Kirjoittaja Aihe: Mitä muita fandomeja luet? || eli fanfictionia HP:n ulkopuolella  (Luettu 92645 kertaa)

dimples

  • ***
  • Viestejä: 110
  • ^___^
    • Blogi
Jos tälle on jo aihe, anteeksi. Ja itse asiaan.

Niin, eli jos (ja aika moni varmaan lukee) ficcejä joistain muista aiheista, niitä voi tänne heitellä, jos haluaa. Miten löysit kyseisen fandomin? Miksi pidät siitä? Missä luet sitä? Hyviä ficcipaikkoja saa myös linkitellä jos haluaa.

Itse luen aika paljon ficcejä HP:n ulkopuolella, löytyy mm. Skins, Pako,  PotC, Supernatural, LotR, ja jos luen jonkun kirjan/katson jonkun elokuvan josta pidän, saatan yrittää löytää siitä fanfictionia. Mutta enemmän minua viehättää RPS, ja enemmistö fandomeistani onkin sitä. Tähän joukkoon kuuluu My Chemical Romance, Jonas Brothers (jonka olen nyt vasta löytänyt (;), Tokio Hotel (jäänyt jotenkin viimeaikoina vähemmälle), ja rutkasti randomeja näyttelijöitä. :P

Ficciapajia:

http://www.fanfiction.net/ << vanha kunnon FF.net, varmaan useimmille tuttu, eli ficcejä englanniksi melkeinpä mistä vain.

http://adultfanfiction.net/ << vähän kypsempää materiaalia K-18 ollakseni tarkka, joten pikkulapset varokoon. (;

http://jonasfic.proboards57.com/index.cgi << Jonas Brothers Fan Fiction (mitäpä siinä selittelemään)

http://www.sinful-desire.org/archive/index.php << slashia Supernaturalin veljeksistä, kuin myös RPS:ssää sarjan kahdesta näyttelijästä, aivan ihana paikka *kuolaa*

http://www.prisonbreakfic.net/ << Niin kuin osoitteessa lukee, ficcejä PB:stä eli Paosta.

http://lotrff.nwps.ws/ << Loftis, ficcejä TSH:stä.

Siinä ne taisivat olla, toivottavasti joku uskaltaa/jaksaa esitellä myös omat lempifandominsa. :)

~Unique
   
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012 22:17:51 kirjoittanut jaina »
Live, dance, laugh, write.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #1 : 04.09.2008 16:56:48 »
Itse asiassa nykyään tulee viettettyä enemmämn aikaa muiden kuin Potter-ficcien kanssa, lähinnä englannikielisellä puolella kun niitä fandomeja joita seuraan ei oikein suomeksi löydy.

Star Trek obn pitkäaikaisin ei-potter tuttuni, ja fandon jonka kautta tutustuin ficcaamiseen ensimmäisen kerran noina ukko ja vuohi aikoina jolloin suomenkielisiä ficcifooruimeita ollut edes olemassa ;D Ensin tietysti tuli luettua takuuvarmaa Kirk/Spockkia, josta muuten sanottakoon ficcauksen histriaan tutustumattomille, että kyseisen parin välissä oleva kenoviina-/ on antanut nimen sä koko slash-käsitteelle. Mutta nykyään Spock/McCoy (Coyote ;D) ja Next Generationin Q/Picard vievät elämästäni suuren osan.

Batman tietysti nyt vie suuren osan elämää, kuten arvata saattaa, kun on kovin fanituskausi menossa. Tosin oli lukenut jo aikaisemmin kaikenlaista, mutta tällä hetkellä Batman fandomina on minulle se kuumin hot.

Ja sitten on kaikenlaisia aika pieniä (tai on niillä toisinaan jossain päin vähän isommantkin piirit) joita tulee lueskeltua. Harmittelen kovasti sitä, että suomenkielinen ficcimaailma pn avrsin suppea, mitä nyt Pottereiden lisäksi löytyy Taru Sormusten Herraa, Pirates of the Caribbiania ja jotain muita ihan yksittäisiä, mutta oikein isoja sivuja muille ficeille ei ole. Ehkä sitä yleisiöä ei sitten ole tarpeeksi. Kovasti olen harmitellut, että esimerkiksi Linnunradan käsikirja liftareille ficcejä en ole löytänyt kuin englanniksi. Ja niistäkin 90 % on Ford/Arthuria (joka on kyllä ehdottomasti onnistunein paritus, ei siinä mitään, mutta vaihtelua kaipaisi)

Tietääkö joku ficcipaikkaa jossa olisi laajasti eri fandomien ficcejä suomeksi? Vai onko tosiaan niin, että suomenkielellä löytyy vain  tietysitä isoista fandomeista tekstejä? Saako tyytyä Toisen ulottuvuuden tarjontaan? tpdennäköisesti saa, sill'ä olen aika varma että olisin sellaiseen paikkaa joskus nettisurffaillessani törmännyt.

jjb

Here comes the sun and I say
It's all right

Gryffindor Charm

  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ei aktiivinen
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #2 : 04.09.2008 17:09:04 »
Prätkähiiret of course. Fanfiction.netissä on Prätkähiiri- ficcejä, sanoin Adultfanfictionissa. http://lastchacegarage.phpbb.fi on perustamani prätkähiirificeille omistettu foorumi, joka on ottanut vaikutteita Finistä.

Lordi- yhtyeestä luen myös ficcejä. niitä on mm. osoitteessa http://bmgfinland.com/lordiforum Googlellakin löytyy jotain kunhan panee hakusanaksi "lordi fan fiction".

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #3 : 04.09.2008 17:21:33 »
Tuli muuten mieleen, että jos sattuu täällä olemaan yhtäkään Star Trek-fania, joka pitää fandomin ficeistä, ihan minkälaisista vaan, niin ota ihmeessä yhteyttä niin voitas vaikka jutella ;D Tekis nimittäin niin mieli jutella jonkun hengenheimolaisen kanssa, kun joskus tuntuu siltä että olen ainoa fani koko suuressa Suomessa.

Niin muuten, tuntuuko teistä yksinäiseltä lukiessanne pientä tai harvinaista fandomia? Minulle ainkain tulee sellainen piste avaruudessa olo usein ;D

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

dimples

  • ***
  • Viestejä: 110
  • ^___^
    • Blogi
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #4 : 04.09.2008 17:30:05 »
Prätkähiiret kuulostaa mielenkiintoiselta, ei ihan ensimmäisenä tulisi mulle mieleen. :P

Ei nyt ihan tältä istumalta tule mieleen mitään isoa suomalaista ficcipaikkaa, valitan.

Mutta niin kuin jossujb sanoi, niin ei suomenkielistä fanfictionia niin hirveästi HP:n ja THS:n ulkopuolella ole, harmillistahan se on. Siksi yleensä luenkin ficcejä englanniksi, kattavampi kirjo ficcejä. :)

// Ei ole ainakaan mulle tullut koskaan yksinäinen olo, tai ei ainakaan tule mieleen. :|

~Unique
Live, dance, laugh, write.

Vampiria

  • ***
  • Viestejä: 61
  • Want a balloon?
    • Last.fm
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #5 : 04.09.2008 18:17:22 »
Mehevä aihe, oli aivan pakko tunkea vastaamaan.
Luen ficcejä varmaankin lähemmäs kymmenistä eri fandomeista Potterin lisäksi ja näistä ehdoton kestosuosikkini on Supernatural. Ficit astuivat kuvioihin melkein heti sen jälkeen, kun kyseinen sarja lähti rullaamaan Suomen tv:ssä. Tällainen omituinen tapaus kun olen, incest ei ole minusta ficeissä lainkaan häiritsevää, suorastaan päinvastoin. En rehellisesti sanottuna tiedä yhtään paritusta, joka yltäisi samalla tasolle kuin Sam/Dean parhaimmillaan. Suomeksi en kylläkään sitä juurikaan lue (kun ei ficcejäkään löydy) mutta englanniksi tulee lukaistua hyvin usein ficci tai pari. Parhaita lukupaikkoja ovat juuri tuo Uniquen mainitsema Sinful Desire, mutta toinen hyvä on myös tämä.

Supernaturalin jälkeen mielestäni paras fandom on Taru Sormusten Herrasta tai LotR, kuten mieluummin sanon. Tämän fandomin parituksiin liittyen olen melkeinpä kaikkiruokainen, eli minulle kelpaavat haltiat, ihmiset ja hobitit tai vaikka kaikki mahdolliset sekaisin. Jos nyt pitäisi muutamia lempiparituksia sanoa niin voisin mainita iänikuisen Legolas/Aragorn parituksen mutta myös Legolas/Haldir, Aragorn/Haldir, Boromir/Faramir, Aragorn/Boromir ja Merri/Pippin ovat mainitsemisen arvoisia. Ja loistavia LotR-ficcejä löytyy tottakai vanhasta kunnon Loftiksesta (jonka Unique mainitsikin jo myös.)

Kolmanneksi voisin vielä ilmaista suuren koukuttumiseni RPS-ficceihin. Ehdottomia suosikkejani ovat Children of Bodomin, Sonata Arctican ja Marilyn Mansonin jäsenten keskeiset parittamiset toisilleen :B. Myös kymmenistä muista bändeistä saa aikaiseksi loistavia ficcejä, mutta menisi koko yö jos alkaisin nyt niitä listailemaan. KOPS on oiva paikka etsiä näitä kyseisiä ficcejä.

Luen kyllä ficcejä lukuisista muistakin fandomeista, kuten PotC, muut loistavat elokuvat ja Queer as Folk, mutta en jaksa alkaa sepustaa niistä enempää :>.

Tällaista tällä kertaa.
Dean: Hold me, Sam. That was beautiful.
Sam: You should be kissing my ass--you were dead meat, dude.

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #6 : 04.09.2008 19:00:35 »
Pako-ficcejä oon minäkin lukenut ja PBfic on tuttu sivusto :D Tosin fandmia tuntuu vaivaavan MiSaficvyöry johon verrattuna H/D:n fandominvalloitusyritykset ovat kovin pieniä. MiSan joukosta ei ihan *oikeasti* löydä kovin helposti mitään. Toisaalta PB on myös loistava sarja slashareille, koska siinä on niin paljon kiinnostavia mieshahmoja eikä kovinkaan paljoa naisia ja ainakin ensimmäinen tuotantokausi antaa varsin hyvät puitteet slashille. (Ja tätä ei saisi sanoa, mutta omien havaintojeni mukaan Pako-ficeissä on noin yleistäen aika selvä tasoero slashin ja hetin välillä; taitavimmat kirjoittajat tuntuvat kirjoittavan slashia, mikä sopii minulle varsin hyvin. No joo, oma mielipiteeni vain, varmasti MiSaakin löytyy ihan tasokkaana.)

Gravitation-mangasta luin ficcejä joskus englanniksi Gurabiteshiyonissa. Sivusto on vähän hankalakäyttöinen ja epäkätevä ja ficcejen yleinen laatu on vähän niin ja näin, mutta kyllä sieltä helmiäkin löytyy kun jaksaa etsiä :D

Sitten mulla on tapana innostua aina kausiluontoisesti erilaisista RPS-parituksista, koska seuraan kaikkia mahdollisia tosi-tv-ohjelmia ja löydän niistä aina kaikkea kivaa paritettavaa :D Kuitenkin yleensä mun paritukseni ovat niin randomeja ettei niistä mitään löydy yhtään mistään. Mitkään muut real person ficit eivät muhun taas vetoa, koska esim musiikissa mua ei lainkaan kiinnosta se bändi itsessään vaan fanitan 'pelkkää' musiikkia. Ja muutenkin perusjulkkikset on tylsiä.

Supernatural on alkanut ihan vähän kiinnostaa, kun kaverini kirjoittaa siitä ja antaa aina ficcejään mulle luettavaksi. En siis sarjaa ole katsonut, enkä varmaan tule ikinä katsomaankaan mutta ihan noin ficcien pohjalta osaan jo sanoa että Sam/Dean on minuun vetoava paritus :)

dimples

  • ***
  • Viestejä: 110
  • ^___^
    • Blogi
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #7 : 04.09.2008 20:42:32 »
Kiva, kun tähäh topicciin on tullut näinkin paljon vastauksia, on mukava tietää muiden lemppareita ja ficcailuakokemuksia. :)

Kiitos vielä Vampirialle tuosta linkistä Sam/Dean Slash Archiveen, nyt jos suonette anteeksi, on pakko mennä lukemaan noita ihanuuksia. :P

~Unique
Live, dance, laugh, write.

Dignity

  • Kahvikuppi
  • ***
  • Viestejä: 218
  • tillsammans
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #8 : 04.09.2008 21:35:13 »
Kaikkien muiden vastauksia lukiessani tunnen itseni erittäin... mikäs se sana olisi...nirsoksi? Äh. Mutta joo, en siis lue ficcejä oikeastaan mistään muusta fandomista kuin Potterista. Mitä nyt joskus silloin tällöin olen lukaissut muutaman Skins- tai Frendit-ficin. Taisin joskus jotain PotC Jack/Williäkin koittaa, muttei se oikein iskenyt.

Nyt kun rupesin oikein miettimään menneisyyttä, niin muistan lukeneeni ainakin yhtä fandomia aika reippaasti. Varmaan 2 vuotta sitten siinä suurimmassa Hilaryn fanituskautenani olin hervoton Lizzie McGuire fani ja siitä tuli sitten ficcejä luettua aikast paljon.  ::) Mutta joo, tämän fanitus kesti varmaan alle puoli vuotta ja sitten se lässähti.

Ei sillä, Skinssistä Maxxie/Tony on oikein mehevä paritus. Voisinkin taas lukaista jonkun tekstin. (: Ja Chandler/Joeya lukee silloin tällöin ihan mielellään. Sehän on aivan canon ;)

Ainiin, nyt muistin! Ei tietenkään saa unohtaa Antti Tuisku fictionia, mitä luin joskus neljä vuotta sitten ;D Itse asiassa ne ficit taisivat olla meikäläisen ensimmäinen kosketus fanfictioniin.

//muoks: Eilen hissantunnilla mietittyäni tätä hieman syvemmin, muistin vielä yhden paljon ennen Tuiskua, nimittäin Roswell. Oi niitä aikoja. Liz/Maxia luin enimmäkseen. On se mukavaa, kun hissantunnilla miettii niitä opetettavia asioita... : D
« Viimeksi muokattu: 06.09.2008 12:49:32 kirjoittanut Dignity »
It starts in my soul, and I lose all control

Ava by Rebecca Lupin

dimples

  • ***
  • Viestejä: 110
  • ^___^
    • Blogi
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #9 : 05.09.2008 14:53:24 »
Ja Chandler/Joeya lukee silloin tällöin ihan mielellään. Sehän on aivan canon ;)

Olen kerran lukenut yhden Chandler/Joeyn, ei jotenkin iskenyt, mutta pystyi tietysti olemaan huonon ficcivalinnan syytä, mielestäni kyseisessä tekstissä oli aivan liikaa angstia (mikä on ihan hyvä asia, mutta oikein annosteltuna ;)), joten en edes päässyt tarinan loppuun. :| Ehkä joskus "löydän" tämän parituksen uudestaan.

~Unique
Live, dance, laugh, write.

Mollamaija

  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #10 : 07.09.2008 19:17:51 »
Noo, Frerardia(MCR, Gerard/Frank) tulee enimmäkseen luettua, oikeestaan tällä hetkellä taitaa olla ainoota mitä luen yleensäkään(ja sieltäkin yhtä ainoota ficciä, Toisesta ulottuvuudesta löytyvää And you can take all the pain away from me:tä (ihme jos en mokannut nimessä!)), koska ei vaan oo kauheesti ficcilukuintoo. Rydeniä(PatD, Ryan/Brendon) luin keväämmällä ja alkukesästä kun uudelleenlöysin Raindrops on Roses -foorumin ja sieltä Board-f*cking-school -ficin(sen kirjottaja on ♥, oon lukenu kaikki suomenkieliset. Mutta toi on paras!).
Ja en todellakaan tiedä miksi. En fanita kumpaakaan bändiä, PatDia nyt sillon tällön kuuntelen kun kaveri lähetti cd:llisen, aloin vaan lukea Frerardia kaverin takia ja jäin koukkuun. Täältä löysin just on mainitsemani PatD-ficin linkin, ja tadaa: mähän olin jo aiemmin rekisteröityny Raindropsiin! En tosiaan muista mistä syystä, mutta joskus vuosi sitten luin myös samoja Rydeneitä kun nytkin uudestaan. Suosittelen todellakin!

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #11 : 07.09.2008 20:16:50 »
Ile, minulle saa todellakin suositella hyviä Fullmetal Alchemist -ficcejä. Täällä Finissä niitä ei näköjään suosittele kukaan muu kuin minä, mikä tarkoittaa sitä, että joudun etsimään kaiken luettavani itse. Nyyhkis. FMA-suositteluketju löytyy tästä ja ainakin minä päivittelen sitä, kunhan luen yhden ficin loppuun ja tiedän, suosittelenko sitä vai en.

Potterien ohella FMA on ainut fandom, joka on onnistunut varastamaan sydämeni. Luen mieluiten Roy/Edwardia, joka on tästä fandomista ehdoton OTP:ni, mutta en ole sen krantumpi kuin Pottereissakaan. Kaikki kelpaa. Roy/Maes ja kaikenlainen Ed-slash ovat erityisen lähellä sydäntäni tuon ykkösparin jälkeen. FMA-ficcejä löytyy suomeksi aivan itkettävän vähän ja olenkin tehnyt jonkinlaisen petturimaisen hyppäyksen suomentajana siirtyen etupäässä niiden pariin. Täällä on monta ansiokasta ja ahkeraa Potter-ficcien suomentajaa, mutta FMA:n suhteen tilanne on paljon surullisempi ja haluan tehdä minkä voin, etenkin kun olen huomannut, että muitakin faneja on.

Luen ficcejä myös muistakin fandomeista kuin näistä kahdesta, mutta huomattavasti vähemmän. Kiinnostavia ovat mielestäni muun muassa Disney, Neon Genesis Evangelion (oi kuka kirjoittaisi mulle Asuka/Reitä?), Rooma, Tudors, House ja monet muutkin, joista tiedän yhtään mitään. Näitäkään ei oikein tahdo löytyä kiven silmästäkään. RPS ja kaiken maailman bändificit puolestaan ovat niitä, jotka eivät jaksa kiinnostaa lainkaan. Musiikissa minua kiinnostaa vain itse musiikki, eivät ne, jotka sitä säveltävät tai esittävät, ja olen muutenkin allerginen kaikille julkkiksille.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


dimples

  • ***
  • Viestejä: 110
  • ^___^
    • Blogi
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #12 : 07.09.2008 20:23:23 »
Ihan unohtui Frerard tosta omasta listasta, koska sitäkin on luettu ja paljon. (:
Paritusta tuli ahmittua mm. suomenkielisestä The Murder Scenestä,
sekä sitten yhdestä LJ:n yhteisöstä, nimi taisi olla frankxgerard, en ihan muista.
Mutta tuo viimeksi mainittu siis englanniksi.

Frerardin sivussa tuli luettua pari Waycestiäkin,
mutta siihen en niin ihastunut (vaikka ihana paritushan se on :P).

// FMA:han en ole tutustunut, muistaakseni sitä pikkuveli joskus seurasi, mutten itse hirveästi kiinnostanut. Ehkä siihen jaksaisi paneutua sitten vain ficcienkin vuoksi. :D

-dimples
Live, dance, laugh, write.

Astronautti

  • Crownless
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #13 : 07.09.2008 21:26:10 »
OOH! Tämmöstä oonki ettiny.

DIGIMON aivan ihana! Hyvä sarja ja sit viel Taichi/Yamato luv! <3

Naruto Erittäin suloista ja ihastuttavaan. Taaskin loistava alkuperäinen ja sit rakas NaruSasu...

en sit oikeen muuta fanitakkaan...

FMA:ta mut vaan sitä normia...



Olisipa kaipaus viiniä,
ympäripäissäni
minä odottaisin sinua.

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #14 : 07.09.2008 21:54:10 »
Mä luen RPS, joista hevisetäslashia. Children Of Bodomista, Nightwishistä, Sonata Arcticasta ja Sturm und Drangista tulee luettua enitän. Tuolla Vampirian mainitsemassa KOPSissa käyn, ja se on paras paikka hevisetäslashista pitäville.
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

mewie

  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #15 : 07.09.2008 22:00:41 »
Houkutus-sarja, anybody? Tätä haluaisin ehdottomasti lisää.
Ja LOTR Arwen/Aragorn. :-*
« Viimeksi muokattu: 07.09.2008 22:02:37 kirjoittanut Corpse Bride »

dimples

  • ***
  • Viestejä: 110
  • ^___^
    • Blogi
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #16 : 08.09.2008 15:42:06 »
Digimonista olen muistaakseni yhden lukenut, taisi olla Tai/se jätkä, jolla oli pikkuveli (en enää muista),
samoin yhden Gary/Ashin (eli Pokémonia).

Houkutuksesta luen ficcejä sitten, kun olen lukenut kirjat. :P Nimittäin en ole ensimmäistäkään kirjaa saanut vielä käsiini, mutta varaus on jo kirjastoon lähetetty, ja kirjan pitäisi tulla tämän kuun lopussa. Odottelen...

-dimples
Live, dance, laugh, write.

Mollamaija

  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #17 : 12.09.2008 20:02:58 »
Dimples, mistä frerardeista tykkäät erityisesti? Haluisitko suositella? Tai voi muutkin genreä lukevat totta kai!
Lisäksi hakusessa hyviä ficcejä Miyavista tai Mayasta(LM.C), tietääkö kukaan? Voi olla myös Lost and Foundista, oon rekisteröityny sinne.

Hihii, tää saattaa nyt olla offi?
« Viimeksi muokattu: 17.09.2008 08:40:55 kirjoittanut Mollamaija »

Susie

  • Superstar
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #18 : 12.09.2008 20:40:38 »
Mollamaija, mäkin olen joskus lukenut Frerardia, ja tämä on jäänyt mieleen. Todella hauska, kannattaa lukea. Ei mikään liian pitkä.

http://waybeyondreason.livejournal.com/7886.html

 ~ Susie
The only way you'll ever learn a thing
is to admit that you know absolutely nothing

Penber

  • Vieras
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #19 : 12.09.2008 21:31:22 »
Jaa-a o__o. Se kyllä riippuu aika paljon, sillä kyllä mä aina laajasti voin lukee melkein mitä vain, jos kirjoitus vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Mutta siis esim jotai House-ficcejä välillä tullu lueskeltuu, ehkä enemmä sillo ku jakso olee enemmä ees iteki innostunu siitä, samoin sinätuubista tuli mulkattua paljon House/Wilson-pätkiä.. Itse asiassa se, miksi rekkasin uudestaan finiin, oli se että halusin kommata yhteen House-ficciin.
Nykyään kyllä sitä tulee RPS:kin luettua, vaikka olin eka ehkä vähän sitä vastaakin ("hyi sentään, kuka perverssi tällästä kirjottaa"), kunnes sitten tajusin, että olinhan minäkin jo joskus kesällä -06 itsekin kirjottanut RPS:ää, vaikken sitä sillä termillä tiennyt kutsuttavan.. Heh.  Nojoo.. Tässäkin genressä vään riippuu keitä siinä on, esim ei kyl mene alas mitkää Tokio Hotellit tai SuD:t.. Ku en muutenkaa noista niin perusta.
Sit jostai manga/anime-fandomeistaki voisin lukea, jos löytyis iskevä ficci, hyvä paritus ja sellanen fandom mikä on lähellä sydäntä :>.
Sit olis kanssa kiva lukee enemmä suomeks noita Jeeves&Wooster-ficcei, ku on  nähny vaa enkuks..