivät ole olleet noitia? O.o Mutta en usko siihen että sitä olisi samanlailla teollistettu kuin meidän maailmassamme, jossa 70-luvun marin thc pitoisuudesta(joka oli about 0.2% luokkaa) oltaisiin tultu meidän maailman about 20% luokkaan.(ja tämä 70-luvun marihan on siis sisältänyt saman määrän luonnon omaa antipsykoosi lääkettä joten psykoottiset ja anti psykoottiset aineet ollu tasapainossa!) Että uskon vakaasti että tälläinen mieto mari olisi velhojen käytössä(no miksei vahvempikin,sinänsä), koska sisänsä aika naurettavaa kuvitella et velhot olis meitä yhtään "parempia". Vaikka ainoa päihde aine jota en tuomitse on pilvi ei tarkoita että sekään on mikään hieno juttu.

Liemistä joku mainitsi ja melkeen kateeks kävi velhoja kun alko miettiin niitä mahdollisuuksia..Mutta ei siitä sen enempää :D

Alkoholeista en sanois muutakun että yhtä pahoja kun muutkin myrkyt mitä ihmiset kehoonsa vetää, en usko välttämättä nykymaailman naurettaviin ryyppybileisiin yms. joka no on jo ajatuksenakin hieman naurettava, mutta hei, mikäs siinä jos velhotkin haluais vetää päänsä täyteen viinaa pitää hauskaa/tapella/itkeä/nauraa/huuta, miksei?

Miksi nostaa velhot missään määrin kuitenkaan jalustalle ja erotella ne yleisesti ihmisistä, koska samaa rotua me kuitenkin ollaan/oltaisi? Samanlaiset/kaltaset ongelmat kaikilla kuitenkin on.

Ja vielä sen verran että tosiaan, olen siis puolesta puhuja joka on ollut selvillä vesillä jo hyvän aikaa, enkä kyllä kadu yhtään,selvin päin olo nyt vaan on parasta huumetta :)  Mutta en yllytä ketään mihinkään enkä todellakaan suosittele, koska enää ei eletä 70-lukua, silleen for real..

Ps. Joskus luin yhden Absintti ficin ja mielestäni aito ja alkuperäinen absintti,hullunruohon kerä yms. Sopii mainiosti kotikeittelijä veljohen hommiin. Vihreä keiju.

Poistun paikalta hämmentyneenä ja epävarmana, toivottavasti tästä sai jotain irti.

jutsihh

• slytherin
« Vastaus #17 : 12.03.2011 03:44:32 »
Lainaus
Kolmessa luudanvarressahan ne taas joivat ties mitä neilikkavettäkö se oli?
Tarkoitat varmaan neilivettä? Tässä tapauksessa tuskin on mistään päihdyttävästä kyse, sillä rakkaamme Luna Lovekivakin joi sitä kerran Kolmessa luudanvarressa, enkä usko että Rosmerta tarjoilisi alkoholia alaikäisille.  ;) [/tarpeellinen pilkunnussinta]

Lainaus
Liemistä tuli mieleen, että oon jotenkin aina ajatellut, että Severus Kalkaros on nouruudessaan varmasti kokeillut kaikki mahdolliset euforialiemet ja hallusinaation aiheuttajat. Ja luultavasti hinnasta jakanut niitä muillekin. ;P Severus on mielestäni velmu.
Jotenkin rakastuin ajatukseen.  ;D Taitavilla liemenkeittäjillä on aina hauskempaa... (Ja heti tuli liemenkeittäjistä mieleen Lily, mutta hänestä ei kyllä uskoisi. Lily oli kiltti tyttö.)

Kyllä se nyt mielestäni on ihan selvää, että velhotkin puuhaa kaikenlaisia aineita, ja takuulla tehokkaampia kuin jästit. Kyllä niitä unilitkuja ja lemmenjuomia sun muita on sen verran tujuja, että eiköhän sitä kaikenlaista synny. Eivätkä velhot mitään pyhimyksiä ole, etteivätkö sortuisi.
Kuolonsyöjäpiirien bileistä löytyy takuulla ties mitä, kunhan ei ole Voldien määräämää tehtävää suoritettavana. Raskas "työ", raskaat huvit, joohan. ^^

//Voi ei miten turhanpäiväinen viesti. Olis voinut olla asiaakin. No pistetään kellonajan piikkiin tai jotain.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011 03:46:48 kirjoittanut jutsihh »