Kirjoittaja Aihe: "Rakas tähti..." | Lapsifluffya || Draco || S-raapale  (Luettu 6782 kertaa)

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Title: "Rakas tähti..."
Genre: Lapsenomaista fluffya
Author: hymykuoppa
Paring: Draco
Raiting: S
Summary: Pienet lapset eivät aina ymmärrä, että kaikki mitä taivaalla näkyy, eivät ole tähdenlentoja. Tietenkin aina saa toivoa..
Tekijänoikeudet: Rowlingin hahmo.
A/N: Osallistuu FF10:neeni sanalla uusivuosi.



"Rakas tähti..."

Yön hiljaisen pimeyden rikkoi taivaalle leviävä punainen raketti. Pieni Draco Malfoy istui tyynynsä päällä ja kurkotti kaulaansa nähdäkseen ulos ikkunasta. Makuusali oli hiljainen, jotkut pojat tuhisivat unissaan. Draco säpsähti uusien värien värjätessä taivasta, muttei voinut olla hymyilemättä silmiensä edessä avautuvalle kauneudelle. Tähdet häilyivät pilvien takana, joita raketit värjäsivät vuorotellen punaisiksi ja keltaisiksi. Draco ei ollut koskaan ennen nähnyt mitään yhtä kaunista, hän ei koskaan ollut nähnyt raketteja uutena vuotena.

Draco kumartui ja painoi sulkakynänsä avatulle pergamentille.

Rakas tähti, toivottavasti minä saan tänä vuonna sen uuden polkupyörän, jota olen toivonut jo pitkään.

Draco taitteli pergamentin ja sujautti sen hymyillen tyynynsä alle.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 21:21:45 kirjoittanut Beelsebutt »
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #1 : 04.10.2008 20:12:41 »
Uih, tämä oli suloinen :) Dracon mieli oli jotenkin niin lapsi, että periaatteessa ihmetyttää, että hän on joskus ollut noinkin viaton, pieni, ihana lapsi, joka toivoo tähdiltä uutta polkupyörää.

Tämä sai mut ainakin hymyilemään, joten kiitos tästä :)

between the sea
and the dream of the sea

maikkimaa

  • Vieras
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #2 : 04.10.2008 22:21:34 »
Ihanan suloinen! Ei aina jaksa lukee ikärajallisia draama tarinoita.
Tarpeeks draamaa omassaki elämässä. Just hyvä piristää mun iltaa juuri tänä epämukavana iltana.
Miten Draco on koskaan voinut olla noin ihana, pieni, viaton ja jotain noin suloisesti ymmärtämätön.

Anteeks virheet kommentissani ja rakentavan puute.
Täl hetkel ei kykene kirjottaa muuta.
Kiitos
- maikkimaa

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #3 : 04.10.2008 23:00:22 »
Kiitos hiddenben, maikkimaa ja Stargazer :) Joo, kirjoitain nykyn jopa pelottavan paljon raapaleita ja ficlettejä, en osaa lainkaan sanoa, että miksi. Ne vain ovat niin nopeita kirjoittaa, ja kun olen niihin erikoistunut jo hyvin kauan. Minusta vain on mukava kirjoittaa raapaleita, etenkin lapsista :) Olen siihenkin tässä koitanut erikoistua ja yrittää tuoda tähän finiin sitä lapsenomaista elämää edes joidenkin ficcien avulla, ja yllättävän monet lukevat ja kommentoivat niitä, koska sellaisia ei täällä joka päivä pyöri. Siksi minusta on ihanaa kirjoittaa lapsista, koska tiedän, että muutkin pitävät niistä. :)
Hienoa jos olette tästä pitäneet. Tietenkin Draco on voinut joskus pienempänä olla viaton ja kiltti, rehellinen, avulias poika, vaikka Rowling nykyään jotain muuta väittääkin :D Kiitos teille :)
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Scarlett

  • ***
  • Viestejä: 1 254
  • If inconvenient, come anyway
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #4 : 04.10.2008 23:34:08 »
Dracon ei tosiaan uskoisi olleen joskus tuollainen, mutta kai kaikki lapset ovat pienenä lähestulkoon samanlaisia. Tämä oli tosiaan niin suloinen ehkä enimmäkseen sen takia, että tämä kuvasi sen verran hyvin ja realistisesti lapsen ajatusmaailmaa. Siinä jossakin iässä tietyt asiat ovat maailman tärkeimpiä tyylillä saako sitä uuden lelun vai ei.

Lisäksi tämä oli mukavan erilainen, sillä tällaisiin lapsista kertoviin teksteihin ei Finissä kyllä kovin usein törmää. Ja pakko vielä sanoa, että ainoa asia, joka jäi tässä mietityttämään, oli se, että onko polkupyörä turhan jästi asia Malfoylle.

Mutta kiitoksia tästä, tämän lukeminen toi mieleen hieman omia lapsuusmuistojakin. <3

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #5 : 04.10.2008 23:48:10 »
Scarlett, eihän sitä tiedä, onko velhomaailmassa pyöriä vai ei? Vai eikö siellä ole? Itse en ainakaan tiedä, mutta ajattelin, että hän voisi toivoa sitä, jos on nähnyt sellaisen jollain toisella lapsella joskus jossain ja ajatellut, että kunpa hänelläkin olisi tuollainen. Ainakin itse halusin lapsena aina kaiken, mitä näin muilla. :) Jooo, selitinkin edellisessä viestissä tuosta lapsificeistä kaiken, joten enpä tässä enää viitsi. ;D Mutta kiitos sinulle, kun vaivauduit kommentoimaan. :)
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #6 : 11.06.2009 11:25:21 »
Draco on kyllä aivan ihana tolleen lapsena :)
Mut muakin jäi vähän mietityttään toi pyörä, uskoisin et Draco haluais mielummin luudan. Tosin, sillä todennäkösesti on jo luuta, mut Lucius ei halua ostaa sille pyörää, koska sehän on jästien keksintö... Hmm, mä taidan uskoo näin :)
Söpö fic :)



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #7 : 11.06.2009 15:43:26 »
Aww, tämä oli todella suloinen.

Voin oikein hyvin kuvitella tuon tilanteen. Näen sen sieluni silmin.
Dracon ajatusmaailma oli hyvin kuvattu: se oli tarpeeksi lapsekas ja siten hyvin hellyttävä.
Pidän tavastasi kirjoittaa raapaleita. Kuvailusi on oikein hyvää ja oleellisimman osan olet säästänyt viimeiseksi, kuin "loppuhuipennukseksi". Anteeksi olen huono selittämään, tarkoitan siis tätä:

Lainaus
Rakas tähti, toivottavasti minä saan tänä vuonna sen uuden polkupyörän, jota olen toivonut jo pitkään.
Draco taitteli pergamentin ja sujautti sen hymyillen tyynynsä alle.


Ficci oli kaikessa lyhkäisyydessään sangen söpö  :)

Anteeksi, että kommenttini oli hieman sekava.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #8 : 11.06.2009 16:37:48 »
Kiitos. :) teinirinsessa, mutta ehkä juuri siksi Draco toivoi polkupyörää, kun Lucius ei sitä suostuisi ostamaan? (:  Jooo, olen aika urakalla kirjoittanut raapaleita, ja kai niihinkin tulee se tietty kaava, jolla itse tykkää kirjoittaa.
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Flora Chubb-Baggins

  • Random Hero
  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #9 : 12.06.2009 00:18:31 »
Mun tekis mieli nyt vaan kuiskii täällä, "uiuiui, awwws."
Ihana lapsenmielinen Malfoy. *:
Olit kuvaillut kaiken ihanasti, ja tämä oli tosi kiva.
Mitä nyt oon sun tekstejäsi lueskellut, ni aww, voin kertoo et oon pitäny jokasesta, vaikken olis kommentoinutkaan.
I am unbroken, I'm choking on this ecstasy.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #10 : 12.06.2009 18:53:50 »
Voi kiitos :)
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Banshee

  • Melkein päätön Nick.
  • ***
  • Viestejä: 8
  • C'mon and die with me.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #11 : 19.07.2009 22:57:46 »
Uiii, aivan mahtavan ihanan suloinen. Dracopieni vielä niin viaton ^^
Mustien urkujen tahdissa polkee palkeita kanttori Kuoleman.

Moments, passion, small defeats.
Concealed emotions found in me.
"You gave life to a brand new me ..."

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #12 : 19.07.2009 23:05:26 »
Tack tack. (:
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #13 : 20.07.2009 17:39:11 »
Zug, kiitoss. (:
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #14 : 22.07.2009 21:36:01 »
Tämä oli todella söpö!

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: "Rakas tähti..."
« Vastaus #15 : 22.07.2009 22:06:26 »
kiitoss.(:
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Maom-mix

  • Vieras
Vs: "Rakas tähti..." | Lapsifluffya || Draco || S-raapale
« Vastaus #16 : 02.07.2012 12:45:18 »
aaaw... tää oli suloinen :D Draksu näkee ekan kerran raketteja ::) tota pyörää vaan mietin, eli se siis tietää, mikä on polkupyörä? jästikeksintö kun se on ja se vielä haluu sellasen ja mahdollisesto saa...
mut oli mukava kuvitella Draco hämärässä nenä ikkunassa kiinni kattomassa raketteja :D nyt tuli kanssa muuten mieleen, että eikös luihuisen makuusali oo maan alla.... ;D mutta jos ei nyt nipoteta ja nielläämn kaikki tyytyväisenä makuun ::) mukava pikkuinen lukuelämys kaiken kaikkiaan ;)

~Maom-mix

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: "Rakas tähti..." | Lapsifluffya || Draco || S-raapale
« Vastaus #17 : 17.06.2013 02:48:25 »
Voi, luuliko Draco raketteja tähdenlennoiksi? ♡ Tosi suloinen teksti, tykkäsin ja sulin.
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

rrosemary

  • Vieras
Vs: "Rakas tähti..." | Lapsifluffya || Draco || S-raapale
« Vastaus #18 : 15.08.2013 18:57:14 »
Awwwws. :3
Lapsifikkejä on aina ihana lukea Dracosta, koska on (ainakin yleensä) läsnä vielä se viattomuus.
Oh, tämä oli tosiaan söppänä. c:
Kiitos illanpiristyksestä (ja anteeksi kommenttointitaidottomuuteni!)

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: "Rakas tähti..." | Lapsifluffya || Draco || S-raapale
« Vastaus #19 : 29.08.2013 09:04:42 »
Ihana! <3

Kaipasin fluffyista tunnelmaa ja huomattuani tämän otsikossa sanan "lapsifluffya" en epäröinyt hetkeäkään. Draco on tässä todella suloinen ja hellyyttävä, lapsellisen viaton kiltti poika - hänestä tulee esiin juuri se toinen puoli, jota kirjoissa ei suuremmin esitelty. Tykkäilin kovasti tekstin ideasta; onko oikeasti kuultu mitään yhtä hymyilyttävää, kuin Draco katselemassa ihastuksissaan ensimmäistä kertaa raketteja (vieläpä luullen niitä tähdenlennoiksi!) ja kirjoittamassa toiveitaan pergamentille? Vastaus: ei ole. Raapaleen toteutuskin on varsin oivallinen, kuvailua on tarpeeksi mukaan tunnelmaan ja hetkeen pääsemiseksi ja suloinen, pumpulimainen fiilis kietoo lukijan sisälleen, eikä tekstin lopussa voi olla hymyilemättä.

Yksi asia minua jäi hämmentämään suuresti luettuani tämän: kuinka vanha Draco tässä on? Tuosta "pieni Draco Malfoy"-kohdasta päähäni nousi kuva about viisi-kuusivuotiaasta Dracosta, mutta se romuttui sitten heti, kun seuraavassa virkkeessä alettiin puhua makuusalista (Tylypahkassa oleva Luihuisten makuusali?), jossa jotkut pojat tuhisivat. Mikäli Draco on aloittanut Tylypahkan, eli on yli 11-vuotias, en kyllä osaa kuvitella häntä tuollaiseksi, haaveilemaan polkupyörästä - ehkä uudesta luudanvarresta hän saattaisi haaveilla, muttei ehkä polkupyörästä. :>

Kiitokset tästä! : )
̃~ Herkku.