Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 199545 kertaa)

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #420 : 17.01.2010 11:04:44 »
Lainaus
"TWILIGHT- TITANICIN VEROINEN RAKKAUSTARINA !"

Siis mitä  helkkaria? Miten kukaan voi mainostaa Twilightia Titanicin veroisena? Nehän painii ihan eri sarjassa, Titanic on klassikko ja todellinen menestys ja Twilight on vaan teinien suosiossa. Huhhuh.
 
Lainaus
Ja näyttelijävalintoja ei voi edes verrata. Kumpikohan olisi parempi tunnenäyttelijä, Robert Pattinson vai Leonardo DiCaprio, vai kenties Kristen Stewart vai Kate Winslet ?

Eihän noita suorituksia voi mitenkään verrata, Kate ja Leonardo ovat todistaneet osaavansa oikeasti näytellä, kun taas Kristenin ja Pattisonin taidot ovat vähän kyseenalaiset.

"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Zoëllene

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #421 : 17.01.2010 11:13:55 »
En itse ole Titanicia nähnyt, mutta haluaisin.
Lainaus
ja lavasteetkin olivat aidommat
Tuota kyllä mietin vähän. Eikös Twilightin metsäkohtaukset (esimerkiksi) ole kuvattu ihan metsässä? Ainakin New Moon on kuvattu niin (sanooeräsjokalukinewmoonelokuvantekokirjan) ja sain sellaisen käsityksen, että  Twilightkin on kuvattu mahdollisimman paljon oikeilla paikoilla. Eli jos on metsäkohtaus, mennään metsään. Jos tarvitaan taloa, etsitään sellainen tai rakennetaan uusi.
Enpä sitten tiedä, onko Titanic kuvattu oikealla laivalla. :'D

Huhhuh, mikä Twilightin puolustusteksti tostakin tuli ;o En kyl olisi koskaan kuvitellut, että puolustaisin sitä.


Luin muuten Houkutuksen alkua eilen. Siinä on niin erilainen tunnelma kuin muissa kirjoissa... Uusikuu ja Epäilys ja varsinkin Aamunkoi ovat jotenkin erilaisia. Aamunkoissa tapahtumat menevät tyyliin "nytmennääntonne,sittonne,oho,olenraskaana,kotiinääkiik", Houkutus taasen "meeeeeeneeeeeen koooouuuuluuuun... Taaaapaaan Eeedwaaaardiiiiin..."  ::) Houkutus on rauhallisempi ja siinä on niin ihana tunnelma... Tuntuu, että jatko-osat pilasivat koko jutun. :<

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #422 : 17.01.2010 12:06:22 »
Ikävä kyllä, Twilightia on verrattu Titaniciin. Jtn sellasta kun: "suurin rakkaustarina sitten Titanicin". Kun näin ton olin vähä WTF!???! ei mitään voi verrata Titaniciin, varsinkaan Twilightia, joka on vain jonkun amatöörin kirjoittama kirja, josta tehtiin leffa, jota kaikki ihkuttaa ihan kybällä. Siis Titanicia ihkutetaan ihan oikeesti, Twilight vaan on sellanen feikki.
Ja nyt meni pikkasen offiks :D
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #423 : 17.01.2010 12:44:48 »
No mä en ihan tiedä mistä mä tuon aidompi jutun heivasin :D Ehkä jotenkin siitä, että tapahtumat vaikuttivat aidommilta kun näyttelijätkin paneutuivat rooleihinsa tunteella, eivätkä vain ladelleet vuorosanoja niinkuin Pattinson ja Stewart valitettavan usein tekevät.
Mutta se mua niissä vähän hämäsi (siis New Moonissa) että sitähän ei kuvattu oikeasti Forksissa ? Ja talot vaihtu ja Eddien auto ja niin ;D Ja se mua häiritsi Twilightis, että se kohta mikä kirjassa tapahtu autossa tungettiin leffassa jonnekkin perämettään :D

Lainaus
Jtn sellasta kun: "suurin rakkaustarina sitten Titanicin".

Just jotain tollasta. En muistanut että miten se meni sanatarkasti, mutta kun eilen katsoin sen Titanicin niin sitten tuli sellainen siis mitä helvettiä, jotain Tvailaittia verrataan Titaniciin ? Ja Titanic kannattaa ehdottomasti katsoa ! Mutta se sitten kannattaa katsoa meikittömänä, ettei tapahdu samanlaista muodonmuutosta ihmisestä pandaksi niinkuin minulla ja kavereillani :D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #424 : 17.01.2010 14:12:32 »
Lainaus
Juoni on leffassa paljon yksinkertaisempi, mutta paljon parempi, ja lavasteetkin olivat aidommat (no okei, 200 miljoonan dollarin budjetti, ehkä sillä jo saa aitoa Hymyilee leve&#228;sti)
Joo ja ohjaaja ihan sika hyvä, ettei siitä mitään..

Lainaus
Ja aivan kauheaa oli kun kaverini äiti sanoi kaverin 6v pikkusiskolle Jackin hukkuessa että "Se vaan sukeltaa", niin me ruvettiin poraamaan vielä enemmän.
Johtuukohan tämä, että olen kipeä, mutta aloin miltei pillittämään..

Mutta asiaan siis. Miten Twilight-leffoja voidaan verrata edes Titaniciin? Kuitenkin Titanic on tapahtunut oikeasti, siihen saa ihan uskomatonta tunnelmaa sillä, että porukka alkaa ajatella, millainen se tapahtuma oikeasti on (ja leffa on vähän romantisoitu, kyllä, mutta en nyt jaksa kähistä faktoja (olen tehnyt esitelmän Titanicin uppoamisesta)). Twilight on fiktiota, joten elokuvallisesti se on voi olla hieman.. öö.. laimeaa? Kaikki elokuvathan, jotka ovat fiktiopohjaisia, eivät ole laimeita, mutta kun Twilightit on pyöritetty niin kiivaalla vauhdilla ulos (about vuosi välissä, kun leffat ilmestyi, puhutaan nyt US ilmestymisajoista). Että mikäköhän se budjettikin oli..

Muutenkin, koska tämä on ns. teinikrääsää (hyi, mitä ilmaisuja), ei näyttelijöihin ole jaksettu hirveästi panostaa, tai sitten ohjaamiseen. Huomattiinhan me, että kun ohjaaja vaihtui, tuli Stewartiin hieman lisää eloa.

Muuten mikä ihme kaikilla on nykyään ihkuttaa Rathbonea? Se ei edes ole minun mielestäni hyvännäköinen tai mitään. Vai onko tämä nyt meidän kulmilla vaan?

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #425 : 17.01.2010 14:38:00 »
Lainaus
Kuitenkin Titanic on tapahtunut oikeasti, siihen saa ihan uskomatonta tunnelmaa sillä, että porukka alkaa ajatella, millainen se tapahtuma oikeasti on.

Tuo juuri tekee Titanicista niin hyvän elokuvan. Uskon että suurin osa ihmisistä ajattelee Titanicin uhreja katsoessaan sitä. Se herättää paljon tunteita, kun taas Twilight ei herätä mitään tunteita, korkeintaan ärsytyksen ja sitä ei jaksa katsoa montaa kertaa mutta Titanicin voi katsoa aina vaan uudelleen. Olen katsonut sen puolen vuoden sisällä kolmesti, ja yhteensä ainakin kymmenesti.

Lainaus
Ja talot vaihtu ja Eddien auto

Mua häiritsi koko New Moonin ajan Edwardin auton vaihtuminen. Kuinka vaikeaa on etsiä hopeinen Volvo?
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #426 : 18.01.2010 12:39:41 »
Lainaus
Lisään Bellan marisuskidiagnoosiin vielä sen, että kun hänestä  tuli wämppyyri, kaikki kömpelyys ja muut suloiset viat katosivat kuin silmänräpäyksessä. Pahin marisuski ikinä.

I agree. Mutta yksi vika (tai monia, miten sen nyt ottaa) ei kadonnut; naiivi teini se vielä kirjan lopussa oli.

Katselin tässä New Moon -leffaa, kun ei muutakaan tekemistä kipeänä ole ja repeilin kyllä aika pahasti. Elokuvan toteutuksessa on aikamoisia virheitä.

Ensinnäkin katsoin leffan englanninkielisillä tekstityksillä, jotka olivat päin persuksia, välillä ihan aiheeseen liittymätöntä juttua ja kiinalaisia merkkejä ja sanoja (jees, oli kyllä Kiinasta hankittu, ei siinä mitään), että siinä oli jo repeilyn aihetta.

Mutta, ensimmäinen paska toteutus (puhutana nyt toteutuksista, ei mistään vuorosanoista tai ilmeistä) oli sudet. Niin epäaidon näköisiä, että minua itketti. Omassa mielikuvituksessa kuvittelin paljon susimaisempia eleitä, ilmeitä ja liikkeitä. Ja ärsytti aina, kun kuvattiin Jaken susisilmää, niin siitä kuvastui Bellan kuvajainen. Koitettiinkohan sillä peittää tietokonepaskaanimaatio?
Toinen, ne hyppeli niin epäaidosti sieltä kalliolta. Juuri ennen vettä kädet pään suojaksi. Ja kun katsoi tarkkaan, huomasi, ettei ne kädet edes menneet suojaksi, pikemminkin ne vain oli heitetty juuri ennen hieman eteenpäin. Ja siinä näki selvästi, ettei kukaan hypännyt itse.
Kolmas paska toteutus oli Eddien vatsalihakset. Rukoilin itsekseni, ettei niitä olisi piirretty sinne vatsan seudulle, koska taistelussa ne olivat kuluneet pois, eikä vatsalihaksia siis enää ollut. Voi jeesus.

Tyhmiä vuorosanoja lyötyy paljon. Rallatin siinä kohtaa sormet korvissa ja silmät kiinni, kun Eddie lähtee ihQuna lausumaan ihan oikeaa Shakespearea. Menen tappamaan ne ihan oikeasti, Romeo ja Julia on niin kulunut näytelmä. Olisivat vetäneet Hamletia mukaan, siinä olisi ollut vähän itsesääliäkin (siis ainoa itsesäälimoska, mistä olen koskaan pitänyt). Ai niin, kun eihän sitä mainittu kirjassa, kun Meyer ei tiedä pätkääkään kaunokirjallisuudesta.
Second, oli kiss me -kohtaus, jossa repeilin aika pahasti. Myös Eddien jättämiskohtaus oli naurun arvoinen.
En myöskään pitänyt Alicen I'll be back, when the dog's out -jutusta; ei sovi Alicelle.
Myös loppu oli täyttä paskaa, muodossa Marry me, Bella.

Tyhmiä kohtauksia, osa 1. Se koulujuttu oli typerä. Siis ihkutetaan hieman jotain vanhaa ukkelia, joka kirjoitti näytelmiä.
Synttäreillä, Edward, joka koettaa suojella Bellaa, heittää sen vasten seinää? Öö, iso moka.
Myös moottoripyörä-jutut oli tyhmä. Siis se, kun Bella menee jonkun tuntemattoman kyytiin.

Ja huomasin, että valkokankaalla Edwardin ja Bellan suhde on vieläkin ällömpi.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #427 : 18.01.2010 20:15:44 »
Lainaus
Ja aivan kauheaa oli kun kaverini äiti sanoi kaverin 6v pikkusiskolle Jackin hukkuessa että "Se vaan sukeltaa", niin me ruvettiin poraamaan vielä enemmän.

Johtuukohan tämä, että olen kipeä, mutta aloin miltei pillittämään..

Ehdottomasti itkemisen arvoinen kohtaus, kauhein ja koskettavin kohta koko leffassa, äidin komma tehosti sitä vielä ikein mukavasti :(

Lainaus
Kolmas paska toteutus oli Eddien vatsalihakset. Rukoilin itsekseni, ettei niitä olisi piirretty sinne vatsan seudulle, koska taistelussa ne olivat kuluneet pois, eikä vatsalihaksia siis enää ollut. Voi jeesus.

Olivat vai ? Voi jessus... Ja mitä helvettiä sillä sikspäkillä edes tehtiin ? Eihän kirjassa edes sanottu että Eetvartti sellaisen omistaisi.
Ja susia en kerennyt analysoimaan kuin vasta toisella kerralla, ja silloin rupesi oikeasti lievästi ilmaistuna potuttamaan. Ne olivat jollain tasolla kauhean epäaitoja, kuten Compete tässä edellä mainitsi.

Lainaus
Second, oli kiss me -kohtaus, jossa repeilin aika pahasti. Myös Eddien jättämiskohtaus oli naurun arvoinen.
En myöskään pitänyt Alicen I'll be back, when the dog's out -jutusta; ei sovi Alicelle.
Myös loppu oli täyttä paskaa, muodossa Marry me, Bella.

Tyhmiä kohtauksia, osa 1. Se koulujuttu oli typerä. Siis ihkutetaan hieman jotain vanhaa ukkelia, joka kirjoitti näytelmiä.
Synttäreillä, Edward, joka koettaa suojella Bellaa, heittää sen vasten seinää? Öö, iso moka.
Myös moottoripyörä-jutut oli tyhmä. Siis se, kun Bella menee jonkun tuntemattoman kyytiin.

Ja huomasin, että valkokankaalla Edwardin ja Bellan suhde on vieläkin ällömpi.

Hahaha, sen Kiss men pitäisi kyllä mennä huonointen leffareplojen listalle :D Joo, ja sille Marry me Bellallekkinrepeiltiin ihan kiitettävästi :D Sitä mäkin vähän ihmettelin (siis sitä seinään heittoa) Eikös Eddien pitäisi suojella Bellaa henkeen ja (poissaolollaan loistavaan) vereen, ja se heittää tulevan morsmaikkunsa ihan huoletta päin pöytää, jolla on, ylläripylläri, paljon lautasia, jotka pienen kömpelön Bellan tuurilla menevät, tottakai, rikki. Ja eikös Bellan pitänyt kuitenki olla ujonlaista sorttia, joka punastelee 24/7, eikä suinkaan sellaista, joka pomppii vieraiden pedareiden kyytiin (hei haloo, äijä oli ainakin reipaasti yli kolmekymppinen) Ainoat hyvät replat joita kuulin, tulivat (tietenkin) rakkaan Jaken suusta. Varsinkin quileutin kielinen(antakaa anteeksi jos kirjoitin väärin :() repla, joka oli ainakin yhdellä sivulla kirjotettu "Pysy kanssani ikuisesti". Se oli ihana<3 Ja mitä Bella tekee heti alle viisi minuuttia siitä ? Ryntää nuolemaan jotain Eetua Italiaan ja pällistelemään kyseisen henkilön maalattua sikspäkkiä. No yök. Rakas idiootti Bellamme, MISSÄ AIVOT ?!?

Jep, piti kelata kaikki New Moonin (olen siis katsonut kyseisen leffan kerran teattereissa, kerran koneelta) kohdat joissa Bella ja Edward menivät edes metrin päähän toisistaan, rupesi kuvottamaan :D
« Viimeksi muokattu: 18.01.2010 20:49:11 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Zoëllene

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #428 : 19.01.2010 18:38:07 »
Lainaus
Hahaha, sen Kiss men pitäisi kyllä mennä huonointen leffareplojen listalle  :D
Niin kyllä pitäisi :'D Repesin totaalisesti, kun ensimmäisessä trailerissa oli se... Kristen nostaa kulmakarvaansa silleen tyhmästi (osaisiko ystävämme Bella tehdä niin?) ja sanoo yh, niin ällöttävällä äänellä sen "Kiss me." Se kuulostaa jotenkin muutenkin ällöltä. o.o "Suutele minua", kauhean käskevää.

Sitten nämä Edin naimisiinpainostamiset, joista on puhuttukin.
Lainaus
Lisäksihän tämä Culliton käytännössä painosti Bellan avioliittoon kanssaan ja vielä kehtasi pihdata.
Edward kiristi Bellaa avioliittoon. "Suostun muuttamaan sinut, jos menet kanssani naimisiin." Hmmh, aha? Miksi ihmeessä juuri Edwardin pitäisi muuttaa Bella? Pelle itse löpisi jotain sen tyylistä, että 'sitten minä kuuluisin hänelle täysin'. Eli Edward kuuluu Carlislelle, koska Carlisle muutti hänet?

Tämä menee varmaan jo saivartelun puolelle, mutta miten Cullenit ovat voineet mennä lukioon? Edward ei esimerkiksi voi olla missään väestörekistereissä/on 109-vuotiaaksi merkittynä. Öööm, eikös koululla pitäisi olla oppilaistaan jonkinlaiset tiedot, kuten syntymäaika, henkilötunnus jne. (en kyllä tiedä Amerikan meiningistä, mutta luulisi, että niilläkin olisi)
Elleivät sitten Cullenit ole väärentäneet papereitaan.

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #429 : 19.01.2010 19:16:54 »
Lainaus
Elleivät sitten Cullenit ole väärentäneet papereitaan.
Kuvittelisin, että juuri sen he ovat tehneet - onhan Carlislekin lääkäri, jonka taustat varmasti tarkistetaan moneen kertaan.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #430 : 19.01.2010 19:24:43 »

Lainaus
Hahaha, sen Kiss men pitäisi kyllä mennä huonointen leffareplojen listalle  :D

Niin kyllä pitäisi :'D Repesin totaalisesti, kun ensimmäisessä trailerissa oli se... Kristen nostaa kulmakarvaansa silleen tyhmästi (osaisiko ystävämme Bella tehdä niin?) ja sanoo yh, niin ällöttävällä äänellä sen "Kiss me." Se kuulostaa jotenkin muutenkin ällöltä. o.o "Suutele minua", kauhean käskevää.

Sitten nämä Edin naimisiinpainostamiset, joista on puhuttukin.
Lainaus
Lisäksihän tämä Culliton käytännössä painosti Bellan avioliittoon kanssaan ja vielä kehtasi pihdata.
Edward kiristi Bellaa avioliittoon. "Suostun muuttamaan sinut, jos menet kanssani naimisiin." Hmmh, aha? Miksi ihmeessä juuri Edwardin pitäisi muuttaa Bella? Pelle itse löpisi jotain sen tyylistä, että 'sitten minä kuuluisin hänelle täysin'. Eli Edward kuuluu Carlislelle, koska Carlisle muutti hänet?

Tämä menee varmaan jo saivartelun puolelle, mutta miten Cullenit ovat voineet mennä lukioon? Edward ei esimerkiksi voi olla missään väestörekistereissä/on 109-vuotiaaksi merkittynä. Öööm, eikös koululla pitäisi olla oppilaistaan jonkinlaiset tiedot, kuten syntymäaika, henkilötunnus jne. (en kyllä tiedä Amerikan meiningistä, mutta luulisi, että niilläkin olisi)
Elleivät sitten Cullenit ole väärentäneet papereitaan.


tästä asiasta oon ihan samaa mieltä kuin suurin osa, siis että se oli aikass typerää..

Ja tää vihree kohtahan oli joku Bellan ihmekeksintö jota en oikeesti ymmärtänyt - mitä väliä sillä on, että kuka sen muuttaa?

Eikös J. Jenks tomittanu niille ne väärennetyt passit, syntymätodistukset yms. ?

Yritin nyt vähän selvittää näitä jaaa.. korjatkaa jos olen väärässä :)


Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #431 : 19.01.2010 19:48:38 »
Lainaus
Tämä menee varmaan jo saivartelun puolelle, mutta miten Cullenit ovat voineet mennä lukioon? Edward ei esimerkiksi voi olla missään väestörekistereissä/on 109-vuotiaaksi merkittynä. Öööm, eikös koululla pitäisi olla oppilaistaan jonkinlaiset tiedot, kuten syntymäaika, henkilötunnus jne. (en kyllä tiedä Amerikan meiningistä, mutta luulisi, että niilläkin olisi)
Elleivät sitten Cullenit ole väärentäneet papereitaan.

Totta kai he ovat väärentäneet paperinsa. Eivät he muuten pystyisi edes opiskelemaan. (Eikä heillä olisi reksiä tai ketään muutakaan, sillä tällä hetkellä he olisivat varmaankin pyörtyneinä...)

Lainaus
Hahaha, sen Kiss men pitäisi kyllä mennä huonointen leffareplojen listalle  Hymyilee leve&#228;sti

Tuo on kyllä niin totta!  ;D
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #432 : 29.01.2010 17:07:00 »
Tuli tässä mieleeni, että kun Carlislehan yrittää sovittaa sen kamalan synnin että on tullut muutetuksi vampyyriksi sillä, että pelastaa henkiä sairaalassa, hän ei ole tainnut ottaa yhtä seikkaa huomioon ; Entäs jos sairaalaan pelmahtaisi Carlislen "La tua cantante" vai mitä siinä New Moonissa höpötettiin. (Hahhah, pitää saada okein italiaa kirjaan että vaikuttaisi todella sivistyneeltä ja hienostuneelta) Mitäs sitten olisi tapahtunut ? Edellä mainitussa kirjassahan Aro epäilee ettei edes Carlisle pystyisi vastustamaan sitä (ja TAAS pitää se ihqu Edward korottaa toisten yläpuolelle ylivertaisella itsehillinällä, joka näyttää jotenkin kummasti siirtyvän Bellalle BD:ssä-paitsi tietysti petihommissa kumpikin näytää unohtavan koko sanan merkityksen)

Joo, vähän turha, mutta topicci on ollut aika kuollut viime aikoina, nin postasimpa nyt tämän :D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #433 : 29.01.2010 19:22:34 »
Hmm, onhan tuo mahdollisuus, että Carlislen "singer" (anteeksi huono suomeni, en lyödä nyt sitä vastinetta tälle kiellelle, mitä koitan epätoivoisesti raapustaa) olisi pelmahtanut vaikkapa leikkauspöydälle tohtorin eteen. Mitäs sitten olisi käynyt?
Epäilen hieman, että olisi tohtorille tullut äkkilähtö tai verenjuomissessio.

Ja Edwardhan on niiiiiin ihQ, ei sitä voi runtata muiden alapuolelle. Näin ajattelee Meyer + osa faneista.

ms_anthropy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #434 : 31.01.2010 06:04:54 »
Tähän asti olen Twilightin suhteen noudattanut useasti hyväksi havaittua periaatetta "Minun ei tarvitse tutustua asiaan tietääkseni että vihaan sitä".

Toisaalta taas, olen kuullut ainakin parista luotettavasta lähteestä että Twilight olisi sekä kirjana että elokuvana niin huono että se on jo tappavan hauska. Kunnon kalkkunaleffat ovat aina tuettavia abysmaalisen (<- joo joo, on se suomea.) tason huumoriarvoa ymmärtävässä seurassa  hyvin valvotun yön jälkeen kun kehossa jyllää tarpeellinen määrä kofeiinia.

Kalkkunaelokuvat ovat parhautta; muistoissani säilyy ikuisesti mm. 50-luvun japanilainen scifielokuva "Evil Brain from Outer Space" (feat: maailman noloin supersankari ja yksi kuminen hirviöpuku koska budjetti ei ilmeisesti riittänyt useampaan) sekä ilmeisesti koko Star Trek-elokuvasarjan kökköisin tuotos jossa Enterprisen miehistön vihollisina toimivat jättimäinen avaruusdildo ja norjalainen valaanpyyntialus.

Palatakseni aiheeseen, tämä lainaus Encyclopedia Dramatican Twilight-artikkelista koskien sitä miten Robert Pattinsonin inho rooliaan kohtaan nousee jatkuvasti, aiheutti suurin piirtein paskahalvauksen: "We assume that Pattinson's agents are currently negotiating a deviation from the book in the third movie, in which Edward Cullen is unexpectedly killed by Lord Voldemort. "


LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #435 : 31.01.2010 19:15:41 »
Luin tässä eilen loppuun Humisevan Harjun, ja rupesi suoraan sanottuna vituttaman ne Meyerin lainaukset kyseisestä kirjasta. Twilightissä Ja Humisevassa harjussa ei ole mitään samaa (paitsi tietysti Edgar Linton=kirjan nössö ja Edward=kirjan mukamapahis[eli nössö] ja Twilightin Edward Cullen voittaa nössöys palkinnon 100-0 !) Ja olinko huomaavinani pienen vertailun kukkasen viitattuna Edwardiin/Heathcliffiin siinä kohdassa, kun Edward sanoi että toivottavasti Bellan on tarpeeksi viisas eikä rakastu yhtä pahalaatuiseen ihmiseen ? (Bellako ? VIISAS?!? Ja pyh, sitä päivää saa odottaa :D:D:D) Eddietä ja Heathcliffiä ei voi edes verrata, kun Eetvartti on nössömpi kuin Linton (joka ei siis mielestäni ole edes nössö, vain nössöimmästä päästä) Ja Humisevassa Harjussa oikeasti tapahtuukin jotain, eikä vaan hypitä onnellisena pariskuntana kukalta kukalle niinkuin Twilightissa tehdään. Oho, jopas mä oon nyt innostunut vertailusta :D

Luin tänään muuten pitkästä aikaa Twilight-leffan takakannen ja rupesi naurattamaan iha saamaristi. Siis, mikä hemmetti saa ihmisen tarttumaan siihen leffaan ? Jo pelkkä leffan laji sai nauramaan; "Romanttinen trilleri" Ja muutenkin takakansi teksti sai melkein vedet tulemaan silmistä, ja se meni jotenkin näin; Tavallinen amerikkalainen high school tyttö muuttaa Forksiin ja törmää siellä laumaan vampyyreita jotka ovat eläneet keskuudessamme rauhanomaisesti - tähän asti. Ja yläpuolellä lällätetään jotain siitä kuinka rakastunut Bella ihanaan Eddiemme on.
Ja kirjaakin vilkaisin vähän aika sitten ja rupesi kuvottamaan, mitä lässynläätä suurinosa on. Jacobista pidän edelleen eniten, mutta ei hänkään täydellinen ole. (Nonii, siinähä se tuli :D)

Ja Kristenin roolin käsikirjoitus on aika paska, kun tässä toissapäivänä ostin alle 4 eurolla Vapaavalinnasta (mainostusta ! ;D) leffan Pahan Sanansaattajat (pah mikä suomennos, englanniksi The Messengers) ja siinä ainakin kyseinen henkilö osasi näytellä.
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #436 : 01.02.2010 17:16:00 »
Hahaa, joku otti Humisevan harjun esille ja tarraan tähän kynsin ja hampain (ja näppäimistöin).

Ensinnäkin, olen lukenut sen muutama vuosi sitten (ennen Twilightia), mutta piti lainata se uudelleen, kun Meyer lainaili sitä niin ahkerasti.

Oli muuten ihan yhtä traumauttava teksti, kuin ennenkin, koska en tiedä pidänkö siitä vaiko en. Heathcliff oli ehkä paras osa tässä koko kirjassa. Ja tapahtumapaikka, että minä rakastan sitä.

Mutta jos Edward on muka samankaltainen kuin Heathcliff, minä olen sitten varmaan yhtä paljon klementiini.

Meyer tietenkin haluaa näillä lainauksilla vain osoittaa, kuinka "sivistynyt" hän on.

Ja leffarepeilyille; nauroin kurkku suorana, kun Pattinson sanoi naama ihan peruslukemilla Shakespearea. Varmana luki sen jostain screeniltä.

Ja Stewart ei ole huono; ainakin jos on hyvä ohjaaja ja kässäri, joita kumpaakaan ei ole Twilightissa. Olen nähnyt pari hänen leffoistana ja todennut, etät ihan hyviä ovat.

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #437 : 01.02.2010 18:39:36 »
Luin vähän aikaa sitten New Moonin uudelleen ja nauroin aika paljon. Oikeasti, miten Bellaa ja Edwardia voi verrata Romeoon ja Juliaan? Ja Jacob on mukamas kuin Paris. Ei herranjumala : D

Muutenkin nämä Meyerin lainaukset ovat suoraan hevon kuusesta, esim. Humisevan harjun siteeraaminen oli kyllä aika koomista.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Nyna

  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #438 : 03.02.2010 21:43:55 »
Mä rakastan näitä kirjoja. Oikeesti parhaat kirjat mitä oon ikinä lukenu. Ja kyllä muuten ärsyttää, että varsinkin Houkutus on leffana ehkä maailman surkein... New moon oli ihan siedettävä muttei hyvä.

Jaa en näköjään jaksa kirjottaa enempää vaikka oli tarkotus. :'D No joskus myöhemmin

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #439 : 02.03.2010 12:27:00 »
Kipeenä kun taas olen, niin tylsyydessäni katson kaikki Disney-klassikot mitkä käsiini saan (ei loukkauksena Disney-klassikoille, ne ovat ihania (:)
Katsoin tässä vähän aika sitten Topin ja Tessun ja rupesin poraamaan kun kettu dumpattiin metsään. Ja miksiköhän ihmisnäyttelijöiden (muodossa Kristen/Rob) samantapainen kohtaus ei vaikuttanut minuun mitenkään ? Miten on mahdollista, että piirretty kettu ja vanha nainen osoittavat enemmän tunteiden paloa, kuin kaksi toisiinsa rakastunutta esittävää ihmistä ? -Tiedän, tiedän, piirtäjät ovat alansa ammattilaisia, mutta silti !

Ja hieman offina tässä; Käykö kenellekkään ikinä samoin kuin minulle, että joka ikinen kirjan, elokuvan tai tv-sarjan lempihahmosi joko; on se ainoa häviävä osapuoli kolmiodraamassa; on kylmäverinen murhaaja joka joko hirtetään, hän tekee itsemurhan tai joku tappaa hänet; tai kuolee. Kunniallisesti tai ei. Nykyään ärsyttää kun kaikkien kirjojen loppu tuntuu olevan väärä. Aina väärä ihminen kuolee. Aina väärä mies varastaa neidon. Aina väärät ihmiset ovat murhaajia. Mitä hittoa, eihän tuo paritus ollut oikea. Aina löytyy lopusta joku asia, jota sitten märehtii koko loppu kuun. Esim. häviävä kolmiodraaman osapuoli; Mustemaailma, Aamunkoi. Kylmäverinen murhaaja: KAIKKI Agatha Christien roomanit ja Harper's Island. Kuolee; Kuningas Arthur. Ja siinä vasta murto-osa.
Anteeksi, viestini menevät yhä kummallisimmiksi :D

Ja mitäs mieltä olette YLE 2 alkaneesta True Bloodista ?? Katsoin tässä tänään ensimmäisen jakson nauhotettuna, ja tuli déja vú. Hmm... Miksiköhän... Ainiin, koska koko sarja on järkyttävä Twilight kopio, tosin paremmin näyteltynä ja enemmällä hässimisellä. Nainen rakastuu 173-vuotiaaseen vampyyriin. Tosin tässä se nainen on se, joka osaa lukea ajatuksia, mutta oho, ei vampyyrien ;o Plussana tässä että kyseinen vampyyri ei glitteröi ympäri tienoota kuin mikäkin diskopallo. Ajattelin sitä tässä jonkin aikaa seurata, niin näkee mihin suuntaa tämäkin kääntyy.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 14:49:57 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !