Kirjoittaja Aihe: Isäni ei osaa leikata kalkkunaa || S, pikku-James ja Harry, one-shot  (Luettu 11155 kertaa)

Renttu

  • Hooked
  • ***
  • Viestejä: 463
  • ©Haava
Vs: Isäni ei osaa leikata kalkkunaa
« Vastaus #20 : 02.02.2011 08:28:13 »
Siis nyt on aivan pakko jättää jonkinlainen kommentti, hymyilen täällä niin, että veikkaan että pelastit jos et vähintään mun iltaa niin sitten saman tien koko loppuviikonkin. Oivoivoi. <3

Kun aloin miettiin tota kertojanääniasiaa, niin tuli mieleen omat näille päiville säästyneet kirjoitukset tuolta iältä, ja jos ne yhtään kuvas mun ajatusmaailmaa sillon niin onnistuit siinä oikein hyvin. Oi hih. Ensimmäisestä kappaleesta lähtien hihittelin ja lopussa jo ihan kiemurtelin tosta suloisuudesta. Kyllähän pikku Jamesin nyt pitää kalkkunaa leikkaamaan opetella, vaikkei isä sitä osaakaan. :) Ja tosiaan kuten monet on jo sanoneetkin, niin toi salakieli tai salanimi oli ihana oivallus, tuli ihan lukijalle semmonen hihhih-fiilis (ei, en osaa kuvata sitä paremmalla sanalla) että minäpäs tiedän, mitä ne sinulta piilottelevat.

Juu-u. Oon ihan hih, ja kiitän kovasti. :)

Headstrong, today I feel headstrong.

banneri by raitis

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 744
  • damnation daniel
Oi, tämä oli ihana ^^ rakastuin tähän, oikeesti :)
toi miten James, asd, alan jopa pitää Jamesista :D vihaan sitä jostain ihan ihme syistä :D
tää oli hirmu suloinen, jatka toki kirjoittamista :)

Kiitos että sain lujkea tämän .3
~Criss joka ei osaa kommentoida~

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Ei kuulosta yhtään liian nuorelta Jamesin kertojaääni, just oikelta <3 Oon sen verran sisarusten penskojen kanssa pyörinyt ja niihin on siunaantunut pari pikkuvanhaakin, ihan selkeesti tunnistin sellasen äänen :D

Aivan mahtava. Jätti sanattomaksi ja, haha, Harry ei osaa leikata kalkkunaa :P


<3

-B
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Tämä on ihana!

On joo ihan tyhmä Harry-isä, ei osaa edes leikata kalkkunaa! Tämä oli ihanan lapsellisesti(siis lapsenmielisesti) kirjoitettu, niin lapsenomaisesti. Kirjoitustyyli oli siis todella ihana. Pikku-James oli myös tosi suloinen leikkiessä salapoliisia. Jotenkin Jamesmaista vaikkei koko hahmoa ole esiintynyt Pottereissa kuin hiukan ja silloinkin kaksi vuotta vanhempana.

Idea oli loistava ja valtavan hyvin toteutettu, en itse asiassa keksi mitään mistä en olisi tykännyt. :D James oli ihana ja muutkin hahmot olivat varsin itsejään vaikkei Ginnyn lepakonräkäherjat päässeetkään esille. Tämä oli kivan humoristinen mutta ei mennyt mihinkään älyttömyyksiin, onneksi. Olisi mennyt hyvä ficci pilalle.

Teksti oli sujuvaa koko ajan eikä tylsiä kohtia löytynyt. Kirjoitusvirheitäkään en bongannut(hyvä hyvä!) Jatkan edelleen tästä lapseomaisuudesta, musta oli hauskaa kun James oli niin epäilevä, "ihan kuin äiti ei itse osaisi" ynnä muuta saman tapaista.

Lainaus
Ron on tehnyt jälkiruokaa, ja minusta tuntuu, että se maistuu vielä oudommalta, jos se pääsee jäähtymään.
Hih, olisi ollut hauskaa lukea miten ne kokkailut onnistuivat mutta ehkä se ei enää sopinut ficin teemaan. :D
Lainaus
Itse asiassa minä taidan ruveta isona samanlaiseksi kuin isä. Paitsi että minä kyllä osaan sitten leikata kalkkunaa.
Ihana!

Kaiken kaikkiaan pidin tästä tosi paljon(se taisi jo muutamaan kertaan tulla ilmi ;D) ja... no, ei muuta. Hyvää uutta vuotta!
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Miten on mahdollista etten ole aikaisemmin tähän kommentoinut..? No, nyt tulen korjaamaan asian.

Oli ihana lukea tämä ficci uudelleen pitkästä aikaa. Osui sattumalta tämä otsikko silmään ja oli heti sellainen tunne, että olenko mä lukenut tämän ennenkin... Noh, positiivinen yllätys, kun avasin aiheen, muistin heti, että olin aikoinani tykännyt tästä ihan hirveästi. :) Ja tykkään edelleen. James jr.:n kertojaääni on suloisen pikkuvanha ja kuulostaa ihan oikeasti lapsenomaiselta. On huvittavaa nähdä, miten hän näkee asiat omilla silmillään. Niin kuin vaikka isänsä Harryn. Nauratti oikeasti tää "mun isi ei oikeastaan tee muuta kuin täyttää ristikoita".

Pahoittelen, en mä mitään järkevää aikonutkaan tulla tänne sanomaan. Tää oli tällainen puhdas ylistyskommentti :)

- V.

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Voi vitsi, olipa hauska tarina ja näkökulma! Ihmiset keksivät kyllä mielenkiintoisia selityksiä asioille... Minusta Harryn ja Ginnyn salailu menneisyydestä oli ihan ymmärrettävää, mutta hyvä kun James sai viimein tietää, kun asia painoi hänen mieltään niin paljon.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
En oikein tiennyt, mitä tältä odottaa otsikon perusteella, mutta se kuulosti kuitenkin sen verran hauskalta, että aattelin lukaista tämän läpi. Ja hyvä että tein niin, koska voi ei, tää on ihana ♥ Ja hauska, nauraa kihertelin tälle itsekseni :D

Sehän nyt on melkein jo jokin luonnonlaki, että jossain vaiheessa lasten mielestä ne omat vanhemmat on ihan tyhmiä ja noloja ja joku muu lähipiirin aikuinen on paljon coolimpi ja ansiokkaampi :D Jamesin kertojaääni on söpö (ja oikeesti voisin lainata sen juttuja vaikka puolet ficistä, koska oli niin kiva lukea sen kommentteja), samaan aikaan pikkuvanha mutta kuitenkin lapsellinen, ja sellasiahan ne lapset tuppaa olemaan. Joistain noista pikku-Jamesin jutuista tuleekin ihan mieleen jotkut töissä tapaamani lapset.

Sinällään ymmärrän, miksi Harry ja Ginny eivät ole kertoneet lapsilleen Harryn menneisyydestä ja muista. Harry on varmaan halunnut heille mahdollisimman tavallisen lapsuuden (sen, mitä ei itse saanut), ja voisin hyvin kuvitella osan Harrysta haluavan muutenkin suorastaan tylsän elämän :D (Vaikka osa hänestä jotain seikkailua janoaisikin.) Mutta kyllä asioista todellakin pitää puhua ennen kouluun menemistä, koska sehän oliskin tosi ikävää kuulla totuus hajatietona koulukavereilta ja muilta :/ (Ja jotenkin aattelen että toi halu olla kertomatta ennen kuin on "pakko" on ollut juurikin Harryn idea.)

On kyllä aikamoinen uutinen Jamesille, että isä onkin paljon enemmänkin kuin hän on ajatellut :D Paljon sulateltavaa, mutta eiköhän se siitä. Ainakin, jos saa Teddyn puhumaan! Kyllähän tossa uteliaisuus herää (ja mulle tulee mieleen Harry itse silloin, kun hän halusi saada tietää Feeniksin killasta ja sen tekemästä työstä).

Lainaus
Itse asiassa minä taidan ruveta isona samanlaiseksi kuin isä. Paitsi että minä kyllä osaan sitten leikata kalkkunaa.
No sehän se tärkeintä onkin ;D

Tää oli oikein symppis ja hauska tarina. Olipa kiva löytää tämä luettavaksi :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Oi ihanan symppis tosiaan :D Ensin hämmennyin iteki Barney serkusta mutta selvisihän sitten nopeasti miksi tälläinen hahmo kehiteltiin :D Pikku-James on sulonen ja toimelias :D Pidin tästä!

-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 456
Ai että miten herttainen. ^^ Uudesta sukupolvesta saa kyllä revittyä irti vaikka ja mitä tarinoita ja tämä oli tosi hauska näkökulma heidän tavallaan tosi eriskummalliseen elämään. Jamesin kertojaääni oli mielestäni uskottava, minusta se ei tuntunut liian nuorelta, vaan vain tympääntyneeltä pojalta, joka nolostelee isäänsä. Barny-serkku on kyllä erinomainen idea, niin kuulen korvissani Ronin heittävän ilmaan idean, että kutsutaan Harrya Barny-serkuksi. ;D Kiitos tästä ihastuttavasta pätkästä, oli todella suloinen. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Lainaus
Ensinnäkin minun isäni on ihan tyhmä. Se ei anna meidän pelata huispausta, vaikka lumi on jo melkein sulanut. Ja kun siltä kysyy miksi, se vaan sanoo että on vielä jäätä. No totta kai on jäätä. Mutta huispausta pelataan ilmassa. Äiti väittää, että isä on ollut nuorena tosi taitava huispaaja, mutta sitä on kyllä vaikea uskoa, kun eihän se edes tajua missä sitä pelataan. Ei se mitenkään liity jäähän.
Tämä oli loistavin aloitus aikoihin. Kenties kirjaimellisesti, koska tämä on niin vanha teksti, mutta oli vallan ihanaa että tämä nostettiin taas etusivulle, koska tämä voisi olla sanakirjamääritelmä termille old but gold! Heti jo eka lausekin sai hymyilemään.

Lainaus
Barny-serkku on tehnyt niin paljon kaikkea hienoa ja isä ei ole tehnyt mitään muuta kuin ristisanatehtäviä. Se toivoo, että sekin olisi tehnyt jotain tärkeää niin kuin Barny. Tekisi mieli sanoa sille, että olisi miettinyt sitä silloin kun ei ollut vielä vanha.
:D :D :D

Lainaus
Ja sitä paitsi nyt minua ei ärsytä, että Teddyn isä ja äiti ovat kuolleet jossain hurjan tärkeässä taistelussa ja minun isäni vaan puhuu muista ihmisistä ja taputtaa äidin selkää kun äiti valittaa, miten se inhoaa ruuanlaittoloitsuja. Itse asiassa minä taidan ruveta isona samanlaiseksi kuin isä. Paitsi että minä kyllä osaan sitten leikata kalkkunaa.
Apua :D Awww.

Pikku-Jamesin kertojaääni oli minusta oikein onnistunut, oli hupaisaa nähdä asioita lapsen linssien läpi. Muutenkin tämä oli ihanan hyväntuulinen, vaikka olikin välillä vähän vakavampiakin juttuja välissä. Erityisesti pidin Hermionen lastenkasvatusneuvoista ja tietty siitä, että tällainen kuningasidea harhauttamiseen Barny-serkulla oli jollekin höhlälle mieleen putkahtanut. Tämä oli ihanan kevyttä luettavaa ja piristävän leppoisa. Lisäksi tämän lukemisen aikana tuli naureskeltua ihan ääneen useampaankin otteeseen, mikä siis tietysti kertoo onnistuneesta huumorista! Tämä oli ihanan hupsu ja hellyyttävä. Kiitos tästä ja tämän tuomasta hymystä, tästä tekstistä on iloa edelleen! :D

bannu by Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Ääh, miten voi olla mahdollista etten ole kommentoinut tätä :D Muistan kyllä lukeneeni tämän joitakin vuosia sitten, mutta näköjään kommentointi on sitten jäänyt ihan kokonaan. Kivaa, että tämä on kuitenkin nyt nostettu esiin niin pääsin korjaamaan tämän erheen :D

Tämä oli kaiken kaikkiaan tosi ihana ja sympaattinen! Tykkäsin tosi paljon tuota Jamesin kertojaäänestä ja vaikka se oli hieman lapsekas, niin se oli juuri sopivasi sellainen. Eli ei tullut missään vaiheessa fiilis, että tämä olisi ollut liian lapsellinen. Parasta tässä oli juuri se, että lukija kyllä tiesi mistä on kyse ja sai jännittää Jamesin mukana, että saako tämä kuulla totuuden vai ei.

Onneksi Harry viimein kertoi Jamesille ja ehkäpä hän oli jännittänyt kertomista ihan turhaan. Vaikka ikävää, ettei James vieläkään arvosta Harryn kalkkunanleikkaustaitoja ;D

Tämä oli söpö iltapala, kiitos!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!