Kirjoittaja Aihe: Kuinka monta kertaa olette kirjanne lukeneet  (Luettu 34536 kertaa)

Romanssi

• taivaanrannanmaalari
Vs: Kuinka monta kertaa olette kirjanne lukeneet
« Vastaus #160 : 30.10.2011 13:48:47 »
Ensimmäisistä kirjoista en osaa sanoa ollenkaan kuinka monesti olen ne lukenut, sillä Viisasten kivenkin luin (eli kuuntelin iltasaduksi) ensimmäisen kerran jo yli kaksitoista vuotta sitten. Ja siitä se sitten lähtikin, kirjat ostettiin heti niiden ilmestyessä ja niitä luettiin sitten lukuisia kertoja uudelleen ja uudelleen, varmasti kymmeniä kertoja..
Kolme viimeistä kirjaa ovat ainoat, joista muista kuinka monesti olen ne lukenut: Feeniksin killan viidesti, Puoliverisen prinssin neljästi ja Kuoleman varjelukset kolmesti.
Ja mielestäni se kuinka monesti olet Potterit lukenut, ei määritä sitä kuinka "hyvä" fani olet, eihän tuollaisella nyt oikeasti ole mitään merkitystä.
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly
ava © raitakarkki

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #161 : 30.10.2011 20:39:49 »
Mä olen lukenut kaikki paitsi Azkabanin vangin kerran. Ja senkin vain siitä syystä, että en muistanut kaikkea, mitä siinä tapahtui ja tarvitsen niitä tietoja ficciini. Voisin kyllä lukea sen taas.

En mä kyllä tässä lähiaikoina aio lukeakaan niitä kirjoja uudestaan, vaikka Viisasten kivestä on hirveän kauan, kun en mä ole oikeastaan Potter-fani.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Phanny

• slightly mad
  • ready for my close-up
« Vastaus #162 : 30.10.2011 22:01:30 »
Luin ensimmäisen kirjan ekaa kertaa 5-vuotiaana, ja sittemmin niitä lukukertoja on kertynyt. Tarkkaa määrää en tiedä, menin sekaisin laskuissa joskus alakoulussa :D Potter-kirjat on vaan aina olleet mulle sellaisia,  joihin voi palata uudelleen ja uudelleen. Potterit on mun mielestä niitä kirjoja, joista löytää joka kerta jotain uutta. Sen takia niitä jaksaa lukea. Lisäksi kirjoista saa helposti uusia ficci-ideoita :D

Munkaan mielestä sillä ei ole merkitystä, kuinka monta kertaa ne kirjat on lukenut. Siksi en itse ole enää pitkään aikaan jaksanut laskea lukukertoja. Muistan, kun eka- ja tokaluokalla musta oli niin hienoa mainostaa kaikille, miten olin lukenut kaikki siihen mennessä ilmeestyneet Potterit jo kuusi kertaa ;D Mutta lukukerrat ei tosiaan määritä sitä faniutta ollenkaan. Jos jollain on hirveä tarve mainostaa, että on lukenut Potterit sataan kertaan, niin liekö siinä taustalla sitten enää se fanitus vai jokin muu?
freedom is just another word
for nothing left to lose

Renaissancefire

« Vastaus #163 : 30.12.2012 21:54:35 »
Ensimmäisen ja toisen oon lukenut kolme kertaa, kolmosen ja nelosen neljä, kutosen kuusi kertaa ja vitosen ja seiskan kerran.
Luin ensimmäisen joskus 12-vuotiaana kun serkku sai suostuteltua, ja sen jälkeen oon lukenut suosikkejani uudestaan. Vitosta en halua lukea uudestaan, ei ole mun suosikki. Seiskaa en vaan ole viitsinyt lukea kuin kerran.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2012 21:56:15 kirjoittanut Renaissancefire »
Hör, en stjärna föll med en klang!
Gå icke ut i gräset med bara fötter; min trädgård är full av skärvor.
- Edith Södergran

SuklaaKissa

« Vastaus #164 : 03.01.2013 21:24:07 »
Aioin kirjoittaa tähän "liian monta", mutta eihän se ole totta. Sarjana olen lukenut viisi tai kuusi kertaa, mutta myös yksittäin tai pitkiä osia kirjoista on tullut luettua.

Myönnän auliisti, että viime aikoina en ole ollut ihan niin innostunut lukemaan Pottereita, koska ajattelin, että muistan juonen ja yksityiskohdat liian tarkkaan. Nyt, kun olen saanut kaverin käännytettyä potterismiin ja hän kyselee niistä tai haluaa tarkistaa jotain tai muuten vain jutella, huomaan, etten muistakaan kaikkea tai (häpeällistä) muistan jotain väärin. Syytän ficcejä... se on kuitenkin saanut minut huomaamaan, että kyllä pari kertaa voisi vielä olla paikallaan!

Olen aloittanut paria kirjoista englanniksi, mutta kielitaito ei vielä riitä sujuvaan lukemiseen ja innostus on latistunut melko alussa.

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #165 : 03.01.2013 22:11:21 »
Mä olen lukenut itseasiassa Pottereita tosi vähän, KV:n ehkä kaksi kertaa, maksimissaan. Azkabanin vangin olenkin sitten lukenut tosi monta kertaa yksittäin. Sarjana lukiessani on jossain vaiheessa iskenyt sellainen 'njääh, en mä jaksa'-fiilis jossain vaiheessa ja homma on jäänyt auttamattomasti kesken, yleensä liekehtivän pikarin kohdalla. Nyt oon monta kertaa huomannut, etten muista miten joku asia canonissa menee koska oon lukenut miljoona ficciä. Ja ficeistä puolessa se menee yleisen fanon-käsityksen mukaan tai sivuutetaan kokonaan, joissain sille on keksitty monimutkainen kirjoittajan oma selitys. Etenkin jos kyse on sellaisista pikkuasioista, mitkä tunnen, että mun pitäisi mukamas muistaa. Tosin mähän olen jollain tapaa vähän kuin Hermione, kaikki pitää muistaa tasan tarkkaan täysin täydellisesti.

Hurahdin Pottereihin joskus 12-13-vuotiaana ja nyt ikää on se 15 ja puoli vuotta, eli kovinkaan montaa kertaa en ole Pottereita ehtinyt lukemaan koska Potter-faniuttani on ollut sen verran vähän aikaa. Hurahdin kuitenkin Pottereihin melkein heti ja sen jälkeen ei ole ulospääsyä näkynyt. En kuitenkaan omista kuin yhden Potterin, sekin pokkariversio Azkabanin vangista, englanniksi. En myöskään ehtinyt siihen täyteen Potter-huumaan mukaan. Olisin mieluusti kasvanut Pottereiden mukana seitsenvuotiaasta naperosta parikymppiseksi, mutta kaikkea ei voi saada. Viimeisen kirjan jälkeen itkin ties miten kauan koska fiilis oli jotenkin tosi masentava ja monet rakastamani hahmot kuolivat(Fred ja Remus esimerkiksi). Nyt mulla on taas neljäs kirja menossa, yritän saada nämä loputkin kirjat nyt kerrankin samaan sarjaan luettua. Katsotaan, miten käy. :D

Tosiaanhan kirjojen lukukerrat ei ole sama asia kuin faniuden "määrä", koska se on mittaamatonta niin kuin muutkin sanoivat ja todellisuudessa sen tietää vain itse. Sitten taas väittäisin, että fanfiction toimii loistavana faniuden ilmaisemisen kanavana, oikeastaan jopa paremmin kuin kaikennäköinen faniroina. Roinat ovat useimmiten elokuvien oheistavaraa ja elokuvathan poikkeavat joskus aivan valtaisasti kirjoista, joten en nyt sanoisi että oheistavarat olisivat mitenkään järin hyvä faniuden mittari, ainakaan kirjoihin nähden. Koska leffahan on vaan erinäisten ihmisten yhdistämä leffamuotoon väännetty alkuperäisteosta merkittävästi mukaileva ficci. ;D Kirjat ovat canonia, leffat ja ficit lukisin fanoniksi, ellei ne nyt oikeasti ole kirjaimellinen kopio kirjasta.

Poikkesinkohan nyt aiheesta vähän. No jaa, ei haittaa. :'D
suurin aarre on ymmärrys rajaton

maigaro

• ava by raitakarkki
« Vastaus #166 : 04.01.2013 14:01:55 »
Mä alotin Pottereiden lukemisen sillon vasta ku neljä ekaa kirjaa oli jo ilmestynyt eli niitä on tullut luettua eniten. Seuraavaksi eniten on sitten tullut luettua Feeniksin kiltaa jne. Kuoleman varjelukset oon lukenut vasta kaksi tai kolme kertaa en ole ihan varma määrästä. Neljä ekaa kirjaa on tullut luettua ainakin kymmenen kertaa siitä mä oon varma.

Potterit oon aina lukenut (niinku muutkin kirjasarjat) ensimmäisestä viimeiseen osaan järjestyksessä.

pieni ficcityttö

• Puhdasverinen
  • Jäätelöä ja vesisadetta
« Vastaus #167 : 06.01.2013 13:12:45 »
Ensimmäiseen potteriin tutustuin 6-vuotiaana äänikirjan kautta. Sen olenkin sitten kuunnellut... öö.... muutamaan sataan kertaan, luulisin. Osaan jo lähes ulkoa, sama koskee Liekehtivää pikaria, jonka myös äänikirjana omistan. Kirjaversiot olen lukent 3-10 kertaa, kirjasta riippuen. Oma suosikkini, azkabanin vanki, on luettu varmaan hiukan useampaankin, kuin kymmeneen kertaan. Lakkasin laskemasta kertoja yhdeksänvuotiaana. :) Ja kukin fanittaa omalla tyylillään, tämä on minun tyylini.
"Kukassa, ihmisessä valtaa kaksi,
hyvä ja paha pyrkii voittajaksi;
ja missä pahan mahti hyvän lyö,
se kasvin pian kuolon toukka syö."

Simma

• The Witch
« Vastaus #168 : 12.03.2015 13:27:39 »
Kokonaisuudessaan olen lukenut kirjasarjan kaksi kertaa läpi, alusta loppuun. Aloitin joskus silloin kun neljä ensimmäistä kirjaa oli julkaistu ja luin aina uuden heti kun sain sen vain käsiini. Sen jälkeen olen aloittanut monia kertoja lukemaan sarjaa uudestaan, joten arviolta ensimmäiset kolme kirjaa olen lukenut ties kuinka monta kertaa, mutta syystä tai toisesta en ole päässyt viimeisiin kirjoihin asti ollenkaan. Kerran halusin lukea kirjat englanniksi, mutta se töppäsi siihen, ettei kirjastossa ollut silloin kuin kaksi ensimmäistä.
Toisen kerran sain luettua kaikki kirjat läpi muutamia vuosia sitten. Nyt on taas alkanut kiinnostaa niiden lukeminen, sillä löysin vanhan keskeneräisen ficcini kansioiden kätköistä, joka perustuu vahvasti kirjoihin - etenkin Puoliveriseen prinssiin - mutten muista kirjojen tapahtumia tarpeeksi selkeästi voidakseni jatkaa ficciä. : D

ava & banner © Ingrid

Listaus

Quibbler

• Luihuinen
  • Potterhead? Always.
« Vastaus #169 : 23.04.2015 08:48:21 »
Ei minulta tarkkaa lukua löydy, mutta kaikki olen lukenut ainakin kolme kertaa läpi. Joitakin enemmän, joitakin vähemmän...