Kirjoittaja Aihe: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic || vanhat kurp. yhtyk. muisteloon!  (Luettu 32417 kertaa)

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Mitä muistat Ezboardista? Kuka oli tunnettu ficcailija? Mitä tapahtumia muistat? Tapeltiinko jostain? Miitit? Keskustelut? Ficit? Hymiöt ja muu sälä? Tämä on siis se topikki, jonne on tarkoitus kerätä muistoja vuosien varrelta, tai oikeastaan vuosien takaa. Sekä Ezboardia että Invisionia saa muistella, mutta ensisijaisesti kaivataan muisteluita vuosilta nakki ja darra ja kirves ja kypärä. Tarkoitus ei ole muistella kuinka ennen kaikki oli paremmin, vaan jakaa muistoja Finistä myös niille käyttäjille, jotka eivät vielä silloin täällä pyörineet.

Mikä nyt ensinnä varmasti kaikille muistuu mieleen Kaakaon (Vuotiksen Mirzam) perustamasta Ezboardin Finistä oli se karmean keltainen tausta ja muutenkin Neuvostoliiton aikainen layout. Rumempaa, mutta rakkaampaa foorumia sai hakea. Jokaikisessä topikissa offailtiin, myös ficcien kommenteissa ja täysin aiheeseen liittymättömissä topikeissa. Hymiöistä mieleenpainuvin oli kaikkien rakastama/vihaama pyörivä pää, jonka pystyi löytämään lähes jokaisesta foorumille kirjoitetusta viestistä. Se oli sitä aikaa kun Tylyaho, Salaisuuksien kammio, Hunajaherttua ja Suuri sali siinsivät vielä kaukana hämyisessä tulevaisuudessa, puhumattakaan Velhojen neuvostosta, Saivartelijasta tai uudesta osastojaosta. Admineina toimivat Tionne sekä widunder. Tunnettuja ficcareita niihin aikoihin olivat Suhina, Pahatar, Sun Lee, ronnieponnie, Vendela, Adrielle, Blue Delia, Lhunmeril, Satine, Niniel, Little Foxfire, Dragon without wings sekä monet muut vanhat foorumin kävijät. OotP:n ilmestyttyä perustettiin ensimmäinen spoileri-osasto ja sen jälkeen yllättäen lähti käyntiin Sirius/Remus-buumi, joka kuitenkin laantui kun lähestyttiin uuden kirjan ilmestymistä. Nyt kun mode-asioista on väännetty kättä niin pakko mainita että niihin aikoihin oli mahdollista päästä modeksi 13-vuoden iässä ja kolmen kuukauden foorumillaoleskelun jälkeen, koska aktiivisia käyttäjiä oli niin vähän että kaikki tunsivat toisensa ainakin nimimerkeiltä, eikä kukas hitto tää on-fiilistä tullut kenenkään kohdalla. Tylyahon perustamisen jälkeen offailu siirtyi sinne ja muistan kyllä vielä eläkkeelläkin kuinka Offtopic-topikissa Merihiekka kertoi nähneensä unta siitä kuinka Suhina on raskaana  ;D Käyttäjämäärän lisäännyttyä alkoi nostaa päätään tämä iänikuinen H/D-kiista, josta tapeltiin niihin aikoihin verissä päin, siellä oli Liziä ja zsanyaa sekä muita senaikaisia aktiivikävijöitä. Kiista huipentui ikätopikissa käytyyn kädenvääntöön ja laantui sitten, vaikka vieläkin, näin neljän vuoden jälkeen jaksetaan jauhaa samasta aiheesta. Myös Finin ensimmäiset kaksi miittiä järjestettiin Ezboardin aikaan, myöhempi jossa allekirjoittanut myös itse oli, sovittiin Suomenlinnaan kesällä 2004 ja paikalla oli mukavasti porukkaa.

Ezboardin Finin kaaduttua Ezboardia kohtaan tehdyn laajamittaisen hyökkäyksen takia (ei siis pelkästään Finiä kohtaan), perustettiin Invisionfreelle Fini kakkonen ja tällöin adiminiksi tuli myös Anna-Liisa. Näiltä ajoilta parhaiten ovat jääneet mieleen Finin irkki, jossa yökaudet juteltiin Muffen moloista sekä muista kiinnostavista ja maailmaamullistavista aiheista. Offtopic-topikki oli myös yöaikaan ahkerassa kulutuksessa. Finin ensimmäinen joulukalenteri sekä miitti-insidet ilmestyivät myös kuvioihin näihin aikoihin (ja minähän en näihin insideihin kuulunut tietenkään...eikä kuulunut Tossukaan kuulemma  ;D) Finin chat perustettiin vuonna 2006 ja tästä tuli vieläkin suositumpi kuin muinainen Finin irkki. Syksyllä 2006 mieliä kuohutti eräiden nimeltämainitsemattomien henkilöiden "hyökkäys" Vuotikseen joukossa tiivistyneen tyhmyyden myötä. Allekirjoittanut myöntää ylpeästi olleensa mukana tässä lapsellisessa tapahtumaketjussa  ;D ;D Tämän takia kolme modea sekä muita henkilöitä bannattiin foorumilta sekä chatista ja tunteet kävivät taas, finiläiseen tapaan, erittäin kuumina ja kapinahenki kyti asianomaisten keskuudessa. Näiden tapahtumien jälkimainingeissa admineiksi valittiin malla sekä nykyäänkin Finissä vaikuttava Firdilien. Anna-Liisa poistui tällöin adminpaikalta, widunder joka tällöin tunnettiin paremmin nimellä pteek, oli jo poistunut kaikessa hiljaisuudessa admin-paikaltaan. Tionne eli ranilos jätti paikan vasta Finin muuttaessa Arkulle. Kaikki tämänaikaiset käyttäjät muistavat varmasti sen kohtalokkaan juhannuksen kun nimeltä mainitsematon, mutta varmasti kaikkien rakastama henkilö päätti ettei rakas foorumimme ole sääntöjen mukainen ja tuhosi koko paskan, käytyään ensin uhittelemassa foorumilla. Ja jengi oli taas finiläiseen tapaan lahtaamassa rakkaan foorumimme rauhan häiritsijää ja väli-Fini kukki. Täällä käytiin myös keskustelut uudesta osastojaosta, joka on nykyäänkin käytössä. Tämäkin lähti liikkeelle siitä että jotkut valopäät halusivat H/D-osaston ( ;)) eli kiitos kuuluu heille. Väli-Finin tähtihetkiin kuului myös rakkaiden vanhojen Fini-kurppien (terveisiä Adille, zsalle ja Lizille) käymä kiihkeä H/D-taisto, Ezboardin aikojen hengessä. Malla ja Firdilien saivat apua uuden foorumin perustamiseen Kalmalta, joka Arkun ja Lefan avulla laittoi Finin uuteen kukoistukseensa.

Tämän foorumin muistettavimpia hetkiä lienevät Kalman tempaus perustaa uusi Fini, Velhojen neuvoston perustaminen sekä Makisuken valitseminen uudeksi adminiksi mallan ja Kalman tilalle.

Ja nyt rakkaat luppakorvat, estradi on teidän, hierokaa aivonystyröitänne ja kirjoittakaa menneiltä vuosilta kaikki mitä tämä dementoitunut kurppa unohti kiiressä kirjoittaa.

Terveisin teidän Isukki sekä taustavaikuttajana rakas, mutta kritisoitu adminimme Tossu.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012 12:06:03 kirjoittanut jaina »
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Makisuke

  • Killan ex-Ylinoita
  • ***
  • Viestejä: 486
  • Mäksä
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #1 : 07.09.2008 22:04:58 »
Ah, ezboardin keltainen fini! Juuri se keltaisuus taitaa olla ainoa asia, mitä siitä on jäljellä. Ja tuo lay out oli vähintäänkin aivan kamala, viestien postaus ja yleinen arki foorumilla vei kauan oppia ja muutoinkin ezboard oli ehkä epäkäytännöllisin finin kolmesta kodista. Mutta mitä muistoja! Siis Sparksin Tylypahkan vuosikirja 2002 - ensimmäinen suomenkielinen ikinä lukemani ficci, Merihiekan Pieni kuolema, Liekkileikki ja Homo homini lupus, Firefox, Dawn Guevara, Suhina, Pahatar, Ninielin Perversioita ja Angstia ja destinen (silloisen Moondropen) hoodeet. Ja voi sitä R/S-buumia!

Muistan kun Tylyahoa ei vielä ollut, niin kaikki OT-keskustelut käytiin Toisessa ulottuvuudessa vaivihkaa pystyttämässä kaikkia aihetta sivuuvia topikkeja kuten Kuninkaan paluun puinti-topik, joka oli vallan suosittu. Sitten tuli tosiaan myös OOTP-spoilausosasto, joka täyttyi yllättäen S/R-angstificeillä. :D Kun Tylyaho sitten tuli kesällä 2004 minusta ainakin tuntui että koko fini huokaisi helpotuksesta kun vihdoin oli luotu paikka jossa oli sallittua offata niin paljon kuin tietokoneen näppis kesti. Suhinan keksimä topiikki offtopicille oli alussa rauhallinen paikka, johon ihmiset tulivat kertomaan kuulumisiaan. Muistan kun puimme joulun 2004 tsunamia ja muistan myös tuon Merihiekan unen!  ;D

Muutoin finin meininki oli aikalailla samanlainen kuin ennenkin. Käyttäjiä oli vain reilut tuhat, modeksi tosiaan pääsi (esim. allekirjoittanut, kröh. xD) puolen vuoden jäsennyyden jälkeen. Jotenkin ilman tsättiä ihmiset kuitenkin tunsivat toisensa - siis miten hyvin nyt voi netissä ketään tuntea. Miittejähän ei silloin järjestetty kuin kerran vuodessa alkaen kesästä 2004. Ekaan miittiin en kyllä itse uskaltautunut, luin vain muiden innostuneita selostuksia tapahtumista. Jostain kumman syystä muistan suurin piirtein kuka miittiin osallistui sekä jonkun inside-läpänkin.  :D

Suuri sali muuten tuli tuon kultaisen-keltaisen finin aikoihin, muistan kun ihmiset eivät oikein osanneet kirjoittaa sinne mitään. Sen verran juurtunut jaottelu hettiin, romanceen, slashiin ja angstiin oli kaikkien ajatuksissa, että draama oli vaikea määritellä. Suuri sali olikin pitkään aika hiljainen osasto.

2005 ezboardiin tosiaan hakkeroiduttiin (haha, ihmettelen vain miksei niin ollut käynyt aikaisemmin. ;D) ja finistä hävisi viestejä suorastaan exponentiaalinen määrä, koko foorumin käyttö tyssäsi siihen. Muistan vielä viimeiset viestit joita kirjoiteltiin uutisetosastolla uudsta finistä ja porukka otti paniikissa kommentteja talteen. Ensimmäinen evakuointi tehtiin sutjakkaasti invisionin siivelle ja kaikki oli hyvin. Tokassa finissä miittailu kasvoi valtavasti ja niin kasvoi porukkakin, muistaakseni neljään tuhanteen jäseneen. Invisionin aikana todellakin se surullisenkuuluisa sisäpiiriytyminen alkoi ottaa tuulta alleen. Kävin syksyllä 2005 eniten miiteissä koko finissä olo aikanani. Larpit Suokissa, tai se yksi mihin pystyin osallistumaan, olivat parhaita!

Muuten marraskuussa 2005 oli ensimmäinen fini-ennakkonytös Isisslyn (nykyisessä nimellä ishoutishout) järjestämänä. Samaan aikaan oli Sokoksen ikkunassa näytillä leffassa käytettyjä vaatteita ja muita proppeja, joita kävimme tietty ihmettelemässä. Valtasimme kokonaisen silloin vielä käytössä olleen Foorumin leffateatterin. Kuvitelkaa - päälle 70 finiläistä samassa salissa! Huhhuh! Meno oli kyllä sen mukaista.  ;D Hurrattiin, naurettiin ja buuattiin. Joku muistaakseni veti herneen nenäänsä tästä käytöksestä, mikä on sinäänsä ymmärrettävää koska tavallisessa näytöksessä meidät olisi varmasti heitetty pois ennen kuin eka koitos olisi alkanut, mutta kun lähtee finiläisten kanssa leffan, mitä voi olettaa? ;)

Syksyn 2006 "vuotis-isku" oli tosiaan sykähdyttävä tapahtuma. ;) Kauhea halo siitä nousi, Tossu kirjoitti liveensä tyhjentävän kannanoton, Anna-Liisa bannasi kolme modea, mutta Zsanyaa ei kukaan uskaltanut rankaista. Mutta muuta en oikein muista ajasta ennen kuin rakas Pied Piper iski juhannuksena 2007 ja fini tyhjeni huumaavasti nousevan yhteishengen saattamana. Onni onnettomuudessa, sanon minä!

Ihana topik tämä, tulee ylpeä fiilis siitä kuinka paljosta fini on selviytynyt ja kuinka paljon sen kanssa on koettu!

 
If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #2 : 07.09.2008 22:39:37 »
Ai niin se ennakkonäytös <3 Varmaan ikinä ollut miitissä yhtä paljon jengiä kuin siinä leffaa edeltävässä siellä Tennarin yläkerrassa. Ja se herneen nenään vetäjä <3

Ja Finin larpit olivat kyllä erittäin sekasortoisia. Muistan sen minkä Kadoma järjesti Villa Kiveen, ehkä paras ikinä, varsinkin tunnin yöunilla.

Lady E oli muuten myös Ezboardin tunnetuimpia ficcareita, Tomua ja tuhkaa löytyy multa edelleenkin jostain koneen uumenista ja ehkä hienoin OotP:n jälkeinen S/R ikinä.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Kivikausi

  • Retard
  • ***
  • Viestejä: 628
  • дьявол
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #3 : 07.09.2008 23:27:36 »
Hoo, tällainen topic! Olikin kaipaillut. Kyselin tuolla joitain viikkoja sitten toisessa topicissa, mitä ihmsiet muistaa ficcien evoluutiosta, mutten saanut vastauksia. ;)

Itse rekkauduin Ezboardille ihan sen alkuaikoina. Muistaako joku vuotta tarkemmin, milloin se perustettiin? Parhaiten on jäänyt mieleen sen keltaisuus, onko kummakaan! :D Pahatar oli silloin kyllä kova sana ja olin ihan koukussa sen ficceihin - ei sillä, on ne vieläkin hyviä. Muistan myös kun luin Pahattaren kääntämän H/D -ficin ja pidin sitä rareparituksena ja hassuna, silloin kun hoodeehen ei niin usein törmännyt. Remus/Siriusta sen sijaan oli hirveän paljon ja itsekin luin sitä sekä muuta slashia. Nyt myöhemmin olen miettinyt, oliko silloin aluksi kuinka paljon hettiä ylipäänsäkään? En itse sitä lukenut, mutta on sellainen muistikuva, ettei siitä kukaan muukaan juuri pitänyt. Slash kun oli silloin melkeinpä koko ficcailun pontti monelle. :D

Ficcareista muita mieleenjääneitä on ronnieponnie, Suhina ja Vendela. En sillon muuta tehnytkään kun lähinnä luin ficcejä, joten keskustelupuolesta ei ole jäänyt juuri muistikuvia. En uskaltanut osallistua keskusteluun kun tunsin itseni liian pieneksi ja typeräksi - ei sillä, sitä varmasti olinkin ja olen vieläkin. ;D

// Jos joku miettii, kuka olen vanhoissa Fineissä ollut, niin en tiedä itsekään enää! Tuossa kun tuli parin vuoden tauko finitykseen lukion aikana. Olen käyttänyt niin monia kymmeniä eri nickejä, etten muista mikä niistä on olllut Finissä vaikka olen koettanut selvittää asiaa etsimällä vanhoja kommenttejani kaatuneilta boardeilta. :D
« Viimeksi muokattu: 07.09.2008 23:44:35 kirjoittanut Kivikausi »
Сам заварил кашу, сам и расхлебывай.

An I for detal.

Bulla

  • Vieras
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #4 : 07.09.2008 23:37:53 »
Keltaisesta Finistä en oikeastaan paljoa muista, sillä en ollut rekisteröitynyt vielä silloin, mitä nyt joskus sinne eksyin.

Mutta Invisionfree oli ihana, kun elokuussa 2005 sinne viimein uskaltauduin. Lämmin yhteishenki, joulukalenteri tulee mieleen, zsanyan ficcien palvominen ja se outo vuotis-isku, joka kyllä hieman allekirjoittanutta ihmetytti, suoraan sanoen. Ja sitten Pied Piper, joka aloitti ensin propagandaketjullaan ilmoituksissa, vai missä lie, ja lopulta päätyi kaatamaan koko foorumin.

Ja muistan, miten vedin allekirjoitukseeni ylisuuren bannerin lopun koittaessa ja oli se vaan hienoa. :D Rakastin Invisionfreeta eniten, vaikkei arkussakaan mitään vikaa ole. Jotenkin vain, kun se oli se eka Fini minulle ja en ole ikinä pitänyt muutoksista, niin se on pysynyt mielessäni lintukotona.

//Uu, uu! Ja Slashworldin tarinat oli kyllä kanssa yksi, minkä muistan ikuisesti. Vaikka taitaahan se vieläkin roikkua täälläkin, mutta Invisionfreessä muistan ensimmäisiä lukuja lukeneeni. Oikeastaanhan se oli aika hassu ficci, mutta niin pitkä ja silti hauska. Ja mikä teki siitä vielä spesiaalimpaa oli se, että alkuaikoina siellä oli aina samat vakkarikommentoijat.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2008 00:33:41 kirjoittanut Bulla »

Voldemort

  • Vieras
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #5 : 08.09.2008 00:18:45 »
Lainaus
Väli-Finin tähtihetkiin kuului myös rakkaiden vanhojen Fini-kurppien (terveisiä Adille, zsalle ja Lizille) käymä kiihkeä H/D-taisto,

Loistava muisti, mutten muista ollenkaan tuota.  ;D Kävinpä siis katselemassa väli-Finiä muistin virkistämiseksi. http://www.setbb.com/finfanfun/viewtopic.php?mforum=finfanfun&t=18&postdays=0&postorder=asc&start=0&mforum=finfanfun

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #6 : 08.09.2008 00:22:14 »
Lainaus
Rakastin Invisionfreeta eniten, vaikkei arkussakaan mitään vikaa ole. Jotenkin vain, kun se oli se eka Fini minulle ja en ole ikinä pitänyt muutoksista, niin se on pysynyt mielessäni lintukotona.
Sama juttu.

Muistan sen Vuotis-iskun siitä, että olin ihan pihalla koko tapahtumasta. Hädin tuskin tiesin Vuotista olevankaan, en ollut missään tsäteissä enkä tainnut kuulla muualtakaan sisäpiirin tietoa, ja kaikki muut tuntuivat olevan selvillä mistä oli kyse. Tuntui kuin etsiväntyöltä yhdistellä asioita toisiinsa.  :D Silloin oli paljon henkilökohtaisia mielipiteitä ilmassa, muistan sen.

Ja kakkos-Finin kaatuminen oli semmoinen tapaus, että se yhteishengen kohoaminen oikein lämmitti sydäntä! Siinä viimeistään tunsi kuuluvansa kokonaisuuteen ja siitä jäi kaikesta huolimatta tosi lämmin muisto. Oli jotenkin historiallisen hetken tuntua ilmassa, kun katseli, miten osasto toisensa jälkeen tyhjeni, ja koetti pelastaa omalle koneelle kaiken minkä ennätti. Säälittää, kun niin paljon ficcejä, keskusteluja ja kommentteja katosi ikiajoiksi siinä rytäkässä. 

Olin juuri lähdössä ulkomaille silloin, ja pelkäsin että kun palaan, en enää löydä takaisin Finiin tai minne ikinä kaikki finiläiset ovat tuhon jälkeen vetäytyneetkään. Se tuntui musertavan merkitykselliselle, ja silloin viimeistään huomasi, että tässä porukassa on jossain määrin kiinni. Ja se tuntui ihan mukavalle. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kao

  • ***
  • Viestejä: 99
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #7 : 08.09.2008 00:25:51 »
Ihanaa lukea teidän muisteluja vanhoista ajoista, sillä itse olin aivan pikkuruinen tyttö vielä silloin, kun HP-faneista Ezboardin Finiin eksyin. Ikää tosiaankin oli ehkä 9 tai 10 vuotta ja ensimmäisiä ficcikokemuksiani oli ainakin eräs NC-17-ratingilla kirjoitettu Harry/Hermione. Vuotta nuoremman kaverini kanssa lueskelimme aina heidän luonaan salaa juuri näitä NC-17-ficcejä, emmekä oikeastaan koskaan koskeneet alemman ikärajan kirjoituksiin.

Minulla on hämäriä muistikuvia joistakin ficeistä, mutta nimistä ja kirjoittajista minulla ei ole mitään tietoa. Ehkä pari muistan nimeltä ja toinen on Harry/Hermione/Ron-parituksella kirjoitettu Safiirirakkaus, jota olen koittanut metsästää epätoivoisesti, mutta eipä ole vielä näkynyt. Jokatapauksessa olin syvästi katkera, sillä en osannut rekisteröityä Ezboardille ollenkaan ja taisin siirtyä Vuotikseen hengailemaan, mutta kyllästyin lopulta koko hommaan ja päätin lopultakin rekisteröityä Invisionfreen Finiin joulukuussa 2005, kun sitä olin jo aika kauan stalkkaillut. Ja täällä sitten ollaan yhäkin, vaikka Invisionfreeltä muutto tänne katkeroittaa ehkä vieläkin. Se oli sen verran rakas paikka se.

Mutta nyt koitan epätoivoisesti totutella tähän Finin versioon, vaikka olen sitä koittanut tehdä koko tämän foorumin olemassaolon ajan, mutta en oikein vieläkään osaa olla täällä normaalisti ja "uusi" osastojako ja muut pikkujutut häiritsevät yhä, mutta olen nyt päättänyt vihdoinkin jatkaa tätä finittämistä, kun tässä on ollut melkein vuoden kestävä tauko (Pied Piperin syytä) ja muutenkin Fini on ollut tässä monen vuoden ajan iso osa mun elämää.
They were kids I once knew

Voldemort

  • Vieras
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #8 : 08.09.2008 01:29:41 »
Hei, keltaiseen Finiin pystyy nyt kirjoittamaan jotain! Valloitetaan se takaisin! ;D

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #9 : 08.09.2008 02:52:44 »
Lainaus
Rakastin Invisionfreeta eniten, vaikkei arkussakaan mitään vikaa ole. Jotenkin vain, kun se oli se eka Fini minulle ja en ole ikinä pitänyt muutoksista, niin se on pysynyt mielessäni lintukotona.
Sama juttu.

-

Ja kakkos-Finin kaatuminen oli semmoinen tapaus, että se yhteishengen kohoaminen oikein lämmitti sydäntä! Siinä viimeistään tunsi kuuluvansa kokonaisuuteen ja siitä jäi kaikesta huolimatta tosi lämmin muisto. Oli jotenkin historiallisen hetken tuntua ilmassa, kun katseli, miten osasto toisensa jälkeen tyhjeni, ja koetti pelastaa omalle koneelle kaiken minkä ennätti. Säälittää, kun niin paljon ficcejä, keskusteluja ja kommentteja katosi ikiajoiksi siinä rytäkässä.

Pakko kompata! Tosiaan, itsellenikin kakkosfini oli sellainen se "oikea" aito fini. Olin käynyt keltaisessa finissä, mutta koskaan en rekannut, kunnes vasta invisiolle.

Ja muistan aina, kun Fiorella lähetit viestin juhannuksena kun olin mökillä, että finiä tuhotaan. Sitä oli kyllä surullista seurata kun aluksi katosi pikku hiljaa osastoja ja tuhottiin muistoja noin vain ja kaikki ei ehtinyt saada tärkeitä asioita talteen. Itsekin googlen välimuistin ansiosta sain pieniä juttuja takaisin, jota kaipasin, onneksi. Se oli kyllä mukavaa kun tuntui olevansa osa isoa porukkaa kun kaikki oli kerrankin samaa mieltä ja halusi yhdessä nostaa finin takaisin jalustalle. Monet oli kamalan harmissaan ja uudet finit ei millään meinannut toimia minulle! Olin niin tottunut, että oli vaikea ajatella, että tämä olisi nyt se uusi paikka, mutta kyllähän tähän ajan kanssa tottui. Uusi osastojako oli pelottava, mutta siihenki on tottunut. ;D

Olisi ollut mukava jos olisi sillon keltaisen finin aikoihin jo ollut paremmin mukana, mutta ei sille mitään voi. Mukavaa edes että löysin finin uudestaan kun se oli invisiolla, koska tästä tuli kyllä todella tärkeä ja se oli täynnä ihania muistoja! Eikä sillä lopulta niin väliä ole millä pohjalla ollaan tai muuten, kun jos sama vanha porukkakin tulee mukana johon tutustui niin kyllä se kodin tekee jo kun heidän kanssaan on samassa paikassa höpöttelemässä ja tietenkin se kun tutustuu aina uusiin!

En meinannut edes muistaa koko Vuotis juttua! Nooh.. Ihana topic kun virkistää muistoja ja mukava kuulla uusiakin asioita. Kiitos tästä!

niiina

niiina
Dramione

sokerijuurikas

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #10 : 08.09.2008 09:26:22 »
Joo no en nyt muista tarkkaan milloinkohan invision finiin olen eksynyt. Mutta ilahduttavinta on että muistan osoitteen vieläkin ulkoa! s11.invisionfree.com/finfanfun ! eikös se tollanen ollut? Kaverit ihan silmät suurina ihmetteli kun niiden koneilla näpyttelin ilman mitään ongelmia tuon osoitteen.

No niin eli finini rekkasin ehkä joskus vuonna 2005 eli just tyyliin kun oltiin siirrytty invisoniin koska muistan kun joka paikassa puhuttiin "ykkösfinistä" tai "siitä vanhasta" tai sitten "keltaisesta finistä" ja olin ihan pihalla kaikesta. Oikeastaan olin melko raivona siitä että en ollut itse ikinä nähnyt keltaista finiä kun siitä niin paljon puhuttiin kuitenkin. Minulla on toivottoman huono nimi muisti mutta mieleenpainuvimpia on ollut Zsanya, Niiina (en edes muista miksi), Voldemort, suojelusperkele(phobos, ile, joku), sun lee ja Malla sen ihanan avataren takia hahaha! Oikeasti muistan ihmisten vanhoja avoja ihan very weird... Sun leenkin avan muistan ja phoboksen. Ja voldun.

Toi vuotis hyökkäys oli mulle vähän tuntematon asia koska en tuntenut finistä melkeen ketään ja luin vain Anna-Liisan raivostuneita viestejä ihan suu auki. Muistan kun mulla oli hiukan ristiriitaisia tunteita asiasta. Olisiko pitänyt hurrata, että jeee hyvä finiläiset ja olla vihainen vuotislaisille koska ottivat herneen nenuun, vaiko sitten haukkua kaikki siltä seisomalta pystyyn. Nyt kun ajattelen niin se oli aika loistava juttu :D Hahha.

Harmittelin myös sitä kun kaikki olivat aina menossa miitteihin mutta ite en ikinä uskaltautunut mukaan kuitenkin luin aina miittejen jälkipuinteja tosi innostuneena :D

No sitten tämä kun ilkeä hakkeri tuhosi finin, en tiennyt siitä yhtään mitään! Oli pieni fini tauko ja kun eräänä päivänä tulin sinne niin mitä helvettiä, kirjauduin sisään ja sen jälkeen hakkerin piiitkä viesti. Olin ihan raivona. Etsin koko päivän ja seuraavankin päivän missä kaikki finiläiset olivat ja vihdoin löysin.

ps. en osaa vieläkään sopeutua tänne finiin ja tästä viestistä tuli ihan ylityhmä.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #11 : 08.09.2008 17:36:05 »
Minä en muista tuota Vuotis-hyökkäystä.  Hämärästi vain jotain jälkijuttuja enkä niitäkään hyvin. Ei kukaan halua vetää juttua taas esille ja kertoa, mistä oli kysymys?

Nostalgiaa<3 Tätä lukiessa tuli kova ikävä invisionin Finiä, joka minullekin on "se oikea" Fini. Erityisesti sitä namiskaa, joka listasi kaikki omat topicit, jonka avulla pystyi helposti katsomaan, oliko omissa topiceissa tapahtunut mitään uutta. Muistan myös ennen tätä pohjaa olleen pohjan, jossa oli sellainen nappula, joka listasi kaikki topicit, joihin oli itse kirjoittanut viestejä. Ylimpänä uusimmat ja se myös jätti ne topicit siihen listaan. Se oli kiva keksintö.

Invisionin kaatuminen oli kyllä todella jotain. Minäkin päivittelin etusivua ja taisin olla tsätissäkin kauhistelemassa sitä. Kuolinaika 01.47, jos en aivan väärin muista, ja päivä oli 25. kesäkuuta.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Eswin

  • ***
  • Viestejä: 36
  • filosofipallero
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #12 : 08.09.2008 17:42:58 »
Minä rekkauduin silloin joskus kauan sitten (lue = vuonna 2005) invisionfreen Finiin, voi että, olin niiiiin ylpeä itsestäni, kun kirjoitin noin vain ilman mitään muistin läpikäyntiä tuon osoitteen joka ikinen kerta. Hitto, siitä on muuten kauan. Ikinä en näihin tzätteihin tai miitteihin osallistunut, en tuntenut (enkä muuten tunne vieläkään) koko sivustolta ketään, että aika orpo olo olisi siinä tullut, mutta sivusta seurasin muiden keskusteluita ja luin ficcejä, paljon ficcejä. Fini on muuten minun ensirakkauteni ficcifoorumina ja vieläkin ollaan yhdessä, en ole esimerkiksi Vuotiksen puolelle koskaan astunutkaan ja FanFiction.comissakin olen käynyt vain kerran lukemassa jotain älyhuonoja ficcejä. Täällä minä sain ensimakua H/D:stäkin, oi, mitä nostalgiaa. Ensimmäiset vuodet en tainnut muuta lukeakaan.

Ja sitten ne kaikki ficcarit, joita suorastaan palvoin! Zsanya nyt tietenkin, hänen legendaarinen Mary Sue -ficcinsä oli ensimmäinen ficci, jonka Finistä luin (kaveri pakotti ;D), ja Anna-Liisa ihanine Percy-avoineen sekä rimpsessakerpeera. Tuntuu, että silloin menetin niin paljon, koska en uskaltanut Halkinauruksen ovelta poistua, ja jätin monta vakavamielistä mestariteosta lukematta, mutta kyynel sentään ja muuta... Niin, ja ne omat huumoriyritelmäni... Voi paska, suoraan sanottuna :D.

Ja tälleen ehkä hieman asiaan kuulumattomana: minulle eivät ikinä auenneet nuo Vuotis-hyökkäykset ja invision-Finin kaatuminen: ensimmäisestä en kuullut ikinä mitään selkeää ja toisesta kuulin kaverilta puhelimesta, eli olin yksityiskohdista pihalla. Voisiko joku selventää asiaa? (edit: haa, Artekin utelee kanssani! Nyt teidän on pakko kertoa ;D)

~Eswin
ei elämästä selviä hengissä


Ei, kyl mää ihmettelen kauhiast.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #13 : 08.09.2008 17:49:49 »
Lainaus
Muistan myös ennen tätä pohjaa olleen pohjan, jossa oli sellainen nappula, joka listasi kaikki topicit, joihin oli itse kirjoittanut viestejä. Ylimpänä uusimmat ja se myös jätti ne topicit siihen listaan. Se oli kiva keksintö.
Tätä toimintoa minä olen haikeasti peräänkuuluttanut jo pitkään, mutta toistaiseksi tuloksetta. Ilmeisesti sellaista ei täällä ole. Olisi ihana saada se takaisin, koska se oli äärettömän käytännöllinen; "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" -kohdasta ne häviävät avaamisen jälkeen.

Itse en muuten ole ikinä ollut missään miitissä, larpeissa tms. (ja tsätissäkin vain pari kertaa) mutta on ollut kiva katsella sivusta miten muilla on ollut useimmiten hauskaa. :) Ennen Finiaikaa en ollut osannut edes kuvitella että netistä voisi oikeasti löytää kavereita ja ystäviä myös tosielämässä. 

"Vuotis-hyökkäyksestä" luki jo tuolla ensimmäisissä viesteissä jotakin, mutta koska se oli tapaus josta ymmärtääkseni seurasi myös sotkuja ja pahaa mieltä, en tiedä onko sitä järkeä kovin syvällisesti tai ainakaan nickien kautta puida, parempi puhua yleisluontoisesti jos lainkaan?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Makisuke

  • Killan ex-Ylinoita
  • ***
  • Viestejä: 486
  • Mäksä
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #14 : 08.09.2008 21:13:20 »
Lainaus
Finin eka larppi oli kans legendaarinen, koska se oli mun eka miitti. Olin niin ujo ja arka et kyhjötin vaan koko ajan Tossun kainalossa. Mä larppasin Siriusta ja Mäksä larppas Jamesia ja sain Mäksältä selkähieronnan, thanks love!

Sit oli pikkujoulumiitti, jossa menin Isiksen ja Kadon kanssa kuuluttaan "finniläisiä". Muistan edelleen sen, kun Kado sanoi, et "meidän täytyy saada kuuluttaa, meiltä on kasa teinejä kateissa" ja mä vielä oikein tunteisiin vetoavasti katsoin sitä kuulutuksista vastaavaa naista ja sanoin et "ne on Tampereelta, ei ne osaa liikkua näin isossa ostoskeskuksessa." Voitte uskoo, kuinka paljon se otti mun egon päälle, mut päästiin sentään kuuluttaan!

Ai vitsi, unohdin ihan kokonaan että annoin sulle hierontaa! Me kelmit kyllä kelmeilimme valitettavan vähän, taisiko johtua harjotuksen puutteesta.  ;D Minusta Gwyneth oli paras kuolonsyöjä ikinä siinä valkoisessa hyytävässä naamarissaan.

Ja pikkujoulumiitissä meillä oli ekaa kertaa lahjojenjako, se oli hauskaa. Parin euron lahjallakin sai jokainen hyvän mielen. <3 Mutta eikös tämä ollut myös se kerta kun tanssimme Itiksessä pornista ja järkkärit tulivat hätämään meidät - eivät tosin sen porniksen takia, vaan yleisen asiattoman oleskelun takia? Ja muistan kun kävitte kuuluttamassa, vaikken kuullutkaan itse kuulutusta.  :D

Lainaus
"Vuotis-hyökkäyksestä" luki jo tuolla ensimmäisissä viesteissä jotakin, mutta koska se oli tapaus josta ymmärtääkseni seurasi myös sotkuja ja pahaa mieltä, en tiedä onko sitä järkeä kovin syvällisesti tai ainakaan nickien kautta puida, parempi puhua yleisluontoisesti jos lainkaan?

Joo, seurasi aika paljon sotkua. Jos teitä kiinnostaa niin tässä on Tossun aikoinaan kirjoittama varsin tyhjentävä entry aiheesta. :)

If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

Eswin

  • ***
  • Viestejä: 36
  • filosofipallero
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #15 : 08.09.2008 22:04:52 »
[Off] Kiitos linkistä Voldemort, hyvin tyhjentävä oli. :)[/Off]
ei elämästä selviä hengissä


Ei, kyl mää ihmettelen kauhiast.

Adrielle

  • ***
  • Viestejä: 61
    • Raapustukseni listattuna
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #16 : 08.09.2008 22:21:00 »
AWWWW! Tämä vaatisi kyllä pyörivän pään. Eikö sitä saisi tänne? :D

Ezboardille eksyin vuonna nakki, kun ensin kirjauduin Vuotikseen, mutta sieltä säikyttivät minut nalkutuksellaan pois. Voi sitä Ezboardin keltaista väriä! Sitä on pakko aina välillä käydä ihan vain fiilistelemässä, koska se väri tuo oikeasti jotenkin tosi kotoisan fiiliksen. Varmaan siksi, että silloin Finissä tuli oikeasti hengattua ihan vain topikkeja lukien tai muuten vaan. Porukkaa ei ollut mitenkään älyttömän paljon, mutta kuitenkin ihan tarpeeksi. Muistan, että koko Kielletty tuli aika hyvin kahlattua parin päivän välein läpi, ja aloin itsekin todenteolla kirjottaa.
Julkaisin ensimmäisen ficcini (angstia ilman kunnon paritusta), johon taisin saada kokonaista neljä kommenttia. Keskusteluissa vähemmän viihdyin, seurasin kyllä ahkerasti jutustelua, mutta harvemmin sain itse kirjoitettua keskusteluihin mitään. Offtopikia tuli seurattua, ja pari kertaa sinne taisin kirjoittaakin. Enemmänkin luin ja kommentoin ficcejä, ja julkaisin omia kyhäelmiäni. Ja tietenkin seurasin silmä kovana H/D kiistaa ja taisin sielläkin käydä jotain räksyttämässä. Tietysti! :D
Henkilöitä jäi paljon mieleen, tietysti nyt zsanya ja BlueDelia, joiden kanssa ahkerasti mesettelin (ja yhteydessä ollaan vieläkin), sekä tietty Pahatar, Vendela, Suhina, Isi ja Liz noin muutaman mainitakseni.
Tunnettuja ficcareita niihin aikoihin olivat Suhina, Pahatar, Sun Lee, ronnieponnie, Vendela, Adrielle --
Arvaa vaan Isi tuliko vanha olo! :D:D Jestas, "niihin aikoihin", ihan kuin se olisi ollut joskus 1800-luvulla. Perkele! (Huom! Sain Mäksältä luvan sanoa perkele. Hihhii :D Nojoo...)


Sitten tuli kaboom ja muutettiin. Ei invisionin fini oikein aluksi lämmittänyt, mutta lopulta siihen tottui. Chatit, muffeilut yms. toivat lisää kavereita, vaikka pakko myöntää, että chateissa oli enemmänkin ne tietyt henkilöt, joiden kanssa tuli juteltua. Ficcailin vielä ahkerammin kuin aikaisemmin, ja tunsin oikeasti kehittyväni. Luin edelleen paljon, mutta aloin ehkä siirtyä enemmänkin lukemaan englanniksi.
Itse muistaakseni olin ulkomailla juuri kun Tiedät-Kyllä-Ketkä kävivät vähän häröilemässä nimeltämainitsemattomassa tiukkisfoorumissa, ja kun tulin takaisin Suomeen, olin aivan pallo hukassa. Kauhea kähinä päällä, ja jengi oli saanut banneja (kun taas jotkut eivät, vaikka olivat mukana kuulemma olleetkin). Haah, oli taas kiva olla kotona, fini ei petä draama-nälkäistä ikinä!:D
Invisiolla taisi olla lisää H/D räksytystä, sekä muistaakseni ikäkiista (pitääkö merkitä suomeksi K-18 suojellaksemme sivuille eksyviä viattomia lapsia [lol.]), ja saattaa olla, että taas suuni avasin. Nyt kun tarkemmin miettii, taisin ahkerimmin osallistua juuri noihin "kiivaisiin keskusteluihin" kuin muihin keskusteluihin :D
Miitteihin suunniteltiin tuloa, lähinnä sisäpiirinvitsinä muutamien hemmojen kanssa, mutta eipä sitten koskaan miitteihin ilmaannuttu.
Ja sitten kävi taas kaboom ja kaikki meni. Voin sanoa, että oli siinä hieman tunteet pinnassa muutaman henkilön kanssa jutellessa, kun oli juuri jotenkin kotiutunut invisiolle, ja sitten kaikki meni, ja muutamasta ficistä hävisivät tallentamattomat kommentit.
Ja kuten Fiorella sanoi, tuo Finin kaatuminen toi jotenkin tosi ihanasti esiin sen yhteishengen. Muistaakseni joissakin topikeissa aika kovasanaisesti hakkeria uhkailtiin <3
Nyt kun tarkemmin muistelen, taisin silloinkin olla ulkomailla (fak, miksi olen aina pois kun kunnon draamaa tapahtuu??:D).


Väli-Finin tähtihetkiin kuului myös rakkaiden vanhojen Fini-kurppien (terveisiä Adille, zsalle ja Lizille) käymä kiihkeä H/D-taisto, Ezboardin aikojen hengessä.
Whaat, piti käydä katsomassa, että mitä sinne tulikaan älähdettyä! Ja kiitos vaan, terkkuja takas Isi <3 :D
Oli sinne tullut älähdettyä tosiaan. Olisi kiva tietää, mikä ihmisten verenpaine on noissa keskusteluissa. :D
Muistelen, että taisinkin itse asiassa löytää väli-finiin vasta kun zsa linkkasi minut suoraan tuonne H/D kiistaan. Aww tätä nostalgiaa, oli sekin aika, kun H/D kiistassa jaksoin räksyttää. Nyt se vaan naurattaa, vaikka H/D on silti yksi ficcimaailmani suola.

Taidan olla oikeasti fossiili, kun en muista mitään hyviä keskusteluja tai kiistoja:D Nyt ei meinaan tule mitään noista vanhoista mestoista mieleen. Hmm.

Mutta niin. Sitten tultiin tänne. Onhan täällä tullut roikuttua, mutta kyllä täytyy myöntää, että kaiholla muistelen niitä aikoja, kun tosiaan meni vain selailemaan ficcejä ja oikeasti luki niitä. Täällä on niin paljon käyttäjiä (mikä ei sinänsä ole tietenkään paha), että keskusteluissa on vaikea pysyä mukana, eikä nimimerkitkään oikein jää mieleen. Silti täällä tulee aina välillä pyörähdettyä vaikka ei sisään kirjaudukaan, enkä usko, että nyt ihan heti täältä lähden. Olen finistä saanut niin paljon ystäviä, ettei täältä noin vaan raaski lähteä.
Ja enhän minä voi missata tätä kaikkea draamaa, hyvältä vaikuttava H/D kiista tuolla näköjään aluillaan...;)
« Viimeksi muokattu: 08.09.2008 22:25:59 kirjoittanut Adrielle »
Laughter is timeless.
Imagination has no age.
And dreams are forever.
-Walt Disney

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #17 : 08.09.2008 22:48:42 »
Ja kakkos-Finin kaatuminen oli semmoinen tapaus, että se yhteishengen kohoaminen oikein lämmitti sydäntä! Siinä viimeistään tunsi kuuluvansa kokonaisuuteen ja siitä jäi kaikesta huolimatta tosi lämmin muisto. Oli jotenkin historiallisen hetken tuntua ilmassa, kun katseli, miten osasto toisensa jälkeen tyhjeni, ja koetti pelastaa omalle koneelle kaiken minkä ennätti. Säälittää, kun niin paljon ficcejä, keskusteluja ja kommentteja katosi ikiajoiksi siinä rytäkässä.

Samma här.. Eksyin finiin hpfanien kautta, kun ne oli sinne jotain linkittänyt.. Ensin luin kaikki Eeppoksen (muistaako joku sen! :) ) ficit, mutta kun kukaan ei sitä päivittänyt oli pakko vaihtaa paikkaa ja eksyin outoon sinitaustaiseen foorumiin.. Kirjauduinpa sitten sisään (en edes muista oliko tämä nimi vai joku muu... taisi olla Amy Becham xp)

Sitten eräänä aamuna iloisena saavun finiin ja mitä lukee etusivulla, jotain kammottavaa... Aluksi luulin, että kyseessä oli pila, mutta pian selvisi, että asia oli vakavampi...
Vaikka tämä on nyt jo monta kertaa varmaan luettu niin tämmöinenhän se viesti jossain vaiheessa oli:
( http://z11.invisionfree.com/FinFanFun/index.php?showtopic=199&view=getnewpost )

Yksi ensimmäisistä ficeistä, joita 2F:ssä luin oli varmaankin "Sielujen Puutarhan", tai jokin Sun Leen ficci.. Sen jälkeen jäin koukkuun Draco/Hermione ficceihin enkä siltä tieltä ole palannut..
Sähköpostiin tulleet ilmoitukset olivat myös hyvä syy käydä päivittäin aina katsomassa, oliko "omiin viesteihin tullut uusia vastauksia" :)

Ja sitten lähti number-two ja tilalle tuli number-three.. Joka oli aluksi vähän outo... Kesti aikansa päästä jyvälle asioista, mutta nopeasti sen oppii :)
kakkos-finin taisin kirjoittaa vain ihan muutaman tarinaisen, joista osaa en ole vielä jaksanut laittaa tänne.. Lieko syynä se että taso on noussut huimasti niin foorumilla kuin omalta osaltanikin, etten viitsi noita teinivuosina kirjoitettuja tekstejä laittaa esille...

Ensimmäiseen suljettuun osastoon osallistuin kun Puoliverinen Prinssi ilmestyi englanniksi.. Muistan, kun vain muutama viikko sen jälkeen tuli huima osallistuja määrä ja kaikki eivät valitettavasti edes päässeet "pitkään aikaan" osastolle.. Voi olla, että muistan omiani, mutta toivottavasti en :) (kertokaa, jos joku muistaa tarkemmin)

Hyvä, että tällainen keskustelu perustettiin.. Mukava muistella menneitä...Onhan siitä minulla ainakin jo öh, kolme vuotta mennyt finin parissa ja ficcien kirjoittamisessa vielä enemmänkin (tosin silloin en vielä tiennyt niitä kutsuttavan ficeiksi... ne olivat Amy-tarinoita[Äiti näki joskus aikapäiviä sitten minut kirjoittelemassa tarinoita joissa luki nimi Amy ja kutsui niitä sitten aina Amy-tarinoiksi..]joiden sijaan minun pitäisi tehdä läksyjä...:p)

Ja n. puoli vuotta sitten äikän tunnilla kirjoitin ficcien maailmasta esseen ja miten ne ovat lisääntyneet ja oli huvittavaa kun äikän maikka lausui Ficin ihan C:llä (Fissi) hekotin vain yksin äikänkirjan takana ja muut eivät huomanneet mitään outoa siinä... :D

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #18 : 09.09.2008 01:52:58 »
Tunnettuja ficcareita niihin aikoihin olivat Suhina, Pahatar, Sun Lee, ronnieponnie, Vendela, Adrielle --
Arvaa vaan Isi tuliko vanha olo! :D:D Jestas, "niihin aikoihin", ihan kuin se olisi ollut joskus 1800-luvulla. Perkele! (Huom! Sain Mäksältä luvan sanoa perkele. Hihhii :D Nojoo...)

No siis sehän oli tyyliin 1800-luvulla ja vanhahan sä oletkin <3

Ei tosiaan kyllä tarvitse lukea mitään tunteitaherättäviä kirjoja, tulee vaan Finiin niin täällä on aina draamaa kyllikseen.

"Muinaiset Vuotis-sodat" tosiaan herättivät paljon pahaa mieltä, mutta näin jälkikäteen niitä on ihan hauskaa muistella. Tossun kanssa remahdettiin tänään hillittömään nauruun kun muistettiin vanha kunnon "fuck for fame"-iskulause.  ;D

Harmillista kun en itse osallistunut väli-Finissä käytyyn H/D-kiistaan, taisin olla silloin jossain reissussa. Se on kyllä niin legendaarinen kiistojen aihe, että vieläkin jaksaa naurattaa kaikki se kädenvääntö mitä vuosien varrella ollaan toteutettu aiheesta.

Lainaus
Ja pissis-miitti, voi jeesus! Se oli kyllä ehkä huonoin idea ikinä ja osittain sen takiahan offtopic lähtikin sitten pois joksikin ajaksi.

Ai niin, sellaistakin suunniteltiin. Voi elämä, kaikkea sitä yöllä keksittiinkin. Irkistä muistan myös Niilo-keskustelut, Paasivirta taisi olla sukunimi, kuinka jotkut kävivät siellä foorumillakin viestittelemässä. Ja oliko meillä joku kellonaika, jolloin lähti aivan tajuttomat "xDDDD"-viestit käyntiin ja sitä jatkui muutaman minuutin joka yö? Ainakin muistelisin että sellaistakin oli.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Historian lehtien havinaa eli nostalgia-topic
« Vastaus #19 : 15.09.2008 19:20:36 »
Sitä tune itsensä vanhaksi kun miettii, että minusta tuntuu siltä että ihan äsken olisin naputellut finfanfunin nimen googleen ja löytänyt sen omituisen keltaisen sivuston, jossa oli sitten ficcejä. Rekkauduin kyllä sisään, mutta en tainnut lähettää kuin yhden viestin muistaakseeni... ja se oli just ihan ennen sitä kun muutto tuli eteen, ja etusivuilla näkyi oranssi linkki jossa luki kissankokoisilla kirjaimilla jotain siitä kuinka Finfanfun on muuttanut osoitteseen jaba jaba, jota en ikinä oppinut ulkoa.

Rekkauduin kakoseenkin sisään, enkä piiiiitkään aikaan kirjoittanut yhtikäs mitään, ujostelin kirjoittamista, enkä oikein julkaissut ficcejäkään. Sitten taisin laittaa... likohan ollut Musta kirja-nimisen ficcini finiin ja aloin pyöriä ûberaktiivisesti, sain vähän tuttuja, luin paljon ficcejä ja opettelin käyttämään tietokonetta. Tähän asti siis olin pyörinyt kirjaston koneella, ja sain sitten lopulta oman läppiksen himaan, se tais olla ihan juuri siinä kun Fin2-kaatui, muistan sen siitä että olin juuri liittynyt galleriassa finin yhteisöön ;D

Nyt sitä kai ollaan sitten tässä. Ei siinä kai ollut mitään lisättävää. Nostalgia on ihanaa, vaikka en ole yhteenkään riitaan onnistunut itseäni sotkemaan, vaikka olen kaikkea aina sivusta seurannut. Jotenkin nuo argumentit ei meikäläiseltä kovinkaan helposti suju.

Ja tästä tulikin mieleeni, että ainoa saamani huomautus joltakulta moderaattorilta oli kakkosfinissä kn minulla oli liian iso kuva allekirjoituksessa ;D Pydän edelleen anteeksi sitä, en osannut lukea ohjeita. Ja edelleen tätä tuli mieleeni, että jos minä nyt jostain olen kuuluisa niin typotamisesta ;D

Vitsit kun mua harmittaa etten koskaan lukenut kaikkia Zanyan ficcejä, kun ajattelin että kyl ne joskus ehtii sitten ;D

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right