Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198223 kertaa)

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Itse tykkään Jacobista ja olen sitä mieltä, että hän on Twilightin paras asia. Edelleenkin luen silloin tällöin Jacob/Bella-ficcejä, vaikka en hirveästi muuten ole koskaan Houkutuksesta ollut innoissani. Elokuvat on kyllä nähty ja kaksi ensimmäistä kirjaa luettu.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Sarjan viimeistä osaa en vieläkään oo lukenu kokonaan! Jotain osaa tästä sarjasta kuuntelin äänikirjana, tykkäsin naislukijan äänestä. Onko joku lukenut sitä Houkutus-kääntökirjaa? Niin ja Bree Tannerin lyhyttä elämää en ole vielä lukenut.
Mitä tarkoitat kääntökirjalla, Abarat? Tarkoitat sitä gender flip -versiota, Life and Death? Itse en ole vielä lukenut, mutta suunnitelmissa jossain vaiheessa.

Itse tykkään Jacobista ja olen sitä mieltä, että hän on Twilightin paras asia. Edelleenkin luen silloin tällöin Jacob/Bella-ficcejä, vaikka en hirveästi muuten ole koskaan Houkutuksesta ollut innoissani. Elokuvat on kyllä nähty ja kaksi ensimmäistä kirjaa luettu.
Itsellä kaikki leffat nähtynä ja kirjat luettuna, paitsi tietenkin tuo uusi versio. Oon varmaan outo, kun Jasper/Bella on mun OTP. Mun päänsisäisessä canonissa Alice ja Jasper on yhdessä monta vuotta, mutta molemmat tietää, että ennen pitkää ne löytää todelliset kumppanit

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Joo, just se Life and Death, Elämä ja kuolema eli kymmenvuotisjuhlakirja. Joskus hiplasin sitä kirjastossa. Oon lukenu vain suomennettuja kirjoja, oliskohan aika kokeilla englanniksi? Joku mystinen juttu tässä kirjasarjassa kiehtoo. Dramaqueen mikä sarjan kirjoista on ylivoimainen suosikkisi?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2020 18:41:40 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Mä oon muistaakseni joskus kauan sitten lukenut Houkutuksen, mutta en muista siitä sen enempää :D Muita kirjoja en oo lukenut. Leffoista oon nähnyt kolme ekaa. Niistäkin muistan lähinnä ekasta jotain (+ sitten sen "I'm hotter than you" -kohdan mut oliks se tokassa vai kolmannessa? ei mitään hajua :D)

Mun lempihahmo koko sarjassa on ollut aina Carlisle. Muut ei edes voi "kamppailla" hänen kanssaan mun suosiosta :D Carlisle on ylivoimaisesti ihanin ja parhaimman näköinenkin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Joo, just se Life and Death, Elämä ja kuolema eli kymmenvuotisjuhlakirja. Joskus hiplasin sitä kirjastossa. Oon lukenu vain suomennettuja kirjoja, oliskohan aika kokeilla englanniksi? Joku mystinen juttu tässä kirjasarjassa kiehtoo. Dramaqueen mikä sarjan kirjoista on ylivoimainen suosikkisi?

Kokeile ihmeessä englanniksi jos vaan mielenkiintoa riittää! Oon lukenut sarjan aikoinaan sekä suomeksi että englanniksi ja mielestäni käännös oli ihan ok, mutta ei ehkä ihan paras mahdollinen. Mitä suosikkikirjaan tulee niin oon sen verran melankoliaan ja mielensyövereiden puoleensa vetämä persoona, että pakko varmaan sanoa Uusikuu. Melankolisuuden lisäksi pidän Uusikuussa esimerkiksi, miten Alicen ja Bellan yhteys syvenee, tämän tietäväisen pixien saapuessa "tarkistuskäynnille". Myös Bellice (Bella/Alice) on mun listalla varsin shipattava kombo ;)

Mä oon muistaakseni joskus kauan sitten lukenut Houkutuksen, mutta en muista siitä sen enempää :D Muita kirjoja en oo lukenut. Leffoista oon nähnyt kolme ekaa. Niistäkin muistan lähinnä ekasta jotain (+ sitten sen "I'm hotter than you" -kohdan mut oliks se tokassa vai kolmannessa? ei mitään hajua :D)

Mun lempihahmo koko sarjassa on ollut aina Carlisle. Muut ei edes voi "kamppailla" hänen kanssaan mun suosiosta :D Carlisle on ylivoimaisesti ihanin ja parhaimman näköinenkin.

Tuo "I'm hotter than you" on kolmos leffasta. Edward, Bella ja Jacob on teltassa ja Bella meinaa jäätyä. Jacob sitten kuumuutensa (kohonnut ruumiinlämpö :D) kanssa kapuaa Bellan kanssa samaan makuupussiin.

Ja Carlisle, myyttinen, elämää kokenut, viisas, syötävän komea mies ja vielä kaiken lisäksi lääkäri. What's not to like?

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
lol musta taas hotein oli (ja on) Emmett koska fun, built and cute. Yes please ;D Harmitti vaan, kun se ei koskaan saanu tarpeeks ruutuaikaa leffoissa. Edward juurikin liian "täydellinen" ja Jacob sellanen... lapsellinen känkkäränkkä. Hitto tulee kyllä vanha olo näitä muistellessa, mutta edelleen sentään oon aikalailla samaa mieltä :'D Paritusmielessä oon myös edelleen sitä mieltä, että Edward/Jacob on aikalailla ainoo, josta voisin innostua ;D


ava & bannu © Inkku

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
lol musta taas hotein oli (ja on) Emmett koska fun, built and cute. Yes please ;D Harmitti vaan, kun se ei koskaan saanu tarpeeks ruutuaikaa leffoissa. Edward juurikin liian "täydellinen" ja Jacob sellanen... lapsellinen känkkäränkkä. Hitto tulee kyllä vanha olo näitä muistellessa, mutta edelleen sentään oon aikalailla samaa mieltä :'D Paritusmielessä oon myös edelleen sitä mieltä, että Edward/Jacob on aikalailla ainoo, josta voisin innostua ;D

Joo, Emmett olisi ansainnut enemmän näkyvyyttä niin kirjoissa kuin leffoissa. Hän on kaiken kaikkiaan vähän aliarvostettu ja liian vähän hyödennetty hahmo. Emmettissä on paljon muutakin kuin vaan se komedisen jännitteenpoistajan rooli, mutta valitettavasti se pääsee esille loppuviimeksi aika vähän.

Saan hyvinkin kiinni noista Edwardin ja Jaken luonnehdinnoista. Edward aiheuttaa helposti sellasia "haluaisin ravistella sua senkin kunnollinen, siveellinen jäykkäpaska" -fiiliksiä, siksi itse tykkään enemmän Jasperista, jossa on eri tavalla särmää. Jasperin tausta kiehtoi minua suunnattomasti ja toi hyvin syvyyttä hahmoon. Jacob taas pistää välillä huokaisemaan "kiukkujensa" vuoksi, vaikka sinänsä hahmosta ihan tykkäänkin. Edward/Jacob on kyllä kieltämättä mielenkiintoinen ajatusleikki. Ainakin jännitettä riittäisi, josko se saisi Edwardin vähän menettämään otetta tiukasta kontrollistaan. Hmm?

Ja jep, itsellekin hiipii nyt niin muinainen olo. Teininä huone oli miltei lattiasta kattoon täynnä julisteita ja Twilight-teemaista kamaa. Tämän keskustelun myötä nousee yhä enemmän hinku lukea kirjat ns "aikuisemmilla aivoilla ja katsastaa samalla myös se Life and Death. Onko kaikesta tosiaan niin kauan?

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Lainaus
Mun lempihahmo koko sarjassa on ollut aina Carlisle. Muut ei edes voi "kamppailla" hänen kanssaan mun suosiosta :D Carlisle on ylivoimaisesti ihanin ja parhaimman näköinenkin

Voi voi, kun se Meyer olisikin kirjoittanut kirjansa Carlislesta ja unohtanut ärsyttävän angstaavan sairaan stalkkeri-Edwardin ja yhtä sairaan Bellan suhteen niin mä olisin ollut aivan myyty, mutta ainahan tuollaisen kirjan pääosassa pitää olla joku keskenkasvuinen teini ja sen yhtä keskenkasvuinen poikaystävä sen sijaan, että päähenkilö olisi aikuinen, kasvanut, vastuuntuntoinen ja kaikille hyvään pyrkivä mies/nainen. *tähän dramaattinen huokaus*

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 712
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Lainaus
Voi voi, kun se Meyer olisikin kirjoittanut kirjansa Carlislesta ja unohtanut ärsyttävän angstaavan sairaan stalkkeri-Edwardin ja yhtä sairaan Bellan suhteen niin mä olisin ollut aivan myyty, mutta ainahan tuollaisen kirjan pääosassa pitää olla joku keskenkasvuinen teini ja sen yhtä keskenkasvuinen poikaystävä sen sijaan, että päähenkilö olisi aikuinen, kasvanut, vastuuntuntoinen ja kaikille hyvään pyrkivä mies/nainen. *tähän dramaattinen huokaus*

Tämä! Carlisle sentään on hahmo, jossa on järkeä ja syvyyttä aivan toisella tavalla kuin pääkolmikossa. Jacob nyt vielä on ok, mutta Bella ja Eetu ärsyttävät alusta loppuun! Itse asiassa, kaikki muut hahmot ovat kiinnostavampia kuin he. Volturit ovat upeita, ja pidän myös Jasperista, Alicesta, Roseliesta ja Emmettista.





zilah

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Sillä määrällä sitä Carlislella on historiaa takanaan, voisi hyvin kuvitella hänen saavan ainakin sen kirjan verran tarinaa. Miten mielenkiintoista olisi päästä syvyydessä tutkimaan kaikkea mitä hän on oppinut, kuullut ja kokenut. Miten paljon enemmän ois mahdollista saada irti vampyyrilorea ja syventää yliluonnollisuusaspektia ja koko kirjasarjan sävyjä..?

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Kävin tän kirjasarjan takia lähikirjastossa ja pääkirjastossa. Pääkirjastossa piti kysyä lasten ja nuorten puolelta tuota elämä ja kuolema-kirjaa koska sitä ei näkynytkään hyllyllä... Se haettiin varaston puolelta. Lainasin myös ykkösosan englanniksi, jotta pääsen kiinni alkukieleen. Oon sen ikäinen, että Twilight-sarjan lainaaminen kirjastosta tuntuu vähän nololta.  :D Nyt kuuntelen Aamunkoi-äänikirjaa cd-muodossa. Tykkään lukijan äänestä.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
 Abarat:

Tuo kirjan etsintä kuulostaa omaan korvaani erikoiselta. Tai siis, miksi ihmeessä se oli jossain varastossa? Ihan turhaan nolostelet, sieltä ihmiset lainailee välillä vaikka minkälaisia lukusettejä! Onhan HP:kin teknisesti ottaen lasten ja nuorten kirjasarja, jos siitä lähdetään.. Ja hei, kerro ihmeessä sitten mielipiteesi Life and Deathistä, kun pääset sinne asti, kuulisin mielellään vähän arviota siitä! :)

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Mulle käy usein niin, että verkkokirjasto väittää että kirja on hyllyssä, joskus kaksikin, mutta todellisuudessa ei olekaan ja pitää kysyä sitä erikseen. Tuolloin mitään selitystä ei annettu, miksei se ollut näkyvillä vaan varastossa. Aamunkoi-äänikirjan lukija on näköjään Leena Pöysti. Tykkään hänen äänestään. Kerran kun erehdyin kuunteleen sängyllä niin nukahdin hetkeksi.. Joo, heti kun oon lukenut Life and Deathin niin tuun kertoon mielipiteeni.  :) Ennen kuin kirjastot suljettiin, ehdin lainata sekä kirjoja että elokuvia!
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Sylikisu

  • Höttöilijä
  • ***
  • Viestejä: 443
  • Mitähän tänään mailansa kanssa tekisi?
Sillä määrällä sitä Carlislella on historiaa takanaan, voisi hyvin kuvitella hänen saavan ainakin sen kirjan verran tarinaa. Miten mielenkiintoista olisi päästä syvyydessä tutkimaan kaikkea mitä hän on oppinut, kuullut ja kokenut. Miten paljon enemmän ois mahdollista saada irti vampyyrilorea ja syventää yliluonnollisuusaspektia ja koko kirjasarjan sävyjä..?

Hihkuisin kyllä varmaan innosta yhä, jos Carlislen varhaisemmista vaiheista tulisi kirja. Siitä ajasta olisi mukava lukea, kun Carlisle oli Volturien luona ja ennen kuin lähti sieltä eteenpäin. Volturit kun ovat vanhoja, sieltä voisi kuvitella löytyvän vaikka mitä mielenkiintoista, mutta voi olla, että kirjailijan oma kiinnostus oli liikaa teiniromantiikassa. Olihan silläkin toki puolensa, mutta itseäni jäi kiinnostamaan enemmän nimenomaan nuo vanhemmat vampyyrit. Yliluonnollisuusaspektista olisi saanut ammennettua enemmän kuin mitä vampyyrien kiiltäminen, vahvuus ja nopeus. En ole tutkinut, onko ficcipuolellakaan tätä käytetty. Mulla ei ollut pahemmin kavereita, joilla olisi ollut Twilight-vaihe, kun olin sitä lukiessani jo varmaan vanhempi kuin mitä kirjasarjan kohdeyleisö ja kaverini olivat sitä mieltä, että se on kamalinta mitä maa päällään kantaa.  :) Jäi sitten itselläkin tuo vaihe aika lyhyeksi. 

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Mitä mieltä Midnight Sunin julkaisusta? Kyseessä on siis Twilight/Houkutus Edwardin näkökulmasta. Itse olen innoissani jo ihan nostalgiavibojen vuoksi.

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Aelina

  • ***
  • Viestejä: 488
Mitä mieltä Midnight Sunin julkaisusta? Kyseessä on siis Twilight/Houkutus Edwardin näkökulmasta. Itse olen innoissani jo ihan nostalgiavibojen vuoksi.

Mitämitämitä? Onko tämä joku uusi? Koska Edwardin näkökulmasta kertovasta kirjasta puhuttiin joskus vuuuuuuosia sitten, mutta se jäi kesken, kun tieto vuoti. Joku erikoiskirjahan oli Houkutuksesta jo aiemmin, mutta oliko siinä vaan sukupuolet käännettä nurin.  ???

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Mitä mieltä Midnight Sunin julkaisusta? Kyseessä on siis Twilight/Houkutus Edwardin näkökulmasta. Itse olen innoissani jo ihan nostalgiavibojen vuoksi.

Mitämitämitä? Onko tämä joku uusi? Koska Edwardin näkökulmasta kertovasta kirjasta puhuttiin joskus vuuuuuuosia sitten, mutta se jäi kesken, kun tieto vuoti. Joku erikoiskirjahan oli Houkutuksesta jo aiemmin, mutta oliko siinä vaan sukupuolet käännettä nurin.  ???
Joo, Meyer päätti viimein kirjoittaa juuri tuon Edwardin näkökulman jotenkin loppuun asti ja laittaa sen kansiin! Se sukupuolet nurin -versio oli sitten toinen kirja. :D

Minua kirja ei kiinnosta, mutta aion kyllä kiinnostuneena lukea/kuunnella muiden mielipiteitä kirjasta!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Mitämitämitä? Onko tämä joku uusi? Koska Edwardin näkökulmasta kertovasta kirjasta puhuttiin joskus vuuuuuuosia sitten, mutta se jäi kesken, kun tieto vuoti. Joku erikoiskirjahan oli Houkutuksesta jo aiemmin, mutta oliko siinä vaan sukupuolet käännettä nurin.  ???

Joo siis Midnight Sun jäi silloin kesken ja Meyer sanoi pitkään ettei sitä enää tule, mutta nyt siitä on ehkä kulunut tarpeeksi aikaa tai jotain. Tarkistin juuri niin se julkaistaan 4.8, itse muistin jostain syystä, että lokakuussa  ???

Arte väliin, sori honey!
« Viimeksi muokattu: 09.07.2020 20:28:20 kirjoittanut dramaqueen »

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Aelina

  • ***
  • Viestejä: 488
No niin, muistelen, etten yhtään tykännyt siitä sukupuolet nurin -versiosta, mutta en enää muista luinko sitä edes loppuun. :D Pitää katsella, mitä ihmiset ajattelee Edward-versiosta ja sen perusteella harkita lukemista. Tai ehkä, jos se ilmestyisi Bookbeatiin... Katsotaan.

Twilightista (ja itse asiassa myös elokuvista) pidin joskus, mutta on tässä muutama vuosi vierähtänyt.  ::)

Kylläpä nyt tulee tällaisia uusia tai "uusia" osia sarjoihin.

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Pitää katsella, mitä ihmiset ajattelee Edward-versiosta ja sen perusteella harkita lukemista. Tai ehkä, jos se ilmestyisi Bookbeatiin... Katsotaan.

Tekisi mieli ennakkotilata ihan vaan, että pääsisi heti katsastamaan ja että löytyis sekin sitten hyllystä. Toisaalta miettii, viitsiikö investoida, jos ei sitten tykkääkään, ehkä ois parempi odottaa lisäinfoa. Ehkä jopa vähän arveluttaa käydä siihen käsiksi, kun miettii, miten se mahdollisesti muuttaa käsitystä kirjasarjasta, joka on ollut itselle tärkeä aikoinaan. Toki olisihan se varmaan aika erilainen kokemus korkata pääsarjakin monen vuoden jälkeen. Hmm, pitäskö vetää re-read ennen Midnight Sunia vai ei? Pöh, mitä mä oikeen selitän ja teen taas kaikesta monimutkaista?  ;D

Tästä tuli mieleeni: Miksiköhän kirjasarja löytyy BookBeatistä suomeksi mutta ei englanniksi?

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid