Kirjoittaja Aihe: Kuinka monta kertaa olette kirjanne lukeneet  (Luettu 35018 kertaa)

Anna-Liisa

• Vieras
Kuinka monta kertaa olette kirjanne lukeneet
« : 09.07.2007 10:46:11 »
Joo, tämä topic on ollut tuolla Fini Vol. Kakkosessakin ja on aina mielenkiintoista katsoa, kuinka monta kertaa finiläiset kirjansa lukeneet ovat.

Itse olen lukenut kaikki kirjat vain kerran. Viisi ekaa Suomeksi ja kuudennen Englanniksi. Seiskankin luen Englanniksi, ehkä sitten Kutosen Suomeksi kanssa kun seiskan suomennos ilmestyy. Sen jälkeen olisi tarkoitus lukea kaikki putkeen Englanniksi.

Mutta olen itse tyytyväinen siihen että muistan suurimman osan Pottereista, vaikka kerran vain olenkin lukenut. Ei se minusta huonompaa fania tee, eihän?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Anna-Liisa »

Mörköliisa

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 09.07.2007 11:34:10 »
Minä olen lukenut suurimmanosan vain kerran. Viisasten kiven taisin pari kertaa lukea, mutta muut olen kyllä lukenut vain kerran.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Mörköliisa »

Jaakin

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 09.07.2007 11:40:34 »
Puoliverisen prinssin vain kerran.

Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion kolmesti, Azkabanin vanki on luettu ainakin viidesti, loput jäljelle jäävät kahdesti. Suomeksi olen lukenut, mutta siitä on todella kauan noiden vanhimpien kirjojen kanssa kun kansia olen availlut.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Jaakin »
[size=85]
"Hän, jota äsken joukossa ei silmäs keksinyt,
elossa on, sua muisti hän ja siksi elää nyt."[/size]
J.L Runeberg, Torpan tyttö

aabi

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : 09.07.2007 12:04:51 »
Okei, nyt hävettää :'D.
Ykkösen, nelosen ja vitosen vähän alle kymmenen kertaa. Kuudennen ehkä seitsemän kertaa ja kolmosen about 14 kertaa. Tiedetään, aika nolifeä, mutkuneonniinhyviäkirjoja...
Ja sitten enkuksi kerran ykkösen ja kerran kutosen.

Lainaus
Mutta olen itse tyytyväinen siihen että muistan suurimman osan Pottereista, vaikka kerran vain olenkin lukenut. Ei se minusta huonompaa fania tee, eihän?

Juu, toi on aika yleinen juttu Potter-fanien keskuudessa. "Sä et oo lukenu ku kerran sä et oo truufani!".
Onko se sitten parempi, että on lukenut kuusitoista kertaa, mutta muistaa yhtä paljon kuin kerran lukenut?
Ja onko se sitten niin, että kirjaa tai henkilöitä ei voi fanittaa jos ei ole lukenut kirjoja kuin kerran? (Mikä on itseasiassa normaalia. Yleensähän ihmiset lukevat kirjan vain kerran)
Anteeksi kauhea vuodatus, mutta kun käy hermoon.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut aabi »
She ain't searchin', she knows the score, it ain't love she's lookin' for.

Aifu

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : 09.07.2007 12:14:18 »
En ole pysynyt laskuissa enää moneen vuoteen! :D
Yhtäkään en ole lukenut englanniksi puutteellisen kielitaidon takia, mutta aivan varmasti tulen ne vielä joskus tällä ihmeellisellä kielelläkin lukemaan.
Puoliverisen prinssin olen lukenut muistaakseni vain kaksi kertaa, mutta voisin tästä lonkalta heittää että muut kirjat olen lukenut ainakin parisenkymmentä kertaa kaikki. Eh...

Itse en kertalukemalta muistaisi varmaan yhtään mitään, se on fakta. Lukisin Pottereita varmaan vielä nykyäänkin usein, ellen olisi fikkejä silloin joskus löytänyt. Nettimaailmassa löytyy oikein mukavasti Potterviihdettä, niin ettei kokoaikaa tarvitse viettää nenä kirjassa kiinni.

Minusta kuulostaa hassulta jos joku itsensä oikein tosifaniksi mieltävä on lukenut kirjat vain kerran, mutta ei se hänestä missään mielessä huonompaa tee! Itse en van voisi kuvitellakaan kertalukemisen saavan aikaan tällaista, mutta ehkä olen itse vain vähän hidas. Minulle on aivan sama kuinka monta kertaa kukin on Potterinsa lukenut. (:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Aifu »

Isabel

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : 09.07.2007 12:16:35 »
Harmi että lakkasin laskemasta, että kuinka kuinka montaa kirjat oon lukenut. Jotenkin näin se kumminkin on: VK ja SK olen lukenut kolmesti molemmat. AV:n olen lukenut lähemmäs kymmenen kertaa. Liekehtivän pikarin (nyt on menossa neljäs kerta) ja Feeniksin killan kolme kertaa myös. Puoliverisin prinssin neljä kertaa (ainakin).

Kaikki on tullut suomeksi luettua, koska minua ei ole noilla enkun lahjoilla ole siunattu. Löytyy multa Feeniksin kilta englanniksi, mutta en ole ensimmäisestä kappaleesta pitkälle päässyt, kun hermot meni. :<

Ei se minunkaan mielestäni sen huonompaa fania tee, jos kirjat on vain kerran lukenut, mutta itse en tunnu koskaan noihin kyllästyvän niin miksi jättää lukematta aina uudestaan ja uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Isabel »
Mitä eroa on Dracolla ja hyttysellä?
Hyttynen lopettaa imemisen kun sitä läimäyttää, mutta Draco ei.

Sad Mikael

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : 09.07.2007 12:32:56 »
Minä olen myöskin tainnut pudota laskuista. Uskaltaisin kuitenkin veikata, että ensimmäiset neljä kirjaa olen lukenut noin 8 kertaa ja vitosta noin 4-5 kertaa ja kutosen 2-3 kertaa. Enkuksi olen lukenut ykkösen puoliksi sekä kolmosen ja kutosen kokonaan. Kakkonenkin löytyy enkuksi hyllystä, mutta eipä ole tullut kirjaa edes avattua.

Olen aika paljon samoilla linjoilla muiden kanssa, että faniutta ei kyllä mitata kirjojen lukemiskertojen perusteella. Se on silkaa idioottimaisuutta, jos joku viitsii moista väittää. Se on todella mieltä rasittavaa, kun joku tulee kovaan ääneen ilmoittelemaan muille ylimielisen asenteensa kera, että kirjan on luettu lähemmäs viisikymmentä kertaa. Tosin tällaisista henkilöistähän ei tulisi edes välittää... Kaikki fanit kokevat Potter-huuman eri tavalla. Jotkut rakastavat ehkä leffoja, jotkut piirtävät fanartia, toiset keräävät krääsää, toiset yrittävät kerätä kirjansa mahdollisimman monella eri kielellä, jotkut larppaavat... ^^ Emmehän me voi sanoa jollekin fanille sitäkään, että kun sinulla ei ole 20 Potter-julistetta seinälläsi, niin et tiedä mistä puhut. :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Sad Mikael »
aka Lizzy McSun

Wil the Pony

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : 09.07.2007 13:03:24 »
Minulta löytyy suomeksi osat 3-5, engalnniksi 1 ja 3-6. VK:n olen lukenut ehkäää... nelisen kertaa, SK:n varmaan kolme, AV:n lukemattomia kertoja kummallakin kielellä, LP:n about 10 kertaa suomeksi (se oli yhdessä vaiheessa ainoani) ja englanniksi se on yhä kesken, FK:n suomeksi pari kertaa ja englanniksi jäin paria lukua vajaaksi, PP:n kaksi kertaa englanniksi. Seiskan luen englanniksi, käännökset sitten kun siltä tuntuu. PP:n käännöksen olen silmäillyt läpi kirjakaupassa.

Mutta tulee niitä silloin tällöin lueskeltua, jos ei muuten, niin informaation ja yksityiskohtien takia.

~Wilzo
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Wil the Pony »
The theory is simple.
Every boy, every man, is really
a bit of a Golden retriever
or a big chocolate Lab.
Watch any man's eyes
at the bounce of a ball.
His head tilts slightly sideways, just a hair,
as a primitive focus
comes to life.

~Sharp Teeth by Toby Barlow

Neruri

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : 09.07.2007 13:20:54 »
Meiltä löytyy kaikki kirjat suomeksi ja 4 ensimmäistä englanniksi.

Olen lukenut VK:n 27 kertaa, SK:n 24 kertaa, AV:n 29 kertaa, LP:n 26 kertaa, FK:n 3 ja PP:n vaan 2 kertaa.

Huolestunko?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Neruri »
You wanna play with dolls?

Kinuski

• LJ
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : 09.07.2007 14:00:14 »
Kaikki 2-4 kertaa. Ja jos oon jonkun lukenu neljästi niin se johtuu siitä että tyyliin kahdesti suomeks ja kahdesti englanniks.

Yritin kerran lukee Feenkisin Kiltaa ruotsiks mutta kuolin nauruun. Jotenkin en osaa kuvitella Potter-hahmoja puhumassa ruotsia.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Kinuski »
I'm a professional cynic
but my heart's not in it
|LJ|

Lontoo

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : 09.07.2007 14:11:04 »
Nyt alkaa miettiminen.

Meiltä löytyy kaikki ilmestyneet opukset sekä suomeksii ja englanniksi, tosin suomenkieliset ovat olleet pölyttymässä kirjahyllyssä jo melko pitkään...

Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion olen lukenut 7 kertaa suomeksi, Azkabanin vangin (pitkään suosikkini nimittäin) 9 kertaa. Englanniksi CoS ja PoA on luettu kerran, PS 2 kertaa.

Liekehtivä pikari on least-favourite, mutta on sekin mennyt neljä kertaa läpi suomeksi ja kerran englanniksi.

Feeniksin killan olen lukenut kolme kertaa suomeksi ja toinen englanninkielinen lukukerta OWL:ssa... //EDIT: Elis siis kolme kertaa suomeksi ja kaksi englanniksi nyt.

Half-Blood Princea en itseasiassa saanut koskaan loppuun suomeksi. Rymistyir, hirnyrkki ja thestralin täysi suomentamattomuus (ei kauhean suomalainen sana nimittäin tuolla tavalla) alkoivat lopulta, noin 50 sivua ennen loppua, hermostuttamaan liikaa, joten lopetin kesken enkä sittemin ole pakottanut itseäni lukemaan sitä loppuun, enkä aiokaan. Englanniksi tämä opus kuitenkin kuuluu suosikkeihini ja se on luettu läpi 2 kertaa, ja OotP:n jälkeen luen taas, jotta tapahtumat ovat tuoreina muistissa Deathly Hallowsin ilmestyessä.

Eli katsotaan ostetaanko meille Deathly Hallowsia suomeksi ollenkaan kun se ilmestyy. En luultavasti kestä enää toista kirjaa täynnä sanaa hirnyrkki. Se kuulostaa lähinnä nyrkkeilyltä, kun taas Horcrux oikeasti pahalta.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2007 14:10:46 kirjoittanut Lontoo »

_TaTTi_

• Can I have a cookie?
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : 09.07.2007 14:21:16 »
Ykkösen, kakkosen ja kolmosen n. 5 kertaa. Nelonen 3 kertaa. Vitonen 2 kertaa ja kutosta olen lukemassa, kun jäi kesken, eikä lukenu pitkiin aikoihin ni ei muistanu sit enää mitää, ni piti alottaa alusta : ) Ja kaikki oon ihan Suomeksi lukenu.. : )
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut _TaTTi_ »
Nasu tuli takaa Puhin vierelle.
"Puh!" kuiskasi hän.
"No mitä?"
"Ei mitään", sanoi Nasu ja otti Puhin käpälästä kiinni.
"Tarkistin vain, että olet siinä."

Beli

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #12 : 09.07.2007 19:33:22 »
Nuorempana luin todella paljon kirjoja ja se näkyy myös tässä. Olen lukenut ensimmäiset neljä kirjaa noin 30 kertaa. Sitten intoni lukemiseen ylipäänsäkin lopahti ja olen lukenut loput kirjat 2 kertaa. Englanniksi kirjojen ilmeltymisen aikoihin ja suomeksi suomennoksen ilmestymisen aikaan.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Beli »
[size=85] Hufflepuff and proud of it[/size]

Angelina

• Stark-Rogers
  • Valvoja
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #13 : 09.07.2007 19:42:47 »
Voin tässä heti ilmoittaa, etten muista ^^".
Veikkaan kuitenkin että kirjat 1-5 oon lukenut n. 5-6 kertaa. Puoliverisen prinssin sain hiljattain luettua vasta toistamiseen, en oikein tykännyt siitä, joten en ole jaksanut sitä lukeakaan. (Toisella kerralla tuntui ihan kuin olisi lukenut uuden kirjan. En muistanut melkein mitään!)

Kaikki oon lukenut vaan suomeksi. Feeniksin kiltaa ja Puoliveristä prinssiä taisin lukea parin kappaleen verran englanniksi, kunnes luovutin.
Nyt yritän lukea Liekehtivää pikaria.

Deathly Hallowsin aion ostaa englanninkielisenä ja myös lukea sen!
Tulevaisuudessa tosin aion hankkia itselleni kaikki Potterit myös niiden alkuperäiskielellä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Angelina Anturajalka »

“Contrary to popular belief, I know exactly what I'm doing.”

Ava ©Waulish | Bannu ©Ingrid

Elenya

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #14 : 09.07.2007 20:37:30 »
Mä en edes muista kuinka monta kertaa olen kolme ensimmäistä lukenut. FK:n olen lukenut kaksi kertaa ja PP:n kolme kertaa (kerran englanniksi ja kaksi suomeksi). LP:n olen lukenut enemmän kuin kolme kertaa, mutta vähemmän kertoja kuin olen kolme ensimmäistä kirjaa lukenut. Syy on ollut siinä, että olen aloittanut Potter-putken ainakin monta kertaa, mutta jossain vaiheessa se on keskeytynyt tuntemattomista syistä. Yleensä olen pääsyt kolmannen loppuun keskeytyksen tultua. Pitäisi nyt lukaista nuo kolme viimeistä tässä taas joskus.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Elenya »

Iibis

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #15 : 09.07.2007 21:34:43 »
Neljä ensimmäistä on tullut luettua noin viitisen kertaa (Azkabanin vanki ehkä kerran enemmän). Vitosen ja kutosen olen lukenut kerran englanniksi heti niiden ilmestyttyä, ja sitten pari kertaa suomeksi sen jälkeen - eli yhteensä kolme kertaa. Nyt on menossa kaikkien kirjojen kertaus, eli alkupäälle noin kuudes kerta ja loppupäälle neljäs.

Kotoa siis löytyy kaikki kirjat suomeksi ja kaksi viimeisintä sekä englanniksi että suomeksi. Kutonen tulee hankittua myös molemmilla kielillä. En kuitenkaan usko, että ostan 1-4-osia enää englanniksi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Iibis »
E: In the last chapter the hero finally realizes that he has loved the heroin, in this case that heroin being you, all along, and begs her to stay.
J: That's why it's called fiction.

chokehold

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : 10.07.2007 00:18:17 »
Minä olen lukenut Viisasten kiven yhteensä 12 kertaa (yhdestitoista suomeksi ja kerran englanniksi), Salaisuuksien kammion kahdeksasti, Azkabanin vangin 10 tai 11 kertaa, Liekehtivän pikarin 22 kertaa, Feeniksin killan viidesti (jos tarkkoja ollaan niin 5 ja ½ kertaa - luin sen englanniksi Ruaah-kohtaan asti ja sitten väsähdin) ja Puoliverisen prinssin viidesti myös, kahdesti englanniksi ja kolmesti suomeksi. ^^
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut chokehold »

destine

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : 10.07.2007 01:01:17 »
En ole pitänyt mitään lukua siitä, kuinka monesti olen kirjat lukenut, sillä luen niitä mielialan mukaan silloin kuin huvittaa. Neljä ensimmäistä kirjaa olen lukenut useampaan otteeseen, sekä englanniksi että suomeksi. Joskin, englanniksi vain kerran.

Feeniksin killan ja puoliverisen prinssin olenkin sitten lukenut hieman harvemmin. Molemmat olen lukenut englanniksi kahdesti ja suomeksi olen tainnut PP:n lukea vain kerran ja FK:n jopa kahdesti.

En tiedä, ei minusta kirjojen lukemiskertojen perusteella voi sanoa onko tosifani vai pelkkä kirjojen lukija. Totta kai, jos on kirjat lukenut todella monta kertaa, kyseessä on paljon enemmän kuin pelkkä lukeminen.

Lainaus käyttäjältä: "Sad Mikael"
Olen aika paljon samoilla linjoilla muiden kanssa, että faniutta ei kyllä mitata kirjojen lukemiskertojen perusteella. -- Kaikki fanit kokevat Potter-huuman eri tavalla.

Loistavasti tiivistetty.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut destine »
Therapy has taught me it's all your fault

Eruru

• easy, breezy, beautiful
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : 10.07.2007 13:50:58 »
En ole laskenut. Jokaisen ainakin neljästi, voisin sanoa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Eruru »

clash

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #19 : 10.07.2007 20:01:00 »
Emmh, en ole kyllä täysin varma näistä luvuista... Mutta Viisasten kiven olen lukenut siinä nelisen kertaa, Salaisuuksien kammion ja Azkabanin vangin varmaankin kuusi-seitsemän kertaa, Liekehtivän pikari on tainnut tulla lukaistua viidesti ja Feeniksin kilta ja Puoliverinen prinssi varmaan kolme kertaa. Ja kaikki siis ihan suomeksi.

Tai no, Azkabanin vangin luin englanniksi kerran. En kyllä tiedä pitäisikö se ottaa laskuihin koska suurimmaksi osaksi tarkitsin suomenkielisestä, että mitäköhän tuo ja tuo tarkoittaakaan. :D Mutta Deathy Hallowsin aion englanniksi lukea, oli sitten kuinka vaikeata tahansa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut clash »
[size=85]It was pain,
Sunny days and rain.
[/size]