Kirjoittaja Aihe: Sotkua ja sydänsuruja [K-11][Rose/Scorpius, Rose/?]  (Luettu 3288 kertaa)

Hajothus

  • Vieras
Tämä ficci oli ennen Tällipaju-:n nimissä, mutta kun nyt tein oman käyttäjätunnuksen (omistin Tällipaju-:n yhdessä ystäväni kanssa, hän jatkaa sillä), laitan sen tämän nimiin tänne.

Disclaimer: J.K. Rowling omistaa muut hahmot, mutta Rosen salainen kumppani on itse keksimäni.
Title: Sotkua ja sydänsuruja
Author: Tällipaju-
Rating: K-11
Pairing: Rose/Scorpius, Rose/?
Genre: Romanssi




1.luku

”Menehän nyt jo, ettet myöhästy, Rose!”, huusi hänen äitinsä, kun he viime tipassa saapuivat laiturille yhdeksän ja kolme neljännestä.

Tylypahkan punainen pikajuna tuprutteli valkoisia savupilviä ilmaan ja huudatti jo pillejään lähdön merkiksi. Laiturilla seisoi paljon aikuisia velhoja ja noitia, jotka olivat tulleet saattamaan lapsiaan kouluun. Junan ikkunoista näkyi iloisia, sekä vanhempia että nuorempia kasvoja, jotka heiluttivat hyvästiksi heitä saattamaan tulleille.

Rose pinkaisi nopeaan juoksuun, vilkaisi taakseen ja näki äitinsä kasvot, heilautti kättään ja katosi sisälle junaan. Etsiessään itselleen istumapaikkaa, hän tervehti tuttuja, näytti nyrpeää naamaa luihuisille ja raahasi perässään raskasta pöllön häkkiä, jossa istui hänen ikioma, pieni ruskea pöllönsä, jonka oli ristinyt Buboksi.
   
Kuljettuaan pitkän matkaa junan käytävällä vaunusta toiseen, hän saapui viimeiseen junavaunuun, joka oli tyhjä. Tai ei, Rose huomasi nurkassa, ikkunan vieressä pienen, vaaleatukkaisen pojan.

”Hei!”, Rose tervehti poikaa, joka kääntyi katsomaan häntä koppava ilme kasvoillaan.

Poika pysyi vaiti, joten Rose toisti: ”Hei, kuuletko mitä sanon sinulle? Vai etkö vain tahdo vastata?”.

Rose ei lainkaan pitänyt ihmisistä, jotka eivät vastanneet, vaikka heiltä kysyttiin. Piti tivata monta kertaa, ennen kuin sai vastauksen, kelpaavan sellaisen.

”No hei!”, kuului nyrpeä vastaus nurkasta.

Rose ei tiennyt enää, mitä sanoisi, joten käveli vain hiljaisuuden vallitessa istumaan, junavaunun toiselle puolelle, vastapäätä poikaa. Sieltä hänellä oli oiva näköyhteys tähän, ja saattoi tarkkailla toista salaa tämän huomaamatta. Poika oli kapeakasvoinen, hieman kelmeä, Rose ajatteli. Jokin pojan olemuksessa viehätti ja veti Rosea puoleensa, vaikka huono ensivaikutelma pilasikin kokonaisuuden. Töykeys oli myös asia, jota Rose ei voinut sietää.
   

Rose säpsähti hereille, kun tunsi junan alkavan hidastaa vauhtiaan. Kuinka hän olikaan voinut nukahtaa? Nyt hänelle tuli kiire. Oli vielä vaihdettava koulukaapu ennen junasta poistumista. Vinhaa vauhtia Rose veti kaavun ylleen, otti laukkunsa penkin alta ja alkoi tehdä lähtöä. Vasta poistuessaan yksin vaunusta hän huomasi, ettei poika ollut ollut siellä enään. Ties minne mennyt.

”Rose! Hoi, katso tänne! Tänne!”, Rose kääntyi katsomaan huudon suuntaan ja näki serkkunsa Lilyn huitovan kättään vähän kauempana.

”Hei hei! Minulla on kiire mennä, nähdään linnassa.”, Rose huusi takaisin Lilylle, jonka kasvot jo hukkuivat ihmismereen kun ensiluokkalaiset kulkivat parijonossa hänen ohitseen.

Kasvoja vilisi hänen edessään, eikä hän tunnistanut niistä yhtäkään. Kaikki olivat jännittyneen, jopa pelokkaan näköisiä, ensiluokkalaisia kun olivat, ja lajitteluhattu odotti. Hän muisti yhtäkkiä kuinka hän itse oli pelännyt ja jännittänyt. Ajatella jos hän olisi joutunut Luihuiseen, isä ei kyllä oli antanut sitä koskaan anteeksi. Niin ei onneksi käynyt, vaan hän pääsi setiensä ja tätinsä Ginnyn tavoin Rohkelikkoon, rohkeiden ja urheiden joukkoon. Vaikka siitä, oliko hän itse urhea, saati sitten rohkea, hän ei ollut lainkaan varma.
   
Illalla nukkumaan mennessään, hän huomasi ajattelevansa poikaa, joka oli istunut samassa junavaunussa hänen kanssaan. Pojan olemus oli ollut häijy, mutta saman aikaisesti salaperäinen ja arvoituksellinen. Jotenkin kiinnostava. Kuinka hän ei ollut nähnyt poikaa edellisenä lukuvuonna? Olivathan he saman ikäisiä, ja olleet molemmat Tylypahkassa jo yhden lukuvuoden. Poika oli kyllä näyttänyt huomaamattomalta, eihän hän itsekkään meinannut millään hoksata pientä poikaa, joka ujona mutta häijynä istui nurkassa, viimeisessä junavaunussa. Olikohan poika luihuinen? Jos oli, niin Rosella ei olisi mitään mahdollisuutta viedä tätä vihille, isä ei siihen suostuisi, mietti hän ja naurahti ääneen ajatellessaan sitä.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä tuleman pitää--
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015 02:46:14 kirjoittanut Kaapo »

Hajothus

  • Vieras
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #1 : 21.11.2008 20:39:24 »
2.luku

Aamiaisella Suuressa Salissa Rose mietti kuumeisesti poikaa, jota ei ollut nähnyt vilaukseltakaan koko aamuna. Missähän tämä oli? Yhtäkkiä Rose muisti pojan lukeneen jotakin paksua kirjaa junassa, löytyisiköhän poika kirjastosta? Rose hotki nopeasti ruoan suuhunsa ja riensi kirjastoon.

Kun hän huohottavana ja hikisenä saapui sinne, kirjastonhoitaja matami Prilli hyssytteli häntä olemaan hiljaa. Rose meni lukuosastolle, jossa näki kuin näkikin valkoisen pään, joka luki tarkkaavaisesti kirjaa, tarkemmin katsoen Taikuuden historian käsikirja kolmosta. Poika ei nostanut päätään, vaikka Rose käveli, mielestään melko rivakasti, lähemmäksi. Varovasti hän istuutui vastapäätä poikaa, ja vasta silloin Rose näki hänen silmänsä, jotka olivat aivan valtavan siniset, hän oli aivan upota niihin.

Hetkeen hän ei saanut sanaa suustansa, mutta kysyi pian: ”Muistatko minut vielä?”.

Poika katsoi häntä miettivät näköisenä, tokaisi sitten: ”Eihän sinua voi olla muistamatta.. Tai siis..”, yritti hän sanoa.

Mitähän hän tuolla oikein tarkoitti? Ei kai vain..

”Niin, minähän olin samassa junavaunussa kanssasi. Missä tuvassa muuten olet?” Rose kysyi suuret silmänsä ymmyrkäisinä.
”No, eihän se sinulle kuulu, mutta luihuisessahan minä. Missäs muussakaan? Olen Malfoy, eli samalla myös luihuinen. Luonnollisesti.” poika vastasi, kuin asia olisi ollut päivänselvä.

Nyt Rose ymmärsi totta tosiaan, miksi poika oli ollut töykeä. Sillä ainakin isänsä puheiden perusteella kaikki Malfoyn sukuun kuuluvat olivat sellaisia, ylpeitä ja itsevarmoja.

Mutta Rose omisti kuudennen, erikoisen aistin, joka kertoi hänelle, milloin ihminen ei ollut oma itsensä, vaan hänet oli istutettu johonkin muottiin. Ja nyt se aisti eli ja oli kirkkaana ja selvänä. Tässä pojassa on jotain erityistä, Rose ajatteli. Mutta mitä?



Kolmannella tunnilla Rosella oli taikaolentojen hoitoa, yhdessä luihuisten kanssa. Rose, kuten kaikki muutkin rohkelikot, vihasivat näitä tunteja juuri siksi, mutta tällä kertaa Rose jopa odotti kolmatta tuntia. Nyt hän tiesi jo pojan nimenkin, koska oli kysynyt sitä serkultaan Lilyltä. Lily oli ihmetellyt, miksi hän halusi sen tietää. Poikahan oli vain Malfoy. Tekosyynä Rosella oli, että poika oli pilkannut häntä kuraverisen lapseksi, ja hän halusi kertoa siitä tuvanjohtajalleen, professori McGarmiwalle. Lily oli niellyt valheen helposti, ilman minkäänlaisia epäluuloja. Poika oli siis Scorpius Malfoy. Ihana nimi, ajatteli Rose, vaikkakin häijy.



”Tässä ne sitte on, yksisarviset nimittäi!”, Hagrid huusi, kun he olivat pitkän rämpimisen jälkeen saapuneet aidan luo, jonka takana olivat nuo kauniit, lumenvalkoiset eläimet, joilla oli vain yksi sarvi otsassaan.

Moni seisoi vain aloillaan, lumoutuneena niiden kauneudesta, mutta Rose seisoi aloillaan ihan muusta syystä. Hänen takanaan seisoi nimittäin Scorpius, Scorpius Malfoy. Hän miltei tunsi pojan hengityksen niskassaan, niin lähellä tämä seisoi. Tai ehkä hän vain kuvitteli, koska poika itse asiassa seisoi melko pitkän matkan päässä hänestä. Mutta tarpeeksi lähellä saadakseen Rosen jännittymään ja herpaantumaan opetuksesta.

Hetken kuluttua Rose hätkähti kuin unesta, kun Hagrid seisoi hänen vierellään ja sanoi hänelle: ”Hei, sinä siinä. Weasleyn tyttö! Seuraapas opetusta, ettet oo aivan tumpelo, kun näitä juttuja sitte joskus kysellää.”.

Hagrid hymyili hänelle, ja hän yritti hymyillä takaisin. Rose kuuli takaansa ivallista naurua, joka tuli luihuisjoukosta. Hän vilkaisi taakseen ja näki sekä tyttöjä että poikia jotka katsoivat häntä ja nauroivat. Mutta pienen matkan päässä heistä, seisoi Scorpius, joka katsoi suoraan Roseen, pieni hymyn kare huulillaan. Se hymy, vaikka pieni olikin, auttoi Rosea kokoamaan itsensä, ettei juoksisi pois tai alkaisi itkeä. Tuo hymy merkitsi jotain—



Illalla, kun Rose istui kirjastossa ja luki Lilyltä lainaamaansa kirjaa, hän kuuli takaansa askelia jotka lähestyivät häntä. Rose kääntyi katsomaan ja näki Scorpiuksen, joka tuli hänen luokseen jälleen se sama paksu kirja kainalossaan.

”Saanko tulla istumaan kanssasi?” Scorpius kysyi, ja kun Rose antoi luvan, istui tämän eteen.

”Mitä luet?”.

”En mitään erityistä, tällaista vaan.” Rose sanoi, ja näytti kirjan kantta Scorpiukselle.
”Kummaa, että tulit seuraani. Ei olisi uskonut. Tai siis.. Anteeksi, en tarkoittanut. Ajattelin sitä vain, että joku sentään tulee vapaaehtoisesti istumaan kanssani.” Rose sanoi ja hymyili.

”Kukapa ei sinun seuraasi haluaisi. Enkä vihjaile mitään.” Scorpius katsoi Rosea kujeilevan näköisenä.

Poikahan melkein flirttailee, Rose ajatteli ja hymyili Scorpiukselle.

Jälleen, kuten aamullakin, Rose huomasi uppoutuvansa pojan jään sinisiin silmiin, joista heijasti pieni ihastuminen, pieni itsevarmuus ja pienen pieni ujous.

”Mitäs tuijotat?” Scorpius kysyi Roselta, kun tämä silmääkään räväyttämättä katsoi tämän silmiä.

”Mistäs olet ostanut noin upottavat silmät? Meinasin ihan hukkua!” Rose pilaili ja sai pojan nauramaan.

”Äitini ja isäni ne minulle antoivat, syntymälahjaksi. Kiitos heille!” poika pilaili takaisin.

He nauroivat hyvän aikaa, ennen kuin toipuivat, ja keskustelivat täysin erilaisista aiheista, luudanvarsista nimittäin. Kun Rose kertoi jotain, Scorpius laittoi aina paremmaksi. He nauroivat ja juttelivat aina siihen asti, kunnes matami Prilli tuli, ja keskeytti heidän touhunsa.

”Kiitos, oli oikeasti todella mukavaa jutella kanssasi!” Scorpius sanoi totisena. Rose vain hymyili ja nyökkäsi takaisin. Hetken he seisoivat ihan hiljaa, sitten Scorpius kumartui hiukan, antoi pienen suukon Rosen poskelle, joka pimeässä ei näyttänyt punaiselta, vaikka sitä se todellisuudessa oli. Sitten Scorpius kääntyi ja lähti laahustamaan kohti luihuisten makuuhuonetta, tai eihän Rose sitä tiennyt, sillä kukaan muu kuin opettajat ja luihuiset eivät tienneet missä se sijaitsi. Rose seisoi vielä hetken paikoillaan, ennen kuin lähti rohkelikkojen makuuhuoneita kohti. Vielä myöhään yöhön asti hän uneksi kaikenlaista Scorpiuksesta ja itsestään, ennen kuin nukahti hymy huulillaan odottamaan seuraavaa, ihanaa päivää.

Hajothus

  • Vieras
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #2 : 21.11.2008 20:41:00 »
3.luku

”Huhhuh, mitähän tänään oli erikoista?” huomasi Rose ajattelevansa ääneen aamulla herätessään.

Kaikeksi onnekseen hän ei nähnyt makuuhuoneessa ristin sielua, joten hänen ei tarvinnut hävetä silmiä päästänsä. Olisivat pian luulleet häntä hulluksi, koska puhui itsekseen.

Hetken Rose mietti ja mietti, yhtäkkiä hänen ajatuksensa valtasi suurenmoinen onnen tunne, kun hän ajatteli eilistä iltaansa, suukkoa ja Scorpiusta. Heillä oli ollut niin hauskaa, kunnes kirjastonhoitaja matami Prilli oli tullut ja käskenyt heidät pois kirjastosta, oli kuulemma jo nukkumaan menon aika. Vaikka Rose oli mennyt sänkyynsä ja maannut aivan hiljaa silmät kiinni, uni ei ollut ottanut tullakseen. Hän oli valvonut kauan ja ajatellut. Paremminkin unelmoinut.

Rose veti sänkynsä verhot kunnolla sivuun, hyppäsi alas varovasti, jottei taittaisi jalkaansa hypätessään yläsängystä, puki päällensä ja riensi aamiaiselle.

Osa oppilaista oli jo käynyt syömässä ja lampsi häntä vastaan kuka yksin, kuka suuressa ryhmässä. Häntä vastaan tuli pian aivan erityisen meluisa joukkio, jossa kaikki huusivat ja nauroivat suureen ääneen, kuin paremmallekin vitsille. Rose käveli heidän ohitseen huomioimatta heitä mitenkään, mutta jostain kumman syystä, hänen silmänsä osuivat kovaäänisimpään ja ilmiselvästi porukan johtajaan, Scorpius Malfoyseen.

Kuinka hän saattoi ollakaan huomaamatta Rosea ollenkaan? Oliko poika vain näytellyt illalla? Eikö häntä todellisuudessa kiinnostanut tyttö lainkaan?  Rose ihmetteli sitä sun tätä, kunnes tunsi olkapäässään pienen tönäisyn.

”Maa kutsuu Rosea!” joku sanoi hänen takanaan äänellä, joka kuulosti aivan kuin olisi puhunut wc-paperirullasta.

”Hui Hugo, et saa säikytellä! Ajatella jos saan jonkun kohtauksen? Olisiko sen jälkeen pienimuotoisia omantunnon tuskia?” Rose sanoi nauraen veljelleen joka nauraen seisoi hänen takanaan.

”Mitäs haaveilit? Jostain pojastako?” Hugo kysyi, ja Rose tunsi kuin hienoinen puna levisi hänen kasvoilleen.

”Kenestä pojasta minä haaveilisin? Eihän minua edes kukaan huoli..” Rose sanoi vaitonaisena.

”Ei vai? Kuvittelenko vain, keksinkö omiani, vai näinkö sinut eilen jonkin, valkotukkaisen pojan kanssa suukottelemassa keskellä käytävää?” Hugo kysyi kujeillen.

”Taisit nähdä unta. Sinähän olit siihen aikaan jo nukkumassa!” Rose tiuskaisi.

”SIIHEN aikaan nukkumassa? Mihin siihen aikaan? SIIHEN aikaanko, kun olit sen pojan kanssa? Tunnusta pois, sillä olet jo paljastanut itsesi.”

”Voi Hugo, okei, tunnustan!” Rose sanoo ja nostaa kätensä ylös luovuttamisen merkiksi. ”Et sitten kerro kenellekään, pysyköön meidän kolmen salaisuutena. Ja tietty matami Prillikin näki meidät, mutta se nyt ei tajua mitään.” Rose sanoi, huikkasi Hugolle lähtevänsä ja pinkaisi Suureen Saliin, pakoon noloa tilannetta.

* * *

Ensimmäisen tunnin jälkeen Rosella oli aikaa käydä ylhäällä Pöllölässä lähettämässä kirje matkaan, äidille ja isälle. Hän kiipesi ylös pitkät kierreportaat, jotka tuntuivat jatkuvan maailman ääriin. Niin pitkät ne olivat. Kun hän viimein sinne saapui, huhuili Bubo jo hänelle tervehdykseksi.

”Bubo pikkuinen, onko ollut jo ikävä?” Rose leperteli suklaan ruskealle pöllölleen. Pöllölässä oli kylmä, joten Rose kietoi viittaa tiukemmin ympärilleen. Aikansa juteltuaan pöllölleen, hän alkoi kiinnittää pientä pergamentin palaa narulla pöllön jalkaan, mutta pysäytti toimensa äkisti kuullessaan askeleita takaansa.

”Seiso aloillasi tai käy huonosti!” kuului hiukset pystyyn nostattava, käheä ääni. Rose päätti totella käskyä, vaikka jokin miehen äänessä oli outoa, tai tuttua.

Yhtäkkiä Rose tunsi kädet, jotka tarttuivat häneen ja käänsivät hänet ympäri. Rose kiljaisi hieman, mutta nähtyään tutut kasvot edessään, hiljeni äkisti.

”Scorpius, jo toinen säikäyttelijä tänään! Että te pojat viitsitte!” Rose sanoi äkäisenä, mutta nauru kuulsi läpi hänen äänestään.

Scorpius naurahti pehmeästi ja sanoi sitten: ”Vai että poikia.. Minua et taida sitten tarvitakaan, joten heissulivei vain!” Scorpius sanoi yrmeänä ja kääntyi ympäri lähteäkseen. Mutta Rose tiesi pojan pilailevan, tarttui varovasti tämän käteen ja veti takaisin.

”Minun veljeni se vain oli, höhlä! Höhlästä veljestäni puheen ollen, hän tietää meistä..” Rose sanoi hieman nolon näköisenä, ja viimeisen lauseen hän sanoi tuskin kuuluvasti.

”Meistä? Olemmeko me muka jo yhdessä?” Scorpius virnuili. Rose punastui, mutta oli vain hiljaa.

Olisihan se kivaa, mutta onkohan minusta siihen. Poikahan on sentään Malfoy, Rose ajatteli.

”No eihän minulla mitään sitä vastaan ole. Tai on.. isä ei tykkäisi, sinähän olet Weasley.. Ja hänellä oli ollut jotain kaunaa kouluaikoinaan sinun isäsi kanssa. Ei siitä tulisi mitään.. Olen pahoillani Rose.” Scorpius sanoi hiljaa ja lähti, aivan yhtäkkiä.

Rose katsoi kauan Scorpiuksen jälkeen, mutta ollessaan varma että poika oli jo kaukana, hän päästi kauan silmiään poltelleet kyyneleet virtaamaan vapaasti poskilleen. Poika oli niin ilkeä, särkiköhän hän kaikkien tyttöjen sydämiä samaan tapaan? Kuinka joku voi olla noin ajattelematon.. Ei olisi pitänyt edes vilkaista poikaa, olisi pitänyt arvata..

”Mitä minä tässä enään suremaan sen ilkimyksen takia! En aio enään vilkaistakaan häneen päin!” Rose ajatteli, ja yritti pitää toisenlaiset ajatukset loitolla. Poika oli lähtenyt noin vain. Jättänyt hänet kuin saastaisen tavaran. Ja syynä vain se, että Rose oli Weasley. Tai se, että heidän isillään oli ollut jotain kaunaa toisilleen heidän kouluaikoinaan, kauan kauan sitten.

* * *

”Rose, mikä sinulla on?” Lily kysyi huolestuneen näköisenä kun Rose asteli oleskeluhuoneeseen surun murtaman näköisenä.

”Höm, ei tässä mitään. Harmittaa vain.. se yksi juttu.” Rose vastusteli ja vältteli Lilyn katsetta joka oli niin tutkivan näköinen, että Rose pelkäsi jo paljastuneen. Ihan kuin Lilyllä oli röntgenkatse.

”Rose kuule, olen serkkusi, erittäin hyvä ystäväsi ja niin edelleen, joten näen kyllä jos jotain on vinossa. Kerro vain huolesi, kyllä minä kuuntelen. Sydänsuruja?” Lily kysyi uteliaana ja samaan aikaan pilke silmäkulmassa.

”Huoh! Enkö minä vain osaa peitellä mitään, vai miksi kaikki näkevät lävitseni. Kerro Lily kiltti!” Rose jo hieman pilaili.

”Sen kun tietäisin, mutta kerro sinä ensin, mikä sinua oikein vaivaa. Et kai vain ole rakastunut, tai saanut pakkeja tai..”

”Eräs, jonka nimeä en kyllä ikinä paljasta, hylkäsi minut siksi, koska olen Weasley! Ajatella.”

”Tuo nyt oli typerintä mitä olen ikinä kuullut. Mutta, nyt taidan päästä jäljille. Kukas muu hylkäisi toisen Weasley-sukunimen takia kuin.. ihka aito Malfoy! Sano Rose olenko oikeassa? Toivottavasti en sentään..”

”Napakymppi.. Ikävä kyllä. Mutta näkisitpä ne silmät! Ja sen.. Äh, taisin innostua. Kerro, mitä tekisin?”

”Keksipä lisää selityksiä! Olisitpa nähnyt ilmeesi! Mutta hei, nyt keksin, minä, itse Lily Potter, järjestän sinulle, Rose Weasleylle sokkotreffit! Jo täksi illaksi. Sillä tavalla uskon sinun unohtavan sen ilkimyksen, kohta mustasilmäisen sellaisen.” Molemmat tytöt nauroivat, vaikka Rose uskoikin, ettei niistä treffeistä tulisi mitään. Poika olisi kuitenkin elämäni suurin pettymys.

* * *

Illalla Rosen vatsanpohjassa pörräili perhosia kuin kukkaniityllä, hän oli laittanut tukkansa niin hyvin kuin sellaisen kiharapilven kykeni, kun lähti hiljaisin askelin kävelemään kohti määränpäätään. Lily oli sanonut, että Rose yllättyisi, iloisesti. Mutta enpä usko, Rose ajatteli.

* * *

Rose odotteli ja odotteli, mutta hänen treffikumppaniaan ei vain näkynyt. Vihdoin Rose kuuli jostain kaukaa läheneviä askelia, pelkäsi niiden olevan opettajan, mutta kun Rose näki, kuka nurkan takaa asteli leveä virne kasvoillaan, hän oli kiljaista…




4.luku tulee kunhan kerkeää. Toivottavasti maltatte odottaa.  :)

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #3 : 22.11.2008 14:07:47 »
Hihhiihhiih.. :D Tuntuu tyhmältä kommentoina SULLE . Mut kuten oon sulle henk.koht. sanonut tämä ficci on aivan loistava, paitsi mä haluisin vain Skorpiuksen tähän ficciin, mut oikei, täytyy hyväksy tuo uus henkilökin tähänkin. Tärkeintä on että ficissä on romantiikkaa :D <3

-Tällipaju- alias ?

Hajothus

  • Vieras
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #4 : 22.11.2008 17:23:01 »
Riiku: Mä en jaksa uskoa, että sä tykkäät tästä ficcistä todella niin paljon.  :) Mut kiva kiva. <3 Sitä salaista henkilöä en paljasta, mutta toivoa saa..  ;) Neljäs luku vireillä, ja siinä paljastuu, onko se Scorpius vaiko ei.

Tällipaju-: Hahaa, uskotaan.  ;) Eihän tässä olisikaan mitään järkeä jos vain Rose ja Scorpius söpöilisivät.. Jotain epämukavaakin olla täytyy.

Kiitos molemmille kommentista.  :) Pidän teitä vielä hetken jännityksessä..

-Hajothus-
« Viimeksi muokattu: 22.11.2008 17:28:31 kirjoittanut Hajothus »

Hajothus

  • Vieras
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #5 : 22.11.2008 17:44:40 »
4.luku

”Sinä, en minä tällaista osannut aavistaa!” Rose puuskahti pojalle, jonka Lily oli valinnut hänen kumppanikseen treffeille.

Ehkä poika oli juuri sellainen, joka voisi lohduttaa Rosea, ehkä ei.  Mutta kaiken hän päätti ottaa irti tilanteesta.

”No, tulitko sinä tänne vapaaehtoisesti, vaiko kenties serkkuni painostamana?” Rose kysäisi kuin ohimennen.

”Omasta vapaasta tahdostani totta kai. En kai minä nyt tulisi jos en kerran haluaisi!” toinen väitti kiven kovaa ja Rose uskoi, ainakin halusi uskoa.

”Mitäköhän meidän nyt kuuluisi tehdä? Onko ehdotuksia? Täällä linnassa ei voi oikein tehdä mitään, hiljaakin pitää olla ettei joku yllätä.” Rose valitti ja poika nyökytteli päätään, koska oli samaa mieltä. Linnassa ei totta tosiaan ollut mitään tekemistä.

”Mennäänkö vaikka pelaamaan velhoshakkia, oleskeluhuoneeseen. Ei siellä enään tähän aikaan ketään ole.  Ja vaikka olisi, ei se meitä häiritse, vai mitä?” poika ehdotti.

Rose suostui ja he lähtivät talsimaan poispäin, oleskeluhuoneeseen. Rose ei tiennyt mitä ajatella. Hän ei olisi kuuna päivänä uskonut että hän joutuisi, tai ehkä pääsisi, tuon pojan kanssa treffeille. Ei hän ehkä siitä ollut uneksinutkaan, muttei ainakaan kuvitellut. Tai uskonut.  Hän oli päättänyt ennen lähtöään että oli poika kuka tahansa, hän ei ihastuisi tähän. Vain siinä tapauksessa että poika olisi..

”Perillä ollaan. Pelataanko minun nappuloillani?” poika kysyi Roselta ja tyttö ei osannut kuin nyökätä. Hän oli kulkenut kuin unessa sen matkan jonka he olivat kulkeneet. Olikohan poika puhunut hänelle jotain?

”Sopii. Saanko valkoiset?” Rose kysyi jo virkeämpänä.

”Äh! Muussa tapauksessa omisin ne, mutta olenhan nyt treffeillä—Joten, olkoon menneeksi! Tämän kerran vain, muista se!” poika virnisti.

He pelasivat myöhään. Välillä nauroivat ja juttelivat. Välillä vain istuivat hiljaa tietämättä mitä sanoa.

Kun kello alkoi lähestyä puoltayötä, Rose haukotteli ensimmäisen kerran mutta yritti peittää sitä yskäisemällä yhtä aikaa. Mutta poika huomasi sen ja kysyi: ”Väsyttääkö? Pitäisiköhän sinut jo päästää nukkumaan.. Vaikken kyllä millään tahtoisi. Meillä on ollut niin mukavaakin. Oletko samaa mieltä?”

”Joo totta kai.  Ehkä minun pitäisi tosiaan mennä nukkumaan.. Olen oikeasti pahoillani, mutten millään jaksaisi enään pitää silmiäni auki..” Rose sanoi vaisulla, väsyneellä äänellä.

”Juu. No, harmi.” Poika sanoi harmissaan ja Rose sääli tätä. Mutta kun hän ei kerta kaikkiaan..

Hän katsoi poikaa ja aikoi jo kääntää selkänsä ja lähteä makuuhuoneeseen, kun poika yhtäkkiä tuli lähemmäksi.

Voi ei, mitä se nyt aikoo, Rose ajatteli kauhuissaan. Ei hän näin nopeasti mitään tahtoisi. Tai..

Poika tuli aivan lähelle, mutta nähdessään Rosen hätääntyneen katseen, hän perääntyi, ja sanoi: ”Äh, ei se mitään. Olisin kyllä vain halannut kiitokseksi, mutta ei, jos et tahdo.” Poika Rosen onneksi hymyili. Hän ymmärtää, Rose ajatteli kiitollisena.

”Joo, öitä!” Hän sanoi pojalle, hymyili ja lähti helpottuneena nukkumaan.

Sängyssään hän mietti Lilyä, sokkotreffejä, poikaa, Scorpiusta.. Hän oli jo melkein unohtanut Scorpiuksen, koska hänellä oli ollut niin hauskaa. Kuinka hän oli saattanut? Mitähän kaikki minusta ajattelevat kun vaihdan poikaa kuin paitaa.. No, ajatelkoon mitä tykkäävät, mutta nyt minä nukun, ilman huolen häivää, Rose ajatteli ja huokaisi. Hän näki unta, että oli menossa naimisiin Scorpiuksen kanssa, kun yhtäkkiä toinen mies juoksi alttarille, suuteli häntä ja karkasi hänen kanssaan Egyptiin.

Kummallinen uni, hän mietti aamulla. Toivottavasti ei enneuni. Hän ei nimittäin kestäisi katsoa Scorpiuksen ilmettä kun toinen suutelisi häntä. Ja kun hän ehkä vastaisi suudelmaan. Tälle tilanteelle oli tehtävä jotakin, jottei uni todella tulisi toteutumaan..



Se oli siis 4.luku, melko lyhyt sellainen. Mutta lupaan tehdä muista luvuista jälleen taas vähän pidempiä.  :) Kommenttia?

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #6 : 23.11.2008 15:29:29 »
Kiitos kiitos tästä luvusta. Joo, lyhythän se vähän oli, mut tässä vaiheessa voi sanoo *paraski puhuja*. Voin hyvin kuvitella Rosen tilanteen. Seuraavaa lukua kehiin kiitos <3

-Tällipaju-

Hajothus

  • Vieras
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #7 : 23.11.2008 16:28:44 »
Tällipaju: Itselläsikö on sitten lyhyitä lukuja? :) Kiitos!

Jekaterina: Tässä on tarkoituksena se, ettei pojan nimeä kerrota. Kysymysmerkkinä se näkyy tuossa otsikossakin. Mutta voisin harkita sen paljastamista. Kiva kun tykkäät edelleen!

-Hajothus-

Hajothus

  • Vieras
Vs: Sotkua ja sydänsuruja [K-13][Rose/Scorpius, Rose/?]
« Vastaus #8 : 23.11.2008 16:41:52 »
Kelmikiti: Oi kiitti! <3 :)

-Hajothus-