Kirjoittaja Aihe: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S, romance  (Luettu 3933 kertaa)

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Nimi:"Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä"
Kirjoittaja:Elendir
Beta:ei
Genre:romance
Ikäraja:S
Disclaimer:minun

A/N:Tämä pieni tarina pohjautuu tosielämään ja inspiraationi sain Jane Austenin romaanista "Järki ja tunteet" tehdystä elokuvasta.



   Onhan se hassua. Sanoin sinulle "moi" jossain kaupungilla. Luulin sinua ystäväkseni ja pyysin vielä anteeksi erehdystäni. Katsoit minua silmiin ja kysyit lähtisinkö kahville. Minä valittelin kiirettä ja annoin sinulle puhelinnumeroni. En ajatellut, että oikeasti soittaisit. Sehän olisi kuin sadusta. Enkä minä ollut uskonut satuihin enää pitkään aikaan. Sinä lauantaina tapasin sinut kahvilassa. Join kahvin ja sinä lasin vettä. Kysyin sinulta, miksi juot vettä, ja sanoit, ettet pidä kahvista.Hymyilin vastauksellesi. Sanoit, että minulla on kaunis hymy.

   Sen lauantain jälkeen soitit minulle aina uudestaan. Sovimme aina tapaavamme samassa kahvilassa. Minä join kahvia, sinä vettä. Juttelimme niitä näitä ja olimme kuin vanhat ystävät. Huomasin odottavani niitä pieniä hetkiä joka kerta enemmän. Aloin miettiä sinua illalla sängyssä. Mietin, mihin nämä lauantait minua johtivat.

   Eräänä lauantaina, istuessamme siinä samassa kahvilassa, sinä tilasitkin teetä. Huomasin heti jonkin muuttuneen. Yritin tavoittaa katsettasi, mutta sinä et ollut läsnä. Lopulta kysyin, mikä oli hätänä. Sanoit uponneesi liian pitkälle. Katsoin sinua kysyvin silmin. Kerroit minulle tunteistasi. Miten olit huomaamattasi päästänyt minut lähelle sydäntäsi. En saanut sanaa suustani. Sinä näytit niin haavoittuvalta. Katseesi paljasti, että minulla olisi nyt valta särkeä sydämesi. Lopulta tajusin, mitä olit sanonut. Hymyilin, ja ennen pitkään purskahdin helpottuneeseen nauruun. Sovimme tapaavamme jo huomenna.

   Tänään mietin miten se kaikki silloin tapahtui. Onhan siitä jo aikaa, mutta edelleen se ihmetyttää minua. Miten minun pieni erehdykseni johtikaan tällaiseen koko elämän kestävään onneen. Sinä lähtisit tänään matkalle. Tiesin kuitenkin, että palaat takaisin. Kuiskaisit lähtiessäsi korvaani: "minä rakastan sinua". Minä hymyilisin.


"Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä".

A/N:kommentit ovat tervetulleita:)
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:57:51 kirjoittanut Scarlett »
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Nettis

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #1 : 22.02.2009 19:04:46 »
Awww, ihana. Ei tohon voi muuta sanoa, kun että äärimmäisen söpöä ja ihanaa. Varsinkin jos tosiaan perustuu tosielämään, eihän tollasta tapahdu oikeesti! Tuli hyvä mieli ja väkisin kohoaa pieni hymy huulille :)

Vähän olisi ehkä tota tekstin "ulkonäköä" voinut miettiä toisen kerran, kappaleet olisi voinut erottaa tyhjillä riveillä, tommosta putkeen kirjotettua tekstiä on ikävä lukea.

Mutta sisältö kyllä korvaa tuommoiset pienet miinukse, ihanaa kertakaikkiaan (:
Tulikehränä aurinko nousee
pimeyden karkoittaen
Tulikehränä aurinko nousee
varjot polttaen pois

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #2 : 22.02.2009 20:34:20 »
Mietin kyllä kauan, että kirjoitanko sen noin vai kappaleet erikseen, mutta ensi kerralla teen sitten viisaamman päätöksen :)
Mukavaa jos pidit ja kiitos kommentista ja neuvoista. :)
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Sira

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #3 : 22.02.2009 22:22:39 »
Voi olipas söpö ! n___n Sait mut hymyilemään. : ) Ja samaa mieltä tosta tekstin ulkoasusta ne olisi voinut laittaa kappaleet erikseen , kun tota on tosiaan tosi ikävä lukea.
8))

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #4 : 23.02.2009 07:54:07 »
Kiva kun pidit ja kommentoit. :)
Taidankin heti erottaa ne kappaleet toisistaan, kun kaikki ovat sitä niin toivoneet...
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

latzku_

  • ***
  • Viestejä: 197
  • drarry<33
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #5 : 24.02.2009 18:59:42 »
todella ihanaa tekstiä olet saanut aikaan ja pidin kovasti, kiitä ja kumarran ;D





latzku_

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #6 : 24.02.2009 19:08:21 »
Kiitoksia, latzku_! :)
Mikäs sen ihanampaa, kuin kuulla, että löpinöistäni pidetään...
Pidän tätä itsekin onnistuneimpana kyhäelmänä, mitä nyt olen aikaiseksi saanut...
Ja miljoonat kiitokset kommentista!!! :-*
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Sleepwalker

  • Vieras
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #7 : 16.07.2009 10:22:30 »
Putkeen kommentointia..  ::) lyhyt, romanttinen, söpö.. Inhoan sitä sanaa, mutta muuten ei voi kuvailla.  ;D Luulen, että tuo oli kyllä oikea ratkaisu, jättää kuvailematta tuota 'ulkonäköä', sillä sen ansiosta, jokaiselle jää mielikuvitus tilaa, kuvitella oman prinnsi Urhean sinne.  :D

Yleensäkin ottaen, lyhyisiin teksteihin ei pysty kommentoimaan niin paljoa, mutta niihin pystyy tiivistämään sen tunteen niin hyvin, että joskus ne ovat parempia kuin pitkät..

Olikohan tuon kaiken tarkoituksena sanoa, että tykkäsin erittäin paljon? Juuri tuo mielikuvitustila antoi sellaisen pienen säväyksen, kun ei ole määritelty ulkonäköjä.  :)

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #8 : 16.07.2009 13:53:23 »
Ei haittaa putkeenkommentointi ::)
Söpöksi minä tätä yritinkin kirjoittaa, joten se on ihan hyvä sana tuohon yhteyteen :)
Minulla on yleensäkin melko vapaasti tulkittavia juttuja, kun niistä saa yleensä eniten ajatuksia ja minusta se on mukavaa. Älä kysy mitä yritän selittää :D
kiitos tästäkin kommentista ;)
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Amnesiac

  • ***
  • Viestejä: 235
    • tumblr
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #9 : 16.07.2009 18:11:54 »
Oi, tämä oli niin suloinen! En yleensä lue mitään tämän tyylistäkään, mutta päätin lukaista tämän syystä jota en itsekään tiedä ja nyt olen sitä mieltä, että minun pitäisi valita sattumanvaraisesti näitä söpöilyjä täältä useamminkin.: 3

Tähän sopi niin hyvin, että henkilöiden nimiä ei kerrottu tai ulkonäköä pahemmin kuvailtu. En olisi tykännyt tästä läheskään niin paljon, jos nuo kaksi asiaa olisivat toisin. :-- ) Tässä oli mukavaa juuri se, että niin paljon oli jätetty lukijan mielikuvituksen varaan ja tarina silti toimi. Tykkäsin myös tarinan ideasta tosi paljon. Tämä pisti hymyilemään erittäin leveästi.: )

Eli kommentti tiivistettynä: aww, kuinka söpö.^__^ Pakko jättää tämä kommentti näin tyngäksi, kun pizza palaa.:-- D Mutta kiitos tästä! 8)

Järki ja tunteet on btw hyvä leffa.:- D ♥
Minä en unohda sinua koskaan, vaikka en muistaisi omaa nimeäni.

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #10 : 16.07.2009 18:40:38 »
Mukavaa jos tykkäsit :) ja vielä parempi jos pitsa pelastui :D
Ja kiitokset kommentistakin ;) Mukavaa kun löytyy muitakin Jane Austenin tarinoita katsovia :)
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Tobaki

  • Vieras
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #11 : 16.07.2009 19:50:12 »
Tämä tuntui kauhian aidolta ja romanttiselta ja tuli kauhian kurja ja yksinäinen olo : <
Ei siinä mitään, kauhian söpö pätkä ja hyvin kirjoitettu, ihanan pelkistetty ja kaikki vaan.. ää, en tiedä.
Niin aidontuntuinen kun ei ollut mitään kuvailua pahemmin, ja silti nuo pienet sanat kuten
Lainaus
Sinä näytit niin haavoittuvalta. Katseesi paljasti, että minulla olisi nyt valta särkeä sydämesi.
tuo kohta. Kaksi lausetta ja muhun iski tilanteen fiilikset täysillä vasten kasvoja.
Ja muutenkin näin kaiken sieluni silmin vaikkei kuvailua ollut oikeasti kuin nimeksi, eli juuri sopivan verran tällaiseen.
(Onko tämä omakohtaisten kokemusten pohjalta kirjoitettu, ei yllättäisi yhtään  :D)

Tämä oli ihastuttava tekstinkappale, kiitos paljon : >
Tosin tarvitsisin nyt suklaata ._.

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: "Miten olenkaan kaivannut tuota hymyä" S
« Vastaus #12 : 16.07.2009 20:39:26 »
Pahoittelen kurjaa ja yksinäistä oloasi. :(
Ei ole aivan omia kokemuksia vaan eräs tuttu tutustui ystäväänsä näin ja minä päätin vähän värittää tarinaa romantiikalla ja fiktiolla ja lisäsin sinne pari tärkeää juttua omasta elämästäni ja tässä tulos.
Toivottavasti löytyy suklaata :D
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!