Kirjoittaja Aihe: Yritys ja erehdys || Luc/Dr, S, angst, incest, 3xraapale, FF10-ficci (Malfoyt)  (Luettu 2917 kertaa)

Draconette

  • Snape's nosepolisher
  • ***
  • Viestejä: 219
Title: Yritys ja erehdys
Author: Draconette
Beta: Ei ole
Genre: angst, incest, (slash)
Pairing: Luc/Dr
Rating: S
Warnings: insesti varmaankin ainoana
Summary: Mikään ei saa mennä vikaan.
Dislaimer: !Rowling omistaa hahmot ja tapahtumapaikat. Minä vain vähän lainailen näitä vailla rahallista korvausta. (: !
Muuta: Sananlaskuhaasteen osallistuja; "Ylenkatse lapsen sydämen särkee.", triplaraapale, ja myös FF10-ficci sanalla 05. Kuukausi.

A/N: Hmm, minulla on erittäin sekavat mielipiteet tästä rääpälekasastani, mutta ajattelin nyt kuitenkin tämän julkaista, koska luulen ja uskon, että tämä voisi olla vielä hirveän paljon sekaisempikin. Minulla oli parikin vaihtoehtoa tämän loppuun, mutta mielestäni tämä nyt oli se himpun verran parempi..
Kun aloin kirjoittaa tätä, ajatuksenani oli kirjoittaa jotakin melkoisen paljon muunlaista tavaraa, mutta tähän minun on tyytyminen, kun aivoni näin päättivätkin puolestani luoda, ja vetoan myöhäiseen ajankohtaan ja erittäin railakkaaseen, ja niin paljon tästä tekstistä eriävään tunnelmaan, että älkää kiltit olko ihan kauhean julmia tätä tuotosta kohtaan, vaan ottakaa se tällaisena kuin se on. (:


Yritys ja erehdys

*

Minun isäni, ylväs, aristokraattinen ja tyylikäs, mutta myös julma. Julma, kyyninen ja ironinen - Lucius Malfoy.

Hän kasvatti minut - kaltaisekseen. Hän opetti minua, ei yrityksen ja erehdyksen kautta, vaan teroitti mieleeni todella, että erehdys ei ole hyväksyttävä. Ja toisaalta, että yrittäessä on laitettava kaikki likoon. Mikään ei saa mennä vikaan.

Onnistu tai kuole.

Se oli hänen sairaantotinen mottonsa, sen hän muisti minulle joka kerta sanoa, ennen kuin minulla oli jonkinlainen koetus, testi tai mikään vähänkään kilpailua muistuttava tapahtuma. Minun oli kamppailtava isäni kiintymyksestä. Ei, kiintymys on väärä sana - kunnioituksesta.

Silkasta kunnioituksesta, sillä isä-poika-suhteemme oli kuihtunut jo monia vuosia aiemmin. Hän murhasi rakkauteni lyhyillä lauseillaan ja sairailla, yön pimeydessä tapahtuvilla teoillaan. Ja sen kaiken jälkeenkin hän jaksoi saarnata aina minulle perheen kunnian olevan tärkein tehtäväni.

Ja minähän pyrinkin siihen, kaikin voimin, keinoja kaihtamatta.

Tai kuole. Ne sanat kummittelivat mielessäni aina, ja etenkin silloin, kun pimeyden lordi antoi minulle tehtävän, jonka luulin koituvan kohtalokseni, tuhoontuomituksi yritykseksi. Mutta isäni sanoi vain, että tämä olisi se kerta, jolloin minun tulisi näyttää, mitä osaan.

"Onnistu tai kuole", hän muistutti minua kääntyessään kannoiltaan katsomattakaan järkytyksen turruttamiin kasvoihini. "Jos et onnistu, ansaitsetkin kuolemasi." Hänen käärmepäisen sauvansa kärki särki hiljaisuuden, joka uhkasi tukehduttaa minut, ja muutti sen tuskaisaksi kärsimykseksi, joka jatkui monta kuukautta.

Mutta koska hän oli kasvattanut minut lujatahtoiseksi, minä aloin noudattaa yritystä ja erehdystä, otin ne ohjenuorikseni mottonsa sijaan.

Ehkä sen vuoksi mahdottoman tilanteen kohdatessani onnistuin aina jotenkin kääntämään vaikeuden edukseni. Varmasti sen vuoksi lopulta onnistuinkin saamaan lordin tehtävän päätökseen menestyksellä.

Isäni väitti myöhemmin olleensa todella ylpeä minusta, mutta minä tiesin paremmin. Tiesin, että jos tämä mies - hän ei ollut enää edes isäni - sanoi mottonsa useammin viikossa kuin nimeni, ei hän voinut koskaan tuntea ylpeyttä minusta.

Kuinka katkeransuloista, että onnistuin juuri yrityksen ja erehdyksen kautta, ajattelin isäni muistuttaessa omista opeistaan jälleen kerran kovakouraisesti. Onnistuin, en kuollut.

*

*hipsii nukkumaan puoliksi nukuksissa, puoliksi kauhunsekaisesti*
« Viimeksi muokattu: 27.12.2014 18:36:22 kirjoittanut Renneto »
'Fools who wear their hearts proudly on their sleeves,
who cannot control their emotions,
who wallow in sad memories and
allow themselves to be provoked so easily -
weak people, in other words -'
- Snape, OotP, s. 591

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Yritys ja erehdys
« Vastaus #1 : 03.11.2008 08:07:49 »
Heissanssaa kultaseni, join tuossa aimo kupillisen kuumaa lääkemömmöä, jotta jaksaisin lähteä puolikymmeneksi kouluun, mutta kuten lupasin, piti minun ensiksi tulla kirjoittaman tämä kommentti. Äläkä pelkää, en aio sinua ristille ripustaa, ei tämä mikään huono ollut vaikka sitä minulle yrititkin väittää ;D

Onnistu tai kuole on muuten äärimmäisen hyvä motto, kovin malfoymainen. Erityisesti tässä kohdassa se oli mielestäni vahva ja latautunut ilmaus:
Lainaus
Tai kuole. Ne sanat kummittelivat mielessäni aina, ja etenkin silloin, kun pimeyden lordi antoi minulle tehtävän, jonka luulin koituvan kohtalokseni, tuhoontuomituksi yritykseksi. Mutta isäni sanoi vain, että tämä olisi se kerta, jolloin minun tulisi näyttää, mitä osaan.
Tuo pelkkä Tai kuole. on just niin pro.

Mutta ehkä pienenä kritiikin poikasena voisin sanoa, että ehkä koko mottoa ei olisi ehkä kannattanut käyttää heti seuraavassa kappalepätkässä. Ku se ei vaan voi noin vahvan ilamaisun jälkee toimia ihan niin hyvin...

Se mistä erityisesti pidin tässä ficissä on se, että et selitellyt turhaan mitään. Esimerkiksi tuon Dracon selviytymisen yrityksen ja erehdyksen kautta jää kivasti lukijan omien mielikuvien ja Pottereiden lukemisen perusteella täytettäväksi. Eikä se siis minusta ollut sekainen vaan avoin. Ei turhaa juonellista rautalangasta vääntämistä, paisti jos sitä ajattele siltä kannalta että tuota malfoymottoa avattiin kyllä kaikista suunnista. Mutta hyvä ficci avaa aina jotain ja jättää jotain avaamattomaksi ;D

Kaikkinensa minä pidin kovasti tästä ficistä, en olekaan pitkään aikaan lukenut angstia. Hassua ettet kai sitten pidä itse tästä ficistä niin paljon kuin minä, kun minusta tämä on ihan priimaa niinkuin kaikki muutkin ficcisi.

Ja muuten, kun inisin sulle mesessä siitä sairaantotinen sanasta, niin en minä nyt ihan tosissani ollut ;D Ajattelin vain, kun tuommoinen sana olisi enemmänkin sellainen mitä minä käyttäisin etkä sinä ;D Ja ota tuo vaikka kohteliaisuutena, sen ei ollut tarkoitus olla moite.

Noni, kiitos. vähä sekava kommentti ja sillee, mut mulla on kuumetta!! En vastaa teoistani.

Terkuin: jjb
« Viimeksi muokattu: 03.11.2008 18:27:51 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Draconette

  • Snape's nosepolisher
  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Yritys ja erehdys
« Vastaus #2 : 30.09.2009 14:37:34 »
jjb: tiedän, että tästä on kulunut NIIN kauan, kun viimeksi olen mitenkään osoittanut elonmerkkejä täällä, mutta NYT vihdoin taas otin härkää sarvista ja päätin että alan taas elää finin puolesta. : D Siispä offaan ja kerron, että olen julkaissut uuden ficin ensimmäisen osan, tuonne jonnekin (etsi etsi ; >) ja nyt täytynee vielä vastailla ihanan pitkiin kommentteihisikin. (:

Kiitos, olin oikein ylpeä keksiessäsi onnistu tai kuolen:n ja nyt hyvin tyytyväinen kun pidit siitä ja etenkin pelkästä tai kuole:sta. (: Olen samaa mieltä, kun tarkemmin aloin ajatella tuota seuraavaa kohtaasi, eli että vaikuttavuus kärsi, kun toistin heti seuraavassa kappaleessa moton.

Hih, kiitos, en osaa sanoa seuraavaan kuin kiitos, ja sen verran, että itsekin tahdoin juuri nimenomaan jättää lukijoiden pohjatyön varaan sen, minkä kanssa Draco kamppaili Ja sinun nyt tietysti tiedänkin lukeneen Potterisi. : D

Kiitos ihan kamalan paljon kommentistasi, oli ihanaa saada finittömyystaukonikin aikana kommenttia. (: Ja pst, tämäkin saattaa olla sekava kommentti, koska olen juuri ollut neljä edellistä päivää kuumeessa. : D

¤ DN ¤
'Fools who wear their hearts proudly on their sleeves,
who cannot control their emotions,
who wallow in sad memories and
allow themselves to be provoked so easily -
weak people, in other words -'
- Snape, OotP, s. 591

Sekoleptikko

  • Nederlandstalig
  • ***
  • Viestejä: 1 024
  • Hilarisch
Vs: Yritys ja erehdys
« Vastaus #3 : 14.10.2009 16:49:34 »
Kommenttikerjäreistä, iltapäivää.

Ensin, tämä on sellainen fic, jota en muuten varmaankaan koskaan tulisi lukemaan, koska en lähes koskaan lue Malfoysta, insestistä tai mistään synkemmästä. Mutta oli aivan älyttömän hienoa ja kivaa huomata, että hei, tälläisetkin ficit voivat olla todella mukavia lukea. Tai, en nyt tiedä, pitäisikö tässä tapauksess apuhua mukavuudesta, koska se epämukavuus ja lievä ahdistus tihkui niin paljon tekstistä läpi. Ja tämä oli siis aivan loistavaa.

Olit ihanasti mennyt suoraan asiaan ja Dracon pään sisään, kuvasit osuvasti hänen "koitostaan" ja suhdettaan isäänsä. Tämän ficin maailma oli aika kaukana omasta mielikuvastani, mutta yllätyin positiivisesti, kun tämä tuntui osuvan niin hyvin silti päähäni.

Vaikka fic olikin aika lyhyt, niin oli silti hauska huomata, miten Draco kehittyi sen aikana niin paljon. Ihanan kyynistä isän kuvailua, tykkäsin todella paljon<3
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

Sula.

  • Napoleon of crime
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: Yritys ja erehdys
« Vastaus #4 : 14.10.2009 23:32:25 »
Tykkäsin tosi paljon lukea tätä. ^^

Rakentavasta en tiedä, en osaa antaa palautetta itseäni kokeneempien (ja parempien) kirjoittajien teksteistä... :<  Mutta todellakin pidin tästä pikku ficistä, osasit hienosti kuvailla Dracon tuntemuksia tms. Lucius oli hyvin kuvattu, voisin kuvitella hänet juuri samanlaiseksi kuin tässä ficissä. :>
My business is to know what other people don't know.