Kirjoittaja Aihe: Unelmien horisontti (Sev/Lily, fluff, S)  (Luettu 3217 kertaa)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Unelmien horisontti (Sev/Lily, fluff, S)
« : 28.02.2009 17:50:23 »
Nimi: Unelmien horisontti
Kirjoittaja: Belsissa
Beta: sera
Genre: Fluff
Paritukset: Sev/Lily
Ikäraja: S
A/N: Innostuin itse lukemaan, Sev/Lily parituksella varustettuja ficcejä ja päätin sitten itse kirjoittaa tällaisen.  :D Tämä on ensimmäisiä ficcejäni, joten tuotos voi olla sen mukainen :D Toivon, että tämä nyt sitten viihdyttäisi kuitenkin edes jotakin.  J.K. Rowling omistaa hahmot, paikat ym., joten en saa kirjoituksestani korvausta.


Katselin ihaillen edessä istuvaani tyttöä, kuvankaunista Lily Evansia. Ihmettelin taas, kenties tuhannen kerran, kuinka joku saattoi olla noin henkeäsalpaava, kuin enkeli.

Lilyn vieressä istuva tyttö, jonka nimeä en muistanut, hirnui naurusta jollekin James Potterin ääliömäiselle vitsille. Tarkoitus oli varmaankin ollut naurattaa ensiksi mainitsemaani tyttöä, mutta tämä vain pyöräytti silmiään ja totesi jotain siihen suuntaan, että pojalla oli huono huumorintaju.

Tästä Potter ei näyttänyt ollenkaan pitävän, sillä hänen omahyväinen ilmeensä pyyhkiytyi unholaan. James vilkaisi minua, kuin hänen oma ääliömäisyytensä olisi minun vikani. Kohotin kulmiani pojalle ja olin jälleen syventyvinäni Kuhnusarvion opetukseen.

En saanut koko lopputuntina rauhaa ajatuksiltani, tai oikeastaan tunteiltani, tunteiltani Lily Evansia kohtaan. Jokainen asento tuntui kamalan epämukavalta, enkä saanut millään kiinni opetuksesta. Kuinka tuo tyttö saikaan minut melkein hulluuden partaalle?

Pienen ikuisuuden jälkeen Kuhnusarvio vihdoinkin päästi meidät tunnilta toivottaen hyvät päivänjatkot.

Varovaisin askelin hivuttauduin Lilyn viereen kysyäkseni, mikä tunti hänellä seuraavaksi olisi. Voisimme ehkä hyvässä lykyssä kävellä tunneillemme yhtä matkaa.

”Lily?”

Se oli jälleen James Potter, joka kutsui Lilyä niin imelästi kuin suinkin osasi.

”Niin James?”
”Mietin vain, olisitko ehkä kävellyt minun kanssani seuraavalle tunnille…”
”Anteeksi, mutta en taida vaivautua”, tyttö totesi viileästi, jolloin en voinut olla virnistämättä itsekseni.

Valitettavasti Potter oli huomannut tämän.

”Mitä sinä virnuilet, Ruikuli?”
”Se ei varmaankaan ole sinun asiasi, Potter.”

Potterin paras ystävä, vai olisikohan parempi sana peräti koira, hymyili sillä tavalla ilkikurisesti, että tiesin minua jälleen nöyryytettävän. Kuhnusarviokin oli jo lähtenyt luokasta, joten mikään ei nyt estäisi poikia.

Myös moni muu oli päätellyt tämän saman, sillä meitä seurasi nyt ainakin viisitoista kiinnostunutta silmäparia.

”Pitäisiköhän sinua hieman opettaa?” Potter kysyi virnistellen typerästi.
”Anna hänen olla!” Lily kiljaisi.
”Tai mitä?” Sirius Musta naurahti.
”Te olette ihan käsittämättömiä! Onko teidän oma itsetuntonne niin pohjalla, että teidän pitää alentua tuollaiseen?”
”E-ei, Lily minä –,”James änkytti.
”No toisaalta, olisi minunkin, jos olisin sinä!” Lily huudahti rientäen pois noiden ylimielisten ääliöiden luota, tarttuen minua kädestä ja vetäisten pois luokasta.

”Olen niin pahoillani, Severus”, hän pahoitteli.
”No jaa, olisin enemmänkin pahoillani Jamesin puolesta, hän kun on tuollainen mäntti!” mutisin.

Lily purskahti äänekkääseen, heleään nauruun.

”Olet aivan oikeassa!”

Tunsin kasvoilleni nousevan punan ja käänsin kasvoni lattiaa kohden.

”Mikä tunti sinulla on seuraavaksi?” Lily kysyi.
”Muodonmuutoksia.”
”No, tiemme varmaankin sitten eroavat tässä, minulla on taikaeläinten hoitoa.”
”Mm..”

Lily pysähtyi ja käänsi katseensa suoraan minun silmiini.

Kurkkuani kuristi noiden läpitunkevien ja määrätietoisten vihreiden silmien katse, ne tuntuivat porautuvan suoraan sieluuni, johon kukaan muu ei koskaan ollut nähnyt.

”Loukkasiko James sinua pahasti?”
”Ei – hän on vain mäntti.”
”Hyvä, mutta minun on mentävä”, Lily totesi ja suuteli minua hellästi poskelle.

Tunsin jokaisen ruumiini solun reagoivan siihen kiivaammin kuin koskaan mihinkään. Minun täytyi suorastaan tarkistaa, etteivät vaatteeni olleet syttyneet tuleen.

Oliko äskeinen ollut totta, vai oliko hän todellakin antanut minulle poskisuudelman?

Koko matkan muodonmuutoksiin tuntui, kuin olisin leijunut pilvissä, irrallaan muusta maailmasta, taivaallisessa unelmassa.

En edes ehtinyt huomata unelmoinniltani, että olin saapunut luokkaan ja istunut paikalleni takariviin, suuren ikkunan viereen.

Jälleen kerran minulta meni ohi kaikki, mitä tunnilla opetettiin, sillä katselin vain ikkunasta Tylypahkan tiluksille. Maa hohti vihreyttään, näytti kuin se kaukana horisontissa yhtyisi pilvettömän taivaan kanssa. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta, niin että hieman aaltoileva järvi kiilteli tuhansien timanttien tavoin.

Maailma ei varmaan koskaan ollut näyttänyt yhtä kauniilta.
 
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 20:48:36 kirjoittanut Guadaloupe »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #1 : 01.03.2009 13:19:30 »
Tämähän oli tosi hyvä! Miten eksynkään tänään lukemaan vain sellaisia ficcejä, joista pidän?  ;D
No kumminkin, mahtava ficci, kuvailit hyvin Severuksen tunteita, enkä löytänyt kirjoitus virheitä(enkä kyllä ole hirveän hyvä niitä löytämäänkään.. )
Kiitos tästä!

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #2 : 01.03.2009 14:05:12 »
Kiitos kommentista Hp-fani4EveR! Mahtava juttu, tykkäsit :) Äläkä turhaan kiittele minua, mun tässä pitäis kiittää sinua, kun vaivauduit lukemaan ja kommentoimaan :)

Kiitos muillekkin, jotka on lueskellu ja sitä kommenttia toivoisin vielä muiltakin ;)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #3 : 02.03.2009 18:24:28 »
Luin tän jo eilen, mutten silloin keksinyt mitään sanottavaa. Tää oli minusta ihanan fluff painotteinen, oli kiva lukea vaihteeksi "ei niin katkeraa" Kalkarosta. Minkä ikäisiä Severus ja Lily tässä muuten oli? Seven tunteet olit saanut kuvattua kivasti, en tiedä, ehkä jotenkin lapsenomaisesti mutt se oli tässä tapauksessa vaan plussaa :) Toi nimikin oli kaunis, jotenkin toiveikas.. Tässä ei ollut mitenkään erityisen kuvailua, muttei se haittaa, tää oli kaunis omalla tavallaan. Tätä oli mielyttävä lukea, tunnelma ja teksi oli sellaista kevyttä.. ;) Kaikinpuolin tykkäsin, laitathan vielä jatkoa?
Einmal ist keinmal


Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #4 : 02.03.2009 20:46:48 »
Kiitos kommentistasi Kuurankukka! :)

Severus ja Lily oli tässä ficissä varmaankin noin toisluokkalaisia. En itseasiassa miettinyt asiaa pahemmin tätä kirjoittaessani, ideana oli vain kirjoittaa heistä hyvin nuorina, muttei kuitenkaan aivan pikkulapsina.

Halusin kirjoittaa jotain kevyempää, kun itse olin lukenut hyvin synkkiä ficcejä ja elämäntilanteeni on hieman vastaavanlainen.

En ole varma, kirjoitanko enää jatkoa, alunperin ajattelin jättää tämän tähän, mutta voisinhan ehkä vielä jatkaakin. Pitäisi ensin vain hahmottaa miten  :) Ilmoittelen kyllä jatkosta.

Ja vielä kerran: kiitos kommentistasi ja siitä, että luit raapustukseni. Mukavaa, että pidit  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

janitä

  • Vieras
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #5 : 04.03.2009 17:54:17 »
oi aivan ihana ficci!!!!!! .......... ois kiva jos tulis jatkooooo(hhhhhh) ;D

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #6 : 04.03.2009 20:56:12 »
Janitä, kiitos paljon. Jatkon kirjoittamista olen harkinnut, mutten ole siitä varma.

Ginevré , kiitos sinullekin. Luin tosiaan sinun ficcisi kaikkialla ja ihastuin siihen  :)
Juuri tuon sanomasi takia, en välttämättä kirjoita jatkoa. Se ei ehkä sopisi tähän. Jos saan inspiraation, niin kirjoitan kyllä lisää, mutta muuten en.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

PrisonerOfAzkaban

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #7 : 05.03.2009 17:14:19 »
Todella kaunis ficci! toistan muita eli jatko olisi mukava toisin sanoen oli niin ihana että olisi voinut lukea vaikkka kuinka kauan ;)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #8 : 05.03.2009 20:55:53 »
Kiitos kehuista PrisonerOfAzkaban!  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

PrisonerOfAzkaban

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #9 : 07.03.2009 16:22:15 »
mites näitä voi tänne kirjotella???  kysyn nyt sulta jostai syystä mutta tuli vaan samalla mieleen.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #10 : 11.03.2009 14:35:59 »
Kun menet johonkin näistä finfanfunin kategorioista, niin paina oikeassa yläkulmassa olevaa nappia "uusi aihe".
Esim Wordilla kannattaa kirjoittaa ja sitten kopioda siihen  :)

Finfanfunista löytyy kyllä ohjeetkin siihen  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

PrisonerOfAzkaban

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #11 : 12.03.2009 19:45:12 »
kiitos kamalan paljon vastauksesta ;)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #12 : 14.03.2009 13:04:22 »
ole hyvä vain (:
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Unelmien horisontti
« Vastaus #13 : 14.03.2009 19:40:40 »
Olen nyt tehnyt päätökseni jatkon suhteen ja se on, että en sitä valitettavasti tähän ficciin kirjoita.

En usko, että saisin tähän mitään järkevää jatkoa. Lisäksi tämä on ehkä hieman sen tyyppinen fic, mitä en pitkään jaksaisi kirjoittaa.

Kiitos kuitenkin lukijoille :)

Ja näille jatkoa kaipaaville vielä: Olen kirjoittanut Hunajaherttuaan Valot -nimistä ficciä(Draco/Astoria), josta olisi tarkoitus tulla vähän pidempi, että ajattelin ilmoittaa, jos jotakin nyt sattuisi kiinnostamaan. Lisäksi julkaisen pian horror ficin(Narcissa/Bella), mutten oikein osaa päättää, mikä sen ikärajaksi tulisi.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini