Kirjoittaja Aihe: Suhteeni Jerryyn (S, Drama)  (Luettu 3490 kertaa)

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Suhteeni Jerryyn (S, Drama)
« : 06.02.2009 23:22:40 »
Nimi: Suhteeni Jerryyn
Kirjoittaja: Smarou
Beta: Amorito
Genre: Draama
Paritukset: 'Paritukseton'
Ikäraja: Sallittu
Varoitukset: Puhekieli ja kaksi kirosanaa. ^^
Summary: "Se omisti maailman, eikä mikään horjuttanu sitä."

A/N: Valotan taas hieman ajatusmaailmaani kanssanne. :3 Muutaman päivän ajatuksentynkä, enjoy

***

Suhteeni Jerryyn

Jerry oli just sellainen ihminen jonka kanssa halus olla, jollei ollu valmiuksia tulla sellaiseks. Se oli aina hurmaava ja osas kaiken. Ei siitä saanu kiinni, se ilmaantu kun itse näki parhaaks. Ei se noudattanut mitään kaavaa, että ois voinu ennustaa sen tulemisen. Kumma kyllä en mä sitä koskaan kaivannut, vasta sen läsnä ollessa, sitä tajus et miten ihana onkaan, kun se siinä on.

Vaikka mä en varmastikaan ollut mitään siihen verrattuna, niin hienoa siinä oli se, ettei se koskaan nähnyt mua rumana. Se tuli aina silloin kun mä olin kauneimmillani ja makeimmillani. Se ei koskaan nähnyt mun huonoja päiviä. Ehkä se suojeli täydellistä maailmaansa siten, ei halunnut nähdä ikäviä juttuja. Oli miten oli, mä en välittänyt, sen kanssa mä tunsin itsenikin hieman paremmaksi. Tai ehkä unohdin itseni, hukuin Jerryn ihanan itsevarmaan olemukseen.

Se osas olla itseriittoinen kusipää, mutta se siinä olikin ihanaa. Se omisti maailman, eikä mikään horjuttanu sitä. Kun se ei nähnyt mun huonoja päiviä, en mäkään nähnyt sen. Ehkä se suojeli myös täydellistä olemustaankin, jos sen elämä ei ollutkaan pelkkää tota mitä mä näin.

Ei siitä tosiaan saanut otetta. Se hymyili toisella suunpielellään ja näytti siltä kun tietäis jotain enemmän. Siinä se oli hyvä. Jos se ei asiaa puhunu niin olemus sillä oli pirun voimakas. Joko se flirttas kujeilevasti, tai sitten se viestitti koko ulkoasullaan halveksuvasti: “Et tiedäkään kuinka paljon sinua parempi olen”. Mulle se ei sitä katsetta koskaan antanu, mutta tiesin sen toimivan. Se seiso bussipysäkillä ja oli katsomatta muihin. Kun se sivusilmällä näki saavansa katseen, pitkän, lyhyen, tai vaikka kaks, se hymyili itsekseen vinosti ja tunsi itsensä vielä paremmaksi. Koko päivän se keräs olotilaansa ja hehkui sitä sisälle päin, uloshan se jo sitä hohkas. Tuossa oravanpyörässä sen elämä oli luvattoman hienoa.

Mä suhtauduin vähä kyseenalaistaen rakkauteen, mutta kai mä jollain tasolla Jerryä rakastin. Se oli sellaista hetkittäistä, hurmiollista rakkautta joka puhkes aina kun se kävi mun elämässä. Siitä puuttu se omistamisenhalu, mustasukkaisuus, itkuinen kaipaus ja muu ylimääräinen tuskaa tuottava krääsä. Se nyt vain oli itseriittoinen tyyppi jota ei pystyny kahlitsemaan, eikä edes tarvinnu. Levoton luonnonvoima, ystäväni Jerry.

Sitä ei ollu taas moneen päivään näkyny, oliko edes viikon sisällä käyny? Sanoihan toki aiemmin etten sen perään haikaile, mutta aina välillä muistan sen olemassa olon taas ja mietin missä se mahtaa olla. Meillä on outo suhde, tai ainakin tosi avoin. En mä siltä mitään odota enkä siten sido. Kaikki hyvä otetaan vastaan ku tulee. Jerryn kanssa kaikki oli aina hyvää.

Tänään se tuli. Se seisoi eteisessä toinen suunpieli virneessä. Sille tuli nätit hymyuurteet silloin kun se anto niiden tulla. Ne oli sen bravuuritemppu, niillä se hurmas maailman. Ilma sen kanssa näytti aina paremmalta, ihmiset kauniimmilta, kaikki oli vaan jotenkin tosi upeeta. Ehkä Jerry valaisee kaiken, yhtä kaikki päivät sen kanssa on yhtä hienoja kun se itse.

Vilkaisin sitä bussin ikkunan heijastuksesta, hitto se oli makea. Se vastasi hetkeksi mun katseeseen, hymyili itsetietoisesti ja kääntyi sitten viestittämään olemustaan muille kanssa matkustajille.

Jäädessäni autosta kaivoin puhelimen esille ja näpyttelin ystävälleni viestin: ”Tänään nimeni on Jerry.” Katoin heijastusta pysäkin laseista ja hymyilin itelleni vinosti. Lähdin kotiin päin ja tunsin katseet selässäni.

Hitto mä olin tänään makea.
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

Belladonna

  • Vieras
Vs: Suhteeni Jerryyn (S, Drama)
« Vastaus #1 : 07.02.2009 15:51:26 »
Weh.. Mä en oikeesti tiedä, mitä sanoa. Tää oli upea. Kaikenkaikkiaan. Ja sitten toi loppu pisti miettimään. Eka mä olin ihan varma, että tässä kerrottiin kahdesta henkilöstä, mutta lopuks musta alko tuntuu, että täs oli vaa yks tyyppi. Itsekehuskeleva tyyppi, joka puhu itestään... Mutta joo...

Yisca

  • Tuittupää
  • ***
  • Viestejä: 197
Vs: Suhteeni Jerryyn (S, Drama)
« Vastaus #2 : 07.02.2009 19:28:55 »
Hienoa, että valotit ajatusmaailmaasi, koska näitä on mukava lukea.

Pidin tästä hirvittävästi. Rakastan sun kirjottamistapaa, joka on jotenkin huoletonta, niinkun tässäkin. Minäkin olin ihan varma, että tässä kerrottiin nyt kahdesta ihmisestä ja Jerrystä jonkun toisen näkökulmasta, mutta pitikin miettiä asioita uudelleen kun olin lukenut loppuun. Hirvittävän kiva idea kirjottaa, ja erittäin onnistunut! Jokainen ei pysty tähän tai kirjottamaan tälläisestä aiheesta näinkin hyvin, mikä teki tästä vieläkin mielenkiintosemman luettavan.
Jerry tuli ja meni tässä ihmisessä niinkuin halusi, mistä olitkin onnistuneesti kertonut. Mikään ei tullut selväksi heti alussa, vaan vasta lopussa, ja silloinkin joutui miettimään. Onnistunutta ja hienoa tekstiä siis.

Kiitos!
“Everything is possible. The impossible just takes longer.”
Dan Brown

Ava: Ansa

eniale

  • conquistador
  • ***
  • Viestejä: 182
Vs: Suhteeni Jerryyn (S, Drama)
« Vastaus #3 : 11.02.2009 03:08:02 »
Jerry voi olla epämääräisesti tuleva ystävä tai bad hair dayn vastakohtapäivä. Jokaisessa meissä pitäisi asua pieni jerry. Se piristäisi mustassa lumettomassa talvessa.

Oikein ovela novelli, osaat kirjoittaa todella. Teksti liikkuu vaivattomasti, ja suorastaan rakastan kuvausta Jerryn bussipysäkkikäyttäytymisestä. Se osuu niin nappiin. Näen kuinka Jerry seisoo ja näyttää siltä että katsomattakin tietää muitten bussia odottavien tökeröt takakenot ja vaivaantuneet puolikumarat. Jerry on idoli, harhakuva ja kangastus.

Lainaus
Koko päivän se keräs olotilaansa ja hehkui sitä sisälle päin, uloshan se jo sitä hohkas.
Mmmm. Jerrystä tulee mieleen laiska, kiiltäväkarvainen kissa ;D
On illanpaisto, ja silkavat saijat
luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
surheisna kaikk' kirjuvat lorokaijat
ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.
avatar: mezzoprism

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Suhteeni Jerryyn (S, Drama)
« Vastaus #4 : 11.02.2009 10:16:58 »
Jerry voi olla epämääräisesti tuleva ystävä tai bad hair dayn vastakohtapäivä. Jokaisessa meissä pitäisi asua pieni jerry. Se piristäisi mustassa lumettomassa talvessa.
Tässä munkin ajatukset kiteytettynä.

Tämä jättää niin hauskan tulkinnanvaraiseksi sen, kuka tai mikä Jerry on, mistä se/hän on peräisin ja kuinka tämä kaikki alkoi. Olisi kutina tietää lisää, mutta toisaalta tämä on niin ihana juuri siksi ettei lukijalle anneta valmiita vastauksia. Ja lopustakin tykkään kauheasti... Sori palikkakieli, heräsin vasta.

Mun piti quoteta tähän jotain hyvin valikoitua kohtaa tuolta tekstistä ja kehua sitä, mutta en kuollaksenikaan osannut valita mitä. Se kertokoon jotain. Kiitos tästäkin, lisää tuotantoasi odotellessa. :)
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Suhteeni Jerryyn (S, Drama)
« Vastaus #5 : 15.02.2009 00:27:59 »
Belladonna - Osuit aivan naulankantaan, yksi henkilöhän tässä oli, mutta ei ihan noin mustavalkoisen itseriittoisesti. Mutta kiitos näistäkin sanoista :3

Yisca - Hyvä jos pidit tätä onnistuneena, koska suurinta huolta aiheuttikin juuri se että tuliko tarinan juju selville, mutta hyvin olette näköjään oivaltaneet. :3 Kiitos itsellesi

eniale - Tunnuit oivaltaneen Jerryn juuri oikein, että hän todella on minun hahmon narsistipäivien persoona.
Lainaus
Mmmm. Jerrystä tulee mieleen laiska, kiiltäväkarvainen kissa
Et tiedäkään kuinka lähelle osut ;3

Sassa - Hauskaa että koit tulkinnanvaraisuuden hyväksi jutuksi tässä. Jos nyt tunnustan että oikeasti asialle ei pitäisi jäädä mitään tulkinnan vaaraa, vaan pitäisi olla selvää kuka/mikä Jerry on. Mutta koska halusin tehdä sen mahdollisimman vähäeleisesti, siksi se jäi tällaiseksi. Hih, samanmoinen ongelma tuli itselleni kun yritin etsiä symmaryä, kuvaavia vaihtoehtoja oli liikaa. Kiitos tästä ^^

zcuny - Oi, jännittävää, en taida olla törmännyt yhteenkään tuollaiseen oikeaan ihmiseen. Jerry josta tämä on kirjoitettu, on kyllä tavallaan olemassa, mutta vilahtaa vain persoonassani satunnaisesti. Kiitos kommentistasi. :3
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~