Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198196 kertaa)

Ristiriita

  • Muumikuningatar
  • ***
  • Viestejä: 1 108
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #300 : 05.12.2009 14:14:05 »

mä näin maxi makasiinissa pari päivää sitten semmosen paketin, jossa oli houkutus-leffa, sit jotain kortteja ja oisko ollu viel juliste, en muista enää :D että ehkä niitä kortteja myydään yksitellenki jossain.

Uijui. Mä taidan tietääkin, mitä mä saan joululahjaks. ;)

// Aa. Anteeksi. En huomoinut yhtään. ^^

Mutta siis. Kysymys. Kuinka kauan tämä teidän "Twilight" -villitys on kestänyt? Eli toisin sanoen milloin luitte ensimmäisen kirjan?

Hmm. Onhan tuon Mustalupiinin video varmaan melko hupaisa, mutta ikävä kyllä jouduin sulkemaan jo heti alussa, sillä minulle tulee käsittämättömän paha olo kaikesta verestä, yms. Mutta onhan Twilightia parodisoitu paljonkin. Muunmuassa kotimainen Haukotus on aika legendaarinen. <3 8D
« Viimeksi muokattu: 06.12.2009 23:14:00 kirjoittanut Yure »
"There's life under the blah blah blah."

Scarlett

  • ***
  • Viestejä: 1 254
  • If inconvenient, come anyway
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #301 : 05.12.2009 23:18:21 »
Muistaakaahan aloitusviestin kielto yhden rivin viesteistä. Komppailun voi lähettää vaikkapa yksärillä tai sitten pohtia, mitä muuta viestiin sisällyttäisi kuin ilmoituksen siitä, että on samaa mieltä.

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #302 : 06.12.2009 13:36:12 »
hihii ;D jos nauratte oikealle trailerille, niin uskon, että osaatte arvostaa tätäkin.
Joo, mä ainaki repesin pahemman kerran. ;D Kiss me-kohtaushan vastas täydellisesti leffan kohtausta! :---D Ja ahahahahaa Jacob-marsu! Ootin korkeintaan jotain puudelia tai chihuahuaa, mutta marsu. Mistäköhän noitakin revitään... ;D

Joo, toi oli oikeasti tosi hauska. Nauroin niin paljon, että joku paikka varmaan repes.
Ja kans se "outch, a papercut"..
Sitten kun Jacob tuli, katsoin silleen että oo..
Mun mielestä se marsu oli just siisti. Onkohan meidän marsuillakin supervoimia?

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #303 : 11.12.2009 21:52:06 »
Lainaus
Yhdyn aikaisempiin viesteihin, jossa sanottiin ärsyttävän Epäilyksen suomennos. Olen samaa mieltä.
Voin sanoa, että olen "rakastunut" kahteen aikaisempaan kirjaan, varsinkin Houkutukseen ja siksi Epäilyksen
suomennos ärsytti todella paljon. Erityisesti minua ärsytti se Jacobin puhetapa. Kahdessa aikaisemmassa kirjassa
se oli sellaista: "sä, sun jne." nyt tuli sellainen fiilis, että mihin tarinan Jacob katosi kun se edes avasi suunsa.
Jacob puhui kirjakielellä, se ei todellakaan ollut hauskaa luettavaa kuten aikaisemmat puheet olivat. En kyllä erityisesti
koskaan ole perustanut Jacobiin sen enempää, mutta tuo alkoi jo raivostuttaa. En kumminkaan vihaa Epäilystä huonon suomennoksen takia
Häh, miten niin kahdessa aikaisemmassa kirjassa?  :o Minun mielestäni Jacob alkoi puhua Epäilyksessä ja Aamunkoissa enemmän (tai ainakin huomiota herättävämmin) puhekieltä kuin Houkutuksessa tai Uudessakuussa. Ellen sitten ymmärtänyt jotain väärim.
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #304 : 12.12.2009 15:14:13 »
Lainaus
Yhdyn aikaisempiin viesteihin, jossa sanottiin ärsyttävän Epäilyksen suomennos. Olen samaa mieltä.
Voin sanoa, että olen "rakastunut" kahteen aikaisempaan kirjaan, varsinkin Houkutukseen ja siksi Epäilyksen
suomennos ärsytti todella paljon. Erityisesti minua ärsytti se Jacobin puhetapa. Kahdessa aikaisemmassa kirjassa
se oli sellaista: "sä, sun jne." nyt tuli sellainen fiilis, että mihin tarinan Jacob katosi kun se edes avasi suunsa.
Jacob puhui kirjakielellä, se ei todellakaan ollut hauskaa luettavaa kuten aikaisemmat puheet olivat. En kyllä erityisesti
koskaan ole perustanut Jacobiin sen enempää, mutta tuo alkoi jo raivostuttaa. En kumminkaan vihaa Epäilystä huonon suomennoksen takia
Häh, miten niin kahdessa aikaisemmassa kirjassa?  :o Minun mielestäni Jacob alkoi puhua Epäilyksessä ja Aamunkoissa enemmän (tai ainakin huomiota herättävämmin) puhekieltä kuin Houkutuksessa tai Uudessakuussa. Ellen sitten ymmärtänyt jotain väärim.

Omasta mielstäni Jake puhui puhekieltä eniten kahdessa ensimmäisessä kirjassa. Epäilyksen aikana tuli tuskin yhtään puhekieltä, mutta Aamunkoissa ihan riittävästi. Mutta mistäs sitä tietää, en ole laskenut..

Eskapisti

  • ***
  • Viestejä: 18
    • Blogini
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #305 : 16.12.2009 16:56:30 »
En tykkää yhtään. Leffa ei ole vaikuttanut päätökseeni mitenkään, kirjat vain. Luin kaverini aneluiden takia kaksi ensimmäistä kirjaa parissa päivässä. Olin erittäin pettynyt, ja koko vampyyri-homma oli niin pskaa, kun ei niillä ollut edes hampaita. Ihmissudetkin vaikuttivat erittäin typeriltä verrattuna perinteisiin ihmissusiin. Yleisestikkään minuun ei kolahdu tekopyhät rakkausstoorit, joita on kaiken huipuksi julkaistu parempiakin.
Kavereideni mielestä olen lähes tulkoon tyhmä, kun en palvo Jacobia tai Edwardia. Seikka varjostaa yleisesti tapaamisiamme, mutta kaipa pitää elää siinäkin uskossa, että makuasiat ajavat liiallisiin erimielisyyksiin. Joskus olen tosin melko ylpeä heistä, kun he ovat löytäneet kirjasarjan josta tykkäävät, siihen tosin meni uskomattoman kauan.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #306 : 17.12.2009 12:11:18 »
Lainaus
Kavereideni mielestä olen lähes tulkoon tyhmä, kun en palvo Jacobia tai Edwardia.

Lol. Mun mielestä ei ole kyllä yhtään tyhmää, jos ei palvo kumpaakaan.  :D Kummassakaan ei ole hirveästi palvottavaa, koska molemmat ovat yksinkertaisesti tyhmiä, kun kehittävät yhdestä hölmöstä tytöstä itselleen pakkomielteen.  :D Se ei ole tarkalleen ottaen palvottavaa, se on säälittävää.  :D Mutta ehkä se johtuu siitä, että kun rakkausstooreja tarkemmin ajattelee, ne ovat aina vähän säälittäviä. Esimerkiksi Tuulen viemää jne.

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #307 : 17.12.2009 22:11:54 »
En tykkää yhtään. Leffa ei ole vaikuttanut päätökseeni mitenkään, kirjat vain. Luin kaverini aneluiden takia kaksi ensimmäistä kirjaa parissa päivässä. Olin erittäin pettynyt, ja koko vampyyri-homma oli niin pskaa, kun ei niillä ollut edes hampaita. Ihmissudetkin vaikuttivat erittäin typeriltä verrattuna perinteisiin ihmissusiin. Yleisestikkään minuun ei kolahdu tekopyhät rakkausstoorit, joita on kaiken huipuksi julkaistu parempiakin.
Kavereideni mielestä olen lähes tulkoon tyhmä, kun en palvo Jacobia tai Edwardia. Seikka varjostaa yleisesti tapaamisiamme, mutta kaipa pitää elää siinäkin uskossa, että makuasiat ajavat liiallisiin erimielisyyksiin. Joskus olen tosin melko ylpeä heistä, kun he ovat löytäneet kirjasarjan josta tykkäävät, siihen tosin meni uskomattoman kauan.

Niimpä niin. Ei se nyt niin ratkaiseva ihmisenpiirre ole, jollei jostain pidä. Omat mielipiteethän ne on.
Mutta mitäs mieltä te olette siitä, että tietyillä (ja melko älyttömillä foorumeilla, jonne joskus eksyn, häpeäkseni), perustetaan aihe, jonka alkuviestissä haukutaan Twilight pystyyn? Onko se nyt muotia tai jotain? Ei minulla ainakaan haukuttavaa ole, muttei mitään positiivistakaan...

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #308 : 17.12.2009 22:37:47 »
Mutta mitäs mieltä te olette siitä, että tietyillä (ja melko älyttömillä foorumeilla, jonne joskus eksyn, häpeäkseni), perustetaan aihe, jonka alkuviestissä haukutaan Twilight pystyyn? Onko se nyt muotia tai jotain? Ei minulla ainakaan haukuttavaa ole, muttei mitään positiivistakaan...
Ainahan se on ollut näin. Ensin pikku hiljaa kaikki alkavat ihkuttaa jotakuta kirjaa tai bändiä, esim. Tokio Hotellia, mutta sitten pian jostakin suunnasta alkaa tällainen älytön dissaus, joka sekin leviää. Lopputulos on se, että foorumit alkavat olla pullollaan aivan turhia haukkumisaiheita.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #309 : 18.12.2009 14:36:23 »
Mutta mitäs mieltä te olette siitä, että tietyillä (ja melko älyttömillä foorumeilla, jonne joskus eksyn, häpeäkseni), perustetaan aihe, jonka alkuviestissä haukutaan Twilight pystyyn? Onko se nyt muotia tai jotain? Ei minulla ainakaan haukuttavaa ole, muttei mitään positiivistakaan...
Ainahan se on ollut näin. Ensin pikku hiljaa kaikki alkavat ihkuttaa jotakuta kirjaa tai bändiä, esim. Tokio Hotellia, mutta sitten pian jostakin suunnasta alkaa tällainen älytön dissaus, joka sekin leviää. Lopputulos on se, että foorumit alkavat olla pullollaan aivan turhia haukkumisaiheita.

Niinhän se taitaa mennä. Tuntuu, että fanitus on yhtä tarttuvaa kuin dissaus.

Ja toinen asia. Olen pannut merkille, että me jotka olemme kaikki Twilight-kirjat kahlanneet, etsimme jotain ihan pikkuisia virheitä tekstistä (minä ainakin, muiden puolesta ei sanani paina).
Mutta totuus on se, että ihmisiä me kaikki olemme, myös kirjailijat, joten virheitä on sallittu tehdä. Ainakin omasta mielestäni.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #310 : 18.12.2009 16:43:28 »
Twilight on muotiaihe dissaukseen ja ainoa, johon olen osallistunut, koska muista dissauksen aiheista en tiedä tarpeeksi, mutta Twilightista olen kahlannut kaikki kirjat läpi enkä mä osaa päättää, että olenko fani vai antifani, koska kirjoissa on jotain, josta pidän. Pidän ajatuksesta, että kirjoitetaan fantasiakirja, joka keskittyy romantiikkaan, mutta valitettavasti vain kirjojen edetessä jouduin toteamaan, että inhosin päähenkilöitä ja heidän suhdettaan yli kaiken. ;D Kyllä se yhden kirjan verran menee, että kaikki rakastavat Bellaa, myös se kompleksinen, stalkkaajavampyyri, mutta kun se lopulta johtaa siihen, että kaikki rakastavat Bellan lastakin ja Bella pelastaa suunnilleen maailman, niin siinä loppuu mun kehusanat sarjalle ja erityisesti sen kehitykselle. :D Sarja alkaa ihan lupaavasti, mutta lopulta huonoksi, kun ei kirjailija älyä katkaista tekstiään ajoissa ennen kuin koko juttu menee överiksi.

Törmäsin juoniongelmiin ja niissä yksinkertaisesti liian pahoihin uskottavuusongelmiin (tyyliä "Carlisle ei älynnyt, että puolivampyyrilapsi voisi tarvita ravinnokseen verta", Volturit olivat pitäneet valtaa kolmetuhatta vuotta, mutta super-Cullenit kokosivat kuukaudessa armeijan puolustamaan heitä Voltureita vastaan, vaikka eivät edes yrittäneet koota armeijaa. Ja lopulta yksin Bellaa kaikki Volturit pelkäävät, koska Bellasta tulee muutoksen jälkeen jo muutamassa kuukaudessa aivan supervampyyri purkkakuplansa kanssa). Koko kirja muuttuu neljännessä kirjassa epäuskottavaksi satusoopailuksi, johon on väkisellään ängetty kaikille onnellinen loppu siitä huolimatta, onko siinä mitään järkeä. Ei näin.

Twilight on ehkä ensimmäinen dissauksen kohde, josta mä tiedän tarpeeksi sanoakseni, että se jopa ansaitsee sen.  ;D Sarja on kokonaisuudessaan huono, jos sitä miettii millä tahansa mittarilla. Jopa se romantiikka muuttuu puiseksi, kun ei suhteella ole oikein mitään kehitystä, kun todelliset käänteet puuttuvat koko ajan. Niitä luvataan ja luvataan, mutta lupauksia ei koskaan lunasteta. Koko sarjasta puuttuu hahmojen logiikka ehkä muilta kuin Edwardilta. Bella on epälooginen kana-aivo, jonka pitäisi olla älykäs, Jasperin verenhimo katoaa abrakadabra kuin sillä ei enää ole juonen kannalta käyttöä, mutta syytä katoamiselle ei selitetä. Charlie on muka poliisi (olkoonkin että pikkukaupungissa), mutta ei sitten halua tietää mitään. Meyerin selitykset ja ratkaisut ontuvat niin pahasti, että joo, Twilight on lupaava ja rakkausnäkökohta on sen kuvaaminen on cool, mutta toteutus sukkaa kokonaisuudessaan niin pahasti, että ei voi sanoa muuta kuin että se on huono, joku sanoisi kuvaavasti että se on juosten kustu kirjasarja eli se olisi kaivannut runsaasti enemmän kypsyttelyä ja editointia ja hyvää betalukijaa. :D Ja mä ehkä enemmän dissaan kuin pidän siitä, mitä enemmän asiaa ajattelen.

Mutta dissaamisen hauskin puoli tai kaikista ärsyttävin puoli on se, että sitä harrastavat ihmiset, jotka eivät ole kirjoihin edes koskeneet.  ;D Kyllä jos meinaa jotain dissata, pitää itse lukea tai edes yrittää lukea. Missään asiassa ei pidä uskoa vain ja ainoastaan toisten sanaan tai vaikkapa auktoriteetteihin, jotka sanovat että jokin on huonoa. Sellainen on naurettavaa.

Summa summarum: Twilight voisi olla hyvä, jos sen ainekset olisi käytetty ja sille olisi annettu riittävän pitkä kehityskaari. Nyt ne on käytetty hätäisesti ja kotikutoisesti. Mä odotan sitä, kun joku korjaa nämä Twilightin puutteet ja kirjoittaa meille paremman vampyyriromanssin, jossa myös juonen langat on paremmin käsissä. Tosin voi olla, ettei niin käy kun se tuomittaisiin plagioinniksi ja kun tämäkin on menestynyt jo näin hyvin. Nyyh! :'( ;D
« Viimeksi muokattu: 18.12.2009 16:53:46 kirjoittanut Joeyboy »

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #311 : 18.12.2009 17:15:38 »
Törmäsin juoniongelmiin ja niissä yksinkertaisesti liian pahoihin uskottavuusongelmiin (tyyliä "Carlisle ei älynnyt, että puolivampyyrilapsi voisi tarvita ravinnokseen verta", Volturit olivat pitäneet valtaa kolmetuhatta vuotta, mutta super-Cullenit kokosivat kuukaudessa armeijan puolustamaan heitä Voltureita vastaan, vaikka eivät edes yrittäneet koota armeijaa. Ja lopulta yksin Bellaa kaikki Volturit pelkäävät, koska Bellasta tulee muutoksen jälkeen jo muutamassa kuukaudessa aivan supervampyyri purkkakuplansa kanssa). Koko kirja muuttuu neljännessä kirjassa epäuskottavaksi satusoopailuksi, johon on väkisellään ängetty kaikille onnellinen loppu siitä huolimatta, onko siinä mitään järkeä. Ei näin.


Tässä asiassa olen ehdottomasti samaa mieltä, ja antanet anteeksi kun hajosin tuolle purkkakuplalle :D Koko 4. kirjassa pidin ainoastaan Jacobin osuudesta (Anteeksi, saatan vain pitää Jacobista eniten koko kirjassa ;D), ja kun Renesmee syntyi ja Jake leimaantui häneen purskahdin melkein itkuun tuon ääliöimäisen juonenkäänteen takia. Siis, mitä helvettiä ? Jacob, joka kirjassa rakastaa Bellaa yli kaiken (miksi, oi MIKSI?) ja kärsii iihan pikkuriikkisen tämän aivottoman kanan takia, laitetaan sitten leimautumaan Bellan lapseen ?!?
En tiedä kiinnittikö kukaan muu huomiota, mutta minua hieman häiritsi miten Bellan ja Jacobin molempien tunteet ikään kuin sammuivat toisiaan kohtaan sillä tavalla ovelasti, että Jacob leimaantuu ja Bella vampyyriksi muuttuessaan huomaakin;"Oho, mitäs minä Jacobilla, minullahan on oma täydellinen-kimaltava-kaunis-epäitsekäs-kultamussukka-Edwardini !<3"
Niin ja tosiian tuo Edin Ja bellan 24/7 sänkypuuhailu oli enemmänkin kuin outoa ja ärsytttävää   ^-o-*
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #312 : 18.12.2009 17:48:03 »
Törmäsin juoniongelmiin ja niissä yksinkertaisesti liian pahoihin uskottavuusongelmiin (tyyliä "Carlisle ei älynnyt, että puolivampyyrilapsi voisi tarvita ravinnokseen verta", Volturit olivat pitäneet valtaa kolmetuhatta vuotta, mutta super-Cullenit kokosivat kuukaudessa armeijan puolustamaan heitä Voltureita vastaan, vaikka eivät edes yrittäneet koota armeijaa. Ja lopulta yksin Bellaa kaikki Volturit pelkäävät, koska Bellasta tulee muutoksen jälkeen jo muutamassa kuukaudessa aivan supervampyyri purkkakuplansa kanssa). Koko kirja muuttuu neljännessä kirjassa epäuskottavaksi satusoopailuksi, johon on väkisellään ängetty kaikille onnellinen loppu siitä huolimatta, onko siinä mitään järkeä. Ei näin.

Twilight on ehkä ensimmäinen dissauksen kohde, josta mä tiedän tarpeeksi sanoakseni, että se jopa ansaitsee sen.  ;D Sarja on kokonaisuudessaan huono, jos sitä miettii millä tahansa mittarilla. Jopa se romantiikka muuttuu puiseksi, kun ei suhteella ole oikein mitään kehitystä, kun todelliset käänteet puuttuvat koko ajan. Niitä luvataan ja luvataan, mutta lupauksia ei koskaan lunasteta. Koko sarjasta puuttuu hahmojen logiikka ehkä muilta kuin Edwardilta. Bella on epälooginen kana-aivo, jonka pitäisi olla älykäs, Jasperin verenhimo katoaa abrakadabra kuin sillä ei enää ole juonen kannalta käyttöä, mutta syytä katoamiselle ei selitetä. Charlie on muka poliisi (olkoonkin että pikkukaupungissa), mutta ei sitten halua tietää mitään. Meyerin selitykset ja ratkaisut ontuvat niin pahasti, että joo, Twilight on lupaava ja rakkausnäkökohta on sen kuvaaminen on cool, mutta toteutus sukkaa kokonaisuudessaan niin pahasti, että ei voi sanoa muuta kuin että se on huono, joku sanoisi kuvaavasti että se on juosten kustu kirjasarja eli se olisi kaivannut runsaasti enemmän kypsyttelyä ja editointia ja hyvää betalukijaa. :D Ja mä ehkä enemmän dissaan kuin pidän siitä, mitä enemmän asiaa ajattelen.

Nyt vasta huomasin, kuinka typerää ihan oikeasti onkin se, että Carlisle ei tajua, että puolivampyyri voisi tarvita verta, vaan että siihen tarvitaan Jake?
Ja Bellasemme on todellakin niiin ärsyttävä pikkubimbo, joka mukamas tajuaa kaiken. Revin miltei jokaisesta kirjasta muutaman sivun pois, joissa viitataan Shakespearen teoksiin. Argh. Ärsyttää, kun pikkutytöt on sitten tietääkseen paljonkin jostain kaunokirjallisuudesta.
Mutta asiaan; jokaisessa hahmossa on puutteita: Bella on ääliö (tiedän, aika lievä sana), Edward on minusta hieman sovinistinen ja ärsyttävä, Alice ärsyttää pääni irti, samaten Emmett, jonka huumori pitäisi olla hauskaa, Jasperin verenhimo katoaa, kuten edellä mainittiin ja vielä rakkaan Jaken pitää mennä leimautumaan johonkin mutantti-hirviö-sikiöön.

Koko 4. kirjassa pidin ainoastaan Jacobin osuudesta (Anteeksi, saatan vain pitää Jacobista eniten koko kirjassa ;D), ja kun Renesmee syntyi ja Jake leimaantui häneen purskahdin melkein itkuun tuon ääliöimäisen juonenkäänteen takia. Siis, mitä helvettiä ? Jacob, joka kirjassa rakastaa Bellaa yli kaiken (miksi, oi MIKSI?) ja kärsii iihan pikkuriikkisen tämän aivottoman kanan takia, laitetaan sitten leimautumaan Bellan lapseen ?!?
En tiedä kiinnittikö kukaan muu huomiota, mutta minua hieman häiritsi miten Bellan ja Jacobin molempien tunteet ikään kuin sammuivat toisiaan kohtaan sillä tavalla ovelasti, että Jacob leimaantuu ja Bella vampyyriksi muuttuessaan huomaakin;"Oho, mitäs minä Jacobilla, minullahan on oma täydellinen-kimaltava-kaunis-epäitsekäs-kultamussukka-Edwardini !<3"
Niin ja tosiian tuo Edin Ja bellan 24/7 sänkypuuhailu oli enemmänkin kuin outoa ja ärsytttävää   ^-o-*

Absolutelu true. Onko Meyer laittanut Jaken leimautumaan hirviösikiöön vain siksi, ettei häntä tarvitse heivata kuvioista ulos? Näin varmaankin.
Ja Bellan tuskailu, että hän aiheuttaa Jacobille ja Edwardille tuskaa, on idioottimaista. Lemppaisi sitten suden, kun kerran vampyyrin valitsi, ei sitä enää tarvitse sen jälkeen hyvitellä.

Ja tästä sänkypuuhailusta.. Minä hieman aloin miettiä, että minkälaista oli heilua siellä koko yö. Törkkiä siinä sitten koko yö? Mitä hittoa?
Ja siinä vaiheessa, kun kuvitelmani olivat jo lentäneet sellaista miljoonan mailin tutninopeutta, repesin todellisesti, kun Bella alkoi puhua Edwardin kanssa ihan järkeviä pohdintoja. Ne siis jyskytti siinä samassa? Siinä vasta mielikuva!

Ja mitenköhän ne aikoo sen tehdä sitten neljännessä leffassa, tämän sänkyjutun? Kuitenkin aika pikkuisiakin siellä leffassa käy. Vai tuleeko neljättä elokuvaa laisinkaan? Korjatkaa, jos olen väärässä.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #313 : 18.12.2009 18:00:14 »
Kai se neljäs osa ihan leffanakin tulee, ja epäilisin, että kohtaukset joko leikataan lähes kokonaan pois tai sitten ikärajaa nostetaan johonkin viitentoista. Mutta nauranpa hieman, miten tahansa sitten tuleekin käymään :D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #314 : 18.12.2009 19:23:02 »
Lainaus
Yhdyn aikaisempiin viesteihin, jossa sanottiin ärsyttävän Epäilyksen suomennos. Olen samaa mieltä.
Voin sanoa, että olen "rakastunut" kahteen aikaisempaan kirjaan, varsinkin Houkutukseen ja siksi Epäilyksen
suomennos ärsytti todella paljon. Erityisesti minua ärsytti se Jacobin puhetapa. Kahdessa aikaisemmassa kirjassa
se oli sellaista: "sä, sun jne." nyt tuli sellainen fiilis, että mihin tarinan Jacob katosi kun se edes avasi suunsa.
Jacob puhui kirjakielellä, se ei todellakaan ollut hauskaa luettavaa kuten aikaisemmat puheet olivat. En kyllä erityisesti
koskaan ole perustanut Jacobiin sen enempää, mutta tuo alkoi jo raivostuttaa. En kumminkaan vihaa Epäilystä huonon suomennoksen takia
Häh, miten niin kahdessa aikaisemmassa kirjassa?  :o Minun mielestäni Jacob alkoi puhua Epäilyksessä ja Aamunkoissa enemmän (tai ainakin huomiota herättävämmin) puhekieltä kuin Houkutuksessa tai Uudessakuussa. Ellen sitten ymmärtänyt jotain väärim.

Omasta mielstäni Jake puhui puhekieltä eniten kahdessa ensimmäisessä kirjassa. Epäilyksen aikana tuli tuskin yhtään puhekieltä, mutta Aamunkoissa ihan riittävästi. Mutta mistäs sitä tietää, en ole laskenut..
Minä itse ainakin tunnuin huomaavan Epäilyksessä paljon enemmän puhekieltä kuin kahdessa ekassa kirjassa, esim.  "Hän epäröi. "Halusin vain... kuulla sun äänen." s. 66

Mutta voihan se olla niin, että minä vain yksinkertaisesti kiinnitin siihen enemmän huomiota kuin esim. Uudessakuussa  :)
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

Jemmi

  • Peter Pan
  • ***
  • Viestejä: 175
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #315 : 19.12.2009 05:50:14 »
Ma olen lukenut ainoastaan kaksi ensimmaista kirjaa, ja ensimmaisen ja toisenkin valilla oli vissiinkin kahden vuoden tauko. Twilightin luin heti sen ilmestyttya ja pidinkin siita sen verran, etta ostin sen Lontoon matkalla sitten. Uudenkuun luin vasta about vuosi sitten suomeksi, kun keksin sarjan jalleen elokuvan ilmestyttya. Se jai taas kuitenkin kaiken muun jalkoihin lahdettyani vaihtoon, vaikkakin voisin yhta hyvin ostaa loput osat taalta englanniksi.

Tata topicia olen kuitenkin lukenut hyvan aikaa ja yllatyin kun nain, miten sarjaan suhtaudutaan. Alkoi kovasti kiinnostaa lukea kaksi viimeista kirjaa (mieluummin englanniksi, kenties) ja nahda se New Moon -leffakin, jotta saan itse muodostettua sen kokonaisen mielipiteeni sarjasta. Kuulostaa kylla kovin epailyttavalta etenkin tuo Breaking Dawn.

Ei Twilight ole koskaan ollut mulle yhta tarkea sarja, kuin esimerkiksi Harry Potter, mutta kylla ma etenkin siita ensimmaisesta kirjasta pidin. Toisaalta taas olen yrittanyt aloittaa lukea sita uudelleen, mutta loppujen lopuksi taitaa aina kirja vain lentaa lattialle, kun on sen verran tylsa etenkin alusta. Ja imho Bella rakastui Edwardiin niin nopealla vauhdilla, etta olin kulmat koholla. Addiktioksi mina sita rakautta ennen kutsuisin, kun sita menoa on kirjoissa ja taalla topicissa seurannut.

No jaa, saapas sitten nahda, miten kay, kun olet loput kirjat lukenut.
I told you to get a Bepsi.

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #316 : 19.12.2009 20:29:04 »
Toisaalta taas olen yrittanyt aloittaa lukea sita uudelleen, mutta loppujen lopuksi taitaa aina kirja vain lentaa lattialle, kun on sen verran tylsa etenkin alusta. Ja imho Bella rakastui Edwardiin niin nopealla vauhdilla, etta olin kulmat koholla. Addiktioksi mina sita rakautta ennen kutsuisin, kun sita menoa on kirjoissa ja taalla topicissa seurannut.

No jaa, saapas sitten nahda, miten kay, kun olet loput kirjat lukenut.

Omasta mielestäni kaksi viimeisintä kirjaa alkoivat olla jo juonen kannaltakin typeriä floppeja, kun mitään ei tapahtunut ja samaa tahkottiin sivukaupalla.

Ja myös tämä "vhum, rakastuin juuri" on nopeudellaan aika kummallista. Siinä ei oikein ole järkeä, kuitenkin koko kirjojen juoni sen ympärille rakentuu.

Koko juonihan rakentuu Bellan rakkauden ympärille. On siinäkin idea.

delilah

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #317 : 27.12.2009 20:15:05 »
Tänään alotin ja luin loppuun Twilightin ja katsoin elokuvan kun ne nyt joululahjaksi tulivat. Minusta kirja oli kiva,  hahmot varsinkin ja elokuva hyvä (musiikit olivat täydelliseet !!).  Tiedän jo kirjasarjan juonesta ja kohta varmaan olen lukenut loputkin sarjasta, joten päätin tulla tähän aiheeseen katselemaan vähän mitä mieltä muut finiläiset ovat.  Okei täytyy sanoa että yllätyin, koska olin odottanut kehuja ja hieman jotain muuta. Nyt tuntuu että 70% on mieltä että Bella on aivoton ja tylsä hahmo ja että kirjasarja on kokonaisuudessaan melko huonosti kirjoitettu ja juoneltaan puutteellinen. Jaahas! :D

En sitten tiedä olenko täysin pihalla hyvistä näyttelijänlahjoista, mutta minusta Kristen on hyvä Bellana (paitsi että ärsyttää se jatkuva monttu auki -oleminen...) ja että kokonaisuudessaan elokuva oli erittäin hyvä.  Taidan lukea sarjan loppuun ja tulla sitten uudestaan sanomaan. :D

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #318 : 27.12.2009 21:12:49 »
Tänään alotin ja luin loppuun Twilightin ja katsoin elokuvan kun ne nyt joululahjaksi tulivat. Minusta kirja oli kiva,  hahmot varsinkin ja elokuva hyvä (musiikit olivat täydelliseet !!).  Tiedän jo kirjasarjan juonesta ja kohta varmaan olen lukenut loputkin sarjasta, joten päätin tulla tähän aiheeseen katselemaan vähän mitä mieltä muut finiläiset ovat.  Okei täytyy sanoa että yllätyin, koska olin odottanut kehuja ja hieman jotain muuta. Nyt tuntuu että 70% on mieltä että Bella on aivoton ja tylsä hahmo ja että kirjasarja on kokonaisuudessaan melko huonosti kirjoitettu ja juoneltaan puutteellinen. Jaahas! :D

En sitten tiedä olenko täysin pihalla hyvistä näyttelijänlahjoista, mutta minusta Kristen on hyvä Bellana (paitsi että ärsyttää se jatkuva monttu auki -oleminen...) ja että kokonaisuudessaan elokuva oli erittäin hyvä.  Taidan lukea sarjan loppuun ja tulla sitten uudestaan sanomaan. :D

Olisihan se Kristen ihan hyvä siihen Bellan rooliin, mutta jotenkin kauhean etäinen tyyppi.

Ja Bellan aivottomuudesta; kuka jaksaa helvattu soikoon pyöriä siinä itsesäälissä, että satuttaa toisia kirjasta toiseen? Tai siis kyllä mä nyt ymmärrän parin luvun/puolen kirjan mittaista sepustusta siitä, mutta ei noin paljon.
Bella-tyttösen aivottomuudesta kertoo myös se, miten hänet on laitettu niin sivistyneenä lukemaan Humisevaa harjua ja Shakespearea. Humisevan harjun lukeneena (kyllä, ennen Twilightia) menee mulla sukset ristiin, sillä itse inhoan kirjaa ja lainauksia siitä. Ja Shakespeare onvarmaan kääntynyt haudassaan kun Meyer mitään tietämättään sepustelee kirjassa. Eli ei tuollainen kirjallisuushörhö voi olla tulkinnut kirjoja niin väärin.
Myös nopea rakastuminen ah-niin-ihanaan Edward Culleniin oli niin idioottimaista ja ärsyttävää..
Eikä tietenkään unohdeta itsesääliä. Vai mainitsinko sen jo?

Bellan hahmo siis rakentuu idioottimaisesta Edward-ihkutuksesta, allemuskompleksista (en maininnut tätä yllä, mutta se, kun Bella pelkää vanhan kunnon Eddien jättävän hänet koko ajan, on ilmiselvä alemmuskompleksi), typeristä kirjojen lainauksista, itsesäälistä isolla i:llä ja ihmeellisestä luottamuksesta ja pätemisen yrityksistä, unohtamatta "jaloutta" (piirre, jota inhoan tietyissä kohdissa ihmisissä eniten, sillä pohjiltamme olemme itserakkaita), eikö hahmo ole aika kana-aivo?
Ettei tämä mene ihan dissaukseksi, on Bellassa jotain hyviäkin piirteitä, mutta ne eivät ole kovin vallitsevia.

Ja musiikista; tulen nyt valittamaan elokuvien musavalinnoista. Miksi helkkarissa sinne pitää änkeä tuhat eri biisiä, joita soitetaan keskimäärin ehkä 15 sek? Ei musiikeissa mitään huonoa ole. Paitsi... Miksi Musea pitää änkeä joka leffaan? Ymmärrän, että Meyer ehkä pitää bändistä (kerrankin samaa mieltä kirjailijan kanssa), mutta olisi edes valinnut paremmat biisit. Houkutuksessa oli ihan aiheeseen sopiva biisi, mutta I Belong to You ei sopinut siihen kohtaan, missä se soi Uusikuun aikana.

Ja vielä hieman valitusta (tämä on valitusten päivä siis). Koko kirja on täyteen ängetty. Koko ajan pitää tapahtua. Olisi mieluummin tehnyt neljä kunnon kirjaa, kuin, että yksi kirja on yli puolet täynnä Bellan itsesääli-moskaa (Epäilys siis). Eli floppasi.

Tietenkin kirjassa on asioita, jotka saavat minut lukemaan ne tuhat kertaa uudelleen. Kuten Jacob ja quileuttien reservaatin porukat. He ovat lemppareitani. Samoin Charlie on rakennettu melko hyvin, jollei oteta huomioon avuttomuutta ruoanlaitossa. Myös Alice ja Jasper ovat kiinnostavia hekilöitä. Alicen näyttelijä vain otti minua päähän ihan helkutasti.
Carlisle on myös todella hyvä hahmo, samten Volturit. Eli sivuhenkilöt rulaa. Sen takia kirjoja luenkin ja hypin Bellan ja Edwardin imelien kohtien yli.

Compete on puhunut.

Moonvenom

  • ***
  • Viestejä: 43
  • Epäaktiivinen jo vuodesta 2007
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #319 : 27.12.2009 21:19:47 »
Tässä vielä toinenkin aikas negatiivinen viesti aiheesta, pahoittelen :D

Kämppis on kyllä ihan hulluna Twilightiin - tai ainakin oli.
Itse olen aina pitänyt tätä hieman teinimassojen suosikkina enkä ole vaivautunut lukemaan mutta elokuvan katsoin kuitenkin - jo viestissä mainitun kämppikseni ja muutaman muun kaverin kanssa :)

Tosin täytyy sanoa että elokuvakin oli jotenkin niin tehdynoloinen että hieman petyin siihen :/
En nyt tahdo saada kaikkia niitä lukuisia Twilight- faneja niskaani eli ottakaa tämä vain rehellisenä mielipiteenä, minulla ei ole mitään sarjan kirjoittajaa sen paremmin kuin sen fanejakaan vastaan, minuun tämä vain ei jotenkin iskenyt.

Minusta nämä 'hyvikset' elokuvassa olivat jotenkin ah-niin-voittamattomia-ja-salaperäisiä että käämit meinas suoraan sanottuna kärähtää.
Mikäs siinä pahiksia paettiin ehkä puolet elokuvan viemästä ajasta mutta ne voitettiin kuitenkin viidessä minuutissa ja hyvin helposti!

Ja minusta jotenkin jo pelkkä elokuvakin oli niin täynnä vampyyriaiheisia kliseitä että huhhuh!

Mutta, älkää nyt ryhtykö minua seivästämään, kerroinpahan vain oman mielipiteeni.
Olihan tuo vampyyriaihekin jo sinänsä aika kulunut joten tuskin siitä enää paljoa mielenkiintoisempaa olisi saanutkaan kun vampyyreistä niin paljon on jo valmiiksikin kirjoitettu.

Vampyyriaiheisissa sarjoissa minä pysyttelen kuitenkin mieluummin Darren Shanissa.
Tosin olipa ainakin mielenkiintoinen elokuvailta - joskin sekin oli suurimmaksi osin ystävien läsnäolon ansiota.