Kirjoittaja Aihe: Potter-fandomin paritukset  (Luettu 107866 kertaa)

Lasijoutsen

Vs: Mitkäs on teidän lempi shippaukset
« Vastaus #400 : 28.07.2016 09:36:11 »
Minä tykkään Dramionesta, Drinnystä ja Draco/Astoriasta. ;D James/Lily on myös aika hyvä. Hmm... Ei nyt mitään muuta tule mieleen oikeastaan, mutta riippuu myös vähän ficistä, koska joissakin hyvissä saatan lukea muutakin, mutta pääosin kylläkin näitä.

Lasijoutsen

carrowfan

• Hah, respect
Vs: Potter-fandomin paritukset
« Vastaus #401 : 06.01.2019 14:00:18 »
Parittaako kukaan tääl Alectoa Bellatrixin kans? Turha edes puhua Carrowien parittamisesta keskenään, koska saisin vihaisen fanilauman niskaani.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2019 14:03:27 kirjoittanut carrowfan »
"Papereissa 20, henkisesti 17"

Fairy tale

« Vastaus #402 : 15.10.2019 15:33:27 »
Voi samperi alkusivuilta saa hyvät naurut.  ;D
Kuka tykkää salmiakista ja kuka lakritsasta ja toinen ei voi sietää niitä. Näin se vain menee.

Muutamat ovat sanoneet että hyvin kirjoitettu fikki voi sisältää minkä parituksen tahansa.
Juuri näin. Olen huomannut että tartun aika monenlaisiin fikkeihin. Yksi ainoa on, johon en koske pitkällä tikullakaan on Draco/Hermione. Se ei vain mene jakeluun. Ainoa nainen, jonka voin Dracolle käsittää on Astoria.

Monikin paritus toimii tietyn ikärajan puitteissa. Jos ensimmäisenä mietitään Voro hässimässä ties kenen kanssa niin fikki jääkin koskematta. Mutta Vorollekin rakkautta on kirjoitettu matalammalla ikärajalla ja sopii oikein hyvin. Toinen kauhistuksen aihe on ollut Hagrid. No, hänestäkin on kirjoitettu oikein kiva treffifikki Pomonan kanssa.

Hahmon ikä luo mielikuvia - välillä vääriä sellaisia.
Vanha Dumbledore on se neutraali seksitön vanhus. Hahaha, nauroin noita vanhoja kommentteja, en pahalla vaan ihan hyvällä.  ;D Mutta nuorella Dumbeldorella on ollut säpinää ja siitä olemme saaneetkin Otusleffojen kautta vähän vauhtia.

H/D toimii tuhannesti paremmin kun kyse on Tylypahkan jälkeisestä ajasta! Usein on mielikuva Dracosta rikkaana pallapentuna ja kiusaajana ja Harrysta kolhittuna ja kärsivänä. Entäs toisiinpäin - Dracoa painostaa pahoihin tekoihin itse Pimeän lordi ja poika on hyvinkin rikki ja sitten Harry tulee ja vetäisee sektumsempraa kehiin. Molemmista hahmoista löytyy herkkää ja pimeää. Ja mitä tapahtuukaan pari vuotta sodan jälkeen? No ne herkulliset fikit on kirjoitettu siitä.  ;)

Lainaus
Itseasiassa tämä on yksi niistä asioista, joka saa minut näkemään punaista Pottereissa. Juu, ymmärrän vielä James/Lily parituksen, mutta hei, olisi voinut Row käyttää sen verran mielikuvitusta että olisi parittanut Harryn jollenkin toisella kuin Ginnylle. Tai vaihtoehtoisesti luonut Ginnyn toisenlaiseksi. Koska Ginny on aivan kuin Lily ja minua ärsyttää se, että Pottereissa sukupolvet muistuttavat niin vietävästi toisiaan. Se ei vaan ole yhtään realistista.

Juu, Harry/Ginny tuntuu yksinomaan sukupolven jatkumolta. Harryssa toteutuu jaa jää henkiin se mikä Jamesissa ja Lilyssä kuoli. Boooring!

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
« Vastaus #403 : 18.10.2019 05:09:56 »
Kieltämättä tästä topicista nousi kyllä oikeet nostalgiafiilikset😂 en muistanutkaan, että ennen täällä oli keskustelu niin dramaattista. Jostain syystä tuli flashbackit ekaan ja ainoaan helsinkimiittiini (09?) Kun lennettiin vähän joka paikasta ulos, kun mukana oli joku, joka kiroili suureen ääneen😂

Nykyään olen samoilla linjoilla monen kanssa, riippuu tosi paljon tekstistä, mikä paritus toimii/ei toimi.

Harry/Ginny -soppaan pakko työntää lusikka ja sanoa, että silloin kun luin kirjat ekaa kertaa, shippasin oikeastaan kaikkia canonpareja, ja vieläkin lukiessa niistä ihan tykkään.
Nuorempana samaistuin hirveästi Ginnyyn, kun se oli ujo, ja Chohon, kun se oli itkupilli😂 ylipäätään kaiken vähänkään romanttisen sisällön Pottereista ahmin totaalisesti parituksesta riipumatta. (Olisin ollut ihan seitsemännessä taivaassa, jos Harryn ja Ginnyn yhteisiä hetkiä oltaisiin kuvattu enemmän).

Sitten kun mennään fanficcien puolelle, on paritukset ihan eri asia. Siinä vaiheessa canon on enimmäkseen "niin nähty", ja haluan lukea ja kirjoittaa jotain ihan muuta.

Yksi fanisuosikki, jota en ole koskaan ymmärtänyt, tai löytänyt kiinnostavaa lähestymistapaa (mielestäni se vaan on tylsä), on Sirius/Remus.
Kertokaa mulle mikä siitä parista tekee niin suositun ja ennen kaikkea mielenkiintoisen?
Kirjoistakaan en ole saanut kimmoketta niille, vaikka yleisesti ottaen pidän kovasti ystäväparituksista (Seamus/Dean, Parvati/Lavender, Ginny/Luna, Harry/Neville,  James/Sirius, Harry/Ron <33)
« Viimeksi muokattu: 18.10.2019 06:59:32 kirjoittanut Violetu »
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Angelina

• Stark-Rogers
  • Valvoja
« Vastaus #404 : 21.10.2019 19:56:03 »
Yksi fanisuosikki, jota en ole koskaan ymmärtänyt, tai löytänyt kiinnostavaa lähestymistapaa (mielestäni se vaan on tylsä), on Sirius/Remus.
Kertokaa mulle mikä siitä parista tekee niin suositun ja ennen kaikkea mielenkiintoisen?

This! Siis oon aivan samaa mieltä, en oo koskaan tykännyt :'D Sivuparituksena sitä on ollut joissakin lukemissani Drarryissa, mutta ei oo koskaan kyllä muhun iskenyt. En oo tainnut koskaan edes lukea yhtäkään varsinaista Sirius/Remus ficciä, koska mustakin se on tylsä! James/Sirius iskee paljon paremmin.

“I thought you and Tony were still gazing into each other’s eyes.”

Ava+bannu © Ingrid

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #405 : 22.10.2019 00:01:04 »
Kieltämättä tämän ketjun alkua on hupaisaa lukea.  ;D Se on mikä ketäkin miellyttää, ja aina siitä on mahdollista saada kiistaakin aikaan. ;)

Olen sitä mieltä, että melkeinpä minkä tahansa parin saa toimimaan, kun sen kirjoittaa niin, että se kolahtaa. :) Toki jokaisella on se makunsa, mutta itse tykkään rare-yhdistelmistä ja siitä, että kokeillaan luoviakin ideoita, varsinkin jos niihin saa jonkinlaisen yhdyssiteen tai linkin, joka toimii.

Lainaus
Hmm, itse en ikinä ole ollut mikään kummoinen Sirius-fani, mutta Remuksesta olen tykännyt alusta asti. Uskoisin, että se on se vastakohtaisuus, joka näissä vetoaa. Sirius esitetään ulospäinsuuntautuneena (ainakin ficeissä) ja suosittuna seuramiehenä, Remus puolestaan hiljaisena, epävarmana ja yksinäisyyteen vetäytyvänä, joten onhan se siinä mielessä osuva yhdistelmä?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~