Kirjoittaja Aihe: Headphones | k-11 / Fluffy, Angst, Romance  (Luettu 11750 kertaa)

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Headphones | k-11 / Fluffy, Angst, Romance
« : 27.02.2009 23:11:44 »
 title: Headphones
author: Phodos
genre: Angst, Fluffy, Romance
pairings: Jasper x Zoe
rating: k-11
beta: -
summary:
a/n: Mun eka stoori jonka laitan nettiin, toivottavasti saan ees joitain kommentteja ja lukijoita. Osien määrää en osaa sanoa, katotaan sitten. Enjoy !



    Makasin sängyllä kyljelläni. Seinäkello tikitti taustalla tasaiseen tahtiin television pauhatessa hiljaa olohuoneesta,  jonka ääni kantautui mun huoneeseeni välillä naurahduksen saattelemana. Nauru. Sitä ei ole vähään aikaan mun suustani kuulunut. Nauruhan kasvattaa ikää. Musta tuntuu, että en edes haluaisi että minun ikäni enää tästä kasvaisi. Haluaisin vain lähteä täältä. Mutta niin, syitä, jonka vuoksi jäisin? Perhe? Ystävät? Ehei. Mitään niistä mulla ei ole. Ei ainakaan aitoja, ei mun mielestä. Ne ei tiedä mun elämästä mitään, vaikka niin ne luulee. “Mikä sulla on?“ ja “Zoe kulta, kerro mikä sua vaivaa“ Siinä maatessani, kyynelten vieriessä helminauhana poskiani pitkin, mieleeni avautuivat viimeisien päivien, viikkojen tapahtumat, vaikka en haluaisi muistaa, ei, en. Ne pyörivät kuin elokuvana, saivat minut painumaan kippuralle,  sai tuntumaan, että sydämeni repeäisi liitoksistaan, haluan kuolla, haluan unohtaa, mutta en pysty siihen, en pysty hallitsemaan mieltäni,  joudun näkemään kaiken aina uudestaan ja uudestaan...




2 kk sitten.


   
    Heitin koululaukun olalleni, ja pujottelin ihmismassan ohi koulumme käytävälle. Lysäytin painavan laukun maahan pukiessani mustaa nahkatakkia ylleni. Vilkaisin olkani yli, hyvä. Vain tyhmä blondi, Amanda ja hänen yhtä tyhmät kikattelevat ystävänsä, outo ja harmaa Joe, joka laahusti tyhjä katse silmissään ja luokan ylimielisin poika, Zac uskollisineen jengeineen, joiden puoleen Amanda ja hänen ystävänsä koko ajan vilkuilivat.

    Tungin juuri kenkiäni jalkaan, kunnes tunsin olalleni laskeutuvan käden. Käännähdin tämän puoleen, ja mieleni mustui nähdessäni hänen kasvonsa. Opettajamme, Susan Brownin tuimat kasvot olivat suoraan mun edessäni katsoen silmiini.
“Zoe, meidän täytyy jutella. Minun huoneeseeni, heti“, hän sanoi, ja jo kopsuttelikin kiiltävillä korkokengillään huonettaan kohti.
“Mitä? Et tee tätä nyt! Mulla on kiire!“ kiljuin hänen peräänsä Amandan ja hänen kavereidensa katsoessa kiinnostuneina, ja jopa Joe kohotti pääkallomaisia kasvojaan mua kohti.
Mulla oli kaksi vaihtoehtoa. 1. Juosta pakoon, tietäen, että huomenna olisin vielä pahemmassa pulassa. Eli ei.
2. Mennä Brownin huoneeseen kestämään sitä iänikuista soopausta. Huokasin kirotessani hiljaa kumpaakin vaihtoehtoa vilkaisten ovea joka oli jätetty merkitsevästi auki, ja totesin mielessäni, että mun oli pakko mennä sinne. Lähdin laahustamaan ovea kohti, ja läimäytin sen tullessa perässäni kiinni.
“Istu, ole hyvä“, Kuului ystävällinen kehotus hänen suustaan.
Vetäisin tuolin alleni, ja rämähdin siihen tunkien käteni taskuihin ja luoden katseeni maahan.
“Ottaisitko sen soittimen pois korviltasi? Minulla on sinulle tärkeää asiaa.“ Riuhtaisin iPodini kuulokkeet korviltani, ja tungin sen laukkuuni.

Huoneeseen laskeutui hiljaisuus, kunnes hän aloitti puhumisen hiukan hermostuneeseen sävyyn.
    “Zoe, olen huolissani sinusta. Lintsaat, et syö nykyään mitään, olet aina vaan hiljaisempi, arvosanasi tipahtavat. Mitä sinulle on tapahtunut? Ennen olit niin reipas ja iloinen tyttö“, hän sanoi kulmat kurtussa.
“Mulla on kaikki ihan okei. Ei tarvitse huolehtia, mä en oo mikää 5-vuotias. Sitä paitsi, mitä se sulle kuuluu? Tai kenellekään muulle?“
“Haluaisin vain tietää mistä kiikastaa. Onko kotona sattunut jotain? Kavereiden kanssa? Zoe, olen pahoillani, mutta minun pitää pian ilmoittaa vanhemmillesi, jos tämä meno jatkuu“, hän sanoi surullisen kuuloisena.
“Mähän sanoin että kaikki on okei!“, huusin kovempaa mitä oli tarkoitukseni, ja mä pystyin tuntemaan kuinka kiukku nousi mun sisälläni yhä vaan kovempana ja kovempana.
“Muista Zoe, että voit aina tulla puhumaan minulle jos sinulla on huolia.“
“Joojoo, ihan sama“, tiuskaisin ja heitin laukun olalleni pinkoen ulos huoneesta. Juoksin portaat alas, läpi liikuntasalin, ja juoksin niin kovaa kuin pystyin, enkä edes tajunnut minne juoksin, ja huomasinkin yllättäen olevani kaupungin keskustassa, ja panin myös merkille, että ulkona oli jo vähän hämärää. Haukoin henkeäni ja istuin lähimmälle penkille huohottaen yhä.

Kelasin vieläkin opettajan sanoja mielessäni “Mitä sinulle on tapahtunut?“ Sitä en itsekkään tiedä. Mua ei vaan enää kiinnosta, ei mikään.
Kaivoin kassistani iPodini, ja tungin sen kuulokkeet korville katsellessani kaupungin valoja ja ihmisiä. Onnellisia ihmisiä.

  “Aika kovalla noi sun kuulokkeet“, kuului vierestäni huvittunut ääni.


// eka osa vähän lyhkänen, tulevat pitenemään.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014 19:57:31 kirjoittanut Lasikuula »
you are my life now.

sateenvarjo

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Superhero's disguise
    • choke on the drama
Vs: Headphones
« Vastaus #1 : 28.02.2009 00:51:53 »
Aw, tykkäsin tästä. :3 Katrii, soot hyvä kirjottaa, vaikket sitä uskokkaa. :3

Itteasiassa ainoo hettitarina, mistä mä tykkään. :---------)

Haluisin jostain syystä kuulla tuosta Joesta lisää 8o en tie miks ees tykkäsin siitä niin paljon, ko se on varmaakii tarkotettu vaan tollatteeks ohimeneväks sivuhahmoks. ja jopa Joe kohotti pääkallomaisia kasvojaan mua kohti ja outo ja harmaa Joe, joka laahusti tyhjä katse silmissään, en tie oonko ainoo jolle toi kuulosti mielenkiintoselle, mut voisit mainita sen myöhemminkii. *kilttii*

Paitti huomasin tuon yhen jutun mitä en aikasemmin huomannu:
Lainaus
Mitään niistä minulla ei ole. Ei ainakaan aitoja, ei mun mielestä.
Tuossa vaihtuu kirjakielestä puhekieleen. Kannattaa kirjottaa aina vaan jommallakummalla.

Mä en jaksa oottaa sitä seuraavaa lukua.

*nostaa kyltin missä lukee isolla jatkoa*
Päästän sut menee vertavuotavana ja mä tiedän että tuut takas huomenna

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #2 : 28.02.2009 00:58:48 »
aww, kiitos sun kommentista. piristääpiristää. joo, korjasinkin ton kirjotusvirheen tuolla, phiuuw.
you are my life now.

Ryuu

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Headphones
« Vastaus #3 : 04.03.2009 22:30:13 »
Mä tykkäsin :) Kirjottaisin pidemmän kommentin, mutta faija on tossa vieressä, eli.

Jatkoa!

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #4 : 05.03.2009 17:54:54 »
kiitos sullekkin ! joo, olen nyt äidin luona, ja isän luona netti toimii todella huonosti ja tarina on sillä koneella, yritän saada sen mahd. nopeasti tänne finiin. kiitos vielä !
you are my life now.

puhvo

  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Headphones
« Vastaus #5 : 06.03.2009 21:41:40 »
Otsikko herätti mielenkiinnon :D Ja hyvähän tuo oli, tykkäsin, vähän lyhyt mun makuun, mutta eipä paljoa haitannut. Kirjoitusvirheitä en ainakaan minä bongannut ja teksti oli sujuvaa. Ehkä hiieman lisää kuvailua olisin kaivannut, mutta toi oli kyllä ihan loistava kuvailu tosta öö... Joesta,  harmaa ihminen ;D Ja muutenkin henkilöt oli mielenkiintoisia ja tykkäsin nimivalinnoista ;) Mielenkiinnolla oottelen jatkoa<3

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #6 : 09.03.2009 15:20:16 »
puhvo, kiitos, ja jatkossa tulee pidempiä osia !




Säpsähdin hypähtäen miltei ilmaan riuhtaisten samalla kuulokkeet pois korviltani, ja käännyin äänen suuntaan. Mun piti melkein läpsäyttää käsi suulleni kun näin hänen kasvonsa. Hän oli poika, ehkä suurin piirtein mun ikäiseni, eli 14-16, pitkä ja… kaunis. Hänellä oli kapeat kasvot, vaalea iho ja vihreät loistavat silmät. Hänen leukansa oli hienopiirteinen ja vahva, ja nenänsä suora. Voi luoja mikä ilmestys. Hänen silmänsä siristyivät hiukan hymyillessään mulle. Se pörrötti tummanruskeaa, tuulen tuivertamaa tukkaansa mittaillessaan katseellan mua. Käänsin katseeni muualle tajutessani että tuijotin häntä suurin piirtein suu auki, mutta mun oli pakko kääntää taas katseeni hänen puoleensa ja sain vastattua sönköttäen “Joo.“ Tunsin saman tien oloni todella typäräksi ja punastuin paloautonpunaiseksi. Toivoin todella ettei hän nähnyt sitä iltahämärässä.

Poika tutkaili mua, päästä varpaisiin. Mä katselin edelleen hänen kauniita kasvojaan hänen äkkiä nostettuaan katseensa taas silmiini.
Äskeinen hurmaava hymy palasi hänen kasvoilleen paljastaen valkoiset, suorat hampaat. Hän ojensi kätensä ja sanoi “Moi, mä oon Jasper.“
Hänen kätensä ote tuntui hyvin miellyttävältä, kuin mun käteäni varta vasten tehdylle. Mun ei olisi tehnyt mieli päästää irti, mutta tein sen ja sanoin itsekkin hymyillen “Oon Zoe. Asutko sä täällä? En oo nähnyt sua ikinä kylillä tai missään.“
“Asun joo, tosin me muutettiin vasta äsken.“

Kuin huomaamatta, me nousimme penkiltä ja lähdimme kävelemään yhdessä lähintä pikaruokalaa kohti. Mielessäni risteili kysymyksiä, ja pieni ääni huusi päässäni “Zoe! Mitä sä teet? Menet vieraan ihmisen matkaan, hei haloo!“ Niin, mutta unohdin totaalisesti tämän yksinäisen pikku äänen ja vajosin yhä syvemmin tähän salaperäisen ihanaan Jasperin maailmaan. Tilasimme cokikset mukaan, ja tarvoimme hiukan kylmissämme eteenpäin koko ajan jutellen. Huomasin, että hän tärisi hiukan, ja mun teki niin paljon mieli kietoa käteni sen ympärille lämmittäkseni ja sanoakseni jotain sydäntäkin lämmittävää, mutta hillitsin vaivoin meinaukseni. Kerroimme itsestämme, perheestämme ja mistä pidämme, ja mistä emme. Mietin, että mikä ihme mut sai lähtemään sen mukaan. Tiedän, että se on tyhmää, mutta en voi itselleni mitään. Hänen äänensä oli kuin musiikkia korvilleni, sen sointu sai mut muihin maailmoihin, sai mut tuntemaan jotain uutta ja ihmeellistä. Olisin voinut kuunnella hänen ääntään ja katsella hänen kasvojaan vaikka koko yön, mutta kännykkäni hälvensi tämän ihmeellisen sumun ympäriltäni saadessani yllättäen hysteerisen soiton äidiltä. Kerroin olevani ihan kunnossa, ja että olen jo tulossa kotiin “ihan kohta”. Kun tungin puhelintani takaisin taskuun pahoittelin, että mun pitää jo nyt lähteä ja mä todellakin tarkoitin sitä. Mun jalat tuntuivat sulalle vahalle hänen hymynsä nähdessäni ja kauhistuin itsekkin kelloa, joka näytti jo puolta yhtätoista.

“Joo, munkin varmaan pitäis mennä“, Jasper totesi tähyillessään pimeyteen. Taas jollain ihmeellisellä keinolla hän käänsi katseensa salamannopeasti muhun, niin kuin aiemminkin. Hänen silmänsä välähtivät valoissa niin että ne näyttivät hätkähdyttäviltä illan hämärässä. Katsoimme sekuntin toisiamme suoraan silmiin, ja se sekunti, se helvetin sekunti tuntui tunnilta. Mun niin teki mieli kumartua eteenpäin, maistaa mille Jasperin huulet maistuvat, tuntea ne omillani…

Hetken uskoinkin, että niin voisikin käydä, mutta innostukseni katkesi kuin seinään hänen kääntäessään katseensa ja astuessaan askeleen taaksepäin. Pettymys lankesi ylleni, vaikka tiesinkin, että omat tyhmät kuvitelmani eivät toteutuisi. Kyyneleet kumminkin kihosivat silmiini, ja käänsin äkkiä katseeni maahan.

“Olis kiva tavata vielä, tässä on mun numero.“ Jasper oli taas hätkähdyttävän nopeasti mun vieressäni ojentaen pikkuista lappua. Otin sen tärisevin käsin ja mutisin jotain epämääräistä vastaukseksi.
Hänen ilmeensä oli hetken hämmentynyt, mutta hän sai järjestettyä kasvoilleen välinpitämättömän näköisen maskin.
“Tai siis, jos sua ei kiinnosta, ei sitten“, hän sanoi olkiaan kohauttaen ja kääntyi lähteäkseen.
“Ei!“ huusin, ja hän kääntyi taas hämillisen näköisenä suuntaani. “Tai siis, haluan mä sua nähdä! Mä soitan sulle!“ mokelsin ja punastuin taas tulipunaiseksi.

Hänen kasvoilleen palasi se hämmästyttävä hymy, ja hän heilautti vielä kättään kadotessaan pimeyteen. Mä jäin seisomaan lappu kädessäni tielle, miettin ja kelaten, miten se on mahdollista. Miten on mahdollista, että mä, saan tutustua tuollaiseen tapaukseen. Hymy levisi huulilleni ja miltei lensin kotiin innostuksen vallassa. Kasvojani vasten pieksevä kylmä tuuli ei tuntunut tämän ihmeellisen olotilan kanssa miltään. Mielestäni haihtuivat pieni stressi huomisesta koulupäivästä ja elämästä. Ennen kuin huomasinkaan, olinkin jo kotiovella, sitten olohuoneessa kuuntelemassa äidin ja isän saarnaa kellonajoista. Heidän äänensä oli kuin taustakohinaa, näin vain hänet ja kuulin vain hänen äänensä korvissani, hänen kuvansa mielessäni, Jasperin. Jätin vanhukset napisemaan keskenään nykyajan nuorista ja liitelin yläkertaan hymy edelleen huulillani. Miten olo voikaan tulla tällaiseksi yhdestä pikku illasta, jolloin ei tapahtunut edes mitään?

   Astelin kylpyhuoneeseen ja riisuuduin. Vedin suihkuverhon syrjään, ja napsautin suihkun päälle. Annoin kuuman veden valua vartaloani pitkin, ja pitkään annoinkin. Pesin itseni ja hiukseni hitaasti, ja vetäydyin lopulta ulos suihkusta. Olin juuri kietomassa pyyhettä ympärilleni, mutta valautinkin sen lattialle ja jäin katselemaan peilistä alastonta vartaloani. Mä mietin, mä katselin, ja mä tajusin tosiasiat. Mitä olinkaan ajatellut kun olin ollut niin iloinen Jasperista? Miten mä pystyinkään edes kuvittelemaan meidät yhdessä? Se kaunis oli kuin joutsen, ja mä ruma ankanpoikanen. Mutta kyllähän rumasta ankanpoikasestakin kasvoi vielä kaunis, voisimme olla kauniita yhdessä. Ei ei, ne ajatukset mun täytyy torjua, ja miettiä realistisesti. Miks mun olo oli tuntunut Jasperin vierellä rauhallisemmalta, turvallisemmalta? Katselin epätoivoisena paksuja reisiäni ja käsivarsiani, piikkisuoria mustia hiuksia ja vaaleaa ihoa. Vajosin hiljaa lattialle ja ratkesin nyyhkytykseen. Siinä mä nyyhkytin, ja kuulin kun isä ja äitikin menivät jo nukkumaan, he eivät huomanneet mitään. Eivätpä tietenkään. Kello oli varmasti jo paljon, mutta siinä mä istuin, kippurassa vessan lattialla, kelaamassa. Mistä mä voin tietää, Jasperillahan voi olla jo tyttöystävä? Ja miks ihmeessä se kiinnostuis sellaisesta tyypistä kuin mä? Tylsästä, arkipäiväisestä ihmisestä. Viimeiseksi kohotin oikeaa kättäni, jonka toista puolta verhosivat viiltelyjäljet, tuskan jäljet. Mun teki niin taas mieli nousta ja mennä keittiöön, kestää se mitä mä ansaitsen, antaa veren valua… Senkin ajatuksen sain vaivoin torjuttua, ja haparoivin jaloin nousin ylös ja kiedoin pyyhkeen tiukasti ympärilleni, kuin tuudittaisin itseäni, heiluin puolelta toiselle, ja valahdin taas lattialle. Mua itketti, mutta kyyneleitä ei vaan tullut, vaikka äsken niitä oli vuotanut kuin vettä koskessa. Miten, miten ihmeessä, yksi tuntematon poika, voi saada mut tälläiseksi? Mielialani heitti volttia mielipuolisesti, tuntui kuin pääni voisi haljeta. Tiedän vastauksen, olen ihastunut. Ei, ihastunut en ole, se on aivan liian laimea sana kuvaamaan sitä tunnetta. Olen rakastunut. Kyllä, olen rakastunut, käsittämättömän paljon olenkin. Muutamassa tunnissa. Kyllä, uskomatonta. Ja niin vitun rasittavaa, mielipuolista. Rakkaus on niin helvetin vahva sana, mutta musta tuntuu, että tarkoitan sitä ihan tosissani ensimmäistä kertaa mun tylsässä elämässäni, todellakin tarkoitan. Jasper tuntui sille puuttuvalle palalle, toiselle puolikkaalle, jota mä en ole elämääni löytänyt. Kiedoin pyyhkeen vielä entistä tiukemmin ympärilleni, ja raotin hiljaa ovea. Oven saranat nirskahtivat hiljaa ja kirosin meidän vanhaa rapistunutta taloamme mielessäni. Vessasta tulviva valo valaisi hiukan käytävää, ja hipsin oman huoneeni ovelle hiljaa. Painoin otsani oveeni ja nojauduin sitä vasten. Henkäisin kuuluvasti ennen kuin astuin huoneeseeni. "Kaikki kääntyy hyväksi" vakuuttelin itselleni ja astuin öisen huoneeni pimeyteen.

--------------

juoni eteni aika nopeaan, mutta toivottavasti tykkäätte.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2009 16:03:50 kirjoittanut Phodos »
you are my life now.

puhvo

  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Headphones
« Vastaus #7 : 09.03.2009 19:01:56 »
Jei jatkoa :D Juoni eteni tosiaan aika nopeeta, niinkun sanoitkin, ja kuvailua ois voinu olla ehkä himpun verran enemmän. Mutta tykkäsin miten toi Jasperiin tutustuminen oli tehty se eteni tosi kivasti ja jotenkin tosi luontevasti<3 Kirjotusvirheitä en ainakaan huomannu ja oli kivan pituinen :) Noi oli hyvin kans kirjotettu toi angstikohtaus, tosi tossa alkuvaiheessa se eteni hitusen nopsaa, mutta ei suuresti haitannu. Hyvä oli, tykkäsin kyllä kovasti<3

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #8 : 09.03.2009 22:17:55 »
voi kiitos puhvo! se on oikeesti kiva että joku jaksaa kommentoida, jatkoa tulee niin pian kun mahdollista ! lupaan, että kuvailua tulee jatkossa enemmän.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2009 22:19:35 kirjoittanut Phodos »
you are my life now.

sateenvarjo

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Superhero's disguise
    • choke on the drama
Vs: Headphones
« Vastaus #9 : 13.03.2009 09:37:20 »
Naeeww, en muistanu kommentoida aikasemmin. No nytten tulee jtn randomitekstiä ennenko lähen kouluuuun. :----)

Tykkäsin. Ja rakastuin Jasperiin, niiko tijät jo. Miksei sellasii oo oikeesti. ><
Ja olis nyt vaan suudellu Zoeta. Zoe on muute aika mielenkiintonen nimi, tällein by the way, en oo kuullu sitä paljooka muualla. :------)

Lainaus
Painoin otsani oveeni ja nojauduin sitä vasten. Henkäisin kuuluvasti ennen kuin astuin huoneeseeni. "Kaikki kääntyy hyväksi" vakuuttelin itselleni ja astuin öisen huoneeni pimeyteen.

Okei nyt ko luen tota nii tajusin, et siinä sanotaan kaks kertaa et se astu huoneeseensa. Vai onks toi siitä, et se henkäsee 'kaikki kääntyy hyväksi' ennenko toi eka astuminen tapahtuu? :----o

Mutta jooo ! Katri, jatkoo! :3
Päästän sut menee vertavuotavana ja mä tiedän että tuut takas huomenna

alivingdeath

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Headphones
« Vastaus #10 : 15.03.2009 16:31:12 »
Aika kaunis tarina 8)
Tykkäsin paljon, vaikka jäinkin kaipaamaan tosiaan enemmän sitä kuvailua.  Jasper kuulosti aivan mahtavalta tapaukselta ja Zoekin on mielenkiintoinen, ehkä hieman perinteinen nuori, (no sellainen surullinen ja sitten iloinen, kun tapaa tuollaisen pojan ja noh, joo...) mutta tämä tarina sai todellakin mielenkiintoni nostamaan päätään.
  Olen tottunut lukemaan pitkiä lukuja ja hyvä, että jatkossa saadaan pidempiä lukuja. Silloin tähän tarinaan pääsee syventymään kunnolla ja toivotaan, että silloin olisi sitä kuvailuakin enemmän...? :]] Sain tästä tarinasta nopeasti kiinni ja kyllä nämä lyhyemmätkin luvut ruokkii nälkääni.

Kiitoksia
death

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #11 : 15.03.2009 18:15:41 »
kiitos kamalasti teille. tänään alan kirjoittamaan kolmatta osaa, ja osat saattaa tosiaan tulla aika hitaasti tämän meidän tosi hitaan nettiyhteyden takia. mutta kyllä te ne saatte !

// sainkin tänään kolmannen osan aikaiseksi, ja se onkin vähän pidempi. toivottavasti kelpaa! kommentit ovat tietenkin edelleen mukavia. tässä osassa ei kauheasti vielä mitään tapahdu, mutta jatkossa kyllä. :------------)

-----


   Potkiskelin samalla sotkuisen huoneeni lattialla lojuvia tavaroita syrjään hiipiessäni ikkunani luo jäädessäni katselemaan katua.
Kadulla liikkui pari juopunutta vanhempaa miestä viinapullot kourassaan. Kuu loisti pilvien lomasta luoden tielle aavemaista hehkua.
Juuri tällaista olen joutunut koko elämäni kestämään.
Aina me ollaan asuttu “huonommalla” alueella.
Totta kai ollaan.

   Kiskaisin turhankin rivakasti verhot kiinni niin, että toinen niistä valahti kirskahtaen lattialle. Näin pienikin epäonnistuminen sai olon tuntumaan sille, että tekisi repiä hiukset päästä.
“Helvetti…”, kirosin ääneen kun yritin epätoivoisesti saada verhoa takaisin paikoilleen. Se lipesi yhä uudelleen ja uudelleen sormistani ja putosi lattialle.
Mä luovutin. Luovutin kuten tänään. Luovutin kuten seiskaluokalla, kun mua kiusattiin heittelemällä kiviä mun niskaan, luovutin, kuten joskus pentuna, kun en osannut piirtää mielestäni onnistunutta hevosta.
Mä oon luovuttaja. Luuseri.

    Valahdin lattialle kuin se verho mun tärisevistä käsistäni. En antanut itseni itkeä, vaikka se auttaisikin.
Tai niin ainakin väitetään. Vitut se mitään auttaa. Mä kyllä tajusin itsekkin, että kuulostin todella säälittävälle. Idiootille.
 
   Nostin polveni kippuraan ja kiedoin käteni niiden ympärille alkaen keinua sivulta toiselle. Lausuin kuiskaamalla itselleni ääneen yhtä ja samaa lausetta : “Sä pääset siitä yli, sä pääset siitä yli” vaikka kuinka kauan. Mutta miks mä hoin tuota yhtä lausetta itselleni? Ja mistä mun pitäisi päästä yli? Pojasta, jonka olen tavannut vain kerran, ja josta tiesin sataprosenttisen varmasti ettei mulla ja sillä tulisi koskaan olemaan minkäänlaista juttua. Asia kuulosti omissakin korvissani niin teinimäiselle ja tyhmälle, että tunsin punan leviävän hitaasti poskilleni, tässä yksinäisessä, pimeässä huoneessa. Toisen verhon välistä kadulla loistava katulamppu toi vain vähän valoa huoneeseen.
Silmiäni kirveli, ehkä itkukin, mutta myös väsymys. Fyysinen, että henkinen. Olen elämäni aikana kuullut paljonkin sellaista lässytystä, että henkinenkin kipu sattuu fyysisesti. Enhän mä siihen silloin siihen uskonut. Nyt uskoin.

Tällaisena hetkenä muistot jotenkin palasivat mieleen. Mua sattui muukin kuin tämä Jasper-episodi. Tällaisina hetkinä, kaikki asiat tuntuvat palaavan taas pintaan. Kuin haavat revittäisiin auki, ja heitettäisiin vielä suolaa päälle. Mua puistatti.

Ja niin se alkoi. Mä näin kirkkaana, kuinka mut hakattiin ensimmäisen kerran. Se ei jäänyt viimeiseksi kerraksi.

“Kato Jake, kato miten vitun ruma toi on!” Zac virnisteli ilkeästi. Mua pelotti.
Mä arvasin mitä ne aikoivat. Olen nähnyt, mitä ne tekee.
 Yritin hivuttautua kauemmas Zacista ja hänen jengistään, mutta yksi kahmaisikin mun käsivarresta kiinni ja retuutti mua ilmassa. En pystynyt sanomaan sanaakaan. Olin kauhuissani. Zac nauroi kasvoillaan ilme, jossa velloi iva ja viha hurjasti ristiriidassa Jaken tullessa hänen rinnalleen ja virnistäessään samaan tyyliin kuin Zac aiemmin.
 “Niin, ehkä meidän pitäisi…luoda sille vähän uutta ilmettä!” Jake sanoi edelleen se typerä virne naamallaan. En voinut itselleni mitään. Sylkäisin sen päälle, ja viimeinen asia mitä muistan, oli Zacin inhoava katse. Sitten kaikki pimeni.
Heräsin päässäni jomottavaan kipuun. Raotin toista silmäluomeani kivuliaasti. Valo pisteli silmiä. Nousin istumaan hitaasti ja vilkaisin peilikuvaani jonkun loksan kiiltävästä ovesta.
Näin edessäni kasvot, joidein huulten välistä valui verinoro. Silmien ympärillä oli tummat ympyrät. Kasvoni olivat kauttaaltaan veressä ja mustelmilla. Kylkeni oli miltei yhtä kipeä kuin pääni. Pienikin kosketus sai mut säpsähtämään, niin se sattui. Hilasin itseni ylös ja raahauduin nilkuttaen tyttöjen vessaan. Tänä päivänä en tunneille palaisi.


Siitä hetkestä, päivästä alkaen mä erakoiduin totaalisesti muista ihmisistä.
Koulussa välitunnit seisoin yksin nurkassa ehkä kirjaa lukien, tai musiikkia kuunnellen.
 Tunnit mä istuin yksin, ja tein tehtävätkin yksin. Mä olin kokonaan yksin.
Siitä päivästä alkaen mun hakkaamisesta alkoi tulla jokaviikkoinen tapahtuma. Tällaista mulla on vieläkin. Itse asiassa, kukaan ei pitänyt musta silloinkaan, kun muutimme tänne. Olin uusi, outo lintu koulussamme. Kaipa mulla ei ole koskaan ollut täällä oikeasti ketään. En ole ihan varma, olinko tästä järjestelystä onnellinen vai enkö. En ole varma nytkään.

   Pudistin rajusti päätäni, kuin unohtaakseni muistot jotka satuttivat edelleen.
 Vilkaisin seinäkelloa, se näytti puoli neljää. Nousin haparoivin jaloin huoneeni lattialta, ja raahustin sänkyni luokse.
Tuntui kuin mut olisi hakattu juuri puoli tuntia sitten. Muhun sattui.
Enhän mä saanut unta. Mä kelailin edelleen mun menneisyyttä.
Enää mä en edes osannut pelätä sitä että mut hakataan. Aina, kun Zac ja sen jengi lähestyy mua, niin tiedän mitä odottaa. Enkä mä enää tunne mitään. Mua ei vaan enää kiinnosta. Mua ei kiinnosta, miten mulla menee. Eikä kiinnosta enää mun vanhempianikaan.

Ensimmäisen kerran, kun tulin koulusta kotiin ruhjottuna, äiti sai kohtauksen. Se itki hysteerisesti ja vaati tietää että mikä mulla on ja että mikä muhun on sattunut. Mä olin hiljaa. En kertonut sille mitään.
Isä katsoi mua järkyttyneenä ja veti hiljaa mut syliinsä. Nykyään äiti vaan puhdistaa mun haavat ja ei edes katso mua silmiin. Ei kysy mikä mua vaivaa. Ei kysy, että onko mulla kaikki kunnossa. Ei sen kai tarvitsekkaan. Kai sen näkee jo kysymättäkin. Tai jotain.

Lopulta mä vaivuin levottomaan uneen. Näin unta Jasperista.

   Unessa mä kävelin tuntemattomalla pimeällä kadulla eteenpäin hyvin hitaasti, turhauttavan hitaasti. Edessäni en nähnyt muuta kuin pimeyttä, ja loittonevan selän. Yritin juosta sen perään, mutta askeleeni tuntuivat lyijynraskaille. Hahmo kääntyi muhun kohti ja hymyili ilkikurisesti. Tunnistin sen heti Jasperiksi. Yritin huutaa hänelle, mutta kurkustani ei lähtenyt ääntäkään. Huusin huutamistani, niin kauan että kyyneleet kohosivat taas silmiini. Silloin lopetin ja vajosin kadulle polvilleni. Hahmo lähestyi mua kohti ja olikin kohta jo edessäni. Kohotin katseeni sitä kohti, ja se katsoi mua tällä kertaa raivon vallassa. En ymmärtänyt miksi, ja yritin taas huutaa, mutta hän muuttui siitä vaan raivostuneemmaksi. Jasper nosti mut yllättäen voimakkaasti ylös, ja heitti mut pimeyteen mun kirkuessani Jasperin nimeä : “Jasper, auta mua!  Jasper, Jasper…” Niin pimeys nielaisi mut.

   Ponnahdin ylös huohottaen kiivaasti. Tarrasin sängyn reunasta kiinni yrittäen saada hengitykseni tasaantumaan. Vilkaisin yöpöydälläni hiljalleen tikittävää herätyskelloani. Se näytti puoli kuutta. Voihkaisin ääneen : Olin nukkunut kaksi tuntia. Mahtavaa. Tuleepas olemaan hilpeä koulupäivä. Samassa eilisilta palautui mieleeni ja sydäntäni survaisi suru. En aikonut miettiä sitä nyt. Muistaakseni päätin jotain sellaista illalla. Mutta monia asioita jäi silti päättämättä. Esimerkiksi se, että soittaisinko Jasperin antamaan numeroon vai enkö. Lappu oli edelleen farkkujeni taskussa.

   Nousin vaivalloisesti sängystä ja horjahdin päästessäni ylös sängystä. Otin nopeasti seinästä tukea. Mun oli pakko hymähtää itsekseni kömpelyydelleni, kiitos isän. Siltähän mä olen sen perinyt.
Mielessäni käväisi vaihtoehto, että en menisikään ollenkaan kouluun, mutta niin säälittäväksi en alkaisi. Isä ja äiti olivat lähteneet jo töihin. Se on hyvä juttu. Toisaalta on itse asiassa ihan hyvä että heräsin näin aikaisin, ompahan aikaa valmistautua kouluun. Olen nimittäin todella, todella hidas aamutoimissani. Se ominaisuus on taas peritty äidiltä.

   Ensimmäiseksi päätin raahautua kylpyhuoneeseen.
Peilin edessä mä oikeasti järkytyin. Näytin kamalalle.
Hiukseni olivat takussa  ja ne muistuttivat lähinnä harakanpesää. Silmieni alla kulkivat tummansiniset juovat, ja ihoni oli kalpea kuin vampyyrilla. Semmoiselle mä vähän muistutinkin. Hihitin ajatusta ääneen. Paitsi tarujen mukaan ne on paljon kauniimpia. En ollut mikään kaunis ilmestys.
Kuten arvelinkin, aamutoimissani meni kauan. Kello oli jo 7:20 kun saavuin alakertaan syömään jotain. Nälkäkään mulla ei nykyään ollut. Pakko sanoa että olen laihtunut. Päätin silti ottaa bussiin mukaan myslipatukan. Kaappasin sen laukkuuni ja juoksin ulos tihkusateeseen kohti bussipysäkkiä.

Jasperin PoV.

“Miten mun vaatevarasto on näin helvetin pieni?” ihmettelin siskolleni Lucylle. Hän nauroi kevyesti ja tuli viereeni katsellen tarkasti arvioiden olematonta vaatevarastoani.
“Sulle pitää tosiaan hankkia uusia vaatteitä, nämä samat kuteet on olleet sulla ties kuinka kauan!” Lucy totesi totisena. Mun oli pakko nauraa, niin huvittava näky se oli. Se katsoi mua muka loukkaantuneena, mutta Lucykin purskahti lopulta nauruun mun kanssani. Otin ensimmäiset vastaan tulevat rääsyt käteeni ja päätin laittaa ne päälleni. Lucy seisoi edelleen vierelläni katsellen vaatekaappiini.
“Saisinko yksityisyyttä, kiitos?” kysyin Lucylta.
“Ai, joo. Siis joo! Mä meenkin tästä itkekin pukemaan päälle”, Lucy sanoi ja liiteli pois huoneesta. Jäin pudistelemaan päätäni muotifriikki-siskolleni. Pukeuduin nopeasti. En mä olisi mun pukeutumistani varmaan niin paljon muuten miettinyt, mutta tänäänhän olisi mun ensimmäinen päiväni uudessa koulussani. Mahassani muljahti.
Mitä helvettiä, jännittikö mua? Mun teki mieli läppäistä itseäni poskelle ja huutaa “Ryhdistäydy!” mutta en mä voinut.
Mä olen ollut ihan usvassa eilisillan jälkeen. Ikävä kyllä mun tarkkanäköinen siskonikin huomasi myös sen, ja piti mulle kauhean tentin. Mä vaikenin, ja pakenin huoneeseeni käyttämällä nukkumaan menemistä syyksi. Mutta mä valvoin miltei koko yön miettimällä sitä tyttöä. Zoe. Me tavattiin eilen ihan sattumalta, ja niin me vaan…ajauduttiin juttelemaan. Mä huomasin kaipaavani sen seuraan. Sen seurassa oli niin helppo olla.
Huomasin kauhukseni, että kello oli tosi paljon. Mulla oli enää 10 minuuttia aikaa kävellä kouluun. Sieppasin laukkuni, ja astuin sateiselle kadulle. Sisälläni sykki pieni toivon kipinä : Ehkä Zoe ja mä olisimmekin samassa koulussa? Sehän asui tässä lähellä? Lähdin kävelemään koululle päin hymy huulillani ja toivo rinnassani.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2009 17:33:20 kirjoittanut Phodos »
you are my life now.

alivingdeath

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Headphones
« Vastaus #12 : 17.03.2009 16:14:04 »
Hienosti kuvailtu kaikki! Mahtavaa oikeasti. Heti tuossa alussakin tuo miten Zoe turhautui itseensä.

Kerroit hienosti millaiseksi se hakkaaminen oli muuttunut, miten ei enää edes välitä siitä, ja miten ei edes yritä lähteä paikalta pois. Omalla tavallaan tämä tarina satuttaa, mutta on kuitenkin kaunis.

Jasperin näkökulmasta asiat olivat aika suloisia. Todella selvää miten erilaisia Zoe ja Jasper ovat niin fyysisesti että henkisestikin. Zoe tuntuu hakkaavan itsensä maahan pienimmästäkin epäonnistumisesta, ja on aika surullinen. Hänen elämänsä ei todellakaan ole mitään parasta mahdollista. Jasper taas vaikuttaa aika iloiselta ja läheiseltä perheensä kanssa. Molemmat ovat aivan ihania henkilöitä.

Zac, Jake ja muut tuollaiset saisivat hävetä - säälittäviä hakkaajia ja kiusaajia!

death

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #13 : 17.03.2009 20:05:47 »
voi kiitos taas kommentista! ihana että edes sä seuraat ja jaksat kommentoida tätä, se piristää oikeesti, ja tollasen takia jaksaa kirjottaa eteenpäin.
totta, olen tehnyt jasperista ja zoesta tarkoituksella erilaisia, mutta tarinan edetessä huomaa, kuinka paljon heissä onkaan samaa.
kiitos vielä!
you are my life now.

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Vs: Headphones
« Vastaus #14 : 18.03.2009 16:42:57 »
Sinulla on aivan upea tyyli kirjoittaa!<3

Zoe vaikuttaa suorastaan masentuneelta... Eikö kukaan koulussa huomaa hakkaamista?

Juoni oli mielenkiintoinen ja aion lukea jatkossakin :p Jatkuuko tämä vielä paljonkin?

Huomasin muutaman kohdan, johon itse olisin laittanut pilkun, mutta en niitä hoksannut eritellä. Noh, ehket niitä tässä tarvitse? :D :D

Niiiiiin, mitäs rakentavaa tästä keksisi? Unohdin jo kaiken mitä meinasin sanoa :D

Angstisuus oli aidon tuntuista ja teksti uskottavaa, ja mielestäni rakkaustarina tuolla välissä oli aivan ihanaaa<3 Ahh, Jasperin ja Zoen jutusta voisi tulla jotain, että Zoekin saisi elämänsä taas raiteilleen, mutta alun perusteella pahasti epäilen, että niin ei käy :(

Muttah, jatkoa? Kiitos tästä! :p
« Viimeksi muokattu: 18.03.2009 16:44:32 kirjoittanut Päksy »
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #15 : 18.03.2009 19:43:51 »
kiitos! totta, pilkkuvirheitä voi olla, pitääpi kiinnittää niihin sitten enemmän huomiota!
kyllä, jatkoa tulee mahdollisimman pian. alan todennäköisesti tänään kirjoittamaan jatkoa, eli huomenna ehkä saisitte uuden osan
kiitos hirveästi kommentoijille!
« Viimeksi muokattu: 18.03.2009 22:59:49 kirjoittanut Phodos »
you are my life now.

puhvo

  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Headphones
« Vastaus #16 : 19.03.2009 19:46:14 »
 Oo, tykkäsin jälleen. Hyvää kuvailua ja oli kiva saada Jasperin PoVia mukaan tähän :)

Lainaus
Valahdin lattialle kuin se verho mun tärisevistä käsistäni. En antanut itseni itkeä, vaikka se auttaisikin.
Tai niin ainakin väitetään. Vitut se mitään auttaa. Mä kyllä tajusin itsekkin, että kuulostin todella säälittävälle. Idiootille.

 Tosta tykkäsin varsinkin, ihanaa tekstiä<3 Ei, en toki tykkää angstista tai mitään ;D

 Jatkoa oottelen kans innolla, jännä nähä mite etenee.

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Headphones
« Vastaus #17 : 21.03.2009 23:30:31 »
noniin, tässäpäs se uusi osa! okei, pakko sanoa, että tässäkään ei mitään ihmeemmin tapahdu, mutta seuraavissa osissa kylläkin. ja pituus tulee kasvamaan kyllä.

-----

Zoen PoV.


Sade yltyi yltymistään. Mustat hiukseni valuivat vettä ja vaatteeni olivat melkein yhtä märät kuin olisin käynyt uimassa vaatteet päällä.
Tihensin tahtiani bussipysäkille liukastellen märällä kadulla. Katu kävi selvästi mua vastaan, ja lätsähdin kadulle erittäin epätyylikkäästi. Kirosin kömpelyyttäni ja lähdin urhoollisesti yrittämään uudestaan.
 
Huomasin bussini tulevan juuri pysäkille, ja lähdin todella juoksemaan sitä kohti ja huutamaan sen perään, bussikuskin katsoessa kummeksuen horjahtelevaa tuloani.
Työnsin rahat kuskille, ja rämähdin huohottaen ensimmäiselle silmään sattuvalle penkille. Bussin lämpö tuntui piiskaavan sateen jälkeen mukavalta. Korotin vasemman käteni silmieni yläpuolelle, ja huomasin, että se oli naarmuuntunut kaatuessani.
"Paskat!" huudahdin automaattisesti, kun huomasin että valkoisen paitani hihan reuna oli punainen verestä. Käytävän toisella puolella istuva mummo loi muhun paheksuvan katseen, ja tyydyin mulkaisemaan tätä takaisin. Se käänsi nopeasti katseensa pois ja alkoi rupatella toisen mummelin kanssa.

Hamuilin kädelläni laukkuni pohjalta paperia, että voisin painaa sen haavani päälle. Sitä ei löytynyt, joten painoin siihen bussin penkiltä löytyneen lehtisen. Toivottavasti se oli suhteellisen puhdas.
Tajusin, että bussikuskin hienoisesti paheksuva katse oli johtunut läpimärästä olemuksestani. Yritin puistella suurimman osan vedestä pois, mutta se osottautui huonoksi ajatukseksi. Puolet vesistä räiskähtivät parin edessäni olevien ihmisten päälle, puolet niiden epäonnekkaiden, jotka olivat takanani. Se mummokin sai osansa. Piilouduin nolona koulukirjani taakse ja selasin sitä muka kiinnostuneena. Tunsin kyllä katseet, jotka porautuivat selkääni, mutta päätin olla välittämättä niistä.

Lopulta kyllästyin esitykseeni, ja tungin koulukirjan laukkuuni. Kaivoin puhelinta taskustani, mutta samassa huomasinkin, että siellä oli muutakin. Jähmetyin paikoilleni. Pari tyyppiä loi muhun huolestuneen silmäyksen, mutta mä en uskaltanut liikkua. Puhelinnumero oli edelleen taskussani. Tungin kännykän taskuuni ottaessani hiukan repeytyneen lapun käteeni. Katselin vuorotellen numeroita ja kännykkääni, jonka olin taas kaivanut taskustani käteeni. Eräs keski-ikäinen nainen teki pienen liikkeen tullakseen luokseni kysymään olenko kunnossa, tai jotain sinne päin. Hän jäi kumminkin paikoilleen epäilevän näköisenä silmäillen välillä mua.

Bussimatka oli mennyt yllättävän nopeasti, pysäkkini oli vain minuutin ajomatkan päässä. Havahduin puristaen edelleen lappusta nyrkissäni keräten vieläkin ihmetteleviä katseita. Järjestin tavarani laukkuuni ja astuin ulos valmiina uuteen kylmään vesisuihkuun, mutta sade olikin loppunut ja taivaalle oli ilmestynyt sateenkaari vesipisaroiden kimaltaessa auringossa.

Käännähdin laitosmaista kouluamme kohti, mutta koin uuden järkytyksen kääntyessäni ja jähmetyin taas paikoilleni. Ei voi olla totta. Ei, ei, ei. Sydämeni alkoi hakata tuhatta ja sataa, näkymättömät sähköiskut kulkivat kehoni läpi. Huomasin haukkovani henkeä kuin hapenpuutteessa. Kurkkuani ahdisti. Samassa tunsin ilon hypähtävän sisälläni.

Oli niin mielettömän helpottavaa nähdä hänen kauniit kasvonsa, nähdä hänet pörröttämässä tummia hiuksiaan. Mun teki samassa mieli juosta sen luokse ja hypätä sen kaulaan ja huutaa hänen nimeään. Suuni toimi omia aikojaan. "Hiljaa! Mä sanoin hiljaa!" puhuin yksin omassa päässäni, mutta siitä huolimatta, mun huulilta pääsi huudahdus :

"Jasper!" Kaikki tapahtui samalla hetkellä. Se käännähti mua kohti hymyn koristaessa kauniita, säihkyviä kasvoja. Tunsin polvieni notkahtavan vaarallisesti, ja nopeasti Jasper olikin vierelläni ottamassa mua kiinni.
"Moi", Jasper sanoi hiukan huvittuneella äänellä. Sen äänestä kuulsi nauru.
"Hei vain", sanoin taas hengästyneenä. Mikä ihme mua vaivasi. Kuulostin varmaan sille, että olisin saanut jonkun sairaskohtauksen. Ei luoja.
"Aika hyvä sattuma, että satuttiin samaan kouluun!" Jasper sanoi hymyillen edelleen häikäisevästi.
"Tosiaan..."
"Millä luokalla sä olet?" Jasper kysyi, kun lähdimme kävelemään koululle päin. Mä haparoivin askelin, se itsevarmasti kävellen. Sitä ei nähtävästi häirinnyt hidas tahtimme.
"Susan Brownin luokalla. Voin varoittaa, se on todella tiukka maikka. Entä sä?", kysyin ääni värähtäen. Olin ehtinyt viidentoista minuutin sisällä nolata itseni suhteellisen pahasti.
"Et ole tosissasi! Me ollaan samalla luokalla!" Jasper hihkaisi. Sen äänestä huokui iloisuus, joka helpotti mua suunnattomasti. Väläytin sille säihkyvän hymyn mennessämme eteenpäin.

Huomasin saavani kateellisia katseita kulkiessani Jasperin kanssa. Se oli nimittäin harvinaisen komea tapaus, ja harvinaisen uutta mulle. Kävellessämme Zacin ja sen jengin ohi, huomasin niiden lautasen kokoiset silmät, ja muiden samankaltaiset katseet. Iloinen mielialani poksahti äkkiä rikki, kun Amanda käveli omahyväisen näköisenä eteemme jauhaen purkkaansa. Mietin mielessäni houkuttelevaa ajatusta, kuinka Amanda alkaisi kakomaan kurkkuaan ja vajoaisi maahan tukehtuen purkkaansa. Pieni hymy karkasi väkisinkin huulilleni.

Amanda loi kasvoilleen ällöttävän siirappiseen katseen ja hymyn. Huomasin Jasperin katsovan silti edelleen mua, jonka myös Amanda taisi huomata. Sen innostunut katse laantui vähän, mutta se silti asteli luoksemme yhtä itsevarmasti kuin se aina on. Se selvästi meinasi seivästää Jasperin haaviinsa.

"No hei! Meillä onkin täällä uusia tyyppejä! Siistiä!" Amanda aloitti säihkyen. Oksettavaa. "Meillä täällä koulussa on tietysti parempaakin sakkia kuin tämä pikku ystäväsi",Amanda jatkoi katsahtaen muhun ivallisesti ja sanoi "Joten voit tulla hengaamaan meidän kanssa!" hän sanoi viitaten kavereihinsa päin. Jasperin ilme oli muuttunut koko ajan vaan inhoavammaksi Amandan selostuksen aikana, ja Amandakin taisi käsittää sen.
"Kiitos, mutta mun seurani on ihan riittävän hyvä", Jasper sanoi ääni kylmyyttä tihkuen.
Amanda häipyi sanaakaan sanomatta nakellen näyttävästi niskojaan. Tyytyväisyys levisi sisälleni, samoin kiitollisuus.

Sanaakaan sanomatta astuimme sisään luokkaamme. Sanoja ei tarvittu. Jasperkin tiesi kiitollisuuteni ilman ääntäkään. Taas yksi hyvä puoli siitä ihmisestä.

Jasperin PoV.

Istuuduimme tuoleihimme pulpettiemme eteen. Koulu oli tosiaan erilainen kuin edellinen. Tästä paikasta kyllä huokui, kuinka kaikilla oli omat piirinsä, kuinka juorut täällä kulkivat tuulen nopeudella. Toki oli poikkeus. Tämä tyttö vieressäni.

Ensimmäinen tunti oli fysiikkaa. Helppoa. Nämä jutut osaan jo. Kaivoin kuitenkin vihkoni esille ja aloin kirjoittamaan. Opettajan ääni vaimentui taustakohinaksi vajotessani ajatuksiini.

Onkohan kukaan koskaan huomannut, kuinka kaunis Zoe onkaan? Kuinka hänen hiuksensa kiiltävät auringossa, kuinka hänen silmänsä välkehtivät välillä ilosta. Välillä ne taas ovat täynnä surua, turhautuneisuutta. Haluaisin niin kuulla hänestä lisää. Haluaisin tietää hänen salaisuutensa, oppia lukemaan häntä. Hymyilin hänen kasvoilleen nyt, kun ne olivat keskittyneet opettajan selitykseen.
Kynä liikkui paperillani tajuamattani edes mitä kirjoitin.

Niin, se vaalea pitkä omahyväinen tyttö, joka tuli puhumaan mulle tänään. Mitä jotkut hänessä näkevät, kun Zoe on hänen vierellään?

Katsahdin taas Zoen suuntaan. Hänkin oli kääntänyt katseensa muhun, ja tuijotimme toisiamme hetken suoraan silmiin. Hänen silmänsä kiilsivät - kyynelistäkö? Mun teki niin mieli kysyä, että mikä sitä vaivasi, auttaa sitä. Mutta sitten kellon pirinä täytti luokkahuoneen, ja kaikki alkoivat pakkailla tavaroitaan. Zoe oli heistä nopein. Hänen kauneutensa sai mut huokaisemaan ääneen. Zoe kohotti taas katseensa ja huomasin nyt kyynelten kimaltelevan hänen poskillaan. Sujahdin hänen vierelleen. Luokkahuone oli jo tyhjä. Oli vain mä ja Zoe. Hiljaisuus.
Liikahdin häntä lähemmäs, kuivasin hänen kyyneleensä. Zoe jähmettyi paikoilleen ja sulki silmänsä. Vedin äkkiä käteni pois peläten, että teinkö jotain väärin. Zoe sujahti ohitseni ja oli jo ovella kuiskaten:
"Sori."
Ja sitten se katosi. Jäin yksin luokkahuoneeseen. Sydämeni pampatti edelleen rinnassani kovaa. Viimein nostin koululaukun olalleni ja poistuin luokasta. Mun on pakko löytää Zoe.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2009 23:43:01 kirjoittanut Phodos »
you are my life now.

sateenvarjo

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Superhero's disguise
    • choke on the drama
Vs: Headphones
« Vastaus #18 : 26.03.2009 08:43:14 »
No aw, ihana osa. :------)

Lainaus
Niin, se vaalea pitkä omahyväinen tyttö, joka tuli puhumaan mulle tänään. Mitä jotkut hänessä näkevät, kun Zoe on hänen vierellään?


Ihan mielettömän ihana kohta. Tosi hyvin kirjotettu ja jotenkin sai pointsit Jasperin puolelle tässä luvussa. Jotenki mukava tietää et se välittää noinki paljon Zoesta ja pitää siitä noinki paljon. 88)

Eli, um, sori, ATK- tunti loppuu kohta niin tuli vähän kiire, mut JATKOA nopeesti !
Päästän sut menee vertavuotavana ja mä tiedän että tuut takas huomenna

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Headphones
« Vastaus #19 : 26.03.2009 09:15:41 »
Tämän tarinan nimi nappasi huomioni sanan säilää selatessa joten avasin sen uteliaisuuttani. Hyvä että avasinkin! Ihanaa kun joku tekee näin ajankohtaisesta ja tutusta aiheesta tarinaa, kuulostamatta silti kliseiseltä. Jatkoa pyytelen o:]