Kirjoittaja Aihe: Viimeinen päämäärä [Lucius (Narcissa)] S || Spurttiraapale  (Luettu 1908 kertaa)

LordPuhdemort

  • Vieras
Title: Viimeinen päämäärä
Author: LordPuhdemort
Pairing: Ei ole. Vain Lucius ja Narcissa
Genre: Drama, tuplaraapale
Rating: S
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot ja paikat, minä vain lainaan niitä
A/N: Osallistuu Spurttiraapaleeseen sanalla linna/linnoitus. Sijoittuu seiskakirjaan.


Kun Lucius käveli kohti Tylypahkaa, hänestä tuntui kuin olisi menossa giljotiiniin. Vaikka miehen kasvoilla oli tyypilliseen tapaan tyyni ja kopea ilme, olisi Lucius halunnut paeta. Tieto siitä, että kaikki olisi pian ohitse, sai tietynlaisen rauhan laskeutumaan häneen. Joko he häviäisivät tai voittaisivat, eikä asia oikeastaan kiinnostanut miestä. Ei enää.

Luciuksen katse kiersi maisemassa, joka muistutti sotatannerta, mitä se oikeastaan olikin. Joka puolella oli Pimeyden Lordin armeijaa, mutta miehen katse kuitenkin kiinnittyi Tähtitorniin, josta pystyi erottamaan pimeydessä välähtäviä loitsuja. Luciuksen sydäntä puristi pelko, sillä hän tiesi poikansa olevan jossakin tuolla sisällä, suorittamassa velvollisuuksiaan Mestarilleen. Vain, koska mies oli vetänyt perheensä siihen oravanpyörään, josta ei ollut poispääsyä, vaikka olisikin halunnut.

Lucius vilkaisi vaimoaan vieressään, jonka kasvot olivat sulaneet ilmeettömyyteen, mutta mies tunsi Narcissan niin hyvin, että tiesi naisen ainoana ajatuksena olevan Draco. Pikaisesti Lucius puristi Narcissan kättä, rohkaistakseen häntä. Nainen hymyili kireästi takaisin ja mies näki kuinka Narcissa yritti pidättää kyyneliään. Ei ollut soveliasta, eikä turvallistakaan, miettiä muuta kuin pimeyden lordin voittoa.

Kun ensimmäiset loitsut alkoivat lennellä, armeijan pyrkiessä sisälle Tylypahkaan, Lucius tarttui Narcissan käteen ja nyökkäsi hänelle. Meteli ja taistelu ympärillä yltyivät nopeasti, mutta kummallakin oli vain yksi päämäärä: päästä nopeasti linnaan sisälle ja löytää Draco, varmistaakseen että hän oli kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:25:44 kirjoittanut Pops »

Jennea

  • Vieras
Vs: Viimeinen päämäärä [Lucius (Narcissa)] S
« Vastaus #1 : 30.12.2008 01:18:50 »
En ole ennen lukenutkaan mitään ficciä tuosta hetkestä. En ole koskaan oikein tykännyt Luciuksesta, myönnän sen. Vaikka pidänkin ns. pahoista pojista (huono vertaus, mutta ymmärrät kai mitä tarkoitan), Luciuksesta minulla on aina ollut sellainen limainen kuva. Mutta tässä oli mukava lukea Luciuksen inhimillisistäkin puolista. Siitä, että hän on huolissaan pojastaan.

Narcissan äidillisistä puolista olen kyllä aikaisemminkin lukenut, mutta niistä on aina mukava lukea lisää. Varsinkin nämä lauseet olivat mielestäni hyviä:
Lainaus
Nainen hymyili kireästi takaisin ja mies näki kuinka Narcissa yritti pidättää kyyneliään. Ei ollut soveliasta, eikä turvallistakaan, miettiä muuta kuin pimeyden lordin voittoa.

Ei minulla oikein nyt muuta sanottavaa ole. Hankala keksiä hyvästä tekstistä mitään kritisoitavaa. Hienosti kuvailtu tunnelma!